palstalla !
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14389561/mystinen-nova-tiiksan-saksalaiskentta#comment-85636054
Joku vanhempi lieksalainen on saattanut lapsena kuulla jotain tiedonmurusia tästäkin asiasta. Minua kiinnostaa kovasti tietää mistä oli kyse Nova Tiiksassa ja Lieksan saksalaisvaruskunnassa kun kukaan ei tunnu tietävän mitään.
Mielenkiintoista Lieksasta Historia-
10
144
Vastaukset 10
- mistäolikyse
Kumma jos kukaan ei ole kuullut mitään. Oliko kenties jokin salainen holocaustiin liittynyt juttu, josta asiaa tunteneet eivät uskaltaneet syytteitten pelosta puhua mitään.
- jännääasiaa
Vauhdikas keskustelu on hitoriapalstalla. Kantsiii ainakin lukee vaikkei mitään asiasta tietäisikään. Voi olla monellekin nuorelle uutta asiaa.
Jotain tiedän, mutta en tarpeeksi.
- en.tiedä.minäkään
Luulisi, että kun näinä aikoina on arkistoja sotapäiväkirjoihin ym. avattu runsain mitoin, niin joku tutkijaluontoinen jotain oikeaa tietoa niistä löytäisi. Minua ei aihealue riittävästi ole kiinnostanut. Joitakin sotaromaaneja muistelen lukeneeni, joissa sivutaan ko. aihetta
- leipää
Saksalais sotilaat jakoivat leipää rautatie asemalla lapsille . Nyt jaetaan leipää koko suomen kansalle. Historia toistaa jälleen itseään!
- missäsitäleipää
Ei ole vielä ainakaan alkanut toistaa, en ole nähnyt ainuttakaan Saksan sotilasta assalla leivän jaossa. Onko joku nähnyt, kertokaa toki. Meen heti hakemaan ilmaista leipää jos sitä sieltä saa.
- leipää
Myös säilykkeitä , ammuksia ja ainakin yksi kivääri päätyi lapsukaisten käsiin. Liekö kumminkaan ollut aloittajan mainitsema operaatio kyseessä. Lapsia kohtaan olivat erittäin ystävällisiä.
- kertokaa.ihmeessä
Aihe olisi kiinostava jos vain joku avaisi sitä enemmän.
Ei sieltä historianpalstalta mitään uutta tietoa saanut, hirmuinen tappelu ja toistensa haukkuminen oli pääasia.
- ihan.hirveetä
Minä kävin kanssa siellä se on yhtä tappelua ja haukkumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911467
- 831012
- 67907
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361861Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170825- 92753
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61595- 49517
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta126483- 32455