autossa palaa moottorin vikavalo ja valo vilkkuu välillä vedot katoaa ja vedot saapi takasin ku painaa kytkintä tai vaihtaa vaihdeta pienenpää ja joskus auto sammuupi ajaessa missä voisi olla vika
Missä ois vika
24
354
Vastaukset
- auton_as
Mietippä nyt oikein kunnolla???? Jos moottorinVIKA valo syttyy, niin missä pirussa mahtaisi olla vika???? Olisiko
kenties vika MOOTTORISSA, jos kerran moottorin vika valo palaa. Voi helvetti teitä nykyajan paskahousu uusavuttomia tolloja.- jopasjotaki
:DD
- tutkimaanvaan
Siinä oli reipasta kommentointia ja tottahan se on.
Aloittaja ehkä etsi sitä vikaa mikä on moottorissa.
Sanoisin aloittajalle, että tutkii polttoaineen kulkemisen(suodatin, roskat, suuttimet).
Joskus voi jopa olla vettä polttoaineen seassa. Sitten vaan sitä "polttoaineen jäänestoa" tankkiin. Dieseleissä omansa, bensiinille omansa.
Paras kun iskisi auton kiinni mittariin ja katsoo, että mitä se sanoo.
(vikalukulaite)
- D-max_city
Kyllä taas perustavaa laatua olevia nollatauluja käyny kommentoimassa 85-ÄO:lla, ososi paikantaa autosta moottorin eikä epäillyt koko autoa. Tämän takia itse viihdyn vähän tasokkaammilla palstoilla 100-ÄO:n tuntumassa.
Tietämättä yhtään nissanin valmisteesta, tai että olisin ikinä työskennellyt päivääkään autoalalla, puhutaan kumminkin diesel-koneesta, ensimmäisenä olisi hyvä tietää onko kyseessä jakajapumpullinen vai yhteispaineruiskutus, ne ovat juuri noihin aikoihin alkaneet vaihtua, veikkaan yhteispainetta.
Diesel-koneessa voi sytytyspuolen ongelmat karsia lähtöasetelmissa tyystin eikä tuo puristuspaineisiinkaan mielestäni mitenkään viittaa. Kiinnostavampaa olisi nyt tukia polttoainejärjestelmää.
Onko autossa siirtopumppua joka voisi olla rikki? Veikkaan että ei ole siirtopumppua, mitenhän tuossa laitteessa tehdään paineet yhteispaineruiskutukselle? Onko noissa sähköiset, vai kampiakselilta pyöritettävät pumput?
Pumpun toiminta pitäisi pystyä varmistamaan, tai joku mittari kytkeä painepiiriin, niin että kun vedot katoaa niin voisi samalla katsoa pysyykö paineet yhteispaineruiskutusjärjestelmässä.
Suuttimia en tässä vaiheessa oikein epäile, se todennäköisesti vaikuttaisi vain yhteen mukiin. Kyllä ne vikakooditkin olisi hyvä saada esiin, voi olla vaika kampi- tai nokka-akselin asentotunnistin menossa rikki, ja kun signaalia ei tule, ei availla myöskään polttoainesuuttimia.
Ensimmäisenä nyt kuitenkin tutkisin polttoainepumppua, ja suodattimia.- autoguru
Siinä daiju kirjoittaa asioita, jotka jo leikkikoulussa piti osaa ulkoa. Meikä purkaa ja kasaa työkseen apout 3-4 diesel pataa päivässä, joten on muutakin tietoa, kuin mitä diipa daapa kikkeli pojulla. Just aamulla vaidoin männät yhteen king kappi riisipussiin vartissa. Paa daiju paremmax!!!!!! Viikonloppu menee jyväskylän ralleissa huoltopäällikkönä. Poika, opettele oleen.
- uransa_huipulla
autoguru kirjoitti:
Siinä daiju kirjoittaa asioita, jotka jo leikkikoulussa piti osaa ulkoa. Meikä purkaa ja kasaa työkseen apout 3-4 diesel pataa päivässä, joten on muutakin tietoa, kuin mitä diipa daapa kikkeli pojulla. Just aamulla vaidoin männät yhteen king kappi riisipussiin vartissa. Paa daiju paremmax!!!!!! Viikonloppu menee jyväskylän ralleissa huoltopäällikkönä. Poika, opettele oleen.
Juu en epäile yhtään jutuistasi päätellen ettetkö olisi autoalalla räpeltämässä dieselmoottoreita, minusta se vaan ei ole todellakaan mikään ylpeilyn aihe, vaikka ilmeisesti sinulle onkin jo saavutus sinänsä?
Etkä sinä todellakaan ole taitojesi kanssa ainoa luokkaasi, vaan se tyypillisin autokorjausalan ilmestys, joka korjaa autot puhumalla. Juuri kaltaisiesi takia joutuu omat autot korjaamaan takuuaikanakin itse, vaikka se onkin harvinaisen paskaa hommaa.
- EiKoskaanVWtä
Vaikka nimimerkkisi taakse kätkeydytkin, niin VW:ssäsi palavat varoitusvalot ovat oire jostain vakavammasta. Pikainen yhteys VW huoltoon, ja ajan varaus. Varaudu kohtuullisen suureen laskuun.
- Eroon_äkkiä
Klongswageni varotusvalon päälle musta tussia ja klonkswagen nettiautoon kaupaksi tyhmille klonkswagen fanatikoille. Seuraavaksi mossahtaa klongswagenin laatikko ja sitä rataa jatkuu...kalliiksi tulee.
- kingcap
Kiitos tiedosta sen takia tätä kautta kyselin sen takia ku ei viittist lähteä 400km ajamaan jottenki merkki huoltamoon piuhan nokkaa :DD
- autoguru
No eipä kestä. Joo mun neuvojen ja korjaus taitojen ansiosta tasamaan tallaajat voivat keskittyä ajosta nauttimiseen. Mulla toi slige on tautinen, johtuen ammatti- ja tietotaidoistani. Kuussa nassahtaa nettona tilille euroopan yhteisvaluuttaa numerosarjan 4950 osoittavan määrä verran. Sanoisko ihan, et on slige kohillaan tällä jannulla, mutta eihän mulle tyhjästä makseta.
- D-max_city
Eipä bensiini- tai dieselmoottorin perusteita tuntemalla ole paljoa varaa henkseleitä paukutella, vanhoja mekaanisia koneitahan nuo ovat. Mitä nyt virranjakajista, kaasuttimista ja mekaanisista kampiakselilta pyöritetyistä pumpuista on siirrytty elektroniikkaan ja digitaalitekniikkaan.
Digitaalitekniikan perusteet sisältäen mikro-ohjaimet ja muut kiinteät ic-piirit sekä anturitekniikan kehitys mitä samoja teollisuudessakin on, lähinnä induktiiviset, kapasitiiviset ja vaikka hall- tai optisetanturit. Sitten pari kahvipöytäkeskustelua autoista niin alkaa koneteollisuuden pohjalta autoteollisuuskin aukeamaan.
Vikakoodien luku ei sitten ole mikään itsestään selvyys vaan lähinnä kaupallinen ilmestys jolla kiskotaan moneen kertaan asiakkaalta vain rahaa, vaikka toki siitä kannattakin aloittaa kun opd2 protokollan saa mutuamilla kympeillä. Ei vikakoodeihin voi pahemmin luottaa kuin suuntaa-antavasti.
Itsellä paloi Jimnyssä uudesta asti moottorin vikavalo joka antoi massamittaria tai kaasupolkimen asentotunnistinta. Autoon vaihdettiin molemmat sekä johtosarjat pariin kertaan takuuaikana ja valo syttyi aina uudelleen mutta vika ei korjaantunut.
Todennäköisesti ECU rikki mutta halusivat vain arpoa halvempia komponentteja. Yhden osan vaihtamiseksi auto oli aina kolme kertaa vietävä ja haettava (ensin haamukuittaus, sitten uusi tutkimus jolloin tilattiin osa ja lopuksi vietiin osan vaihtoon, sitten taas alusta) - kingcap
mitenkä kallis toi ecu systeemi on
- korjailija
vikakoodit lukemalla, selviää ainakin se, mitä auto yrittää viaksi tarjota,, ja onse taatusti lähempänä totuutta, kuin tämä arvailu täällä. Joku tunnistin/ anturi se jokatapauksessa on!!
- d-max_city
En tiedä yhtään, toisiin autoihin varmaan muutamista euroista ebaystä tilattuna aina kalliisiin sarjoitettuihin marmoritiskin monien tonnien hintoihin.
Toimintaperiaate on kaikkien tuntema, mutta se miten autovalmistaja on elektronisen toteutuksen tehnyt, on heidän salaisuus, ovat kautta aikojen hionneet ic-piireistä koodit pois tai tilanneet isoilta valmistajilta omia piirejä joita ei vapailla markkinoilla myydä. Itse olen haaveillut että tekisin kokonaan oman moottorinohjausyksikön johon vain liittäisin auton olemassa olevat anturit niin ei tarvisi noiden kaupallisten rahareikien kanssa tapella.
Tuskin sulla siellä nyt mikään ECU rikki on, tuo kuulostaa ihan siltä että ei saa kunnolla polttoainetta, tankin sihti, siirtopumppu, suodatin tukossa tai letku rytyssä? Onko siellä edes Common rail vai jakajapumppu, jos jakajapumppu ni kuinka paljon siihen menee sähkösiä antureita sammutussolenoidin lisäksi? - kingcap
Mun mielestä tossa on jakajapumppu en kyllä osaa sanoa montako anturia tossa meneepi
- d-max_city
No jotenki sitä suuremmalla syyllä epäilen polttoaineongelmaa. Kai pumppu voi hajota tuollakin tavalla, mutta yleensä jakajapumppu joko toimii tai sitten on kokoajan paskana. Niillä antureilla/toimilaitteilla pumpussa säädetään ennakkoa tms. en ole autoalalta kuten sanoin enkä tunne muutenkaan nissaneita yhtään.
En usko että ennakon säätäminen/säätämättä jättäminen saisi aikaan tuollaista ongelmaa. Sitten 00vm hiluxissa oli kaksi sammutussolenoidia jakajapumpussa, toinen luonnollisesti sammutti auton, ja toisen ECU sammutti kun halusi kytkeä auton vikasietotilaan, silloin auto liikkui vain 50km/h. Sinulla auto ei kuitenkaan ole asettunut vielä mihinkään pysyvään vikasietotilaan.
Oletko jo tutkinut polttoainejärjestelmän? Minä ehkä sinun tilanteessasi tekisin nyt niin että rakentelisin auton nokkapellin alle, tai vaikka lavalle jostain puhtaasta kannusta testitankin ja kytkisin sen suoraan kiinni jakajapumppuun ohittaen kaikki auton omat suodattimet. Lähtisin sitten normaaliin tapaan ajelulle ja jos auto ei enää temppuile, voi olla varma että omassa polttoainejärjestelmässä on vikaa.
Testitankin tulee olla ehdottoman puhdas, omata polttoaineelle sekä meno- että paluuliitäntä, saada jostain korvausilmaa ja pystyä jotenkin ilmaamaan (vaikka veneen perämoottoripumpulla), kun auton oma ilmaus on ohitettu.
Tämä siis suoli24 arvauksena, kun et halua vikakoodeista aloittaa. - bkTTrqa
Hienoa kun avaaja kertoi jo heti avauksessa mistä koneesta on kyse ... ajetut kilometrikin kertoi ja auton käyttöolosuhteet ... hienoa.
Mutta jos diesel, niin kannattaisi aloittaa EGR-venttiilistä ja ilmamassan mittarista ja jos hiukkassuodatin, niin saatta sekin oireilla.
Joissakin viisaammissa autoissa systeemi antaa virheilmoituksen ja pudottaa tehot alas jos öljyt ovat vaihdon tarpeeessa.
Entten tentten jne.- Kingcap
öljyt on vaihettu egr ventiilli on puhistettu ja ilmamassa mittari on katottu paitsi toi hiukkasuodati ei ole katottu
- d-max_city
Onkohan noin vanhassa hiukkassuodatinta?? Onko sulla kaasu vaijerilla vai potikalla?
- kingcap
ei tuola näkyny hiukkassuodatin potikalla kyllä on sitä mie mietinki onkohan potikassa vika
- d_max_city
siis välittyykö sun kaasupolkimen liike jakajapumpulle vaijerilla vai sähköisellä potikalla?
Eikai hiukkassuodattimessa mitään potikkaa ole? oma auto kai polttoaineella polttaa sen välillä tyhjäksi ja toisissa autoissa se ajetaan tukkoon ja tyjennetään käsin, en ole autoalalta en siis tiedä mutta en usko sielä olevan mitään potikkaa, - kingcap
tarkotin sitä että pako putkistossa ei ole hiukkassuodatinta eikä katalysaattoria :D
kaasupolkimessa on sähköinen kaasusäädin mikälie onkaa en oo muuten varma miten toi toimii - d-max_city
Joo no sit jos on potikkakaasu ni ecu voi vapaasti ohjailla syöttöpumppua mielensä mukaan eli huomattavasti ikävämpää täältä arvailemalla neuvoa. Voin hyvin olla sähkövika, mitä en aiemmin ottanut huomioon kun epäilin vain että polttoainejärjestelmä tukossa.
Joskus oli tarkoitus yhdestä ilmaiseksi saadusta bemmistä purkaa dieselmoottori paikalliskäyttöön mutta jäi sekin homma tekemättä kun oli jakajapumpussa potikkakaasu niin olisi saanut autosta purkaa kaikki sähköhilppeetkin eikä maksanut enää vaivaa.
Silloin otin siitä pumpusta sen toimilaitteen irti toivossa että olisi vain joku servomoottori ja työntötanko mutta se paska oli täynnä jotain pieniä polttoaineletkuja joita ilmeisesti magneettiventtiileillä ohjailtiin ecu:n toimesta. - Kingcap
Missä tuossa autossa on syötönlisäys ruuvi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869