Moi. Oon alkanut jostain syystä katteleen noita 94 tai uudempia camaroita Seuraavaksi autoksi. Ja 3.8kutosella! En tiedä haluanko automaatin ja manuaalin. Kumpi kestävämpi?Mitä kokemuksia 3.8 koneisista malleista? Onko niinkestävä hyvä kone kun oon kuullut. Monilla ajettu 200-250tkm. Minkälaisia remppoja tullut vastaan noissa ajomäärissä? Kulutusosaa vai onko isompaa hajonnut? Antureita? Laatikko? Toimiiko ruisku hyvin vielä 20vee iässä?
Onko targa huono keksintö niinkuin Jotkut väittävät.
Sämpylä caprise piti ostaa mut camaro kiinnostaa enemmän.
V6 camaro ostoaikeissa
30
1255
Vastaukset
- Kiva-Auto
Käytetty auto on juuri niin hyvä, kuin millä pidolla se on ollut. Työntötanko-V6 on varmatoiminen ja hyvä moottori. Itse valitsisin automaattivaihteisen version, ihan vaan käyttömukavuuden takia. 4L60E on vahva laatikko, sitä käytettiin myös GM:n truck-luokan ajoneuvoissa ja Tahoessa.
En näe T-top-katossa mitään huonoa. Avoauto-entusiastit tietty moittivat sitä, että kattopalat täytyy irrottaa käsin eikä tuloksena ole siltikään aito avoauto.
Tottakai parikymmentä vuotta vanhoissa autoissa tulee varautua mihin vain, mutta mitään piileviä aikapommeja nämä neljännen sukupolven Camarot eivät ole. - Camaro1996
3.8 koneista tomaatti camaroo oon joskus testannut. Muovinen ja melko tavis peli. Ikkunat suhisi ja rengasmeteli oli myös melkoinen. Kiihty suht hyvin mut Sellanen laiska nöyrä kuva siitä jäi. Ajoin ehkä 150km yhden ehtoon aikana eli kestävyydestä en sit sano mitään.
Seuraava saa sanoo sit et osta kasilla ! - Th350
4l60e loota hyvä? Joo on varmaan mut rikki mennessään sitä osaa kukaan korjata. Tarvii tietoa sieltä ja täält ennen ku pelaa hyvin. Liikaa sähköö tuossakin. Tämän takia itse ajan nykyään vanhalla jenkkiautolla.
- Kiva-Auto
En tiedä mitä tarkoitat sillä, ettei kukaan osaa korjata. Suomesta kyllä löytyy asiansa osaavia ja ammattitaitoisia firmoja. Vaihteiston toiminnan ohjaaminen sähköisesti ei sisällä mitään mystiikkaa.
- Th3500
Sorry ehkä hieman liiottelin mut sivusta seurasin ku yhden camaron loota temppuili. Korjaamolla neljä eri kertaa ennenkuin alkoi toimii. Vikakoodit tulkittiin väärin ja loota alas ja palasiksi
Pari korjaajaa ei ottanut edes työnalle.
Noh nyt kai toiminut täydellisesti jo pari kesää. - Pelkkäkutonen
Kiitti asia vastauksista. Mut lisää kysymyksiä. 94-97 malli hienompi mut onko 98 mulkosilmässä jotain miksi kantsis alkaakin katteleen niitä? Samaa tekniikkaa vissiinkin? Onko tän mallin camaro kova ruostuun . Ainakaan yhtään päältä ruostunutta en ole nähnyt.
Mistähän muuten johtuu näiden halpa hinta. Komee taloudellinen ja suht kestäväkin ? Eikö nii mut hintaa alk 4000€. 6000€ saa jo valita. - Kiva-Auto
Mallivuoden -98 Camaro on samaa sukupolvea aiemmin puheena olleen -94:n kanssa. Kun auto on varustettu V6:lla, ei niiden välillä ole muuta eroa kuin ulkonäkö ja ehkä sisällä jotain muutoksia.
Ruostumiseen en ota kantaa. Ei Camaro sen parempi tai huonompi korroosionkestoltaan ole kuin muutkaan autot. Sillä on suuri merkitys, onko ajettu suolassa ja jos on kyseessä Suomi-auto, onko sille tehty alusta- ja kotelosuojaus.
Hinnan muodostumisesta on myös vaikea sanoa mitään, siihen vaikuttaa varustuksen lisäksi moni muu asia. V6-malli on lähtötason versio, eikä siksi harraste- tai elämäntapa-autona ihan niin haluttu kuin V8-moottoriset. Neljäs sukupolvi on myös siinä ikäluokassa, että ne ihmiset kellä on varaa pitää Suomessa tällaista arkikulkineena, ajavat jo paljon uudemmilla.
Mutta jos tuollaista neljännen sukupolven Camaroa pitää edes siistissä käyttökunnossa, ei sen hinta myöskään tule putoamaan. - Montecarlo1976
Tuollaset camarot ei oikeen ole kenenkään juttu. Tötterötukille 30vuotta liian uusia, nuoriso kattoo et bemari kiihtyy/kulkee/on parempi ajaa ja tavis jenkkimies karsastaa veekasin puutetta.
Jäljelle jää aika pieni joukko jotka pitää tälläistä camaroa ostamisen arvoisena. - Pimsukka
Sinänsä ei huono vaihtoehto. 3,8 kone on erittäin luotettava moottori. Omalla ajettu nyt noin 160 tkm, ja pelittää ongelmitta. Konetta ei ole koskaan avattu. Öljyt on vaihdettu. Muuta ei ole tarvinnut tehdä. Pienet sähköviat voi olla ongelmina. Niitä tulee vanhemmiten tietysti kaikkiin autoihin. (omassa mm. jarruvalojen lamppukannat pitänyt vaihtaa ym.) mutta olleet toistaiseksi pikkujuttuja. Camaroa on myös 3,4 koneella. Älä osta sitä! Ota 3,8 v6, jos vaan löydät hyvän yksilön. Siihen on saatavissa huomattavasti paremmin mm. viritysosia, jos sellaisesta olet kiinnostunut. Vm 98:stä eteenpäin kaikki v6 mallit on 3,8 koneella.
Sinuna välttäisin euromallin camaroita. Ostaisin mieluiten Usa:sta tuodun. Esim. ajovalojen vaihto voi tuottaa ongelmia, jos ostat euromallin. Ajovalojen pitää silloin olla e-hyväksyttyjä, eikä niitä ole enää saatavissa.- lsmissäoot
Miksi ei voi ostaa 3.4:lla? Ostaa sillä millä haluaa! Itse etsin 98-02 Birdiä LS1:llä. 3.8 tuntuu ihan kivalta koneelta ja suht pirteä. Mutta ainoa "kauneusvirhe" on se pölhö pieni pörinä mitä kutonen pitää, se ei sovi tuohon autoon. Ei sitten alkuunkaan! Sitten on näitä putkistolaitettuja (millä yritetty peittää/huijata muka jotakuta?) kutos- 4th genejä mitkä kuulostaa kierrättäessä ihan ralli-MG Metrolta, eli vielä vammaisempi ääni. Eikä sovi autoon ollenkaan... V8:aa ei korvaa vain mikään.
- Pimsukka
Muuten, v6 3,8 l Camaro on viritettävissä (aika helposti) n. 270 hv:n tehoihin.
- lsmissäoot
Kaikella kunnioituksella, mutta 70hv "aika helposti" vapaastihengittävään moottoriin kuulostaa suht huolettoman optimistiselta arviolta. Konserni itsekin "joutui" ottamaan turbon mukaan peliin 270 saadakseen samasta moottorista, muistaakseni Buick Grand Nationalissa tjsp. 3.8 taisi olla Buickin koneita, muistelisin.
- Pelkkäkutonen
Moi taas. Homma etenee hiljakseen. kävin kattoo yhtä firebirttia 3.4 koneella ja automaatilla. Osittain sen takia et oli ihan lähistöllä myynnissä.
Sai vähän tuntumaa mut tämä yksilö oli tosi ruosteinen kun sillä oli ajettu kesät talvet hesassa. Koeajoo en tehnyt kun en halunnut alkaa hieroon kauppoja mut muuten kattelin aika tarkkaan.
Innostus kasvoi ennestään.
Mites tuollasen usasta tuodun camaron tunnistaa? mailimittari?
Onko 3.8 kone hydraulisilla vent nostimilla? rullanokka? Ja kulkeeko ruiskusysteemi lyhenteellä tpi eli monipisteruisku vai miten? - Kiva-Auto
Mailimittari on yleensä tunnusomainen uitetuille yksilöille.
Venttiilikoneiston nostajat ovat hydrauliset ja rullakeinuvivuilla.
Ruisku on näissä aina imukanava-monipisteruisku (Electronic fuel injection, EFI)
TPI (Tuned Port Injection) on Chevroletin pikkulohko V8-moottoreissa vuosina 1985-92 käytössä ollut järjestelmä, jossa on aivan oma erityinen imujärjestelmänsä:
http://www.superchevy.com/how-to/148-0207-tuned-port-injection-small-block-v8/- Kiva-Auto
Korjaan: hydraulisilla rullanostimilla. Ajatuskatkos ja -virhe.
- pelkkäkutonen
Kiitos selkeistä vastauksista. Teknistä tietoo alkaa oleen mut vielä kun sais itelle perustelua/vakuuteltua et tuollanen olis hyvä tai edes kohtuullinen ostos.
Korimalli ok,kutonen automaatti ok ,pienet takatilat ok,kulutus ok,varaosien hinnoittelu ok mut
pelkään edelleen anturi/sähkövikoja.
Näissä on muuten hintapyynneissä hajontaa aika lailla sieltä 4000euron korvilta liki 10000euroon. Ajomäärät kuitenkin suht tasaisesti noin 200tkm -50tkm - Kiva-Auto
Olet jo hyvää vauhtia matkalla pimeyden ytimeen, joten turha pyristellä vastaan.
- Redwoo
Siis ei niitä sähkö- anturivikoja nyt mitenkään erityisen paljon ole. (Ihan samalla tavalla, ja enemmänkin) niitä on muissakin, myös eurooppalaisissa autoissa). Kaiken kaikkiaan hyvä auto. Mutta jos löydät uitetun yksilön (jolla ei ole ajettu talvella, ota se!)
- Fury1964
Sanoisin et osta kasilla oleva. Vähän kalliimpi mut ominaisuuksia ja huvituksia koko rahan edestä. Lapsellista sanoa mut kyllä ne äänet on sellaiset kasissa ettei niihin kyllästy.
Kutoskoneiset Jenkit olleet kautta aikojen talvikulkineita joten ruostuneempia yksilöitä liikkeellä enemmän.
Eli pitkällä aikavälillä tulet viihtymään kasikoneisen camaron kans paremmin. Camaron 3.8 kai hyvä kestävä mut silti.
Ps. Kerran omistanut jenkin kutosella( vaihto kasiin ihan järjetön jumppa myöhemmin)- valintahyvä
Tämän päivän bensiinin hinnalla ei enää tarvita V8 konetta.
Kuutosella ajat paljon pidempään ja talous pysyy kunnossa. - 2SS
valintahyvä kirjoitti:
Tämän päivän bensiinin hinnalla ei enää tarvita V8 konetta.
Kuutosella ajat paljon pidempään ja talous pysyy kunnossa.Riippuu hankkiiko käyttöautoksi vai harrasteautoksi...
V8 ja mielellään jokin kirjainyhdistelmä takaa paremman arvon tulevaisuudessa. - kaikkimeneekuitenkin
valintahyvä kirjoitti:
Tämän päivän bensiinin hinnalla ei enää tarvita V8 konetta.
Kuutosella ajat paljon pidempään ja talous pysyy kunnossa.Eipä varsinkaan LS1:llä ole paljoa tai juuri ollenkaan eroa kutosien kulutuksiin. Ja status on ihan eri planeetalta, kuten myös haluttavuus siinä vaiheessa kun sitä alkaa myymään eteenpäin. Voisin toki kutos-FBobynkin ottaa ei siinä mitään. Mutta mikä talouden kunnossapitoauto Camaro tai Firebird ylipäätään edes on!?
- Elcamino1981
Onko noissa kutosissa 3.4 ja 3.8 sama tremec t56 kun veekaseissa?
- Elkamino
Onko 1993-2000 malleissa todellakin takana lehtijouset ja jäykkä taka akseli?
- Kiva-Auto
Ei todellakaan.
- Kannattaamiettiä
Uusi civic 1.5 turbo 182hv on suorituskykyisempi joten mieti myös sitä?
- Pätkiiiiiiii
Montako kattia löytyy V6 camarosta ? 3.8 ja vm 1999.Edessä ja takana? Montako lambadaa?
Tietäisi vähän ku camaroa tyrkyllä mut lambada ehkä pimeänä? Ja voipi olla kattkin sit sökö - Cama1999
MOI. Tuli ostettua hiljattain 99 vuoden camaro 3.8 koneella. Muuten hyvin toimiva laite mut hieman askarruttanut koneen lämmöt. Maantiellä80-85 astetta ok? ja taajama ajossa tainnut käydä 100asteessakin.Olis varmaan noussut siitäkin jos kylää olis riittänyt..... flekti ei tainnut pyöriä vielä silloinkaan?? Termari 90asteinen.
Missä kohtaa flektit pitäs herätä pyörimään? - jpn22
3,8 camaro 2000vm 3vuotta ajellu tekniikassa ei murheita vats systeemi ainut mikä temppuillu egr yks tyyppivika 3,8 mut osa 30 taalaa jos menee eikä vats ohituskaan kun muutaman kympin
- V6oneimikään
V6 on vaikea asia, vähän kuin väärennös,ei tunnu miltään, hajuton mauton,mitään sanomaton ,arkisen harmaa , corolla , aivan sama, ei merkitystä,haukotus,ei kiinnosta , mitä? Sanoitko jotain? Miksi? Mikä kone! Ai v6 ei ole henkeä , hengetön, turhake. V6 camarossa on EI YHTÄÄN MIKÄÄN,
Teholla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, r4 saa kivasti tehoa vaikka 600 hv ja samoin v6 sesta.
V8 on kone. v6 on ei mikään.
Aston martinilla on hieno v12 mutta se onkin eri juttu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778