Punoittava ja kuivat kasvot

Apuahelppii

Olen 12-vuotias tyttö ja minulla on kasvot kuivat ja välillä punoittavat. Minulla on luomi ja silmien väli kuivana tai hilseenä jopa. Myös punoitusta koko kasvoilla melkeempä. Minulla on myös kuiva iho muuallakin kärsin atoppisesta ihosta nilkoissa on atoppista ihoa ja käsivarret kuivana ja punottavana myös kaula punaisena. Aamulla kun herään minun kasvoni ovat kireänä en saa suutani melkeen kokonaan edes auki. Käytän aamuisin lidl:lin kasvorasvaa Cien day cream ,mutta ensin huuhtelen vedellä pelkästään kasvot. Illalla Cien:nin night cream:illä.Ihoni on kuiva ja punoittava. Olisi kiva jos joku osaisi neuvoa mitä minun pitäisi tehdä ja mitä rasvaa käyttää koska oikeasti tämä on todella inhottavaa. Minulla on myös joskus talvella iho kuivana mutta ei niin kuivana kuin nyt. Toivon ,että joku osaisi todella auttaa minua?? Toivottavasti vastaatte!

7

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enosaamuuta

      Osta herkän ihon jotain oikein kosteuttavaa voidetta.

      • Apuahelppii

        Pitää kokeilla. Kiitos vinkistä.


    • MSD---

      No jos atooppinen iho on lääkärissä todettu, sitten varmaan sen hoidon pitäisi tulla sieltä?

      • datrjn

        saippuoiden -ja pesuvaahtojen,pesugeelien sijaan käytä Agualan L perusvoidetta peseytyessäsi se toimii ns. pesuvoiteena ihollasi eikä hävitä ihoasi suojaavaa normaalia rasvakerrosta. Kutiaviin-punottaviin ihon osiin käytä apteekista ilman reseptiä saatavaa mietoa hydrokortisonivoidetta. apteekin kevyt Bebanthen emulssiovoide on ihoärsytyksiin hyvin soveltuva eikä jätä ihoa rasvaiseksi vaan kosteuttaa ihon.Kehollesi voit levittää sitä vain ongelma alueille. Kokeile myös iltapesun jälkeen levittää suurimäärä agualan L voidetta yöksi imeytymään ihoon aamulla vain huuhtelet ihosi haalealla vedellä ja levität kevyen kerroksen bebanthen emulssiovoidetta. Jätä pois myös kaikki hajustetut hygienia tuotteet.Niiden sijaan hanki itsellesi mieluisa euda de toiletti tuoksua antamaan.


      • datrjn

        Kehottaisin sinua myös käymään kouluterveydenhoitajan luona keskustelemassa ihosi hoidosta hän myös kykenee arvioimaan onko sinulla mahdollista allergiataipumusta esim, ruokaaineille, siitepölylle. kissoille, koirille.


    • sainavun

      Siiry Mareseille saippuaan sitä saa myös nesteenä jota käytä sampoonaCien Q10 day cream voitet ovat oikein sopivia. Tuon suuren Mareseille saippuan 300g voit laittaa ohuella veitsellä kahtia on helpompi pidellä. Itselläni niin kuiva iho että sipinä herättää yölläkin, jos pesen muulla.
      http://kauppa.ruohonjuuri.fi/oliivioljysaippua-eli-marseille-saippua/OLEANA-3291960008510/dp

    • 0.13A

      Kokeile kuivan ja herkän ihon tuotteita, esim. Erisan ja L300. Jos ei auta, mene lääkäriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe