Hei! Minulla ilmeni vähän aikaa sitten pienoinen ongelma ja olisin kovin kiitollinen, jos joku tietäisi tai luulisi, mistä on kyse. Silloin täälöin yhtäkkiä minua rupeaa pyörryttämään, silmissä sumenee ja saan hallitsemattomia pakkoliikkeitä tai alan täristä vimmatusti. "Kohtaus" voi kestää vain kymmenisen sekuntia, mutta en itse ikinä tiedä milloin se iskee. En todellakaan pysty kontrolloimaan itseäni mitenkään ja sen johdosta olen satuttanut paikkojani niin pahasti, etten mm. pystynyt pariin päivään sen jälkeen kävelemään kunnolla. Aina en myöskään ole täysin tietoinen, mitä tarkalleen ottaen on tapahtunut.
Olen vasta 15-vuotias.
Silmissä sumenee ja kroppa tärisee.
7
1431
Vastaukset
- Kukkanen
Silmien sumenemisesta ja pyörryttämisestä tulee mieleen, että onko verensokerit kohdallaan? Jos ne laskee liian alhaisiksi voi alkaa heikottamaan. Pakkoliikkeet voisivat viitata epilepsiaan, varsinkin jos kontrollikin menee... Parasta, että menet lääkäriin, varsinkin jos tuo on alkanut jo haittaamaan normaalia elämää ja olet jo satuttanut itsesi.
- JaJu
Voisi ehkä olla jonkinlainen epileptinen kohtaus.
Kestääkö tuo kokonaisuus vain 10s vaiko pelkästään pakkoliikkeet?
Kannattanee varata ensiksi aika suoraan neurologille. - nelli
Musta noi oireet viittaa epilepsiaan. Jos sulla ei oo varaa yksityislääkäriin, niin saat varmaan terveyskeskuksesta ajan aika nopeesti ku kerrot oireistas. Toisaalta voisit myös maanantaina mennä kouluterkkarillesi ja asia alkaisi selvitä. Voit oikeasti satuttaa itsesi tosi pahasti tollaisen kohtauksen aikana.
- Anonyymi
Moi, näkeeköhän kukaan enää näitä aika vanha viestiketju, mut nyt mulle ajankohtainen, ja aloin selvittelee taas itse asiaa..
Mulla on meinaa ihan samanlaisia välillä. On ollut niitä nuoresta asti silloin tällöin. Elämäntavoista riippuen kuinka usein. Oli vuoden tauon jälkeen taas just yks, jossa lähti ihan jalat alta, kun yleensä oon saanu tuettua itteni ja pysynyt sen aikaa pystyssä, mitä se on kestänyt eli sen kymmenisen sekuntia. Pimenee silmissä täysin hetkeksi.. alkuun ne pelotti, mut ei niitä saatu ikinä selvitettyä mistä johtuisivat. Epileptisiä eivät ole, kun tajuissani oon aina pysynyt.- Anonyymi
Kannattaa mitata hemoglobiini, natrium ja verensokeri. Ehkä myös verenpaine ja keuhkojen toiminta.
- Anonyymi
Lääkäriin ja heti.
- Anonyymi
Mulla tapahtuu tätä nykyään useesti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014