Pelle Miljoona sano näin "mulle on tärkeintä sanat ennen sävellystä"
Sen ehkä voi kuullakin hänen sävellyksistään, että pääpaino on sanoissa.
Sama pätee mm Juice Leskiseen.
Juice nojasi vahvasti sanoihin.
Sanoi Juice joskus näin "Itseasiassa en ole erityisen lahjakas säveltäjä vaan paikoin olen hyvinkin kömpelö säveltäjä"
Esimerkkinä kömpelöstä biisistä toimisi vaikka Jyrki boy tai Ilomantsi jne.
Parhaimpia suomalaisia sanoittajia ovat mielestäni nämä=
1.Vesa Jokinen(mainettaa paljon parempi, ottaa paljon kantaa, kätkee viisaudet tyhmältä kuulostavien sanojen taakse, yhteiskuntakritiikkiä ja elämänviisauksia)
2.Aki Yrjänä(symboliikkaa paljon käyttää, ei erityisen poliittinen sanoittaja)
3.Pelle Miljoona(todella viisas, pystyi jo 80-luvulla ennustamaan asioita)
4.Jarkko Martikainen(vähän ilkikurinen lyyrikko, jonka omalla soolouralla sanat ovat isossa pääosassa, sävellykset ei niinkään)
5.Heikki Salo
6.Toni Wirtanen
7.Ismo Alanko
8.Veltto Virtanen(aliarvostettu lyyrikko)
9.Kauko Röyhkä
10.Pauli Hanhiniemi
Mulle tärkeää sanoituksissa järkevyys ja kritiikki
7
119
Vastaukset
- Anna_Anteeksi_Eno
Entäs Tuomari Nurmio, Gösta Sundqvist, Samuli Putro, missä kohtaa listaa ovat ?
- MrJuha82outolintu
Tuomari Nurmion on hiton hyvä!
- Muitakin.on
Juice Läskisen sanoituksissa on paljon hyvää, mutta myös tyhjänpäiväisyyksiä kuten "hän sai ammatiksi rakkauden, mutta ei tee sitä työksi". Jokainen "tekee työksi" ammattiaan, ellei hanki elantoaan jollakin muulla tavalla.
- joppejooo
Juice näppäränä sanoittajana osasi piilottaa lauluihinsa useita merkityksiä. Rakkauden ammattilaisessa voi kyse olla Jeesuksesta joka rakastaa ihmisiä ammatikseen mutta ei saa siitä palkkaa, tahi prostituoidusta joka kyllä kyntää työkseen mutta sitä ei valtiovalta laske verotettavaksi ammatiksi. Tai sitten jotain ihan muuta.
Musta aurinko nousee=Minusta aurinko nousee= Väriltään musta aurinko nousee= Minusta tuntuu että aurinko nousee..- läski.nen
Melko tyhjänpäiväinen biisi kuitenkin, sillä aurinkohan ei ole musta? Olen huomannut tämän hehkulampun valossa katsoen.
- Apu.Lanta
Jokinen ja Yrjänä voisivat myös joskus tehdä tekstejä yhdessä, siitä tulisi ehkä jo melko ylivoimaista kamaa.
- Uskon_helposti
Uskon kyllä, että Pelle Miljoonalle sanat olivat tärkeämmät kuin musiikki. Näin on kaikilla vähemmän musikaalisilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3097102Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662116- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71186RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992