Onko teillä pöytätietokone ja

Tietsikan.näyttöruutu

minkä kokoinen näyttö? Poika tarjoaa käytettyä 50 vm leveää näyttöä. Onko sellainen normaalikokoinen vai liian suuri? Ny mulla on sellainen 38 cm leveä. Tuntuu että ihmiset tihrustavat nykyään vain älypuhelimensa näyttöä eli ruutu vain pienenee...

43

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietsikan.näyttöruutu

P.S.
      Siis 50 cm leveää näyttöä:)

• ent.siivoojaparka

Eikö se ole aika normaalikokoinen.
      Suunnilleen niitä kokoja tämä minulla on, 52cm kun mittasin.
      Likalla on tietskari yhdistettynä jotenkin isoon telkkariin ilman mitään muuta näyttöä. En ole kuullut hänen sitäkään vielä liian isoksi moittivan.

• Heikunkeikku

Ota ihmeessä pojalta tuo 50cm levyinen näyttö. Minulla on semmonen. En viitsinyt tallustella alakertaan hakemaan mittanauhaa, mutta mittasin henkilökohtaisella mitalla (vaaksa). Vaaksani avulla oon mittaillut moninaisia kertoja jos joitakin asioita. Jokseenkin nappiin menee mittanauhan kans. Elikkä mittasin ja sain n.51 cm leveydeksi.
      Ällös tihruttele, vaan siirry sopivan ison näytön katseluun.

• Olen mä kuullut isokenkäsistä mut on niit isokätisiäkin näköjään ,mun vaaksa häviää kirkkaasti sun vaaksalle.

• Heikunkeikku
        koti-kiusattu kirjoitti:

Olen mä kuullut isokenkäsistä mut on niit isokätisiäkin näköjään ,mun vaaksa häviää kirkkaasti sun vaaksalle.

Oikeastaan mulla on pieni käsi. Jos sun vaaksas häviää kirkkaasti mun vaaksaan, niin sulla on varmaan niin pieni käsi, että menis lapsen kädestä. :)
        Ei vaan, mutta vaaksan voi mitata peukalon ja etusormen välin (ehkä sinä oot mitannut sen välin). Mä mittaan peukun ja keskisormen välin ja se on n.19,5 senttiä. Kun mittasin näytön leveyden niin pistin vähän lisää, kun tällä hetkellä kynteni ovat niin pitkät, että kynnenpätkän pituuden lisäsin tuohon 19,5 lukuun. Kohta kynnet lyhenee, kun työt alkavat.
        Saattaa (?) olla niin, että pienestä kädestä huolimatta kykenen levittämään kourani leviemmäksi, koska pianoa plimputtelen ja esim. oktaavissa joudun leveyttää ylläpitämään. Kämmenen luut ovat aika "irtonaiset" sielä kämmennahan sisällä.

• mittamies-

Mitta on aina muka, kun mittaa jonkin sormen ja muistaa sen. Minulla on etusormi 11cm kynnen kanssa, ja ilman kyntä 10cm. Siis tuohon nivelen päähän, kun sormen laittaa suorakulmaksi. Vaaksa voi joskus jekuttaa, kun nivelet jäykistelee, eikä oikene aina samallalailla. Pitkäsormisena vaaksa on nimettömällä, ja pikkurillillä 25cm. Keskisellä se jää 23cm.

• Heikunkeikku
        mittamies- kirjoitti:

Mitta on aina muka, kun mittaa jonkin sormen ja muistaa sen. Minulla on etusormi 11cm kynnen kanssa, ja ilman kyntä 10cm. Siis tuohon nivelen päähän, kun sormen laittaa suorakulmaksi. Vaaksa voi joskus jekuttaa, kun nivelet jäykistelee, eikä oikene aina samallalailla. Pitkäsormisena vaaksa on nimettömällä, ja pikkurillillä 25cm. Keskisellä se jää 23cm.

Mittamiehellä on iso käsi. Lähin nyt kuitenkin hakemaan sen mittanauhan alhaalta, kun aloin miettimään mikäs se mun etusormen pituus on. Sitä en ole mitannut aikaisemmin. Jos nyt ymmärsin oikein tuon, että mistä mihin mitataan, niin etusormeni on just ja just 9 cm. Siis siitä klumppuluusta (josta voi kätevästi tarkistaa kuinka monta päivää on missäkin kuukaudessa) :) Mutta jos etusormen juuresta mittais, niin vaivaiseen 7 senttiin menee.
        Aina on mitta mukana, kun on mitannut jonkin mitan kädestään, kuten kirjoitit. Niin monesti oon mittaillut mitä milloinkin esim. kaupoissa.
        Siiskö häh mitä-mitä, että peukun ja pikkusormen väli on 25cm Tartti ihan verrata mittanauhalla ja oon minä nyt aika hämmästynyt, jos noin monta senttiä oot saanut mitattua. Melkein en meinaa uskoa ees. Minun pikkusormeni on kamalan lyhyt. Just sopiva esimerkiksi jos sitä pitäis sievästi pystyssä, kun teetä juo sirosta teekupista:) Siihen se on ihan yes passeli, mutta kieltämättä pikkusormen lyhyys on hieman määräillyt, minkälaisia kappaleita olen ottanut harjoiteltavakseni. Luojan kiitos kappaleita on niin monia, että on saanut huoletta jättää leipälapion kokoisten pitkäsormisten säveltäjien sävellykset isompikouraisille soittajille (kuten esim. Liszt)

• Heikunkeikku kirjoitti:

Oikeastaan mulla on pieni käsi. Jos sun vaaksas häviää kirkkaasti mun vaaksaan, niin sulla on varmaan niin pieni käsi, että menis lapsen kädestä. :)
        Ei vaan, mutta vaaksan voi mitata peukalon ja etusormen välin (ehkä sinä oot mitannut sen välin). Mä mittaan peukun ja keskisormen välin ja se on n.19,5 senttiä. Kun mittasin näytön leveyden niin pistin vähän lisää, kun tällä hetkellä kynteni ovat niin pitkät, että kynnenpätkän pituuden lisäsin tuohon 19,5 lukuun. Kohta kynnet lyhenee, kun työt alkavat.
        Saattaa (?) olla niin, että pienestä kädestä huolimatta kykenen levittämään kourani leviemmäksi, koska pianoa plimputtelen ja esim. oktaavissa joudun leveyttää ylläpitämään. Kämmenen luut ovat aika "irtonaiset" sielä kämmennahan sisällä.

Oikeesti mun vaaksa on siin 24,5cm Peukalo/pikkusormi mitalla ja peukalo/etusormi 20cm.
        Heräs vaan mielikuva heikusta peittämässä ruutua räpyläkädellä .

• muistelen

27 tuuman, eikös koko mitata nurkasta nurkkaan viistottain

• kylläpäkyllä

Kyllä ja 1″ = 2,54 cm = 0,0254 m. 50cm ois sitten 50/2,54=n. 19,7 tuumaa.

• MietipäSitä

Eikös näytön voi halutessaan siirtää televisioruudulle katsottavaksi?

Itse ole luopunut pyötäkoneesta jo vuosia sitten. Kotiläppärissäni on kuvaamasi kokoinen kuvaruutu. Yleensä en kuljettele sitä, mutta saattaisin ottaa televisiottomalle mökille mukaan, jos olisi mielenkiintoisia ohjelmia luvassa.

Tablettia kuljetan usein matkoilla mukana. Kännykällä käytän nettiä vain tiedon etsimiseen tai otan GPS-kartan käyttöön.

Jos on tilaa ja poika lahjoittaa tarpeettomaksi jääneen näytön, en keksi estettä, miksei sellaista voisi ottaa käyttöön. Toimi niin kuin itse parhaaksi näet.

• kesi.vä

Mulla ei ole pöytäkonetta. Läppäri, tabletti ja kännykkä. Läppärin yhdistän tv-ruutuun jos katson yle-arenasta ohjelmia.

• Yli-ikäinen.tälle.palst

Läppäri vain minulla. Kuva-ala 33 kertaa 21 cm, nurkasta nurkkaan 39 cm. Riittää minulle. Kännykässä ei kuvia näy enkä niitä sinne kaipaa. Eikä ole TV:tä. Pystyn elämään vain yhtä elämää, joten paljon jää näkemättä ja tekemättä verrattuna niihin, jotka kuulemme elävät kaksoiselämää.

Ilmaiseksi jos saat ja tilaa on, niin ota. Ja ainahan voit lahjoittaa pois jos tulet muihin ajatuksiin.

• 27" ja pöytä-kone.
      Ei tarvitse kytkeskellä tahi kuljetella mitään minnekään.
      Paitsi kännyä tietysti.
      On läppärikin, tonnin kone 3-vuotta sitten.
      Tehoja siinäkin, ja huippu-luokan näyttö.
      Toistaiseksi ei ole pahemmin tarvetta sitä kuljetella.
      Vara-koneena on HDMI-kaapelein, 4G-mokkuloin.
      Minä tarvitsen koneeseeni tehoja sekä kaunista kuvaa.
      -
      hiii hhhaaaa haaa hahhhaaaaaaaaa!!!

H.

• sano

Olisitte tomppeleita ilman noita älyvehkeitä.

• En usko et se kone käyttäjästä älykästä tekee ,eli älypuhelimen olemasolo riippuu käyttäjästä .

• sano

Näiin on, avartaa näkemyksiä en luopuisi näistä vekottimista, voisi tulla aluksi vieroitus oireita mutta selviäisin hengissä.

• kesi.vä

Tällä kännykällä pärjää täällä korvessa hyvin.

• EiKaikkiallaToii

JOS yhteys toimii, eikä ole katveessa.

• kesi.vä
        EiKaikkiallaToii kirjoitti:

JOS yhteys toimii, eikä ole katveessa.

Toimii, tosin en nyt ole metsässä vaan sisätiloissa. En ole onneksi vielä niin riippuvainen, että pitäisi kannonnokkaan välillä istahtaa ja palstalle tulla ;)

• entinenmiäs

Käytöstä riippuu, minkä kokoinen näyttö on kenellekkin normaalikokoinen. Itselläni on 15 tuumainen läppäri ja 10 tuumainen tabletti. Normaalikäytössä kumpikin riittää.
      Ainoastaan Visual Studiota (ohjelmointiohjelma) käyttäessäni näyttö saisi olla suurempi, kun ohjelmassa pitää olla yhtäaikaa esillä niin monenlaista sälää.

Jos tarvitsee käyttää useampaa ohjelmaa yhtäaikaisesti, on suuri näyttö tarpeen. Nettikäytössä tai esim. tekstinkäsittelyssä en näe hyötyä ylisuuresta näytöstä, suht läheltä kun sitä kuitenkin katsotaan. Mutta tietenkin makuasia itse kullekkin.

• Tietsikan.näyttöruutu

Sitä just mietin, että onko silmille haitallista isommasta näytöstä kun se tässä tietokonepöydällä on kuitenkin aikas lähellä. Ei siinä näytön leveydessä ole kuitenkaan kuin 12 cm enemmän kuin tässä nykyisessä. Poika tuo sen kokeiluun niin voin päättää että otanko sen.

• entinenmiäs

Näytön katselu taitaa aina olla jossain määrin silmille haitallista. Riippuisikohan se haitallisuuden aste enemmänkin näytön muista ominaisuuksista, kuin koosta.
        En tiedä, tietäisiköhän palstan ammattinörtti paremmin.

Sekin asia kannattaa huomioida, että suurempaa näyttöä joutuu katselemaan myös ylemmäs, jolloin niska voi rasittua enemmän. Ellei sitten ole käytössä sellaista tietokonepöytää, jossa näytön saa muuta pöytätasoa alemmas. Se olikin yksi syy, miksi luovuin pöytäkoneesta, niska- ja hartiajumit vähenivät läppäriin siirtymisen jälkeen.

• ent.siivoojaparka
        entinenmiäs kirjoitti:

Näytön katselu taitaa aina olla jossain määrin silmille haitallista. Riippuisikohan se haitallisuuden aste enemmänkin näytön muista ominaisuuksista, kuin koosta.
        En tiedä, tietäisiköhän palstan ammattinörtti paremmin.

Sekin asia kannattaa huomioida, että suurempaa näyttöä joutuu katselemaan myös ylemmäs, jolloin niska voi rasittua enemmän. Ellei sitten ole käytössä sellaista tietokonepöytää, jossa näytön saa muuta pöytätasoa alemmas. Se olikin yksi syy, miksi luovuin pöytäkoneesta, niska- ja hartiajumit vähenivät läppäriin siirtymisen jälkeen.

Saahan sen näytön laitettua niin alas kuin haluaa, vaikka lattialle. Sehän on ihan irrallinen pöydästä, tuolista, koneesta, näppäimostöstä, hiirestä ...
        Tuoliakin voi siirtää kauemmaksi, ylemmäksi, alemmaksi.
        Minä löhöän mukavasti nojatuolissa jalat vaakatasossa, näppäimistö sylissäni. matkaa silmien tasolla olevaan näyttöön on toista metriä hyvästikin, ehkä puolitoista. Teksti on zoomattu 150%:iin.
        Minä määräilen näyttöä, eikä näyttö minua.

• entinenmiäs
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Saahan sen näytön laitettua niin alas kuin haluaa, vaikka lattialle. Sehän on ihan irrallinen pöydästä, tuolista, koneesta, näppäimostöstä, hiirestä ...
        Tuoliakin voi siirtää kauemmaksi, ylemmäksi, alemmaksi.
        Minä löhöän mukavasti nojatuolissa jalat vaakatasossa, näppäimistö sylissäni. matkaa silmien tasolla olevaan näyttöön on toista metriä hyvästikin, ehkä puolitoista. Teksti on zoomattu 150%:iin.
        Minä määräilen näyttöä, eikä näyttö minua.

Voi toki, voihan sille vaikka kaivaa montun lattiaan;)

• Heikunkeikku
        entinenmiäs kirjoitti:

Joo tai sitte vois istua pöydän päällä ja pitää pöytää tuolina ja tällätä näyttö tuolille ja pitää sitä tuolia pöytänä.
        Ei paha ehdotus mullakaan:)
        On kuulkaas tärkeää, ettei näyttö ole liian ylhäällä. Tää on niinku ihan totta ja tärkeä asia (ihan on asiantuntija tän neuvonut). Jos näyttö on liian ylhäällä, niin silmänmunat saattaa kuivua liian kans. Ihminen "unohtaa" räpytellä normaalisti, kun vahtaa väärässä kohdassa olevaa näyttöä.
        Näytön pitäisi olla niin, että luomet ovat asettautuneet luonnolliseen, ei liian apposen-auki-selällään-olevasti. Jos luomet on pikkuruisesti alaviistossa, niin räpyttely ei unohdu, eikä munat kuivu.
        Minulla on semmonen "johtajanpöytä", iso ku mikä ja tää näyttö on tietokonepöydän semmoses kohdassa, jonka voi kruuvata sopivasti alas (tai ylös) suhteessa pöydän normaaliin tasoon. Mun näppäimistö sitten taas on kans tämmösessä kohdassa, jonka myöskin voi kruuvata alas tai ylöspäin. Näytön "kolon"ja näppäimistön "kolon" väliin jää 25 cm taso, johon kissi aina itsensä kölläyttää. Tai se seisoo siinä ja peittää näytön näkyvyyden. Näyttöni ei ole ihan ton tason takana, vaan reunasta 10cm päässä.
        Elikkä mulle sopiva matka näytön katseluun on kaiken kaikkiaan n. 70cm.
        Ei kuivu silmämunat ei. Ei väsy niska ei. Ei väsy hartiat ei.

• ent.siivoojaparka
        entinenmiäs kirjoitti:

Alakerran naapuri voisi kyllä vähän ihmetellä, että mitä se ämmä tänne kurkkii ja mikä meidän kattoon on ilmestynyt. Kumara selkä siinä tulisi ennen pitkää.

• entinenmiäs
        Heikunkeikku kirjoitti:

Joo tai sitte vois istua pöydän päällä ja pitää pöytää tuolina ja tällätä näyttö tuolille ja pitää sitä tuolia pöytänä.
        Ei paha ehdotus mullakaan:)
        On kuulkaas tärkeää, ettei näyttö ole liian ylhäällä. Tää on niinku ihan totta ja tärkeä asia (ihan on asiantuntija tän neuvonut). Jos näyttö on liian ylhäällä, niin silmänmunat saattaa kuivua liian kans. Ihminen "unohtaa" räpytellä normaalisti, kun vahtaa väärässä kohdassa olevaa näyttöä.
        Näytön pitäisi olla niin, että luomet ovat asettautuneet luonnolliseen, ei liian apposen-auki-selällään-olevasti. Jos luomet on pikkuruisesti alaviistossa, niin räpyttely ei unohdu, eikä munat kuivu.
        Minulla on semmonen "johtajanpöytä", iso ku mikä ja tää näyttö on tietokonepöydän semmoses kohdassa, jonka voi kruuvata sopivasti alas (tai ylös) suhteessa pöydän normaaliin tasoon. Mun näppäimistö sitten taas on kans tämmösessä kohdassa, jonka myöskin voi kruuvata alas tai ylöspäin. Näytön "kolon"ja näppäimistön "kolon" väliin jää 25 cm taso, johon kissi aina itsensä kölläyttää. Tai se seisoo siinä ja peittää näytön näkyvyyden. Näyttöni ei ole ihan ton tason takana, vaan reunasta 10cm päässä.
        Elikkä mulle sopiva matka näytön katseluun on kaiken kaikkiaan n. 70cm.
        Ei kuivu silmämunat ei. Ei väsy niska ei. Ei väsy hartiat ei.

Näinpä, tuollainen sen tietokonepöydän pitääkin olla. Kaikilla vaan ei ole mahdollisuutta sellaiseen johtajanpöytään. Itsellä pienikin tietokonepöytä sisustuksellisesti(kkin) liikaa kun erillistä "työhuonetta" ei ole.

• Heikunkeikku
        entinenmiäs kirjoitti:

Näinpä, tuollainen sen tietokonepöydän pitääkin olla. Kaikilla vaan ei ole mahdollisuutta sellaiseen johtajanpöytään. Itsellä pienikin tietokonepöytä sisustuksellisesti(kkin) liikaa kun erillistä "työhuonetta" ei ole.

Jos sisustuksesta puhutaan, niin itselläni on AIVAN LIIAN iso tietokonepöytä. Sain nimittäin sen halavalla:) (oikeasti ollut johtajanpöytänä).
        Pöytäni oon laittanut kulmaan. Toiseen suuntaan se on 2m50cm ja toiseen syrjään 2m30cm. Syvyys päissä 110cm, mutta on muotoiltu niin, että se "pyöristyy" kulmaan päin. Eli istun vähän niinku syvennyksessä.
        Mahtuuhan tähän pöytään tavaraa paljon. Ja jää tyhjää tilaa, jos huvittaa vähä piirustella.
        Mutta suoraan sanottuna tämä komistus on liian suuri tähän huoneeseen. Enemmän olis tilaa jos pöytä olis edes pikkusen pienempi. Mutta näillä mennään.
        Ja voihan sitä väliajoilla leikkiä olevansa ihan oikia johtaja:)

• entinenmiäs
        Heikunkeikku kirjoitti:

Jos sisustuksesta puhutaan, niin itselläni on AIVAN LIIAN iso tietokonepöytä. Sain nimittäin sen halavalla:) (oikeasti ollut johtajanpöytänä).
        Pöytäni oon laittanut kulmaan. Toiseen suuntaan se on 2m50cm ja toiseen syrjään 2m30cm. Syvyys päissä 110cm, mutta on muotoiltu niin, että se "pyöristyy" kulmaan päin. Eli istun vähän niinku syvennyksessä.
        Mahtuuhan tähän pöytään tavaraa paljon. Ja jää tyhjää tilaa, jos huvittaa vähä piirustella.
        Mutta suoraan sanottuna tämä komistus on liian suuri tähän huoneeseen. Enemmän olis tilaa jos pöytä olis edes pikkusen pienempi. Mutta näillä mennään.
        Ja voihan sitä väliajoilla leikkiä olevansa ihan oikia johtaja:)

Oho, onpas sulla pöytä. Minulla se joutuisi verstaalle höyläpenkiksi, tosin ei sopisi sinnekkään. Mutta hyvä puoli, että ergonomia on sinulla kohdillaan;)
        Minä en edes tarvitse pöytää, läppäri tai tabletti sylissä istun sohvalla, vasemmalla välillä rapsuttelen koiraa. Paitsi kesäaikaan tulee istuskeltua kuistilla ja täällä on läppäri pöydällä. Tämä viikonloppu kulunutkin lähes kokonaan kuistilla kun olen laiskotellut ja hoitanut vain ne pakolliset rutiinit. Saanut vähän ohjelmointiprojektiakin eteen päin.

• entinenmiäs

• Kovan-koneen-kuski

Minulla on pöytäviinakone, näyttö 55 tuumaa.

• 1eero

27 " näyttö noin 2 m päässä kirjoituspöydällä, itse sängyssä puoli-istuvassa asennossa siitä ohjailen toimintoja tai katson tveetä, reissunpäällä tabletti ja känny.

• ö-Öö

Hohhoijaa

Ota se näyttö ja kokeile. Jos ei miellytä, kiikuta serriin. Mun mielipide, mitä isompi, sen parempi. Kunhan ei katso liian läheltä. Toi näyttö mikään iso ole.

=DW=

• KuinkaKauanTyötä

Kuinka monta tuntia päivässä te istutte tietokoneen ääressä?
      Olette niin perehtyneitä koneen ääressä työskentelemiseen liittyvisiin asioihin.

Itse pidän parhaillaan kotelolla ja näppäimistöllä varustettua tablettia vasemmassa kädessä ja näppäilen oikealla. Löhöän puoliksi kylkiasennossa ja katson nurkkasilmällä televisiota samaan aikaan.

• Savonmuijakin

Olen käyttänyt vallan tablettia nejä vuotta,minulle yhtä tarpeellinen ja aina käyttövalmis,kuin hammasharja,En suinkaa nökötä pädin kanssa pöydän ääressä,vaan lekottelen tyynyt takana ja mahan päällä "i pad (sohvatyyny)"kerrassaan rentoa oloa,Ja eiku lenkille ja salille välillä nyt mustikkaan.

• Läppäriä, 16 tuumainen, vaan käytän, kirjoituspöydällä sen pitäisi olla tuolla kammarissa, mutta viime aikoina on elämä ollut sellaista riehuntaa, että se on tässä keittiön työpöydällä, kaikkien purkkien ja purnukoitten seassa. Baarijakkaran tapaisella istun, olen jo ajatellut, että jos se kone tässä rupee asumaan, niin pitäisi satulatuoli hommata, olisi selälle parempi. Osaiskohan kukaan suositella, sallisatulatuolin tunnen en muita.

On teillä pienet kädet kun mun vaaksa on peukalo-etusormi 21cm, oikein se kait mitataan peukalo-keskisormi 24 cm.

Montako tuntia päivässä istun tässä, aika monta, enkä silloin kattele teeveetä tai muuta, no ehkä rupatan, kattelen kun sopat kiehuu ja puurot paistuu...

• samallatvtätuijottaen

Minä oon aina makuuasennossa läppäri sylissä. Säästyy selkä, mutta niskat saattaa ikävä kyllä vähän jumia.

• Vanhat.pierut

Näyttöjen koko (Tv, monitorit, puhelimet, jne.) sekä renkaitten vanteen koko ilmoitetaan aina tuumissa.

• ent.siivoojaparka

Jos kysymyksessä on näytön leveys senteissä, niinkuin aloituksessa on, niin ei silloin ole puhe näytön tuumamitasta vaan nimenomaan leveydestä.

• Tietsikan.näyttöruutu

Mulla on nyt tämä 50 cm leveä näyttö ja ihan hyvä tämä on. Jos haluaa katsoa netistä ohjelmia, niin kuva on parempi kun on isompi. Muutenkin voi rauhassa katsella kauempaa ruutua eikä tarvitse olla niin nenä kiinni näytössä, vaikka olisihan siinä entisessäkin voinut suurentaa tekstiä jos olisi tullut ongelmia.

• kuller

Makailen yleensä sohvalla ja tihruan 4,7" näytöltä. Kaikkeen tottuu. Hankin uudet lukulasit, että näkee paremmin. Löytyy huushollista 17" läppäri, mutta en aina viitsi sitä aukoa, kun on hitaampi älypuhelinta. Tabletista en tiedä on oston väärtti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      231
      4580
    2. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      133
      3807
    3. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      323
      3410
    4. Taisi kolahtaa....

Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä
      Maailman menoa
      20
      2138
    5. Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa

Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli
      Maailman menoa
      70
      1755
    6. Suomi edelleen maailman onnellisin maa

Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.
      Maailman menoa
      200
      1631
    7. Kuvaa kaivattuasi

Yhdellä kivalla yhdyssanalla. 🥹
      Ikävä
      83
      1461
    8. Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit

mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte
      Maailman menoa
      16
      1439
    9. Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä

Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1352
    10. Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen

Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.
      Kokkola
      86
      1184
    Aihe