Liukuva sulkemisaika

töissä24h

En tiedä onko tämä ongelma ainoastaan meillä vai onko pienten paikkakuntien riesa. Sulkemisajat on kyllä näkyvillä joka puolella mutta on ryhmä asiakkaita jotka säännöllisesti tulevat myymälään viime tipassa juuri kun ollaan sulkemassa. Ja rautakaupassa kun ollaan niin tietysti asiakkaalle pitää sävyttää pari maalipurkkia (sävyä ei tietenkään ole ennakolta mietitty),varastolta tarvitaan laastisäkki ja ai niin,sitten tarviis vielä puutavaraa... Ymmärrän ne asiakkaat jotka rakentavat/remontoivat ja tulevat kiireellä suoraan töistä,mutta sitten on eläkeläisiä joilla varmaan olisi aikaa tulla vähän aiemminkin. Ja sitten on nämä jotka kokeilevat ovea ja toteavat että myymälä on jo suljettu mutta jäävät väijymään ovelle ja tulevat sujuvasti vielä sisälle kun matti myöhäisiä menee ulos. Törkeimmillään tullaan jopa henkilökunnan ovesta sulkemisajan jälkeen. Eikö nämä asiakkaat ajattele,että myyjänkin pitäisi päästä kotiin/harrastuksiin/hakemaan lasta päivähoidosta... Joskus olen ystävällisesti yrittänyt sulkemisajan jälkeen sisään tulijoille sanoa että myymälä on suljettu, ja vastaukset on olleet närkästyneitä "no onhan täällä vielä myyjiä" tai "pakko saada iltaa varten vielä pari tarviketta" tai sitten asiakas heittäytyy kuuroksi ja häviää mitään sanomatta hyllyjen väliin. Ei kai kukaan tunge ruokakauppaan tai alkoon 5 min sulkemisen jälkeen tyyliin "kun nyt vielä olet paikalla niin käyn keräämässä kärryllisen ruokaa/juomaa"...

6

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AukioloajatOnMuillakin

      Ystävällisesti ilmotat, että liikkeemme on tältä päivää suljettu. Seuraavan kerran avaamme sillon ja sillon. Tervetuloa aukioloaikana.

      Valitettavasti kassakoneet automaattisulkeutuvat noin neljän sekunnin kuluttua ja neljän minuutin kulutta menevät varashälyttimet päälle ja liikkuminen aiheuttaa hälytyksen, jonka valitettavasti maksaa sitten hälytyksen aiheuttaja. Valitan syvästi.

    • hoit_su

      Röyhkimyksiä riittää myös ruokakauppoihin, valitettavasti.

    • skjfksjfdljk

      mualaesed ee ällyy middään kellonaekoja.

    • Ihviubokbpkn

      Käsittääkseni kaupan ovessa olevat kellonajat esim 9 - 18 tarkoittaa kaupan aukioloaikaa, jos kello on 17:59 kauppaan voi mennä, koska sen pitäisi vielä olla auki. On eri asia, jos kauppias haluaa, ettei kaupassa olisi enää klo 18 ristinsielua (tai oikeammin klo 17:55) silloin on varminta laittaa aukioloajaksi klo 9 - 17:30, niin ne mattimyöhäisetkin ja etanavauhtia kulkevat saa sitten kaupasta ulos klo 18 mennessä. Taitaa vain olla niin, että työnantajan ja palkansaajan mielipiteet noista aukioloajoista, sulkemisista ja palvelusta ovat jotenkin ristiriidassa keskenään ja sitten asiakkaasta löydetäänkin se syntipukki kaikkeen.

    • tuntia-aikaisemmin

      Sitten sulkemisajaksi pitäisi ilmoittaa tuntia aikaisempi aika, kuin oikea sulkemisaika. Sitten ehditään palvelemaan kaikki mattimyöhäset ennen kuin henkilökunnalla tulee kiire kotiin. Ja vartija ovelle seisomaan ettei kukaan livahda enää sisään samalla ovenavauksella mattimyöhästen poistuessa. Mielestäni pitäisi muutenkin olla niin, että ne jotka ehtivät sisään ennen sulkemisaikaa, pitäisi palvella kiireettömästi loppuun saakka. Tai sitten pitää ilmoittaa kaksi sulkemisaikaa, "viimeinen sisääntuloaika" ja "liikkeestä poistumisaika".

    • kusipääasiakkaat

      Sulkemisaika tarkoittaa sitä, että sen jälkeen kaupassa ei ole ainuttakaan asiakasta! Jokaisen asiakkaan perusvelvollisuus on ajoittaa kaupassakäyntinsä niin, ettei jää kauppaan sulkemisajan jälkeen. Mielestäni tällainen käytös on äärettömän röyhkeää ja olisi hyvä luoda joku laki, että sulkemisajan jälkeen ostokset maksaisivat kaksi kertaa enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe