Postia ei jaeta maanantaisin

postipaskkkk

Karihaaraan ei jaeta postia maanantaisin. Maksettua sanomalehteä ei , ärsyttää, kun siitä on maksettu. Syyksi sanotaan mm. uudet jakelureitit, resurssipula ja heidän ei tarvitse jakaa muuta postia kuin kirjeitä viitenä päivänä viikossa. Kummasti tiistaina tulee kirjepostia. Mitä tämä temppuilu on????

12

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_se

      Posti mitään sanomalehteä jaa, sen hoitaa muut. Viikkolehdet on sitten eri asia, mut maanantaisin ei tietääkseni ilmesty mitään vastaavaa, ainakaan kotimaista?

      • näinKeskustassa

        Sunnuntain Kaleva ainakin jaetaan maanantaina, ehkä Hesarikin.


      • Mitä tekee sunnuntain lehdellä maanantaina? Vanhaa jo ilmestyessään.


    • postipaskkkk

      Mitä tekee tiistaina maanantain Hesarilla??? Posti jättää sen siis jakamatta.

      • z---x

        Posti jakaa vain sunnuntaina ilmestyneet sanomalehdet ja jotain kauempana ilmestyviä lehtiä, muut jaetaan muulla tavalla.


    • vanhanaikaista

      ei tarttis kenenkään tai minkään jakaa yhtään mitään paperipaskaa enää nykyaikana!!!
      turha keksintö koko postiloota, jätepaperia aina täynnä. laskut löytää kyllä spostiin tai elaskuna perille.

      • perhosefekti_

        Paljon tulisi työttömiä monelle eri alalle, jos paperiset lopetettaisiin. Laskuistasi tulisi paljon kalliimpia, jos siis sinulla olisi varaa hankkia jotain. Saattaisit itsekin joutua työttömäksi.


      • vanhanaikaista
        perhosefekti_ kirjoitti:

        Paljon tulisi työttömiä monelle eri alalle, jos paperiset lopetettaisiin. Laskuistasi tulisi paljon kalliimpia, jos siis sinulla olisi varaa hankkia jotain. Saattaisit itsekin joutua työttömäksi.

        älä huoli, kyllä se enso tuosta vielä loppuu!
        sitä paitsi sähköiset laskut ovat edullisempi vaihtoehto laskuttajalle. Siksi juuri posti vähentää kun perinteisen paperin käyttö vähenee.
        Paskapostin, lue mainospostin jakaa muut kuin posti.


      • vanhanaikaista-lle
        vanhanaikaista kirjoitti:

        älä huoli, kyllä se enso tuosta vielä loppuu!
        sitä paitsi sähköiset laskut ovat edullisempi vaihtoehto laskuttajalle. Siksi juuri posti vähentää kun perinteisen paperin käyttö vähenee.
        Paskapostin, lue mainospostin jakaa muut kuin posti.

        Et tajua asioiden yhteyksiä, on kyse paljon enemmästä kuin paperitehtaista.


      • vanhanaikaista

        Mailma muuttuu. Ja onneksi niin. Ei tarvi hevosella mennä kaupassa käymään ja huippunopeat tietoliikenne yhteydet joka kodissa.
        Mikäli postin palveluita käytettäisiin edelleen kuin 90 -luvulla ei ongelmia olisi. Nykyään halutaan vain tieto muulla tavalla kuin lehdestä lukemalla mikä vähentää perinteisten kysyntää.
        Aina väitetään että ennen oli asiat paremmin mutta todellisuus on se että vuosi vuodelta asiat paranee, elintaso on noussut ja mukavuus lisääntynyt.
        turha siis haikailla menneeseen koska siihen ei palata.


      • ISOBISNES
        vanhanaikaista kirjoitti:

        Mailma muuttuu. Ja onneksi niin. Ei tarvi hevosella mennä kaupassa käymään ja huippunopeat tietoliikenne yhteydet joka kodissa.
        Mikäli postin palveluita käytettäisiin edelleen kuin 90 -luvulla ei ongelmia olisi. Nykyään halutaan vain tieto muulla tavalla kuin lehdestä lukemalla mikä vähentää perinteisten kysyntää.
        Aina väitetään että ennen oli asiat paremmin mutta todellisuus on se että vuosi vuodelta asiat paranee, elintaso on noussut ja mukavuus lisääntynyt.
        turha siis haikailla menneeseen koska siihen ei palata.

        Varmaan sinulla on ratkaisu siihenkin, mitä alkavat he tekemään, jotka ovat valmistaneet värejä, musteita, myyneet, painaneet, kuljettaneet tuotteet, jakaneet, keränneet jätepaperit, valmistaneet uusiotuotteita, myyneet niitä...jne.jne. Puhumattakaan metsänomistajista, metsureista, metsäkoneiden valmistajista, myyjistä, korjaajista jne.jne.
        Todella ei tarvitse mennä hevosella kauppaan eikä millään muullakaan, koska kenelläkään ei ole rahaa kulkuvälineisiin, jne.


    • vanhanaikaista

      kun höyryvoima keksittiin, tuumasi erään patenttitoimiston johtaja että patenttitoimistot voidaan lakkauttaa koska kaikki mahdollinen on jo keksitty. kuinka kävikään???
      Kehityksen kehittyessä vanhojen tuotteiden kysyntä vähenee ja uusia tuotteita tulee.
      Voihan asioita ajatella niin putkinäköisesti ettei muita vaihtoehtoja ole mutta ei kannate pettyä kun työt vähenee jokatapauksessa ja tilalle tulee muunlaisia töitä... ei 50 luvulla osattu ajatella että työt tehdään ehkä kotoa käsin tulevaisuudessa ja robotiikka hoitaa fyysiset hommat.
      Mailman kehittyessä työt muuttuvat ajan henkeen sopiviksi. Aina tulee jotakin korvaavia hommia ihmisille vaikka jonkin tuotteen esim. paperin valmistus loppuisi. Muutenhan yhteiskunta kuihtuisi pois tulojen lähteiden kadottua. Mikäli raha ei kierrä yhteiskunnassa ei sillä ole silloin rikkaillekkaan mitään arvoa kun sillä ei tee mitään.
      Me olemme kulutusyhteiskunta ja maapallo ei kestä nykylailla luonnonvarojen tuhlaamista ja minusta kaikenmailman turhat mainokset, jakeluunkäytetty polttoaine, valmistamiseen käytetty energia on juuri sitä mistä voidaan helposti säästää, tietenkin monen muunkin asian kanssa myöskin on meillä vielä paljon opittavaa. Ihminen kyllä hakee tarvitsemansa ilman mainostamistakin. Suomi käyttänyt vuotuiset resurssinsa jo huhti-toukokuussa eli ei hyvin mene tulevaisuutta ajatellen. tässä kuussa mailma saavuttaa sen pisteen minkä jälkeen eletään yli varojen niin sanotusti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      2996
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      13
      1027
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1008
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      854
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      764
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      635
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe