Appivanhemmat suosii vävyä ja sorsii miniää?

Pertttsa

Kuinka yleistä on perheessämme vallitseva tilanne: siis että appivanhemmat suosivat tyttärensä puolisoa (vävyään), ja sorsivat poikansa puolisoa, miniäänsä? Siis ikään kuin ihan jo pelkän sukupuolen vuoksi?

Käsittämätöntä minusta. Samanarvoisiahan heidän pitäisi olla appivanhempien silmissä?! Liittyykö käytös jotenkin siihen aikuiseen lapseen? Eli suosikkilapsen puolisoa arvostetaan enemmän kuin inhokin?

10

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jdjdjskskksksk

      Vanhemmissa sukupolvissa on paljon tuota, että sorsitaan sukupuolen mukaan. Itse eivät välttämättä edes tajua sitä sorsimiseksi, ovat vaan tottuneet siihen, että sukupuolilla eri vastuut ja velvollisuudet.

    • Tosi.anoppi

      Etkö sinä nyt ymmärrä, että tytär PÄÄSEE naimisiin ja poika JOUTUU. Siinä on se iso ero.
      Vävylle pitää olla kiitollinen, että teki tyttärestä kunniallisen naisen.
      Poika taas olisi ollut komea ilmestys poikamiehenäkin, nyt menee ihan hukkaan sen hiirulaisen rinnalla,

      • 3765

        Onneksi en oo päässy naimisiin , se olis ollu JOUTUMISTA. Hyi hitto!


    • vävyvävy

      Kyllä näin valitettavasti on:(

    • selväpeli

      KYllä miniöitäkin kohdellaan aivan eri tavalla.. Voin suoralta kädeltä sanoa, että anoppini oli jo valmiiksi muodostanut itsestäni ennakkoasenteita muutaman seikan tähden joista yksi on, että mieheni on nuorempi minua. Toinen, että en ole synnyttänyt "hänelle lastenlasta"... vaikuttavin syy on varmaan, että anoppi pitää kuopustaan lempipoitsunaan. Anoppi on myös katkonut lukuisasti siteitä lähisukulaisiinsa, eikä tule toimeen exänsäkään kanssa lainkaan, eikä kukaan mies ole huolinut häntä eron jälkeen.. ystävätkin ovat hämellä jaettu hyviin ja huonoihin joita voi ja saa kaikille haukkua.. Joten tiedän todellakin mitä minusta ajattelee. Näinollen ei olla missään tekemisissä.

      • Roksi

        Sanot ettei ''kukaan mies ole huolinut häntä eron jälkeen''.
        Itse olen pannut merkille että moni nainen ei huoli ketään miestä eron jälkeen!
        Erot ovat usein pahoja ja useimmat naiset vannovat että nyt riittää. Monet kyllä pitävät viikonloppuheilaa, mutta siihen se jää. Sama juttu leskien kohdalla.

        Luuletko todella että vapaiksi jääneet - ja itsensä vapauttaneet! - naiset tähyilevät silmät kiiluen että mistä löytyy seuraava aviomies?! Voi hyvänen aika!


      • selväpeli

        Näin voi väittää, mutta jos hänet näkisit niin käsittäisit asian. Ei kukaan huoli naista jonka vaatimukset muita kohtaan hipoo pilviä, vaikka itse on tavis.. niin ja se ulkonäkö myös karkottaa miehen kuin miehen.. Ei ole valinnut sinkkuutta.. kaipaa elämänkumppania.. kuulema..


    • Täyspäiväisesti

      Tällaisissa tapauksissa on aina muistettava, että anoppi joutuu olemaan itsensä kanssa koko elämänsä ajan. Muut sentään pystyvät lähtemään ja elämään elämäänsä ilman häntä.

    • dajm

      Jopa oli pöhlö vastaus. Itsensä kanssa joutuu olemaan jokainen ihminen, kukaan ei voi ketään sitoa itseensä, vaan jokaisen luota voidaan lähteä ja jokainen voi loppupeleissä joutua olemaan vain ja ainoastaan itsensä kanssa. Hyvin moni joutuukin. Ei ole olemassa ihmistä, jota "ilman ei voitaisi elää."

      Tämä on sitä paitsi erittäin terveellistä jokaisen oppia elämänsä aikana. Niin anopin, miniän kuin vävynkin ja jokaisen muunkin.

      • Täyspäiväisesti

        Olet siis samaa pölhöä mieltä kuin minäkin. Ihminen joutuu olemaan oma itsesä, ja jos ei opi, jos ei paranna tapojaan, jos ei ota opikseen, jos ei ymmärrä omaa parastaan, jää loppupeleissä osattomaksi läheistensä rakkaudesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe