Muistutukset venäjän terrori-iskusta itä-Ukraina.

ValehtelevaVenäja

****************************************************
1 Tapahtumat ilmassa

(LÄHTEET: lennonjohdon tallenteet, mustien laatikoiden informaatio, lentäjien kertoma, venäjän tutkavideo, tutkintalautakunnan julkaisema esitieto ja vauriot koneen hylyssä)

MH17 taittaa matkaansa Amsterdamista kohti Malesiaa.
Ukrainan ilmatilassa matka jatkuu normaalisti, sallitulla lentokorkeudella.

Lentokone pyytää lupaa lentää muutamaa kilometriä pohjoisemaa reittiä välttääkseen etelämpänä näkyvää ukkosaluetta. Lupa myönnetään.
Itäisessä Ukrainassa kone saa luvan lentää suoraan seuraavaan navigaatiopisteeseen.
Samalla alueella lentää kaksi muutakin matkustajalentokonetta, lähimmillään n. 30km päässä.

Yhteys koneeseen katkeaa. Lentokoneen paikkatietoa lähettävä järjestelmä sammuu.

Koneen edessä, keulan yläpuolella räjähti voimakas räjähde jonka paineaalto ja sirpaleet repivät ohjaamon ylhäältä alaspäin noin 45 asteen kulmassa ja tuhosivat mm. lennontallentimien virransyötön. Kone muuttaa voimakkaasti lentosuuntaansa aerodynamiikan tuhouduttua, lentokoneen vaurioitunut keula repeytyy irti.

Tutkakuvan mukaan, noin 4 sekunnin sisään koneen nopeus romahtaa 900km/h nopeudesta noin 400kmh/h nopeuteen. Ja lentosuunta kääntyy kaakosta kohti itä-koilista. Lentokoneen tunnistelähettimien viimeisen toimintapaikan läheisyydessä tutkakaiku indikoi lentokoneen keulan kappaleiden aiheuttaman tutkakaiun. MH17 keskirunko putoaa kohti maata, katoaa tutkasta. MH17 keula ja kevyenpi lentokoneromu näkyy liikkumattomana tutkakaikuna kunnes sekin katoaa tutkan näkökentän alapuolelle.
(tutka näkee luotettavasti yli 5km korkeudessa olevat kohteet, alueella kolmen samanaikaisen tutkan muodostama tutkakuva ja kuvassa kolme matkustajalentokonetta joista yksi siis hajoaa)

30km lentokkoneen perässä, hieman idempänä ja korkeammalla, samaan suuntaan lentänyt matkustajakone ei kerkiä nähdä räjähdystä. Myöskään vastakkaiseen suuntaan lentänyt matkustajakone ei huomannut räjähdystä. (ohjuksen räjähdys ei sytyttänyt polttoainetta, siksi sen leimahdus pieni, eikä 30k päästä (ylempänä lennettäessä) sitä ole helppoa huomata pilviharsoa vasten)

Lentokoneen paikannuslähettimen viimeisen toimintapaikan kohdalta:
- noin 10km pohjoisen suuntaan sataa alas kevyttä lentokoneen romua kuten alumiinisia pintapeltejä koneen keulasta ja muovisia ohjaamon käsimatkatavaroiden säilytyslokerikoita ensimmäisten noin viiden penkkirivin kohdalta.
- 2-5km itään tippuu maahan koneen ohjaamo ja joitain ruumiita.
- siitä noin 6,3km itään tippuu lisää lentokoneen romua ja ruumiita, pisimmälle lentää koneen keskirunko ja siinä olevat matkustajat
- koneen peräsin ja peräosa irtoaa muutama sata metriä ennen koneen rungon iskeytymistä maahan.
- lentokoneen siivissä olevat polttoainesäiliöt räjähtävät koneen keskirungon iskeytyessä maahan. (minkäänlaista savujälkeä ei putoavasta koneesta jäänyt, se ei palanut ilmassa)
KommentoiIlmiannaJaa
sotilaspassi
11.11.2014 16:00
************************************************
2 Tapahtumat maassa
(LÄHDE: videotallenteet, kuvat, silminnäkijät ja bellincat porukan analyysi)

Kurskista kulkeutuu BUK ampumalaite kapinallisalueelle, mahdollisesti bellingcat analyysin mukaisesti.

Ranskalaiset toimittajat kuvaavat 17.7 aamulla Donetsk:ssa BUK ilmatorjuntalaitteen lavetilla matkalla kohti Torez:a. Hieman myöhemmin Schizne:ssä kuvataan sama ohi matkaava lavetti ja ampumalaite kapinallissaattueessa. Torez:ssa lavetti kuvattu pysähtyneenä hetken aikaa.
Hieman myöhemmin BUK ampumalaite puretaan lavetilta.

Ampumalaite nähdään ajamassa Schizne:stä kohti etelää (kuvattu ja videokuvattu kahdessa eri paikkaa). (oletettu laukaisupaikka sijaitsee 4.2 km tästä)

Siviilit kuulevat IT ohjuksen rakettimoottorin äänen ja kaksi pamahdusta ennen kuin maata kohti syöksyvä matkustaja lentokone tulee näkyviin pilviharson läpi. (toinen räjähdysääni lienee ohjuksen räjähdys, toinen mahdollisesti laukaisun ääni tai äänivallin rikkoutumisen ääni tai kaiku)

Lentokoneen nähdään tippuvan alas pilvestä hajoten lisää matkalla alas.
Samaan aikaan kuvataan ohjuksen todennäköisessä tulosuunnassa ohjuksen savujälki.

Kapinalliset raportoivat pudottaneensa AN26 rahtilentokoneen, saman uutisoi myös venäjän televisio. Kapinalliset lähettävät alueelle osaston nappaamaan kiinni mahdollisesti hengissä selvinneitä lentäjiä, kapinalliset yllättyvät löytäessään siviilikoneen jäänteet.

Tuntia myöhemmin tiedetään yleisesti että kyseessä oli matkustajalentokone.
Ukrainan armeija kuuntelee ja tallentaa kapinallisten teleliikennettä ja yhdistettynä omaan lennonseurantaansa he tiesivät välittömästi tilanteen. (osa tallenteista voi olla väärennettyjä)

USA:n vakoilusatelliitin kerrotaan myös havainneen ohjuslaukaisun, USA/NATO ei julkaise alkuperäistä materiaaliaan vaan materiaalista tehdyn kuvan. Samalla USA/NATO syyttää erittäin provosoivasti Venäjää.
Aluksi venäläiset ehtivät ilmoitta ukrainalanen lentokonen ampuvan.

27

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ValehtelevaVenäjä

      Venäjä ja kapinalliset käynnistävät massiivisen propagandaoperaation. Venäjä pitää tiedotustilaisuuden jonka anti on miltei täysin valheellinen. Ainoastaan tutkavideo näyttäisi olevan aito ja vastaa täysin muita havaintoja ja lentoseurantatietoja.

      Koska alueella on sotatila, osa ihmisitä pelkää antaa haastatteluja. Toisaalta osa kertomuksista selvästi keksittyjä ja vailla todellisuuspohjaa. Jotkut esim. väittävät samaan aikaan nähneensä SU25 sotilaslentokoneen mutta sellaista ei esimerkiksi tutkassa näy.
      (lentokone lensi alle 5km korkeudessa tai sitä ei ollut, koska MH17 tuli kahdessa osassa pilvien läpi, joku on voinut tulkita ohjaamon toiseksi lentokoneeksi)

      Kapinalliset varastelevat kuolleiden matkustajien tavaroita. Lentokoneen osia siirrellään ja leikataan palsiksi. Osa lentokoneen jäänteistä lastataan kuorma-auton lavalle ja kuljetetaan pois ennenkuin tutkijat ovat paikalla. Ruumiiden kerääminen aloitetaan 2pv tapahtuman jälkeen. Matkustajien jäljellejääneet matkatavarat kerätään 2kuukautta tapahtuman jälkeen. Koneen osien kerääminen tutkintaa varten aloitetaan miltei 3kk tapahtuman jälkeen. Todistusaineisto ei ole enään koskematon.

      Kapteenin, apuohjaajan ja matkustajien ruumiista löydetään useita raudankappaleita jotka ovat tulleet lentokoneen ulkopuolelta. Myöhemmin myös koneen hylystä löydetään metallinpaloja jotka voivat olla BUK M1 ohjuksesta. Epävirallinen vuodettu tieto kertoo ruumiista saatujen metallinpalasten osoittavan koneen tuhoneen ohjuksen olleen BUK M1 tyyppinen.
      (BUK M1 identifikaatio vielä vahvistamatta, mutta alueella myöhemmin illalla liikkuneesta ampumalaitteesta näyttää niin ikään puuttuvan yksi BUK M1 ohjus)
      KommentoiIlmiannaJaa
      sotilaspassi
      11.11.2014 16:01
      ***************************************
      3 Päätelmä

      -kapinalliset ampuivat vahingossa matkustajalentokonetta luullen sen olevan sotilaslentokone
      -kapinalliset ovat saaneet ampumalaitteen ja mahdollisesti sen miehistön todennäköisimmin venäjältä

      ***************************************
      4 Taustoja

      -kapinalliset ja venäjä tuhosivat aikaisempina päivinä menestyksekkäästi Ukrainan lentokalustoa
      -Ukrainan sotilaat venäjän rajan läheisyydessä saivat täydennystä lähinnä vain ilmateitse koska olivat jäämässä sumppuun
      -kapinallisten oli tärkeää saada katkaistua ilmasilta UA joukoille
      -Venäjän alueelta ei voi jatkuvasti ampua korkealla lentäviä Ukrainan lentokoneita, siksi oli syytä toimittaa kapinallisille toimiva ampumalaite (PÄÄTELMÄ)
      -ampumalaitteen toimittamista edelsi propaganda kaapatuista BUK laitteista
      -alueella kapinallisten hallussa kuvatussa ampumalaitteessa oli mm. tunnistenumerot poistettu mikä viittaa vahvasti siihen että laite oli venäläistä alkuperää (siihen viittaa myös ukrainan tiedustelutieto joka ei ole kiistatonta, kts. myös bellingcat analyysi) (havainto päätelmä)
      -vahingon paljastuttua ampumalaite kuljetettiin venäjän suuntaan, luultavasti tuhottavaksi (videotodiste, kapinallisten "vuotama" tieto)
      -ampumalaitteesta puuttui siinä vaiheessa yksi ohjus, ohjukset M1 tyyppisiä (videotodiste)
      -ilmatila olisi pitänyt sulkea Ukrainan, venäjän tai NATOn toimesta. Eikä lentoyhtiöiden pitäisi lentää kriisialueiden yläpuolella lainkaan, mutta ne lentävät edelleen.

    • ValehtelevaVenäjä

      5 Faktatietoa

      -BUK AMPUMALAITE ja BUK M1 ohjus
      --Ampumalaite (Telar lavetti) voi toimia itsenäisesti tai yhteistyössä komentoyksikön, tutkan ja latauslaitteen kanssa. (alueella nähty vain ampumalaite, "TELAR")
      --Ampumalaitteen tutkan näköalue 100km (max noin 120 asteen näkymä)
      --Ohjuksen toiminta-alue noin 35km
      --ohjus nousee ensin voimakkaasti tähtäyslinjan yläpuolelle ja suuntaa sitten suoraan kohti kohdetta, ohjautuen kohti kohteesta heijastuvaa lavetin lähettämää tutka signaalia, loppuvaiheessa ohjus siirtyy käyttämään omaa tutkaa
      --ohjus käyttää rakettipolttoaineensa noin 15...17 sekunnin kuluessa laukaisusta jonka jälkeen ohjus liitää kohteeseen yli 3000km/h, jättämättä savujälkeä
      --Ohjuksessa on 70kg taistelukärki, taistelukärki laukaistaan ensisijaisesti ohjuksen oman tutkan ohjaamana noin 17-30m ennen kohdetta
      --Taistelukärjen teho pohjautuu ensijaisesti sirpalevaikutukseen suoraan sivuillepäin ohjuksen keskiakselista, sirpaleet ovat tappavia ainakin 40m räjähdyksen keskipisteetsä
      --toissijainen vaikutus on paineaalto, se on tuhoavan voimakas noin alle 10m etäisyydelle
      --tuhovaikutusta suoraan eteenpäin tai taaksepäin ei juuri ole.
      --Sirpaloituvan taistelukärjen aiheuttama tuhovaikutus muodostuu sirpaleiden nopeudesta sivusuunnassa, ohjuksen liikkeestä räjähdyshetkellä suhteessa kohteen liikerataan. Käytännössä muistuttaa ohjuksen menosuunnassa avautuvaa suppilomuotoa.
      --sirpaleiden lentonopeus 600-1000m/s, paineaallon nopeus noin 10km/s, ohjuksen keskilinjasta sivullepäin
      --sirpaleiden ja Boeing 777 kohtausnopeus tässä tapauksessa noin 4000km/h
      --Ohjus pyrkii tähtäämään ja räjähtämään kohteen keskilinjan yläpuolella. (toisin kuin esim. lämpöhakuiset ohjukset) Sotilaslentokoneiden suojaus on heikoin niiden yläpuolella.
      --Yhdessä lisätutkan ja komentoyksikön kanssa BUK ampumalaitteet pystyvät ottamaan seurantaansa viholliskoneen 160km etäisyydeltä kaikkiin suuntiin sekä muodostamaan kattavan kuvan ilmatilasta
      --Kuvissa näkyvästä ampumalaitteesta ei saa täyttä varmuutta onko se M1 vaiko M1-2 tyyppinen mutta se on aseistettu M1 tyypin ohjuksella joita käyttää mm. Venäjä, Ukraina ja Suomi.
      --siviililentokoneen ei ole mahdollisuutta nähdä tai väistää halkaisijaltaan 40cm ohjusta joka lähestyy 4000km/h
      --5.6m mittaista, 40cm paksua ohjusta ei pysty näkemään siviilitutkalla

      -BOEING 777 (wikipedia, ammattilaistieto)
      --lentokoneen mustat laatikot (lennon tallentimet, ääninauhuri) sijaitsevat koneen perässä
      --mustilla laatikoille syötetään virtaa ohjaamon takana lattian alapuolella olevalla yksiköllä

      -SU25 (lähde Sukhoi)
      --ilmasta-maahan taisteluun tarkoitettu rynnäkkölentokone
      --maksimi lentokorkeus 7500m ilman rungon ulkopuolista aseistusta
      --maksimi lentokorkeus 5000m täydessä aselastissa

      -Lentokoneella tapahtuva toisen lentokoneen tuhoaminen
      --lentokoneista ammuttavat ohjukset omaavat tyypillisesti muutaman kilon suuruisen räjähdyspanoksen, suurimmillaan noin 20kg (sellainen ei kykene "katkaisemaan" matkustajalentokonetta ellei lentokoneen polttoaine satu räjähtämään osumasta)
      --AA ohjusten sirpaloituvat taistelukärjet sisältävät "yhtäjaksoinen tanko" tyylisen taistelukärjen joka pienempien sirpaleiden lisäksi tuottaa sivusuuntaan levittäytyvän "tähtimäisen" sirpaleen (leikaavaa vaikutusta, tehokkaampi ohjuksen lentosuuntaan) (tällaisen taistelukärjen vaurioita ei MH17 koneessa ole)
      --lämpöhakuiset AA ohjukset hakeutuvat kohteena olevan lentokoneen moottoriin tuhoten sen ja sytyttäen moottorin läheisyydessä olevan polttoaineen palamaan (tällaisesta ei ole MH17 tapauksessa kyse)
      --tutkaohjautuvat AA ohjukset ohjautuvat kohti tutkakaikua (ampuva kone "valaisee" maalin tutkallaan)
      ---tutkahakuiset AA ohjukset tähtäävät keskelle kohdetta eli osuma kohteen keulaan mahdollinen vain mikäli ampuva lentokone lähestyy kohdetta suoraan sen edestäpäin (tällaisesta ei ole mitään näyttöä MH17 tapauksessa)
      --Ammuttaessa lentävää kohdetta konetykillä on ampujan oltava alle 800m päässä kohteesta
      --konetykissä voi olla läpäiseviä tai räjähtäviä ammuksia, läpäisevät ammukset tekevät pyöreän reiän, räjähtävät repivät kohteen pintaan isomman reiän osumapaikan ympäriltä. (tällaisia jälkiä ei ole MH17 hylyssä, konetykkillä liikkuvan koneen keulan "irtisahaaminen" mahdotonta)
      --Mikään lentokone ei kykene aiheuttamaan sitä tuhoa jonka MH17 koki 10km korkeudessa

    • ValehtelevaVenäjä

      6 Propagandaa ja valheita

      6.1 Venäjä ja kapinalliset
      -väite: SU25 lentokone havaittu tutkassa
      todellisuus: tutkavideo todistaa ettei sotilaslentokoneita ollut alueella
      -väite: SU25 ampui BOING777:n
      todellisuus: SU25 ei kykene tuhoamaan BOEING777 konetta 10km korkeuteen
      -väite: "pakeneva" BUK laite olisi kuvattu Ukrainan hallitsemalla alueella
      todellisuus: videon kuvauspaikka on kiistatta osoitettu olevan kapinallisalueella ja laitetta kuljettaa lavetti Volvo jota kapinalliset aktiivisesti käyttävät

      HUOM: keskeneräistä tästä eteenpäin ->
      -Tutkatieto
      -lennonjohdon tallenteet kommunikaatiosta koneen ja lennonjohdon välillä
      -lentokoneen mustat laatikot (lennon tallentimet)
      -MH17 koneen hylky
      -Uhrit
      -UA hävittäjä “väisti”, MH17 ihmiskilpenä
      -vanhat ruumiit
      -MH370
      -väärät tunnustukset
      -videot
      -satelliittikuvat
      -Ukrainan BUK laitteet
      -kaapattu ampumalaite
      -venäjän ampumalaitteet
      -salaliittoteoriat
      -silminnäkijät & toinen lentokone
      --MH17 lensi pilvien yläpuolella, sinne ei voinut maasta nähdä
      --tutkakuvissa ei näy kolmen matkustajalentokoneen lisäksi muita koneita
      --MH17 tuli pilviharson läpi kahdessa osassa, siksi joku voisi luulla ohjaamoa toiseksi lentokoneeksi
      -air-air then gunfire
      --tuhoutuneesta koneesta nähdään että se koki tuhonsa välittömästi 10km korkeudessa
      --edellisen vahvistaa myös lennontallentimet ja venäjän tutkavideo
      -small military aircraft on the sky
      -kaksi räjähdystä
      -mh17 lentämässä puiden korkeudella toisen lentokoneen ääni
      -pum then roar, silvery underside
      -pilottia ammuttu mahaan lufthansa pilot

      • Etulinja

        Robert Parry: MH17-turmaan liittyvä salailu jatkuu

        Amerikkalainen pitkän linjan tutkiva journalisti Robert Parry, joka oli Pulitzer-palkintoehdokas Iran–Contra-skandaalia paljastaneesta raportoinnistaan, on käsitellyt monissa artikkeleissa Ukrainan sotatoimialueella runsas vuosi sitten alasammuttua MH17-matkustajakonetta koskevaa uutisointia. Näin hän tekee myös artikkelissaan ”Tapaus MH17 putoaa propagandan sumuun”, jossa hän esittää perusteltuja huomioita lentokonetuhon tutkimuksista ja sen käytöstä poliittisten päämäärien ajamiseen.

        Tietojen salaamista ja salaamisen seurauksia

        Parry toteaa, että vaikka lentokoneturmien tutkinta on yleensä nopeaa ja tiedotus avointa, näin ei ole ollut MH17-turman tutkimuksissa. Myös Yhdysvaltain tiedustelu on pantannut tietoa, jota sillä omien lausuntojensa mukaan on. Tämä on mahdollistanut voimakkaan propagandamyllytyksen, jossa epämääräisiä väitteitä ja toisen käden tietoja on käytetty halutun osapuolen syyttämiseen. Parry huomauttaa, että turman pääasialliset tutkijatahot — Alankomaat, Britannia, Australia ja Ukraina — ovat tiiviisti Moskovan vastaisessa leirissä.

        Tutkimusten kulusta informoidun Parryn tiedustelulähteen mukaan loppuvuodesta julkaistavassa hollantilaisessa tutkimusraportissa ei pystytä lopullisesti todistamaan, ketkä ampuivat koneen alas, vaan siinä tullaan esittämään separatistit syyllisiksi erilaisin viitteellisin perusteluin. Lähde on myös kertonut, että jotkut Yhdysvaltain tiedusteluasiantuntijat ovat päätyneet päinvastaiseen tulokseen ja pitävät syyllisinä Ukrainan hallituksen kontrollista irtautuneita kovan linjan aineksia. Asiantuntijat eivät kuitenkaan tule julkisesti haastamaan hollantilaisraporttia.

        Kuten Parry toteaa, vain muutama päivä turman jälkeen separatistit kiirehdittiin tuomitsemaan epämääräisten sosiaalisen median lähteiden perusteella. Sen sijaan Yhdysvaltain hallitus ei ole vieläkään julkaissut satelliittikuvia, joiden se aluksi väitti todistavan separatistit syyllisiksi. Parry hämmästelee sitä, ettei hallitus ole viimeisten 11 kuukauden aikana julkistanut minkäänlaisia päivityksiä tutkimuksista, ja toteaa epäuskottavaksi tiedusteluviraston tiedottajan hänelle antaman lausunnon, jonka mukaan maan tiedustelu ei ole tehnyt minkäänlaisia tarkennuksia analyysiinsä 22.7.2014 jälkeen.

        Robert Parryn lähteen mukaan lisätietoja ei ole annettu eikä satelliittikuvia julkaistu, koska USA:n tiedustelu ei ole löytänyt todisteita siitä, että Venäjä olisi toimittanut separatisteille koneen pudottamiseen tarvittavan ilmatorjuntaohjuksen, ja koska Yhdysvaltain satelliitti- ja elektroninen tiedustelu olisi päin vastoin löytänyt todisteita, joiden mukaan syyllisiä olisivat Yhdysvaltojen hallituksen tukemat ainekset. Virheen myöntäminen olisi vienyt pohjan harjoitetulta politiikalta, joka on paljolti perustunut MH17-turmaan. Sen myötä Barack Obaman hallinto onnistui synnyttämään Euroopassa Venäjän vastaisen ilmapiirin ja ajamaan läpi Venäjän vastaiset talouspakotteet. Yhdysvaltojen hallinnon nimettömänä pysyvä vanhempi virkamies on kertonut Parrylle, että informaatiosodankäynti on ainoa alue, jossa Washingtonilla on ylivoima Venäjää vastaan, jolla puolestaan on käytettävissään maantieteellisiä, kulttuurisia, taloudellisia ja sotilaallisia etuja.

        Parry kirjoittaa, että Ukrainan oikeistolaiset piirit ovat ymmärtäneet propagandan voiman myös syyttäessään Viktor Janukovitsia Maidanin tarkka-ampujien toiminnasta, vaikka myöhemmissä riippumattomissa tutkimuksissa on löydetty viitteitä pikemminkin Janukovitsin syrjäyttäneiden voimien syyllisyydestä. Jopa Yhdysvaltain viranomaiset ovat kritisoineet Ukrainan uutta hallintoa asianmukaisten tutkimusten laiminlyönnistä. Yhdysvaltain YK-suurlähettiläs Samantha Power totesi kritiikissään, että Maidanin verilöylyyn ja Odessan työväenyhdistyksen talon joukkomurhapolttoon liittyvien tutkimusten laahaaminen, tutkimuksiin liittyvä salailu ja vakavat virheet ”eivät viittaa ainoastaan epäpätevyyteen, vaan myös haluttomuuten saattaa syylliset vastuuseen”.

        Parry kritisoi viime syksynä julkaistua alustavaa hollantilaisraporttia siitä, ettei siinä sanallakaan viitattu Venäjän armeijan tutkahavaintoon SU-25-hävittäjästä turma-alueella, vaikka raportissa mainittiin Venäjän antamat lennonjohdon seurantatiedot. Raportissa ei myöskään ollut mainintaakaan Yhdysvaltain tiedustelun väitetyistä satelliittitodisteista. Parry pitää kummallisena sitäkin, että raportissa viitattiin tutkijoille toimitettuihin, onnettomuuden jälkeisinä päivinä otettuihin satelliittikuviin, vaikka kuvat päiviltä tai tunneilta ennen lentokoneturmaa olisivat valaisevampia syyllisiä arvioitaessa.


      • Etulinja

        Tiedusteluasiantuntijat vaativat Valkoista taloa julkaisemaan tietonsa

        Jo pian lentoturman jälkeen, heinäkuun 2014 lopussa, järjestö nimeltä Veteran Intelligence Professionals for Sanity vaati presidentti Obamaa julkistamaan kaikki Yhdysvaltain hallussa olevat tiedustelutiedot satelliittikuvineen. Järjestön jäseninä on 17 pääosin eläkkeellä olevaa NSA:n, CIA:n, FBI:n ja Yhdysvaltain armeijan korkea-arvoista toimihenkilöä. Järjestö totesi lausunnossaan myös olevansa hämmentynyt esitettyjen tiedustelutietojen ”epäammattimaisesta käytöstä”. Erään Parryn lähteen mukaan aktiivipalveluksessa olevat tiedusteluviranomaiset eivät uskalla puhua virallista linjaa vastaan, koska Obaman hallinto on noudattanut linjaa, jossa väärinkäytösten ilmiantajat asetetaan syytteeseen (väärinkäytösten selvittämisen asemesta).

        Veteran Intelligence Professionals for Sanity on vastikään uudistanut presidentti Obamalle esittämänsä vaatimuksen julkaista Yhdysvaltain hallituksen tiedustelutiedot MH17-turmasta.

        Uudessa, 22.7.2014 päivätyssä muistiossaan järjestö katsoo tiedustelutietojen julkaisussa olevan kyseessä sekä Yhdysvaltain ja Venäjän välisen suhteen että Valkoisen talon uskottavuuden. Siksi järjestö pitää hyvin tärkeänä julkaista kaikki mahdolliset todisteet MH17- koneen turmaan syyllisistä. Tähänastisia todisteita järjestö pitää epämääräisinä ja hatarina ja osittaista perustumista ”sosiaaliseen mediaan” ongelmallisena. Vaikka tiedusteluveteraanien mukaan presidentti Putinin autoritäärisyyden vastustaminen olisikin perusteltua, MH17-tragediaa ei saisi käyttää propaganda-aseena. Järjestö pitää mahdottomana hyväksyä sitä, että Valkoinen talo ja ulkoministeriö kiirehtivät heti onnettomuuden jälkeen syyttämään ainakin välillisesti Venäjää, mutta eivät ole vieläkään tuoneet esiin todisteita tai oikaisseet väitettään.

        Järjestön mukaan vastuu todisteiden julkisesta esittämisestä on nimenomaan Yhdysvalloilla, sillä millään muulla maalla ei ole yhtä mittavia resursseja tiedustelutietojen keräämistä ja analysointia varten. Tietojen julkaisu olisi ensiarvoisen tärkeää ennen kuin ”syytä Venäjää”-narratiivi muuttuu täysin hallitsevaksi. Kyseessä kun voi olla niinkin tärkeä asia kuin sota tai rauha Yhdysvaltain ja Venäjän välillä. Järjestö esittää huolensa myös kollegoiltaan saamistaan tiedoista, joiden mukaan hollantilaisen tutkimusryhmän raporttiluonnoksessa on suoranaisia ristiriitoja todellisiin tiedustelutietoihin nähden. Järjestö toteaa, että tiedustelutietojen sivuuttaminen on loukkaus rehellistä ja ammattitaitoista tiedusteluyhteisöä vastaan.

        Järjestön mukaan vastuu todisteiden julkisesta esittämisestä on nimenomaan Yhdysvalloilla, sillä millään muulla maalla ei ole yhtä mittavia resursseja tiedustelutietojen keräämistä ja analysointia varten. Tietojen julkaisu olisi ensiarvoisen tärkeää ennen kuin ”syytä Venäjää”-narratiivi muuttuu täysin hallitsevaksi. Kyseessä kun voi olla niinkin tärkeä asia kuin sota tai rauha Yhdysvaltain ja Venäjän välillä. Järjestö esittää huolensa myös kollegoiltaan saamistaan tiedoista, joiden mukaan hollantilaisen tutkimusryhmän raporttiluonnoksessa on suoranaisia ristiriitoja todellisiin tiedustelutietoihin nähden. Järjestö toteaa, että tiedustelutietojen sivuuttaminen on loukkaus rehellistä ja ammattitaitoista tiedusteluyhteisöä vastaan.


    • KiitosSotilasPassi
      • Joop.
        Katsotaan josko joku sateinen syksyinen päivä jaksaisi kirjoittaa suomenkielisestä koosteesta uuden version...



      • sotilaspassi kirjoitti:

        Joop.
        Katsotaan josko joku sateinen syksyinen päivä jaksaisi kirjoittaa suomenkielisestä koosteesta uuden version...

        ***************
        Harrastelevan onnettomuustutkijan analyysi lennon MH17 turmasta 17Heinäkuuta2014.
        Tämä versio olisi tarkoitus pitää 3000 kirjaimen mittaisena per kappale

        *************
        Kappaleet / sisällysluettelo.
        1) Ukrainan tilanne 2014 16 Heinäkuuta asti. (ketkä johtaa, kuka hallitsee alueita, kuka aseistaa, ilmatilan tapahtumia)
        2) Lento MH17. (aiemmat lentoreitit, kohtalokkaan päivän lentoreitit)
        3) MH17 tuho. (tapahtumat aikajanalla) (v.27Tou2016-1)
        4) Todisteet ampujasta. (aiemmat alasampumiset, kuvat, videot, äänitallenteet, silminnäkijät)
        5) Valheet osoittavat syyllisyyden tai osallisuuden? (SBU, UA, RU MOD, RU Almaz-Antey, RUE, jne...)
        6) Selvittämätöntä. (humalassa, vahingossa, tahallisesti, ???)
        7) vastineita propaganda huuhteluihin. (missä on tallenteet, missä on PSR raakadata, jne...)
        8) Teknistä taustatietoa, perusteluita.(SSR/PSR, BUK M1 TELAR, BUK M1 ohjus, Boeing777)
        9) Salaliittoteoriat.
        10) Lähteet ja linkit.
        ***************

        Kirjoittelija on vaan yksi insinöörinretale jota aihe kiinnostaa ja propaganda ärsyttää.
        Kompetenssia on vuoden harmaa koulutus ohjusjärjestelmiin ja oma opiskelu aiheesta.
        Vahvuutena fysiikka, 3D ajattelu, hahmotuskyky ja puutteena ajoittainen sinisilmäisyys?

        Mahdollista palautetta yritetään ottaa vastaan osoitteissa www.maanpuolustus.net
        (kts "Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella")
        Sekä sähköpostitsuuniin sotilaspassi ättiä suomikakskytnel piste fi.


      • sotilaspassi kirjoitti:

        ***************
        Harrastelevan onnettomuustutkijan analyysi lennon MH17 turmasta 17Heinäkuuta2014.
        Tämä versio olisi tarkoitus pitää 3000 kirjaimen mittaisena per kappale

        *************
        Kappaleet / sisällysluettelo.
        1) Ukrainan tilanne 2014 16 Heinäkuuta asti. (ketkä johtaa, kuka hallitsee alueita, kuka aseistaa, ilmatilan tapahtumia)
        2) Lento MH17. (aiemmat lentoreitit, kohtalokkaan päivän lentoreitit)
        3) MH17 tuho. (tapahtumat aikajanalla) (v.27Tou2016-1)
        4) Todisteet ampujasta. (aiemmat alasampumiset, kuvat, videot, äänitallenteet, silminnäkijät)
        5) Valheet osoittavat syyllisyyden tai osallisuuden? (SBU, UA, RU MOD, RU Almaz-Antey, RUE, jne...)
        6) Selvittämätöntä. (humalassa, vahingossa, tahallisesti, ???)
        7) vastineita propaganda huuhteluihin. (missä on tallenteet, missä on PSR raakadata, jne...)
        8) Teknistä taustatietoa, perusteluita.(SSR/PSR, BUK M1 TELAR, BUK M1 ohjus, Boeing777)
        9) Salaliittoteoriat.
        10) Lähteet ja linkit.
        ***************

        Kirjoittelija on vaan yksi insinöörinretale jota aihe kiinnostaa ja propaganda ärsyttää.
        Kompetenssia on vuoden harmaa koulutus ohjusjärjestelmiin ja oma opiskelu aiheesta.
        Vahvuutena fysiikka, 3D ajattelu, hahmotuskyky ja puutteena ajoittainen sinisilmäisyys?

        Mahdollista palautetta yritetään ottaa vastaan osoitteissa www.maanpuolustus.net
        (kts "Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella")
        Sekä sähköpostitsuuniin sotilaspassi ättiä suomikakskytnel piste fi.

        ---------------------------------------------
        Kappale 1: Ukrainan tilanne 16.7.2014 asti. (versio31Tou2016-1)
        Ukrainassa tutkittiin tiiviinpää yhteistyötä EU:n kanssa ja vaihtoehtoisesti Venäjän kanssa. Venäjämyönteinen presidentti päätti ottaa vastaan Venäjän tarjouksen. EU myönteinen väestö (ilmeisimmin pieni enemmistö) alkoi protestoida presidenttiä vastaan. Ääriliikkeet käyttivät tilaisuutta hyväkseen ja syntyi aseellisia yhteenottoja mm. venäjämyönteisten ja ääriioikeiston välillä. Näytti siltä että myös presidentin berkut sotilasryhmä osallistui siviilien ampumiseen. Tilanteen rauhoittamiseksi sovittiin uusista vaaleista.

        Ennen vaaleja presidentti pakeni maasta, valta siirtyi väliaikaishallinnolle. Vaaleihin asti. Venäjä käytti sekasortoa hyödykseen ja miehitti Krimin. Myöhemmin venäjä liitti Krimin osaksi Venäjää.

        Igor Girkin siirtyi Krimiltä muiden sotilaallisten toimijoiden kanssa järjestelemään asellista kansannousua Donbasin alueelle. Igor Girkin omien sanojensa mukaan aloitti miehineen sodan Ukrainaa vastaan. Heinäkuussa Igor Girkin (venäjän kansalainen, venäjän tiedustelupalvelun kenraali) toimi ylinpänä johtajana kapinallisalueella. Donetskin alueellisena johtajana toimi Alexander Borodai (venäjän kansalainen, Moskovasta). Muita venäläisiä johtajia alueella oli mm. Vladimir Antyufeyev ja Igor Bezler (useiden vuosien kokemus mm. venäläisen BUK joukkueen johtamisesta).

        Sotakalustona kapinallisilla oli muutama tankki (3kpl), muutama miehistönkuljetusvaunu, henkilöautoja, kuorma-autoja sekä busseja. 29.6.2014 kapinaliset väittivät saaneensa haltuunsa BUK TELAR laitteen mutta Ukraina kertoi laitteiden olleen tuhottuja romuja. Kapinalliset eivät kyenneet esittämään kuvaa haltuunsa saamistaan laitteista.

        Kesän 2014 kuluessa nähtiin kaluston kuitenkin lisääntyvän, oli ilmeistä että yön tunteina valvomattoman rajan yli ajoi lisää sotakalustoa, Krimillä Venäjän haltuun jäämiä T64 panssareita ja Venäjän asevoimien T72 panssareita yms. Aleelle virtasi myös mm. Strela10 IT-kalustoa.

        Heinäkuussa Ukrainan puolustus oli saanut hieman ryhtiä ja oli saanut kapinallisjoukot perääntymään, mm ilmavoimien tuella, runsaista tappioista huolimatta. Itäisen ukrainan eteläosissa Ukraina pyrki katkaisemaan kapinallisten huoltoyhteyden Venäjälle. Ja kapinalliset koettivat voimallisesti pussittaa rajan pinnassa olleet Ukrainalaisjoukot, onnistuen siina 16.7.

        16.7 kapinalliset saivat Snizhnen eteläpuolella valloitettua alueet Venäjän rajalle asti. Kyseisen päivän taistelussa he myös ampuivat alas useammankin Ukrainan lentokoneen. Ukrainan lentokoneet koettivat pommittaa korkeampaa pysyäkseen Strela10 ohjusten kantaman ulkopuolella. Siitä huolimatta kapinalliset onnistuivat ampumaan yli 6km korkeudessa lentäneen SU25 koneen, UA väitti sen ammutun ohjuksella venäjän puolelta.

        Kuvalliset todisteet osoittavat, viimeistään 17.7 kapinallisilla oli toimivan näköisen BUK TELAR laite ohjuksineen.


      • sotilaspassi kirjoitti:

        ***************
        Harrastelevan onnettomuustutkijan analyysi lennon MH17 turmasta 17Heinäkuuta2014.
        Tämä versio olisi tarkoitus pitää 3000 kirjaimen mittaisena per kappale

        *************
        Kappaleet / sisällysluettelo.
        1) Ukrainan tilanne 2014 16 Heinäkuuta asti. (ketkä johtaa, kuka hallitsee alueita, kuka aseistaa, ilmatilan tapahtumia)
        2) Lento MH17. (aiemmat lentoreitit, kohtalokkaan päivän lentoreitit)
        3) MH17 tuho. (tapahtumat aikajanalla) (v.27Tou2016-1)
        4) Todisteet ampujasta. (aiemmat alasampumiset, kuvat, videot, äänitallenteet, silminnäkijät)
        5) Valheet osoittavat syyllisyyden tai osallisuuden? (SBU, UA, RU MOD, RU Almaz-Antey, RUE, jne...)
        6) Selvittämätöntä. (humalassa, vahingossa, tahallisesti, ???)
        7) vastineita propaganda huuhteluihin. (missä on tallenteet, missä on PSR raakadata, jne...)
        8) Teknistä taustatietoa, perusteluita.(SSR/PSR, BUK M1 TELAR, BUK M1 ohjus, Boeing777)
        9) Salaliittoteoriat.
        10) Lähteet ja linkit.
        ***************

        Kirjoittelija on vaan yksi insinöörinretale jota aihe kiinnostaa ja propaganda ärsyttää.
        Kompetenssia on vuoden harmaa koulutus ohjusjärjestelmiin ja oma opiskelu aiheesta.
        Vahvuutena fysiikka, 3D ajattelu, hahmotuskyky ja puutteena ajoittainen sinisilmäisyys?

        Mahdollista palautetta yritetään ottaa vastaan osoitteissa www.maanpuolustus.net
        (kts "Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella")
        Sekä sähköpostitsuuniin sotilaspassi ättiä suomikakskytnel piste fi.

        ---------------------------------------------
        Kappale 2: Lento MH17. (versio31Tou2016-1)
        MH17 on yhteyslento Malesian ja Amsterdamin välillä, se operoi reittiä Donbasin yli päivittäin 17.7 asti. Jotkin lentoyhtiöt kiersivät Donbasin alueen siellä tapahtuneiden sotatoimien vuoksi, mutta mm. Malaysian Airlines jatkoi lentoja donbasin yli. 160 siviililentoa lensi Donbasin yli 17.7 ennen kuin ilmatila suljettiin MH17 alasampumisen jälkeen.

        Venäjän propaganda (mm Venäjän puolustusministeriön tiedotustilaisuus) on toistuvasti väittänyt MH17 lennon ohjatun tahallisesti sota alueen yläpuolelle mutta todellisuudessa siis MH17 lensi normaalisti suunniteltua reittiään. (Huomaa että esim. FlightAware web sivuston MH17 reitit poikkeavat todellisuudesta koska heidän palvelin/tukiasemaverkkonsa ei kattanut itäisen ukrainan aluetta.)

        Lentäjien itsensä pyytämä poikkeama normaaliin reittiin oli vain joitain kilometrejä, etelämpänä olleen sade-/myrskyalueen vuoksi eikä muutaman kilometrin poikkeama normaalista reitistä 10km korkeudessa riitä selittämään miksi MH17 joutui BUK ohjuksen kohteeksi.

        /* Seuraavassa "täytetekstiä" jotta 3000 kirjainta tulee täyteen ;-) */

        ((MH17 turman jälkeisinä päivinä 100 venäläistä siviilikoneen lentoa lensi itäisen ukrainan kriisialuetta sivuten, herää kysymys miksi, tiesivätkö he syyllisen BUK laitteen poistuneen alueelta 18.7.2014?))

        Kriisialueiden ilmatilan vaarallisuuden tiedostaminen on selkeästi puutteellista eikä MH17 tapauksen näyttöjen perusteella enään voida luottaa lentojen sallimisen päätöstä ainoastaan kyseisen maan hallinnon harteille. Mikäli on epäilys ilmatilan vaarallisuudesta, kaikki siviililennot tulisi jatkossa estää esim. kansainvälisten ilmailuviranomaisten päätöksellä.

        MH17 tapauksen jälkeen olen havainnut siviililentojen jatkuvan myös Irakin, Syyrian ja Afganistanin alueilla. Kun esimerkiksi Venäjä ampui risteilyohjuksia Iranin ilmatilan lävitse Syyriaan, alueen yli jatkui normaali vilkas siviililiikenne. Riskiä lisäävät myös eri armeijoiden sotilaslentokoneet jotka kriisialueiden läheisyydessä lentävät ilman siviilitutkaa auttavaa transponderia.


      • sotilaspassi kirjoitti:

        ***************
        Harrastelevan onnettomuustutkijan analyysi lennon MH17 turmasta 17Heinäkuuta2014.
        Tämä versio olisi tarkoitus pitää 3000 kirjaimen mittaisena per kappale

        *************
        Kappaleet / sisällysluettelo.
        1) Ukrainan tilanne 2014 16 Heinäkuuta asti. (ketkä johtaa, kuka hallitsee alueita, kuka aseistaa, ilmatilan tapahtumia)
        2) Lento MH17. (aiemmat lentoreitit, kohtalokkaan päivän lentoreitit)
        3) MH17 tuho. (tapahtumat aikajanalla) (v.27Tou2016-1)
        4) Todisteet ampujasta. (aiemmat alasampumiset, kuvat, videot, äänitallenteet, silminnäkijät)
        5) Valheet osoittavat syyllisyyden tai osallisuuden? (SBU, UA, RU MOD, RU Almaz-Antey, RUE, jne...)
        6) Selvittämätöntä. (humalassa, vahingossa, tahallisesti, ???)
        7) vastineita propaganda huuhteluihin. (missä on tallenteet, missä on PSR raakadata, jne...)
        8) Teknistä taustatietoa, perusteluita.(SSR/PSR, BUK M1 TELAR, BUK M1 ohjus, Boeing777)
        9) Salaliittoteoriat.
        10) Lähteet ja linkit.
        ***************

        Kirjoittelija on vaan yksi insinöörinretale jota aihe kiinnostaa ja propaganda ärsyttää.
        Kompetenssia on vuoden harmaa koulutus ohjusjärjestelmiin ja oma opiskelu aiheesta.
        Vahvuutena fysiikka, 3D ajattelu, hahmotuskyky ja puutteena ajoittainen sinisilmäisyys?

        Mahdollista palautetta yritetään ottaa vastaan osoitteissa www.maanpuolustus.net
        (kts "Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella")
        Sekä sähköpostitsuuniin sotilaspassi ättiä suomikakskytnel piste fi.

        ---------------------------------------------
        Kappale 4: Todisteet ampujasta.
        Itäisen Ukrainan sodassa kapinalliset olivat onnistuneet ampumaan alas useita Ukrainan lentokoneita. Esimerkiksi 16.7 he ampuivat kaksi SU25 konetta, toinen yli 6km korkeudesta. Alueella kuvattiin mm.Igor Girkin (Strelkov) samana päivänä, taustalla näkyi mm.Strela-10 ilmatorjunta-ohjus lavetti, se yltää noin 4km korkeuteen.

        Ukrainan tiedustelupalvelu kertoi BUK laitteen tulleen maahan 17.7 aamun tunteina. Sanoivat että heillä on myös video Luhanskissa liikkuvasta BUK laitteesta. Videota ei ole saatu julkisuuteen (EPÄILYTTÄVÄÄ). Myös kapinallisten viestinnässä on useita mainintoja BUK laitteista.

        17.7 aamusta lähtien alkoi sosiaaliseen mediaan tulla viestejä kapinallisten BUK M1 laitteesta Volvo lavetilla ja jossa oli neljä ohjusta. Sittemmin lavetti kuvattiin Donetskissa autokameralla. Makiivkassa autokameralla ja sateliitilla. Zuhres:ssa videokameralla. Torezissa kameralla. Snizhnessä kameralla kun laite oli ajanut alas lavetilta. Sekä videokameralla ajamassa Snizhnestä etelään kohti Saur-Mogilaa. Tuoreeltaan Torezista ja Snizhnestä saatiin myös silminnäkijälausuntoja Moskovan aksentilla Venäjää puhuneiden sotilaiden hallinnoimasta BUK laiteesta.

        MH17 alasampumisen hetkeltä rekisteröitiin some:ssa kymmenkunta ohjuslaukaisun havaintoa Snizhnen eteläpuolen suunnalta. Julki tuli myös kuva jossa näyttäisi olevan BUK laukaisun savuhattara Snizhnen eteläpuolelta. Myöhemmin USA julkaisi satelliittitiedustelun tietoja joiden perusteella laukaisu näyttäisi tulleen Snizhnen ja Saur-Mogilan välistä. Ja alueelle menneet toimittajat löysivät palaneen pellonkulman, samainen pellonkulma näkyy satelliittien perusteella palaneen 16.7 ja 20.7 välisenä aikana. Kyseinen pellonkulma on lähellä militanttien tiesulkua ja tarkastuspistettä, noin 2km Strela-10 laitteesta. Se on otollisin ampumapaikka jos BUK TELAR tasoinen laite halutaan sijoitaa turvaamaan maayhteyden muodostumista Venäjälle.

        Myös onettomuuden syyn selvittänyt DSB julkaisi kartan jonka mukaan juuri tuolta alueelta on ohjus laukaistu. Samaan tulokseen tuli some:n amatööritutkijat.

        Alueen keskiosa on vahvasti kapinallisten kontrolloimaa. 16.7 militanttien ja Ukrainan armeijan raportit vahvistavat tämän. Alueen reunaosat ovat lähellä taisteluiden senaikaista etulinjaa ja siten epäsopivat kevyesti panssaroidulle BUK laitteelle jonka tehokas ilmatorjunta-alue on 30km. Näin ollen voitaneen olla jo täysin varmoja että ohjus ammuttiin keskeltä kapinallisaluetta.

        Loppusinettinä julkisuuteen tuli 18.7 kuvattu video jossa BUK on Volvo lavetilla matkalla kohti venäjää kapinallisalueen läpi. Laiteessa on tuolloin vain kolme ohjusta.

        Venäjän osallisuuteen viittaa Venäjän vahva sotilaallinen ja aseellinen tuki alueella, se että BUK laitetta voi operoida vain vahvasti koulutettu tiimi ja se että venäjä on sittemmin julkaissut kymmenittäin valheita kieltääkseen osallisuuttaan.


      • sotilaspassi kirjoitti:

        ***************
        Harrastelevan onnettomuustutkijan analyysi lennon MH17 turmasta 17Heinäkuuta2014.
        Tämä versio olisi tarkoitus pitää 3000 kirjaimen mittaisena per kappale

        *************
        Kappaleet / sisällysluettelo.
        1) Ukrainan tilanne 2014 16 Heinäkuuta asti. (ketkä johtaa, kuka hallitsee alueita, kuka aseistaa, ilmatilan tapahtumia)
        2) Lento MH17. (aiemmat lentoreitit, kohtalokkaan päivän lentoreitit)
        3) MH17 tuho. (tapahtumat aikajanalla) (v.27Tou2016-1)
        4) Todisteet ampujasta. (aiemmat alasampumiset, kuvat, videot, äänitallenteet, silminnäkijät)
        5) Valheet osoittavat syyllisyyden tai osallisuuden? (SBU, UA, RU MOD, RU Almaz-Antey, RUE, jne...)
        6) Selvittämätöntä. (humalassa, vahingossa, tahallisesti, ???)
        7) vastineita propaganda huuhteluihin. (missä on tallenteet, missä on PSR raakadata, jne...)
        8) Teknistä taustatietoa, perusteluita.(SSR/PSR, BUK M1 TELAR, BUK M1 ohjus, Boeing777)
        9) Salaliittoteoriat.
        10) Lähteet ja linkit.
        ***************

        Kirjoittelija on vaan yksi insinöörinretale jota aihe kiinnostaa ja propaganda ärsyttää.
        Kompetenssia on vuoden harmaa koulutus ohjusjärjestelmiin ja oma opiskelu aiheesta.
        Vahvuutena fysiikka, 3D ajattelu, hahmotuskyky ja puutteena ajoittainen sinisilmäisyys?

        Mahdollista palautetta yritetään ottaa vastaan osoitteissa www.maanpuolustus.net
        (kts "Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella")
        Sekä sähköpostitsuuniin sotilaspassi ättiä suomikakskytnel piste fi.

        Semmoisia näytteitä... eikä mitään lupausta koska jaksan kirjoittaa kappaleet julkaisukelpoiseen muotoon.


      • sotilaspassi kirjoitti:

        ***************
        Harrastelevan onnettomuustutkijan analyysi lennon MH17 turmasta 17Heinäkuuta2014.
        Tämä versio olisi tarkoitus pitää 3000 kirjaimen mittaisena per kappale

        *************
        Kappaleet / sisällysluettelo.
        1) Ukrainan tilanne 2014 16 Heinäkuuta asti. (ketkä johtaa, kuka hallitsee alueita, kuka aseistaa, ilmatilan tapahtumia)
        2) Lento MH17. (aiemmat lentoreitit, kohtalokkaan päivän lentoreitit)
        3) MH17 tuho. (tapahtumat aikajanalla) (v.27Tou2016-1)
        4) Todisteet ampujasta. (aiemmat alasampumiset, kuvat, videot, äänitallenteet, silminnäkijät)
        5) Valheet osoittavat syyllisyyden tai osallisuuden? (SBU, UA, RU MOD, RU Almaz-Antey, RUE, jne...)
        6) Selvittämätöntä. (humalassa, vahingossa, tahallisesti, ???)
        7) vastineita propaganda huuhteluihin. (missä on tallenteet, missä on PSR raakadata, jne...)
        8) Teknistä taustatietoa, perusteluita.(SSR/PSR, BUK M1 TELAR, BUK M1 ohjus, Boeing777)
        9) Salaliittoteoriat.
        10) Lähteet ja linkit.
        ***************

        Kirjoittelija on vaan yksi insinöörinretale jota aihe kiinnostaa ja propaganda ärsyttää.
        Kompetenssia on vuoden harmaa koulutus ohjusjärjestelmiin ja oma opiskelu aiheesta.
        Vahvuutena fysiikka, 3D ajattelu, hahmotuskyky ja puutteena ajoittainen sinisilmäisyys?

        Mahdollista palautetta yritetään ottaa vastaan osoitteissa www.maanpuolustus.net
        (kts "Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella")
        Sekä sähköpostitsuuniin sotilaspassi ättiä suomikakskytnel piste fi.

        Kaupantekijäisinä vielä näyte kappale3 luonnoksesta:

        Kappale 3: MH17 Aikajana (lennonjohdon kellon mukaan), koostettuna ATC keskustelusta, tutkasta, CVR/FDR tiedoista yms. (yhdenmukaiset keskenään.)
        v.27Tou2016-1

        12:53:29 MH17 on lentänyt suunniteltua reittiään. Lennonjohto kysyy pystyykö MH17 siirtymään ylemmäksi lentotasolle FL350. Lentäjät kieltäytyvät ja jatkavat tasolla FL330. (lennonjohto ohjaa muut koneet pois samalta lentotasolta)

        13:00:02 Lentäjät pyytävät lupaa väistää etelämpänä näkyvää myrskyaluetta. (Boeing 777 koneessa on säätutka) Lennonjohto antaa luvan.

        13:00:52 lentäjät kysyvät onko lentotaso FL340 vapaana. Lennonjohto sanoo että ei ole, jatkettava tasolla FL330.

        13:05:00 MH17 on siirtynyt lentoreitiltään sovitusti muutaman kilometrin (6km?) pohjoisemmaksi.

        13:15:00 Koneen keula osoittaa kartalla suuntaan 123 astetta ja lentoreitti on kartalla suuntaan 119 astetta. Sivutuulen johdosta keula osoittaa siis 4 astetta enemmän kohti etelää vs lentorata.

        13:19:21 Rostovin lennonjohto pyytää Ukrainan lennonjohtoa ohjaamaan MH17:n kohti pistettä RND.

        13:19:30...35 Ohjus laukaistaan kohti MH17 konetta.

        13:19:56 MH17 kehoitetaan lentämään kohti reittipistettä RND. Lentäjät kuittaavat.

        13:20:03 Räjähdyksen paineaalto tallentuu MH17 ohjaamon ääninauhuriin (CVR)
        13:20:03 MH17 elektroniikan virta katoaa. (MEC tila jossa virtalähde on sijaitsee ohjaamon takana/sen alapuolella, ohjuksen sirpaleet näyttäisivät tuhonneen sen.)
        13:20:03 Koneen CVR ja FDR (lentodatan tallennin) sammuvat, SSR lähetin sammuu.

        13:20:04...05 keula irtoaa koneen keskirungosta
        13:20:05...06 paristovarmennettu hätäsingnaalin lähetin käynnistää 30 sekunnin viiveen huomattuaan kriittisen suuria G voimia
        13:20:18 Ukrainan SSR indikoi MH17 koneen lähettimen sammuneen
        13:20:35...36 hätäsignaali vastaatotetaan satelliiteissa
        13:20:36 Ukrainan ATC näyttö näyttää ennustettua MH17 lentoreittiä.
        13:20:47 Rostovin PSR havaitsee MH17 koneen kappaleita ilmassa
        13:20:58 Rostovin SSR/PSR indikoi MH17 kohteen kadonneen, tutkalla näkyy vain lentokoneen romua.
        13:21:00... perä irtoaa
        ...13:21:30 keskirunko moottoreineen iskeytyy maahan ja räjähtää
        13:25:58 MH17 koneen romut putoavat pois Rostovin PSR:n näkökentästä.

        Noin 1 tunti: ITAR-TASS uutisoi silminnäkijähavainnoista joiden mukaan kapinalliset ampuivat ohjuksella alas jälleen yhden Ukrainan armeijan AN26 koneen.
        (Ainoa 17 Heinäkuuta 2014 alasammuttu kone on MH17.)

        Sosiaalisessa mediassa ilmoituksia, kuvia ja videoita alueella liikkuneesta BUK ampumalaitteesta ja havaintoja ohjuslaukaisusta.

        Noin 5 tuntia myöhemmin USA kertoo satelliittiensa havainneen ohjuslaukaisun kohti MH17:a.
        Seuraavan päivän valokuvista näemme MH17 ohjaamon jäänteissä sadoittain 6...20mm reikiä, täten iso ohjus vahvistui syypääksi MH17 tuhoon.

        DSB/ICAO tutkinta vahvisti 2015: syyllinen on MH17 lentoreitiltä edestäpäin ammuttu BUK M1 ohjus.

        (PSR = lennonvalvonnan primääritutka, SSR = sekundääritutka)


      • ValehtelevaVenäjä
        sotilaspassi kirjoitti:

        Kaupantekijäisinä vielä näyte kappale3 luonnoksesta:

        Kappale 3: MH17 Aikajana (lennonjohdon kellon mukaan), koostettuna ATC keskustelusta, tutkasta, CVR/FDR tiedoista yms. (yhdenmukaiset keskenään.)
        v.27Tou2016-1

        12:53:29 MH17 on lentänyt suunniteltua reittiään. Lennonjohto kysyy pystyykö MH17 siirtymään ylemmäksi lentotasolle FL350. Lentäjät kieltäytyvät ja jatkavat tasolla FL330. (lennonjohto ohjaa muut koneet pois samalta lentotasolta)

        13:00:02 Lentäjät pyytävät lupaa väistää etelämpänä näkyvää myrskyaluetta. (Boeing 777 koneessa on säätutka) Lennonjohto antaa luvan.

        13:00:52 lentäjät kysyvät onko lentotaso FL340 vapaana. Lennonjohto sanoo että ei ole, jatkettava tasolla FL330.

        13:05:00 MH17 on siirtynyt lentoreitiltään sovitusti muutaman kilometrin (6km?) pohjoisemmaksi.

        13:15:00 Koneen keula osoittaa kartalla suuntaan 123 astetta ja lentoreitti on kartalla suuntaan 119 astetta. Sivutuulen johdosta keula osoittaa siis 4 astetta enemmän kohti etelää vs lentorata.

        13:19:21 Rostovin lennonjohto pyytää Ukrainan lennonjohtoa ohjaamaan MH17:n kohti pistettä RND.

        13:19:30...35 Ohjus laukaistaan kohti MH17 konetta.

        13:19:56 MH17 kehoitetaan lentämään kohti reittipistettä RND. Lentäjät kuittaavat.

        13:20:03 Räjähdyksen paineaalto tallentuu MH17 ohjaamon ääninauhuriin (CVR)
        13:20:03 MH17 elektroniikan virta katoaa. (MEC tila jossa virtalähde on sijaitsee ohjaamon takana/sen alapuolella, ohjuksen sirpaleet näyttäisivät tuhonneen sen.)
        13:20:03 Koneen CVR ja FDR (lentodatan tallennin) sammuvat, SSR lähetin sammuu.

        13:20:04...05 keula irtoaa koneen keskirungosta
        13:20:05...06 paristovarmennettu hätäsingnaalin lähetin käynnistää 30 sekunnin viiveen huomattuaan kriittisen suuria G voimia
        13:20:18 Ukrainan SSR indikoi MH17 koneen lähettimen sammuneen
        13:20:35...36 hätäsignaali vastaatotetaan satelliiteissa
        13:20:36 Ukrainan ATC näyttö näyttää ennustettua MH17 lentoreittiä.
        13:20:47 Rostovin PSR havaitsee MH17 koneen kappaleita ilmassa
        13:20:58 Rostovin SSR/PSR indikoi MH17 kohteen kadonneen, tutkalla näkyy vain lentokoneen romua.
        13:21:00... perä irtoaa
        ...13:21:30 keskirunko moottoreineen iskeytyy maahan ja räjähtää
        13:25:58 MH17 koneen romut putoavat pois Rostovin PSR:n näkökentästä.

        Noin 1 tunti: ITAR-TASS uutisoi silminnäkijähavainnoista joiden mukaan kapinalliset ampuivat ohjuksella alas jälleen yhden Ukrainan armeijan AN26 koneen.
        (Ainoa 17 Heinäkuuta 2014 alasammuttu kone on MH17.)

        Sosiaalisessa mediassa ilmoituksia, kuvia ja videoita alueella liikkuneesta BUK ampumalaitteesta ja havaintoja ohjuslaukaisusta.

        Noin 5 tuntia myöhemmin USA kertoo satelliittiensa havainneen ohjuslaukaisun kohti MH17:a.
        Seuraavan päivän valokuvista näemme MH17 ohjaamon jäänteissä sadoittain 6...20mm reikiä, täten iso ohjus vahvistui syypääksi MH17 tuhoon.

        DSB/ICAO tutkinta vahvisti 2015: syyllinen on MH17 lentoreitiltä edestäpäin ammuttu BUK M1 ohjus.

        (PSR = lennonvalvonnan primääritutka, SSR = sekundääritutka)

        Kyllä on kasattu hirveästi tietoa jotka perustu tosiasiaan eikä kun venäjä yrittä itkemällä todista jotain


    • ValehtelevaVenäjä
    • ValehtelevaVenäjä

      Jopa oli keksitty Karlos

    • ValehtelevaVenäjä

      Venäläiset vain kirkkuu sytömydesta, eikä esitele mitään. lukun ottamatta nopeasti tekoistuja versioitta ,jotka eivät kestää 5 minutin tutkinasta.
      Itkemällä ja uhoamalla ne yrittä todista syyttämyttä.

    • roistoitä

      Venäjän toimet Ukrainassa ovat puhdasta terrorismia. Itseasiassa useimmat terroristiorganisaatiot ottavat jopa vastuun rikoksistaan, mutta Venäjä ei. Tässä suhteessa Venäjän terroristitoiminta on sekoitus perinteistä terrorismia ja Stalinilaista kaiken kieltämistä. Stalinin armeijakin pudotti rauhan aikana useita siviilikoneita ja kielsi ne kaikki, kuten kielsi myös miljoonien neuvostokansalaistenkin teloittamisen.

      • Etulinja

        Brittitoimittaja Graham Philips ja saksalainen toimittaja Herman Lange yrittävät päästä keskustelemaan Berliinissä sijaisevan German journalist of Correctiv probagandatoimiston työntekijöiden kanssa,mutta probagantatoimiston rotat ovatkin agressiivisia ja käyvät käsiksi.

        About #MH17 -an absolutely major lie by @correctiv_org - of course repeated by @bellingcat and many others- exposed. Sensational Video!!! Wie @correctiv_org über MH17 belogen haben, und jetzt haben sie null Glaubwürdigkeit! -https://www.youtube.com/watch?v=MhJJYANt0s8


      • röhönaurua

        Graham Philips ei todellakaan ole minkään sortin toimittaja, ei ole käynyt edes koulua kyseisestä aiheesta.. Ukko on täysin Moskovan riveihinsä värväämä blokaaja joka nyt sattuu jostain syystä kumartamaan vain ja ainoastaan sinne itään.


      • ValehtelevaVenäjä

        Venäjä maksa kaikille paskalaisille joka auta venäjän propagandan leviamiseen.


    • ValehtelevaVenäjä

      Näyttää siltä että sanktiota Putinia vastaan jatkuu vielä puolivuotta pitempään.

    • Sotaonjärjetöntä

      1. Jos USA ja muu länsi eivät olisi sekaantuneet Ukrainan asioihin, niin tätä lentokonetta ei olisi koskaan ammuttu alas, eivätkä nämä 300 ihmistä olisi kuolleet.


      2. Millainen lentoyhtiö laittaa koneensa lentämään sellaisen maan ilmatilaan, jossa käydään sotaa? Niin, 300 ihmistä kuoli, mutta ...


      • Ukrainan sodassa on kuollut yli 10 000 ihmistä.

      • Ukrainan sodassa on haavoittunut vähintään 25 000 ihmistä.

      • Ukrainan sota on ajanut kodeistaan 1,5 miljoonaa ihmistä.


      3. Oliko malesialaisen matkustajakoneen ampuminen alas vahinko vai tahallinen teko?


      Sota on aina järjetöntä.


      4. Miksi mikään media tai kukaan ei puhu ja kirjoita USA: n tekemisistä sotarikoksista esim. Irakissa ja Syyriassa?


      5. Miksi mikään media tai kukaan ei kirjoita USA: n ja muun lännen tappamien ihmisten määristä, esim. Balkanin sodassa, Irakissa ja Syyriassa?


      6. Venäjä ei ole ainoa maa, joka varustaa muita maita esim. ohjuksilla ja muilla sota-aseilla.

      • Etulinja

        Why Everything You Hear About Aleppo Is Wrong.
        Mitä todella tapahtuu Aleppossa ? Tuhoavatko Assad ja Putin väestöä,kuten länsimedia haluaa meidän uskovan ?
        Toimittaja Vanessa Beeley,joka on juuri äsken palannut Alepposta,kertoo todellisesta tilanteesta Aleppossa.
        What's really going on in Aleppo? Are Assad and Putin exterminating the population for sport? Is it a war against US-backed "moderates"? That is what the mainstream media would have us believe. We speak with Vanessa Beeley, a journalist who just returned from Aleppo for the real story.
        https://youtu.be/vSXDEMFyS8U


      • Etulinja

        Siinä on Kiovan rikollisen juntan peukuttaja "Sotilaspassi"nimimerkille palautetta.

        Tämä ohjusekspertti on sitä mieltä että kyseessä ei voinut olla Buk.

        https://www.youtube.com/watch?v=Z3onNrobjEs

        Entäpä mistä tulivat täysin pyöreät sekä hieman kulmikkaammat täysin 30mm. konetykin ammuksen jälkiä vastaavat jäljet ympäri koneen kylkiä?

        Täysin samannäköisiä oli koneen hylyssä:

        http://www.whathappenedtoflightmh17.com/wp-content/uploads/2014/09/bullets.png

        Miksi reikiä on sekä meno että tulo suuntaan muodostuneina?

        Virallisen teorian mukaan kone hajosi ilmassa jo ennen maahan osumista, eipä näytä siltä!

        Katso video syöksystä:

        https://www.youtube.com/watch?v=yJiWi0mOLrk

        Jenkit ovat väittäneet että heillä on hallussaan vakoilukuva joka todistaa alasampumisen!??

        Miksi sitä ei ole tähänpäivään mennessä julkaistu missään??


    • PropagangoKaalimaahan

      Hyvä kun Suomi antoi apua todistaa Venäjän sylyllisyyttä.
      Ei enää ryzge-propaGandon auttaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2020
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      171
      1220
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      994
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      92
      911
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      850
    7. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      849
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      804
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      770
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      117
      688
    Aihe