Nordea liikepankki

mä-tartten-sun-rahoja

Nordea alkaa noin vain periä maksua myös siitä kun sä meet otto automaatilta nostamaan rahojasi. Sä voit tulevan tavan mukaan nostaa pari (2) kertaa kuussa rahaa omalta tililtäsi sun kortilla ilmaiseks mutta useammat kerrat maksavatkin jo 0,40 senttiä per kerta. Kun syytä moiseen kysyttiin Nordea edustajalta niin hän sanoi et sellainen käytäntö on jo olemassa useissa Euroopan maissa, ei muuta selitystä tai vedätystä muka kustannuksiin. Ihan vaan sen vuoksi kun muutkin tekevät niin.
Ainoa tapa nostaa rahaa ilman kuluja on nostaa sitä kaupan kassalta missä on Nordean sopimus. Epäilen tuotakin sillä tietty kauppiaatkin huomaavat tämän mahdollisuuden tehdä lisää hilloo muka kustannuksiin vedoten. Olihan ennenvanhaakin kauppiailla tapana rahastaa sua jos maksoit kortilla silloin kun mankeloitiin niitä paprulappuja. Pankkikorttimaksuista perimme 5 e lisämaksun, - muistax. Nyt pitäs jonkun perussuomalaisen ryhtyä ajamaan sellaista asiaa et työnantajien olisi pakko maksaa tilipussi käteen jos niin haluaa.

16

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flegmaatti

Ei asia vaan tyyli niiden hoitamiseksi.
      Käteisen tarpeemme on hyvin vähäistä joten itsessään tuo maksu ei vaikuta tippaakaan mutta tuo tyyli. Nyt sentään tuli tiedotuasvälineistä ennakkoon informatio mutta muutos aikaisempaan on selvä.

Aiemmin pankki oli ensin suoraan yhteydessä koskipa muutos mitä tahansa.
      Henkilökohtaisella kirjeellä, käyntipyynnöllä tai neuvoskelijan henkilökohtaisella viestillä.
      Neuvoskelijan vaihto tapahtui aikaisemmin uuden henkilön esittäytymisellä ja koettuani minulle ehdotetun henkilön vähemmän miellyttäväksi niin toinen vaihtoehto löytyi pian.
      Nyt muutos näkyy netissä sivullani.

Tallelokeron hinnoittelu ilmestyi käyttelytilin kulueräksi ilman ennakkotietoa.

Olen alustavasti käynyt keskustelemassa erään paikallisen pankin edustajan kanssa mahdollisesta vaihdosta mutta sekin on oma revohkansa.
      Nyt kaduttaa, että jokunen vuosi sitten katkaisin muut pankkisuhteet. Jalkani on vielä D-B:n oven välissä mutta pitemmälle en aio mennäkään.

• ö-Öö

Käteinen häviää.

Automaattien ylläpito kallista, koneetkin kalliita. Aika harva käyttää kätäteistä, aika harvoin sille edes on tarvetta. Aivan ymmärrettävää, että pankki alkaa velottamaan palveluittensa käyttäjiä. Käyttäjiä ei ole paljon, suotta sitä palvelua käyttämättömät makselevat muutamien ihmisten tarpeet välillisesti muina kuluina.

Mun mielestä ihan hyvä vaan, että ei tarvitde enää maksella piilokorkoina tai piilokäsittelymaksuina siitä, että joku välttämättä haluaa hipelöidä seteleitä. Käyttäisi muovikorttia, kuten melkein kaikki muutkin käyttävät. Käteisen aika ollut ohi jo ajat sitten, en nyt äkikseltään edes saa mieleeni, milloin tarvitsisi kolikoita, tai seteleitä. Ehkä johonkin hämäräpisneksiin, muuta ei tule mieleen.

=DW=

• Sulla taitaa olla hyvät sopimukset pankkisi kanssa tai sitten niin paljon rahaa siellä hoideltavan jos ei tarvitse maksaa piilokorkoja.
        Kyllä mun mielestä noissa palvelumaksuissa on aikamoiset piilot mukana.
        Korteilla netissä hoitelet itse kaiken ja silti maksat kuukausittain noiden koneiden kuoletusta.

• ö-Öö
        rosaliiin kirjoitti:

Sulla taitaa olla hyvät sopimukset pankkisi kanssa tai sitten niin paljon rahaa siellä hoideltavan jos ei tarvitse maksaa piilokorkoja.
        Kyllä mun mielestä noissa palvelumaksuissa on aikamoiset piilot mukana.
        Korteilla netissä hoitelet itse kaiken ja silti maksat kuukausittain noiden koneiden kuoletusta.

Tiedä sopimuksista.

Tuli mieleen tänään uutisoitu asia vesimaksuista. Pankkinostojen kanssa vähän xamanlainen asia.

Ihmiset oppineet säästämään vettä. Hyvä asia. Noh, ennen vesilaitokset otti kulunsa vedestä. Nyt kun vettä meneepi vähemmän, pitää nostaa muiya kuluja, että homma pelittää. Eli, mitä enenpi säästät vedessä, sen vähemmän vesilaitos saa rahaa verkoston ylläpitämiseen. Pitää laskuttaa erikseen verkon ylläpidosta. Asiat löytävät paikkansa. Ajat ikuiset maksettu vesijohtoverkosta ja sen ylläpitämisestä veden kulutuksen mukaan, nyt se alkaa tulemaan erikseen.

Ihan sama asia sähkönkin kanssa. Vaikka kuinka säästät sähköä, siirtomaksut vaan nousevat. Kun aiemmin verkkojen kunnossapiyo ja rakenteleminen laskutettiin käytetyn veden mukana, nyt se laskutetaan erikseen.

Perusrakenne maksaa, sen lisäksi kulutus. Nyt muutama ihminen nostelee käteistä automaateilla, sitä varten kallis systeemi, jonka maksaneet kaikki pankkien asiakkaat. Nyt aletaan viimeinkin perimään maksuja niiltä, jotka sitä systeemiä aidosti käyttävät. Ihan reilu meininki mun mielestä.

=DW=

• iooo

Kyllä käteistä käyttävät monetkin. Ei tule yhtäkkiä mieleen, miten esim. lapset voisivat ostaa karkkinsa ilman käteistä. Tai jos ostaa kaverilta cd-levyn vitosella, pitäisikö se maksaa muka tilisiirrolla.

• iooo kirjoitti:

Kyllä käteistä käyttävät monetkin. Ei tule yhtäkkiä mieleen, miten esim. lapset voisivat ostaa karkkinsa ilman käteistä. Tai jos ostaa kaverilta cd-levyn vitosella, pitäisikö se maksaa muka tilisiirrolla.

eiks se olisi helppoa hommaa nostella kaupan kassalta kaikki käteinen.
        Nythän nuo kaupatkin on auki melkein yötä päivää.
        Kyllä ihmisen pitäisi elämäänsä sen verran suunnitella, että nyt edes osaisi varautua jos sattuu käteistä tarvitsemaan. Lainaa sitten vaikka kaverilta.
        Ei tämä suomi kaadu vaikka kaikille ottoautomaateille pantais lappu luukulle.

No, kyllä se s-pankkikin sen omansa ottaa vaikka niin ilmainen kehuu olevansa.

• totuutta22

Nordea antaa asiakkaidensa marraskuun alusta alkaen nostaa käteistä vain neljä kertaa kuukaudessa ilman lisämaksua

• Kuten aina vuotten vieriessä, nahka vaihtuu muoviin.
      Mikä harmillisinta, vanhustenkin harrastuksissa.
      Hiihdossa ja laskettelussakin.
      Ja makkaroissa...parveke-tuoleissa.
      Oravat juoksentelevat pesältä toiselle.
      -
      Kuten aina, pankit laskettelevat liukuria, jos ihmiset antavat niiden niin tehdä.
      Mitäpä siis Nordeasta.
      Ihmisissähän sitä vikaa on.

H.

• Kuten aina vuotten vieriessä, kaivaa teevee esiin vanhat perunat ja ruosteiset putket.
      Keskittyen vakojen väliin, eikä sarkansa loppuun.
      Tämän saran loppuun lisäisin minä pahoitteluni siitä, että en ajoissa kertonut lapsilleni mitä tekemän pitää.
      Hyi! Ruostuvaa minua.
      Minua, joka laitoin rahaa menemään, muuallekin kuin haisemaan.

H.

• Ketä-mies

Ketä meinasit muussata monitoimikoneellasi?

• hölmöilyt

Taitaa Nordealta asiakkaat kaikota. Onneksi en ole Nordean asiakas, niin ei tarvitse edes vaihtaa pankkia.

• Pankista puheen-ollen.
      Avaan huomenna sen toisen kännyn joksikin aikaa.
      IP.

H.

• Olen verekseltään kirjautunut. Minulla on erikoisen lämmin suhde Nordeaan, yhteisen menneisyytemme tähden. Niin se on, jos sinulla on vähänkin rahaa, joku pyrkii heti osingoille🌂😊

• JuuPankkiaTäytyyVaihtaa

Rutina tuosta Nordean käteisnostomaksusta kuuluu luokkaan "aina pitää valittaa jostain". Maksukin lähtee rullaamaan vasta viidennestä nostosta kuukaudessa.

Nostan kerralla käteisen minkä kuukaudeksi tarvitsen ja en muista koska viimeksi maksoin kortilla. Hämärähommia en harrasta.

• No.cash

Ennenvanhaan 5 euroa, oisko ollut silloin markka aika? Käteistä en nosta, en edes muista koska nostanut.

• antakaarahatmulle

Mä tarvin käteistä. Voi tehdä kaikkea kivaa halvemmalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?

Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.
      Maailman menoa
      275
      3898
    2. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      73
      3486
    3. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      145
      2496
    4. Ei se halua mitään!!

Arkailija koko tyyppi!
      Ikävä
      56
      2276
    5. Jätän tähän viesti kaivatullesi

jos jotain jäänyt sanomatta. 👇
      Ikävä
      154
      1892
    6. Olet kyllä erittäin huono yhdistelemään pisteitä.

Etkä vain sinä vaan kaikki teilläpäin.
      Ikävä
      34
      1697
    7. Onko jo liian "vanha" vai mitä mieltä olet? 57-v. saa raakaa tekstiä tv:ssä

The Summit Suomi tv-ohjelmassa 57-vuotiaan Maritan jaksamista kyseenalaistettiin iän takia. Onko tässä iässä jo liian "v
      50 plus
      30
      1278
    8. Etkö sitten itse

ole koskaan ylittänyt rajaa?
      Ikävä
      33
      1255
    9. Mitä järkeä iskeä

Varattua ja yrittää saada sitä eroamaan
      Ikävä
      48