Onko olemassa miehiä, joiden ei ole pakko juoda joka viikonloppu ja välillä viikollakin. Minun mies väittää että lähes kaikki miehet juovat ja se on ihan normaalia miehen käytöstä. Onko siis todellakin niin ettei mies voi olla juomatta tai joisi vain kerran kuukaudessa alkoholia? Onko aina pakko juoda itsenä humalaan vai onko olemassa sellaisia miehiä jotka voivat juoda vain esim. pari olutta ja juominen jää sitten siihen?
Onko miehen pakko käyttää alkoholia?
54
1263
Vastaukset
- ettätämmöstä
Miehillä on usein jännä tapa( lapsilta opittu) että vedotaan siihen kun kaikki muutki miehet..No mun mies ei juo kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa. Joskus ottaa yhden oluen pitsan kanssa.
- SamaMeillä
Minunkaan mieheni ei ota vuodessa kuin pari siideriä.
Itse olen täysin raitis. Mieheni joi lähes viikottain saunasiiderin sillon kun tapasimme, mutta tuo tapa kuihtui pois muutamassa viikossa kun minä en juonut. Enkä natissut tuosta siideristä eli ihan vaan itse jätti sen pois.
Oletteko muuten huomanneet, että monet eivät edes miellä enää viiniä eikä kaljaa alkoholiksi? Eräskin rouva puhui omasta ja miehensä raittiudesta ja samalla lipittivät lasitolkulla viiniä! Oli aika koomista... - ettätämmöstä
Ei todellakaan ole raittiutta juoda viiniä . Taitavat valehdella itselleen. Tulee varmasti mieli paremmaksi, kun uskottelee itselleen ja muille noin.
- SamaMeillä
Juu, näin ajattelin itsekin, että itselleen selittelyä ja luvan antamista tuo on.
- 7268
Ei pakko mutta se on joskus kivaa.
Kaljoittelu ei sovi kotoiseen elämänrytmiini joten täysraittiit kaudet ovat pahimmillaan jopa 4kk:n mittaisia. Lyhimmillään kuukauden verran.
Vastaavasti naukkailurupeamat kestävät pisimmillään 6 viikkoa. Lyhyimmillään vajaan viikon.
Muiden tekemiset eivät heilauta minua tippaakaan. Täysraitis vaimoni on sanonut, että naukkailujaksoni aikana en saa tehdä lounasta maistissa. Kyllä minä lounasta kokkaillessa iltapäivisin klo14 tietämissä maistelen viiniä.
Eipä tämä vuosikausia ( n. 13 vuotta ) kestänyt rytmini ole aiheuttanut vaimoni taholta muuta kommenttia kuin tuon ruuan laittoa koskevan.
Reilun 5:n viikon kuluttua aloitan seuraavan 5:n viikon kuurin. - sgdsdgsds
Valintakysymys. Itse olen mies enkä juo juuri koskaan, ei kiinnosta, en saa siitä juuri mitään iloa.
- mikseisiis
Mun ei ole pakko juoda mut se tekee hyvää ja rentouttaa...vaimoani se ei haittaa ottaahan tuo itsekkin välillä ja molemmat juo kohtuudella kun ei muuten ole mitään aktiviteetteja enää.
- hyvä.mitata
Ihmisillä on väärä luulo siitä, että alkoholi rentouttaa. Asia voidaan testata mittarilla, jonka ystäväni sai työterveyshuollosta. Stressitasoa mittaavasta mittarista on ollut joissain tv-ohjelmissa ja mittari on erittäin luotettava. Piuhat kroppaan kiinni ja laite pidetään esim pari -kolme vuorokautta päällä yötä päivää. Laitteeseen rekisteröityy kaikki elimistön reagoinnit, stressitasot ja testattava henkilö pitää päiväkirjaa mitä tarkalleen teki kellonaikoineen. Eli nukuin ( mittaa myös unenlaatua) , kävin lenkillä, ruokailin, otin neljä olutta jne... yllätys monelle, että kun alkaa ottamaan alkoholia, se ei suinkaan rentouta vaan elimistön stressitaso nousee ylös. Kannattaa kokeilla kuka sellaisen mittarin saa käyttöönsä. Siitä näkee hyvin millaiset toimet rentouttavat.
- hyvä.mitata
hyvä.mitata kirjoitti:
Ihmisillä on väärä luulo siitä, että alkoholi rentouttaa. Asia voidaan testata mittarilla, jonka ystäväni sai työterveyshuollosta. Stressitasoa mittaavasta mittarista on ollut joissain tv-ohjelmissa ja mittari on erittäin luotettava. Piuhat kroppaan kiinni ja laite pidetään esim pari -kolme vuorokautta päällä yötä päivää. Laitteeseen rekisteröityy kaikki elimistön reagoinnit, stressitasot ja testattava henkilö pitää päiväkirjaa mitä tarkalleen teki kellonaikoineen. Eli nukuin ( mittaa myös unenlaatua) , kävin lenkillä, ruokailin, otin neljä olutta jne... yllätys monelle, että kun alkaa ottamaan alkoholia, se ei suinkaan rentouta vaan elimistön stressitaso nousee ylös. Kannattaa kokeilla kuka sellaisen mittarin saa käyttöönsä. Siitä näkee hyvin millaiset toimet rentouttavat.
Lisään vielä, että saa paperilla itselleen koosteen, jossa näkyy tulokset jokaisesta hetkestä ja tunneista ja alkoholin nauttiminen nosti stressitasoa huomattavasti, eli ei rentouta kuten luullaan ja oletetaan. Stressitason mittaamiseen näkyy olevan tarjolla kaikenlaisia omatoimimittareita eri valmistajilta.
- japapajapaapapa
Älä sinä ainakaan ota, kun olet jo niin valmiiksi stressaantunut.
- hfher
hyvä.mitata kirjoitti:
Näin on. Alkoholi on myrkkyä elimistölle. Mitä enemmän sitä juo, sitä haitallisemmat terveysvaikutukset.
- aoömn
Minun mies juo viikonloppuisin pe ja la iltana normisti n. 3 kaljaa per ilta. Tai vaihtoehtoisesti vähän viiniä. Mielestäni ihan sopivasti. Ei haittaa yhtään meidän elämää. Juon itsekin pari sidua.
Jos on aihetta juhlaan, voi mennä pari juomaa enemmän. Niitä on vain muutaman kerran vuodessa.
Me olemme 40v puolin ja toisin. 3 lasta. Hyvä elämä.😊- jokainenmies
Minun mies juo joka viikonloppu vaikkapa pe-iltana esim. pullon viiniä, pari väkevää kaljaa ja lisäksi viinaa. Viikolla saattaa juoda myös öisin viinaa ja viiniä. Kuulemma jokainen mies juo niin kuin hän.
- wweew
jokainenmies kirjoitti:
Minun mies juo joka viikonloppu vaikkapa pe-iltana esim. pullon viiniä, pari väkevää kaljaa ja lisäksi viinaa. Viikolla saattaa juoda myös öisin viinaa ja viiniä. Kuulemma jokainen mies juo niin kuin hän.
"Kuulemma jokainen mies juo niin kuin hän. "
Miehellesi on erittäin tyypillinen alkoholin suurkuluttaja ja alkoholistikin, koska todennäköisesti ei voi olla juomatta.
Tee testi
http://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholin-kayton-riskit-audit
- MistäLö
ysit miehesi ?
- noalko75
Suomi24 -treffitsivuilta, ei ollut hyvä löytö. Esitti ensin niin hyvää miestä ja osoittautui valehtelijaksi ja alkoholin suurkuluttajaksi.
- justniin_-65
Joo, ilmaissivuilta ei tee hyviä löytöjä. Tämän huomasi nopeasti kun aikoinaan etsin miestä "sillä silmällä". Kun käytti maksullista deittipalvelua, niin johan alkoi käydä flaksi. Olisi muistaakseni ollut sillä maksulla vähintään kuusi kuukautta voimassa, mutta ehdin löytää miehen jo kolmessa viikossa.
Niin, ja sitten kantsii laittaa profiiliinsa maininnan, ettei kamalasti diggaa miehen päihteiden käytöstä. Eiks ni? - tyrkkykärkyt
noalko75 kirjoitti:
Suomi24 -treffitsivuilta, ei ollut hyvä löytö. Esitti ensin niin hyvää miestä ja osoittautui valehtelijaksi ja alkoholin suurkuluttajaksi.
Suomi24- treffisivuilla pyörii samat miehet ja naiset kärkkymässä uutta, kun mikään suhdeyritys ei toimi vuotta kauemmin. Ja hyviä ovat kehumassa itteään ja vaatimassa kumppanilta "filmitähden" ulkonäköä ja kaikenlaista muuta...tiedän monia...
- Alko74
noalko75 kirjoitti:
Kun olet niin hyvä raitis ihminen niin miksi et jätä sitä?
- wweew
On. Suurin osa tuntemistani miehistä on tällaisia.
- wweew
Epäselvyyden välttämiseksi. Suurin osa tuntemistani miehistä ei ole pakko juoda viikonloppuna, eikä koskaan ylipäänsä, ainakaan paria viinilasia enempää.
- japapa
Kertoo enemmän wweewistä ja siitä seurasta missä wweew liikkuu.
- wweew
japapa kirjoitti:
Kertoo enemmän wweewistä ja siitä seurasta missä wweew liikkuu.
Niinkö luulet? Liikun festareilla, keikoilla, ravintoloissa, baareissa, teattereissa, konserteissa, ystävillä.... Eli yleensä LIIKUN. Niin Suomessa kuin ulkomailla.
- eisaaollaraitis
Meillä mies haluaisi että otettaisiin joka viikonloppu. Minä en halua juoda, sillä tulen siitä niin sairaaksi. Sitä mökötystä sitten kestääkin.
- dsfsdg
Ei alkoholia voi enää käyttää, kun se on käymistuote itsessään.
- 40v-sinkku
Onhan meitä mutta emme kelpaa naisille. Ne juopot jotka juo joka viikonloppu niin kelpaavat naisille. Tunnen sellaisia miehiä jotka juo usein ja viikollakin ja niillä on kaikilla tyttöystävät. Eilenkin minua pyydettiin ryyppäämään mutta sanoin ei, menin kalaan mielummin ja olin kalassa tämän päivän aamunakin. Minua ei juopottelu kiinnosta ellei ole tosi hyvä syy juoda. Pistän rahani mielummin muuhun harrastuksen kun viinan juomiseen. En juo sitä paria olutta edes jos ei ole vaikka juhannus tai muu juhlapäivä.
- 40v-sinkku
Vartti sitten kaveri soitti ja pyysi rahaa lainaan että saisi kaljaa. Kaverilla on avovaimo ja kaksi lasta. Se mielummin juo kun harrastaa vaimonsa kanssa mitään. Ja minua ärsyttää kun idiootti naiset kelpuuttaa niitä juoppoja miehiä.
- eisesiitäparane
Mun mies otti ennen ja paljon.Nykyään ei ota,muttei hänestä ole sen kummemmin iloa,kahtoo tvtä ja nukkuu eri huoneessa...Että se on turha harhakuvitelma että elämä muutuisi jotenkin kun alkoholi jäis pois.Minä otan lasillisen ihan piruuttani silloin tällöin,ja pidän aina punaviiniä kotona.
- Valintojen__maailma
Tyypillinen raitistuneen tarina. Alkoholisti (suurkuluttaja) , joka lopettaa juomisen jää yleensä nyhjäämään paikallensa. Alkoholin tilalle tulee ontto tyhjyys. Jos ei ole ollut aikaisemmin muuta sisältöä elämässä kuin viina, niin mistä se uusi iloinen juttu voisi ykskaks tullakaan alkoholin tilalle. Harvemmin mistään. Mieli sairastuu ja tylsistyy. Onneksi suurkuluttajistakin jokunen löytää uudet jännät jutut ja seikkailut alkoholin tilalle.
Itse olen vanhempi mies enkä koskaan ole paljolti alkoholia käyttänyt. En edes kaksikymppisenä. Elämäni olen täyttänyt ihan muilla jutuilla. Ja ihan kivaa on. Ei meinaa aika riittää kaikelle tekemiselle. - 7268
Kuka reagoi muutokseen mitenkin.
Vahvin motiivi omaan rytmin muutokseeni hieman alle 6-kymppisenä oli mieskuntoni hiljainen hiipuminen.
Raittius, kuntoilu ja muukin elämäntaparemontti olivat minulle tehokas yhdistelmä tuossa suhteessa.
Toki on tunnustettava, että "rentoutumisjaksoilla" aktiviteettini laskee noin puoleen kotiolojen vastaavaan verrattuna. - poppooog
Valintojen__maailma kirjoitti:
Tyypillinen raitistuneen tarina. Alkoholisti (suurkuluttaja) , joka lopettaa juomisen jää yleensä nyhjäämään paikallensa. Alkoholin tilalle tulee ontto tyhjyys. Jos ei ole ollut aikaisemmin muuta sisältöä elämässä kuin viina, niin mistä se uusi iloinen juttu voisi ykskaks tullakaan alkoholin tilalle. Harvemmin mistään. Mieli sairastuu ja tylsistyy. Onneksi suurkuluttajistakin jokunen löytää uudet jännät jutut ja seikkailut alkoholin tilalle.
Itse olen vanhempi mies enkä koskaan ole paljolti alkoholia käyttänyt. En edes kaksikymppisenä. Elämäni olen täyttänyt ihan muilla jutuilla. Ja ihan kivaa on. Ei meinaa aika riittää kaikelle tekemiselle."Alkoholin tilalle tulee ontto tyhjyys"
Ontto tyhjyys kuulostaa paljon paremmalta kuin alkoholin kanssa lutraava känniläinen. Ja tuskin ihmisellä ennen alkoholiakaan on ollut muuta kuin otto tyhjyys ja/tai masennus. Siksi hän on alkanut juomalla paikkaamaan tuota tyhjyyttä. Mutta sehän ei onnistu...
Itse en kyllä tunne ketään raitistunutta, jolla alkoholin tilalle on tullut ontto tyhjyys. - Niitti333
Nimim eisesiitäparane!
Sinä siis juot ''ihan piruuttasi'' ja pidät viiniä kotona ihan tarkoituksella... Mies on raitistunut ja teet tuollaista koska sinua harmittaa kun hän on muuttunut toisenlaiseksi!
Olitko tyytyväinen silloin kun hän joi? Et ollut.
Joskus käy noin että kun mies tulee täysraittiiksi, vaimo jää kuin tyhjän päälle. Vanhat kuviot jäävät pois. Ja joskus käy niin, että nainen alkaakin haluta että mies alkaisi juoda jälleen, että voitaisiin palata vanhoihin tuttuihin kuvioihin ja vaimo voisi taas leikkiä marttyyria.
Mies on huomannut että yrität kiusata häntä. Siksi hän on ottanut sinuun etäisyyttä. Kuka haluaisi mennä sellaisen viereen nukkumaan joka haluaa pelkkää pahaa?
On parempi että eroatte. Jätä siis mies rauhaan. Olet hänelle myrkkyä. - eisesiitäparane
En todellakaaan halua että hän alkaisi juoda taas..sillä niin hirveä hän oli kännissä ettei halua nähdä häntä enää ikinä sellaisen,olen sen myös sanonut!Olen silloinkin juonut lasillisen punaviiniä silloin tällöin kun hän vielä joi,enkä näe syytä miksi minun pitäisi siitä luopua,hänellähän se ongelma on ollut,ei minulla!En ole liioin leikkinyt mitään marttyyriä.Hän on itsekkin sanonut ettei enää olisis hengissä jos ei olisi kanssani,olen kuitenkin se tukipylväs hänelle,johon nojata.Minustra tuntuu että vedän yhä kivirekeä perässäni,joskin kuorma on hiukan keventynyt...koska pullot ovat tyhjiä.Ja se että voin pitää punaviinipulloa kotonani on hyvä asia,ennen se haihtui kummasti tyhjäksi,ihankohan itsekseen?
- tämmöstätäällä
Itse olen juonut viimeksi 2,5 vuotta sitten, ja seuraavan kerran juon vuonna 2028. Kun juon, juon kerralla noin 5-6 olutta.
- MrBolivar
Katsos Kultaseni; Miehen keho vaatii tietyn määrään polttoainetta jotta se jaksaa työskenellä tuhansien solujen voimin koko viikoon.Ihan kuten auto tai lentokone vaatii laadukasta polttoainetta jolla kulkee.
Tärkeää on myös hiilihydraatti pitoinen ruoka joka omalta osaltaan toimii alkoholin seassa öljyn kaltaisena rikastus aineena.
Eihän siitä muuten jaksa, jollei välillä tankaa!
Ps. Mies ei todellakaan tarvitse alkoholia sen enempää kuin nainenkaan. Tunteiden ja ahdistukset tukkimista / häivyttämistä se on suurimalla osalla alkoa käyttävistä. - viikonloppu-juoppo
Otan joskus kerran kuukaudessa viikonloppuna 12 olutta. Baareisssa en käy enkä muutenkaan juhli. Mies o tylsä jos ei juo useemmin , niin onnaiset sanoneet. Kyllä naiset niitä alkoholisteja ottaa.
- the_answer
Go to the adventti kirkko. There people don't drink alcohol at all, neither men nor women. In addition to say: if someone needs the "fuel" to live - it means that there are serious problems in the relationships, because people drink to get the problems drown.
- onraittiitakin
Olen jo 67 vuotias ja en ole koskaan ollut humalassa, jotain pientä olen joskus ottanut.
Syyni juomattomuudelleni on se, että haluan olla kerran Jumalan valtakunnassa. Raamatussahan sanotaan, että juomari ei peri jumalan valtakuntaa. Tosin kaikkien pitää ottaa vastaan Jeesuksen valmistama sovitus ja luopua synnin harjoituksesta. - 5764
Minkä takia tässäkin ketjussa miehet sanovat että ''vaimo ei ole huomauttanut... ''?
Vaimo sitä vaimo tätä! Sitten saa ottaa jos vaimo ei puhu mitään.
Eikö jokainen mies ole itse vastuussa tekemisistään? Eikö joka äijällä ole aivot korvien välissä joilla päättää ja tehdä valintoja? Onko vaimo joku kotipoliisi jolta kysytään lupa?
Totuus on se, että jos mies juo, niin vaimo yrittää puuttua asiaan, ehkä jopa vuositolkulla. Sitten kun siitä ole mitään apua, hän luovuttaa ja pysyy vaiti, jatkaa omaa elämäänsä. Hän vapauttaa itsensä toisen, aikuisen miehen, kannattelusta.
Tästä sitten mies päättelee että on vaimon ''lupa'' juoda silloin tällöin, ettei siitä ''ole haittaa''. Juttu on vaan niin, että vaimo paskat piittaa, hän vaan sanoo nätisti hymyillen että ''tee vaan ukkokulta niinkuin haluat, ei minua haittaa...''- 7268
Myötätunto krapulaiselle ukolle naisen oveluutta vaikka saattaisi olla keskustelun paikka.
Ennen lasten hankkimista heräsin yhtenä vappupäivänä iltapäivällä klo17 tietämissä omasta vuoteestani. Pyjama oli päälläni ja oikeaan käteeni teipattuna muovikassi.
Vaimoni selitti tapahtumien kulun.
Olimme olleet juhlimassa vappuaattoa yhden työkaverin ja hänen vaimonsa kanssa tanssiravintolassa. Olin ottanut vahvat pohjat.
Olin kännipäissäni tarkistanut oliko kaasupallo täytetty vedyllä vai heliumilla.
1970 se oli vetytäytteinen jonka tulitikkutestini osoitti.
Olimme käyneet jatkoilla työkaverini kotona.
Vuoteeni vieressä oleva yrjövati ei ollut siinä turhaan.
Vaimoni oli hyvin huolissaan kunnostani. Olisiko mitään mitä voisin hieman syödä tai juoda. Hän tiesi kokemuksesta, että vaniljajäätelö ja grape hedelmä olisivat vaihtoehtoja. Korjatessaan pois oksennusvatiani vaimo yrjösi siihen nenäni edessä.
Tuossa tilanteessa olisin ymmärtänyt lievän moitteen katseessa mutta kasvot ja äänensävyt kuvasivat syvää huolta ja myötätuntoa.
Varsinkin kun työkaverini kertoi töissä, että olin häpeämättömästi kähminyt hänen vaimonsa pakaroita.
Tuo myötäeläminen vain pahensi oloani ja vastaavan tyyppiset, vaikkakin lievemmät kokemukset, vähensivät alkon käyttöäni.
Ennen avioitumista olin varautunut siihen, että jos vaimoni puuttuu poikamiesajan elämäntapaani niin lisään vauhtia.
Kävi päin vastoin. Naisen oveluutta.
- jannnaa123
On jos on alkoholisti. Sinun miehesi kuulostaa vähintään suurkuluttajalta. Hänen seuransa (ne ketkä tuntee ja toimivat niinkuin hänkin) ovat myös alkkiksia.
Ei siinä mitään. Mullakin on kotona sellanen, joka hyvä jos kahta iltaa pystyy peräkkäin olemaan juomatta. Yleensä menee sixbäkki ja viikonloppuna enemmän.
Tylsää seuraahan tommonen on. En ole itse juuri kotona iltaisin. Ryypätkööt keskenänsä. Erohan tästä tulee. - sinkku40-
Onko naisen pakko ottaa juoppo mies?
- liarliar65
Ei ole pakko ottaa mutta aika monesti miehen juoppous tulee ilmi vasta sitten kun jo asutaan yhdessä. Miehet valehtelevat ja esittävät että eivät alkoholia käytä ja sitten kun on asuttu jonkin aikaa yhdessä niin on helvetti valloillaan. Mies jonka kanssa asun yhdessä osasi olla niin ovela ja sai minut luulemaan ettei alkoholi ole hänelle tärkeä asia. Yhteen muuton jälkeen alkoi joka viikkoinen juominen ja möykkääminen ja hankalan elämäntilanteen vuoksi erilleen muuttaminen ei aina onnistu ihan noin vain sormia napsauttamalla.
- 40v-sinkku
Ei ole pakko muuttaa yhteen viikon tuntemisen jälkeen. Miestä voi myös seurailla ja testailla viemällä miestä baariin ja katsomala paljonko se juo. Kyllä miehen elämän tyylistä näkee juoko ja millainen on mutta naisilla on vaan niin kiire rakastua etteivät ota asioista selvää.
- tytsys
Ei ole. Ei naisenkaan.
- piupiuo
Vain alkoholistien on pakko käyttää alkoholia. Riippuvuudesta kannattaisi pyristellä irti, sillä tuollaisella käyttämisellä on vakavia terveyshaittoja.
- RaitisJaRaikas
Mun mies ei juo lainkaan. Olen siitä niin kiitollinen!! :) Itse olen nuorena ollut jokusen kerran kännissä, mutta siihen se on jäänyt. En pidä juuri mistään alkoholi juomasta ja en pidä lainkaan humaltumisen tunteesta. En tunne tarvitsevani mihinkään alkoholia. Minun on helppoa tutustua ihmisiin selvin päin ja osaan pitää hauskaa ilman viinaa. Onneksi mieheni on samanlainen :)
Jos suhteemme joskus menisi poikki, niin en enää huolisi kännäävää miestä. Hyväksyisin vain raittiin miehen. Jos mies haluaisi juoda hyvän ruuan kanssa viinilasin, se olisi ok, mutta ei yhtään enempää. - pihvijapunaviini
No ei todellakaan ole kenenkään pakko käyttää alkoholia. Minusta myöskin tuommoiset selitykset, "kun kaikki muutkin tekee niin" on todella lapsellisia. Siis lapsethan vetoaa monesti tuollaiseen. Minusta pariskunnan pitää tehdä niin kuin heille on hyväksi. Tosin paljon alkoholia käyttävä ja absolutisti ei ehkä ole paras mahdollinen yhdistelmä. Monilla ihmisillä alkoholin käyttö pysyy ihan rajoissa, mutta niinkuin tässäkin ketjussa alkoholista tulee elämää suurempi asia. Jos alkoholin käyttöä pitää selitellä ja siihen suhtautuu jotenkin epäterveesti niin sitten ollan ongelmissa. Toisaalta nipottavat absolutistit ovat myös sangen ikävää porukkaa ja miksi pitää kauhistella muiden iloista hiprakkaa ja pitää itseään niin paljon parempana kuin vaikkapa niitä, jotka hyvässä seurassa tykkäävät nauttia hieman viiniä, olutta, siideriä tai kenties kuohuvaa. Ihan sama kuin syömisessä, jos tykkää elää pelkillä salaatinlehdillä niin siitä vaan, mutta miksi tehdä niin jos ei tykkää salaatinlehdistä.
- VELMIESJABRU
EI OLE. ITSE OLEN VETÄNYT KIRKKAITA KUTEN OLUTTA.MUTTA EI TARVITSE.JOS OLET ULKONÄYLTÄSI SELLAINEN,ETTÄ SUSTA TOSIAANKIN TYKÄTÄÄN... ET TARVITSE.
- hirviöksmuuttuu
Liikaa juova voi olla todellinen piina läheisille ja muille sukulaisille, usein koetetaan ymmärtää juoppoa?
- ihminenminäkin
Ei ole pakko ja siksi naiset on niiden alkoholistien kanssa suhteessa koska alkoton mies on tylsä vässykkä jos on muita harrastuksia kun juopottelu
- 7268
Vaimoni mielestä se on ajoittain suotavaa. Jo kohtuullinenkin naukkailu vie vanhan ukon terästä puolet pois.
- eidokailulle
Täällä on sellainen tapaus. Koko kesä meni selvinpäin. Juhannusviikolla join kesän ainoat oluet 5pientä tölkkiä,enkä niitäkään samana päivänä tai peräkkäin. Ajokunto pysyi koko ajan. 2viikkoo sit eka humala toukokuunalun. Seuraavasta en tiedä..
Toi on ihan höpöö, ei miesten kuulu olla päissään jatkuvasti! Ei mitenkään miehekästä olla tilassa,jossa on hyvin haavoittuvainen ja jos näin sanoo niin vajaakykyinen, sitähän humala on.. - unna_-64
Riippuvuus, se riippuvuus.... tekee alkoholin käytöstä "pakkoa".
Ja sitten, eikös alakoululainen sano vanhemmille joka kiellettyyn asiaan "mutku kaikki muutkin"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850