V70 pakettiautona

Pamaus

Rintajouppi myy V70 Volvo, 1-omistaja, täydellinen huoltokirja, rek. 5 hlön pakettiautoksi kovalla takapenkillä, dslvero alle 100,-/vuosi, autom.ilmastointi, rek.11/98, autom.vaihteisto, 2xrenkaat, alut, soitin, takaspoileri, kattokaiteet, puolinahat, abs, hinta sis. alv:n!Tämä auto kunnoltaan kuin

Siis rekisteröity 5 ja kovilla takapenkillä. Mikäs tämä juttu nyt on ???

16

7545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niklaus

      toi on ollu mahdollista jo jonkin aikaa(useita vuosia) siihen on joku itse tehnyt uudet takapenkit jolloin siitä voi tehdä pakun! ihan fiksu idea jos haluaa kovilla penkeillä jotain istuttaa ja ei ole varaa maksaa n.400€ lisää veroa vuodessa.

      • Audi S8

        se loppunut kaikenlainen PA autojen tehtailiu vuodenvaihteessa?
        Vuoden -98 jälkeen muutettujen autojen vero menee paikkaluvun mukaan. Siis se on joko 1 1 tai normaali. Toisaalta kaikista diesel farkuista voi tehdä tuon 1 1 ja se katsastetaan "huoltoauto" nimekkeellä ja tietenkin pikku verolla.

        Poikkeuksia ei enää ole. Kunnes joku löytää sen porsaanreiän...


      • l-200
        Audi S8 kirjoitti:

        se loppunut kaikenlainen PA autojen tehtailiu vuodenvaihteessa?
        Vuoden -98 jälkeen muutettujen autojen vero menee paikkaluvun mukaan. Siis se on joko 1 1 tai normaali. Toisaalta kaikista diesel farkuista voi tehdä tuon 1 1 ja se katsastetaan "huoltoauto" nimekkeellä ja tietenkin pikku verolla.

        Poikkeuksia ei enää ole. Kunnes joku löytää sen porsaanreiän...

        No niin.

        Sen verran tästä huoltoautoksi katsastamisesta että kannatta todelakin miettiä tarkkaan kannattaako moinen uusissa autoissa.
        nimittäin valtio kohtelee huoltoautoa alemman veroluokan autona. Mikäli tälläinen auto joka on aiemmin ollut täyden autoveron alainen katsastetaan huoltoautoksi(1 1 hlö) ja halutaan myöhemmin katsastaa takaisin henkilömalliksi(1 4) hlö niin autovero kokonaisuudessaan tulee maksuun, riippumatta siitä vaikka se jo kertaalleen olisi autosta maksettu.

        Tuossa on juttua huoltoauoksi rekisteröinnistä, etenkin kannattaa kiinnittää huomiota auton verotuskohteluun mikäli auto palautetaan huoltoautosta henkilöautoksi.
        http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?whichpage=1&ARCHIVEVIEW=&TOPIC_ID=11596

        Pienenä varoituksen sanana vain tämä jotta kukaan ei iskisi tässä seikassa kätösiään paskaan, suomen verottaja kun kuningas tässä maassa.

        Terveisin.
        L-200.


      • käsitys.
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Sen verran tästä huoltoautoksi katsastamisesta että kannatta todelakin miettiä tarkkaan kannattaako moinen uusissa autoissa.
        nimittäin valtio kohtelee huoltoautoa alemman veroluokan autona. Mikäli tälläinen auto joka on aiemmin ollut täyden autoveron alainen katsastetaan huoltoautoksi(1 1 hlö) ja halutaan myöhemmin katsastaa takaisin henkilömalliksi(1 4) hlö niin autovero kokonaisuudessaan tulee maksuun, riippumatta siitä vaikka se jo kertaalleen olisi autosta maksettu.

        Tuossa on juttua huoltoauoksi rekisteröinnistä, etenkin kannattaa kiinnittää huomiota auton verotuskohteluun mikäli auto palautetaan huoltoautosta henkilöautoksi.
        http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?whichpage=1&ARCHIVEVIEW=&TOPIC_ID=11596

        Pienenä varoituksen sanana vain tämä jotta kukaan ei iskisi tässä seikassa kätösiään paskaan, suomen verottaja kun kuningas tässä maassa.

        Terveisin.
        L-200.

        Eivät ole huoltoautoja vaan Pakettiautoja, näistä jo maksettu autovero, kun olleet henkilöautoja, ja katsastettu pakuiksi,

        Muutos edelleen henkilöautoksi täysin tuskaton, ei muuta kuin alkuperäiset istuimet paikoilleen ja leimalle

        Ei saa sotkea alkuperäiseen pakettiautoon, joka pelti takaosana, täysin tyhjä, ja joista menee pakettiauto vero(35%)

        http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2004/20040190
        -lue ja omaksu, tuli tämmöisenä voimaan 1.1.2005


      • ole mahdollista
        Audi S8 kirjoitti:

        se loppunut kaikenlainen PA autojen tehtailiu vuodenvaihteessa?
        Vuoden -98 jälkeen muutettujen autojen vero menee paikkaluvun mukaan. Siis se on joko 1 1 tai normaali. Toisaalta kaikista diesel farkuista voi tehdä tuon 1 1 ja se katsastetaan "huoltoauto" nimekkeellä ja tietenkin pikku verolla.

        Poikkeuksia ei enää ole. Kunnes joku löytää sen porsaanreiän...

        Kyllä kai tilapäispenkkejä saa vieläkin olla. Jos noi Volvon kovat penkit lasketaan sitten niihin?
        Tarkkana kannattaa olla koska muut farmaripakut meni korkealle verolle 1.1.2005


      • l-200
        käsitys. kirjoitti:

        Eivät ole huoltoautoja vaan Pakettiautoja, näistä jo maksettu autovero, kun olleet henkilöautoja, ja katsastettu pakuiksi,

        Muutos edelleen henkilöautoksi täysin tuskaton, ei muuta kuin alkuperäiset istuimet paikoilleen ja leimalle

        Ei saa sotkea alkuperäiseen pakettiautoon, joka pelti takaosana, täysin tyhjä, ja joista menee pakettiauto vero(35%)

        http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2004/20040190
        -lue ja omaksu, tuli tämmöisenä voimaan 1.1.2005

        No niin.

        Luit ilmeisesti nimim. Audi S8:n kirjoittaman jutun. Halusin vain tuoda varoituksen sana tietoon kaksoisverotuksen toteutumasta mikäli henkilöauto katsastetaan huoltoautoksi ja myöhemmin ko. huoltoauto halutaan muuttaa takaisin henkilöautoksi. Tästä kirjoittamassani jutussa oli kyse.

        Kuviteltu tilanne. Henkilö X katsastaa täyden autoveron alaisen dieselmoottorisen farkku-mondeonsa ensin pakettiautoksi(ent. pakulakien mukaan1 4 hlö). Laki muuttui 1.1.-05 ja samasta farkusta menee kv vero henkilöauton mukaan, tämä ei tyydytä mondeo-kuskia van hän muutoskatsastaa autonsa 1 1hlö:n huoltoautoksi, kv vero menee pakun taksan mukaan.
        Samainen henkilö muutaman vuoden päästä haluaa katsastaa huoltoauto-mondeonsa takaisn henkilöautoksi. Onnistuu, mutta verottaja vetää jokerin ja autovero napsahtaa liki täysimääräisenä mondeokuskin maksettavaksi vaikka se on JO kertaalleen peritty ko. mondeosta.

        Tästä tilanteesta haluan varoittaa, etei kukaan iske käsiään paskaan tässä asiassa.
        Henkilöautosta veroa peritään 100%:n mukaan, huoltoautosta veroa menee 35%:n mukaan.
        Eli matematiikkaa. Henkilöauto(100% vero) muutetaan huoltoautoksi(35%vero)... myöhemmin sama auto huoltoautosta(35%vero) takaisin henkilöautoksi(100%vero) >> 100%-35%=65% autoverosta maksuun, ja vero maksetaan täydestä verotusarvosta, ei auton jäljellä olevan veroarvon mukaan.
        Kaksoisverotus toteutuu oikein nätisti, ja tässä on se sudenkuoppa josta puhuin.

        Terveisin.
        L-200.


      • l-200
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Luit ilmeisesti nimim. Audi S8:n kirjoittaman jutun. Halusin vain tuoda varoituksen sana tietoon kaksoisverotuksen toteutumasta mikäli henkilöauto katsastetaan huoltoautoksi ja myöhemmin ko. huoltoauto halutaan muuttaa takaisin henkilöautoksi. Tästä kirjoittamassani jutussa oli kyse.

        Kuviteltu tilanne. Henkilö X katsastaa täyden autoveron alaisen dieselmoottorisen farkku-mondeonsa ensin pakettiautoksi(ent. pakulakien mukaan1 4 hlö). Laki muuttui 1.1.-05 ja samasta farkusta menee kv vero henkilöauton mukaan, tämä ei tyydytä mondeo-kuskia van hän muutoskatsastaa autonsa 1 1hlö:n huoltoautoksi, kv vero menee pakun taksan mukaan.
        Samainen henkilö muutaman vuoden päästä haluaa katsastaa huoltoauto-mondeonsa takaisn henkilöautoksi. Onnistuu, mutta verottaja vetää jokerin ja autovero napsahtaa liki täysimääräisenä mondeokuskin maksettavaksi vaikka se on JO kertaalleen peritty ko. mondeosta.

        Tästä tilanteesta haluan varoittaa, etei kukaan iske käsiään paskaan tässä asiassa.
        Henkilöautosta veroa peritään 100%:n mukaan, huoltoautosta veroa menee 35%:n mukaan.
        Eli matematiikkaa. Henkilöauto(100% vero) muutetaan huoltoautoksi(35%vero)... myöhemmin sama auto huoltoautosta(35%vero) takaisin henkilöautoksi(100%vero) >> 100%-35%=65% autoverosta maksuun, ja vero maksetaan täydestä verotusarvosta, ei auton jäljellä olevan veroarvon mukaan.
        Kaksoisverotus toteutuu oikein nätisti, ja tässä on se sudenkuoppa josta puhuin.

        Terveisin.
        L-200.

        No niin.

        s**tana, tuli moka. Eli autovero lasketaan aina sen mukaan miloin auto on ollut uusi. Eli mikäli kuviteltu mondeokuski muuttaisi farkun huoltoautoksi ja myöhemmin takaisin henkilöautoksi niin autovero napsahtaisi sen mukaan mitä se on ollut uuteen mondeoon auton ollessa uusi.
        Että semmoista.

        Terveisin.
        L-200.

        p.s. kysyppä verottajalta ja katsastuskonttorilta jos et usko.


      • Mondeo ei voi olla huoltoauto
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        s**tana, tuli moka. Eli autovero lasketaan aina sen mukaan miloin auto on ollut uusi. Eli mikäli kuviteltu mondeokuski muuttaisi farkun huoltoautoksi ja myöhemmin takaisin henkilöautoksi niin autovero napsahtaisi sen mukaan mitä se on ollut uuteen mondeoon auton ollessa uusi.
        Että semmoista.

        Terveisin.
        L-200.

        p.s. kysyppä verottajalta ja katsastuskonttorilta jos et usko.

        Miksi Mondeo pitäisi muuttaa huoltoautoksi?

        a) kun ei pysty, omamassa ei riitä
        b) kun ei ole mitään hyötyä, Mondeosta voi tehdä 2-paikkaisen pakun jolloin vero on pieni (täysi autovero maksettu)
        c) edestakainen muutos: täysi autovero (100 %)-> alennettu, eli esim. huoltoauto tai > 3m3 paku (35 %) -> täysi autovero (100 %) = 65 % autoveroa maksuun UUDESTAAN!


      • ....
        Mondeo ei voi olla huoltoauto kirjoitti:

        Miksi Mondeo pitäisi muuttaa huoltoautoksi?

        a) kun ei pysty, omamassa ei riitä
        b) kun ei ole mitään hyötyä, Mondeosta voi tehdä 2-paikkaisen pakun jolloin vero on pieni (täysi autovero maksettu)
        c) edestakainen muutos: täysi autovero (100 %)-> alennettu, eli esim. huoltoauto tai > 3m3 paku (35 %) -> täysi autovero (100 %) = 65 % autoveroa maksuun UUDESTAAN!

        Eli ... jos mä nyt oikein hiffasin tän keskustelun kulun , ni onks muka uuden diesel-Mondeon saanu 30% halvemmalla liikkeestä pihalle ... siis uutena , jos on katsastanut sen jo UUTENA pakettiautoksi ???

        Ja nyt siis jos katsastaa sen henkilöautoksi ni joutuu maksaa sen puuttuvan autoveron ...?

        Vai mistä te jauhatte ...?

        (maallikko kysyy vaan ...)


      • l-200
        .... kirjoitti:

        Eli ... jos mä nyt oikein hiffasin tän keskustelun kulun , ni onks muka uuden diesel-Mondeon saanu 30% halvemmalla liikkeestä pihalle ... siis uutena , jos on katsastanut sen jo UUTENA pakettiautoksi ???

        Ja nyt siis jos katsastaa sen henkilöautoksi ni joutuu maksaa sen puuttuvan autoveron ...?

        Vai mistä te jauhatte ...?

        (maallikko kysyy vaan ...)

        No niin.

        Ei ole ollut myyntihintaan vaikutusta sillä onko mondeon tilannut liikkeestä uutena ihan henkilöautona vai pakuna, hinta molemmille sama.

        Täyden autoveron alaisesta henkilöautosta EI joudu maksamaan autoveroa uudelleen vaikka autoa katsastaisi kuinka monta kertaa hlö-auto pakuksi ja takaisin, ainoastaan muutoskatsastus maksaa.

        Autovero lankeaa maksuun mikäli hlö autosta tehdän huoltoauto, ja tälläinen hlö autosta muutettu huoltoauto katsastetaan takaisin henkilöautoksi, tälläisessa tapauksessa autovero tulee uudelleen maksuun vaikka se jo ko. autosta olisi kertalleen peritty, eli kyseessä on kaksoisverotus joka tässä tapauksessa toteutuu 100%:sti. Tästä olen varoitellut.
        Autoveroja ei peritä takaisin täyden autoveron alaisista autoista vaikka niitä muuteltaisiin henkilömallista pakuksi ja päinvastoin.
        Lue ne aiemmassa kirjoituksessani olevat linkit, sieltä selviää.

        Terveisin.
        L-200.


      • ....
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Ei ole ollut myyntihintaan vaikutusta sillä onko mondeon tilannut liikkeestä uutena ihan henkilöautona vai pakuna, hinta molemmille sama.

        Täyden autoveron alaisesta henkilöautosta EI joudu maksamaan autoveroa uudelleen vaikka autoa katsastaisi kuinka monta kertaa hlö-auto pakuksi ja takaisin, ainoastaan muutoskatsastus maksaa.

        Autovero lankeaa maksuun mikäli hlö autosta tehdän huoltoauto, ja tälläinen hlö autosta muutettu huoltoauto katsastetaan takaisin henkilöautoksi, tälläisessa tapauksessa autovero tulee uudelleen maksuun vaikka se jo ko. autosta olisi kertalleen peritty, eli kyseessä on kaksoisverotus joka tässä tapauksessa toteutuu 100%:sti. Tästä olen varoitellut.
        Autoveroja ei peritä takaisin täyden autoveron alaisista autoista vaikka niitä muuteltaisiin henkilömallista pakuksi ja päinvastoin.
        Lue ne aiemmassa kirjoituksessani olevat linkit, sieltä selviää.

        Terveisin.
        L-200.

        Hyvä että teitä asiantuntijoita on olemassa !

        Kiitos muutenkin asiallisesta ja tietoihinperustavasta kirjoittelusta sinulle !


    • mutta ei kai enään

      Eikös tuo laki edellisen kerran muuttunut -98 ja sen jälkeen ei ole saanut kovilla penkeillä katsastaa pakettiautoksi ???

      • Audi A8

        vuoden -98 alun jälkeen tehdyt "henkilöautopakettiautot" menee verolle "uudestaan" olivat sitten kova-tai pehmeillä penkeillä tehtyjä.

        Näin kuulin, oikaiskaa jos on varmaa tietoa.


      • Romu-Ripa
        Audi A8 kirjoitti:

        vuoden -98 alun jälkeen tehdyt "henkilöautopakettiautot" menee verolle "uudestaan" olivat sitten kova-tai pehmeillä penkeillä tehtyjä.

        Näin kuulin, oikaiskaa jos on varmaa tietoa.

        Kovat penkit olivat tieliikennesäännösten mukaan mahdollisia syyskuun 1998 loppuun, tai siirtymäajan perusteella niitä sai hyväksyä vielä seuraavaan heinäkuuhun asti. Se jälkeen tieliikennesäännökset eivät enää ole tunteneet kovia penkkejä. Eli siis tämän jälkeen EI OLE VOINUT saada liikenteseen hyväksyttyä muuta kuin siihen asti asennetut kovat penkit.

        Siis vielä selvyyden vuoksi: jos NYT menee tarjoamaan hyväksyttäväksi kovilla penkeillä varustettua autoa, niin eipä kelpaa rekisteriin, vaan istuinten pitää täyttää TÄLLÄ HETKELLÄ voimassa olevat istuimia koskevat säännökset.

        Katsastus ja AKE antavat näissä asioissa lisätietoja.


      • 1998 syyskuu
        Romu-Ripa kirjoitti:

        Kovat penkit olivat tieliikennesäännösten mukaan mahdollisia syyskuun 1998 loppuun, tai siirtymäajan perusteella niitä sai hyväksyä vielä seuraavaan heinäkuuhun asti. Se jälkeen tieliikennesäännökset eivät enää ole tunteneet kovia penkkejä. Eli siis tämän jälkeen EI OLE VOINUT saada liikenteseen hyväksyttyä muuta kuin siihen asti asennetut kovat penkit.

        Siis vielä selvyyden vuoksi: jos NYT menee tarjoamaan hyväksyttäväksi kovilla penkeillä varustettua autoa, niin eipä kelpaa rekisteriin, vaan istuinten pitää täyttää TÄLLÄ HETKELLÄ voimassa olevat istuimia koskevat säännökset.

        Katsastus ja AKE antavat näissä asioissa lisätietoja.

        Kyllä nyt uusimassa laissa, selvästi Syyskuun 30 päivä 1998

        Eli sitä ennen katsastetut, ns., kovilla penkeillä(5cm pehmuste (max) sallittiin) jäävät edelleen pakuiksi, entisillä ehdoilla

        Vielä: Syyskuu 30 päivä 1998, rajana, vain vanhemmat jäävät paku D-verolle


    • jäljessä

      siellä Rjoupilla. Joku saattaa hölmöyksissään vielä ostaakin ton auton. Lisäverolappu kolahtaa sitten pian postiluukusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      304
      11676
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5319
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4299
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe