Aloitteen tekeminen. Koska nainen on luuseri?

joude

"Mies joka ei tee aloitetta on muissakin asioissa luuseri". - Entä missä tapauksessa naisesta voi sanoa että se on luuseri?

Itselle miehenä aloitteen tekeminen on suunnaton ongelma, taas tänään todettu.

Katukonsertissa vieressä oli hoikka kivannäköinen brunetti. Aivoni kävivät ylikierroksilla yrittäessäni keksiä jotain sanottavaa.

Käännyinkin jo hieman naiseen päin ikään kuin jotain sanoakseni ja nainen oli heti kääntymässä minua kohti, luullessaan että tulee elämää suurempaa läppää.

Sitten en sanonutkaan mitään vaan katsoin hieman muualle, jolloin nainen hypähti nopean askeleen poispäin. Vittu on vaikeaa.

19

575

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Itselle miehenä aloitteen tekeminen on suunnaton ongelma, taas tänään todettu."

Totta. Unissa olen tehnyt aloitteita ihan järkeen käyvillä jutuilla. Mutta tosipaikan tullen sanat katoavat päästä.

• iisipiisi

Ei siihen mitään elämää suurempia sanoja tarvita. Jos nainen on myös kiinnostunut, kyllä hän sen sitten näyttää vastauksellaan. Mitäpä jos aloittaisitte sanomalla hei.

• 3y9

Ja mitä sen jälkeen kun on sanottu hei? Ollaan kiusallisesti hiljaa, koska neuvot loppuivat?

• 3y9 kirjoitti:

Ja mitä sen jälkeen kun on sanottu hei? Ollaan kiusallisesti hiljaa, koska neuvot loppuivat?

"Hei" on ihan hyvä aloitus. Sanoisin, että parhaiten juttu lähtee käyntiin kysymällä jotain, vaikka että "mitäs tykkäät musiikista" / "tulitko katsomaan jotain tiettyä esiintyjää" jne. Ei saa suhtautua noin kärkkäästi ihan fiksuihin kommentteihin. :)

Mitä tulee itse aiheeseen, niin jos aloittaja on varma, että se nainen oli yhtälailla kiinnostunut, niin kyllä se nainen oli siinä myös yhtälailla luuseri. Tuntuu, että moni mies ottaa paineita siitä, että heillä on "velvollisuus" olla aloitteellisia, mikä tekee aloitteen tekemisestä painostavampaa ja vaikeampaa. Jos jotenkin voisi ohittaa tämän velvollisuudentunteen ja ajatella, että kumpikin osapuoli on yhtä paljon vastuussa aloitteen tekemisestä, niin ehkä jutun aloittamisesta tulisi helpompaa. Ja että jos joku suhtautuu nyrpeästi aloitteeseen, niin se oli ihan paska tyyppi sit ja se siitä.

• Marrrnie kirjoitti:

"Hei" on ihan hyvä aloitus. Sanoisin, että parhaiten juttu lähtee käyntiin kysymällä jotain, vaikka että "mitäs tykkäät musiikista" / "tulitko katsomaan jotain tiettyä esiintyjää" jne. Ei saa suhtautua noin kärkkäästi ihan fiksuihin kommentteihin. :)

Mitä tulee itse aiheeseen, niin jos aloittaja on varma, että se nainen oli yhtälailla kiinnostunut, niin kyllä se nainen oli siinä myös yhtälailla luuseri. Tuntuu, että moni mies ottaa paineita siitä, että heillä on "velvollisuus" olla aloitteellisia, mikä tekee aloitteen tekemisestä painostavampaa ja vaikeampaa. Jos jotenkin voisi ohittaa tämän velvollisuudentunteen ja ajatella, että kumpikin osapuoli on yhtä paljon vastuussa aloitteen tekemisestä, niin ehkä jutun aloittamisesta tulisi helpompaa. Ja että jos joku suhtautuu nyrpeästi aloitteeseen, niin se oli ihan paska tyyppi sit ja se siitä.

Hyvä neuvo.

Minustakin kannattaa aloittaa keskustelu jostain ympärillä olevasta, vaikkapa siitä bändistä. Asia, joka varmaan kiinnostaa, josta on mielipide eikä ole liian tungettelevaa.

• NäinMeillä
        Ratikkakuski kirjoitti:

Hyvä neuvo.

Minustakin kannattaa aloittaa keskustelu jostain ympärillä olevasta, vaikkapa siitä bändistä. Asia, joka varmaan kiinnostaa, josta on mielipide eikä ole liian tungettelevaa.

Juuri näin. Ihan yleisiä ja jokapäiväisiä juttuja jutellaan ja kokeillaan että löytyykö jotain joka yhdistäisi. Sitten jos se yhdistävä juttu löytyy (sama suosikkibändi, kotoisin samasta kaupungista tms.), siitä saa lisää jutunjuurta jolla kasvatetaan sitä läheisyyttä. Siitä sitten eteenpäin.

• Kfkxjzjc

Jos ei ole koskaan, ikinä, missään tapauksessa tehnyt aloitetta on luuseri. Kokeilun laadusta tai menestyksestä ei ollut puhetta :D Variskin laulaa äänellään ja sillei.

• crux

On siinä vaikeudessa osansa myös sillä että koskaan ei voi tietää miten joku nainen reagoi. Edelleen täällä metsäläiskansan keskuudessa kulkee sellaisia peikkoja että yhtään ei voi tietää mikä on reaktio jos avaa keskustelun. Toki on naisia jotka osaavat hoitaa tilanteen tyylillä, mutta on myös ihan järkyttäviä tapauksia joita vältellessä jää moni keskustelu ja varmaan parisuhdekin syntymättä.

• 3546

Rohkea silmiin katsominen - ei kuitenkaan tuijottaminen! - on myös kommunikointia. Samoin ystävällinen hymy. Siitä voi jatkaa jutustelulla.

• tekijänainen

Itse olen kaikki kumppanini iskenyt eli ollut se aloitteellisempi osapuoli joka suhteessa. Aloitteen teko on helppoa, jos on itsellä selvät sävelet "tuon haluan" ja järki on siinä myös mukana - eli tyyppiä tarvitsee vähän tuntea jo jostain esim. osana isompaa kaveriporukkaa.

Aloitteet jäävät tekemättä, vaikka olisi kovakin himo, jos samalla järki haraa jostain syystä vastaan. Esim. tyypillä on liian erilaiset arvot tai tiedän että menisin itse ihan liian sekaisin suhteesta.

• HeiHalooKokoSuomi

On se kyllä ihme juttu, jos aikuinen nainen ei saa suutansa auki näissä asioissa siinä missä mieskin..
      Vielä kun sitä tasa-arvoa muutenkin mekkaloidaan joka tuutista täydellä teholla (mikä on kyllä hyvä asia yleisestikin ottaen), niin kyllähän se täytyy sitten näissäkin jutuissa näkyä.
      Eikä se nyt meinaa sitä, että naisen täytyisi olla joku piereskelevä ja ympäriinsä räkivä Juntti-Einari kuitenkaan.
      Mä olen ollut jonkun kerran siinä tilanteessa, et joku musta kiinnostunut nainen ei ole sit kuitenkaan tehnyt mitään aloitetta, vaan odottanut, että mä alan sitten iskemään häntä.
      Mutta siihen se on sitten jäänyt, ihan periaatteestakin olen joillakin kerroilla jättänyt väliin, kun ajattelen, et sellainen mimmi ei välttämättä ole sen arvoinenkaan sitten, joka ei kehtaa yrittää edes ottaa sitä mitä haluaa saada.
      Olen kyllä saanut sitten joskus paskaakin siitä niskaan. Mimmi on löytänyt jonkun toisen ja silti on ehkä jossain vaiheessa ottanut mun kanssa asian puheeksi omasta aloitteestaan ja just tähän malliin että "Kun sä et huolinut etkä halunnut mua silloin".
      Eli just syytetään sitten miestä siitä, kun nainen ei itse saa suutansa auki.

• Avio.ATMies

Historiallisista syistä nainen ei voi koskaan olla luuseri, ei varsinkaan suhdetta aloitettaessa. Vanhan käsityksen mukaan aloitteen tekeminen ja suhteen alkuun saattaminen on 100% miehen vastuulla. Jos mitään suhdetta tai edes alkavaa sellaista ei synny, niin syy on siinä että mies ei ollut riittävän kiinnostava, ei yrittänyt riittävän kovasti, tai ei yrittänyt oikeaa lähestymistapaa, tai mikä tahansa vastaava syy. Jos mies taas yrittää liian innokkasti eikä ymmärrä lopettaa oikealla hetkellä, hän on sekä luuseri että perverssi niljake.

Nainen voi oikeastaan olla luuseri vain täysin päinvastaisella tavalla, olemalla liian "helppo", olemalla myöntyväinen vaikka miestarjokas olisi huonotasoinen, lähestymisyritys puolivillainen, tai jos nainen vain on liian nopea hyväksymään miehen. Mutta silloin häntä ei kutsuta luuseriksi, vaan käytetään paljon rumempia nimityksiä mitä en ala tässä toistamaan.

• terveisiä.eräälle

Minulla on ystävä, joka on aina iskenyt poikaystävänsä ihan itse. On ollut yhdessä iskemänsä ukkelin kanssa yli neljännesvuosisadan. Naimisissa vähän vähemmän.

Hän vain 19-vuotiaana päätti, että "tuossa on mun mies", erään naapurustoon muuttaneen nuoren miehen nähdessään. Meni välittömästi pyytämään nuoren miehen kahvitreffeille, ja siinä se.

Kertoi meille kavereille sitten seuraavana päivänä asiat just noilla sanoilla. "Minä päätin, minä kysyin, ja nyt me seurustellaan".

Muutenkin tuo nainen on tyyppi, joka ei turhia kysele. Hänen miehensä oli työmatkalla, ja kun hän palasi kotiin, ilmoitti ystäväni: "olen ostanut meille asunnon". Omasta mielestäni tuo oli jo törkeää! Mies ei ollut edes nähnyt ko. asuntoa, eikä edes kuullut siitä aiemmin... Mutta edelleen asustavat siinä kampässä :)

• Avio.ATMies
        terveisiä.eräälle kirjoitti:

Minulla on ystävä, joka on aina iskenyt poikaystävänsä ihan itse. On ollut yhdessä iskemänsä ukkelin kanssa yli neljännesvuosisadan. Naimisissa vähän vähemmän.

Hän vain 19-vuotiaana päätti, että "tuossa on mun mies", erään naapurustoon muuttaneen nuoren miehen nähdessään. Meni välittömästi pyytämään nuoren miehen kahvitreffeille, ja siinä se.

Kertoi meille kavereille sitten seuraavana päivänä asiat just noilla sanoilla. "Minä päätin, minä kysyin, ja nyt me seurustellaan".

Muutenkin tuo nainen on tyyppi, joka ei turhia kysele. Hänen miehensä oli työmatkalla, ja kun hän palasi kotiin, ilmoitti ystäväni: "olen ostanut meille asunnon". Omasta mielestäni tuo oli jo törkeää! Mies ei ollut edes nähnyt ko. asuntoa, eikä edes kuullut siitä aiemmin... Mutta edelleen asustavat siinä kampässä :)

Hienoa että löytyy aktiivisia naisia (vaikka tuo asunnon ostaminen olikin aika törkeä temppu). Odotusten vastainen toiminta ei tee naisesta luuseria: nainen saa olla myös aktiivinen kumppanin haussa, Sen sijaan noiden samojen vanhojen käsitysten mukaan tuollainen passivinen vastaanottajan rooli tekee kohteena olevasta miehestä luuserin, sillä hän ei ottanut sellaista roolia kuin mitä mieheltä odotetaan. Tuollaisia miehiä juurikin luonnehditaan sellaisilla ylistävillä sanoilla kun vässykkä, tossukka, tohvelisankari, munaton mies jnpp.

Tärkeintä tietenkin aidosti ja oikeasti on, että he ovat onnellisia yhdessä.

• terveisiä.edelleen
        Avio.ATMies kirjoitti:

Hienoa että löytyy aktiivisia naisia (vaikka tuo asunnon ostaminen olikin aika törkeä temppu). Odotusten vastainen toiminta ei tee naisesta luuseria: nainen saa olla myös aktiivinen kumppanin haussa, Sen sijaan noiden samojen vanhojen käsitysten mukaan tuollainen passivinen vastaanottajan rooli tekee kohteena olevasta miehestä luuserin, sillä hän ei ottanut sellaista roolia kuin mitä mieheltä odotetaan. Tuollaisia miehiä juurikin luonnehditaan sellaisilla ylistävillä sanoilla kun vässykkä, tossukka, tohvelisankari, munaton mies jnpp.

Tärkeintä tietenkin aidosti ja oikeasti on, että he ovat onnellisia yhdessä.

Ovathan he onnellisia.

Viimeksi, kun juttelin miehen kanssa, hän kertoi edelleen samaa juttua..eli kuinka paljon hän ihan aidosti rakastaa ystävääni. Heillä on tätä nykyä muutama lapsikin tehtynä.

Iskä hoitelee kukkaistutukset, ruoanlaiton ja pyykit.

Äippä lähti Keski-Eurooppan päivittämään tutkintoaan puoleksi vuodeksi, oli vain ilmoitusluontoinen asia (vaikka nuorin lapsi oli silloin puolivuotias).

ASIAN YDIN LIENEEKIN SE, ETTÄ KUKIN LÖYTÄÄ OMALLE PERSOONALLEEN SOPIVAN PUOLISON :)

Itse en kykenisi jättämää lapsia, enkä varsinkaan puolivuotiasta vauvaa niin pitkäksi ajaksi. Varmaan kuolisin . Mutta heidän perheelleen nämä asiat toimivat.

Kieltämättä joskus tulee tuosta pariskunnasta mieleen se tv-ohjelma...jonka nimeä en muista...ou nou...

• uyghhcgt

Nainen on luuseri jos luulee että on parempi, hienompi tai arvokkaampi jos antaa ja kelpaa miehille.

• Minusta nainen on luuseri ennemmin silloin, kun olettaa, että kolmen tunnin puuteroiminen aamulla riittää vaivannäöksi tutustumiseen. Kun taisit kysyä sellaistakin. Olen tälläisiinkin törmännyt ja suoranaisesti minun kiinnostus lopahtaa siihen. Jos vähän nenänvarttapitkin katsellaan ja ei osata avata suuta itsekkään, niin sellainen nainen saa etsiä huomiota muualta.

Ehkä sinunkin pitäisi ajatella muuta kuin, että siinäpä on upea nainen. Miettii ennemmin, että mikä tilanteeseen sopiva läppä ois sopiva heittää. Tuollaisen jähmettymisen jälkeen voi kääntyä uudelleen ja sanoa, että perhana...sori äskeinen jumi, mut vetäisin äsken just kismetin! :oD Sillä luulis laukeavan tilanne ja ainakin tulis jotain sanottua. Jos näin jälkeenpäin mietit, niin mitä oisit menettänyt? :o)

• 87879878

Typerää miettiä sitä, että nainen on luuseri tai sitä milloin nainen on luuseri, jos on itse sössinyt tilanteen ujoudellaan. Jos se nainen tossa kuvaillussa tilanteessa on kääntynyt mieheen päin odottamaan mitä sillä miehellä oli mielessä ja mies lähtee männyn latvoja tutkailemaan, nainen välittömästi nolostuu mielessään ja miettii miten oli liikoja ajatellut, eihän se mies ollutkaan kiinnostunut.
      Miehille vaan kuuluu se lähestyminen ja aloitteen tekeminen. Niin se menee, jos joku mies ei tee aloitetta, toinen tekee - voitte uskoa sen. Eli joku jää sivuun uikuttamaan ja nainsen luuseriudella ei sen asian kanssa ole mitään tekemistä.

• EdesUnissa

"Niin se menee, jos joku mies ei tee aloitetta, toinen tekee - voitte uskoa sen" Tuo on muuten totta. Oma naisystäväni seisoi kaupan edessä perjantaina odottaen tytärtämme. Siihen tuli kadun toiselta puolelta hiukan vanhempi mies kertomaan hänelle että on kaunein nainen jonka hän muistaa nähneensä, ja siksi hänen oli pakko tulla tervehtimään.
        Jututti 10 minuuttia ja otti kohteliaasti vastaan tiedon että naisystäväni on varattu, ja että hänen äitinsäkin on varattu, vaikka suvun kauneus kiinnostaisikin.
        Kun naisystäväni kertoi tästä tunsin myötä ylpeyttä tuon miehen teon vuoksi siitä että maailmassa on vielä tällaisiakin miehiä jotka eivät ole passiivisia sivustaseuraajia. Jos nainen kiinnostaa niin se on osoitettava. Silloin oma kanta tulee tehtyä selväksi, ja nainen ainakin tulee iloiseksi sillä huomionosoitukset saavat kaikki ihmiset hyvälle tuulelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe