Sukuni mustalammas

niiNpanii

Minulla on eräs sukulainen, joka ei koskaan ole osannut käyttää valuuttaa, vaan kaikki on pistetty haisemaan heti, kun rahaa on saatu perintönä, lahjana yms. Lapsena tämä ihminen oli jo kiittämätön. Jos joku antoi hänelle rahaa, ei kiitoksen sanaa edes tullut. Hän on ainoa lapsi ja täten saanut molemmilta vanhemmilta ihan kaiken, pienellä pyytämisellä ja aina tätä lasta on lellitty. Aikuisena, kun sukumme jäsenet saimme ensimmäisen perinnön kaukaiselta sukulaisnaiselta, tämä henkilö pisti yhden viikonlopun aikana rahat haisemaan (2000e). Tämä ihminen peri mummonsa ja isänsä. Myös suvulta hän on saanut rahaa. Sukumme on aika hyvävarainen ollut, työllä ansaittu, emme ole herraskansaa.

Lapsi peri talon ja maat, mutta maksut juoksee ja uhkakirjeitä tälle tulee koko ajan postista. Milloin ulosotosta, milloin eri pikavippifirmoilta, laskunmuistutuksia yms. ym.

Tää tyyppi on uhkaillut aina välillä sukua, että "jos hänelle kuuluvia rahoja ei tuu". Ilmeisesti luulee että suvulla olisi rahaa, jotka tulisi jakaa vain hänelle, EI muille.

Hänen äitinsä vielä sponssaa tätä lasta, mättämällä koko ajan rahaa ja ostamalla useita eri autoja. Kaiken tää on saanut ja aina vinkuu suvulta lisää rahaa. On töissä ja tienaakin ihan hyvin.

Mitä tässä pitäisi tehdä kun muistutuksia tulee, eikä se hae niitä edes postilaatikosta. Tuntuu niin pahalta miettiä kun toinen on pulassa, mutta ei ota itseä niskasta kiinni, että maksaisi laskuja helvetti pois

17

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Tuollaiselle pitäisi kerran sanoa kunnolla että jokainen elää omilla tuloillaan ja jossain vaiheessa leikki loppuu kun perintöjä ei enää tule ja suku ei annakkaan enää rahaa ja laittaa kova kovaa vaastaan niin helpottaa.

    • jätä_rauhaan

      jopa on tyhmä aloitus.
      Sinulle ei kuulu tipan vertaa muiden ihmisten raha-asiat, huolehdi jatkossa vaan omista asioistasi ja lopeta muiden selän takana juoruaminen.

    • en_tajunnut

      No kokemus opettaa eli kuten itsekin puhuit että äiti mahdollistaa käytöstä niin älä sinä nyt huolehdi ja mahdollista. Antaa tuhlata ja hukata omaisuutensa. Hoida sinä hyvin omia rahojasi ja omaisuuttasi.

    • liekösairas

      Kuulostaa sairaan ihmisen touhuilta. Sikäli ihan aihetta huoleen. Kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivät käyttäytyvät usein noin. Tosin, en tiedä, voitko sinä tehdä asialle mitään, ehkä et.

    • Sointu333

      Mitä sukua mahtaa sinulle olla, onko ihan lähiperhettä, asutteko samassa taloudessa? Jos ei, sinun ei tarvitse tehdä yhtään mitään.
      Ihan lähiperheen jäsenestä on kannettava huolta, oikealla tavalla. Ja jos asutaan samassa taloudessa, niin tottakai asiat koskettavat jokaista.
      Jos hän taas on serkku tms ja asuu omassa talossa, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Unohda koko juttu.
      On ilmeisesti käynyt niin, että hänet on kasvatettu siten, ettei hän ole oppinut ottamaan vastuuta ja luulee yhä että raha kasvaa puussa.
      Lähiperhe syytää hänelle siis rahaa ja hän voi näin jatkaa tuhlaamista. Tuota sanotaan ''mahdollistamiseksi''. Sama juttu esim alkoholistin kohdalla, joku perheenjäsen kantaa viinaa ja mahdollistaa kierteen.
      Älä sinä ole mahdollistaja. Ota etäisyyttä. Todennäköisesti sinä kannat tilanteesta huolta enemmän kuin hän!

    • Alkupniinpanii

      Ei ole lähiperhettä, eikä samassa taloudessa.

    • vaiettu.ilmiö

      Onko tuossa kyse vaietusta ilmiöstä. Jos äiti on hyvin iäkäs, niin ei välttämättä tajua tilannetta. Jos on muita lapsia, heille tulee yllätys aikoinaan perunkirjoituksessa.

      http://yle.fi/uutiset/3-9190551

      • pysy-omalla-tontillasi

        ...vai onko kyseessä varsin yleinen ilmiö varsinkin suomalaisten keskuudessa; kateus.
        Miksi muuten kytätä ja pitää kirjaa mitä joku ei-niin-läheinen tai läheinenkään ihminen käyttää rahaa ja minkälaisia laskuja ja karhuja sinne postilaatikkoon putoileekaan? Mitä tekemistä sinulla on mennä pitkän nenäsi kanssa toisen posteihin? On olemassa yksityisasiat ja kirjesalaisuus.
        Jokainen täysivaltainen ihminen saa tehdä laskuistaan vaikka p.skapaperia, Jokainen täysivaltainen ihminen on itse vastuussa omista teoistaan ja tekemättä jättämisistään.
        Jos minun äitini-isäni-enoni-tätini... haluaa minulle vaikka palatsin kustantaa, se on hänen oma päätöksensä. Elinaikanaan kukin täysivaltainen ihminen hallitsee ja päättää omasta omaisuudestaan, vaikka ostaisi koko rahalla viiriäisen munia ja heittäisi ne parvekkeelta alas.
        Kateus ja katkeruus on varmasti pahimmat taudit mihin sairastua. Siihen ei ole lääkettä eikä lievitystä, eikä siihen edes kuole, joutuu kärvistelemään joskus hyvinkin kauan!


      • kohtuuskaikessa
        pysy-omalla-tontillasi kirjoitti:

        ...vai onko kyseessä varsin yleinen ilmiö varsinkin suomalaisten keskuudessa; kateus.
        Miksi muuten kytätä ja pitää kirjaa mitä joku ei-niin-läheinen tai läheinenkään ihminen käyttää rahaa ja minkälaisia laskuja ja karhuja sinne postilaatikkoon putoileekaan? Mitä tekemistä sinulla on mennä pitkän nenäsi kanssa toisen posteihin? On olemassa yksityisasiat ja kirjesalaisuus.
        Jokainen täysivaltainen ihminen saa tehdä laskuistaan vaikka p.skapaperia, Jokainen täysivaltainen ihminen on itse vastuussa omista teoistaan ja tekemättä jättämisistään.
        Jos minun äitini-isäni-enoni-tätini... haluaa minulle vaikka palatsin kustantaa, se on hänen oma päätöksensä. Elinaikanaan kukin täysivaltainen ihminen hallitsee ja päättää omasta omaisuudestaan, vaikka ostaisi koko rahalla viiriäisen munia ja heittäisi ne parvekkeelta alas.
        Kateus ja katkeruus on varmasti pahimmat taudit mihin sairastua. Siihen ei ole lääkettä eikä lievitystä, eikä siihen edes kuole, joutuu kärvistelemään joskus hyvinkin kauan!

        Onkohan sulla oma lehmä ojassa kun noin ärsyynnyit? Totta maar jokainen täyspäinen saa käyttää varansa kuten haluaa, mutta sekin on totta että jotkut käyttävät törkeästi hyväksi hyväntahtoista tai muuten helposti "suostuvaa" läheistään. Tämän totean räikeitä tapauksia nähneenä ja kuulleena.


      • pysy-omalla-tontillasi

        ...ja edelleenkin; pysy omalla tontilla.
        Omassa työssäni olen, en niin äärimmäisen harvoinkaan, törmännyt sukuun ja perillisiin jotka ovat korppikotkina utelemassa, määräilemässä sekä valittamassa perunkirjoituksista. Kuoleman tullessa suku on pahin.
        Kovasti ollaan huolissaan siitä äidistä ja isä-parasta ja milloin mummista tai muusta, että kenelle se nyt sitä omaisuuttaan jakaa, ja kuka mitäkin on siltä saanut.
        Jos kyseessä on vaatimattomampi tai varaton henkilö, yksin jää suvun puolesta.
        Itse annan sen neuvon kaikille joilla jotain perittävää on; antakaa pois eläessänne ja käyttäkää itseenne! Rahat ja varat olette itse tienanneet, ja vain teille ne kuuluvat.


      • törkeää.ahneutta
        pysy-omalla-tontillasi kirjoitti:

        ...ja edelleenkin; pysy omalla tontilla.
        Omassa työssäni olen, en niin äärimmäisen harvoinkaan, törmännyt sukuun ja perillisiin jotka ovat korppikotkina utelemassa, määräilemässä sekä valittamassa perunkirjoituksista. Kuoleman tullessa suku on pahin.
        Kovasti ollaan huolissaan siitä äidistä ja isä-parasta ja milloin mummista tai muusta, että kenelle se nyt sitä omaisuuttaan jakaa, ja kuka mitäkin on siltä saanut.
        Jos kyseessä on vaatimattomampi tai varaton henkilö, yksin jää suvun puolesta.
        Itse annan sen neuvon kaikille joilla jotain perittävää on; antakaa pois eläessänne ja käyttäkää itseenne! Rahat ja varat olette itse tienanneet, ja vain teille ne kuuluvat.

        Tälläisiä kokemuksia lisää:

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001270008.html


      • ValtioPerii
        pysy-omalla-tontillasi kirjoitti:

        ...ja edelleenkin; pysy omalla tontilla.
        Omassa työssäni olen, en niin äärimmäisen harvoinkaan, törmännyt sukuun ja perillisiin jotka ovat korppikotkina utelemassa, määräilemässä sekä valittamassa perunkirjoituksista. Kuoleman tullessa suku on pahin.
        Kovasti ollaan huolissaan siitä äidistä ja isä-parasta ja milloin mummista tai muusta, että kenelle se nyt sitä omaisuuttaan jakaa, ja kuka mitäkin on siltä saanut.
        Jos kyseessä on vaatimattomampi tai varaton henkilö, yksin jää suvun puolesta.
        Itse annan sen neuvon kaikille joilla jotain perittävää on; antakaa pois eläessänne ja käyttäkää itseenne! Rahat ja varat olette itse tienanneet, ja vain teille ne kuuluvat.

        On minullankin joitain sukulaisia, jotka kovasti yrittää puuttua rahankäyttöön. Vajaa pari vuotta sitten tuli aika mittava perintö, jota en ole edes vielä mihinkään käyttänyt.
        Osa sukulaisista tuntuu olevan sellaisia, etten rahaa saisi mihinkään käyttää.
        Ostin tässä uuden pyörän, joka maksoi yli 1000 euroa, enkä edes perintörahoilla, vaan omilla säästöilläni ja siitäkin yksi iäkäs sukulainen motkotti, että laittaa nyt rahat tuollaiseen pyörään.
        Vaikkei pyörän hinta ollut edes prosentin kymmenys osaa siitä perinnöstä, minkä sain.
        Vaikutti siltä, että tämän sukulaisen mielestä olisi parempi, että perintöni menee valtiolle, kuin että itse sitä käyttäisin, kun meikäläisestä aika jättää, kun ei ole perillisiä.
        Suurin osa saamastani perinnöstä jää käyttämättä, koska syömällä sitä ei saa loppumaan ja kun kaikki elämässä tarpeellinen on jo hankittu, niin rahaa ei kulu mihinkään muuhun, kuin asumiskuluihin ja elinkustannuksiin.


    • seonmontakertaa

      Aika usein on niin, että miniät ja vävyt ovat niitä, jotka kärkkyvät puolisonsa suvun perintörahoja antamalla neuvoja ja käskyjä perinnön jakamisesta.

      • ahneminiä

        Olet tasan oikeassa ( seonmontakertaa). Kokemuksella.


    • oppeliini1

      Tuosta tuhlaajapojasta sinun ei kannata välittää. Hänellä on kaikki oikeus tulata varansa, perintonsä ja tulevaisuutensa koska hän itse valitsee tehdä niin.

      Olisitte KAIKKI ,siis koko suku, sensijaan huolissanne vanhasta äidistään! Voisiko joku teistä laillisesti ryhtyä äidin oikeusasianajajaksi? Henkiloksi, joka olisi vastuussa äidin säästoistä ja taloudesta?
      On todennäkoistä että tuo tuhlaajapoika vie kodin äidiltään jonka jälkeen vanha, itsestää huolta pitämään kykenemäton äiti jää täysin muiden armopalojen varaan.

      Kokoontukaa ihmeessä koko suku ja pitäkää kunnon aivoriihi jossa varmistatte äidin taloudellisen riippumattomuuden (pojastaan!!!!!!!!!!) ja muista seuraavaksi xxxxx vuodeksi - niin kauan kuin äiti todennäkoisesti tulee elämään, oli se sitten 20 vuotta tai enemmän.

      • asiastatietoa

        Muistakaa, että kuka tahansa myös sivullinen henkilö saa tehdä maistraattiin ilmoituksen vaikka naapuristaan, jos epäilee ja tai on nähnyt että joku käyttää vanhusta ( tai muutoin johdateltavissa) olevaa ihmistä. Ilmoitus edunvalvojan tarpeellisuudesta ja tietysti tutkivat asian tulee lääkärintutkimukset jne...
        Tuo tuli esille telkkarista kun haastattelivat asiantuntijaa. Tämä kertoi myös hoitotestamentista ja miten se olis hyvä säilyttää.


    • Äidiltätaskurahansain

      Tottahan toki, jos hyväksikäyttöä havaitaan. Ja ilmoitusta viranomaisille, ei tänne. Tosin useimmissä tapauksissa se on turhaa, koska äidit ja isit haluavat hemmotella lapsiaan, vaikka he olisivat aikuisia. Ja näitä uhkailevia lapsia on onneksi harvemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe