Käykö tyllimekko hautajaisiin

Gjkgfjkbl

Hautajaiset on tulossa ja kaapissa olisi musta mekko, jossa musta trikookangas ja sen päällä musta tyllimäinen verkkokangas. Muuten mekko on polvimittainen, pienellä kaula-aukolla, sekä lyhyillä hihoilla. Onko sopiva hautajaisiin?

6

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itkettää

mikä sun suhde vainajaan?jos läheisin niin tottakai,jos ei niin ei ole kunnioittavaa vainajaa ja muita kohtaan keikistellä jos ei istu polvet ristissä.meen itse sopivalla tavalla mutten minihameessa,siis surevana henkilönä ja ei sitä itseään halua arkkuun kuin tyylikkäässä mekossa,,,trikookangas ei ole kyllä juhliin sopiva!!!!

• Gjkgfjkbl

Etkö osaa lukea? Aloitusviestissä sanoin, että mekko on polvimittainen.

• OsaaSuruusi

Kuulostaa täysin sopivalle hautajaisiin. Jos epäröit somisteiden ja meikin suhteen niin kannattaa pitää vaikka liian asiallisena. Kannattaa myös tarkistaa löytyykö sopivat kengät, kun haustaus tapahtuu kumminkin ulkona ja joutuu kävelemään jonkin verran. Tiedän ettet ole mikään lapsi joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan mutta kun suree niin voi unohtaa itsestäänkinselviä asioita.

• kymmeniähautajaisia

Minulla oli viime hautajaisissa polvimittainen tyllihame (siis se hame on sitä tyllikangasta useassa kerroksessa alushame), maiharit ja musta neulepaita. Sitä edellisissä oli musta polvimittainen vekkihame, maiharit, neule ja nahkatakki.

Ei hautajaisiin mennä puvuilla koreilemaan, eli siisti musta vaatetus on aina hyvä valinta sinne. Siistillä tarkoitan vähän kaikkea muuta kuin esim. mustia collegehousuja/verkkareita tai paljettipaitoja, jotka muutoin ovat ok juhliin, mutteivat "kimaltelevuutensa" takia ehkä ihan hautajaisiin. Pieni määrä paljetteja tyyliin kauluksessa ei kyllä minua haittaisi kuitenkaan.

Yksissä hautajaisissa eräs kantajista oli punamustassa tuulitakissa (=esimerkki tyylittömyydestä) ja toisissa eräällä täti-ihmisellä oli päällään oranssi poncho (=esimerkki tilannetajuttomuudesta) eli kun tuollaisiin ylilyönteihin ei sorru, kaikki lienee menee hyvin.

Toki voi vähän myös miettiä, millaisia ihmisiä muu hautajaisporukka on: jos ollaan yleisesti ottaen "vähän sinne päin, ei se ole niin tarkkaa", niin sitten käy ns. rennompikin huolittelu, mutta jos koko suruväki on pilkuntarkkaa etiketinnussijaa, niin kannattaa ehkä panostaa todella tarkasti omaankin asuun, ettei kukaan paikallaolija katso aiheelliseksi pahastua.. Omasta mielestäni hautajaisissa ei kuitenkaan ole ideana ne vaatteet, vaan vainajan muistaminen. Musta arkivaatetuskin käynee. Olen nähnyt aika monet hautajaiset (varmaan kymmenet?) jo, eikä se ole koskaan ollut vaatetuksen suhteen niin pikkutarkkaa, kuin netissä annetaan ymmärtää.

Osanotto suruun vielä lopuksi! <3

• Marleena1980

Mun mielestä ei käy.Siistit mustat vaatteet.

• Marleena1980

Ei sovi .Parempi puku on yksinkertainen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe