Auto koeajoon viikonlopuksi. Saatko usein?

Koeajelija

Mitä tarinaa yleensä keksit sepustettavaksi autoliikkeelle jos haluat auton koeajoon yöksi tai vaikka koko viikonlopuksi? Itse selittelen kaikenlaista shittiä ja kyllä kun riittävän vakuuttava on niin auto irtoaa helposti. Olen kerran ottanut uuden 530 bemarin viikonlopuksi ja vedettiin röökiä siellä sisällä ja kolaroitiinkin vähäsen. Ei kukaan sanonu mitään lopulta:) kalliitakin autoja saa ajoon hyvin jos vain osaa keksiä hyvän tarinan. Sitävartenhan autoliikkeet ovat että sieltä saa auton myös koeajoon ja pääsee testaamaan kunnolla vaikkei ostaisikaan niin pitää autoja myös päästä testaamaan kunnolla jotta tietää miten ne toimii jos vaikka tulevaisuudessa ostaisi auton. Jos koeajoa ei irtoa niin tuskin ostat koskaan autoa siitä liikkeestä. Koeajo on kaiken perusta ja mieluiten yön yli jotta pääseee ajamaan kunnolla sen 500km vähintään. Puolen tunnin koeajon perusteella en autoa ostaisi koskaan.

26

3234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluisinkoittaa

Mitkä liikkeet tarjoavat helposti koeajoja? Haluaisin käydä testailemassa autoja nytkun on aikaa enkä käy töissä. Siinä voisi olla mukavaa hommaa vertailla ja kiihdytellä autoilla tuolla tienpäällä. Joutuuko bensat yleensä maksamaan itse ja tarkistaako autoliike että autossa on sama määrä tankissa kun haettaessa autoa? Itse en halua maksaa polttoaineita todellakaan, haluan keskittyä ajamiseen. Eikös autoliikkeillä ole kuitenkin hyvät sopimukset huoltoaseman kanssa ja bensakortit ettei tarvii maksaa itse myyjän bensoja?

• Olenajellut

On niillä yleensä ja usein jos huomaat autossa olevan vähän polttoainetta niin myyjä käy täyttämässä tankin ennen koeajoa täyteen. Näin saat enemmän irti ajelusta eikä tarvitse huolehtia pikkujutuista. Koitan aina pyytää vähän tehokkaampia autoja koeajoon ja sellasia missä on hienot vanteet ja musalaitteet. Niillä on kiva käydä illalla vähän pörräämässä ja on tytöt ihmeissään. Viimesimmät koeajot on olleet: cupra 290, type R 310hv ja range rover sport. Olen ajanut myös esim kesäsin avoautoja kun ei viitsi turhaa sellaista ostaa niin koeajo säiden mukaan katottuna on kannattavampaa. Pyydät avoauton esim pe-la yöksi niin pääset nauttimaan hyvällä kelillä käytännössä ilmasiksi. Avoautoja on niin vähän että kannattaa varata autoliikkeestä tuommoinen etukäteen ja oikealla koneella ettei tule pettymyksiä ja pääset kunnolla baanalle. Hyviä ajeluja!

• MyyjäRJ

Meidän autoliikkeessä menee myyjä aina mukaan koeajolle jos huomaamme "ostajan" olevan sivistymätön alle 40-vuotias mamman pikku paskahousu.

• Hyviäautoja

Avo tai urheiluauto olis hieno pyytää kun ei ole sellasta varaa hankkia eikä vuokrata. Autoliikkeestä sen saa sen sijaan ilmasiksi ajoon kunhan on riittävän vakuuttava. Kiinnostaisi koittaa mersun avoautoja nahkapenkeillä.

• Ainavälillä

Ainakun haen jonku kalliin auton koeajoon niin ärsyttää ne autoliikkeen laittamat mainosteipit kyljessä kun sillon jengi näkee ettei se ole sun oma. Tykkään leijua hienoilla autoilla.

• Kannattaaajaa

Sama juttu. Revin ne välillä pois kokonaan. Halpaa ajella koeajoautoilla tosiaan aina sillonkun autoa tarvii.

• hyvävaimo

Vaimo toi autoliikkeestä Skodan kun en itse kehdannut, nyt se on pihassa osarilla.

• VirhevastuupelletRovioon

Välillä nuo turhan tarkat ostajat haluavat auton päiväksi koeajoon.
      Meillä kieltäydytään heti koska se tietää ongelmia. Ostajaehdokas on mitä todennäköisimmin ns. virhevastuupelle eli kaveri, joka ei ymmärrä sanaa KÄYTETTY eikä pidä suullisista sopimuksista kiinni.
      Koeajo max. 30 minuuttia, se riittää ja siinä kyllä jokainen täysjärkinen havaitsee auton viat jos niitä edes on.
      Virhevastuupelleistä on muuten olemassa oma tietokanta. Näin ei muut autoliikkeet astu paskaan jos sellainen tapaus yrittää seuraavasta liikkeestä ostaa autoa ja sitten valittaa.

• Hehhehhehe

Joo ei muuten ole sellaista tietokantaa. Taidat olla töissä tässä K kirjaimella alkavassa firmassa joka myy kaikkia paskoja autoja eikä mitään korvata sen jälkeen kun rahat on tilillä...

• PelletSirkukseen

Miksi KÄYTETYSTÄ autosta pitäisi korvata yhtään mitään? Auto kuin auto voi levitä vaikka 5km jälkeen autokaupoista, ne on sähkömekaanisia laitteita jotka voivat hajota milloin vain. Miksi jonkun muun pitäisi maksaa SINUN autosi remontit?
        Ja mitä rekisterin tulee niin sellainen löytyy missä te virhevastuupellet olette aakkosjärjestyksessä!

• Ostanoikeasti

Muilta olen saanut auton vähintään yön yli ja tankattuna,paitsi kamuxilta. Ne ois antanu noin 2 tunniksi. Näin Mikkelissä.

• Nyrkkionin

Meiltä saa max tunnix ja jos et osta saat turpaan ,, ajatella näin helppoa,et rehvastelkaa vaan, joskus teillä lökä pöksyillä on väärä aika väärä paikka ja paskotte housuun,:):):)::):):):):):):)::)::):

• köyhätharminatosiaan

Saksassa on oikea kulttuuri, metriäkään et aja, ennenkuin olet ostanut auton.

• Mr.Mercedes

Saksa onkin sivistysmaa.

• Anonyymi

"Saksassa on oikea kulttuuri, metriäkään et aja, ennenkuin olet ostanut auton."

Ei pidä paikkaansa eikä pitänyt paikkaansa 2016. Olen tuonut yli 10 autoa ja kaikkia olen saanut ajaa yli yön. olen myös ostanut jokaisen eri myyjältä. Ostelen perheen omiin tarpeisiin, lapsille (5) melkeinpä joka vuosi jollekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Saksassa on oikea kulttuuri, metriäkään et aja, ennenkuin olet ostanut auton."

Ei pidä paikkaansa eikä pitänyt paikkaansa 2016. Olen tuonut yli 10 autoa ja kaikkia olen saanut ajaa yli yön. olen myös ostanut jokaisen eri myyjältä. Ostelen perheen omiin tarpeisiin, lapsille (5) melkeinpä joka vuosi jollekin.

Ei todellakaan , en koskaan ole löytänyt yhtään liikettä mikä antaisi , ja olen tuonut kymmeniä vuosia autoja sieltä.

• Muuttopojat-ky

Muuttohommiin on turha vuokrata pakua. Sen kun hakee autoliikkeestä "koeajolle" Saa vielä dieseliäkin tankkiin.

• tosiostaja

Huomaa ettei suurin osa tästäkään kirjoittajasakista omista edes ajokorttia....

• Anonyymi

Juuri tämän vuoksi en osta missään tapauksessa esittelyautoa, vaikka sellaista viimeksikin mulle tarjoteltiin, mutta halusin ehdottomasti uuden auton jota ei kaikenmaailman "koeajajat" ole revittäneet paskaksi, joten sellaisen sitten sainkin.

• Anonyymi

siis... aloittaja ottaa sellaisia autoja viikonlopuksi koeajoon, joilla saa usein p1llua?

• Anonyymi

Ai oikein tupakkaa poltitte. Onko nyt aikuinen olo?

• Anonyymi

varmaan ovat syljeskelleetkin!

• Anonyymi

Aloittaja voisi saada 1000 euron auton koeajoon 2000 euron takuumaksulla, ei muuta.

• Anonyymi

Saksassa et muuten aja ennenkuin olet ostanut, piste.

• Anonyymi

Firman luottokortilla voi ostella safkaa kahffii mm huoltotarpeita 250 eur
      per tankkaus

• Anonyymi

Tottakai, mitä sitten, ne piirtää jolla on liitua......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2342
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      244
      2304
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1528
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      30
      1346
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      58
      1340
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1299
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      998
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      989
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe