Oletteko tyytyneet

Ikuisestisinkku

Kaikki naimisissa ja parisuhteessa olevat ystäväni jaksavat voivotella ja sääliä sinkkuuttani ja tietysti kertovat jatkuvasti vinkkejään kuinka minäkin saisin itselleni miehen. Kun enhän ole mitään ilman parisuhdetta. No, ovat tietenkin päätyneet siihen, että olen liian nirso miesten suhteen ja toitottavat kuinka pitäisi vaan kelpuuttaa joku ja sitten miehessä voi muuttaa ne asiat jotka vaivaavat. Oletteko muut vain tyytyneet keneen tahansa? Enkö ansaitse ihmistä joka kolahtaa oikeasti eikä tarvitse lähteä muuttamaan mitään?

43

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläluovuta

Tyytyminen ei tarkoita tietenkään millään tavalla huonon kumppanin valitsemista, vaan vain jonkun sopivan oloisen valitsemista, vaikka tätä kohtaan ei olisikaan suuria tunteita. En suosittelisi sitä vaihtoehtoa. Avioliitossa on aina vaikeita hetkiä ja rakkaus on se, jonka avulla niistä mennään yli. Tyytyminen ei olisi reilua toistakaan osapuolta kohtaan. Kyllä jokainen ansaitsee todellista rakkautta.

• Toistan pari kysymystä, joihin ei kukaan osaa antaa hyviä vastauksia:
        - Mistä tunnistaa todellisen rakkauden?
        - Mihin todellinen rakkaus päättyy?

• äläluovuta
        scrg kirjoitti:

Toistan pari kysymystä, joihin ei kukaan osaa antaa hyviä vastauksia:
        - Mistä tunnistaa todellisen rakkauden?
        - Mihin todellinen rakkaus päättyy?

Kun on todella rakastunut, ajattelee toisen etua eikä niinkään sitä mitä toinen voi antaa itselle. Todellinen rakkaus päättyy varmaan siihen, että ihmiset muuttuvat ajan mittaan.

• äläluovuta kirjoitti:

Kun on todella rakastunut, ajattelee toisen etua eikä niinkään sitä mitä toinen voi antaa itselle. Todellinen rakkaus päättyy varmaan siihen, että ihmiset muuttuvat ajan mittaan.

Ihminen tuskin koskaan lakkaa ajattelemasta omaa etuaan. Ja jos kaksi ihmistä alun alkaen saavat suhteen toimimaan niin että ajattelevat kuitenkin ensisijaisesti omaa etuaan, niin tuollainen rakkaus on vakaampi ja kestävämpi? Rakastuneet kyllästyy jossain vaiheessa laittamaan toista itsensä edelle ja edessä on muutos joka saattaa kadottaa sen "todellisen" rakkaudenkin. Rakastunut voi olla vähän sokea ja asiat, joiden olisi pitänyt olla suhteen este alusta alkaen ovatkin sitä vasta vuosien päästä.

• äläluovuta
        scrg kirjoitti:

Ihminen tuskin koskaan lakkaa ajattelemasta omaa etuaan. Ja jos kaksi ihmistä alun alkaen saavat suhteen toimimaan niin että ajattelevat kuitenkin ensisijaisesti omaa etuaan, niin tuollainen rakkaus on vakaampi ja kestävämpi? Rakastuneet kyllästyy jossain vaiheessa laittamaan toista itsensä edelle ja edessä on muutos joka saattaa kadottaa sen "todellisen" rakkaudenkin. Rakastunut voi olla vähän sokea ja asiat, joiden olisi pitänyt olla suhteen este alusta alkaen ovatkin sitä vasta vuosien päästä.

Sellainen suhde, jossa ihminen pääsääntöisesti ajattelee omaa etuaan, ei toimi ajan kanssa, vaikka pariskunnalla saattaisi aluksi olla samat intressit, jotka saavat homman toimimaan. Jossain vaiheessa elämää tulee kuoppia, jolloin täytyy ajatella nimenomaan kumppanin parasta ja joustaa omista jutuistaan. Jos ei ole tähän valmis, ei liitto tule kestämään.
        Moni sanoo lauseen, en minä tätä tilannut. Mielessä on ollut ideaalikuva siitä miten kivaa elämä tulee olemaan toisen kanssa. Sitten syntyy vammainen lapsi tai jotain muuta sattuu ja vaadittaisiinkin sitä toisen ajattelemista, eikä siihen löydy kapasiteettia.
        Se on totta, että rakastuneet ovat sokeita toisen virheille ja ohittavat ne liian helposti.

• PalstanRuminMies

Niin no nirsoudeksihan sitä hypergamiaa on kutsuttu. Vientiä olis mut rumat ei kelpaa. Ihan oikea päätelmä sukulaisilta että olet nirso. Vittumaisinta on syntyä rumaksi mieheksi jolloin naisettomuus nähdään sukulaispiireissä piilohomoutena. Arvaa vain kuinka monasti tätä homo vihjailua olen kuullut tuttavapiireissä ja voin vakuuttaa että vähän heikommalla pinnalla varustettuna ja jos en olisi nuoruudessa saanut hyvää käytöskoulua esimerkiksi kotoota olisin varmasti laittanut useammankin homovihjailijan solmuun. Se vaan pitää yrittää hammasta purren laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

• Nirsolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä hypergamian kanssa. Rumakortin käyttö kertoo ettei henkistä kasvua ole tapahtunut.
        Heikkolahjaista hokea samaa mantraa koko ajan ja verrata itseään aina muiden kohdalla, silloinkin kun se ei edes liity itse aiheeseen.

Se että on vientiä, ei tarkoita että kaikki olisivat rumia. Paljon todennäköisemmin ovat henkisesti heikkolahjaisia, tyhmiä, itsekkäitä tai vaikka ainoastaan pyrkimään alushousuihin. Mikäli joku ei kelpaa, voi hänessä olla ihan muuta vikaa tai outoutta, kuin rumuus. Mikäli tuota yksinkertaista asiaa ei kykene sisäistämään ja asettumaan toisen saappaisiin unohtamalla itsensä.

• PieniPiika

Nettideitit ovat täynnä perheellisiä ihmisiä, jotka ovat ilmeisesti hätäpäissään ottaneet jonkun "Ihan kivan" tai paperilla hyvän, ja perustaneet perheen. Suhde alkaa repsottaa viimeistään silloin, kun lapset tulevat, eivätkä eväät riitä eteenpäin. Mutta kulisseista pidetään kiinni. En taida tietää yhtäkään lapsiperhettä, jossa mies ei touhuaisi omiaan. Surullista mutta totta. Kannattaa siis miettiä kriteereitään, tarkasti, mistä on valmis luopumaan, mitä itse tarvitsee, ja mitä suhteessa tarvitaan.
      Onneksi en ole enää siinä vaiheessa, jossa joutuisin pohtimaan, miten löydän tuleville lapsilleni hyvän ja luotettavan isän, sekä itselleni luotettavan ja rakkaan kumppanin. Sillä en tiedä, onko se mahdollista.

• Naisasialooseri1

Mies alkaa touhuta omiaan koska nainen ei ole enää läheskään nuoruutensa kauneimmillaan ja monesti vielä lihovat äidiksi tultuaan ja sitä käyttävät sitten tekosyynä olla pitämättä itsensä hoikkana. Tosin ei sen ikäisen miehenkään panohalut ole enää nuoruuden tasolla joten muut harrastukset kiinnostavat miestä paljon enemmän.

Sinä siis jäit nirsouttasi vanhaksi piiaksi kun et kelpuuttanut kunnollista luotettavaa isää? Tottakai sellainen on mahdollista löytää, mutta ne eniten vittua kostuttavat miehet harvemmin mitään luotettavaa perheenisätyyppiä ovat. Hyvät perheenisät ovat niitä"ihan kivoja"

• PieniPiika

Nettideitit ovat täynnä perheellisiä ihmisiä, jotka ovat ilmeisesti hätäpäissään ottaneet jonkun "Ihan kivan" tai paperilla hyvän, ja perustaneet perheen. Suhde alkaa repsottaa viimeistään silloin, kun lapset tulevat, eivätkä eväät riitä eteenpäin. Mutta kulisseista pidetään kiinni. En taida tietää yhtäkään lapsiperhettä, jossa mies ei touhuaisi omiaan. Surullista mutta totta. Kannattaa siis miettiä kriteereitään, tarkasti, mistä on valmis luopumaan, mitä itse tarvitsee, ja mitä suhteessa tarvitaan.
      Onneksi en ole enää siinä vaiheessa, jossa joutuisin pohtimaan, miten löydän tuleville lapsilleni hyvän ja luotettavan isän, sekä itselleni luotettavan ja rakkaan kumppanin. Sillä en tiedä, onko se mahdollista.

• Ei tarvii kelpuuttaa vain jokua, vaan voit kelpuuttaa kiltin ja kunnollisen miehen.

• 7763

Kiltti ja kunnollinen on nimenomaan vain joku, jos häneen ei ole rakastunut.

• Naisasialooseri1

Ja ne joihin"rakastut"eivät ole kilttejä ja kunnollisia ja rakkaus ei ole sitä, että"rakastat"miestä tämän ulkonäön takia, ihan sama kuin joku rakastaisi autoaan koska se on hieno.

Eikä sen parisuhteen kuulukkaan olla mitään romanttista höttöä ja suuria tunteita vaan arkista puurtamista ihan kivan miehen kanssa.

• EatTheCakeAndSaveItToo

Joitain asioita pitää pystyä hyväksymään, ettei toinen olekaan sataprosenttisesti unelmien kumppani -sellaista ei olekaan, hyväksyä myös se, ettei toista voi muuttaa, ja miettiä, pystyykö sen asian kanssa elämään, kivuttomasti.
      Mutta ilman kipinää suhde on aika tuhoon tuomittu, se kantaa vaikeiden aikojen yli.

• Niin, pitää valita semmoinen ihminen jonka puutteiden kanssa pystyy kuitenkin elämään ja häntä rakastamaan ja kunnioittamaan. Jos joku asia on ylivoimasta hyväksyä, se ei silloin tule toimimaan.

• vanlaineri

Tyydy ihmiseen.

<3

• Minusta näissä keskusteluissa nousee aina esiin kaksi ääripäätä. Sanotaan, että kumppanin pitäisi olla kympin match ja että ei pidä tyytyä vähempään. Toisaalta etenkin naisia haukutaan hypergamiasta ja siitä, että eletään prinsessahaaveissa, eikä tavallinen mies kelpaa.

Minä uskon sopivuuteen. Ei tarvitse näyttää missiltä eikä järjen tarvitse leikata kuin Einsteinillä, mutta pitää olla sopiva juuri minulle. Ja se, että toinen on sopiva, ei ole mielestäni tyytymistä.

• yhteensopii

Silloinhan se on kympin match. Nimittäin natsaa yhteen täysillä, ei niinkään ole täydellinen jonkin ennakolta laaditun vaatimuslistan mukaan.

• yhteensopii kirjoitti:

Silloinhan se on kympin match. Nimittäin natsaa yhteen täysillä, ei niinkään ole täydellinen jonkin ennakolta laaditun vaatimuslistan mukaan.

No niin minustakin. Monilla vain tuntuu olevan vääristynyt käsitys siitä, mikä matchaisi itsensä kanssa. Oma minä-kuva on vissiin jotenkin vääristynyt.

• atännä

Just noin.

• tai.naisen.omaksesi

sanooko ihmiset edessäsi että olet nirso ja jopa vittuilevat kun et löydä ketään ja sanoo jos olisi sinkku niin he löytäisi heti kumppanin ja yrittää neuvoa ja auttaa sinua kun ihmettelevät he saisivat heti kumppanin ja sinä et mutta kun lähdet niin miettivät mitähän vikaa sinussa oikein on oletko kuitenkin lesbo ja naisiin päin etkä uskalla tulla ulos kaapista vai onkohan se vähän huono vaivainen tai ilkeä ihminen ja ei sitä oikein vastakkainen sukupuoli kiinnosta mutta toivovat että löytäisit miehen ja iskisit sen iki omaksesi

• Nainen löytäisi helposti miehen mutta naiset on nirsoja. AApeekin kelpuuttaa vian pitkiä komeita varakkaita miehiä ja niitä ei ole jokaiselle.

• Miksieinosiksiei

Läskejä ämmejä, pyöreäpirjoja ja sitten näitä nuivia tylsiä feministisiä punaviherpiiperöitä joissa on seksiä yhtä paljon kuin vanhassa mummon kompukasta löytyneessä perunasäkissä olisi tuttavissa tarjolla.

Heitä jossain vaiheessa ainakin yksi naispuolinen kaverini yritti houkutella tapaamaan.

En viitsinyt sanoa mitä ajattelin hänen kavereistaan/ystävistään.

Ehkä tunne olisi ollut jopa molemmin puolinen?

Tässä minimivaatimukset:

-lapseton
      -normaalivartaloinen
      -siedettävän näköinen &ikäinen (20-35 v.)
      -huumorintajuinen
      -kykenee keskustelemaan
      -empaattinen ja hellä
      -ei feministininillittäjä tai muu vastaava aivovammainen

Muuten vittu sama kuolla nyt ja tähän.

sitten katsotaan natsaako jutut yhteen jne.

• Miksieinosiksiei

Enkä todellakaan ymmärrä miksi olla parisuhteessa jonkun kanssa joka ei täyttäisi noita ylempänä olevia kriteerejä tai jonka kanssa ei natsaisi muuten.

Mikä idea siinä olisi?

En minä sellaisesta naisesta tai hänen kohtalosta välitä kuitenkaan...

• Roksi

Tässä mun lista:
        - Lapseton. Ehdottomasti, en jaksa kuunnella katkeraa vuodatusta exä sitä exä tätä, enkä lapsiin liittyvää riitaa.
        - Normaalipainoinen. Ei missään nimessä läskimahaa! Ei myöskään tikkujalkoja.
        - Siedettävän näköinen. Ei kalju! Haluan ujuttaa sormet hiuksiin, mieluummin tummiin.
        - Pituus: Vähintään 175. Ei tarvi olla hyvin pitkä muttei missään nimessä alle 170! Lyhyet miehet ovat ärhäköitä kuin pienet koirat koska tuntevat olevansa ainaisessa alakynnessä.
        - Ei väkivaltainen! Pitää olla kiltti ja kunnollinen. Ehdoton vaatimus.
        - Ei sovinisti tai muuten vähä-älyinen. Sovinistit ovat elämässään traumatisoituneita raukkoja jotka tuntevat olevansa valtansa menettäneitä ja siksi aina vihamielisiä. Ei jatkoon, terapiaan!!
        - Ei kovin varakas. Liika raha vääristää ajattelua. Toisaalta raha-asiat täytyy olla kunnossa. Tavallinen työtätekevä mies on miehekkyyden huippu! Pukumies ei taas ole!
        Voi olla että keksin vielä lisää.

• Miksieinosiksiei

Muuten osui, mutta olen vaalea. :(

Eli siihen kosahti!

Parempi onni ensi kerralla.

• lillerhome

On naisia jotka esim omaisuuden vuoksi tyytyvät siihen nössöln tyyppiin mihin nuorempana eivät olisi tyytyneet vihdoin pääsevät esim omakotitaloon.

• nirnir

Ei kai sitä mitään järkevää synny parisuhteessa pakolla tai parisuhdetta pakolla. Jos haluaa suhteen, joka tomii, niin sitten pitää tehdä töitä sen eteen. Mutta jos ei halua, niin ei ole pakko. Ja jokainen saa tehdä valintaa siitä minkälaisen puolison valitsee. Ei siinä kukaan toinen voi ulkopuolelta nirsoksi haukkua.

• niin.muutkin.naiset.teke

aika helppoa naisella mennä juttelemaan niitä näitä miehelle ja kysyä lähdetkö mukaan tai lähdetkö kahville yms ja jos mies suostuu niin mies on jo naisen oma niin ellei ole ilkimys ja ongelma nainen naisilla helppoa mennä ja ottaa haluamansa miehen niin helppoa se on

• mies.kuuluu.hänelle

niin ei varatut naiset ole tyytyneet mihinkään vaan ottaneet omansa niin ei hän omaa miestänsä muille naisille anna se kuuluu hänelle ja sillä on rakastamansa mies joka häntä rakastaa

• siemenestähedelmäksi

Helpolta näyttävä asia ei välttämättä ole sitä. Ulkopuolelta arvioiden on helppo tehdä vääriä päätelmiä.

• älä.omaasi.muille.anna
        siemenestähedelmäksi kirjoitti:

Helpolta näyttävä asia ei välttämättä ole sitä. Ulkopuolelta arvioiden on helppo tehdä vääriä päätelmiä.

siksi varatut naiset ihmetteleekin sinkkunaisia että miksi ei löydä omaa miestä tai saa häntä niin mikä sen vaikeaksi tekee

• Ei se tarkoita, että mies on naisen oma, mutta siinä on tilaisuus jutella ja ottaa selvää mitä toinen ajattelee. Puhumallahan niitä asioita yleensä selville saa, jos ei toinen ole ovela paskanpuhuja. :)

• Johanna333

Tärkeintä tietenkin on se, että sinkku määrittelee itse mitä haluaa. Haluaako pysyä sinkkuna, vai etsiä kumppanin. Omaa päätöstä täytyy sitten kunnioittaa, ja vaatia sitä myös muilta.
      Itse olen käyttänyt yhtä keinoa kun minulle on tyrkytetty parisuhdetta, sanon: No sano nyt sitten kuinka ihanaa se parisuhde on, minä kun en sitä voi tietää...
      Myös olen sanonut että äläpäs tunkeudu mun yksityiselle reviirille, jos kaipaan neuvoja, pyydän niitä!
      Myös sinkun täytyy varoa valheellisia fantasioita parisuhteen ihanuudesta. Silloin kun on yksin jonkun ongelman kanssa ja voimat jostain syystä vähissä, saattaa ihanat fantasiat ja mielikuvat putkahtaa esiin: Oi jospa olisi se kumppani tässä ja ratkaisisi tämän ongelman...
      Tuon ''voimattomuuden'' edessä moni onkin sännännyt naimisiin, ja sitten myöhemmin on huomannut että se fantasia ei pidäkään paikkaansa. Totuus kun on se, että jokaisen täytyy seisoa omilla jaloilla oli sitten parisuhteessa tai ei.

• Totuus kun on se, että jokaisen täytyy seisoa omilla jaloilla oli sitten parisuhteessa tai ei.

Mielellään.

• Joskus olen tyytynyt. Kun en ole parammastakaan tiennyt, saati kuvitellut että mulla semmoiseen olisi ollut edes mahkuja. :)

Mä olen aina osannut vähätellä itseäni, ehkä siinä osa syy? Kai mun on uskottava, kun tuttavat niin sanoo...

• "Joskus olen tyytynyt. Kun en ole parammastakaan tiennyt"

Aamen.

Sama homma.

Ei siis tyytynyt mihinkään miehen huonommuuteen vaan erilaisuuteen versus minä. En ikinä osannut kuvitella että maailmassa voisi olla miehiä jotka tajuavat minua todella, ennen kuin tapasin ensimmäisen sellaisen.

• Nainen_28v kirjoitti:

"Joskus olen tyytynyt. Kun en ole parammastakaan tiennyt"

Aamen.

Sama homma.

Ei siis tyytynyt mihinkään miehen huonommuuteen vaan erilaisuuteen versus minä. En ikinä osannut kuvitella että maailmassa voisi olla miehiä jotka tajuavat minua todella, ennen kuin tapasin ensimmäisen sellaisen.

Joo, sitä on vaan ajatellut että ollaan erilaisia mutta kai tämä tästä menee, kun sen tiedostaa ja koittaa selvittää eteentulevat ongelmat sitä mukaan, jos ja kun niitä eteen tulee. Mutta kuitenkin se liika erilaisuus aiheuttaa pidemmän päälle niitä ongelmia ja solmuja suhteeseen, mistä ei tahdo päästä aina yhteisymmärrykseen.

Kun ei ymmärrä toisen ajatusmaailmaa, niin ei se silloin mun mielestä pitkälle kanna. Tai sitten täytyy tosiaan olla, niin ettei millään ole väliä, kunhan joku siinä vaan hengailee, ettei vaan tarvi olla yksinään. Eli jonkinasteista läheisriippuvuutta..sietää kaikenlaista. On tuskanen olo kaikenaikaa, eikä mikään muutu yrittämälläkään paremmaksi, eikä vaan tajua lopettaa, se on silloin huono homma.

Se on tärketä, että suhteessaan kokee tulevansa oikein ymmärretyksi. Ja kyllähän sen käytännön arjessa näkeekin sitten, onko oikeasti ymmärretty oikein vai ei. Tietysti joskus tulee eri tulkintoja, mutta onneksi on suu mukana ja asioista osaa heti puhua.

Mä luulen, ettei semmoista miestä ole olemassakaan joka mua ainakaan 100% tajuaisi. :D

• "miehessä voi muuttaa ne asiat jotka vaivaavat."

Surkein ohje ikinä.

• JossainMuualla

Todellakin.

Esimerkiksi minusta koitti nainen joskus muuttaa ainoastaan seuraavat

-Koko arvoperustan
        -Ajattelutavan
        -Ruokavalion
        -Pukeutumisen
        -Kampauksen
        -Ystävät
        -Harrastukset

Muuten olisi ollut varmaankin ihan ihana mies.

• JossainMuualla kirjoitti:

Todellakin.

Esimerkiksi minusta koitti nainen joskus muuttaa ainoastaan seuraavat

-Koko arvoperustan
        -Ajattelutavan
        -Ruokavalion
        -Pukeutumisen
        -Kampauksen
        -Ystävät
        -Harrastukset

Muuten olisi ollut varmaankin ihan ihana mies.

Vain ja ainoastaan nuo. ;)

Mä olen sitä mieltä että toisen muuttaminen ei ole mitään rakkautta. Vaikka toinen haluaisi muuttuakin. Muutos pitää lähteä itsestä, että siinä olisi mitään järkeä.

Eri asia joku tupakoinnin lopettaminen. Se ei koske ihmisen persoonaa.

Perusasioita itsessään ei tarvitse eikä saa muuttaa kenenkään takia.

(Kun joku halusi muuttua takiani, em. Oli ihan selvää pässinlihaa.)

• Nainen_28v kirjoitti:

Vain ja ainoastaan nuo. ;)

Mä olen sitä mieltä että toisen muuttaminen ei ole mitään rakkautta. Vaikka toinen haluaisi muuttuakin. Muutos pitää lähteä itsestä, että siinä olisi mitään järkeä.

Eri asia joku tupakoinnin lopettaminen. Se ei koske ihmisen persoonaa.

Perusasioita itsessään ei tarvitse eikä saa muuttaa kenenkään takia.

(Kun joku halusi muuttua takiani, em. Oli ihan selvää pässinlihaa.)

Olen samaa mieltä. Muuttumisen tarpeen täytyy tulla itsestä ja itse laittaa prosessi alkuun ja käytäntöön. Jossain asioissa voi pyytää apua toiselta ihmiseltä päästäkseen etenemään asiassaan, mutta että toinen mankeloisi tyypistä (makaan kuin lakana tässä, tee mitä haluat, muovaa minut)jonkinlaisen jonkun mieleiseksi on huono ajatus. Ja lähtökohta muuttua. Se ei kanna, eikä kestä. Peilitalo hajoaa ennenpitkää.

Joku stailaus on niitä asioita missä voi joku auttaa toista, mutta sekään ei saa tuntua ihmisestä sille että oma persoona katoaa sen myötä. Että pitäisi olla kuin sirkusapina ollakseen tarpeeksi arvokas muiden silmissä. Muutenkin siihenkin pitäisi lähteä semmoisella asenteella, että katotaan mitä tulee ja vähän leikkimielellä, itse innoissaan muutosleikistä. Kaiken voi muuttaa takaisin, jos ei tunnu hyvältä uusi tyyli.

Joku tupakoinnin lopettaminenkin voi olla semmoinen asia, että tuee halu lopettaa se kun toinen ei tykkää tupakoinnista. Ja tai kun alkaa miettiä mihin sitä sätkää oikeasti tarvitsee. Tueeko siitä mitenkäänpäin parempi olo tai mieli oikeasti...yleensä se on vaan tapa mikä toistuu jonkun kaavan mukaan ja tapahtuman jälkeen.

Tekemistä käsille... ;)

• tarralenkkari161

Minuakin on palstalla kutsuttu nirsoksi, sillä en halunnut persua, "kokoomuslaista" tai fasistia :D

Löysin kuitenkin itselleni sopivan kumppanin. Eikä minusta sellaisen odottaminen ole nirsoutta, vaan järkevää. Tietenkin, jos nirsous on pinnallisuutta tai yksityiskohtien syynäämistä, voi olla itsetutkiskelu tarpeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      478
      1397
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1146
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      862
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      825
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      777
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      736
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      714
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      687
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      681
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      675
    Aihe