Olemme olleet mieheni kanssa 10 vuotta yhdessä ja meillä on 2 pientä lasta. Aluksi kaikki oli ihanaa, kunnes.. ensimmäinen pettäminen tuli. Ennen sitä jätin mieheni kännipäissäni jonka sitten tosin unohdin jälkikäteen.. yhessä normaalisti jatkettiin kun en mitään tiennyt..muutaman kk päästä tästä sain tutultani kuulla mieheni menneen heti sänkyyn toisen naisen kanssa sinä iltana. No, nuori kun olin ja sinisilmäinen niin yhdessä päätettiin jatkaa. Eka lapsi syntyi tämän jälkeen ja vähän aikaa meni taas ihan ok.. tuli riitaa jolloin ero otettiin puheeksi ja sitten mies jäi kiinni siitä että oli kirjautunut johonkin deittisivulle lähes samantien kun oltiin "päätetty" erota. Tottakai raivosin ja itkin, mies pyyteli anteeksi ja katui ja oli samantien kuulemma poistanut profiilin kun oli se riita mennyt ohi. Ei ollut kerennyt katsella sieltä ketään..kai. no yhdessä taas jatkettiin. Tuli kesä, riidat taas paisui millon mistäkin ja ero tuli taas esille. Mies muutti vanhempiensa luokse viikoksi ja palasi sitten kotiin kun olin jo hyväksynyt että erotaan. Joskus riitojen aikaan hän kertoi haaveilevansa seksistä toisten naisten kanssa. En ottanut asiaa kovin vakavasti tuolloin koska ajattelin että kaikilla on varmasti haaveita välillä.. muutaman vuoden päästä aloin odottaa kauan haluttua toista lastamme. Tilanteet taas kärjistyi ja elämä oli pelkkää riitaa, mies halusi viettää viikonloput kavereiden kanssa juomassa ym. Minä en sitä pienen lapsen äitinä ja toista odottavana hyväksynyt. Päätettiin erota. Mies haki tavaransa ja muutti pois ja erossa oltiin reilu kuukausi. Koko tuon ajan kaduin eroa ja pyytelin miestä takaisin, hän ei halunnut ja oli varma että elää elämänsä nyt sinkkuna ja nauttii nyt yksin olemisesta. Hän kuitenkin onnekseni alkoi katua kuukauden päästä eroa, koko tuon kk ajan hän kävi luonani puuhailemassa mikä ei yhtään edesauttanut eroa minun puolestani, kaipasin vaan häntä niin paljon..:( yhteen palattiin ja mies muutti kotiin, vauva syntyi ja oltiin ihan onnellisia. Nyt tapahtuneesta on 2.5 vuotta. Välillä meni jo ihan hyvin. Olimme kavereidemme kanssa viihteellä, mieheni todella päissään ja ulkoa takaisin sisälle tullessani löysin kaverini ja mieheni lattialta alasti. Ilmeisesti oli hommat alkamassa kun saavuin sisälle.. molemmat olivat tosi sekaisin, en usko että miehellä edes vehkeet pysty toimimaan tuolla hetkellä.. nainen sen sijaan on varattu, mutta jakaa itseään kaikille ja pettää jatkuvasti miestään. Minun "ystäväni" siis, nyt entinen sellainen. Kumpikaan heistä ei muista muka tästä mitään ja en usko mieheni olleen kiinnostunut tästä naisesta koska nainen ei ole kaunotar, jonka lisäksi on ylipainoinen. Itse olen mielestäni ja muidenkin mielestä nätti ja hoikka olen, pidän itsestäni huolta toisinkuin tuo eks ystäväni. Tämän tapauksen jälkeen heitin mieheni pihalle. Nyt tapauksesta on muutama viikko ja mies katuu hirveästi vaikkei muista koko juttua, haluaa jatkaa yhdessä.. olin jo kääntynyt yhdessä olon puolelle siksi kun ajattelin ettei yksi kännipano voi kaataa tätä mitä meillä on, vaikka onkin paljon riitoja ja pahoja tapahtumia niin on sitä paljon hyvääkin ja rakkautta. Kunnes.. sain tältä entiseltä ystävältäni kuulla että silloin 2.5v sitten erossa ollessa miehelläni olikin toinen nainen. Lähes seurustelivat ja olivat useasti sängyssä. Olen tästä paljon loukkaantuneempi kuin tästä pettämis hommasta. Koko 2.5v olen elänyt valheessa ja kysyin miljoona kertaa erossa ollessa ja sen jälkeen että onko/oliko hänellä joku nainen niin ei ollut. Nyt sanoo ettei uskaltanut sanoa koska halusi silloin palata kotiin kun tajusi rakastavansa minua ja myöhemmin ei uskaltanut sanoa mitään kun pelkäsi että jätän hänet. Onko kenelläkään lähes samanlaisia kokemuksia? Että jos on palannut eron jälkeen yhteen ja toisella olikin sillä aikaa uusi suhde jonka sitten salasi.. voiko tästä enää mitään hyvää rakentaa?:( rakkautta on paljon ja molemmat haluaa yhdessä jatkaa, uutta alkua haaveillaan mutta miten se voisi onnistua? Mies katuu ja on valmis lähes mihin vaan että saisi minut taas onnelliseksi. Ollaan edelleen erossa, en ole miestä takaisin pettämis homman jälkeen kotiin ottanut.. onko suhteemme ihan toivoton? Millä mitään uutta alkua voi saada kun tämmöisiä on tapahtunut.. mies vannoo ettei muita salaisuuksia ole ja tiedän nyt ihan kaiken. Pelkään vaan lisää luurankoja kaapeista.. :( rakastan miestäni ja perhettä ihan yli kaiken enkä sitä haluaisi hajottaa. Vinkkejä kaipaisin miten näihin asioihin pitäisi suhtautua? Jotenkin uskon mieheni ottaneen opiksi ja ainakin sanoilla on sen miljoonasti nyt sanonut että nyt tietää varmasti mitä elämältä haluaa ja se olen minä. Mutta..enemmän tuosta eron aikaisesta olen loukkaantunut kuin kännipettämisestä.. enkä tiedä miten jatketaan. :(
Eron jälkeen yhteenpaluu
8
590
Vastaukset
- hjkio
Tajuatko itse mikä ongelmanne on, sehän on alkoholi. Sen nauttiminen saa teidät ihan sekoiksi. Ei mies sinua muutoin petä, kuin tuon viinan huuruissa.
Joten on yksi ainoa mahdollisuus, päästä hoitoon niin että alkoholi poistuu täysin elämästänne, ei yhtään missään ja pisaraakaan.
Tilanteet jatkuu jos alkoholi vetää mukaansa. Rappion tie on jo alkamassa, mutta sen voi saada poikki jos molemmat haluatte mennä hoitoon. - UlkopuolinenN
Josko ihan tosiaan jätätte tuon alkoholin elämästä ja keskitytte LAPSIIN ja heidän hyvinvointiin! Josko siinä samalla alkaisitte vähitellen molemmat kasvaa täyspäisiksi aikuisiksi. Sitten voitte molemmat miettiä jatkatteko yhdessä ilman mitään "teinimeininkiä"! Ihan aikuisten oikeasti.
- jabraw
Ei tuosta hyvää tule tekemälläkään. Teillä on karmea suhde, joka on mahdollinen vain alkoholi- ja läheisriippuvaisille. normaali ihminen olisi ottanut ns. jalat alleen jo ajat sitten.
- poekpewokoewp
Ihan ensiksikin, teidän suhteenne ongelma on jatkuva erosta puhuminen ja eron tekeminen. Ihan turhaa draamaa. Teillä ei ole kykyä käsitellä riitoja siten, ettei erosta tarttis puhua. Jokaisen eronne aikaan olette vain riidelleet ja eronneet. Ja jokaisen eron aikana mies on sitten heti katsellut muita naisia. Mies ei siis ole noilla kerroilla pettänyt, eikä sinulla ole minkäänlaista oikeutta niistä hänelle suuttua. Miksi sinä kuvittelet, että kun olette olleet 2,5 vuotta sitten erossa, ja miehellä on ollut toinen nainen, niin sinulla olisi minkäänlaista oikeutta siitä suuttua, udella tai nipottaa? Se on täysin miehen oma asia. Samoin se, jos on joskus ollut jossain deittipalstalla, kun olette päättäneet erota.
Se on sitten asia erikseen, että toimiiko mies fiksusti. Selvästikin hän on kykenemätön käsittelemään eroanne, ja hakee heti jonkun uuden, koska se lohduttaa häntä. Kyse on siitä, että mies pakenee omia ongelmiaan. Mutta sinua kohtaan toiminta ei ole väärin, eikä sinulla ole siihen oikeutta puuttua. Häpeä.
Sen sijaan se, että suhteenne aikana mies känniörveltää niin pahasti että pettää, on törkeää sinua kohtaan. Siitä sinulla on oikeus sanoa, tai vaikka erota jos haluat. Mutta siinäkään ei ole mitään järkeä, että ensin kiukunpuuskassa päätät erota, ja tovin päästä taas mietit että otat miehen takaisin... Etkö oikeasti pysty käsittelemään asioita yhdessä miehen kanssa??? KOSKAAN ei pitäisi erota kiukun keskellä. Jos toinen pettää, pitää se pahin kiukku käsitellä yhdessä. Vasta sen jälkeen, vaikkapa kuukauden tai parin päästä, tehdään päätös että erotaanko vai ei.
Teillä ei ole mitään toiveita, ei yksin eikä yhdessä, löytää onnea, jos ette hakeudu terapiaan. Joko menette terapiaan yhdessä tai erikseen, mutta teidän omituinen säätäminen, poikkoilu, syyttely, tappelu.... Vaikka nyt eroatte, niin tulisitte toistamaan samoja virheitä seuraavassakin suhteessanne. - Brjrjrkttjh
Alkoholisti ja läheisriippuvainen, juurikin näin.
- huhhuhmitäelämää
Miehen eronne aikainen suhde ei kuulu sulle eikä hän sua pettänyt. Tehän olitte eronneet. Miksi näet sen pahempana kuin sun silmiesi alla tapahtuneen? Silloin hän sua petti, ei eron aikana. Eikö niin?
Ongelmana teillä on alkoholi ja se, että miehesi on taipuvainen pettämään. Hän ei osaa eikä halua olla uskollinen sulle silloin kun olette suhteessa. Oikeasti et voi tietää, monestikko hän on sua pettänyt vuosien varrella. Hän ei muutu ellei itse halua, itsensä takia, ei sun eikä kenenkään muun.
Melkoista turhaa draamaa teidän elämä. Taidat tykätä siitä ettei elämä ole turvallista ja tasaista? Mikään muu ei selitä jatkuvaa uhkaillua erolla, erossa olemista, takaisin paluuta. Oletko ajatellut koskaan mitä tuo teidän vekslailu tekee teidän lapsille? Siitä olisi syytä aloittaa ensin.
Mä en näin ulkopuolisena näe teille muuta vaihtoehtoa kuin lopullisen eron. Aikuismaisesti. Kannattaa myös ulkopuolista apua hakea, yhdessä tai erikseen. Teissä kummassakin on piirteitä, joiden ei soisi siirtyvän seuraaviin suhteisiin. Et säkään mikään helppo ihminen ole vaikka miehesi niskaan kaikki ongelmat siirrätkin.- huhhuhmitäelämää
Ps. Miehesi tehtävä ei ole tehdä sua onnelliseksi eikä sinun häntä. Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan. Kun itse voi hyvin, suhdekin voi hyvin ja onni välittyy myös siihen toiseen osapuoleen.
Kiinnostaisi tietää, minkä ikäisiä olette. Kuulostaa vaan nuorten ja kokemattomien järjettömältä touhulta.
- elämänmenoa
Nuoruuden ja kokemattomuuden ongelmia tulee, pitäisi aikuistua. Elämä ei ole ruusunpunaista ja pilvilinna-unelmat kannattaa unohtaa, kun alkaa lapsia tekemään. On otettava vastuuta ja arki tulee jokaiseen suhteeseen.
Anteeks vaan, mutta opettele jakamaan tekstiäsi, äläkä kirjoita putkeen. Moni ei viitsi lukea...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904