Rakas siskoni

Surullinen2016

Eräs juttu osui ja upposi kipeästi täällä, jossa jonkun sisko valitti, ettei tahdo olla enää siskonsa kanssa missään yhteydessä. Olen taasen vastakkaisessa tilanteessa, tahtoisin olla enempi siskoni elämässä, mutta ilmeisesti hän ajattelee samon minusta, eikä tahdo pitää yhteyksiä kanssani. Se satuttaa kovasti, koska rakastan häntä paljon.
Mutta. Ymmärrän häntä. Olemme kuin maa ja taivas. Emme ole täysin samalla aaltopituudella ja ymmärrämme toisiamme väärin.
Hän on luultavasti tietämättään loukanut minua muutaman kerran niin että sydäntä on särkenyt.
Tälläkin hetkellä sattuu, niin kovasti, enkä voi tästä hänelle kertoa. Parisuhde on helpompi katkaista. Mutta suhde siskoon on vaikeampaa, koko se yhteinen historia.

Rakastan Sinua siskoni koko sydämeni pohjasta, mutten kykene jatkamaa yksipuolista suhdetta sinuun. Rakastan sinua aina ja toivon, että vielä pystyn käsittelemään tämän tuskan niin, että pystyn suhtautumaan sinuun neutraalisti ja silti rakastavasti. Ymmärrän kyllä sinua, tiemme ei ole tarkoitettu kulkemaan yhtä.
Silti, sinua aina rakkaudella muistaen.

Siskosi <3

6

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läheisriippuvuuttako

      Kannattaa rakastaa omaa aviopuolisoa ja ei lienee edes tarkoitettu, et siskot on läheisempiä kuin oma puoliso. Yhteistä historiaa lopulta voi olla vähempi kuin oman puolison kanssa.Irtiotto on terveellistä aikuisena jo.

    • parempinäin

      Sukulaisilta siedetään paljon enemmän törkeää käytöstä kuin muilta ystäviltä ja tuttavilta juuri yhteisen menneisyyden takia. Mutta ei loputtomiin kuitenkaan, kuten itsekeskeisen päihdeongelmaisen tapauksissa usein lopulta käy ihan oman jaksamisen takia. Tuska muuttuu silloin helpotukseksi. Rakkaus näkyy teoissa eikä vain sanoissa eikä yhteistä menneisyyttä voi käyttää vedätyksenä enää. Omalta kohdaltani toivon tietty hyvää silti jatkossa hänelle, ennen kaikkea raitistumista, vaikken sittenkään enää halua olla tekemisissä, koska liian paljon on tapahtunut. Irtiotto todellakin parasta.

    • tähdittäsyntynyt

      Oletko yrittänyt ymmärtää asiaa siskosi kannalta. Mikä mahtaa olla se syy, mikseivät välinne enää toimi. Omalta osaltani voin sanoa, että ero siskooni syveni sillä kun huomasin miten kuplassa hän elää. Miten irrallaan siitä, mitä oikeat vaikeudet elämässä voivat olla.

      Hän on tavannut miehensä 2-kymppisenä. Rakentanut unelmaperheen ja unelmatalonsa. Tulevat molemmat toimeen loistavasti ja heillä menee aina kaikki ns. putkeen.

      Kyllä... ensimmäinen mikä monelle nyt tulee mieleen: katkeruus. Kyllä, se on yksi erottava tekijämme. Hän elää ns. normaalielämää. On elänyt lapsesta asti. Kavereita, poikaystäviä, työpaikka, harrastukset ja ihan se oikea elämä.

      Ei ns. normi elämää viettävä voi ymmärtää sellaista, edes siskoaan, joka on jäänyt aina sivuun kaikesta. Ei voi käsittää sitä, että ei ole rahaa tehdä koskaan mitään, ei ole edes varaa matkustaa heidän luokseen.

      Yhteiseloa rajoittaa myös siskon mies, joka jatkuvasti tivaa toisen työnhausta, vaikka hyvin tietää kuinka raskasta työttömyys hänelle on, ja kuinka kovasti yrittää päästä elämässä eteenpäin, menneistä vaikeuksista huolimatta. Kun toisella on aina vierellään sekä taloudellinen että henkinen tuki, ei voi edes kuvitella sellaista tilannetta kun näitä ei ole. Kun on itse saanut nauttia säännöllistä toimeentuloa, ei edes osaa asettua sen asemaan jolla näin ei ole, muuten kuin arvostelemalla.

      Voisin kuvitella tekstisi olevan esim. omalta siskoltani. Tuohon vastaisin, että kiva kuulla, mutten enään itse pysty tuntemaan rakkautta päällimmäisenä. Kehoittaisinkin sinua kohdistamaan rakkautesi sinne omaan lähipiiriisi. Veri ei velvoita, vaan voi myös kaikessa karmeudessaan erottaa.

    • eiunohdukoskaan

      Paljon sitä antaa juoppojen loukata itseään,ennenkuin laittaa stopin.Juoppo ei sanoja säästele, nimittää vaikka miski. vaikka juoppous on sairaus, silti ymmärtää ei tarvii sellaisia enää.

    • suvutonsukulaiseton

      Olen joskus ajatellut jääväni jostain paitsi, kun ei ole sisaruksia eikä oikein sukuakaan, ei myöskään lapsia, mutta näitä lukiessa tunnen itseni onnekkaaksi. Ei alkoholisteja, ei kateutta siitä että menee hyvin tai vahingoniloa, jos ei mene. Sukulaisten välttäminen tai heistä eroon pääseminenkin näyttää ottavan koville, kun siitä täällä lukee. Mutta eivät kai tänne kirjoittelekaan ne, joilla menee hyvin sukulaisten kanssa.

      Hyvä suhde on sellainen jossa toinen saa olla sellainen kuin on eikä häntä muumioida elävältä johonkin itse keksittyyn ja omista lähtökohdista vertaillen muodostettuun muottiin kuten menestyjäonnellinen, luuseri tai alkoholisti, vaikka alkoholismin kohdalla voisin varmaan itsekin moiseen sortua. Varmasti itse en pystyisi minkäänlaiseen kärsivällisyyteen, jos minulla olisi juoppo sisarus.

      Pinnallisella tuttavatasolla jokaista jaksaa niin kuin vaikka työpaikkallakin on vain kärsittävä törppöjä, huumorilla varmaan jaksaisi sukulaisiakin paremmin. Jos joku on kateellinen tai katkera onnellisuudesta/omaisuudesta tms. tai pitää luuserina, niin mikä pakko sitä on vakavasti ottaa. Nehän ovat vain määrittäjän päässä olevia vikoja. Ehkä sitä voisi olla itseensä tyytyväinen, jos muidenkin mielestä elämäni näyttää onnelliselta ja menestyvältä.

      En voi ymmärtää tuotakaan, että lapsuuden ja nuoruuden nostalgisointi jotenkin ajaa nykyhetken ja parisuhteen edelle. Mitä ihmettä?! Kyse on vain noin 10-15 vuodesta ihmiselämässä. Mikä pakko on liimautua tällaiseen perherooliin loppuelämäksi, olipa se rooli millainen tahansa.

      • Maariankämmekkäinen

        Aivan loistava kommentti nimimerkiltä suvutonsukulaiseton. Ei olekaan pakko, jollei taho...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      282
      3766
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2479
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1730
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1650
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      332
      1585
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1426
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1383
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1320
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1228
    Aihe