Eräs tarina

ville2312

Sekin suhde tuli sitten tiensä päähän.

Kannoin tavarani autoon ja loput roskiin. Jätin avaimen pöydälle ja lähdin pois sanomatta sanaakaan.

R-kioskilta ostin uuden prepaid liittymään. Siinä sitä oltiin autossa, syksyinen ilta alkoi jo hämärtää.

Kesä paikalle oli ajomatkaa n.230 km, hiljakseen ajelin tuttua tietä ja sitten olinkin rakkaan kesäpaikan pihassa. Ympärillä oli täysin pimeää, lähimmät katuvalot ovat 17 km päässä.

Vanhempani lähtivät täältä v.1954, samoin syksyllä. Töihin ja opiskelemaan Lahteen. Etsimään uutta ja parempaa elämää.

Kytkin lämpöpatterin päälle ja kannoin tavarat autosta sisälle. Siinä hiljalleen lämpiävässä huoneessa söin mäkkärin ateriaa.

Oli tosi hiljaista, ryömin makuupussiin ja nukahdin.

Aamulla heräsin kiirettömästi ja hain kahvi vettä kaivosta. Siinä kahvia keitellessä kohentelin paikkoja ja mietin mitä rupeaisi tekemään.

Työpaikkaankaan en soittanut ja päätin että en soitakkaan. Kai ne ymmärtää että töihin en enää tule. Onneksi pankissa oli rahaa elämistä varten, velkaa ei penniäkään.

Kesäpaikka on tyypillinen pieni maatila jossa ei olisi ollut tulevaisuutta. Pellot istutettu puulle ja metsää.

Metsänhoito työt oli siis luonnollinen ratkaisu, uusi työpaikka löytyi nurkan takaa. Kävin ostamassa uuden moottorisahan ja muita työvälineitä. Onneksi tuli aikoinaan käytyä metsäkurssi, joten työ oli tuttua.

Risusavottaa, kannoin polttopuita autossa oleviin saaveihin ja kävin tyhjentämässä ne liiteriin. Huoneessakin oli takka joka ei koskaan tosin vetänyt, joten tyydyin sähköpatteriin.

Soittelin muutaman puhelun ja ilmoitin että olen lopettanut suhteeni ja työpaikkani. Tottakai hämmennys oli suuri, että miksi näin.

Näin aika kului pikku hiljaa, marraskuussa satoi ensi lumet. Talvirenkaat olin tuonut tänne jo kesällä, onneksi niin että pääsi liikkumaan.

Ilmatkin alkoivat viiletä, hiiretkin muuttivat sisälle jo lokakuun alussa.

Marraskuisena iltana kävelin hämärässä pihalla ja soratiellä lumen tippuessa taivaalta isoina hiutaleina. Ääretön hiljaisuus ympärillä. Kaikki tuntui niin vapaalle.

Muuten elämä oli kuin 1950-luvulla, pois lukien sähkö. Metsä töiden jälkeen luin iltaisin kirjoja.

Poissa oli riidat ja nalkutus.

6

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uikuik

      ratkaisu tuokin, tosin aika surullinen jotenkin.. koska et tainnut päästä suhteesta todella irti niin kirjoittelit tänne, mutta miten tää liittyy kenenkään anoppiin tai appeen?

    • Jatkuu.kuitenkin

      Ihmisten ilmoille on kuitenkin palattava, sillä ei erosta sillä selviä, että lähtee ikiajoiksi. On raadollisia erotilanteeseen kuuluvia seikkoja, jotka pitää saada päätökseen.
      Eihän sitä ole pakko mitään mukanaan viedä, pitäköön puoliso tavarat, mutta virallisesti on asiat hoidettava.

    • oppeliini1

      Nyt Sinulla on aikaa rauhassa tottua inhimilliseen elämään. Kaukana riidoista ja epäsovusta. Ne repivät henkistä minää enemmän kuin mitä voisi arvata!

      Pidä tosin puolesi omaisuuden jaossa! Palkkaa ammattilainen ajamaan etuasi erotilanteessa ellet itse siihen pysty. Ei ole oikein että Sinä, päästyäsi riitapukarista eroon, luovutat kaiken vuosien aikana ahertamisella ansaitun. Oli se sitten mammona tai lapset. Varsinkin lasten kohdalla, (jos heitä on) älä luovu heistä!

    • ehdotanpahanvaaan

      Eikö tällainen novelli sopisi paremmin jollekin parisuhdepalstalle? Tai kirjoituskurssille, siellähän kirjoitellaan tuontapaisia juttuja?

    • Kuulostaa hyvältä. Nyt voit keskittyä itseesi ja elämääsi, saada sen raiteilleen. Elämä on liian lyhyt huonoon suhteeseen ja teit hienon, mutta räväkän ratkaisun. Pääasia että olet nyt onnellinen! Jokainen meistä luo itse oman onnensa, eivät muut. Rauhaisaa eloa sinulle!

    • kjdkljakljd

      Toivoisin, että minullakin olisi tuollainen paikka, jonne mennä. Hyvin voisin itseni kuvitella tilallesi tuohon kertomukseen.
      Kaikkea hyvää elämäsi varrelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe