Köyhä mieheni lähettää rahaa

Tottarotta

kotimaahansa isolle perheelleen, vanhemmat ja sisarukset mukaan lukien heitä on yht. 10. Mies itse on pa. Ei ole koulutusta, kelasta saa tukea. Mulla on niin hermot menneet. Miehellä ulosotossa joku 10000e, prepaid-liittymä, kun muuta ei saa. Jokunen vuosi sitten, kun ei vielä asuttu yhdessä jätti sähkölaskun ja muita laskuja maksatta ja osti ison kasan tuliaisia perheelleen. Ihan idiootti! Meillä on lapsi ja mä en enää kestä tätä hänen käytöstään. Onko muilla tämmösiä tapauksia? Perheelleen esittää hyvin toimeentulevaa. Luulen eroavani pian. Onneksi mulla hyvä koulutus ja työ. Olen vaan niin pettynyt. Hän on fantastinen isä, mutta minulle huono puoliso:(

12

185

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keppihevoinen

Selvä trolli! Muslimimiehet ovat täydellisiä joka suhteessa ja rikkaita.

• eroero

huijari oma tilille lähettää

• ratkaisulöytyy

Raskas tilanne, mutta ajattele ei jättäisi sinua koskaan pulaan ja nälkää kärsimään. Pitäskö se koulutus nyt hankkia? Niistä toimia kannustavasti.

• Ghanavaimo

Tutulta kuulostaa siltä osin, että rahaa lähetetään vaikka siihen ei varsinaisesti varaa olekaan.

Oma aviomieheni on Ghanasta ja hän (me) lähetettiin monta vuotta enemmän tai vähemmän säännöllisesti rahaa perheelle: isoäidille, äidille, isälle, siskolle ja ajoittain osalle enoista. Autoimme rahallisesti myös hänen ystäviään, vaikka ollessamme opiskelijoita oli omakin talous heikoilla. Silloin alkuun tänne muutettuaan , piti esittää että täällä nyt ollaan leveämmän leivän syrjässä kiinni.

Nyt, monta vuotta myöhemmin, olemme yhdessä tehneet periaatepäätöksen, että rahaa ei lähetetä enää kuin hätätilassa ja vain ja ainoastaan isoäidille, äidille tai isälle. Muut saavat pärjätä omien puolisoidensa ja muiden sukulaistensa turvin. Olemme myös seittäneet asian sukulaisille, eivätkä he enää pyytelekään kuin suurimmassa hädässä. Se on nimittäin aivan pohjaton kaivo jos sinne rupeaa rahaa syytämään. Siitä pidämme kuitenkin kiinni että maksamme puolet hänen serkkunsa koulutuksesta korkeakoulun loppuun asti, kunhan arvosanat pysyvät hyvinä!

• uudioperde

Tavallaan mun mielestä on ihailtavaa, että rahaa lähetetään vapaaehtoisesti, toisin kuin täällä missä monet miehet maksavat elatusmaksujaan vain koska on pakko. Samaa mieltä olen kylläkin tuon kaivon pohjattomuudesta ja siitä, että joku raja täytytyy olla. Sitäpaitsi usein euron ja monen muun maan paikallisen valuutan arvoero on niin suuri, että melko pieniä ne avustukset voivat olla. En pidä mitenkään pahana asiana, että poikaystäväni lähettää omista rahoistaan perheelleen rahaa etenkään kun oma lapsensa on heidän hoivissaan, jos kysymyksessä olisi joku suomalainen ex ja lapsi, olisi vaadittu summa varmasti paljon suurempi.

• Raaka-_-Watson

Ei ole mitään ongelmaa jos palkasta lähettää rahaa mutta kun 99,99% tapauksista on sitä että varastetaan sosiaaliturvasta ja lähetetään terroristi- ja rikollisjärjestöille.
        Varsinkin muslimit ovat tehneet sitä jo vuosikymmeniä.
        Siksi pitää tehdä kaikki mahdollinen jotta rahaa ei voida lähettää. Ei kukaan eikä minnekään.

• maailmanloppu

Voi juma takas keskiajalle ja Kekkonen presidentiksi! Kun just on saatu vapaa liikkuvuus edes eurooppalaisille. Ei meillä oikeesti ole ku yks ja sama pallo missä kaikki eletään. Ihmiset täällä vaan joka paikasssa on uskomattoman typeriä, ahneita ja itsekkäitä sekä mitään ymmärtämättömiä ja vallanhaluisia. Kyllä maapallo tosiaan tulee olemaan parempi paikka ilman niitä.

• Raaka-_-Watson

Säälittävä avautuminen.
        Maailma ei todellakaan ole avoin kaikille. Emme todellakaan ole kaikki tasa-arvoisia saati että kaikki olisivat yhdenvertaisia. Meillä kaikilla on samat oikeudet mutta se ei tarkoita että hyödyttömät muslimit ja afrikkalaiset voivat levitä ympäri maailmaa kuin heinäsirkka laumat tuhoten kaiken.

• Talvisodanhenki

Suomalaisten veromaksajien rahoja lähettelevät. Mihinköhän kaikkeen sitä on tuon kautta itsekkin tullut sekaannuttua? Aivan käsittämätöntä.

• kummalletaholle

Jos olet veronmaksaja, sitä kautta olet ehkä voinut auttaa monia avun tarpeessa olevia, mutta on myös varmaa , että tuet janoisia alkoholistejamme.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3013
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1467
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1326
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1151
    6. 37
      1021
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1012
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe