Kissa ihmiset on viksumpii, ja kora ihmiset sosiaalisempii.
Kissa vai koira?
111
870
Vastaukset
- Mohamed2
Kissanaiset ovat yleensä lesboja tai muuten vain omituisia. Koiranaiset ovat järjestelmällisiä, mutta eivät kovin älykkäitä.
- ählämfreedomfighter
Eh, ja kissamiehet kontra koiramiehet?
- JossainMuualla
Hähhhää!
Minulla on ollut kissa ja on kaksi koiraa. - koiraontyhmä
Mulla on kierroksessa kaks miestä ja niillä yhteensä kolme koiraa. Revi siitä. Ei onnistus ikinä sellasten miesten kans joilla on kissoja. :)
- mitäpäsemullekuuluu
koiraontyhmä kirjoitti:
Mulla on kierroksessa kaks miestä ja niillä yhteensä kolme koiraa. Revi siitä. Ei onnistus ikinä sellasten miesten kans joilla on kissoja. :)
Ei niin, me ollaan fiksumpia eikä suostuta hyväksikäytettäviksi leluiksi.
- Raakatotuus
Mulla ei ole kumpaakaan, joten olen sitten epäsosiaalinen ja tyhmä.
- artphoto
Kissa. En voi ymmärtää miksi kukaan ottaisi koiran, kun voi ottaa kissan. Rotukissat on kiinnostavampia riippuen rodusta, koirat on tyhmiä ja tylsiä, vaikka on ne jotkut pienet koirarodut kyllä tosi fiksuja.
- taidemusiikki
Ne pienet koirarodut ovat räksyttäviä vitunpiskejä. väyväyväyväyväyväy
- artphoto
taidemusiikki kirjoitti:
Ne pienet koirarodut ovat räksyttäviä vitunpiskejä. väyväyväyväyväyväy
No, eipä nekään kaikki kovin fiksuja ole, mutta jotkut niistä roduista.
Kyllä se kissa on tyhmempi...
Koirat sentään ymmärtää että ruokkivaa kättä ei sovi purra.
Jotku kissarodut vaan partioi pitkin kämppää ja rääkkyy...
Tekis mieli vaan roimia ne jollain vihdalla.. :DKyllä se kissa on tyhmempi...
Tekis mieli vaan roimia ne jollain vihdalla.. :D- N28.Sonkkö
Eräkettu kirjoitti:
Kyllä se kissa on tyhmempi...
Tekis mieli vaan roimia ne jollain vihdalla.. :DOlet ihana! <3 Brutaalin seksikäs! *pusu*
- Roksi
Kummatkin ovat ihania! Mutta koirat ovat helpommin manipuloitavia, kissat taas eivät. Siksi miehet vihaavat kissoja, kun eivät voi hallita kissoja.
- jullipulli
paljon typerämmin et voi asiaa ilmaista.
- Raakatotuus
Tunnen aika monta miestä joilla nimenomaan on kissa, tai useampiakin.
- hehhehh
jullipulli kirjoitti:
paljon typerämmin et voi asiaa ilmaista.
Paljon typerämmin et olisi voinut osoittaa, että osui ja uppos.
- paraslemmikki
Koira on aina ykkönen.
- zvcx
Koiraihmiset ovat helposti vietävissä,kissaihmiset eivät..Kissat rules..
- eiseolenoin
Koira ei tee sosiaaliseksi. Se että käskee koiraa ja vetää hihnasta ei tee sosiaaliseksi.
Kissan kanssa joutuu olemaan oikeasti sosiaalinen, koska kissaa ei ymmärrä jos ei ole sosiaalinen.
Kissaihmiset on siksi fiksumpiakin. Kissaihmiset ei anna käskyttää itseään.
Koiraihmiset on yhtä hihnasta vedettäviä ja käskytettäviä kuin koiransa. Koiraihmiset käskyttää toisia koiraihmisiä. - PalstanRuminMies
Tiedä sitten millaisia ne omistajat ovat. Itse olen ainakin ruma mutta koiruuteni ei siitä minua "hauku" heh.. kuten naiset:) Tuo hännänheiluttaja on käyttöä varten sekä ajaa metsäjäniksiä ja rusakoita syksyt talvet isännälleen ja kumpikin on tyytyväisiä yhteistyöhömme. Minä saan lihat ja hän odottaa kaadon jälkeen palkintoaan innoissaan ja syö sydämen, maksan, keuhkot niin että saa sormia varoo tarjotessaan.
Kissoista en välitä koska ovat äkäisiä sähisiöitä ja repivät silmät päästä ja tapetit seiniltä eikä niistä ole luonnollekaan muuta kun haittaa koska ihmiset pitävät niitä tarkoituksella vapaana tappamassa lintuja suuret määrät kesäisin.- tietäjä-
Kissat pitävät lintukannan kurissa
- niih
Jyrsijäkannasta nyt puhumattakaan.
- Dogsi
Koira tietty. Ei tarvitse edes äijää, kun koirat haukkuu säännöllisin väliajoin, kuorsaavat ja piereskelevät.
- Luolasukeltaja
Maine Coon
Ota mieluummin naaras, sillä urokset eivät mahdu boxiin. On ihan sukutaulut ja kaikki. Rotukatin järjenjuoksu on hieman toisenlaista kuin maatiaismöllikän - jotka nekin ovat aivan hurmaavia.
Rotukissassa on jäljellä jotain erityisen rankkaa. Joskus minusta tuntuu, että suloinen pikku pörriäiseni pitää minua tunteittensa kohteena. Olen siis eräänlainen sparraaja tai nyrkkeilysäkki arvon neidille.
( Hihitystä )- Luolasukeltaja
Joe Bob tapasi ystävänsä, jolla oli jonkinlainen koira. Joe Bob ei juuri ymmärtänyt eläinten päälle, sillä hän oli humanististen tiedekuntien jäsen. Erityisesti häntä ärsytti koirista näiden tapa nylkyttää itseään vasten Joe Bobin säärtä.
Lisäksi koirissa oli kirppuja.
( Reps ) - Luolasukeltaja
Luolasukeltaja kirjoitti:
Joe Bob tapasi ystävänsä, jolla oli jonkinlainen koira. Joe Bob ei juuri ymmärtänyt eläinten päälle, sillä hän oli humanististen tiedekuntien jäsen. Erityisesti häntä ärsytti koirista näiden tapa nylkyttää itseään vasten Joe Bobin säärtä.
Lisäksi koirissa oli kirppuja.
( Reps )Oikeastaan on niin, että koiranomistaja on kissa, sillä kissanomistaja on orja.
Ymmärrättekö?
(Hirn) - Luolasukeltaja
Oikeastaan on niin, että koiranomistaja on kissa, sillä kissanomistaja on orja.
Ymmärrättekö?
(Hirn)Lisäksi haluaisin mainita, että sana kissa on ainoa sana maailmassa, josta minua voi vetää.
Kissanomistajan unelma jonkinlaisesta omistamisesta ei toteudu yhdessäkään kissakeisseissä. On vain vastuuta, työtä ja lemmikkinä oloa.
Noloa
(Naurua) - Luolasukeltaja
Lisäksi haluaisin mainita, että sana kissa on ainoa sana maailmassa, josta minua voi vetää.
Kissanomistajan unelma jonkinlaisesta omistamisesta ei toteudu yhdessäkään kissakeisseissä. On vain vastuuta, työtä ja lemmikkinä oloa.
Noloa
(Naurua)Pahin peto maailmankaikkeudessa ei ole mikään Rex tai kasa vinoja hampaita merten syvyyksissä. Pahin kuviteltavissa oleva peto on kissanpentu.
Tästä on ihan tutkimustulosta.
(Hihitystä) - Luolasukeltaja
Pahin peto maailmankaikkeudessa ei ole mikään Rex tai kasa vinoja hampaita merten syvyyksissä. Pahin kuviteltavissa oleva peto on kissanpentu.
Tästä on ihan tutkimustulosta.
(Hihitystä)Jos esmes minun kissasta pitäisi jokin suoranainen hyöty tai huvi löytää, niin se varmaan on - pelkän presentaation ohella se että aamulla herätessäni kissa makaa yleensä säärieni välissä.
Tuskin se silti minua on tullut lämmittämään.
(Reps) - Luolasukeltaja
Jos esmes minun kissasta pitäisi jokin suoranainen hyöty tai huvi löytää, niin se varmaan on - pelkän presentaation ohella se että aamulla herätessäni kissa makaa yleensä säärieni välissä.
Tuskin se silti minua on tullut lämmittämään.
(Reps)En muistanut mainita, että niitä sääriä kyllä riittää.
(Naurua) - helmiä.sioille
Juu, oikeassa olet. Aika ison boksin tarvii urokselle... :)
http://www.iltasanomat.fi/lemmikit/art-2000001239813.html?ref=rss
- haisevatoliot
kissat raapii huonekalut ja koirat haisee ja haisevat kuselle ja paskalle kodin idylli on silloin rikka. EI KISSAA EI KOIRAA MINU KOTIINI! ettäs tiedätte haisunäädät.
- krapu83
pärjään erittäin taitavast molemmitta
On ollut kissoja ja koirakin, samaan aikaan kumpaisiakin. Kissoja parhaimmillaan oli 7 samaan aikaan ja yksi koira. Tykkään kumpaisistakin, mutta olen tehnyt päätöksen etten kumpiakaan enää jatkossa lemmikiksi ota. :)
- Luolasukeltaja
Oikeastaan ihan ymmärrettävä päätös.
Niin ja hyvää huomenta.
(Hihitystä) Luolasukeltaja kirjoitti:
Oikeastaan ihan ymmärrettävä päätös.
Niin ja hyvää huomenta.
(Hihitystä)Hyvvee huomenta sullekin. :)
Mjoo, en halua ottaa enempää kontolleni huollettavia ja hoidettavia tähän elämäntilanteeseen. Sitten kaikki reissaaminen tuo omat ongelmansa elukoitten kanssa, kun pitäisi olla hoitopaikka ja elukoista erossa oleminekin on oma juttunsa. Mä ikävöin lemmikkejänikin.
Jos sattuu elukka vielä sairastamaan, niin sekin on oma juttunsa, saako hoidettua terveeksi ja jääkö jotain pysyvää vammaa, pitääkö lopettaa jne. Tässä on muutaman vuoden sisällä mennyt niin monta elukkaa jo että alkaa olla kiintiö täynnä. :)
Kivoja ne on ottaa, mutta pitäminen ei olekaan aina ihan yksinkertaista.- Luolasukeltaja
sönkkö kirjoitti:
Hyvvee huomenta sullekin. :)
Mjoo, en halua ottaa enempää kontolleni huollettavia ja hoidettavia tähän elämäntilanteeseen. Sitten kaikki reissaaminen tuo omat ongelmansa elukoitten kanssa, kun pitäisi olla hoitopaikka ja elukoista erossa oleminekin on oma juttunsa. Mä ikävöin lemmikkejänikin.
Jos sattuu elukka vielä sairastamaan, niin sekin on oma juttunsa, saako hoidettua terveeksi ja jääkö jotain pysyvää vammaa, pitääkö lopettaa jne. Tässä on muutaman vuoden sisällä mennyt niin monta elukkaa jo että alkaa olla kiintiö täynnä. :)
Kivoja ne on ottaa, mutta pitäminen ei olekaan aina ihan yksinkertaista.Ei ole ei. Lopetusajatuksia mä en pysty edes ajattelemaan. Ihan perseestä elämän kaikki pakot. Mutta antaahan se vähän raameja sekoilulle.
Jou Luolasukeltaja kirjoitti:
Ei ole ei. Lopetusajatuksia mä en pysty edes ajattelemaan. Ihan perseestä elämän kaikki pakot. Mutta antaahan se vähän raameja sekoilulle.
JouNiinhän ne on. Inhottavinta koko lopettamisessa on ottaa vastuulle toisen elämän päättäminen. Päätös lopettaa toisen ainutkertainen elämä. Siitä tulee jotenkin roisto olo. Vaikka sen kuinka ymmärtää, että vastuu painaa, kiduttaakaan ei halua toista jos auttaakaan ei voi. Siksi mielummin annan lemmikkien olla ottamatta. Ihailen muiden lemmikkejä ja rapsuttelen tilaisuuden tullen. :)
Ei tarvitse jossittella, jos kuitenkin olisin voinut auttaa lopettamisen sijaan. Ja ikävöidä sitten kun ei tuttuja rapinoita nurkissa kuulu eikä silmät killitä silmiin. Yhteiset jutut jää ikiajoiksi...se on liian rankkaa.- Luolasukeltaja
sönkkö kirjoitti:
Niinhän ne on. Inhottavinta koko lopettamisessa on ottaa vastuulle toisen elämän päättäminen. Päätös lopettaa toisen ainutkertainen elämä. Siitä tulee jotenkin roisto olo. Vaikka sen kuinka ymmärtää, että vastuu painaa, kiduttaakaan ei halua toista jos auttaakaan ei voi. Siksi mielummin annan lemmikkien olla ottamatta. Ihailen muiden lemmikkejä ja rapsuttelen tilaisuuden tullen. :)
Ei tarvitse jossittella, jos kuitenkin olisin voinut auttaa lopettamisen sijaan. Ja ikävöidä sitten kun ei tuttuja rapinoita nurkissa kuulu eikä silmät killitä silmiin. Yhteiset jutut jää ikiajoiksi...se on liian rankkaa.Mä olen aina ihmetellyt sanaparia "suuri persoonallisuus". Jotkut kissanomistajat käyttävät tällaista termiä katistaan, joka on heidän mielestään suuri persoonallisuus.
Mä en oikein ymmärrä tällaisia muijia.
Kaikki persoonallisuudet ovat suuria, kun niihin tutustuu. Luolasukeltaja kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt sanaparia "suuri persoonallisuus". Jotkut kissanomistajat käyttävät tällaista termiä katistaan, joka on heidän mielestään suuri persoonallisuus.
Mä en oikein ymmärrä tällaisia muijia.
Kaikki persoonallisuudet ovat suuria, kun niihin tutustuu.Heh, ehkä se on sitä omiensa ylistämistä. Niinhän moni tekee. :)
Kaikilla on ainakin peroonallisuus, se onko se suuri vai pieni lienee riippuvainen millaisen vaikutuksen sillä kehenkin tekee? Se kaiketi selittää miksi joku on oleviaan suurempi kuin toinen? :)
Kaikki ei ymmärrä kaikkien suuria persoonallisuuksia. Jolloin ne tuppaavat jäämään pieniksi. ;)- Luolasukeltaja
sönkkö kirjoitti:
Heh, ehkä se on sitä omiensa ylistämistä. Niinhän moni tekee. :)
Kaikilla on ainakin peroonallisuus, se onko se suuri vai pieni lienee riippuvainen millaisen vaikutuksen sillä kehenkin tekee? Se kaiketi selittää miksi joku on oleviaan suurempi kuin toinen? :)
Kaikki ei ymmärrä kaikkien suuria persoonallisuuksia. Jolloin ne tuppaavat jäämään pieniksi. ;)Eikö olekin kompleksista? Sitäkin mä olen aina ihmetellyt, että miksi jotkut viitsivät edes yrittää kompleksisten systeeemien tai ilmiöiden yksinkertaistamista.
(Naurua) Eräkettu kirjoitti:
7 kissaa?? Huh huh.. Oikea kissanainen..
Taisit olla sinkku silloin. :DOlin sinkku, kun otin ensimmäisen kissani. Se oli yksi niistä 7:stä. Toisen kissan otin myös sinkkuna. Tämä toinen myöhemmin otettu kissa sitten teki tepposet ja 5 kissanpentua. :)
Niistä pennuista kolme (3) meni uusiin koteihin ja kaksi jäi itselle. Eli itsellä oli sitten 4 kissaa ja 1 koira. Nämä olivat myös kun ukkoonnuin ja siinä pian se kissa tekikin jo toiset pentunsa ja taas sen 5 kappaletta. Niistä jokainen meni uusiin koteihin. Sitten steriloitiin se katti, ettei enää tule pentuja.Luolasukeltaja kirjoitti:
Eikö olekin kompleksista? Sitäkin mä olen aina ihmetellyt, että miksi jotkut viitsivät edes yrittää kompleksisten systeeemien tai ilmiöiden yksinkertaistamista.
(Naurua)Elämä on kompleksista. :D
- Luolasukeltaja
sönkkö kirjoitti:
Elämä on kompleksista. :D
Sullon mun luonto
(Hihitystä) - sönkkisihana
7 kissaa?? Jesh! - Ihanaaa!
sönkkisihana kirjoitti:
7 kissaa?? Jesh! - Ihanaaa!
Oli kuukauden pari. Ei se nyt niin ihanaa muuten ollut, mutta olihan ne kissanpennut suloisia ja söpöjä hääryläisiä. Kiva niiden puuhia oli tarkkailla. :)
sönkkö kirjoitti:
Olin sinkku, kun otin ensimmäisen kissani. Se oli yksi niistä 7:stä. Toisen kissan otin myös sinkkuna. Tämä toinen myöhemmin otettu kissa sitten teki tepposet ja 5 kissanpentua. :)
Niistä pennuista kolme (3) meni uusiin koteihin ja kaksi jäi itselle. Eli itsellä oli sitten 4 kissaa ja 1 koira. Nämä olivat myös kun ukkoonnuin ja siinä pian se kissa tekikin jo toiset pentunsa ja taas sen 5 kappaletta. Niistä jokainen meni uusiin koteihin. Sitten steriloitiin se katti, ettei enää tule pentuja.Kauhia määrä elikoita talossa..
Kuinka kauan oot ollu tän sun nykysen ukkos kanssa? :)Eräkettu kirjoitti:
Kauhia määrä elikoita talossa..
Kuinka kauan oot ollu tän sun nykysen ukkos kanssa? :)Olihan siinä jonkun aikaa elukkaa talossa, mutta omakotitalossa ne vielä meni, kun pääsi omalle pihamaalle kirmaamaan.
Nykyisen seitsemäs vuosi menossa. :)sönkkö kirjoitti:
Olihan siinä jonkun aikaa elukkaa talossa, mutta omakotitalossa ne vielä meni, kun pääsi omalle pihamaalle kirmaamaan.
Nykyisen seitsemäs vuosi menossa. :)Ja sulla ei ole ollu 7vuoteen kisuleita?
Mullaki on suht monta elikkoa.. 4kpl.Eräkettu kirjoitti:
Ja sulla ei ole ollu 7vuoteen kisuleita?
Mullaki on suht monta elikkoa.. 4kpl.Olihan mulla elukoita, avioeron jälkeen ne vaan meni jakoon sen mukaan mikä minnekin mahtuu ja kuka kykenee hoitamaan. Mulle tuli 3 kissa osakkeeseen mukaan, ne ulkoili tarhassa. Yksi kissoista meni koiran kanssa vanhemmille.
Vanhemmilla oli itselläänkin silloin vielä kaksi koiraa, joten pääsi laumaan mukaan oman rotuistensa kanssa. Oli koira tottunut aina olemaankin vanhemmilla, joten minkäänlaista eroahdistusta ei tullut.
Viimeisimmät kuollut ja kuopattu vajaa 2-vuotta sitten. Yksikään niistä ei enää elossa ole. :(sönkkö kirjoitti:
Olihan mulla elukoita, avioeron jälkeen ne vaan meni jakoon sen mukaan mikä minnekin mahtuu ja kuka kykenee hoitamaan. Mulle tuli 3 kissa osakkeeseen mukaan, ne ulkoili tarhassa. Yksi kissoista meni koiran kanssa vanhemmille.
Vanhemmilla oli itselläänkin silloin vielä kaksi koiraa, joten pääsi laumaan mukaan oman rotuistensa kanssa. Oli koira tottunut aina olemaankin vanhemmilla, joten minkäänlaista eroahdistusta ei tullut.
Viimeisimmät kuollut ja kuopattu vajaa 2-vuotta sitten. Yksikään niistä ei enää elossa ole. :(Itseasiassa se viimeisin (vanhemmilla ollut)kissahan lopetettiin keväällä. Munuaiset loppu ja joku kivikova patti mahassa, syöpää arveli lääkäri.
sönkkö kirjoitti:
Olihan mulla elukoita, avioeron jälkeen ne vaan meni jakoon sen mukaan mikä minnekin mahtuu ja kuka kykenee hoitamaan. Mulle tuli 3 kissa osakkeeseen mukaan, ne ulkoili tarhassa. Yksi kissoista meni koiran kanssa vanhemmille.
Viimeisimmät kuollut ja kuopattu vajaa 2-vuotta sitten. Yksikään niistä ei enää elossa ole. :(Pääsit kuitenkin suhteeseen tollasen elukka määrän kanssa. :D
Mulla on 2 kissaa.. Toinen on maatiaiskissa joten se hengailee pääasiassa tuolla ulkona.
Toinen on rotukissa joka on niin pässi että se eksyy tuonne pihalle..
Oli kerran viikon kateissa ja löyty aika heikolla hapella kun ei se mitään kiinni saa.. :D
Ookko vieny ihan lemmikki hautausmaalle vaiko vaan hauannu jonnekki mettään?sönkkö kirjoitti:
Itseasiassa se viimeisin (vanhemmilla ollut)kissahan lopetettiin keväällä. Munuaiset loppu ja joku kivikova patti mahassa, syöpää arveli lääkäri.
Minkä ikänen?
Eräkettu kirjoitti:
Pääsit kuitenkin suhteeseen tollasen elukka määrän kanssa. :D
Mulla on 2 kissaa.. Toinen on maatiaiskissa joten se hengailee pääasiassa tuolla ulkona.
Toinen on rotukissa joka on niin pässi että se eksyy tuonne pihalle..
Oli kerran viikon kateissa ja löyty aika heikolla hapella kun ei se mitään kiinni saa.. :D
Ookko vieny ihan lemmikki hautausmaalle vaiko vaan hauannu jonnekki mettään?Pääsin jo siihen edelliseen suhteeseen kyseisen elukkamäärän kanssa. Elukkamäärässä yksilöt vaihtui välillä, mutta lukumäärä pysyi samana. Kissat oli kaikki maatiaisia ja koira sakemanni. :)
Ne makaa vanhempien tontilla, metsän reunassa.sönkkö kirjoitti:
Hipa oli 8-9-vuotias, tarkkaa syntymäaikaa en tiedä. :)
Hyvä kun vuoden muistaa. :D
- 1säpappa
7 kissaa täälläkin on parhaimmillaan ollut: kolme aikuista ja neljä luovutusta odottanutta pentua. Lisäksi yksi koira ja yksi taaperoikäinen ihmispentu.
Hyvin sovittiin saman katon alle. Eräkettu kirjoitti:
Hyvä kun vuoden muistaa. :D
Muitselin tuossa illalla nukkumaan mennessä, että koska se olikaan syntynyt. Se on syntynyt 2006 joten johan se oli 10-vuotias. Onko se ihme kun on elukoita ollut aina lapsesta saakka nurkat pullollaan, jos nyt synnttärit menee sekaisin. :)
1säpappa kirjoitti:
7 kissaa täälläkin on parhaimmillaan ollut: kolme aikuista ja neljä luovutusta odottanutta pentua. Lisäksi yksi koira ja yksi taaperoikäinen ihmispentu.
Hyvin sovittiin saman katon alle.Sopu sijaa antaa. Meillä oli tuolloin kissanpentujen aikaan yksi kissa talossa, joka karsasti sekä sitä uusinta kissa hankintaani että sen tehtailemia pentuja. Pikkasen piti järjestellä kissojen majoitusta sen mukaan, ettei se ärhäkkä pääse tekemään pahojaan näille uudemmille tulokkaille. Mutta muuten meni hyvin. :)
Koira antoi kissojen olla hyvin rauhassa.
Ihmispennun kanssa kissat olikin helisemässä rivarikämpässä, ne meni pakoon aina ihmispennun nähdessään. 11-12-vuotiaita kissoja. Emä ja sen kaksi aikuista pentua.- 1säpappa
sönkkö kirjoitti:
Sopu sijaa antaa. Meillä oli tuolloin kissanpentujen aikaan yksi kissa talossa, joka karsasti sekä sitä uusinta kissa hankintaani että sen tehtailemia pentuja. Pikkasen piti järjestellä kissojen majoitusta sen mukaan, ettei se ärhäkkä pääse tekemään pahojaan näille uudemmille tulokkaille. Mutta muuten meni hyvin. :)
Ihmispennun kanssa kissat olikin helisemässä rivarikämpässä, ne meni pakoon aina ihmispennun nähdessään. 11-12-vuotiaita kissoja. Emä ja sen kaksi aikuista pentua.Yhdet pennut kissa synnytti jopa viereeni kun nukuin. Aamulla heräsin siihen kun sänky oli märkä, sit huomasin että sehän on verta ja vierestä kuulu pientä piipitystä.
Mulla vuoden ikäinen ihmispentu sai mennä paijailemaan tissillä oleviakin kissoja. Minun lisäkseni muut kuin minä ja taapero eivät niihin saaneet koskea. Oli tosi ärhäkkä emo muuten.
Myös muut kissat ja koira tykkäs taaperostani, mutta näistä uusista pennuista ne pysyivät kaukana.
Emäntänihän olikin tuossa vaiheessa jo lähtenyt uuden miehen matkaan, joten hänestä ei ollut harmia. 1säpappa kirjoitti:
Yhdet pennut kissa synnytti jopa viereeni kun nukuin. Aamulla heräsin siihen kun sänky oli märkä, sit huomasin että sehän on verta ja vierestä kuulu pientä piipitystä.
Mulla vuoden ikäinen ihmispentu sai mennä paijailemaan tissillä oleviakin kissoja. Minun lisäkseni muut kuin minä ja taapero eivät niihin saaneet koskea. Oli tosi ärhäkkä emo muuten.
Myös muut kissat ja koira tykkäs taaperostani, mutta näistä uusista pennuista ne pysyivät kaukana.
Emäntänihän olikin tuossa vaiheessa jo lähtenyt uuden miehen matkaan, joten hänestä ei ollut harmia.Voi juku, on se ollut erilainen aamu herääminen pentujen viereen herätä. :)
Mä muistan, että meillä nuo pennut syntyi olohuonessa sellaisen futon-sohvasängyn pohjassa olevaan pussukkaan. Minne pääsi kömpimään reunasta sisään. Makuuhuone oli ihan siinä olohuoneen vieressä ja ovi auki olohoneeseen. Muistan kun havahduin loikoessani siihen piipitykseen. Olohuoneeseen mentyäni näin sohvan alla lammikon, verensekaista nestettä mitä oli synnytyksessä tullut. Kurkkasin sinne pussiin nostamalla patjaa ylös ja siellähän se pesi viimeisimmäksi syntynyttä palleroaan puhtaaksi.
Ihania karvapalloja mytyssä siellä emonsa popposissa. Siinä meni se helluntai pentuja ihmetellessä silloisen miehen kanssa. Oli täistäkin aina kova kiire kotiin, kun piti päästä pennut näkemään ja touhuamaan niiden kanssa. Niiden emo oli kaiketi sitä mieltä, että hän voi reissailla ulkona iltaan asti ja tulla illaksi kotiin pentujensa luokse. Minä sain hoitaa niitä sillä välin. :)
Tehtiin ulko-ovella vaihto, kissa emo meni ulos ja minä pentujen pariin.
Se teidän emo piti teitä luotettavina sinua ja lastasi, muut oli ulkopuolisia ja näin ollen epäluotettavia. Ihan normaalia. :)
Siis tajusinko nyt oikein, että lapsesi äiti lähti lapsen ollessa taapero toisen miehen matkaan?! Pystyikö hän jättämään lapsensakin toisen miehen takia? :(
Olen muutaman kerran tavannut niin päin perheitä, missä äiti on lähenyt perheensä luota pois ja perustanut uuden elämän jonkun toisen kanssa. Enkä mä ihan kykene ymmärtämään miten semmoiseen pystyy, vaikka nyt vielä miehen pystyisi jättämään jos suhde on ihan kamala, mutta omat lapset. Viimeinen asia minkä voisi jättää taakseen ja sittenkin jos olisi elämän ja kuoleman pakko valinta.- 1säpappa
sönkkö kirjoitti:
Voi juku, on se ollut erilainen aamu herääminen pentujen viereen herätä. :)
Mä muistan, että meillä nuo pennut syntyi olohuonessa sellaisen futon-sohvasängyn pohjassa olevaan pussukkaan. Minne pääsi kömpimään reunasta sisään. Makuuhuone oli ihan siinä olohuoneen vieressä ja ovi auki olohoneeseen. Muistan kun havahduin loikoessani siihen piipitykseen. Olohuoneeseen mentyäni näin sohvan alla lammikon, verensekaista nestettä mitä oli synnytyksessä tullut. Kurkkasin sinne pussiin nostamalla patjaa ylös ja siellähän se pesi viimeisimmäksi syntynyttä palleroaan puhtaaksi.
Ihania karvapalloja mytyssä siellä emonsa popposissa. Siinä meni se helluntai pentuja ihmetellessä silloisen miehen kanssa. Oli täistäkin aina kova kiire kotiin, kun piti päästä pennut näkemään ja touhuamaan niiden kanssa. Niiden emo oli kaiketi sitä mieltä, että hän voi reissailla ulkona iltaan asti ja tulla illaksi kotiin pentujensa luokse. Minä sain hoitaa niitä sillä välin. :)
Tehtiin ulko-ovella vaihto, kissa emo meni ulos ja minä pentujen pariin.
Se teidän emo piti teitä luotettavina sinua ja lastasi, muut oli ulkopuolisia ja näin ollen epäluotettavia. Ihan normaalia. :)
Siis tajusinko nyt oikein, että lapsesi äiti lähti lapsen ollessa taapero toisen miehen matkaan?! Pystyikö hän jättämään lapsensakin toisen miehen takia? :(
Olen muutaman kerran tavannut niin päin perheitä, missä äiti on lähenyt perheensä luota pois ja perustanut uuden elämän jonkun toisen kanssa. Enkä mä ihan kykene ymmärtämään miten semmoiseen pystyy, vaikka nyt vielä miehen pystyisi jättämään jos suhde on ihan kamala, mutta omat lapset. Viimeinen asia minkä voisi jättää taakseen ja sittenkin jos olisi elämän ja kuoleman pakko valinta."Siis tajusinko nyt oikein, että lapsesi äiti lähti lapsen ollessa taapero toisen miehen matkaan?! Pystyikö hän jättämään lapsensakin toisen miehen takia? :("
Meillä oli vuoroviikot taaperon kanssa. 1säpappa kirjoitti:
"Siis tajusinko nyt oikein, että lapsesi äiti lähti lapsen ollessa taapero toisen miehen matkaan?! Pystyikö hän jättämään lapsensakin toisen miehen takia? :("
Meillä oli vuoroviikot taaperon kanssa.Ok. Sentään noin. Nämä joista kirjoitin ei olleet missään tekemisissä entiseen mieheensä ja lapsiinsa. Ne unohtui tyystin uuden elämän pyörteissä. Siis erilainen tilanne. :)
sönkkö kirjoitti:
Muitselin tuossa illalla nukkumaan mennessä, että koska se olikaan syntynyt. Se on syntynyt 2006 joten johan se oli 10-vuotias. Onko se ihme kun on elukoita ollut aina lapsesta saakka nurkat pullollaan, jos nyt synnttärit menee sekaisin. :)
Joo ja ne lisääntyyki kuin kanit...
Vähän sellasta tykinruokaa että ei muista synttäreitä.. :DEräkettu kirjoitti:
Joo ja ne lisääntyyki kuin kanit...
Vähän sellasta tykinruokaa että ei muista synttäreitä.. :DKissat lisääntyy joo helposti, tuokin oli vielä käytännössä pentu itsekin alkaessaan lisääntymään. Siten pääsi livahtamaan ovenraosta, vaikka oli puhe ettei saa päästää ulos ennen kun on steriloitu. Heti uudestaan paksuna, kun karkas ulos. :)
Emmä muista enää nykyään ihmistenkään synttäreitä. Ennen muistin kaikenlaisia merkkipäiviä, mutta viimiset 5-vuotta kaikki semmonen on valunut päästä ulos. :P
En meinaa muistaa omiakaan merkkipäiviä!sönkkö kirjoitti:
Kissat lisääntyy joo helposti, tuokin oli vielä käytännössä pentu itsekin alkaessaan lisääntymään. Siten pääsi livahtamaan ovenraosta, vaikka oli puhe ettei saa päästää ulos ennen kun on steriloitu. Heti uudestaan paksuna, kun karkas ulos. :)
Emmä muista enää nykyään ihmistenkään synttäreitä. Ennen muistin kaikenlaisia merkkipäiviä, mutta viimiset 5-vuotta kaikki semmonen on valunut päästä ulos. :P
En meinaa muistaa omiakaan merkkipäiviä!Mies aina sanoo, että kaikki turha tieto rupee valumaan alta pois, tärkeämpien asioiden täyttäessä muistia. Kuulema hyvä vaan. Itse se muistaakin semmosia nippeliteitoja etten minä eds tiedä semmosista mitään. Joku näyttelijän vuorosana, uhrielijan sukan ratkeaminen tms. turha tieto mun mielestä. :)
Toisaalta silä on paljon suurempi kapasiteetti kaikkeen järkeväänkin, kun mulla. xDsönkkö kirjoitti:
Kissat lisääntyy joo helposti, tuokin oli vielä käytännössä pentu itsekin alkaessaan lisääntymään. Siten pääsi livahtamaan ovenraosta, vaikka oli puhe ettei saa päästää ulos ennen kun on steriloitu. Heti uudestaan paksuna, kun karkas ulos. :)
En meinaa muistaa omiakaan merkkipäiviä!Sehän on niinkuin nuoren tyttärenki kanssa. ;D
Meikä ei tykkää huomionosotuksista/synttäreistä.. :D
Haluan unohtaa.sönkkö kirjoitti:
Mies aina sanoo, että kaikki turha tieto rupee valumaan alta pois, tärkeämpien asioiden täyttäessä muistia. Kuulema hyvä vaan. Itse se muistaakin semmosia nippeliteitoja etten minä eds tiedä semmosista mitään. Joku näyttelijän vuorosana, uhrielijan sukan ratkeaminen tms. turha tieto mun mielestä. :)
Toisaalta silä on paljon suurempi kapasiteetti kaikkeen järkeväänkin, kun mulla. xDNiin no jos tässä nyt yrittää pitää jotain suhteita naisiin niin on ihan hyvä muistaa niiden tärkeät asiat..
:DEräkettu kirjoitti:
Sehän on niinkuin nuoren tyttärenki kanssa. ;D
Meikä ei tykkää huomionosotuksista/synttäreistä.. :D
Haluan unohtaa.Niin niin, niitäkin on olemassa joo jotka lisääntyy alaikäisenä....ei ehkä tarkoituksella kuten kissat. :)
Eipä ne kovin tärkeitä tosiaan oo muistaa itellekään.Eräkettu kirjoitti:
Niin no jos tässä nyt yrittää pitää jotain suhteita naisiin niin on ihan hyvä muistaa niiden tärkeät asiat..
:DHeh, sen aikaa kun pitää muistaa. Sitten kun on jalka ovenvälissä, voi unohtaa. xD
sönkkö kirjoitti:
Niin niin, niitäkin on olemassa joo jotka lisääntyy alaikäisenä....ei ehkä tarkoituksella kuten kissat. :)
Eipä ne kovin tärkeitä tosiaan oo muistaa itellekään.Ei kissatkaan sitä tahallaan tee.. Vietit vetää. ;)
sönkkö kirjoitti:
Heh, sen aikaa kun pitää muistaa. Sitten kun on jalka ovenvälissä, voi unohtaa. xD
No joo mutta sitten tulee valitusta siitä että romantiikka on kadonnu..
Ja että meikä on itsekäs. :DEräkettu kirjoitti:
Ei kissatkaan sitä tahallaan tee.. Vietit vetää. ;)
Mutta kissoilla ei vissin ole ehkäisyä, kuten ihmisillä käytössä. :)
Eräkettu kirjoitti:
No joo mutta sitten tulee valitusta siitä että romantiikka on kadonnu..
Ja että meikä on itsekäs. :DMutta etkös sä vähän olekin itsekäs? :)
Ei suinkaan muutaman merkkipäivän muistaminen sitä muuksi muuta... ;)sönkkö kirjoitti:
Mutta etkös sä vähän olekin itsekäs? :)
Ei suinkaan muutaman merkkipäivän muistaminen sitä muuksi muuta... ;)Mistä sie niin päättelet? :D
Eräkettu kirjoitti:
Mistä sie niin päättelet? :D
Sun jutuista. Jotenkin niin ettet sie akkaa tarvi. :)
sönkkö kirjoitti:
Sun jutuista. Jotenkin niin ettet sie akkaa tarvi. :)
No eihän se ole itsekästä. :D
Vai meinaakko että on itsekästä pitää tää herkku pois parisuhdemarkkinoilta? :DEräkettu kirjoitti:
No eihän se ole itsekästä. :D
Vai meinaakko että on itsekästä pitää tää herkku pois parisuhdemarkkinoilta? :DNo kyllä sulla varmaan akka olisi, jos oisit semmosen tahtonnu. :)
Itsekästä siis silleen, itselleen elämistä. Jos tiiät mitä sanaa haen. En usko, etteikö joku sun riiaamistasi olisi akaksikin voinut tulla, mutta sää et ole itsekkyyttäsi (vapaudenhalua) ottanut akkaa vaivoiksesi.- 1säpappa
sönkkö kirjoitti:
Mutta kissoilla ei vissin ole ehkäisyä, kuten ihmisillä käytössä. :)
Kyllä kissoille on olemassa ehkäisypillereitä. Yhdelle kissalle jonkin aikaa annoimmekin sellaisia. Oli sekin ruljanssi, sillä kaikkihan tietävät miten kissat rakastavat pillerien nielemistä.
1säpappa kirjoitti:
Kyllä kissoille on olemassa ehkäisypillereitä. Yhdelle kissalle jonkin aikaa annoimmekin sellaisia. Oli sekin ruljanssi, sillä kaikkihan tietävät miten kissat rakastavat pillerien nielemistä.
No niin on. Taitaa olla muuten pistoksinakin joku pidempi aikainen ehkäisy. Eipä tullut äsken mieleen. :)
- huuljveikko
sönkkö kirjoitti:
Sopu sijaa antaa. Meillä oli tuolloin kissanpentujen aikaan yksi kissa talossa, joka karsasti sekä sitä uusinta kissa hankintaani että sen tehtailemia pentuja. Pikkasen piti järjestellä kissojen majoitusta sen mukaan, ettei se ärhäkkä pääse tekemään pahojaan näille uudemmille tulokkaille. Mutta muuten meni hyvin. :)
Ihmispennun kanssa kissat olikin helisemässä rivarikämpässä, ne meni pakoon aina ihmispennun nähdessään. 11-12-vuotiaita kissoja. Emä ja sen kaksi aikuista pentua.Oliko emän nimi Tin?
sönkkö kirjoitti:
No kyllä sulla varmaan akka olisi, jos oisit semmosen tahtonnu. :)
Itsekästä siis silleen, itselleen elämistä. Jos tiiät mitä sanaa haen. En usko, etteikö joku sun riiaamistasi olisi akaksikin voinut tulla, mutta sää et ole itsekkyyttäsi (vapaudenhalua) ottanut akkaa vaivoiksesi.Itsenäinen.. Yksinäinen susi..
Oman laumansa johtaja susi.
:DEräkettu kirjoitti:
Itsenäinen.. Yksinäinen susi..
Oman laumansa johtaja susi.
:DSemmonen kun jolkottelee kohti kuunvaloa. :)
1säpappa kirjoitti:
Sehän nielee sen kun pietetään suuta auki ja pillerin jälkeen pietetään kiinni...
No joo niiden pitäs tehä kissalle syötävän makunen pilleri..sönkkö kirjoitti:
Semmonen kun jolkottelee kohti kuunvaloa. :)
Oota vastausta... Tää homma teppuilee...
- 1säpappa
Eräkettu kirjoitti:
Sehän nielee sen kun pietetään suuta auki ja pillerin jälkeen pietetään kiinni...
No joo niiden pitäs tehä kissalle syötävän makunen pilleri..Joo noin kyllä periaatteessa. Käytännössä se ei olekaan ihan noin yksinkertaista.
Monille ensimmäisen ongelman tekee jo kissan hentojen leukojen avaaminen. Hankalinta on kuitenkin saada kissa ihan oikeasti nielemään se pilleri, sillä katithan osaavat jemmata sen jonnekin suun kätköihin ja kärsivällisesti pitää sitä siellä. Ja feikatakin ne mokomat osaavat, muka nieleskelevät mutta ei vahingossakaan sitä pilleriä. 1säpappa kirjoitti:
Joo noin kyllä periaatteessa. Käytännössä se ei olekaan ihan noin yksinkertaista.
Monille ensimmäisen ongelman tekee jo kissan hentojen leukojen avaaminen. Hankalinta on kuitenkin saada kissa ihan oikeasti nielemään se pilleri, sillä katithan osaavat jemmata sen jonnekin suun kätköihin ja kärsivällisesti pitää sitä siellä. Ja feikatakin ne mokomat osaavat, muka nieleskelevät mutta ei vahingossakaan sitä pilleriä.Mulla on sellanen kissa joka ei ole ikinä sähissy...
Ei ikinä...
Se ei osaa suutua..
Meikä on työntäny nestemmäisenä sen sinne kurkkuun... Kyllä se on sen nielly.
Puristan poskista että leuat aukeaa..sönkkö kirjoitti:
Semmonen kun jolkottelee kohti kuunvaloa. :)
No kyllä mie jossain vaiheessa hankin masentajan tänne nurkkiin..
Haluttaa vielä olla vapaana..Eräkettu kirjoitti:
No kyllä mie jossain vaiheessa hankin masentajan tänne nurkkiin..
Haluttaa vielä olla vapaana..Heh, masentajan. :D
Järkevää olla vapaan, jos sille tuntuu. Kunhan keljuuttani kokeilin veistellä. :)sönkkö kirjoitti:
Heh, masentajan. :D
Järkevää olla vapaan, jos sille tuntuu. Kunhan keljuuttani kokeilin veistellä. :)No sulla ja sun uroksella on ihan kiva pikku liitto... Siunaukset sille.
Sulle se sopii että on muksut, valkoinen aita, aviomies, appivanhemmat ja talo.
- 1säpappa
Mä olenkin fiksu JA sosiaalinen :)
- Mouuu
Kissaihmiset ovat todistetusti älykkäämpiä, menestyneempiä ja taiteellisempia.
- fghjkrty
Kissaihmiset ovat haihattelijoita, todellisuudesta irtiolevia ja esim. taloudenhoidosta ymmärtämättömiä useimmiten naisia tai homomiehiä.
- pihtarihuora
koira.mutta ei se minusta sosiaalista tee.pärjään vallan mainiosti vaikka en pariin viikkoon tapaisi ketään,koirieni seura riittää mainiosti.
- Seropiveitsi
Ei kumpikaan, mutta kissa. Koira on testaileva häirikkö. Haukkuu ja räkyttää, pyörii jaloissa ja katsoo tyhmänä päälle. Eräälläkin koiralla oli kuulemma tapana poiketa vieraan käteen kiinni, kun ei se simppeli omistaja tehnyt asian eteen mitään. Toisella kämmenellä tukitaan kuono ja irtoavalla kädellä väännetään alaleukaa ja painetaan maata vasten. Pidetään siihen asti, kun alkaa häntä heilumaan. Typerä eläinlaji.
- Vaankoiranhoitaja
Jos ei olis minulla ystävän koiria,olisin aika yksin,,,,,,,sillä ystäväkin voi olla etäinen.
Turhaa vastakkainasettelua. Itse preferoin koiria, mutta kissatkin on ihan ok. Mun koira on sitä kautta tehnyt mut sosiaalisemmaks, kun se on niin ylisöpö, niin ihmiset tulee lähes joka lenkillä ihailemaan ja rapsuttelemaan sitä. Pakosti tulee aina jotain juteltua. :)
- 1säpappa
Musta myös ihan turhaa vastakkainasettelua. Mikä ihmeen joko tai? Miksei molemmat ja vielä paljon muitakin.
Yhden naisen kans meillä oli kolme kaks kissaa, kolme koiraa, kani ja kilpikonna. - 1säpappa
1säpappa kirjoitti:
Musta myös ihan turhaa vastakkainasettelua. Mikä ihmeen joko tai? Miksei molemmat ja vielä paljon muitakin.
Yhden naisen kans meillä oli kolme kaks kissaa, kolme koiraa, kani ja kilpikonna.Sori, ei tosiaan kolme kaks kissaa, vaan ihan 2. koiria sitten 3.
1säpappa kirjoitti:
Sori, ei tosiaan kolme kaks kissaa, vaan ihan 2. koiria sitten 3.
Siinä on jo kunnollisen kokoinen lauma. :)
- mäenvaantajua
Lemmikkien omistajat voisivat olla fiksuja, olipa kissoja, koiria tai muita elukoita, jos heidän elämänsä ei pyörisi pelkästään sen eläimen ympärillä. En ole vielä tavannut montaakaan täysjärkistä eläimen omistajaa. Tällä tarkoitan sitä, että eläimet menee heillä aina ihmisen edelle. Jopa omien lapsien.
Hlökohtaisesti olen sitä mieltä että koira on lemmikkinä ok, jos sitä käytetään esim. metsästyksessä, opaskoirana yms. Mutta että ottaa lemmikin sen takia ettei olisi yksinäinen. En vaan tajua. Haisevatkin vielä ja se karvojen määrä, yöks.- 1säpappa
Et ole ilmeisesti tavannut minua etkä useimpia ystäviänikään.
Tietysti eläimet, etenkin ulkoilutettavat, vaativat aikaa, mutta se nyt on eri juttu.
Minä taas en ikinä ottaisi metsästyskoiraa kun en edes metsästä. Paimenkoirat ovat kivempia eikä niillä ole sitä typerää saalistusviettiä, jonka takia pitää sännätä jatkuvasti joka paikkaan. Paimenkoiran kanssa on kiva kulkea metsässä ilman hihnaa. - JossainMuualla
Eikös sinulle sopisi narun perässä kuljetettava karvarukkanen?
Ei olisi typeriä häiriöitä.
Mikäli haluat simuloida rukkasen kanssa koiran muuta käytöstä, niin voi itse haukahdella kykkiessäsi naapurin ruusupuskassa.
Muista kuitenkin käyttää kakkapussia.
Vaan sitten asiaan.
Jostain syystä osa ihmisistä ei tunnu sietävän koiran saalistusviettiä lainkaan. Tai mitään muutakaan itsenäisyyden osoitusta. Tai edes satunnaista vetämistä hihnassa.
Metsästyskoira ei ole orja tai vanhempansa lahkeessa nyhjäävä pikkulapsi, joka kitisee huomiota tai vaatii ohjeita.
Se on ennemminkin nuorempi yhtiökumppani omalla tahdolla ja kyvyllä tehdä itsenäisiä päätöksiä. Tämän seurauksena kyky riistan etsimiseen ja ajoon on tallella.
Toivottavasti koirasi saa kuitenkin olla koira. - 1säpappa
JossainMuualla kirjoitti:
Eikös sinulle sopisi narun perässä kuljetettava karvarukkanen?
Ei olisi typeriä häiriöitä.
Mikäli haluat simuloida rukkasen kanssa koiran muuta käytöstä, niin voi itse haukahdella kykkiessäsi naapurin ruusupuskassa.
Muista kuitenkin käyttää kakkapussia.
Vaan sitten asiaan.
Jostain syystä osa ihmisistä ei tunnu sietävän koiran saalistusviettiä lainkaan. Tai mitään muutakaan itsenäisyyden osoitusta. Tai edes satunnaista vetämistä hihnassa.
Metsästyskoira ei ole orja tai vanhempansa lahkeessa nyhjäävä pikkulapsi, joka kitisee huomiota tai vaatii ohjeita.
Se on ennemminkin nuorempi yhtiökumppani omalla tahdolla ja kyvyllä tehdä itsenäisiä päätöksiä. Tämän seurauksena kyky riistan etsimiseen ja ajoon on tallella.
Toivottavasti koirasi saa kuitenkin olla koira.Niin, ei mulla sinänsä mitään metsästyskoiria vastaan ole. Itselleni sellainen vain ei sovi.
Metsästyskoiralla (kuten tietysti kaikilla koirilla) pitää olla rodunmukaista, tai vähintään vahvasti sitä simuloivaa tekemistä.
Ehdottomasti kissa. Sopii tälläiselle introvertille, kotona viihtyvälle oman tien kulkijalle paremmin. En juurikaan jaksa koiria enkä sosiaalisiä hölöttäjiä.
- Luolakissa
Ei meinaa nauru loppua. Ei sitten millään.
(Superb) - Luolasukeltaja
Luolakissa kirjoitti:
Ei meinaa nauru loppua. Ei sitten millään.
(Superb)Hetken meni ennen kuin mä tajusin, että naisten esittämänä tästä olisi tullut torso.
Harvemmin misuja dissaan, mutta nyt näin kävi.
(Naurua)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674144Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181732- 1171557
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891494Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991428Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601395- 521346
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981265- 451119
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341098