Synnitön !

Mahdollisuusmuuttua

Kertokaa minulle miten minun tulis suhtautua jos Jumala halua tehdä minua synnitön ?

91

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ANTAKAA SOVITTAA ITSENNE
      Jumalan kanssa.
      Sen, joka ei synnistä tiennyt,
      hän meidän tähtemme teki synniksi,
      että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

      • kertoisit

        Mitä synti on


      • jaikaliii91

        Synti on se että sinä et usko Jeesukseen Kristukseen ja elät erossa Hänestä. Silloin elät ilman Jeesusta Kristusta ja Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa.
        Se on synti. Tästä epäuskon synnistä sinun tulee tehdä parannus. Niin, -jos et jo usko Jeesukseen.

        Jos uskot Jeesukseen ja olet ottanut Hänet vastaan, sinä olet Jumalan vanhurskaus JEESUKSESSA KRISTUKSESSA. Jumala puki sinut vanhurskauteensa uskoon tulosi hetkessä.

        Jumala on myös pyhittänyt sinut, erottanut sinut maailmasta elämään Hänen kanssaan Hänen yhteydessään. Jumalan sinulle ja sinussa suorittaman pyhityksen tähden sinä olet pyhä. http://www.jaikal.se/48683146


      • jaikaliii91
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Synti on se että sinä et usko Jeesukseen Kristukseen ja elät erossa Hänestä. Silloin elät ilman Jeesusta Kristusta ja Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa.
        Se on synti. Tästä epäuskon synnistä sinun tulee tehdä parannus. Niin, -jos et jo usko Jeesukseen.

        Jos uskot Jeesukseen ja olet ottanut Hänet vastaan, sinä olet Jumalan vanhurskaus JEESUKSESSA KRISTUKSESSA. Jumala puki sinut vanhurskauteensa uskoon tulosi hetkessä.

        Jumala on myös pyhittänyt sinut, erottanut sinut maailmasta elämään Hänen kanssaan Hänen yhteydessään. Jumalan sinulle ja sinussa suorittaman pyhityksen tähden sinä olet pyhä. http://www.jaikal.se/48683146

        Koska sinä olet Pyhä, Jumala tahtoo että sinä tulet pyhäksi myös vaelluksessasi. Se tarkoittaa sitä että sinä pyrit seuraamaan Jeesusta Kristusta Hänen teoissaan, ja Jeesus ei koskaan ole tehnyt eikä tee mitään syntiä.

        Kuinka hyvin sinä onnistut tässä ei ratkaise lopullista perille pääsyä Jumalan taivaan valtakuntaan. Lopullisen perille pääsyn ratkaisee se, että sinä pysyt uskossa Jeesukseen ja luotat Jumalan armoon ja rakkauteen itseäsi kohtaan.

        Usko Jeesukseen merkitsee sitä että sinä luotat Jeesuksen sovitustyöhön että se riittää sinulle pelastukseksi. Luotat siihen että Jeesus pelastaa sinut perille ristin verensä ja ruumiinsa uhrin tähden.

        Jumalan armoon luottaminen merkitsee sitä että sinä et perusta pelastumistasi itsesi ja onnistumisiesi varaan. Jos niin teet, sinä väsyt ja menetät toivon. sillä ... varmasti et kykene elämään synnittömästi. Ja vaikka et kykene elämään synnittömästi, sinä pelastut Jumalan armosta Jeesuksen sovitustyön perustalla. Pelastuksesi lepää siis toisen työn ja onnistumisen varassa, ei sinun varassasi. Siksi luota itsesi Jeesuksen varaan Hänen pelastettavakseen. Hän on tullut meille Jumalasta pelastukseksi, vanhurskaudeksi ja lunastukseksi. Jeesus on meidän Pelastus ja Pelastaja.


    • helppo.juttu

      Minä olen synnitön.

      • jaikalii91

        Synnittömyyden ehdoton edellytys on Usko Jeesukseen Kristukseen.

        Mutta kukaan ihminen ei kykene elämään synnittömästi. Se kun edellyttäisi Jumalan lain vaatimusten täydellistä pitämistä viimeistä piirtoa myöten. Kukaan ihminen ei ole siihen koskaan kyennyt. Yksi oli joka kykeni ja täytti lain meidän puolestamme. Mutta Hän ei ollut tavallinen ihminen, vaikka Hän olikin olemukseltaan sellainen kuin tavallinen ihminen on. Hän oli ja on Herra Jumala taivaasta. Hän yksin on elänyt synnittömän ihmisen elämän. Kaikki muut ensimmäisestä ihmisestä Aadamista viimeiseen ihmiseen ovat tehneet ja tekevät jotakin syntiä (jäävät alamittaisiksi omien tekojensa perustalla, eivä täytä lakia) joka päivä vaikka olisivat kuinka uskovia.

        Uskova pelastuukin sen tähden että hänen Vapahtaja Jeesus Kristus täytti lain vaatimukset hänen puolestaan. Jeesus on lain täyttymys meille vanhurskaudeksi uskon kautta Häneen, Hänen vereensä. Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa uskovan kaikesta synnistä.

        Uskon kautta Jeesukseen Jumalan vanhurskaus virtaa jokaiseen ihmiseen. Usko Jeesukseen on ikään kuin vesiputki jota pitkin Jumalan vanhurskaus ja kaikki Jumalan siunaukset tulevat uskovalle. Kun joku, kuka tahansa, kiinnittää putken, usko Jeesukseen, Jumalaan Jeesuksen Kristuksen kautta, dockkaa itsensä Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan anteeksiantamus, Jeesuksen veren puhdistus kaikesta synnistä, ja Jumalanvanurskaus (lain täyttymys) virtaa uskovaan välittömästi.

        Jumalan anteeksiantamus, armo ja Jumalan vanhurskaus on Jumalasta.
        Usko Jeesukseen (putki mitä pitkin nämä Jumalan siunaukset tulevat ihmiselle ja ihmiseen) on Jumalasta. Jumala on antanut nämä kaikki lahjaksi meille uskon kautta Jeesukseen.

        Jokaisella ihmisellä on mahdollista uskoa Jeesukseen heti kun on saanut kuulla tai lukea evankeliumin Sanaa koska Jumala itse tulee evankeliumin Sanassa ihmisen luokse. Jumalan Sanassa on kaikki tykötarpeet mitä ihminen tarvitsee voidakseen uskoa. Jumala on antanut sekä Sanan että uskon. Sanassa on usko ja kyky uskoa.

        Ihmisen tarvitsee vain ottaa vastaan Sana ja Sana on elävä Sana ja se vaikuttaa Sanaan uskovassa ihmisessä. Sana pelastaa ja muuttaa ihmisen sisältäpäin.

        Ihmisellä on myös mahdollista olla uskomatta. Usko on myös ihmisen valinta. Jos otat Sanan vastaan, siinä on usko ja Jeesusja Jumala joka pelastaa. Jos jätät Sanan sydämesi ulkopuolelle, et myöskään saa uskoa etkä pelastusta. Pelastus on Jumalan Elävässä Sanassa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa.


      • helppo.juttu
        jaikalii91 kirjoitti:

        Synnittömyyden ehdoton edellytys on Usko Jeesukseen Kristukseen.

        Mutta kukaan ihminen ei kykene elämään synnittömästi. Se kun edellyttäisi Jumalan lain vaatimusten täydellistä pitämistä viimeistä piirtoa myöten. Kukaan ihminen ei ole siihen koskaan kyennyt. Yksi oli joka kykeni ja täytti lain meidän puolestamme. Mutta Hän ei ollut tavallinen ihminen, vaikka Hän olikin olemukseltaan sellainen kuin tavallinen ihminen on. Hän oli ja on Herra Jumala taivaasta. Hän yksin on elänyt synnittömän ihmisen elämän. Kaikki muut ensimmäisestä ihmisestä Aadamista viimeiseen ihmiseen ovat tehneet ja tekevät jotakin syntiä (jäävät alamittaisiksi omien tekojensa perustalla, eivä täytä lakia) joka päivä vaikka olisivat kuinka uskovia.

        Uskova pelastuukin sen tähden että hänen Vapahtaja Jeesus Kristus täytti lain vaatimukset hänen puolestaan. Jeesus on lain täyttymys meille vanhurskaudeksi uskon kautta Häneen, Hänen vereensä. Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa uskovan kaikesta synnistä.

        Uskon kautta Jeesukseen Jumalan vanhurskaus virtaa jokaiseen ihmiseen. Usko Jeesukseen on ikään kuin vesiputki jota pitkin Jumalan vanhurskaus ja kaikki Jumalan siunaukset tulevat uskovalle. Kun joku, kuka tahansa, kiinnittää putken, usko Jeesukseen, Jumalaan Jeesuksen Kristuksen kautta, dockkaa itsensä Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan anteeksiantamus, Jeesuksen veren puhdistus kaikesta synnistä, ja Jumalanvanurskaus (lain täyttymys) virtaa uskovaan välittömästi.

        Jumalan anteeksiantamus, armo ja Jumalan vanhurskaus on Jumalasta.
        Usko Jeesukseen (putki mitä pitkin nämä Jumalan siunaukset tulevat ihmiselle ja ihmiseen) on Jumalasta. Jumala on antanut nämä kaikki lahjaksi meille uskon kautta Jeesukseen.

        Jokaisella ihmisellä on mahdollista uskoa Jeesukseen heti kun on saanut kuulla tai lukea evankeliumin Sanaa koska Jumala itse tulee evankeliumin Sanassa ihmisen luokse. Jumalan Sanassa on kaikki tykötarpeet mitä ihminen tarvitsee voidakseen uskoa. Jumala on antanut sekä Sanan että uskon. Sanassa on usko ja kyky uskoa.

        Ihmisen tarvitsee vain ottaa vastaan Sana ja Sana on elävä Sana ja se vaikuttaa Sanaan uskovassa ihmisessä. Sana pelastaa ja muuttaa ihmisen sisältäpäin.

        Ihmisellä on myös mahdollista olla uskomatta. Usko on myös ihmisen valinta. Jos otat Sanan vastaan, siinä on usko ja Jeesusja Jumala joka pelastaa. Jos jätät Sanan sydämesi ulkopuolelle, et myöskään saa uskoa etkä pelastusta. Pelastus on Jumalan Elävässä Sanassa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa.

        Minä olen synnitön, vaikka en pidä Jeesusta muuna kuin tyhjänpuhujana.


      • helppo.juttu kirjoitti:

        Minä olen synnitön, vaikka en pidä Jeesusta muuna kuin tyhjänpuhujana.

        Ota himmentävät aurinkolasit päästäsi ja katso peiliin. Mutta muista sytyttää myös valot. Pimeässä ei näe ryppyjä.


      • helppo.juttu kirjoitti:

        Minä olen synnitön, vaikka en pidä Jeesusta muuna kuin tyhjänpuhujana.

        Minä haastan sinut lukemaan kaikki neljä evankeliumia Raamatusta. Vertaa itseäsi Jeesukseen Kristukseen. Sen jälkeen kysy itseltäsi että oletko vielä synnitön. Tee se. Se voi muuttaa elämäsi. Voit nähdä itsesi Jumalan Sanan valossa eri tavalla kun nyt vertauskohde ei olekaan naapurin Ville vaan Herra Jeesus Kristus.


      • helppo.juttu
        Jaikal91 kirjoitti:

        Minä haastan sinut lukemaan kaikki neljä evankeliumia Raamatusta. Vertaa itseäsi Jeesukseen Kristukseen. Sen jälkeen kysy itseltäsi että oletko vielä synnitön. Tee se. Se voi muuttaa elämäsi. Voit nähdä itsesi Jumalan Sanan valossa eri tavalla kun nyt vertauskohde ei olekaan naapurin Ville vaan Herra Jeesus Kristus.

        Olen synnitön. Siitä Raamatun sankarista en sen sijaan olisi niin varma.


    • Setä.neuvoo

      Uusi luomus ei tee syntiä, 1. Joh ja Room 7.

      Mutta omilla ratkaisuilla ei uudestisyntymistä tehdä. Siinä moni helluntailainen ja muu ratkaisukristillinen on väärässä. Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

      • Miten.on

        Oletko sinä uusi luomus Herrassa?


      • >>>Mutta omilla ratkaisuilla ei uudestisyntymistä tehdä.<<<

        Miksi Raamattu käskee ihmisiä uskomaan ja kääntymään Herran Jeesuksen puoleen? Miksi Raamattu käskee ottamaan vastaan Jumalan armon niin ettei se jää turhaksi? Miksi Raamattu käskee yksilöuskovaa ottamaan kaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen? Miksi Raamattu lupaa että jokainen, joka ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen, saa voiman tulla Jumalan lapseksi? Miksi Raamattu toteaa että se, joka uskoo, pelastuu? Eikö ihmisen tarvitsekaan tehdä mitä Raamattu ja Jumala käskee tai kehottaa meitä tekemään?

        Ei tarvitse uskoa Jeesukseen ettei vain olisi "omaa uskoa".
        Ei tarvitse kääntyä Jeesuksen puoleen ettei vain olisi oma teko.
        Ei tarvitse ottaa vastaan Jumalan armoa ettei vain.........
        Ei tarvitse varsinkaan ottaa kastetta ettei vain perustaisi pelastustaan omiin tekoihin.

        NIINKÖ!!!!!!


      • markku.lievonen
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Mutta omilla ratkaisuilla ei uudestisyntymistä tehdä.<<<

        Miksi Raamattu käskee ihmisiä uskomaan ja kääntymään Herran Jeesuksen puoleen? Miksi Raamattu käskee ottamaan vastaan Jumalan armon niin ettei se jää turhaksi? Miksi Raamattu käskee yksilöuskovaa ottamaan kaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen? Miksi Raamattu lupaa että jokainen, joka ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen, saa voiman tulla Jumalan lapseksi? Miksi Raamattu toteaa että se, joka uskoo, pelastuu? Eikö ihmisen tarvitsekaan tehdä mitä Raamattu ja Jumala käskee tai kehottaa meitä tekemään?

        Ei tarvitse uskoa Jeesukseen ettei vain olisi "omaa uskoa".
        Ei tarvitse kääntyä Jeesuksen puoleen ettei vain olisi oma teko.
        Ei tarvitse ottaa vastaan Jumalan armoa ettei vain.........
        Ei tarvitse varsinkaan ottaa kastetta ettei vain perustaisi pelastustaan omiin tekoihin.

        NIINKÖ!!!!!!

        Sitkeessä on jaikalin oman lihan korostaminen. MINÄ tein sitä, MINÄ tein tätä,MINÄ tulin uskoon, MINÄ kävin kasteella,

        Todellisuus on. Jos ihminen on ottanut pelastuksen vastaan / Usko tullut ihmiseen, niin tämän kokonaisuuden tekijä on JUMALA. Siis vaikuttanut tahtomisen ja tekemisen jne....
        Ihmisen osa on havainnoida tämä itsestään ja kiittäminen siiitä.

        Kun JUMALA puuttuu aivotuksineen ihmisen elämään / syntyy JUMALASTA, niin ihminen ohjaantuu Raamatun ilmoitusten mukaan kuin pieni lapsi vanhempien seurassa. Pieni tottelevainen lapsihan ohjaantuu vanhempin tahdon mukaisesti.

        Niin, mitä Raamatussa on ilmoitettu ihmisen " tehtäväksi", niin todellisuudessa JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, että JUMALAN hyvä tahto toteutuu. Olkoompa kyse kasteen ottamisesta tms....

        Harmittaa vain, ettei jaikalmaiset ihmiset kertakaikkiaan ymmärrä tätä aluetta ja siten luulevat turmeltuneen ihmisen pysytyvän samoihin tekoihin mitä JUMALA ohjaa ihmistä. Poloiset ottavat vielä kunnian MINÄ MINÄ itselleen.
        No, ei uutta auringon alla kun ohjaajana on ihmisen fiktiiviset omat kuvitukset.


      • EiTuuliajoa
        markku.lievonen kirjoitti:

        Sitkeessä on jaikalin oman lihan korostaminen. MINÄ tein sitä, MINÄ tein tätä,MINÄ tulin uskoon, MINÄ kävin kasteella,

        Todellisuus on. Jos ihminen on ottanut pelastuksen vastaan / Usko tullut ihmiseen, niin tämän kokonaisuuden tekijä on JUMALA. Siis vaikuttanut tahtomisen ja tekemisen jne....
        Ihmisen osa on havainnoida tämä itsestään ja kiittäminen siiitä.

        Kun JUMALA puuttuu aivotuksineen ihmisen elämään / syntyy JUMALASTA, niin ihminen ohjaantuu Raamatun ilmoitusten mukaan kuin pieni lapsi vanhempien seurassa. Pieni tottelevainen lapsihan ohjaantuu vanhempin tahdon mukaisesti.

        Niin, mitä Raamatussa on ilmoitettu ihmisen " tehtäväksi", niin todellisuudessa JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, että JUMALAN hyvä tahto toteutuu. Olkoompa kyse kasteen ottamisesta tms....

        Harmittaa vain, ettei jaikalmaiset ihmiset kertakaikkiaan ymmärrä tätä aluetta ja siten luulevat turmeltuneen ihmisen pysytyvän samoihin tekoihin mitä JUMALA ohjaa ihmistä. Poloiset ottavat vielä kunnian MINÄ MINÄ itselleen.
        No, ei uutta auringon alla kun ohjaajana on ihmisen fiktiiviset omat kuvitukset.

        Miksi uusi testamentti on kirjoitettu? Tietysti suunnannäyttämiseksi, miten ihmisen pitäisi menetellä, mikäli aikoo pelastua.


      • markku.lievonen
        EiTuuliajoa kirjoitti:

        Miksi uusi testamentti on kirjoitettu? Tietysti suunnannäyttämiseksi, miten ihmisen pitäisi menetellä, mikäli aikoo pelastua.

        Vain JUMALASTA syntyneet sisaret ja veljet ohjaantuvat Raamatun mukaan,- uskon kautta. Koko Raamattun sisältö on kohdennettu JUMALAN aivoituksiin uskoville ihmisille.

        105. Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.


    • Mahdollisuusmuuttua

      Nyt kun Uskon että Herra halua luoda minut niin että en elää niin että teen syntiä ikinä enää niin kuin tuo naisen joka oli lähellä tulla kivityksi ja jolle Jeesus sanoi älä enää tee syntiä. Pitäisikö mä seurata jaikal ja sanoa Herralle älä tee minut synnittömäksi muu kun teoriassa?

      • Jos Jumala käskee sinua seuraamaan jaikalia, seuraa jaikalia. Jos Jumala käskee sinua seuraamaan Jeesusta Kristusta, seuraa Jeesusta Kristusta.
        Mitä Jumala on sinulle puhunut? Jag tror jag vet vem du är. Dina texter verkar bekanta.


      • Mahdollisuusmuuttua

        Jumala käski minua seuraa Kristusta ! Siis silloin et voi olla oikeassa ja oikealla tiellä !! Det är ingen skillnad om du vet vem jag är , eller inte. Endast det är viktigt om vår väg leder till himmelen eller inte..


    • NäkyNäky

      Höh, kuka nyt synnitön haluais olla. Kaikki hauska ja hyvä vaan kiellettäis. Elämästä tulee mustavalkoista. Pinnistelisin uskossani ja patoaisin kaiken kielletyn sisälleni, josta se sitten pirskahtelisi jonkun humpuukimaakarin voimasta ympäriinsä. Tulisin totiseksi, neuroottiseksi ja näkisin saatanan kaikkialla. Yrittäisin väkisin kaataa jokaisen vastaantulijan ja olisin ainut TOSIPYHÄ USKONSOTURI. Perustaisin jonkun ääriryhmän ja haluaisin räjäyttää kaiken lian ja saastan maailmasta. Muuttuisin vainoharhaiseksi, epäilisin kaikkia... puolisoa, ystäviä, työkavereita. KAIKKI olisivat salaliitossa mua vastaan. Lopulta tekisin itsemurhaiskun uskoni puolesta, että pääsisin nopeammin taivaaseen ja eroon koko paskasta.

      Ei kiitos.

      • Mahdollisuusmuuttua

        Olen surullinen sun puolesta ettet haluaisi olla niin kuin Jumalan Poika ja Rakastaa mitä Hän on: Elikä synnitön ! Siis jos emme Rakastaa Jeesusta Jumalan Poika niin miten Jumala vois rakastaa meitä sitten ? Huh siinä loppuu tarina lyhyen ja löydämme itsemme helvetissä eräänä päivänä jos nyt päivistä voi puhua ???


      • NäkyNäky

        Älä sure. Menen mieluummin kuoleman jälkeen helvettiin kuin elän maan päällä niin kuin helvetissä. ;)


      • uskottava.evankeliumi
        NäkyNäky kirjoitti:

        Älä sure. Menen mieluummin kuoleman jälkeen helvettiin kuin elän maan päällä niin kuin helvetissä. ;)

        " Älä sure. Menen mieluummin kuoleman jälkeen helvettiin kuin elän maan päällä niin kuin helvetissä. ;) "

        - et totisesti ymmärrä, mitä puhut. Tai et puhu, mitä ymmärrät.

        Ihmisen tulee tehdä kaikkensa, ettei joutuisi hel.vettiin. Ts. etsiä Pelastajaa, Jeesusta Kristusta, joka voi ja haluaa ohjata sinut oikealle tielle, ettet joutuis sinne vaivan paikkaan.
        Hell.vatti on niin kauhea paikka, ettet ikimaailmassa pysty edes kuvittelemaan sitä.

        Joten :
        Tee parannus ja usko evankeliumi.


    • Kumpa muuttuisitkin, savonarola.

      • Mahdollisuusmuuttua

        Aivan rakas ab ! Ja aivan ihana on rukous että saisimme Joelin pappien kanssa yhtyä samassa Rukouksessa missä Ja mitkä Jumala kehotti repiä sydämet rikki ja itkeä koska Jumala Vastasi ja antoi Oikea Herätys missä he muuttuivat ! Kyllä muutos on aina hyvä ja Jumala on muuttanut minua palon mutta se viimeinen kuoleman isku lihan , sisäisen elämän tai minä minä ja minä puuttuu ! Mutta itkevä sitkeä rukous on lääke siihen joka Jumala antaa ja johon Hän vastaa ja antaa sen myötä avun niin että saan kokea synnittömyyden joka on ihan eri mitä jaikalilla on...


      • JumalaLoiAivot

        Sisäinen elämä pitää olla. Muuten ajautuu etsimään elämää ulkopuolelta kaiken maailman voiteluista. Siinä on riski muuttua eläväksi kuolleeksi. Ihminen saa olla ihminen ja sellaisenaan riippua Jeesuksessa. En ymmärrä missä vaiheessa sellainen käsitys on päässyt valloilleen, että pitäisi ikään kuin tulla Jeesukseksi? Se nyt vaan ei ole mahdollista ja on suoranaista Jumalan pilkkaa, joka johtaa hybrikseen ja sitä kautta ankaraan rangaistukseen. Uskoi siihen tai ei.


      • NäkyyLäpi
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Aivan rakas ab ! Ja aivan ihana on rukous että saisimme Joelin pappien kanssa yhtyä samassa Rukouksessa missä Ja mitkä Jumala kehotti repiä sydämet rikki ja itkeä koska Jumala Vastasi ja antoi Oikea Herätys missä he muuttuivat ! Kyllä muutos on aina hyvä ja Jumala on muuttanut minua palon mutta se viimeinen kuoleman isku lihan , sisäisen elämän tai minä minä ja minä puuttuu ! Mutta itkevä sitkeä rukous on lääke siihen joka Jumala antaa ja johon Hän vastaa ja antaa sen myötä avun niin että saan kokea synnittömyyden joka on ihan eri mitä jaikalilla on...

        Håkan Westergård?


      • Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Aivan rakas ab ! Ja aivan ihana on rukous että saisimme Joelin pappien kanssa yhtyä samassa Rukouksessa missä Ja mitkä Jumala kehotti repiä sydämet rikki ja itkeä koska Jumala Vastasi ja antoi Oikea Herätys missä he muuttuivat ! Kyllä muutos on aina hyvä ja Jumala on muuttanut minua palon mutta se viimeinen kuoleman isku lihan , sisäisen elämän tai minä minä ja minä puuttuu ! Mutta itkevä sitkeä rukous on lääke siihen joka Jumala antaa ja johon Hän vastaa ja antaa sen myötä avun niin että saan kokea synnittömyyden joka on ihan eri mitä jaikalilla on...

        >>>Hän vastaa ja antaa sen myötä avun niin että saan kokea synnittömyyden joka on ihan eri mitä jaikalilla on...<<<

        Kauan minäkin taistelin ja yritin saada vanhurskauden omilla yrittämisilläni. Yritin välttää Jeesuksen Kristuksen. Yritin ohi Jeesuksen ja uskon Häneen. Mutta en saavuttanut vanhurskautta, synnittömyyttä, omalla tielläni omilla yrittämisilläni.

        Mutta kun päätin yksinkertaisesti uskoa Jeesukseen ja antaa itseni Hänen pelastettavakseen ja vanhurskautettavaksi. Silloin sain vanhurskauden ts. synnittömyyden välittömästi. Tämä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

        Minä olen siis kokenut synnittömyyden uskon tiellä, en yrittämisilläni. Sinä yrität saavuttaa synnittömyyttä (vanhuskautta) omilla teoillasi. Yrität ansaita vanhurskauden Jumalalta omilla yrittämisillä. Sillä tiellä et koskaan saavuta vanhurskautta etkä synnittömyyttä. Omat teot eivät tuo Jumalan vanhurskautta sinulle. Usko ainoastaan, ja sinä olet heti vanhurskas. Ja silloin sinä koet sen, mutta vain uskomalla Jeesukseen, et omilla yrittämisillä, et itkemisillä etkä millään muillakaan "hyvillä" teolla.

        Paras teko mitä voit tehdä on uskoa Jeesukseen Kristukseen ja Hänen vereensä. Ja silloin Jumala tekee sinusta vanhurskaan ja antaa sinun kokea synnittömyyttä. Ja Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa sinua jatkuvasti ja pitää sinut puhtaana. Tämä kaikki uskomalla Jeesukseen.


    • Synnittömyyteen on vain yksi keino:
      Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.

      Alkutekstin ilmaisu pitää sisällään ajatuksen:
      puhdistaa [jatkuvasti].

      • JumalaLoiAivot

        Nimenomaan näin. Kyse on koko elämän kestävästä muutoksesta ja pyrkimyksesta Kristusta kohden. Jos joku lupaa kertakaikkista pikaparannusta, se on petosta, jonka lihallinen mieli mielellään haluaa uskoa.

        Ef. 5:1-20

        1. Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
        2. ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
        3. Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
        4. älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
        5. Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
        6. Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
        7. älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
        8. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
        9. - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
        10. ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        11. älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
        12. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        13. mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
        14. Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
        15. Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
        16. ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
        17. Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.


      • Niin, Ja kun veri puhdistaa jatkuvasti, silloin ihminen saa kokea synnittömyyttä sydämessään. Ja tämä yksinkertaisesti usksomalla Jeesukseen. Aloittajan viestistä tuolla ylhäällä voi lukea että hän yrittää elää synnittömänä ja luulee että se on mahdollista. Se ei ole mahdollista muussa tapauksessa kuin Pyhän Hengen täyteydessä. Mutta koska kukaan uskova ei aina ole täynnä Pyhää Henkeä, kukaan ei onnistu, ei saviskaan tule onnistumaan tulemaan synnittömäksi oman vaelluksensa puolesta. Usko Jeesukseen on ainoa synnittömyyteen pääsyn tie. Silloin Jeesuksen veri puhdistaa ja pitää uskovan puhtaan. Omavanhurskauden tiellä savis ei onnistu. Ja sen voi lukea hänen tekstistään ettei vielä ole päässytä päämääräänsä. Eikä tule pääsemäänkään tuolla omavanhurskauden tiellä.

        Älä pelkää, usko ainoastaan!

        Aloittajaparkayrittäjä kirjoittaa:

        >>>Kyllä muutos on aina hyvä ja Jumala on muuttanut minua palon mutta se viimeinen kuoleman isku lihan , sisäisen elämän tai minä minä ja minä puuttuu ! Mutta itkevä sitkeä rukous on lääke siihen joka Jumala antaa ja johon Hän vastaa ja antaa sen myötä avun niin että saan kokea synnittömyyden <<<

        Tässä aloittajalle tie vanhurskauteen:

        Roomalaiskirje:
        3:23 -26 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet (myös aloittaja) ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden (myös aloittaja saa vanhurskauden lahjaksi Jumalalta) hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, (myös aloittajalle USKON KAUTTA Jeesuksen vereen) osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen (vanhurskauttaa myös aloittajan jos ja kun hänellä on USKO JEESUKSEN VEREEN, VEREN PUHDISTAVAAN VOIMAAN.

        Usko Jeesukseen Kristukseen on myös usko Jeesuksen vereen. Ja veri puhdistaa uskomalla Jeesukseen. Jeesus Kristus: "Saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi" (Apt 26:18).

        Ja vielä Pietari:

        Apostolien teot:10:43 "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.""

        Aloittaja tuntuu todistavan että kun tekee oikein monta etunojapunnerrusta niin synnit varisevat päältä ja sisältä. Kuinka kauan olet yrittänyt punnistella?
        Kuinka kauan olet itkenyt? Kuinka kauan pitää vielä itkeä että synnit varisevat päältä? Eikö olisi aika istua rauhassa alas yrittämättä yhtään mitään ja yksinkertaisesti uskoa Jeesukseen ja Hänen vereensä ja ottaa vastaan Jumalan lahja uskon kautta Jeesukseen.


      • Paavali todistaa vanhurskaudesta (synnittöymyydestä) uskon kautta Jeesukseen. Omat teot ja yrittämiset eivät riitä. Usko ainoastaan.

        Galatalaiskirje:
        3:1-14 "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"? Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi." Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta." Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä." Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Paavali todistaa vanhurskaudesta (synnittöymyydestä) uskon kautta Jeesukseen. Omat teot ja yrittämiset eivät riitä. Usko ainoastaan.

        Galatalaiskirje:
        3:1-14 "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"? Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi." Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta." Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä." Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."

        Veljet ja sisaret. Minä toivon sydämessäni että jokainen ihminen saavuttaisi Jumalan vanhurskauden ja pelastuisi. Mutta Jumalan vanhurskautta ei kukaan saavuta itkemällä, ei etunojapunnerruksia tekemällä, ei voimallisella kilvoittelulla eikä millään muullakaan omalla teolla ja yrittämisellä. Voimme tietenkin yrittää ja yrittämisestä pääsemästäkin yrittää ja aina kokea alamittaisuutta. Sillä alamittaiseksi jää parhaankin uskovan elämä. Meistä ei koskaan tässä syntisessä lihassa tule vanhurskaita omilla yrittämisillämme ja omilla teoillamme. Sen todistaa Raamattu täysin selvästi.

        Jos tahdomme tulla vanhurskaaksi Jumalan edessä meillä on vain yksi tie: usko Herraan Jeesukseen Kristukseen. Kun uskomme Jeesukseen, Jumala vanhurskauttaa meidät välittömästi. Siihen vanhurskauteen ei voi lisätä mitään omatekoista yrittämistä. Vanhurskaus annetaan armosta. Armoa ei tarvitse ansaita yrittämisellä eikä voimallisella kilvoittelulla eikä itkemisellä. Armo annetaan uskosta Jeesukseen Jeesuksessa Kristuksessa. Alistukaamme Jumalan vanhurskauden alle lopettaen omat yrittämiset vanhurskauttaa itsemme.

        Roomalaiskirje:
        10:1-4 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.


    • HiljaistaUskoa

      Kannattaa ensimmäiseksi kysyä itseltään, miksi haluan olla synnitön? Se, ettei itsensä tai syntiensä/syntisyytensä kanssa tule toimeen vaan haluais olla joku muu, on jo itsessään ISO ongelma.

      Siihen eivät auta uskonnot.

      Elävä usko ja Jeesus voivat sen sijaan auttaa kohtaamaan noita tosiasioita niiden välttelyn, unohtamisen tai "poistamisen" sijaan.

    • Mahdollisuusmuuttua

      No onpa se nyt kumma kun Uskovaiset täss palstalla päättää Jumalan puolesta ja sijaa että Hän ei tee minut synnittömäksi ? Miksi Hän ei tekis sen jos päättää niin tehdä? Vai eikö Hän sais tehdä mitä Hän halua jos halua? 17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa. Kertokaa nyt sitten, kuka tuo Hän `` on `` . Oikesti ON !

      • TotuusTotuus

        Kenestäkään ihmisestä ei tule synnitöntä - siihen tarvitaan Jeesusta, joka on Jumala, ei ihminen! Jeesukselle eli Jumalalle yksin on mahdollista olla synnitön. Meidän tulee pyrkiä Häntä kohden, ei muuttua Häneksi.

        Tämä ei ole mielipideasia, vaan totuus. Joka muuta väittää, haluaa vain rahasi, sielusi, puolisosi, talosi, työpanoksesi, elämäsi jne. Tai on kristityksi naamioitunut skientologi... tai muu yli-ihmiskulttiin uskova utopisti.


      • Ei Jumala voi tehdä sinua synnittömäksi niin kauan kuin sinä yrität sitä itse omilla voimillasi ja voimallisella kilvoittelulla. Mutta hetpaikala kun uskot Herraan Jeesukseen Kristukseen syntiesi sovittajaan Hän puhdistaa sinut kaikesta synnistä. Silloin, siinä hetkessä, sinä olet synnitön ilman syntiä ja synnistä vapautettu Jumalan lapsi.

        Mutta koska sinä et selviä yhtään päivää niin ettet teksi uutta syntiä tavalla tai toisella (et kykene täyttämään Jumalan lakia sataprosenttisesti, et kyennyt siihen uskosta osattomana etkä uskovanakaan) Jumalan Pojan veri puhdistaa sinua jatkuvasti kaikesta synnistä. Niin sinä saat olla vapaa ja onnellinen ja puhdas synnistä. Mutta omien saavutustesi perusteella et koskaan pääse synnittömyyden tilaan. Se on mahdottomuus.

        Nosta siis katseesi Golgatan uhrikaritsaan niin synnin käärmeen purema ei tapa sinua.

        Jeesus on täyttänyt lain vaatimukset täydellisesti sinun puolestasi. Jeesus sinussa on lain täyttymys vanhurskaudeksi sinulle ja jokaiselle ihmiselle joka panee uskonsa ja toivonsa Jeesuksen Kristuksen sovitystyön varaan.


      • Mahdollisuusmuuttua
        TotuusTotuus kirjoitti:

        Kenestäkään ihmisestä ei tule synnitöntä - siihen tarvitaan Jeesusta, joka on Jumala, ei ihminen! Jeesukselle eli Jumalalle yksin on mahdollista olla synnitön. Meidän tulee pyrkiä Häntä kohden, ei muuttua Häneksi.

        Tämä ei ole mielipideasia, vaan totuus. Joka muuta väittää, haluaa vain rahasi, sielusi, puolisosi, talosi, työpanoksesi, elämäsi jne. Tai on kristityksi naamioitunut skientologi... tai muu yli-ihmiskulttiin uskova utopisti.

        Tarkoitatko ettei Jumala tekee ihminen synnitön ? Jos niin tarkoitat niin näyttä Raamatunpaikkan joka noin sanoo.


      • luetko.tämän
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Tarkoitatko ettei Jumala tekee ihminen synnitön ? Jos niin tarkoitat niin näyttä Raamatunpaikkan joka noin sanoo.

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.


      • kirjoituksien.mukaan
        luetko.tämän kirjoitti:

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Aivan, kuinka moni ateisti saarnaa, etteivät he tee syntiä ja näin eksyttävät itsensä.
        He sanovat, etteivät ole tehneet syntiä.

        Mutta, jos he tunnustavat syntinsä, niin puhdistuksen jälkeen on vääryydet puhdistettu ja sitten mennään, eikä enää tehdä syntiä. Siis varas- ei enää varasta, haureellinen- ei enää tee haureutta, panettelija- ei enää panettele jne.

        Siis ihminen elää parannuksen hedelmistä ja Henki voimana pitää synnistä erossa, ihminen on Kristuksen -------seuraaja----- ja Hänessä ei ole syntiä.

        Hänen Sanansa on siten uskovassa parannuksen jälkeen. ts. mielenmuutos entiseen, on senjälkeen samanmielinen Jumalan kanssa.

        Jeesus sanoo, että mene- mutta älä -----enäää------ syntiä---tee...

        Siis aivan kuin tälle syntiä tehneelle naiselle. "En minäkään tuomitse, --- ja ohjeistus elämään, ettei tuomittaisi myöhemmin.

        Tuossa on Sanan idea - elämälle. Näin kirkastuu Herran työ meissä.


      • montakomaailmassa
        kirjoituksien.mukaan kirjoitti:

        Aivan, kuinka moni ateisti saarnaa, etteivät he tee syntiä ja näin eksyttävät itsensä.
        He sanovat, etteivät ole tehneet syntiä.

        Mutta, jos he tunnustavat syntinsä, niin puhdistuksen jälkeen on vääryydet puhdistettu ja sitten mennään, eikä enää tehdä syntiä. Siis varas- ei enää varasta, haureellinen- ei enää tee haureutta, panettelija- ei enää panettele jne.

        Siis ihminen elää parannuksen hedelmistä ja Henki voimana pitää synnistä erossa, ihminen on Kristuksen -------seuraaja----- ja Hänessä ei ole syntiä.

        Hänen Sanansa on siten uskovassa parannuksen jälkeen. ts. mielenmuutos entiseen, on senjälkeen samanmielinen Jumalan kanssa.

        Jeesus sanoo, että mene- mutta älä -----enäää------ syntiä---tee...

        Siis aivan kuin tälle syntiä tehneelle naiselle. "En minäkään tuomitse, --- ja ohjeistus elämään, ettei tuomittaisi myöhemmin.

        Tuossa on Sanan idea - elämälle. Näin kirkastuu Herran työ meissä.

        """""Mutta, jos he tunnustavat syntinsä, niin puhdistuksen jälkeen on vääryydet puhdistettu ja sitten mennään, eikä enää tehdä syntiä. """""


        Koskeeko tuo myös sinua?????? Siis elät nyt synnitöntä elämää??????? Olet synnitön.


    • Ja.taas.asialinjalle

      Synti on käsite, jonka avulla ihmisiä syyllistetään ja heidät saadaan tuntemaan loputonta surua siitä, että he ovat ihmisiä heikkouksineen ja vahvuuksineen.

      Käsite "syntinen" on yksi niistä asioista, jotka saavat älykkään ihmisen vieraantumaan nopeasti vaikkapa helluntailaisuudesta. Idea siitä, että jokaisen pitäisi tuntea syyllisyyttä ja ruoskia itseään henkisesti on typerä. Jokainen tekee sekä hyviä että pahoja asioita ja ne pahat on ajoittain vain pyrittävä hyvittämään. Se, että ihmisen pitäisi tuntea synnintuntoa siksi ettei ole uskovainen, on jo lähes mielipuolinen ajatus.

      Fundamentalismiin taipuvaiset uskovaiset puuttuvat mielellään toisten valintoihin ja jopa ajatuksiinkin. Tasapainossa oleva yksilö kuittaa höpinät olankohautuksella, mutta vaikkapa henkisesti ongelmissa olevat ja masentuneet ovat helpompaa riistaa kiihkeille julistajille. Pitemmälle opiskelleet ihmiset myöskin ovat valmiimpia näkemään höpötysten läpi.

    • Mahdollisuusmuuttua

      KYLLÄ OLET PIHALLA JAIKAL. En minä ole mitään yrittämässä. Etkö osaa lukea ?? Jos Jumala tekee minut synnitön niin mitä mä sille voi ? Jumala tekee on ihan eri asia kuin itse tekee. Jaikal !! Olisit huvittava jos ei olisi niin kuolemanvakavasta asiasta kyse... Yrität vääntää teko minulle kun se ei sovi sun oppiin..

    • Setä.neuvoo

      Se, että Raamatussa johonkin käsketään, neuvotaan, kehotetaan... ei todista, että teoilla pelastuttaisiin. Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

      • Mahdollisuusmuuttua

        Elikä sedän neuvoja tulis noudattaa eikä Pyhän Raamatun ???


      • Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Elikä sedän neuvoja tulis noudattaa eikä Pyhän Raamatun ???

        Koska et teksteistäsi päätellen ole kokenut päässeesi tavoitteeseesi synnittömyyteen vuosikausien voimallisella kilvoittelulla, olisiko aika tarkistaa kompassista suunta? Sitten herää kysymys: miksi vaadit täällä toisilta sellaista mitä et itsekään ole vielä saavuttanut? Oletko liian vaativa itseäsi ja muita kohtaan tai kokonaan väärällä tiellä? Jos jatkat samalla tiellä, synnittömyys jää haaveeksi. Ainakin siihen pisteeseen jolloin Jeesus noutaa sinut taivaaseen.


    • lahkolaiset

      lahkolaiset opettaa että he aikuiskasteen jälkeen ovat synnittömiä, tekivät sitten mitä tekivät

      Johanna Tukiainen on siis heidän mielestään synnitön, kun on saanut aikuis upoutuskasteen ja sen jälkeen varsin rietasta elämää

      • mietitääs.taas

        kyse on sinun väärästä tulkinnasta ja siten tarkoitushakuinen suun synnin kylväminen. Se on myös synnin tekemistä ja josta on tehtävä parannus.
        Jokaisesta sanastamme teemme jokainen tilimme tuomoilla.


    • Mahdollisuusmuuttua

      Kirjoitat ---> Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2. Mutta Raamatun muka saadan Pelastusta kun Jumala auttaa meidät tekemään --> 24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

      • Setä.neuvoo

        Tuossa on sotkettu vanhurskaus ja vanhurskaus. Ei Jaak 2 ole sitä varten kirjoitettu, että sillä kumottaisiin Ef 2. Ei vanhurskaus ole tasan pelastuksen synonyymi, täsmälleen vain ja ainoastaan samaa tarkoittaen.

        Uskon vanhurskaus pelastukseksi (Ef 2), ja eri asia tekojen vanhurskaus (Jaak 2).


    • Mahdollisuusmuuttua

      Mitä minä voin jos Jumala on päättänyt Puhdistaa minua ja tehdä minua Täydellinen Jumalan kaltainen ja ihanasti synnitön kaikille jumalattomille ihailtavaksi ja kaipaa samaa???

      • kirjoitit.toisaalla

        Nukkuisit yöllä Savis !

        Sinä yhä siis jatkat valitsemallasi tiellä.

        Kirjoitit toisessa keskusteluketjussa seuraavaa:

        " Omassa elämässä vaikka minua on leimattu synnittömäksi niin voin vain sanoa että USKON että saan uskoni mukaan muuttua Jumalan kaltaiseksi jo tässä ajassa.. "

        Tajuatko sinä itse, että tuo oppi on yksi menestysteologian eli äärikarismaattisten ja sukonsana liikkeiden pääoppeja ja opin kulmakiviä ?

        Eli sinä Savis yhä uskot, että Jumala tekee sinusta Jumalan !

        Siis oikeasti tuohon sinä nyt ilmoitit uskovasi !

        Mutta tuskin ymmärrät tätäkään asiaa, jonka juuri sinulle kirjoitin.

        Säälin sinua, ja totean enää, että Herra sinua auttakoon ja armahtakoon ja avatkoon silmäsi näkemään Totuuden elämästäsi ja omista touhuistasi.


      • >>>tehdä minua Täydellinen Jumalan kaltainen ja ihanasti synnitön kaikille jumalattomille ihailtavaksi<<<

        Meistä ei tule täydellisiä Jumalan kaltaisia tässä lihassa. Meistä ei myöskään tule jumalattomille ihailtavia söpöläisiä. Ei tullu apostoleista eikä tule saviksestakaan. Kyllä jumalattomat enemmänkin inhoavat ja vihaavat uskovia kuin ihailevat.

        Teloituskuolema kohtasi Jeesusta Kristusta ja kaikkia Hänen apostoleja, yhtä vaille. Odotatko todella jumalattomien ihailua???


    • sisinmaja

      Kyllä meidän tulee pyrkiä kaikessa seuraamaan Jeesuksen jalanjälkiä. Meille on jokaiselle selkeät ohjeet raamatussa, vaikka niihin kasvaminen ja Jeesuksen Sanan mukaiseen elämiseen oppiminen vie jokaisella oman aikansa. Ei niitä niin vain ole kenenkään helppo noudattaa, sillä lihahan on henkeä vastaan, vaikka henki olisikin altis. Jeesus oli synnitön ja meillekin aukeaa tie kaikkein sisimpään lihan kuolemisen kautta.

      • voi.ei

        Taas tuli uusi "synnittömyys, täydellisyys, lankeamattomuus" jankkaaja paikalle ! :(


      • Mahdollisuusmuuttua

        Siis ??? Tulisinko pyrkiä pysymään synneissä suuressa armossa ettei rikkoo teidän oppinne ??


    • Mahdollisuusmuuttua

      Rakas isinmaja. Hyvin olet ymmärtänyt että tulisimme seurata Jeesus niin kuin Hän Käski. Myös tuon on vanhoissa opeissa hyvin selvä -->Jeesus oli synnitön ja meillekin aukeaa tie kaikkein sisimpään lihan kuolemisen kautta

      • lihankuolema

        Näin vähän sinä "Savonarola" tajuat näistä asioista !

        Lihasi ei voi kuolla, se on sula mahdottomuus !

        Siis se liha on sinun oma tahtosi, joka tulee alistaa Jumalan tahdon alle !

        Jumala ei tapa siis lihaamme, eikä siis todellakaaan vie meiltä omaa tahtoamme !

        Olisimme silloin vain tahdottomia robootteja, jos oma tahtomme vietäisiin meiltä.

        Jumalan tahto on siis se, että me omasta halustamme luovumme oman tahtomme toteuttamisesta ja alistamme tahtomme Jumalan tahdon alle ja Jumalan tahtoon, se on tietoinen teko uskovalta.

        Esimerkki tästä toiminnasta Jeesuksen kohdalta:

        36 Sitten Jeesus tuli heidän kanssaan Getsemane nimiselle maatilalle; ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Istukaa tässä, sillä aikaa kuin minä menen ja rukoilen tuolla".
        37 Ja hän otti mukaansa Pietarin ja ne kaksi Sebedeuksen poikaa; ja hän alkoi murehtia ja tulla tuskaan.
        38 Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani".
        39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
        40 Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani!
        41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."
        42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".

        Siis mekään emme tahdo kaikkea sitä, mitä meille tapahtuu, mutta meidänkin siis tulee alistaa oma tahtomme silti Jumalan tahdon alle, vaikka siis emme itse todellakaan haluaisi tuskaa ja ahdistuksia ja kärsimyksiä omalle osallemme !


      • lisää.aiheesta

        Kun Savis sinulle yhä on selvästi epäselviä nämä lihan kuolema asiat, niin jatkan aiheesta lisää, jotta ehkäpä Totuus vapauttaisi sinutkin vihdoin.

        Tuosta Jeesuksen esimerkistä näemme sen, kuinka lihamme sotii monesti Jumalan tahtoa vastaan, sillä eihän kukaan meistä haluaisi kärsiä ihan vapaaehtoisesti, siis Jeesus suostui ristinkuolemaan vastoin omaa haluaan.

        Jeesus siis pyysi Isältä, että jos mahdollista, niin menköön se malja Häneltä pois, mutta ei siis Hänen OMAN TAHTONSA mukaan, vaan tapahtukoon ennemmin Isän Jumalan tahdon mukaan.

        Tätä on siis se, mistä Sana sanoo, lihan tekojen kuolettamiseksi, eli uskova valitsee Jumalan tahdon, oman tahtonsa ja hyvinvointinsa sijaan.

        Siis meidän oma tahtomme, eli lihan tahto kyllä säilyy meillä, eli joka tapauksessa miellä on valinnan mahdollisuus, eli sama kaksi jakoisuus on Paavalin opetuksessa tyyliin lihassa eli lihan mukaan/Hengessä Hengen mukaan:

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Eli Paavali sanoo tuossa Kristuksen elävän hänessä, eli Paavali tekee omien sanojensa mukaan osan aikaa Jumalan tekoja, mutta osan aikaa hänkin myöntää valitsevansa kuitenkin lihan tahdon, eli elävänsä myös siis lihan mukaan, eli omassa tahdossaan.

        Siinä kohtaa Paavali kertoo tuossa siis luottavansa Jumalan armoon ja Kristuksen sovintotyöhön, eli hän luottaa Jumalan hänessä synnyttämään uskoon, sen suhteen, että hänen tulevatkin syntinsä kuuluvat ja sisältyvät Kristuksen sovintotyön piiriin.

        Toki Sana opettaa, että jos ja kun toimimme Jumalan tahdon vastaisesti, eli teemme syntiä, se pitää rehdisti tunnustaa ja anoa anteeksi !


      • lisää.aiheesta

        Raamattu puhuu tästä asiasta myös seuraavaa:

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Otetaan vielä tuo edellinen Sana:

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Siis uskovan tulisi vaeltaa Jumalan valmistamissa ennelta valmiissa teoissa, eli Kristuksen Teoissa, jolloin Kristus elää sen kautta meissä.

        Mutta Paavali selvästi kertoo elävänsä myös oman tahtonsa eli lihan tahdon mukaan, sillä kuten edellä jo kirjoitin, niin ihminen ei voi vapautua omasta tahdostaan, muutenhan olisimme tahdottomia robootteja, eikä Jumala meistä sellaisia halua.

        Jumalan tahto on se, että me omasta halustamme ns. "kiellämme itsemme" eli asetamme Jumalan tahdon vapaaehtoisesti oman tahtomme ja hyvinvointimme edelle.

        Tämä on Jumalan silmissä Hänelle kelpaavaa toimintaa, eli rakkaudesta Jumalaa ja Hänen tahtoaan kohtaan, me annamme jopa itsemme Jumalalle käyttöön vapaaehtoisesti:

        3 Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa,
        4 paljolla pyytämisellä anoen meiltä sitä suosiota, että pääsisivät osallisiksi pyhien avustamiseen;
        5 eivätkä he vain tehneet, niinkuin me olimme toivoneet, vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle ja sitten meille, Jumalan tahdosta,

        Siis Sana sanoo, että minun(tahtoni)tulee vähetä jotta Hän eli Kristus ja Kristuksen vaikutus minussa voi sen kautta kasvaa, jolloin siis Kristus elää minussa ja tekee tekonsa minussa.

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Mutta vastoin Saviksen oppia, se "minä" eli oikeammin siis minun oma tahtoni ja valinnan vapauteni ei lopu, sitä ei Jumala uskovalta vie, joten liha eli lihan tahtomme pysyy koko elämämme ajan !

        Sellainen "synnittömyys" "täydellisyys" "lankeamattomuus" ja lopullinen lihan kuolemis oppi on siis aivan järjetön.

        Se on siis vain teoria, joka on rakennettu vain teoria tasolla, eikä tuollaiseen oppin uskova siis edes tajua sitä, mitä hän oikeasti opettaa ja varmaksi väittää.

        1. Tim. 1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

        Siis syvällinen asioiden ymmärrys puuttuu totaalisesti, näiltä toisten kehittämien teoria oppien toistelijoilta !

        Mutta kuitenkin muita opetetaan kiihkolla, ja jopa väitetään Totuuden kertojia, jopa pahan hengen vallassa oleviksi harhaopettajiksi.

        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.


      • saisavistien
        lisää.aiheesta kirjoitti:

        Raamattu puhuu tästä asiasta myös seuraavaa:

        Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Otetaan vielä tuo edellinen Sana:

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Siis uskovan tulisi vaeltaa Jumalan valmistamissa ennelta valmiissa teoissa, eli Kristuksen Teoissa, jolloin Kristus elää sen kautta meissä.

        Mutta Paavali selvästi kertoo elävänsä myös oman tahtonsa eli lihan tahdon mukaan, sillä kuten edellä jo kirjoitin, niin ihminen ei voi vapautua omasta tahdostaan, muutenhan olisimme tahdottomia robootteja, eikä Jumala meistä sellaisia halua.

        Jumalan tahto on se, että me omasta halustamme ns. "kiellämme itsemme" eli asetamme Jumalan tahdon vapaaehtoisesti oman tahtomme ja hyvinvointimme edelle.

        Tämä on Jumalan silmissä Hänelle kelpaavaa toimintaa, eli rakkaudesta Jumalaa ja Hänen tahtoaan kohtaan, me annamme jopa itsemme Jumalalle käyttöön vapaaehtoisesti:

        3 Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa,
        4 paljolla pyytämisellä anoen meiltä sitä suosiota, että pääsisivät osallisiksi pyhien avustamiseen;
        5 eivätkä he vain tehneet, niinkuin me olimme toivoneet, vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle ja sitten meille, Jumalan tahdosta,

        Siis Sana sanoo, että minun(tahtoni)tulee vähetä jotta Hän eli Kristus ja Kristuksen vaikutus minussa voi sen kautta kasvaa, jolloin siis Kristus elää minussa ja tekee tekonsa minussa.

        Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Mutta vastoin Saviksen oppia, se "minä" eli oikeammin siis minun oma tahtoni ja valinnan vapauteni ei lopu, sitä ei Jumala uskovalta vie, joten liha eli lihan tahtomme pysyy koko elämämme ajan !

        Sellainen "synnittömyys" "täydellisyys" "lankeamattomuus" ja lopullinen lihan kuolemis oppi on siis aivan järjetön.

        Se on siis vain teoria, joka on rakennettu vain teoria tasolla, eikä tuollaiseen oppin uskova siis edes tajua sitä, mitä hän oikeasti opettaa ja varmaksi väittää.

        1. Tim. 1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

        Siis syvällinen asioiden ymmärrys puuttuu totaalisesti, näiltä toisten kehittämien teoria oppien toistelijoilta !

        Mutta kuitenkin muita opetetaan kiihkolla, ja jopa väitetään Totuuden kertojia, jopa pahan hengen vallassa oleviksi harhaopettajiksi.

        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

        Nyt savis sai oikeaa ohausta oikealle tielle. Hyvin selväsanaisesti opetat Pyhässä Hengessä ja paljastit saviksen harhan. Tällaista tekstiä tänne lisää, kiitos.


    • Mahdollisuusmuuttua

      Ja näin vähän sä tajuat Pyhä Raamatusta. Ja yritit saivartella oikein paljon. Ja kehtaat ottaa esimerkki vanhasta liiton ajasta ennekuin Jeesus on kuollut niin että me voimme kuolla Hänen kanssa . Siis kirjoitat röykeästi esimerkki 36 Sitten Jeesus tuli heidän kanssaan Getsemane nimiselle maatilalle; ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Istukaa tässä, sillä aikaa kuin minä menen ja rukoilen tuolla". No yhtä vähän niillä oli voima siellä kun missään muissa asioissa mitä tapahtui Jeesuksen aikana kun he eivät olleet Uudestisyntyneitä että muuttava ja auttava Voima olisi voinut autta heitä. Älä enää kirjoita valheita tänne pliis..

    • Mahdollisuusmuuttua

      Kirjoitit näin valheellisesti myös. Mutta vastoin Saviksen oppia, se "minä" eli oikeammin siis minun oma tahtoni ja valinnan vapauteni ei lopu, sitä ei Jumala uskovalta vie, joten liha eli lihan tahtomme pysyy koko elämämme ajan !
      Ja sen takia teidän syntinne pysyy koska lihanne on täynnä syntiä ja te ette salli sen kuolla ristillä tän ISO minä EGO TOISELLA NIMELLÄ siis liha ...

    • voi.savis

      Kirjoitat taas ihan sekavia !

      Minä kirjoitin Jeesuksen toiminnasta ja alistumisesta Isän tahtoon !

      Sinä sanot siihen, että nuo eivät olleet uudestisyntyneitä ?

      Siis käytännössä sanoit Jeesusta vain ihmiseksi, joka ei siis ollut omien sanojesi mukaan uudesti syntynyt !

      Mitä ihmettä oikein sekoilet ?

      Sitten Savis, sinä itse olet myöntänyt, että et ole vielä sitä synnittömyyttä saavuttanut !

      Miksi et itse ole sitä omaa lihaasi ristiin naulinnut/antanut naulita ?

      Miksi sinun oma lihasi on yhä täynnä syntiä ?

      • Mahdollisuusmuuttua

        En tiedä tuosta täynnä syntiä. Mutta on kohtia joka Jumala tulis puhdistaa minussa. Ja kun mulla ei ole samanlainen tee se itse uskonto kun sinulla ja en pysty myöskään käskeä Jumala niin kuin menestysteologian gurut tekevät niin mun täytyy odottaa että Jumala sen tekee. Ja minä todella nautin saada antaa itseni pestettäväksi Jumalan sýliin. Kun Hän tekee sen . Tiedän myös miksi ja minkä tähden .. Ja miksi se on kestänyt. Mutta Jumalan Toivossa on mitä Hän on lahjottanut minulle on ihana Toivo koska se avaa Uskon kautta Tien !!

        Onko totta että et vielä ymmärrä mitä Golgatassa tapahtui kun Jumala ristiinnaulittiin ? Ja mitä se meille antaa ja tarkoittaa ??


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        En tiedä tuosta täynnä syntiä. Mutta on kohtia joka Jumala tulis puhdistaa minussa. Ja kun mulla ei ole samanlainen tee se itse uskonto kun sinulla ja en pysty myöskään käskeä Jumala niin kuin menestysteologian gurut tekevät niin mun täytyy odottaa että Jumala sen tekee. Ja minä todella nautin saada antaa itseni pestettäväksi Jumalan sýliin. Kun Hän tekee sen . Tiedän myös miksi ja minkä tähden .. Ja miksi se on kestänyt. Mutta Jumalan Toivossa on mitä Hän on lahjottanut minulle on ihana Toivo koska se avaa Uskon kautta Tien !!

        Onko totta että et vielä ymmärrä mitä Golgatassa tapahtui kun Jumala ristiinnaulittiin ? Ja mitä se meille antaa ja tarkoittaa ??

        Sinä et itse tunnu tajuavan sitä, että mitä Golgatalla tapahtui !

        Tuosta Jumalan puhdistamisesta, sillä on ehtonsa !

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Sinä et ole tunnustanut/katunut/pyytänyt anteeksi, sinun omia syntejäsi, joista olen sinua huomauttanut !

        1) Siis väärien todistusten antaminen lähimmäisestä, joita olet viesteissäsi viljellyt.

        2) Toisen uudestisyntyneen uskovan demonisointi !

        3) Pyhän Hengen nimittämistä pahaksi hengeksi !

        Sinä et siis tunnusta/kadu/pyydä anteeksi syntejäsi, ja siksi ne pysyvät, eikä Herra voi sinua millään puhdistaa, koska et tottele tuota sanaa !

        Siinä siis on ehto JOS tunnustamme syntimme !

        Mutta sinä et tunnusta, ja siksi pysyt synneissäsi, eli syntisi pysyvät, etkä pyhity yhtään mihinkään.

        Tämäkin väärä touhu ja toimintatapa, on ominaista juuri äärikarismaatikoille,


      • Mahdollisuusmuuttua
        voi.savis kirjoitti:

        Sinä et itse tunnu tajuavan sitä, että mitä Golgatalla tapahtui !

        Tuosta Jumalan puhdistamisesta, sillä on ehtonsa !

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Sinä et ole tunnustanut/katunut/pyytänyt anteeksi, sinun omia syntejäsi, joista olen sinua huomauttanut !

        1) Siis väärien todistusten antaminen lähimmäisestä, joita olet viesteissäsi viljellyt.

        2) Toisen uudestisyntyneen uskovan demonisointi !

        3) Pyhän Hengen nimittämistä pahaksi hengeksi !

        Sinä et siis tunnusta/kadu/pyydä anteeksi syntejäsi, ja siksi ne pysyvät, eikä Herra voi sinua millään puhdistaa, koska et tottele tuota sanaa !

        Siinä siis on ehto JOS tunnustamme syntimme !

        Mutta sinä et tunnusta, ja siksi pysyt synneissäsi, eli syntisi pysyvät, etkä pyhity yhtään mihinkään.

        Tämäkin väärä touhu ja toimintatapa, on ominaista juuri äärikarismaatikoille,

        Eikö karismaatikko joka on lievempi ilmiö kun äärikarismaatiko ja molemmilla ei ole mitään tekemistä minun kanssa koska en hyväksy heidän putoileva ja kaatumiskokoukset. Nyt taas tein varmaan sun mielestä syntiä? Tarkoitatko uudestisyntyneet niin kuin RHB ja Hinn ja joku demonisoitu Tod Bentley ? Nä äärikarismaatikot?

        Kyllä tunnustan lähimmisilleni synti. Mutta sä et taida olla lähimmäinen ???

        Tunnustatko sinä että sulla on mahdollisuus muuttua tuosta savis-vihasta ??


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Eikö karismaatikko joka on lievempi ilmiö kun äärikarismaatiko ja molemmilla ei ole mitään tekemistä minun kanssa koska en hyväksy heidän putoileva ja kaatumiskokoukset. Nyt taas tein varmaan sun mielestä syntiä? Tarkoitatko uudestisyntyneet niin kuin RHB ja Hinn ja joku demonisoitu Tod Bentley ? Nä äärikarismaatikot?

        Kyllä tunnustan lähimmisilleni synti. Mutta sä et taida olla lähimmäinen ???

        Tunnustatko sinä että sulla on mahdollisuus muuttua tuosta savis-vihasta ??

        Et näemmä ymmärrä edes sitä, että kuka on lähimmäisesi !

        29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
        30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
        31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
        32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
        33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
        34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
        35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
        36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
        37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".

        Meidän tapauksessamme kuka Savis on lähimmäisesi ? :

        32 Ja kansanjoukko istui hänen ympärillään, ja he sanoivat hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät sinua".
        33 Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
        34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
        35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

        Siis uudestisyntyneet uskon veljet ja sisaret ovat lähimmät lähimmäisemme !

        Mieti hetki uudestaan sitä, kuka on lähimmäisesi oikeasti !


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Eikö karismaatikko joka on lievempi ilmiö kun äärikarismaatiko ja molemmilla ei ole mitään tekemistä minun kanssa koska en hyväksy heidän putoileva ja kaatumiskokoukset. Nyt taas tein varmaan sun mielestä syntiä? Tarkoitatko uudestisyntyneet niin kuin RHB ja Hinn ja joku demonisoitu Tod Bentley ? Nä äärikarismaatikot?

        Kyllä tunnustan lähimmisilleni synti. Mutta sä et taida olla lähimmäinen ???

        Tunnustatko sinä että sulla on mahdollisuus muuttua tuosta savis-vihasta ??

        Mutta sitten toiseen ja vakavampaan asiaan Savis !

        Uskovan ei tule valikoida sitä, keneltä tulee pyytää anteeksi sen mukaan, kenet sinä koet lähimmäiseksesi !

        Suomen lain mukaan, jos sinä rikot ketä ihmistä tahansa vastaan, on asia sovittava ja jopa korvattava rikkomuksesi seuraamukset !

        Siis Jumala opetti minulle, että jos vaikka kuinka tukkisilmäinen ulkokultainen fariseus tulisi minua nuhtelemaan synnistäni, niin minun tulee se käsitellä ja sitten tarvittaessa pyytää anteeksi häneltäkin, vaikka itse en häntä arvostaisi.

        Mutta sinä siis myönnät itsekin valikoivasi, että keiltä sinä pyydät syntejäsi ja vääriä toimiasi anteeksi, ja se on ylpeyttä ja paisuneisuutta ja väärin Jumalan ja Herrasi edessä se !

        Ymmärrätkö tämän ?

        Siis sinun tulee AINA pyytää anteeksi syntejäsi vaikka toinen, jota kohtaan olet rikkonut, olisi sinun mielestäsi ihan mitä vain tai kuinka arvoton ja huono tahansa sinun mielestäsi !

        Suomen lain edessäkään emme ole eri arvoisia tässä suhteessa !

        Jumalan edessä olemme vielä vähemmän eriarvoisia tässä kohtaa !

        Joten paljastit oman paisuneisuutesi ja ylpeytesi ja sydämesi väärän asenteen vain, tämän viestisi kautta ja avulla !


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Eikö karismaatikko joka on lievempi ilmiö kun äärikarismaatiko ja molemmilla ei ole mitään tekemistä minun kanssa koska en hyväksy heidän putoileva ja kaatumiskokoukset. Nyt taas tein varmaan sun mielestä syntiä? Tarkoitatko uudestisyntyneet niin kuin RHB ja Hinn ja joku demonisoitu Tod Bentley ? Nä äärikarismaatikot?

        Kyllä tunnustan lähimmisilleni synti. Mutta sä et taida olla lähimmäinen ???

        Tunnustatko sinä että sulla on mahdollisuus muuttua tuosta savis-vihasta ??

        Sitten tuo karismaattisuus !

        Uudestisyntynyt uskova on karismaattinen, eli hänellä on ja toimivat Pyhän Hengen lahjat, sen Hengen vuoksi, joka hänessä asuu !

        Karismaattisuus ei siis ole väärin, vaikka niin nyt väärin opetit !

        Mutta äärikarsimaattisuus, eli se johon sinäkin olet langennut on taas väärin.

        Siis ihan kuten on olemassa oikeaa Hengellisyyttä eli Hengen toimintaa, on olemassa ylihengellisyyttä eli väärää toimintaa myös.

        Samoin on olemassan oikeaa ja puhdasta karsimaattisuutta, eli Pyhän Hengen ja Pyhän Hengen lahjojen toimintaa, ja sitten on väärää eli äärikarsimaattista hihhulointia, jolla ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen toiminnan kanssa !

        Yritä nyt Savis edes opetella perus asiat ja termit, jotta ei tarvitse joka kerta korjailla ihan kaikkea kirjoittamaasi.

        Tämä juuri on perus ongelmasi, kirjoitat asioista ja opetat muita asioista, joita et itse kyllin ymmärrä, ja siksi viestisi ovat erittäin sekavia.

        Sinun kanssasi on lähes mahdotonta keskustella, kun tilanne on tälläinen !


      • voi.savis
        Mahdollisuusmuuttua kirjoitti:

        Eikö karismaatikko joka on lievempi ilmiö kun äärikarismaatiko ja molemmilla ei ole mitään tekemistä minun kanssa koska en hyväksy heidän putoileva ja kaatumiskokoukset. Nyt taas tein varmaan sun mielestä syntiä? Tarkoitatko uudestisyntyneet niin kuin RHB ja Hinn ja joku demonisoitu Tod Bentley ? Nä äärikarismaatikot?

        Kyllä tunnustan lähimmisilleni synti. Mutta sä et taida olla lähimmäinen ???

        Tunnustatko sinä että sulla on mahdollisuus muuttua tuosta savis-vihasta ??

        Sitten Savis taas kerran !

        Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi !

        En minä sinua vihaa !!!

        Olen vuosikymmenen ajan jo yrittänyt vain auttaa sinua !

        Olen melko kärsivällinen ollut, sillä yhä siihen pyrin kohdallasi.

        Joten mitään vihaa ei minulla ole sinua kohtaan, vaan lähinnä säälin sinua, kun olet noin pahasti eksynyt, eikä mikään näytä auttavan.

        Mutta Jumala voi, eikä Hänelle ole mikään mahdotonta, vaikka minusta näyttäisi kuinka toivottomalta !

        Sekin on jännä juttu, että sinä näet vihana sen, kun joku yrittää sinua auttaa Totuuteen:

        19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.


    • Mahdollisuusmuuttua

      No joo lähimmäiskarismaattinen harhaanjohdatettu. Anteeksi että olen loukannut sun ylpeyteesi. Onko hyvä nyt sitten ?

      Kirjoitit --> Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

      Mutta vastoin Saviksen oppia, se "minä" eli oikeammin siis minun oma tahtoni ja valinnan vapauteni ei lopu, sitä ei Jumala uskovalta vie, joten liha eli lihan tahtomme pysyy koko elämämme ajan !
      >>>> kirjoitan ; Ei vie jos ei antaudu ja antaa Jumala viedä sen..<<<<

      Sellainen "synnittömyys" "täydellisyys" "lankeamattomuus" ja lopullinen lihan kuolemis oppi on siis aivan järjetön.

      >>>> Siis ; se on vain sinun järjenpäätelmiä koska ett ole löytänyt Kristuksen salaisuus ja lihan kuoleminen joka selvästi on kirjoitettu sinulle ROM 6 -ssa.. Mutta kun et ole kuollut Kristuksen kanssa niin miten sä sitten voit ymmärtää mitään?

    • Setä.neuvoo

      Lyhyesti aiheesta 1. Joh 1 - jos tunnustamme syntimme, Hän on uskollinen jne.


      Ei Jumala muutu uskolliseksi ihmisten tunnustusten ansiosta. Kristus sama eilen tänään ja iankaikkisesti, Heb 13. Uskollisuudesta 2. Tim 2:

      http://biblehub.com/pr38/2_timothy/2.htm

      Eli 1. Joh 1 -kohta ei ole mikään pelastuksen saamisen menetelmä, että tunnusta ja saat palkinnoksi sitä ja tätä (vrt. Ef 2, pelastusta ei saada teoilla). Uskomaton ihminen ei välttämättä ymmärrä mitään synneistänsä, vaan alkaa Raamattu avautua vasta herätyksen jälkeen.

      Uudestisyntyminen ei tapahdu omilla teoilla.

      • mahdoton-ta

        Vai setä neuvoi ? Jos on syntiä ja niitä ei tunnustaa vaan vähettelee niitä koska on niin suuressa armossa?? Ninkö se menee ja sitten vaan uudestisyntyy?


      • Setä.neuvoo
        mahdoton-ta kirjoitti:

        Vai setä neuvoi ? Jos on syntiä ja niitä ei tunnustaa vaan vähettelee niitä koska on niin suuressa armossa?? Ninkö se menee ja sitten vaan uudestisyntyy?

        1. Joh 1. Jos me tunnustamme syntimme.

        Ymmärrätkö mitä siinä sanotaan? Ei synti ole mikään ylpeilyn aihe. Jolla tienataan pelastus. Näinhän jotkut "herättäjät" ja ratkaisukristilliset yrittävät neuvoa, että tienaa pelastus tekemällä parannus ja tunnustamalla syntiä. Ilveilettekö te.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2. Siis ei synnin tunnustamisella eikä muilla teoilla.


    • Mahdollisuusmuuttua

      Oliko tuo Bileamin aasi karismaattinen kun Jumala puhui hänen kautta bileamille? Ja ehkä sanot uudestisyntynyt aasi?

    • JeesusItse

      Katsele itseäsi peilistä!
      Harjoittele peilisi edessä hurskaita ilmeitä ja hurskasta liikehdintää!
      Harjoittele peilisi edessä hurskaan näköistä kielillä puhumistasi!
      Ahkeralla harjoittelulla peilisi edessä, sinusta tulee synnittömän näköinen!
      Ja se on tärkeintä, se hurskastelu IHMISTEN EDESSÄ (Ei Jumalan edessä!!!) !!!
      Hurskastelijat tulevat tuomitsemaan ENKELEITÄKIN!!!
      JEESUS ON JUMALA!!!
      HURSKASTELIJOISTA TULEE TULEMAAN JEESUKSEN KALTAISIA jumalauta JUMALIA!!!
      POKKAA JA KUMARRA SINÄ synnitön! VAIN HURSKASTELIJOITA, äläkä Jumalaa!!!
      HURSKASTELIJOISTA TULEE VIELÄ TULEMAAN JEESUKSEN KALTAISIA JUMALIA!!!
      POTKIVAT JUMALAN POIS VALTAISTUIMELTAAN, JEESUKSENKIN (kun osoittauitui sellaiseksi "jehovaksi" (esim. Joh.17:3), uskomatta Tuomasta, joka tiesi näistä uskonasioista PAAALJON enämpi kuin itse Jeesus!

      HALLELUJJAAA!!!

      2. Korinttolaiskirje 3
      18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

      HALLELUJJAA!!!

      Roomalaiskirje 8
      29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;

      HALLEHALLELYJJÄÄÄ!!!
      MUUTUMME JEESUSJUMALAN KALTAISIKSI (2.Kor.3:18), RIEMUITSEVAT SAATANALLISET, LUKUTAIDOTTOMAT HURSKASTELIJAT!!!
      (Eivät lue Raamattua! Osaavat vain hurskaan näköisinä heilutella sitä rekvisiittanaan "uskolleen" ja "tyhjille/tyhmille" puheilleen!!!)
      (Ja kalliin, vasikannahkaisen Raamatun se olla pitää, jotta sitä sitten kelpaa heilutella ja esitellä hurskaan näköisenä muille hurskastelijoille!!!)
      (No tottahan toki!!!)

      "ghnghtiuu8oö8iikljbnfjipö-oö-mb nbfth6ikgghrulbjk.ililukufgnfjykmbmbh,lölöoyjyrfhgv mkluiyjhjkyytygmjilu786867uykhkuhkjhkhyuyioyiutyuykjhblkuk"

      Ja joku tuotakin sitten ymmärsi???:

      HALPALUJJAA?

      Apostolien teot 2
      7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
      8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
      9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
      10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
      11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
      12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"

      MITÄ TÄMÄ MAHTAA OLLA? HALPALUJJAA!

      Suomalaisena en suomalaisten helluntailaisten möngerryksestä ymmärrä pätkääkään! En sanakaan! Halpalujjaa?
      Eikä löydy möngerryksille selittelijöitäkään, vaikka Paavali selittelijöitä huutelikin!
      Huhuu! Ei ymmärrä!
      Ja Paavali sanoi vielä senkin, etteivät mölöttäjät saa mölöttää yht`aikaa, eikä varsinkaan naiset ilman huivia päänpeittona!
      JUU JUU! Huivit on päässä joka akalla, alkuseurakuntalaisia kun helluntailaiset ovat!!! Parantavat kaikki sairaat, juovat myrkkyä röyhtäilemättä, käsittelevät myrkkykäärmeitä jne.!!! Ovat tulevia JUMALIA Jumalan ensin palliltaan (uskovat raukat pystyvänsä "katolilaisina" siihen!!!) pois potkittuaan!!!

      HALPALUJJAA!!!!!!!!!!!!

    • Mahdollisuusmuuttua

      Jos Jumala päättää tehdä minut synnitön niin en tule sanomaan Hänelle ei kiitos. Vaan sanon ole armollinen minulle syntinen. :) : ) : ) KIIITOS JA KUNNIA HÄNLLE JOLLE KUNNIA KUULUU !!!!

    • huhhejjaa

      Löytyykö synnitöntä menoa kun Jeesus takaisin tulee ? Vai vain synnillistä ?

      • kysyvä

        Niin löytääkö Hän yhtään joka tekee Oikein ja Hyvä? Siis usko tuottaa Vanhurskauden ja eihän Vanhurskaudessa voi olla vääryyttä ja syntiä ?


    • Kurja.syntinen

      Synnitön ei pääse taivaaseen. Sionne pääsee vain armahdettu syntinen.

      • hahhejjaa

        Eihän vanhurskaus voi olla vanhurskautta jos löytyy vääryyttä? Eikö vanhurskautta on jotain täydellistä oikea oikeutta ?


      • jaikaliii91

        >>>Sionne pääsee vain armahdettu syntinen.<<<

        Syntinen, joka on armahdettu, ei enää ole syntinen. Hän ei ole enää edes armahdettu syntinen. Hän on uusi luomus Kristuksessa. Hän on Jumalan lapsi.
        Raamattu ei tunne armahdettua syntistä. Minä en ole häntä löytänyt Raamatusta.


    • BudSpencer

      Synnin tekemisestä pääsee eroon, kun kuolee. Siihen asti synti roikkuu mukana kaikkein hurskaimmillakin uskovilla. Jeesus eli ainoan synnittömän elämän.

      • muttamutta

        Elikä tehkä kaikkeessa (ja vielä Jeesuksen Nimessä)niin kuin minä teen sanoi Paavali ! Elikä samalla viisin syntiä niin kuin hän teki ja toivosi että kaikki olis niin kuin hän on. Hetkinen sun syntioppi joka roikkuu mukaan loppuun asti ei oikein päde. !


      • lopeta.jo.savis
        muttamutta kirjoitti:

        Elikä tehkä kaikkeessa (ja vielä Jeesuksen Nimessä)niin kuin minä teen sanoi Paavali ! Elikä samalla viisin syntiä niin kuin hän teki ja toivosi että kaikki olis niin kuin hän on. Hetkinen sun syntioppi joka roikkuu mukaan loppuun asti ei oikein päde. !

        Lopeta jo Savis !

        Kysymyksesi oli alun pitäin suomennettuna seuraava:

        "Miten minun tulee suhtautua siihen, että Jumala haluaa tehdä minusta Jumalan."

        Siis synnitön on ja voi olla vain Jumala itse, mutta sinä siis haluat itse Jumalaksi.

        Tämä itse itsensä korottamis asia on kaikissa näissä nykyajan eksytyksissä tavalla tai toisella mukana.

        Siis perkele ylpistyi ja halusi Jumalaksi, ja antikristuksen henki, joka yhä väkevämmin vaikuttaa tässä lopun ajassa, ruokkii tuota samaa halua ja himoa.

        Siis lopulta tuleva kadotuksen lapsi eli antikristus, korottaa siis ihmisenä itsensä Jumalaksi.

        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Vielä tuo Sanankohta laajemmin:
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Mutta Savis siis on niin pahasti eksytetty ja siten sokea, että hän ei itsekään tajua edes sitä, mitä hän oikeasti väittää ja opettaa.

        Mutta Jumalaksi Savis siis kovasti haluaa, se on jo tullut selväksi.


      • jaikaliii91
        muttamutta kirjoitti:

        Elikä tehkä kaikkeessa (ja vielä Jeesuksen Nimessä)niin kuin minä teen sanoi Paavali ! Elikä samalla viisin syntiä niin kuin hän teki ja toivosi että kaikki olis niin kuin hän on. Hetkinen sun syntioppi joka roikkuu mukaan loppuun asti ei oikein päde. !

        Kerro savis kuinka kauan olet ollut uskossa ja kuinka kauan olet yrittänyt kaikin voimin vanhurskauttaa ja pyhittää itseäsi onnistumatta siinä. Kuinka kauan uskot yrittämisesi kestävän vielä ennen kuin saavutat OMAN vanhurskauden?

        Kysyt aloituksessa että mitä sinun tulisi tehdä jos Jumala tahtoo tehdä sinusta synnittömän. Minä vastaan että sinulla on vaihtoehdot vähissä. Lopeta omat yrittämisesi tehdä itsestäsi synnitön ja anna Jeesuksen Kristuksen tehdä se sinulle ja sinussa. Toinen vaihtoehto on se että sinä .... niin,... se jo tuossa edellä kerrottiin sinulle.


      • samaa.pataa
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Kerro savis kuinka kauan olet ollut uskossa ja kuinka kauan olet yrittänyt kaikin voimin vanhurskauttaa ja pyhittää itseäsi onnistumatta siinä. Kuinka kauan uskot yrittämisesi kestävän vielä ennen kuin saavutat OMAN vanhurskauden?

        Kysyt aloituksessa että mitä sinun tulisi tehdä jos Jumala tahtoo tehdä sinusta synnittömän. Minä vastaan että sinulla on vaihtoehdot vähissä. Lopeta omat yrittämisesi tehdä itsestäsi synnitön ja anna Jeesuksen Kristuksen tehdä se sinulle ja sinussa. Toinen vaihtoehto on se että sinä .... niin,... se jo tuossa edellä kerrottiin sinulle.

        Olette Jaikali Saviksen kanssa samaa pataa.

        Kumpikaan ei tunnusta omia syntejään, vaan kieltäytyy tunnustamasta, joten kumpikaan ei pyhity, vaikka kovasti luulottelee pyhittyvänsä.

        Kummatkin siis levitätte täällä julkisesti valheita(opillisia ja muita) ja vääriä todistuksia lähimmäisistä, ja vaikka jäätte niistä selvästi kiinni, en ole kummankaan nähnyt pyytävän anteeksi tai edes tunnustavan julkisia syntejänne.

        Siis jos julkisesti velehtelee niin silloin tulisi julkisesti pyytää myös anteeksi, mutta sitähän te ette tee, ette millään, ja siksi ette voi millään myöskään pyhittyä, sillä Sanassa on selvä ehto:

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Te molemmat siis luulette jotekin voivanne tehdä syntiä Armon alla, ilman että niitä tulisi pyytää anteeksi ja tunnustaa ja katua ja sen kautta muuttaa toimintaa.

        Siis käytätte Jeesusta ja Hänen vertaan kuin "kumi leimasimena" joka peittää kaikki syntinne, ilman mitään tunnustamis ja katumis ja anteeksipyytämis velvoitetta.

        Teillä on siis oikeus jatkaa synneissänne elämistä ja sen jatkamista ns "väärän armon alla" loputtomiin.

        Kumpikin on jatkanut omaa väärää toimintaansa ainakin jo 10 vuotta, eikä muutosta ole tullut vieläkään.


    • Setä.neuvoo
    • saattaapäätökseen

      Synti on sitä jos en usko"Poikaan". Pojan kautta löytyy myös isä. Uskova elää toivossa ja uskossa ja -tavoittelee rakkautta. Evankeliumin kautta syntyy usko. kukaan ihminen ei osaa rakastaa luonnostaan .. vihollisia -edes itseään. Synti tuhosi rakkauden tekemällä siitä ehdollisen. Jumalan rakkaus on ehdotonta eikä katso ketään rintamuksiin.Rakkauden vastaanottaminen omalle kohdalle maksaa.. .. ylpeydelle.. Ristin ovesta ei pääse ilman katumusta ja anteeksiantamusta, päätös joka on ihmisen osa:.. antaa anteeksi.. koska uskon ja "tiedän" itsekin saaneeni.. (saan LAHJAN ja Henki alkaa vaikuttaa tahtomista ja tekemistä.) Evankeliumin mukaan:KRISTUS on "kirottujen lunastaja tullen itse kiroukseksi meidän syntiemme tähden".. ja "HÄNEN haavainsa kautta me olemme paratut".. me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat"..//Jokaisella myös on oma risti ,ne asiat jotka painaa ja koettelee kärsiällisyyttä .Pelastus on kuitenkin Jeesuksen veressä, joka vapauttaa sielua joka päivä. Jos mokaa saa tunnustaa ja hylätä synnin, ..aina uudestaan..pikkuhiljaa sydän alkaa uskoa ja vihata syntiä niinkuin Jumala sitä vihaa. Saa elää" terveellisessä kurituksessa". (Sielu ei nöyrry aina helpolla, mutta työ on Herran- joka on todella luvannut viedä perille.) /SUUN TUNNUSTUS on myös sen tukkimista pahan puhumiselta. Herra antaa jokaiselle viisautta kun sitä pyytää.. ja katuu syntejään joka päivä, sillä se on sydämen paluuta Jumalan luo.// RAKKAUS on USKOLLISUUTTA . SYNTI on tappanut lapsen meissä... Rukoillaan että Jumala.... herättäisi... sen jälleen eloon.// "Sentähden luopukoon vääryydestä jokainen joka Herran nimeä mainitsee ja halatkaamme niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa. Hän joka on teissä aloittanut hyvän työn, on sen saattava myös päätökseen aina lunastuksen päivään saakka".

    • totuusjokakestää

      Mutta Pyhä Raamattu kertoo että synti on kaikki vääryys.
      1. Joh. 5:17 
      Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe