Täällä aina puhutaan masennuksesta ja kun parisuhteettomuus masentaa. Mutta mistä voi tietää onko masentunut vai muutenvaan vittuuntunut? Itse en koskaan ole naista saanut ja vaikka niitä näkee jatkuvasti mut tietää et koskaan ei saa, niin tekeekö se minusta henkilön jolla diaknosoitaisiin masennus? Mielestäni ei koska muu elämäni on kivaa ja menee hyvin. Olen pettynyt en masentunut. Muistakaa tämä, kun aina syytätte ätmejä masentuneiksi.
Mikä ero masennuksella ja vitutuksella?
23
454
Vastaukset
- Luolasukeltaja
Joe Bobin mielestä masennuksen ja vitutuksen raja on niiden kolmannessa ulottuvuudessa, eli tylsistymisessä.
Tylsistynyt ihminen on kuin kävelevä aikapommi. Alalajit eivät tätä ole.
(Naurua) - vaarallista
Masennus on sairaus, vittuuntuminen on tunne. Masentunut ei aina edes huomaa olevansa masentunut, ennen kuin sairaus on jo kehittynyt vakavaksi. Elämästä häviää kaikki ilo ja arkielämän pyörittäminen muuttuu usein mahdottomaksi. Pahimmillaan masennus tekee ihmisestä vuodepotilaan, koska lamaannus on niin valtava.
Vaara vaanii parantumisessakin. Kun masennuspotilas saa jonkin verran toimintakykyään takaisin, hän voi käyttää sitä tekemällä itsemurhan. Masennus on ikävä kyllä sairaus, jonka nimeä käytetään todella paljon väärin. Normaali apeus tai huonotuulisuus ei ole masennusta.- Anonyymi
Juuri näin!
- siinäpäero
Vitutus saa liikkeelle. Masennus passivoi.
- mielenterveyspsykoosi
tää sun vastaus on superhyvä
vittu, kun ei oo rekkautunut, että pääsis peukuttamaan, masentaa tällainen kyykytys - masennuinvalmiiksi
mielenterveyspsykoosi kirjoitti:
tää sun vastaus on superhyvä
vittu, kun ei oo rekkautunut, että pääsis peukuttamaan, masentaa tällainen kyykytysOliko tuo vittuilua?
- mielenterveyspsykoosi
masennuinvalmiiksi kirjoitti:
Oliko tuo vittuilua?
no ei todellakaan ollut
- Lyyrikko
Olen masentunut, mutta sinnikäs enkä ole työkyvyttömyyseläkeläinen vaikka itken joka ainoa päivä ja kärsin elämästä eikö mikään tunnu miltään enkä jaksa enää valehdella kavereille, että olisin tyytyväinen yhtään mihinkään, koska masennus on sairaus niin siksi ei voi sanoa "miksi sinä et ole tyytyväinen kun sulla on sitä ja sitä". Siksi olen pitkälti erakko. Luontokin rankaisee mua antamalla syksyn tulla liian aikaisin, kun tykkään olla ulkona, mutta aina sataa :(
Nyt menen ostamaan viinaa ja loppuillan aion istua sisällä peräkammarissani ja trollata netissä.- sooriii
Alku oli ihan hyvä, mutta jo keskivaiheen jälkeen kääntyi kohti liian ennalta-arvattavaa lopputulosta. Ei jatkoon.
:) - PalstanRuminMies
Moi lyyrikko:)
Älä avaudu liikaa kännissä. Itsekin otin sunnuntaina ja pubi kierroksellehan se ajatti. Nyt harrastus haittaa ottamista näin lomalla joten ei jouda ryypätä:)
Ei luonto sua rankaise. Kevyet sateen sietävät vaatteet päälle ja pihalle. Suurimmaltaosin ei sada kuitenkaan vaan kuuroja nuo on. - Lyyrikko
PalstanRuminMies kirjoitti:
Moi lyyrikko:)
Älä avaudu liikaa kännissä. Itsekin otin sunnuntaina ja pubi kierroksellehan se ajatti. Nyt harrastus haittaa ottamista näin lomalla joten ei jouda ryypätä:)
Ei luonto sua rankaise. Kevyet sateen sietävät vaatteet päälle ja pihalle. Suurimmaltaosin ei sada kuitenkaan vaan kuuroja nuo on.Ei tässä ole oikeen mitään mistä avautua. Jollei sitten kerro rankasta työnteosta ja vaaleaorakkaista joita kerännyt lähimetsistä ja jotka on itseasiassa parempia kuin kantarellit. Päihteistä ei ole aihetta kehua. Varmaan jo poliisi kuuntelee muutenkin puhelinta seurastani johtuen vaikka ulkopuolinen olenkin yhtään mihinkään. Tai sitten ei kuuntele ja olen vainoharhainen.
Mutta kumminkin :) - PalstanRuminMies
Lyyrikko kirjoitti:
Ei tässä ole oikeen mitään mistä avautua. Jollei sitten kerro rankasta työnteosta ja vaaleaorakkaista joita kerännyt lähimetsistä ja jotka on itseasiassa parempia kuin kantarellit. Päihteistä ei ole aihetta kehua. Varmaan jo poliisi kuuntelee muutenkin puhelinta seurastani johtuen vaikka ulkopuolinen olenkin yhtään mihinkään. Tai sitten ei kuuntele ja olen vainoharhainen.
Mutta kumminkin :)Enpä ole orakkaita koskaan laittanut Kanttikset, suppilot, mustat torvisienet ja etenkin korvasienet on mun juttu. Nyt on hyvin sieniä muutenkin. Ei ne mitään kuuntele! Kirjottaavat ajokortteja pennuille joten siinä niiden hommat.
- Lyyrikko
PalstanRuminMies kirjoitti:
Enpä ole orakkaita koskaan laittanut Kanttikset, suppilot, mustat torvisienet ja etenkin korvasienet on mun juttu. Nyt on hyvin sieniä muutenkin. Ei ne mitään kuuntele! Kirjottaavat ajokortteja pennuille joten siinä niiden hommat.
Hahaaaa. Poliisit on sieniä ne mitään kuuntele :) Kyllä ne ainakin kirjoittaa osaa.. mulla kaksi massiivista sakkoa alla ja seuraavasta lähtee kortti Trafi kertoi näin kirjeessään.
- PalstanRuminMies
Lyyrikko kirjoitti:
Hahaaaa. Poliisit on sieniä ne mitään kuuntele :) Kyllä ne ainakin kirjoittaa osaa.. mulla kaksi massiivista sakkoa alla ja seuraavasta lähtee kortti Trafi kertoi näin kirjeessään.
Älä kaahaa johtotähdellä! :)
Jos on masentunut niin ei huvita kirjoitella edes palstalle eikä kiinnosta tehdä mitään
Kuten sanottu, vitutus on yksi tunnetila, kun taas depressioon liittyy monia (pääosin negatiivisia) tunnetiloja.
- Anonyymi
,,mutta jos on alkujaan tylsistynyt ,sitten masentunut ja ainavain vituttaa,ni taitaapi olla paras lääke liityä naapuri-vladimirin joukkoihin, ,,,tai sitten tyytyä pilkki-reissuun.,,niin,ja tylsistynyt ihminen saattaa olla kovinkin teräväpäinen.
- Anonyymi
Masennuksen yksi vahva tunnusmerkki on pahantuulisuus ja katkeruus muita kohtaan.
- Anonyymi
Vitutuksessa on enemmän vihaa. Masentunut haluaa olla enemmän omissa oloissa, olla näkymätön, vitutuksessa haluaa enemmän huomiota.
- Anonyymi
Mikä on alku ja mikä on loppu?
Esimerkiksi niin vai onko lopun alku?
Mikä on alun loppu?
Mikä aiheuttaa mitäkin? Rahan puute kyllä aiheuttaa lähes kaikki sairaudet. - Anonyymi
Jos on oikein katkera maailmaa kohtaan, että mikään rangaistus ei riittäisi hyvittämään maailman tekemiä rikoksia itseä kohtaan.
- Anonyymi
masennus tuli itselle menetyksestä, joutui olemaan sellaisessa mukana missä ei halunut olla mukana,
- Anonyymi
Masennus pohjautunee tapahtumiin tai niiden seurauksiin enemmänkin pitkältä jaksolta, saattaa jäädä päälle kertaheitolla loppuelämäksi. Vitutus taasen enemmänkin pohjautuu hetkellisempään ärsytykseen tai turhautumiseen ja saattaa mennä ohitsekin suht. nopsasti. Normi puupäänä käsitän asian ainakin noin osapuilleen, paitsi voivat nuo tuntemukset kyllä kulkea käsikkäinkin. Eli elämä on yhtä juhlaa siinä vaiheessa kun masennutaan ja vittuunnutaan vuoronperään...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291