Irtisanoutuminen asiallisesti

asiallinentyöntekijä

Pidemmän aikaa on ollut tunne, että nykyinen työpaikkani ei ole enää minua varten, tai minä en enää pysty antamaan itsestäni enempää nykyiselle työlleni. Johan tässä samaisessa työssä on pian 10-vuotta työskenneltykin ja haluan uusia haasteita. Työpaikallani on kuitenkin tulossa isoja organisaation muutoksia ja suoraan sanottuna en haluaisi olla siinä mukana. Kun kuulin asiasta, niin alkoi tehdä mieli pois entistä enemmän. Alankin jo rustailemaan vapaita hakemuksia sekä päivittämään cv:tä. Jos nyt satun saamaan uuden työn, niin kuinka tuo irtisanoutuminen tulisi hoitaa, jotta en jättäisi negatiivista kuvaa itsestäni?

8

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saisai

      Hanki ensin uusi työpaikka.
      Asiallinen irtisanoutuminen tapahtuu kirjallisesti. Syytä ei tarvitse kertoa.

      • asiallinentyöntekijä

        No onkos kohtuullista pyytää mahdolliselta uudelta työnantajalta, että ei kysele työnhakijasta tämän sen hetkiseltä työnantajalta? Itse en ainakaan haluaisi, että minusta kysellään tietoja/mielipiteitä nykyiseltä työnantajaltani.


      • sadety
        asiallinentyöntekijä kirjoitti:

        No onkos kohtuullista pyytää mahdolliselta uudelta työnantajalta, että ei kysele työnhakijasta tämän sen hetkiseltä työnantajalta? Itse en ainakaan haluaisi, että minusta kysellään tietoja/mielipiteitä nykyiseltä työnantajaltani.

        Riippuu tietenkin, miten sitä pyytää. Huonosti pyydetty antaa vaikutelman, että nykyisellä työnantajalla ei olisi mitään hyvää kerrottavaa sinusta.


      • asiallinentyöntekijä
        sadety kirjoitti:

        Riippuu tietenkin, miten sitä pyytää. Huonosti pyydetty antaa vaikutelman, että nykyisellä työnantajalla ei olisi mitään hyvää kerrottavaa sinusta.

        Minulla on vähän oma lehmä ojassa siinä mielessä, etten haluaisi uuden työnantajan kyselevän minusta nykyiseltä "pomolta". Vaikken olekaan huono työntekijä, mutta jos lähtöaikeeni paljastuvat, niin täällä alkaa välitön piikittely ja kyräily. Sitä mieluiten pyrin välttämään mahdollisimman pitkään.


      • hoit_su
        asiallinentyöntekijä kirjoitti:

        No onkos kohtuullista pyytää mahdolliselta uudelta työnantajalta, että ei kysele työnhakijasta tämän sen hetkiseltä työnantajalta? Itse en ainakaan haluaisi, että minusta kysellään tietoja/mielipiteitä nykyiseltä työnantajaltani.

        Jos sanot suoraan uudelle työnantajalle, että älä kysele minusta entiseltä työnantajaltani, niin mitä luulet hänen tekevän?! Ottaa puhelimen ja soittaa.


      • Pomosi
        asiallinentyöntekijä kirjoitti:

        Minulla on vähän oma lehmä ojassa siinä mielessä, etten haluaisi uuden työnantajan kyselevän minusta nykyiseltä "pomolta". Vaikken olekaan huono työntekijä, mutta jos lähtöaikeeni paljastuvat, niin täällä alkaa välitön piikittely ja kyräily. Sitä mieluiten pyrin välttämään mahdollisimman pitkään.

        Pelkkä lusmu ja varas sinä olet.


      • asiallinentyöntekijä

        No jos nyt sattuisinkin saamaan muualta työtä ja irtisanoutuisin nykyisestä työstä, niin työpaikalla olisi lusittava sen kuukauden verran, koska irtisanomisaika. Mitäpä luulette, millainen ilmapiiri työpaikalla silloin on?! Melko ahdistava! Vaikka onkin tiedossa, että kohta pääsee pois, niin se kuukausi on piitkä aika.


    • Maisemavaihtuu

      Anna muiden kyräillä rauhassa. Oikeastaan ei ole mitään syytä miksi pomon pitäisi alkaa muille työntekijöille puhumaan sinun irtisanoutumisesta. Et ole tehnyt sopimusta muiden työntekijöiden kanssa vaan työnantajasi kanssa. Meillä ei ainakaan firmassa irtisanoutumiset tule julki kuin suoraan henkilöltä joka itse haluaa asian ilmaista muille. On myös mahdollista että sinun ei tarvitse tehdä sitä kuukautta töitä edes, se on sovittavissa myös työnantajan kanssa. Itse kerrot ihan järkevät syyt sille miksi olet lähtemässä. Työnantaja kyllä ymmärtää lähtösi, ehkä haluaa keskustella sinun kanssa asiasta mutta työnantaja ei voi vaikeuttaa tai hankaloittaa sinun siirtymistä uuteen työhön. Irtisanoutumisen ilmoitat lähimmälle esimiehellesi vaikka ihan kirjallisesti, silloin se virallinen ja mustaa valkoisella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe