Karviaiset

Olen viime aikoina syönyt uskomattomia määriä karviaisia
Onko täällä enemmänkin marjojen syöjiä?

29

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsuudenkodissa oli karviaispuska pihalla. En ole syönyt niitä varmaan enää tämän vuosituhannen puolella. Hyviä kyllä olivat.

• Vähiin on jäänyt kaikenlaisten marjojen syönti sen jälkeen kun mummo kuoli. Sen pihalla syötiin pienenä mansikoita, karviaisia, vadelmia ja viinimarjoja. Tosin suurinta herkkua oli viinimarjanlehdistä tehty mehu. Ne olikin ainoita, joita keräsin enempiä patistamatta.

• Ai lehdistä mehua? Luulis että marjoista tulee parempaa mehua

• atännä

• atännä kirjoitti:

Minä tunnen tuon louhenjuomana :)

Minä en ollut koskaan kuullut moista nimeä, mutta se onkin vissiin peräisin Varsinais-Suomesta ja minä olen sukujuuriltani kiero savolainen.

• Lähikauppani eivät ole halunneet myydä minulle karviaisia. Pitäisi mennä torille tai varkaisiin.

Karviaisen voi syödä joko kokonaan tai sitten voi riipiä ne kannat ensin pois tai vaan tehdä hampaalla reikä kuoreen ja imaista sisukset sisuksiinsa ja sylkäistä kuoret nevadaan. Jos mä oisin karviainen niin en haluaisi sellaista syljeskelijää.

• Kaupassa on vaan mansikoita

• pujottelija kirjoitti:

Kaupassa on vaan mansikoita

Mansikoita olen syönyt tänä kesänä torilta ostettuna ja lisäksi kävelylenkillä on suuhun löytynyt metsämansikoita, jotka oli erityisen hyviä ja mustikoita, joista iso osa on tänä vuonna kumman mauttomia. Lähimmät varmat tietämäni hillapaikat on niin kaukana että olen nähnyt vain lehtiä. Myöskään vadelmaryteikköä ei ole tullut vastaan. Puolukoitakin olen toistaiseksi vain ihaillut, mutta kovin punaisilta ne jo näyttävät.

• m-i-e-s

Onhan täällä. Monenlaiset marjat kelpaa kyllä.

• Juu on marjojen syöjiä ja karviaisistakin tykkään kovasti.

Puskista sen sijaan en pidä. Puutarha pitää siistiä ;-)

• ajasydämenmuotoinen

sinun täytyy sitten kaivaa ruohonleikkuri esille

• atännä

Pitäisi syödä enemmän marjoja, muutenkin kun olen tarkka terveellisistä syömisistä. Viime aikoina on mennyt vain mansikkaa ja mustikkaa. Hilloja ja pakasteita ei tässä lasketa.

• Kumosin juuri karviaisten aiheuttaman terveysvaikutuksen syömällä 2 wieneriä

• atännä
        pujottelija kirjoitti:

Kumosin juuri karviaisten aiheuttaman terveysvaikutuksen syömällä 2 wieneriä

Se on vaan hyvä antaa elimistölle välillä vähän shokkia :)

Tosin jos syö 2 viineriä ja lähtee lenkille, ensimmäisessä ylämäessä ne viinerit on ekana ylhäällä.

• atännä kirjoitti:

Se on vaan hyvä antaa elimistölle välillä vähän shokkia :)

Tosin jos syö 2 viineriä ja lähtee lenkille, ensimmäisessä ylämäessä ne viinerit on ekana ylhäällä.

Se on vaan käytävä tuohon sohvalle sulattelemaan

• crux

"Karviaismarja on karvanen marja, muttei oo heilini karvanen juu" räppäsi/lauloi Simo Salminen aikoinaan.

Kyllä karviaisia tulee syötyä ja hilloa teen niistä yleensä. Ihme ettei niitä tosiaan tunnu olevan missään myynnissä? Karviaispensaan taimia toki on hyvin saatavilla. Ja eihän ne jalostuksen myötä ole enää edes karvaisia marjoja, ei ainakaan omat lajikkeeni.

• Punasia olen syönyt, ne ei ainakaan ole karvaisia

• crux

Yksi pensas minulla taitaa vielä olla sitä vanhaa karvaista lajiketta, punaisia nekin. Tosin se on niin vanha ettei tee enää montaakaan marjaa. Pitää varmaan leikata se alas ja katsoa innostuisiko se siitä vielä.

• 16plus17

Miten tämä liittyy sinkkuuteen?

• Mielestäni sinkut voivat täällä keskustella mistä tahansa, eikä pelkästään sinkkuuteen liittyvistä asioista

• atännä

Kenen kanssa söit? ;)

• Olisko tuo niuhottamisesi syy sinkkuuteesi? Ja kas, aasinsilta asioiden välillä löytyi. :-)

• Marjojen syönti altistaa sinkkuudelle. Jos joku ikinä kysyy mistä parin voi löytää niin vihoviimeinen vastaus on marjapuska. Toista oli ehkä ennen, silloin kun Suomen marjoja ei korjanneet vielä talteen thaimaalaiset ja ukrainalaiset vaan kiimaiset suomalaiset teinit.

• atännä kirjoitti:

Kenen kanssa söit? ;)

Naapurin kissa tuli kerran kiehnäämään, kun söin ulkona

• scrg kirjoitti:

Marjojen syönti altistaa sinkkuudelle. Jos joku ikinä kysyy mistä parin voi löytää niin vihoviimeinen vastaus on marjapuska. Toista oli ehkä ennen, silloin kun Suomen marjoja ei korjanneet vielä talteen thaimaalaiset ja ukrainalaiset vaan kiimaiset suomalaiset teinit.

Puskista voi löytyä kiimainen thainainen

• atännä
        pujottelija kirjoitti:

Puskista voi löytyä kiimainen thainainen

Tuo oli hyvä huomio :D

• Täälläpäin on valitettavasti näkynyt ainoastaan pipopäisiä thaimiehiä, mustikoita keräämässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6705
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2303
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1055
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      89
      953
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe