Vielä kerran poijjaaat :)

Koriantteri

Tuossa nyt menee pari ketjua, joissa aiheena on kysymys, että miksi vihervasemmisto suosii mieluummin islamia kuin uskovaisia kristittyjä? Vastausta tähän ei ole saatu, vaan nim. Jan Kuttaja :) koko ajan vaan vaatii perusteluja ja linkkejä. Jotta päästäisiin nyt keskustelun alkuun, niin käytetäänpäs RepeRK:n viestiä lähtökohtana. Repe kirjoittaa näin ....

""Nyt kyllä huikeasti yliarvioit sakkisi merkityksen. Jopa minä olen sitä mieltä että jos jotain uhkaa haetaan, Euroopassa islam on teitä paljon suurempi. Ette te ole enää yhtään mitään, ja vain nämä hömppäpalstat ja surkuhupaisat eduskunta-aloitteet pitävät teitä pinnalla räpiköimässä. Islamin merkitys voi todella vielä vähän, siis VÄHÄN kasvaa, mutta teidän merkityksenne hiipuu vuosi vuodelta kunnes sen havaitsemiseen tarvitaan elektronimikroskooppia."

Ja sitten taas kerran se kysymys, että miksi tuossa suositaan islamia mieluummin kuin uskovaisia kristittyjä?

Repe rohkeana poikana tai sitten tyttönä, miten vaan, voisi aloittaa, että miksi suosit islamia tuossa viestissäsi mieluummin kuin uskovaisia kristittyjä? Mitä hyvää näet islamissa ja mitä huonoa näet uskovaisissa? Vai oletko kuitenkin sitä mieltä, että me uskovaiset olemme maailman pelastajia ja muslimit sitten ongelmaisempia? Myös Kuttajan Jani voi tietenkin myös osallistua, mutta argumenttiasein vain, mieluummin ei nyt jankuttamista.

Nyt olen varma, että päästään keskustelun alkuun :)

182

838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VIhervasemmistolla tarkoitetaan kai lähinnä poliittisesti toimivia henkilöitä Suomessa.
      Heidän Islamia suosivista toimistaan ei ole toistaiseksi näkynyt minkäänlaisia todisteita palstalla.

Kun niitä ilmaantuu palaan keskustelemaan.

:-)

• Koriantteri

No hyvä kun et tänne nyt tule jankuttamaan.

Mutta olen tosiaan kiinnostunut tästä aiheesta ja tämä aihe on askarruttanut minua jo pitkään, että mistä sikiää vihervasemmiston, liberaalien ja kulttuurimarksistien ym vastaavien kiinnostus ja tuenta islamiin ja miksi taasen uskovaisia kristittyjä painetaan voimalla alas?

Myös muita lähtökohtia voimme löytää tämän asian tiimoilta, mutta lähdetään nyt tästä islamista käsin liikkeelle, kun joku tuossa eilen jo yritti tähän suuntaan "viritellä viuluja".

• :-)
        Palasin kuitenkin ja muutin mieleni, en pidä valheellisista väitteistä ja olisi tyhnää jättää tämäkin ketju teidän perustelemattomien väitteidenne leikkikentäksi.

Eikös olekin kiva kun palasin?

Odottelen niitä esimerkkejä tästä "vihervasemmiston, liberaalien ja kulttuurimarksistien ym vastaavien kiinnostus ja tuenta islamiin ja miksi taasen uskovaisia kristittyjä painetaan voimalla alas?"

Ketä muuten tarkoitetaan vihervasemmistolla ja kulttuurimarxisteilla? Sekin olisi kiva tietää. Kaikkia niitä jotka ovat sinun kanssasi eri mieltä?

Mutta jatketaan sitä keskustelua hyvässä hengessä asiallisesti kun saat noita esimerkkejä laitettua.
        :-)

• Onko aloittajan mielestä muuten sitten nimenomaan nämä ääriuskovat SUUREMPI UHKA euroopassa kun Islam? Sitähän tuossa aloituksessa lainatussa kommentissa nimittäin sanotaan.

Miten aloittaja ja muut näette että ääriuskovat olisivat SUUREMPI UHKA euroopassa kun Islam?

Vai onko kuitenkin niin että aloittajankin mielestä Islam on teitä itsenänne suurempi uhka?

• Takennus vielä, lainatussa kommentissa sanotaan että islam on ääriuskovia suurempi uhka. Ja aloituksessa koetaan että tämä on uskovien alaspainamista.

Eli siis uskovat ovat suurempi uhka uskovien itsensä mielestä?

• Koriantteri

"Onko aloittajan mielestä muuten sitten nimenomaan nämä ääriuskovat SUUREMPI UHKA euroopassa kun Islam? Sitähän tuossa aloituksessa lainatussa kommentissa nimittäin sanotaan."

Niin - juuri tähän kysymykseen, jonka sinäkin nyt vihdoin hyväksyit, on juuri kyse.

Eli miten on? Miksi vihervasemmisto ym. pitää uskovaisia suurempana uhkana kuin islamia? Ja millä perusteilla? Käytetään nyt edelleen tuota Repen viestiä lähtökohtana.

• Koriantteri kirjoitti:

"Onko aloittajan mielestä muuten sitten nimenomaan nämä ääriuskovat SUUREMPI UHKA euroopassa kun Islam? Sitähän tuossa aloituksessa lainatussa kommentissa nimittäin sanotaan."

Niin - juuri tähän kysymykseen, jonka sinäkin nyt vihdoin hyväksyit, on juuri kyse.

Eli miten on? Miksi vihervasemmisto ym. pitää uskovaisia suurempana uhkana kuin islamia? Ja millä perusteilla? Käytetään nyt edelleen tuota Repen viestiä lähtökohtana.

Aloittajan vihervasemmiston esimerkkikommentissa sanottiin juuri päinvastoin: Islam on ääriuskovia suurempi uhka kun ääriuskovat. Jos siis luit tuon lainauksen.

Ja aloittajan mielestä tuo on esimerkki siitä miten uskovia painetaan alas.

Eli aloittajan mielestä he itse ovat suurempi uhka kun islam Euroopalle.

Tässä vielä lainaus tuosta aloittajan lainaamasta vihhervasemmiston uskovia väheksyvästä kommentista:
        "Nyt kyllä huikeasti yliarvioit sakkisi merkityksen. Jopa minä olen sitä mieltä että jos jotain uhkaa haetaan, Euroopassa islam on teitä paljon suurempi."

• Koriantteri
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

Aloittajan vihervasemmiston esimerkkikommentissa sanottiin juuri päinvastoin: Islam on ääriuskovia suurempi uhka kun ääriuskovat. Jos siis luit tuon lainauksen.

Ja aloittajan mielestä tuo on esimerkki siitä miten uskovia painetaan alas.

Eli aloittajan mielestä he itse ovat suurempi uhka kun islam Euroopalle.

Tässä vielä lainaus tuosta aloittajan lainaamasta vihhervasemmiston uskovia väheksyvästä kommentista:
        "Nyt kyllä huikeasti yliarvioit sakkisi merkityksen. Jopa minä olen sitä mieltä että jos jotain uhkaa haetaan, Euroopassa islam on teitä paljon suurempi."

No sinä et määrää mitä mieltä minä olen! Rakentelet kummallisia olkinukkeja vaan kontolleni ja näin taas tarjoat itse näytteitä miten ilkeästi kohtelet uskovaisia ihmisiä.

• Koriantteri kirjoitti:

No sinä et määrää mitä mieltä minä olen! Rakentelet kummallisia olkinukkeja vaan kontolleni ja näin taas tarjoat itse näytteitä miten ilkeästi kohtelet uskovaisia ihmisiä.

En määrääkkään.

Mutta miten ihmeessä uskovien alentamista on tuo aloituksen lainaus?

• Koriantteri

En määrääkkään.

Mutta miten ihmeessä uskovien alentamista on tuo aloituksen lainaus?

"En määrääkkään."

No toimi sitten jatkossa tuon periaatteesi mukaan.

• Koriantteri kirjoitti:

"En määrääkkään."

No toimi sitten jatkossa tuon periaatteesi mukaan.

Miten tuo kommentti olikaan uskovien alentamista?

En määrää mielipidettäsi, saat kertoa sen tässä ihan itse.

• Koriantteri

Miten tuo kommentti olikaan uskovien alentamista?

En määrää mielipidettäsi, saat kertoa sen tässä ihan itse.

Ihana asia että et enää määrää mielipiteitäni. Tämä oli lupaus.

• Koriantteri kirjoitti:

Ihana asia että et enää määrää mielipiteitäni. Tämä oli lupaus.

Itse et pysty edes mielipidettäsi kertomaan? Koska et vastaa siihen mikä tuossa aloituksen lainauksessa oli mielestäsi uskovia alentavaa?

• väärä.paikka

Jos joku poliittinen suuntaus mielestäsi kannattaa jotakin ja vastustaa jotakin, esitä kysymyksesi jollakin poliittisella palstalla. Emme vastaile toisten puolesta.

• Eli vihervasemmisto ei ole poliittinen suuntaus? Mikä se sitten on?

• väärä.paikka

Eli vihervasemmisto ei ole poliittinen suuntaus? Mikä se sitten on?

Ymmärsitköhän ihan oikein? Vastaukseni oli aloittajalle, ei sinulle. Kun kirjoitan vastauksen painamalla aloituksen jälkeen olevaa ruutua, jossa lukee "KIRJOITA VASTAUS", ohjelma siirtää vastauksen loppuun erilliseksi osioksi. Jos taas vastaan sinulle, painan vastauksesi jäljessä olevaa kohtaa "Kommentoi", jolloin ohjelma sisentää kommentin ja liittää sen kirjoituksesi perään.

En ole sanonut, että vihervasemmisto ei ole poliittinen suuntaus. Viitasin vain siihen, mitä aloittaja kirjoitti.

• väärä.paikka kirjoitti:

Ymmärsitköhän ihan oikein? Vastaukseni oli aloittajalle, ei sinulle. Kun kirjoitan vastauksen painamalla aloituksen jälkeen olevaa ruutua, jossa lukee "KIRJOITA VASTAUS", ohjelma siirtää vastauksen loppuun erilliseksi osioksi. Jos taas vastaan sinulle, painan vastauksesi jäljessä olevaa kohtaa "Kommentoi", jolloin ohjelma sisentää kommentin ja liittää sen kirjoituksesi perään.

En ole sanonut, että vihervasemmisto ei ole poliittinen suuntaus. Viitasin vain siihen, mitä aloittaja kirjoitti.

Ymmärsin, mutta halusin silti kysyä mikä vihervasemmisto on koska sitä ei kukaan tällä palstalla ole selittänyt vaikka termiä käyttävätkin.

• TaavettiKurreliinille

Ymmärsin, mutta halusin silti kysyä mikä vihervasemmisto on koska sitä ei kukaan tällä palstalla ole selittänyt vaikka termiä käyttävätkin.

Käytä googlea selvittämään perusasiat jos haluat osallistua keskusteluun. Muuten voit mennä murkkupalstalle jankuttamaan, jookosteen?!

• TaavettiKurreliinille kirjoitti:

Käytä googlea selvittämään perusasiat jos haluat osallistua keskusteluun. Muuten voit mennä murkkupalstalle jankuttamaan, jookosteen?!

Googlesta ei selviä ketä sinä pidät vihervasemmistona joten kerrohan reippaasti kantasi.

• jankuttajalle

• jankuttajalle kirjoitti:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Punavihreys
        Jankutijankuti

Miksi et käytä termiä Vasemmistoliitto jos kerran heitä tarkoitat?
        Ja hyvä tietää että esim. Vihreiden edustamat asiat eivät siis ole sitä mitä sinä tarkoitat kun käytät sanaa vihervasemmisto.

• Koriantteri

• Koriantteri kirjoitti:

"Kuttajan Jani" taas mielityössään :))

No, onko vihervasemmisto siis sama kuin vasemmistoliitto?

• Koriantteri kirjoitti:

"Kuttajan Jani" taas mielityössään :))

Onko aloittajan vihervasemmiston kommentiksi väittämä lainaus siis Vasemmistoliiton kommentti? Mistä Vasemmistoliiton julkaisemasta tekstistä tuo löytyy?

Vai onko vihervasemmisto jotain muuta kun Vasemmistoliitto? Sinun mielestäsi? Jos niin mitä?

• Koriantteri

Onko aloittajan vihervasemmiston kommentiksi väittämä lainaus siis Vasemmistoliiton kommentti? Mistä Vasemmistoliiton julkaisemasta tekstistä tuo löytyy?

Vai onko vihervasemmisto jotain muuta kun Vasemmistoliitto? Sinun mielestäsi? Jos niin mitä?

Tässä nyt viitataan liberaaleihin, vihervasemmistoon, kulttuurimarksisteihin, viherkuplan sisällä oleviin stadilaisiin, ateisteihin ja kaikenlaiseen muuhun porukkaan, jolla on motiivina uskovien painostaminen ja kiusaaminen. Joskus yksinkertaisuuden vuoksi käytetään lyhyitä ilmaisuja, vihervasemmisto, liberaali tai jotain muuta vastaavaa. Ei tässä nyt sanoihin tarvi takertua.

• Koriantteri kirjoitti:

Tässä nyt viitataan liberaaleihin, vihervasemmistoon, kulttuurimarksisteihin, viherkuplan sisällä oleviin stadilaisiin, ateisteihin ja kaikenlaiseen muuhun porukkaan, jolla on motiivina uskovien painostaminen ja kiusaaminen. Joskus yksinkertaisuuden vuoksi käytetään lyhyitä ilmaisuja, vihervasemmisto, liberaali tai jotain muuta vastaavaa. Ei tässä nyt sanoihin tarvi takertua.

Eli ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Vain pelkkiä negatiivisesti maalailevia sanoja pitkin taivaan rantaa...

• TaavettiKurreliinille kirjoitti:

Eipä löydy edes googlettamalla tarkkaa määritelmää tälle uussanalle. Ehkä tässä paras:

”Äärioikeiston käyttämä haukkumanimi kaikista, jotka eivät itse ole äärioikeistolaisia.”
        https://www.urbaanisanakirja.com/word/vihervasemmistolainen/

• Koriantteri kirjoitti:

Eli kuka tahanasa joka on asioista eri mieltä kun sinä on vihervasemmistolainen?

• Koriantteri

Eli kuka tahanasa joka on asioista eri mieltä kun sinä on vihervasemmistolainen?

Palataas alkuperäiseen kysymykseen eikä aleta leikkimään sanoilla.

• Koriantteri kirjoitti:

Palataas alkuperäiseen kysymykseen eikä aleta leikkimään sanoilla.

No, siinä tapauksessa odotan edelleen niitä todisteita että väittämäsi todisteita, niitähän et ole pystynyt antamaan.

• Koriantteri

No, siinä tapauksessa odotan edelleen niitä todisteita että väittämäsi todisteita, niitähän et ole pystynyt antamaan.

Mutta sinäkin olet pystynyt niitä todisteita tässäkin ketjussa antamaan. Eli nyt voisit sitten vastata tuohon kysymykseen.

• Koriantteri kirjoitti:

Mutta sinäkin olet pystynyt niitä todisteita tässäkin ketjussa antamaan. Eli nyt voisit sitten vastata tuohon kysymykseen.

Mutta et ole. Et ole esittänyt todisteita mistään tähän mennessä.

• Koriantteri

Mutta et ole. Et ole esittänyt todisteita mistään tähän mennessä.

Mutta sinä tulit mun avuksi ja toit tänne kirjoittamiasi uskovien vastaisia viestejä, jotka kaikki, sinun ja muiden, olen merkannut. Nyt voit siis vastata näihin alkuperäisiin ihmettelyihin.

• Koriantteri kirjoitti:

Mutta sinä tulit mun avuksi ja toit tänne kirjoittamiasi uskovien vastaisia viestejä, jotka kaikki, sinun ja muiden, olen merkannut. Nyt voit siis vastata näihin alkuperäisiin ihmettelyihin.

Annatko tässä kohtaa esimerkin uskovien vastaisesta viestistä? Niitä et ole pystynyt missään kohtaan antamaan.

Alkuperäisestä ihemettelystäsi ei myöskään ole mitään muuta olemassa kun se ihmettely, ei perusteluja siitä että ihmettelylle olisi mitään aihetta.

• fda

Hankala sanoa kun ei ole osa vihervasemmistoa vaikka sellaiseksi on syytetty fundisten toimesta. Todellisuudessa kun ei sellaiseen kuulu niin pistää hymyilyttämään aina nämä väärät syytökset synnittömiltä. Täälläkin tämä "räyhikseksi" nimetty henkilö sanoi minun kannattavan "islamisaatiota". Kenties hän itse kannattaa sitä ja on siksi valmis mustamaalaamaan sen vastustajia? Mene ja tiedä...

Todellisuudessa jokainen järkevä ihminen on huolissaan Syyriasta ja sen lähialueilta tulevista aitojen avuntarvitsijoiden joukossa tulevista uunoista ja onnenonkijoista. Keitä ne todelliset avuntarvitsijat sitten ovat? Lähinnä kaikki muut kuin muslimit sieltä ja lapsiperheet pitäisivät olla prioriteettejä.

Kaikenlaiset kahjot oikealla ja vasemmalla ovat enemmän kiinnostuneet omista ideologioistaan eivätkä halua ymmärtää kokonaisuuksia. Vastustavat joko ulkomaalaisia tai tukevat näitä sokeasti kunhan se sopii heidän ennakkoluuloihinsa.

• monirinkulamuro

Repe lienee oikeassa. Teidän porukoiden merkitys on aika lähellä nollaa. Ketään ei kiinnosta teidän tekemiset. Tähän nyt on vain teidän parempi tyytyä.

• Ja tämä mielipide on uskovien väheksymistä heidän omasta mielestään.

Millaiseksihan uhahksi he itse itsensä näkevät Euroopalle?

• Koriantteri

"Repe lienee oikeassa. Teidän porukoiden merkitys on aika lähellä nollaa. Ketään ei kiinnosta teidän tekemiset. Tähän nyt on vain teidän parempi tyytyä."

Onko siis islamin merkitys suurempaa ja jotenkin parempaa kuin uskovien? Ja mitkä sitten olisivat ne perusteet?

*Huoh* Vihdoinkin päästään itse keskusteluun :)

• Koriantteri kirjoitti:

"Repe lienee oikeassa. Teidän porukoiden merkitys on aika lähellä nollaa. Ketään ei kiinnosta teidän tekemiset. Tähän nyt on vain teidän parempi tyytyä."

Onko siis islamin merkitys suurempaa ja jotenkin parempaa kuin uskovien? Ja mitkä sitten olisivat ne perusteet?

Tuo kommetti oli aloittajan mielestä uskovien alentamista.

Onko se myös sinun mielestäsi uskovien alentamista?

• Koriantteri

Tuo kommetti oli aloittajan mielestä uskovien alentamista.

Onko se myös sinun mielestäsi uskovien alentamista?

Niin edelleen nyt tulee näytteitä kuinka oikeutettu on kysymys, että miksi uskovia näin alennetaan ja toisaalta taas muslimeita puolustetaan? Miksi tasa-arvoisuus ei tässä kohdin enää kelpaakaan?

• Koriantteri kirjoitti:

Niin edelleen nyt tulee näytteitä kuinka oikeutettu on kysymys, että miksi uskovia näin alennetaan ja toisaalta taas muslimeita puolustetaan? Miksi tasa-arvoisuus ei tässä kohdin enää kelpaakaan?

Onko kysymys uskovia alentava? Millä tavalla se alentaa uskovia? Ovatko uskovat suuremp uhka euroopalle kun Islam? Sinun mielestäsi?

Vai ovatko islam ja uskovat yhtä suuri uhka euroopalle (tasa-arvoisesti) ?

• Koriantteri

Onko kysymys uskovia alentava? Millä tavalla se alentaa uskovia? Ovatko uskovat suuremp uhka euroopalle kun Islam? Sinun mielestäsi?

Vai ovatko islam ja uskovat yhtä suuri uhka euroopalle (tasa-arvoisesti) ?

Rauhoitus nyt taas kerran :) Olkinukkesi ovat kaikki jo palaneetkin loppuun, vain tuhkat on jäljellä :)

• Koriantteri kirjoitti:

Rauhoitus nyt taas kerran :) Olkinukkesi ovat kaikki jo palaneetkin loppuun, vain tuhkat on jäljellä :)

ELi et pysty vastamaan?

• YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

ELi et pysty vastamaan?

Yhteenkään kysymykseesi et ole saanut suoraa vastausta. Kovin tuttua.

• no.not
        mummomuori kirjoitti:

Yhteenkään kysymykseesi et ole saanut suoraa vastausta. Kovin tuttua.

Alustuksen kysymyksiin ei ole saatu vastauksia.

• Koriantteri kirjoitti:

Oletko tyhmä, myös islamistit on uskovia, uskon kohde vaan eri mielikuvitus jumala

• supertyhmälle
        MrMorden_ kirjoitti:

Oletko tyhmä, myös islamistit on uskovia, uskon kohde vaan eri mielikuvitus jumala

Itse olet supertyhmä! Jos olemme kristillisellä palstalla niin eiköhän puhuta kristinukson uskovista jos erikeen ei mainita.
        Ryömi takaisin koloosi!

• supertyhmälle kirjoitti:

Itse olet supertyhmä! Jos olemme kristillisellä palstalla niin eiköhän puhuta kristinukson uskovista jos erikeen ei mainita.
        Ryömi takaisin koloosi!

Ihan sama mikä palsta on: hihhuli eli uskovainen on uskovainen mihin tahansa mielikuvuttusolioon uskoessaan.

• Koriantteri

Otetaas vielä lisukkeeksi eräs uutinen. Syyrian vankiloissa on kuollut noin 18000 ihmistä. Tämä on ohitettu lähinnä olankohautuksella.

Millainen mielestänne olisi metelin määrä lähinnä liberaalien taholta, jos Suomen vankilassa tai poliisiputkassa kuolisi yksi mamu?

• Ilmeisesti esimerkiksi tämän palstan uskovia ei kiinnosta se että Syyrian vankiloissa kuolee noin paljon ihmisiä koska he eivät ole asiasta tänne mitään kirjoittaneet.

Jos asia uskovia kiinnostaisi he varmasti olisivat nostaneet asiasta metelin vai mitä?

Ehkäpä toisin uskovien henki ei ole heille minkään arvoinen?

• Onko sinun mielestäsi oikein että kukaan, uskosta tai taustasta riippumatta, kuolee poliisiputkassa?

Onko poliisiputkassa kuollut kantasuomalainen pahempi asia kun kuollut mamu?

Vai onko molempien henki sinulle yhtä arvokas?

• antivassu

Muslimeilla on pelkkiä oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia. Vihervassut eivät halua nähdä muslimien hirmutekoja koska kokevat heidät veljikseen taistelussa kristittyjä vastaan.

• antivassu kirjoitti:

Muslimeilla on pelkkiä oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia. Vihervassut eivät halua nähdä muslimien hirmutekoja koska kokevat heidät veljikseen taistelussa kristittyjä vastaan.

Käsittääkseni suomessa jo pitkään asuvilla muslimeillä on täysin samat velvollisuudet kun muillakin. He esimerkiksi taistelivat sodassa juutalaisten ja kristittyjen ja uskonnottomien rinnalla.
        Eikö tuo Suomen puollustaminen ole sinulle minkään arvoista?

• antivassu

Käsittääkseni suomessa jo pitkään asuvilla muslimeillä on täysin samat velvollisuudet kun muillakin. He esimerkiksi taistelivat sodassa juutalaisten ja kristittyjen ja uskonnottomien rinnalla.
        Eikö tuo Suomen puollustaminen ole sinulle minkään arvoista?

Miten somalit ja syyrialaiset ovat Suomea puolustaneet?

• Koriantteri
        antivassu kirjoitti:

"Vihervassut eivät halua nähdä muslimien hirmutekoja koska kokevat heidät veljikseen taistelussa kristittyjä vastaan."

Jotain outoa tässä tosiaan on ja haluaisin vähän selvittää että mitä. Mistä johtuu tuo vahvasti vinoutunut suhtautuminen muslimeihin ja uskoviin kristittyihin? Löytyykö maailmasta yhtään kanssa, jossa näin vinoutunut ajattelu? Tiedän, että monet muslimitkaan eivät tästä tykkää, koska tiedostavat, että liberaalit näin toimien vain lisäävät vastakkainasettelua. Miksi liberaalit haluaa tätä vastakkainasettelua? Miksi tasapuolinen suhtautuminen ei oikeasti kelpaakaan? Mihin se tasa-arvo nyt käytännön tasolla oikein katosikaan?

• antivassu kirjoitti:

Miten somalit ja syyrialaiset ovat Suomea puolustaneet?

Puhuit muslimeista. Et syyrialaisita tai somaleista.
        Jos puhut muslimeista se tarkoittaa kaikkia muslimeja. Jos tarkoitat vain joitain tuettyjä ryhmiä muslimeista niin kerro se selkeästi.

Arvostatko ja kunnioitatko muslimeja jotka vaaransivat henkensä puolustaessaan Suomea?

• Koriantteri kirjoitti:

"Vihervassut eivät halua nähdä muslimien hirmutekoja koska kokevat heidät veljikseen taistelussa kristittyjä vastaan."

Jotain outoa tässä tosiaan on ja haluaisin vähän selvittää että mitä. Mistä johtuu tuo vahvasti vinoutunut suhtautuminen muslimeihin ja uskoviin kristittyihin? Löytyykö maailmasta yhtään kanssa, jossa näin vinoutunut ajattelu? Tiedän, että monet muslimitkaan eivät tästä tykkää, koska tiedostavat, että liberaalit näin toimien vain lisäävät vastakkainasettelua. Miksi liberaalit haluaa tätä vastakkainasettelua? Miksi tasapuolinen suhtautuminen ei oikeasti kelpaakaan? Mihin se tasa-arvo nyt käytännön tasolla oikein katosikaan?

Anna nyt jokin esimerkki siitä vinoutuneesta ajattelusta.
        Aloituksen esimerkkihän ei sitä ole.
        Ketä tarkoitat vihervassuilla?

• Koriantteri kirjoitti:

Kunnioitatko niitä muslimeja jotka menettivät henkensä puolustaessaan Suomea viime sodassa?

• älä.söpötä

Kunnioitatko niitä muslimeja jotka menettivät henkensä puolustaessaan Suomea viime sodassa?

Paljonkos heitä oli?

• älä.söpötä

Puhuit muslimeista. Et syyrialaisita tai somaleista.
        Jos puhut muslimeista se tarkoittaa kaikkia muslimeja. Jos tarkoitat vain joitain tuettyjä ryhmiä muslimeista niin kerro se selkeästi.

Arvostatko ja kunnioitatko muslimeja jotka vaaransivat henkensä puolustaessaan Suomea?

Syyrialaiset ja somalit ovat muslimeita joten miten he ovat Suomea puolustaneet?

• jankuttajalle

Ihan niitä.samoja kuin sinulle laitetussa googlen linkissä!

• älä.söpötä kirjoitti:

Paljonkos heitä oli?

Onko määrällä merkitystä? Kunnioitatko vai henkensä antaneita muslimeja vai et?

Kuinka monta olisi tarpeeksi että kunnioittaisit?

Ihan niitä.samoja kuin sinulle laitetussa googlen linkissä!

Et ole antanut linkkiä vinoutuneisiin ajatuksiin.

• jankuttajalle

Et ole antanut linkkiä vinoutuneisiin ajatuksiin.

Vinoutuneet ajatukset löydät omasta päästäsi et tarvitse niihin linkkiä!

• älä.söpötä kirjoitti:

Syyrialaiset ja somalit ovat muslimeita joten miten he ovat Suomea puolustaneet?

Muslimit ovat. Viime sodassa. Antaneet henken. kuNnoitatko niiden muslimien antamaa uhrausta jotka kaatuivat?

Vinoutuneet ajatukset löydät omasta päästäsi et tarvitse niihin linkkiä!

En ole Vasemmistoliittolainen joten en ole vihervasemmiston edustaja. Jos siis, linkkin mukaan, vihervasemmisto = Vasemmistoliitt Suomessa.

• älä.söpötä

Muslimit ovat. Viime sodassa. Antaneet henken. kuNnoitatko niiden muslimien antamaa uhrausta jotka kaatuivat?

• älä.söpötä kirjoitti:

Kommentointi koskee tätä väitettä "Muslimeilla on pelkkiä oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia."

Tuossa ei puhuta syyrialaisita vaan muslimeista.

Muslimit puolustivat Suomea viime sodassa Juutalaisten ja kristittyjen ja uskonnottomien rinnalla. Se lienee velvollisuus vaikka kommentoija väittää että muslimeilla ei ole velvollisuuksia.

Kunnioitatko sinä näiden muslimien uhrauksia Suomen itsenäisyyden eteen?

• älä.söpötä

Kommentointi koskee tätä väitettä "Muslimeilla on pelkkiä oikeuksia eikä mitään velvollisuuksia."

Tuossa ei puhuta syyrialaisita vaan muslimeista.

Muslimit puolustivat Suomea viime sodassa Juutalaisten ja kristittyjen ja uskonnottomien rinnalla. Se lienee velvollisuus vaikka kommentoija väittää että muslimeilla ei ole velvollisuuksia.

Kunnioitatko sinä näiden muslimien uhrauksia Suomen itsenäisyyden eteen?

Minä kysyin, Syyrialaiset ja somalit ovat muslimeita joten miten he ovat Suomea puolustaneet?
        Vastaatko vai et?

• älä.söpötä kirjoitti:

Minä kysyin, Syyrialaiset ja somalit ovat muslimeita joten miten he ovat Suomea puolustaneet?
        Vastaatko vai et?

Enhän minä ole tuollaista väittänytkään koskaan.
        Mutta kerrohan kunnioitatko niitä muslimeja jotka antoivat henkensä Suomen itsenäisyyden puolesta?

• älä.söpötä

Enhän minä ole tuollaista väittänytkään koskaan.
        Mutta kerrohan kunnioitatko niitä muslimeja jotka antoivat henkensä Suomen itsenäisyyden puolesta?

Mutta minä kysyin. Vastatko vai et?

• älä.söpötä kirjoitti:

Vastaatko vai et?

Toisessa ketjussa kirjoitat näin henkilölle joka on kanssasi eri mieltä:
        "Toivon, että joudut kuolemaan marttyyrikuoleman islamistin kiduttamana ja koko muu perheesi ja sukusi raiskataan."

Miksi noin toivot?

Tekeekö se sinut onnelliseksi että toiveesi toteutusi ja saisit nauttia kun eri kieltä olevia tapetaan ja raiskataan?

Jos toiveesi totetuu tunnetko onnistuneesi ihmisenä?

Mitä luulet, jos olet kristitty, Jeesuksen ja Jumalan pitävän toiveestasi?

• älä.söpötä kirjoitti:

Mutta minä kysyin. Vastatko vai et?

Jos en vastaa niin toivotko että: "Toivon, että joudut kuolemaan marttyyrikuoleman islamistin kiduttamana ja koko muu perheesi ja sukusi raiskataan."?

• Koriantteri

Jos en vastaa niin toivotko että: "Toivon, että joudut kuolemaan marttyyrikuoleman islamistin kiduttamana ja koko muu perheesi ja sukusi raiskataan."?

Voisitko nyt vaan taas rauhoittua ja palata aitoon keskusteluun. Olet ihan poissa tolaltasi.

• Koriantteri

"Anna nyt jokin esimerkki siitä vinoutuneesta ajattelusta.
        Aloituksen esimerkkihän ei sitä ole."

Käytetään nyt aloituksen esimerkkiä lähtökohtana ettei keskustelu taas mene tivaamiseksi. Siinähän RepeRuutikallo juuri painaa uskovaisia alas ja korostaa muslimeita.

Ja se kysymys nyt tässä keskusteluussa on, että miksi liberaalit ja vastaavat näin toimivat? Tästä nyt keskustellaan ja turhaan häiritset nyt koko ajan keskustelua uusilla aloitteilla.

Teet hyviä kysymyksiä. Niihin taitaa olla niin vaikeaa vastata, että asiaa väännellään sitten toisaalle kaikin voimin.

Olisi aika mielenkiintoista tietää, millaisia vastauksia noihin kysymyksiisi tulee…

• Koriantteri kirjoitti:

"Anna nyt jokin esimerkki siitä vinoutuneesta ajattelusta.
        Aloituksen esimerkkihän ei sitä ole."

Käytetään nyt aloituksen esimerkkiä lähtökohtana ettei keskustelu taas mene tivaamiseksi. Siinähän RepeRuutikallo juuri painaa uskovaisia alas ja korostaa muslimeita.

Ja se kysymys nyt tässä keskusteluussa on, että miksi liberaalit ja vastaavat näin toimivat? Tästä nyt keskustellaan ja turhaan häiritset nyt koko ajan keskustelua uusilla aloitteilla.

Eli mielestäsi uskovat ovat suurempi uhka euroopalle kun islam? Jos kerran tuo kelpaa sinulle esimerkiksi uskovien alaspainamiseksi.

Miten määrittelet vihervasemmiston? Tarkoitatko sillä samaa kun esim. wikipedia jonka mukaan vihervasemmistl = Vasemmistoliitto.

MIten todistat että aloituksen lainattu kommentti on Vasemmistoliiton kommentti?

• Koriantteri

Eli mielestäsi uskovat ovat suurempi uhka euroopalle kun islam? Jos kerran tuo kelpaa sinulle esimerkiksi uskovien alaspainamiseksi.

Miten määrittelet vihervasemmiston? Tarkoitatko sillä samaa kun esim. wikipedia jonka mukaan vihervasemmistl = Vasemmistoliitto.

MIten todistat että aloituksen lainattu kommentti on Vasemmistoliiton kommentti?

No sinä et voi panna minun kontolleni mielipiteitäni!

En puhu vain vihervasemmistosta, vaikka aloitat nyt sanoilla leikkimisen, kun et muuta keksi.

Hyvin tiedät että tarkoitan tässä nyt liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat eli kaikkea näitä nykyajan liikkeitä, joita myös joskus kutsutaan yhdellä nimikkeellä , suvaitsevaisto.

• Koriantteri kirjoitti:

No sinä et voi panna minun kontolleni mielipiteitäni!

En puhu vain vihervasemmistosta, vaikka aloitat nyt sanoilla leikkimisen, kun et muuta keksi.

Hyvin tiedät että tarkoitan tässä nyt liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat eli kaikkea näitä nykyajan liikkeitä, joita myös joskus kutsutaan yhdellä nimikkeellä , suvaitsevaisto.

Miten todistat että esim. minä kuulun mihinkään noista mainitsemistasi ryhmistä?

Miten laaja tuo ym. käsite on?

Ovatko kaikki sinun kanssasi eri mieltä olevat tuota porukkaa?

Oletko yksin ja kaikki muut Suomalaiset kuuluvat tuohon litaniaasi?

• Koriantteri

Miten todistat että esim. minä kuulun mihinkään noista mainitsemistasi ryhmistä?

Miten laaja tuo ym. käsite on?

Ovatko kaikki sinun kanssasi eri mieltä olevat tuota porukkaa?

Oletko yksin ja kaikki muut Suomalaiset kuuluvat tuohon litaniaasi?

"Miten todistat että esim. minä kuulun mihinkään noista mainitsemistasi ryhmistä?"

Viestisi sisältö tuon todistaa! Nyt tarkastellaan viestien sisältöjä.

• Koriantteri kirjoitti:

"Miten todistat että esim. minä kuulun mihinkään noista mainitsemistasi ryhmistä?"

Viestisi sisältö tuon todistaa! Nyt tarkastellaan viestien sisältöjä.

Viestin sisällöstä sinä siis saat päätellä että kuulun johinkin ryhmään.

Mutta muut eivät saa viestin sisällöstä päätellä että kirjoittaja on esim. uskova?

• Koriantteri

Viestin sisällöstä sinä siis saat päätellä että kuulun johinkin ryhmään.

Mutta muut eivät saa viestin sisällöstä päätellä että kirjoittaja on esim. uskova?

"Viestin sisällöstä sinä siis saat päätellä että kuulun johinkin ryhmään."

Näin on - argumentoit uskovia vastaan etkä puolusta meitä!

• Koriantteri kirjoitti:

"Viestin sisällöstä sinä siis saat päätellä että kuulun johinkin ryhmään."

Näin on - argumentoit uskovia vastaan etkä puolusta meitä!

Eli minä saan päättää myös, viestin sisällöstä, sen että joku on uskovan kirjoittaman.

Miksi uskova siis kirjoittaa tällaista:
        "Toivon, että joudut kuolemaan marttyyrikuoleman islamistin kiduttamana ja koko muu perheesi ja sukusi raiskataan."

• Koriantteri

Eli minä saan päättää myös, viestin sisällöstä, sen että joku on uskovan kirjoittaman.

Miksi uskova siis kirjoittaa tällaista:

"Eli minä saan päättää myös, viestin sisällöstä, sen että joku on uskovan kirjoittaman."

Taikka siitä saat päättä että kirjoitat uskovia vastaan taikka et kirjoita :)

• Koriantteri kirjoitti:

"Eli minä saan päättää myös, viestin sisällöstä, sen että joku on uskovan kirjoittaman."

Taikka siitä saat päättä että kirjoitat uskovia vastaan taikka et kirjoita :)

Äläpäs muuta aihetta :-)

Äläkä anna itsellesi oikeuksia joita et ole valmis antamaan muille.

• Kiitos.suomi

Hienon työn teit nimim. YksinkertaistaEiköVain. Oikaisit turhia yleistyksiä ja vaadit asiallisia perusteluja etkä tyydy vain loan heittoon. Muslimijääkäri Suomen armeijassa.

• Koriantteri

Voisitko muslimijääkäri vähän tarkentaa mitä tuo "Jan Kuttaja" nyt oikein oikaisi? Hänhän ei ole edes keskustellut tuosta mitä alustin, vaan puhunut ihan outoja asioita asioista, joilla ei ole mitään merkitystä nyt itse asian kannalta. Tässähän ei nyt käydä mitenkään muslimien kimppuun, vaan siitä on kyse, miksi Suomessa liberaalit ja vastaavat sortavat uskovaisia kristittyjä ja korottavat muslimeita? Tästä on nyt koko ajan ollut kyse.

Itse kun uskovana kristittynä kannatan ja myös toimin aina tasa-arvoisesti enkä halua, että ketään sorretaan eikä ketään perusteetta nosteta esiin ja rohkaista heitä jotain väärin tekemään.

TIedän, että muslimina olet myös samalla kannalla kanssani. Tänäänkin kohtasin muslimin joka oli armeijassa paraikaa ja todella kunnioitin häntä ja hänen palvelustaan Suomen armeijassa.

• "Tässähän ei nyt käydä mitenkään muslimien kimppuun, vaan siitä on kyse, miksi Suomessa liberaalit ja vastaavat sortavat uskovaisia kristittyjä ja korottavat muslimeita?"

Tästä ei vaan ole kukaan koskaan antanut yhtään esimerkkiä.

Aloituksen lainauksessa sanotaan että islam on euroopalle suurempi uhka kun uskovat.

Jos tuo on uskovien alaspainamista se tarkoittaa että olet eri mieltä, ja se taas tarkoittaa että USKOVAT ovat euroopalle SUUREMPI UHKA kuin islam.

Oletko siis tätä mieltä.

• Koriantteri

"Aloituksen lainauksessa sanotaan että islam on euroopalle suurempi uhka kun uskovat."

Näinhän asian laita on, vaikka aloituksen lainauksen antaja onkin RepeR, joka on ateisti. Islam on nyt uhkana julistustensakin mukaan Euroopalle. Mutta tämä ei olekaan se pointti tässä lausahduksessa. Pointti on se, että RepeR toteaa, että uskovat emme ole yhtään mitään. Ja tämä on uskovien alaspainamista ja yhden pienen väestöryhmän solvaamista.

• "Tässähän ei nyt käydä mitenkään muslimien kimppuun, vaan siitä on kyse, miksi Suomessa liberaalit ja vastaavat sortavat uskovaisia kristittyjä ja korottavat muslimeita?"
        Nyt minuakin rupes kiinnostamaan, jos pistäisit väikka ihan vaikka vain yhden esimerkin tuollaisesta kristittyjen sossosta Suomessa, vaikka että kuinka sinua (jos nyt olet kristitty) on täällä Suomessa sorrettu.

• Koriantteri kirjoitti:

"Aloituksen lainauksessa sanotaan että islam on euroopalle suurempi uhka kun uskovat."

Näinhän asian laita on, vaikka aloituksen lainauksen antaja onkin RepeR, joka on ateisti. Islam on nyt uhkana julistustensakin mukaan Euroopalle. Mutta tämä ei olekaan se pointti tässä lausahduksessa. Pointti on se, että RepeR toteaa, että uskovat emme ole yhtään mitään. Ja tämä on uskovien alaspainamista ja yhden pienen väestöryhmän solvaamista.

"Pointti on se, että RepeR toteaa, että uskovat emme ole yhtään mitään. "
        Eiköhän tuossa ole poitti ettei kristityt ole minkäänlainen uhka euroopassa, eikö se ole niinku hyvä juttu?

• Koriantteri

Tuli tuossa mieleen, että olikohan se ollenkaan sattuma, että kohtasin tänään armeijassa olevan muslimimiehen. Oliko se Jumalan johtadusta, kun tähän ketjuun tuli yllättäen kirjoittelemaan myös muslimi, joka ilmeisesti on nyt armeijassa. Näin sain hyvän mahdollisuuden ja taustan oikaista tämän nim. "Kiitos.suomi" väärinkäsitystä keskustelun aiheesta. Mikä on tämän nim. "Kiitos.suomi" suomenkielen taito, niin sitä en nyt tiedä, mutta tämä kohtaamani muslimijääkäri puhui täyttä suomenkieltä normaalilla aksentilla.

• Miten tämä liittyy aloituksen aiheeseen?

• Kunnioitatko, nyt kun muslimeista puhut itse, niitä muslimeja jotka antoivat henkensä Suomen itsenäisyyden puolesta viime sodassa? Niitä jotka taistelivat rinta rinnan krisittyjen, juutalaisten ja uskonnottomien kanssa?

• Koriantteri

Kunnioitatko, nyt kun muslimeista puhut itse, niitä muslimeja jotka antoivat henkensä Suomen itsenäisyyden puolesta viime sodassa? Niitä jotka taistelivat rinta rinnan krisittyjen, juutalaisten ja uskonnottomien kanssa?

Tottakai kunnioitan. Olemme paljon tekemisissä muslimien kanssa, heitähän tulee uskoon myös täällä Suomessa paljon.

Ei tässä ollenkaan käydä muslimien kimppuun, vaan kysellään, että miksi vihervasemisto, ateistit, liberaalit ym. käyvät uskovaisten kimppuun ja suosivat muslimeita?

• Koriantteri kirjoitti:

Tottakai kunnioitan. Olemme paljon tekemisissä muslimien kanssa, heitähän tulee uskoon myös täällä Suomessa paljon.

Ei tässä ollenkaan käydä muslimien kimppuun, vaan kysellään, että miksi vihervasemisto, ateistit, liberaalit ym. käyvät uskovaisten kimppuun ja suosivat muslimeita?

"Ei tässä ollenkaan käydä muslimien kimppuun, vaan kysellään, että miksi vihervasemisto, ateistit, liberaalit ym. käyvät uskovaisten kimppuun ja suosivat muslimeita?"

Ja edelleen kysellään esimerkkiä tuosta suosimisesta.
        Ja esimerkkiä uskovaisten kimppuun käymisestä.
        Sitähän sinä et ole antanut missään vaiheessa.

• Koriantteri

"Ei tässä ollenkaan käydä muslimien kimppuun, vaan kysellään, että miksi vihervasemisto, ateistit, liberaalit ym. käyvät uskovaisten kimppuun ja suosivat muslimeita?"

Ja edelleen kysellään esimerkkiä tuosta suosimisesta.
        Ja esimerkkiä uskovaisten kimppuun käymisestä.
        Sitähän sinä et ole antanut missään vaiheessa.

No näitä esimerkkejä suorastaan vilisee tässä ketjussa, sinun antaminasi. Jokaisen olen merkannut eli menet vaan etsimään.

• Koriantteri kirjoitti:

No näitä esimerkkejä suorastaan vilisee tässä ketjussa, sinun antaminasi. Jokaisen olen merkannut eli menet vaan etsimään.

Miten ihmeessä todistat että mikään noista kommenteista on vihervasemmiston, ateistin tai liberaalin kirjoittama?

• Koriantteri

Miten ihmeessä todistat että mikään noista kommenteista on vihervasemmiston, ateistin tai liberaalin kirjoittama?

No näistä uskoviin kohdistuneista negatiivisista kommenteista nyt kuitenkin puhutaan, sillä ne käyvät uskovien kimppuun riippumatta mihin kategoriaan heidät nyt pannaan.

• Koriantteri kirjoitti:

No näistä uskoviin kohdistuneista negatiivisista kommenteista nyt kuitenkin puhutaan, sillä ne käyvät uskovien kimppuun riippumatta mihin kategoriaan heidät nyt pannaan.

Mutta ne eivät siis ole vihervasemmiston kommentteja kuten väität? Tai ateisin? Tai liberaalin?

Nehän voivat olla esim uskovan kommentteja, uskovan joka ajattelee eri lailla kun sinä, vai mitä?

• Koriantteri kirjoitti:

Jos et ole alunperinkään tarkoittanut että kommentoijat ovat vihervasemmistoa miksi olet niin väittänyt? Tai että he ovat ateisteja? Tai liberaaleja?

Miksi syyllistät kokonaisia ryhmiä kirjoituksillasi?

Miksi vainoat vihervasemmistoa väittämällä heitä kirjoittajiksi vaikka et oikeasti tiedä että he ovat kirjoittajia?

• Koriantteri

Mutta ne eivät siis ole vihervasemmiston kommentteja kuten väität? Tai ateisin? Tai liberaalin?

Nehän voivat olla esim uskovan kommentteja, uskovan joka ajattelee eri lailla kun sinä, vai mitä?

"Mutta ne eivät siis ole vihervasemmiston kommentteja kuten väität? Tai ateisin? Tai liberaalin?"

Tämä ei olekaan nyt se pääasia, vaan pääasia ovat nämä viestit, jotka kuitenkin ovat jonkun ihmisen kirjoittamia.

• Koriantteri

Jos et ole alunperinkään tarkoittanut että kommentoijat ovat vihervasemmistoa miksi olet niin väittänyt? Tai että he ovat ateisteja? Tai liberaaleja?

Miksi syyllistät kokonaisia ryhmiä kirjoituksillasi?

Miksi vainoat vihervasemmistoa väittämällä heitä kirjoittajiksi vaikka et oikeasti tiedä että he ovat kirjoittajia?

"Miksi vainoat vihervasemmistoa väittämällä heitä kirjoittajiksi vaikka et oikeasti tiedä että he ovat kirjoittajia?"

Käytit termiä vaino! Hyvä! Tämä todistaa, että myös sinä koet nuo viestit negatiivisiksi uskovaisia kohtaan.

Eli nyt itse palaat alkuperäiseen aiheeseen! Mutta voisitko nyt sitten vastata noihin kysymyksiin, että miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan.

• Koriantteri kirjoitti:

"Mutta ne eivät siis ole vihervasemmiston kommentteja kuten väität? Tai ateisin? Tai liberaalin?"

Tämä ei olekaan nyt se pääasia, vaan pääasia ovat nämä viestit, jotka kuitenkin ovat jonkun ihmisen kirjoittamia.

Jos se ei ole pääasia niin miksi käytät itse termiä?

• Koriantteri kirjoitti:

"Miksi vainoat vihervasemmistoa väittämällä heitä kirjoittajiksi vaikka et oikeasti tiedä että he ovat kirjoittajia?"

Käytit termiä vaino! Hyvä! Tämä todistaa, että myös sinä koet nuo viestit negatiivisiksi uskovaisia kohtaan.

Eli nyt itse palaat alkuperäiseen aiheeseen! Mutta voisitko nyt sitten vastata noihin kysymyksiin, että miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan.

Eikös olekin jännä että kaikenlainen eri mieltä oleminen voidaan niin halutessaan tulkita vainoamiseksi?

Miksi tasa-arvoisuus ei kelpaa sinulle? Olet koko ketjun ajan väittänyt että "vihervasemmisto" ryhmänä, "ateistit" ryhmän kirjoittavat sitä sun tätä. Ja kritisoit että samalla että "uskovia" mollataan ryhmänä.

Onko se tasa-arvoa että sallit itsesi kirjoittaa jotain mistä kritisoit muita?

• Koriantteri kirjoitti:

”…pääasia, vaan pääasia ovat nämä viestit, jotka kuitenkin ovat jonkun ihmisen kirjoittamia.”

ja hurlumhei! :D

Sekosit täydellisesti lillukanvarsiin.

Kiitos tämän viikon huumorin pläjäyksestä :D

• Koriantteri
        mummomuori kirjoitti:

”…pääasia, vaan pääasia ovat nämä viestit, jotka kuitenkin ovat jonkun ihmisen kirjoittamia.”

Rauhoitu nyt vaan! Nuo uskovien vastaiset viestit kun ovat jonkun iihmisen kirjoittamia :)

• ole.huoleti
        mummomuori kirjoitti:

Ole mummo huoleti kyllä se sinä edelleenkin olet palstan huumoripläjäys :D

• Koriantteri

Tuon tähän ketjuun nyt jo kolmannen esimerkin siitä kun muslimien vääriä toimia peitellään ja tällä kertaa perussuomalaisten vääriä toimia tuodaan esiin.

Nim. YksinkertaistaEiköVain on jankuttavat viitteitä ja tällä hän sitten itse tarjoaakin sen viitteen tällaisesta toiminnasta, mistä nyt on tässä ketjussa on kyse. "Jani Kuttaja" kirjoittaa näin:

"Yksittäistapaus samoin kun kaikki Suomalaisten tekemät puukotukset. Nehän eivät liity koskaan uskontoon tms.

Suomalaiset tekevät n. kaksi kertaa enemmän henkirikoksia kun edim. Ruotsalaiset. Olemmeko me siis sairasta sakkia?"

Kyse on nyt erään muslimin tällä viikolla tapahtuneesta puukotuksesta Strabourgissa tällä kertaa. "Jan Kuttaja" puolustelee, ettei teko liity mitenkään islamiin, vaikka puukottaja myös tässä tapauksessa huutaa "Allah akbar".

Miksi nämä liberaalit tosiaan puolustaa muslimien vääriä tekoja ja korostaa negatiivisesti suomalaisten vääriä tekoja ja sitten lisäksi vainoaa uskovaisia?

• Liittyvätko kaikki Suomalaisten tekemät puukotukset kristinuskoon? Sitäkö siis tarkoitat?

Vai ovatko Suomalaisten tekemät puukotukset tapauksia joista jokainen on erilainen?

Ja vain muslimien tekemät puukotukset kaikki islamiin liittyviä.

Perusteletko miksi näin olisi, fakoitlla kiitos.

• Mikä antamani tieto Suomalaisista oli väärä?
        Miten vainoan uskovia kommentillani?

• Eli nostat esiin yhden! yksittäistapauksen, jossa johonkin uskonnolliseen hurmioon joutunut on tehty rikoksen. Mitä sillä yrität todistaa? Sitäkö että kaikki samaa uskontoa edustavat 1,5 miljardia ovat täysin samanlaisia?

Sitähän tässä moni ihmettelee (minä mukaan lukien) että miksi ei tätä samaa halventavaa ja yleistävää logiikkaa käytetä myös meihin kristittyihin?

Jos panettelet jota kuta joka edustaa toista uskontoa, niin miksi sinua ei saman logiikan mukaan saa panetella? Et toimi lainkaan Jeesuksen opetuksien mukaan.

• mene.käärme.koloosi
        mummomuori kirjoitti:

Eli nostat esiin yhden! yksittäistapauksen, jossa johonkin uskonnolliseen hurmioon joutunut on tehty rikoksen. Mitä sillä yrität todistaa? Sitäkö että kaikki samaa uskontoa edustavat 1,5 miljardia ovat täysin samanlaisia?

Sitähän tässä moni ihmettelee (minä mukaan lukien) että miksi ei tätä samaa halventavaa ja yleistävää logiikkaa käytetä myös meihin kristittyihin?

Jos panettelet jota kuta joka edustaa toista uskontoa, niin miksi sinua ei saman logiikan mukaan saa panetella? Et toimi lainkaan Jeesuksen opetuksien mukaan.

"Jos panettelet jota kuta joka edustaa toista uskontoa, niin miksi sinua ei saman logiikan mukaan saa panetella? Et toimi lainkaan Jeesuksen opetuksien mukaan. "
        Miksi sinä sitten vedät herneet nenääsi kun sinusta sanotaan totuus eikä edes panetella?

• Koriantteri

Mikä antamani tieto Suomalaisista oli väärä?
        Miten vainoan uskovia kommentillani?

"Mikä antamani tieto Suomalaisista oli väärä?
        Miten vainoan uskovia kommentillani?"

Suomalaiset eivät ole puukottaneet heille tuntemattomia siviilejä julkisella paikalla selvinpäin huutaen kristinuskoon liittyviä uskontunnustuksia.

Eli lausuntosi oli taasen pelkkää propagandaa, jossa vaan yrität puhua parhain päin muslimien hirmuteoista Israelissa ja muuallakin maailmassa.

Miksi kkoko ajan nyt sinäkin suollat noita todisteita ja näytteitä, joita niin paljon tivasit kahdessa ketjussa? Nyt itsekin huomaamattasi tuot näitä vaatimiasi näytteitä tänne.

• Koriantteri kirjoitti:

"Mikä antamani tieto Suomalaisista oli väärä?
        Miten vainoan uskovia kommentillani?"

Suomalaiset eivät ole puukottaneet heille tuntemattomia siviilejä julkisella paikalla selvinpäin huutaen kristinuskoon liittyviä uskontunnustuksia.

Eli lausuntosi oli taasen pelkkää propagandaa, jossa vaan yrität puhua parhain päin muslimien hirmuteoista Israelissa ja muuallakin maailmassa.

Miksi kkoko ajan nyt sinäkin suollat noita todisteita ja näytteitä, joita niin paljon tivasit kahdessa ketjussa? Nyt itsekin huomaamattasi tuot näitä vaatimiasi näytteitä tänne.

"Suomalaiset eivät ole puukottaneet heille tuntemattomia siviilejä julkisella paikalla selvinpäin huutaen kristinuskoon liittyviä uskontunnustuksia. "

En ole näin missään väittänytkään. Lue tarkemmin mitä kirjoitan.

• Koriantteri

"Suomalaiset eivät ole puukottaneet heille tuntemattomia siviilejä julkisella paikalla selvinpäin huutaen kristinuskoon liittyviä uskontunnustuksia. "

En ole näin missään väittänytkään. Lue tarkemmin mitä kirjoitan.

Mutta tuo mitä sanoin niin pitää paikkansa. Onko tuo tosiasia jotenkin kiusallinen?

• Koriantteri kirjoitti:

Mutta tuo mitä sanoin niin pitää paikkansa. Onko tuo tosiasia jotenkin kiusallinen?

Miksi se olisi kiusallinen?

MIksi muuten vääritelit sitä mitä kirjoitin? Onko pyrkimyksesi antaa minun kommenteistani värittynyt kuva?

• mene.käärme.koloosi kirjoitti:

"Jos panettelet jota kuta joka edustaa toista uskontoa, niin miksi sinua ei saman logiikan mukaan saa panetella? Et toimi lainkaan Jeesuksen opetuksien mukaan. "
        Miksi sinä sitten vedät herneet nenääsi kun sinusta sanotaan totuus eikä edes panetella?

En sellaisesta vedä mitään "herneitä nenään."

• mene.käärme.koloosi
        mummomuori kirjoitti:

En sellaisesta vedä mitään "herneitä nenään."

Älä sitten vedä!

• Get.right
        mummomuori kirjoitti:

Eli nostat esiin yhden! yksittäistapauksen, jossa johonkin uskonnolliseen hurmioon joutunut on tehty rikoksen. Mitä sillä yrität todistaa? Sitäkö että kaikki samaa uskontoa edustavat 1,5 miljardia ovat täysin samanlaisia?

Sinä siis toimit mielestäsi Jeesuksen opetuksien mukaan panetellessasi ja vääristellessäsi Jeesuksen seuraajien sanomisia ja tekemisiä??? Missä Jeesus sinun käskee sellaisia kirjoittelemaan? Jos sinulla on jotakin kaunaa jotakin vastaan, sovi hänen kanssaan. Sinun pahat puheesi jäytävät ympäristöä kuin syöpä.

• Get.right kirjoitti:

Sinä siis toimit mielestäsi Jeesuksen opetuksien mukaan panetellessasi ja vääristellessäsi Jeesuksen seuraajien sanomisia ja tekemisiä??? Missä Jeesus sinun käskee sellaisia kirjoittelemaan? Jos sinulla on jotakin kaunaa jotakin vastaan, sovi hänen kanssaan. Sinun pahat puheesi jäytävät ympäristöä kuin syöpä.

Tästä voi aloittaa:

Matt. 7:12
        Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

• i.got.it
        mummomuori kirjoitti:

Tästä voi aloittaa:

Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

Luther joskus totesi, että paholainenkin paljastuessaan alkaa itkemään ja suoltamaan Raamatun jakeita.

• mummomuori kirjoitti:

Tästä voi aloittaa:

Ja muistat kai, että nuo sanansa Jeesus kohdisti opetuslapsilleen ei fariseuksille, ei buplikaaneille, ei vääräuskoisille, eikä huorintekijöille?

• ”…miksi vihervasemmisto suosii mieluummin islamia kuin uskovaisia kristittyjä?”

Ette kai saa siihen vastausta koska täällä ei puoluepoliittisia edustajia ole!

Enkä hahmota tuota ”vihervasemmistoa” oikein miksikään. Keitä siinä on? Jollain tapaa kyllä olen ymmärtänyt että heitä ovat kaikki kokoomuksesta ns. vasempaan suuntaan olevat ja erityisesti liberaalit markkinatalouden kannattajat.

Tuo oudon vastakkain asettelun on luonut nyt joku auktoriteetti, joka vetää teitä kuin pässiä narussa. Jos suurin osa suomalaisista ei ole kiinnostunut uskon sodista, todellakin haluaa puolustaa uskonnon vapautta kaikille, ei kai se tee heistä mitään ”vastustajia”?

Jos jatkuvia valheita ja propagandaa syydetään vain tietyn uskonnon edustajia vastaan, luonnollisesti se tulee oikeista – myös meidän kristittyjen joiden tulee pysyä tässäkin asiassa totuudessa. Useimmat kykenevät näkemään toiset ihmiset lähimmäisinä, olemaan kriittisiä myös petoksia kohtaan jne.

Suurin osa suomalaisista ymmärtää että ihminen on ihminen, edusti hän mitä uskontoa tahansa. Voidaan olla samaa mieltä tai eri mieltä, muttei ketään saa vainota.

En usko että kukaan suomessa hyväksyy terrorijärjestöjä kuten ISISistä, vastustaa sitä. Mutta useimmat ovat järkeviä ja ymmärtävät että sokea viha auta, vaan todellakin on toimittava tarkasti ja todellista kohdetta vastaan.

• Koriantteri

"Jos jatkuvia valheita ja propagandaa syydetään vain tietyn uskonnon edustajia vastaan, luonnollisesti se tulee oikeista ..."

No miksi mummomuori sitten syydät valheita ja propagandaa uskovaisia Jeesuksen palvelijoita kohtaan, jos kerran et hyväksy tätä? Miksi toimit kaksijakoisesti kuten liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat toimivat kaksijakoisesti myös meitä uskovaisia kohtaan? Miksi se tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan?

Muutenkin tuo viestisi on kokonaan yhtä valhetta ja propandaa, jos kohdistat nuo Jeesukseen uskoviin henkilöihin.

• mummoa.ihmettelevää
        Koriantteri kirjoitti:

"Jos jatkuvia valheita ja propagandaa syydetään vain tietyn uskonnon edustajia vastaan, luonnollisesti se tulee oikeista ..."

No miksi mummomuori sitten syydät valheita ja propagandaa uskovaisia Jeesuksen palvelijoita kohtaan, jos kerran et hyväksy tätä? Miksi toimit kaksijakoisesti kuten liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat toimivat kaksijakoisesti myös meitä uskovaisia kohtaan? Miksi se tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan?

Muutenkin tuo viestisi on kokonaan yhtä valhetta ja propandaa, jos kohdistat nuo Jeesukseen uskoviin henkilöihin.

Enpä olisi itse paremmin osannut vastata, kiitos!

• Koriantteri kirjoitti:

Vastaan syytöksiisi:

En ole syytänyt enkä kirjoita propagandaa. Eikä kukaan ole vielä osoittanut sitäkään, että valehtelisin.

Puolustan kaikkia niitä uskovia, jotka joutuvat sen pienen uskovien piirin hylkäämäksi ja panettelujen kohteeksi – kuten sinä nyt heitä tässä nimittelet ” …liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat…”.

En kohdista kritiikkiä uskoon vaan eräiden henkilöiden esittämiin mielipiteisiin sekä tietoon, mikä on kaikkien saatavilla ja arvioitavissa.

Mutta hyvin väistelit aihetta vastaamatta yhtään mihinkään...

• Koriantteri
        mummomuori kirjoitti:

Vastaan syytöksiisi:

En ole syytänyt enkä kirjoita propagandaa. Eikä kukaan ole vielä osoittanut sitäkään, että valehtelisin.

Puolustan kaikkia niitä uskovia, jotka joutuvat sen pienen uskovien piirin hylkäämäksi ja panettelujen kohteeksi – kuten sinä nyt heitä tässä nimittelet ” …liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat…”.

En kohdista kritiikkiä uskoon vaan eräiden henkilöiden esittämiin mielipiteisiin sekä tietoon, mikä on kaikkien saatavilla ja arvioitavissa.

Mutta hyvin väistelit aihetta vastaamatta yhtään mihinkään...

"Puolustan kaikkia niitä uskovia, jotka joutuvat sen pienen uskovien piirin hylkäämäksi ja panettelujen kohteeksi – kuten sinä nyt heitä tässä nimittelet ” …liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat…”. "

Nämä ihmiset eivät ole uskovaisia, vaan he ovat fundamentalistien eli Jeesukseen uskovien vihamiehiä ja naisia. Jos haluat puolustaa Jeesukseen uskovia henkilöitä, niin tulet meidän puolellemme, sillä me olemme nyt suuresti vainottu pieni ryhmittymä tässä koko ajan pahenevassa ja vihamieliseksi muuttuvassa maailmassa.

"Mutta hyvin väistelit aihetta vastaamatta yhtään mihinkään..."

Eihän sinun ilkeilyysi voi kukaan uskovainen vastailla, koska ne ovat vain päässäsi keksittyä propagandaa uskovien pään menoksi.

Sinun täytyisi ensin lopettaa ilkeily ja vihanpito uskovia kohtaan, niin hyvin voisimme alkaa keskustella asioista me itse teemme ja kirjoitamme eikä sinun omassa päässäsi muodostamista kamalista ajatuksistasi.

• Koriantteri kirjoitti:

"Puolustan kaikkia niitä uskovia, jotka joutuvat sen pienen uskovien piirin hylkäämäksi ja panettelujen kohteeksi – kuten sinä nyt heitä tässä nimittelet ” …liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat…”. "

Nämä ihmiset eivät ole uskovaisia, vaan he ovat fundamentalistien eli Jeesukseen uskovien vihamiehiä ja naisia. Jos haluat puolustaa Jeesukseen uskovia henkilöitä, niin tulet meidän puolellemme, sillä me olemme nyt suuresti vainottu pieni ryhmittymä tässä koko ajan pahenevassa ja vihamieliseksi muuttuvassa maailmassa.

"Mutta hyvin väistelit aihetta vastaamatta yhtään mihinkään..."

Eihän sinun ilkeilyysi voi kukaan uskovainen vastailla, koska ne ovat vain päässäsi keksittyä propagandaa uskovien pään menoksi.

Sinun täytyisi ensin lopettaa ilkeily ja vihanpito uskovia kohtaan, niin hyvin voisimme alkaa keskustella asioista me itse teemme ja kirjoitamme eikä sinun omassa päässäsi muodostamista kamalista ajatuksistasi.

"Nämä ihmiset eivät ole uskovaisia..."

Näihän se käy. Sanot uskoville etteivät he sellaisi olekkaan.

Ja tämä ei ole ilkeilyä?

Ja koska haluan kuitenkin pysyä totuudessa sekä Jeesuksen opetuksissa, sinä kieltäisit sen noin vain....

• mummo.sörssää.taas
        mummomuori kirjoitti:

"Nämä ihmiset eivät ole uskovaisia..."

Näihän se käy. Sanot uskoville etteivät he sellaisi olekkaan.

Ja tämä ei ole ilkeilyä?

Ja koska haluan kuitenkin pysyä totuudessa sekä Jeesuksen opetuksissa, sinä kieltäisit sen noin vain....

"Sanot uskoville etteivät he sellaisi olekkaan. "
        Missä Raamatussa kehoitetaan sanomaan epäjumalanpalvelijoita uskovaisiksi? Vai oletko määritellyt jo sanan uskovainenkin uusiksi homoagendan mukaisesti?

• mummo.sörssää.taas kirjoitti:

"Sanot uskoville etteivät he sellaisi olekkaan. "
        Missä Raamatussa kehoitetaan sanomaan epäjumalanpalvelijoita uskovaisiksi? Vai oletko määritellyt jo sanan uskovainenkin uusiksi homoagendan mukaisesti?

Ja sinä jatkat!

• mummo.sörssää.taas
        mummomuori kirjoitti:

Ja sinä jatkat!

Ja sinä et taaskaan vastaa! Miksi et vastaa kun sinulta kysytyään?

• dogmatikos

Nimimerkki "YksinkertaistaEiköVain" esittää kristitylle fundamentalistille paljastavan kysymyksen:

>>Toisessa ketjussa kirjoitat näin henkilölle joka on kanssasi eri mieltä:
      "Toivon, että joudut kuolemaan marttyyrikuoleman islamistin kiduttamana ja koko muu perheesi ja sukusi raiskataan.">>

Pöyristyttävää, aivan pöyristyttävää, uskomatonta, iljettävää. En löydä sanoja kuvaamaan, millainen fundumultinikin maailma on. Aivan iljettävää!

• dogmatikos

Olen esittänyt, että melkein kaikki palstafundut ovat psykopaatteja.

Heiltä puuttuu todellinen, normaalilla ihmisellä oleva kyky ymmärtää, mitä on rakkaus. Ilmiö on geeniperäinen ja johtaa aivojen eräiden hermoratojen vajaatoimintaan tai puutteeseen. Lääketieteellistä apua ei ole olemassa.

Heillä on tämän puutteen takia vinoutunut käsitys rakkaudesta, aivan poikkeava.

Fundamentalismi ei ole synnynnäinen ilmiö, mutta synnynnäinen psykopaatti hakeutuu fundamentalismiin yleisemmin kuin normaali, koska sellainen maailma on psykopaatille luonnollinen. "Oikeutettua" raakuutta, raakuuden perään silmänkään värähtämättä.

Psykopaatti-fundamentalisti pitää aivan luonnollisena menneen ajan raa´assa yhteiskunnassa hellittyä kuvaa raakalaisjumalasta, joka toimii yhtä raa´alla tavalla ja heittää ihmisiä kärsimyshelvettiin pienistäkin rikkomuksista Mooseksen lakia kohtaan.

Iljettävää, todella iljettavää, mutta psykopaatti ei menetä pelastustaan psykopatian tai fundamentalismin takia. Hän on täysin syytön tilaansa ja hän voi turvata Jeesukseen siinä kun kuka tahansa.

Jeesuksen veressä on voima!

• Koriantteri

">>Toisessa ketjussa kirjoitat näin henkilölle joka on kanssasi eri mieltä:
        "Toivon, että joudut kuolemaan marttyyrikuoleman islamistin kiduttamana ja koko muu perheesi ja sukusi raiskataan.">>

Pöyristyttävää, aivan pöyristyttävää, uskomatonta, iljettävää. En löydä sanoja kuvaamaan, millainen fundumultinikin maailma on. Aivan iljettävää!"

Ja tuo lausunto ei sitten olekaan pelkästään yksittäistapaus :)

Tässä taasen eräs todiste kuinka uskovien kontolle sälytetään negaatioita, vaikkei sanoja edes ole uskovainen.

Miksi liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat sälyttävät uskovien kontolle asioita, joita emme ole edes todenneet ja suositaan muslimeita?

• Koriantteri
        dogmatikos kirjoitti:

Heiltä puuttuu todellinen, normaalilla ihmisellä oleva kyky ymmärtää, mitä on rakkaus. Ilmiö on geeniperäinen ja johtaa aivojen eräiden hermoratojen vajaatoimintaan tai puutteeseen. Lääketieteellistä apua ei ole olemassa.

Fundamentalismi ei ole synnynnäinen ilmiö, mutta synnynnäinen psykopaatti hakeutuu fundamentalismiin yleisemmin kuin normaali, koska sellainen maailma on psykopaatille luonnollinen. "Oikeutettua" raakuutta, raakuuden perään silmänkään värähtämättä.

Psykopaatti-fundamentalisti pitää aivan luonnollisena menneen ajan raa´assa yhteiskunnassa hellittyä kuvaa raakalaisjumalasta, joka toimii yhtä raa´alla tavalla ja heittää ihmisiä kärsimyshelvettiin pienistäkin rikkomuksista Mooseksen lakia kohtaan.

Iljettävää, todella iljettavää, mutta psykopaatti ei menetä pelastustaan psykopatian tai fundamentalismin takia. Hän on täysin syytön tilaansa ja hän voi turvata Jeesukseen siinä kun kuka tahansa.

"Olen esittänyt, että melkein kaikki palstafundut ovat psykopaatteja."

Nythän suorastaan satelee näitä "Kuttajan Janin" tivaamia todisteita, että uskovia sorretaan ja keksitään negaatioita. Mutta miksi näin, vaikka emme tee mitään pahaa puukoilla, autoilla emmekä aseilla kellekään?

• Koriantteri
        dogmatikos kirjoitti:

"Iljettävää, todella iljettavää, mutta psykopaatti ei menetä pelastustaan psykopatian tai fundamentalismin takia. Hän on täysin syytön tilaansa ja hän voi turvata Jeesukseen siinä kun kuka tahansa."

Tässä on sinulle "Jan Kuttaja" nyt niitä näytteitä, joita tällä foorumilla on tuhansia ja taas tuhansia, miten ilkeästä uskovista puhutaan, mutta muslimeista puhutaan suosivaan sävyyn.

Miksi liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat (tämä litania tuossa mummomuorille, joka "Kuttajan Jania" mukaellen alkoi vetää tätä ketjua puoluepoliittiseksi) sälyttävät uskovien kontolle asioita, joita emme ole edes todenneet ja suositaan muslimeita?

• Koriantteri kirjoitti:

"Olen esittänyt, että melkein kaikki palstafundut ovat psykopaatteja."

Nythän suorastaan satelee näitä "Kuttajan Janin" tivaamia todisteita, että uskovia sorretaan ja keksitään negaatioita. Mutta miksi näin, vaikka emme tee mitään pahaa puukoilla, autoilla emmekä aseilla kellekään?

Mikä noissa kommentissa on uskovien sortoa? Tai edes negaation keksimistä?

Kommentointihan liittyy tähän kirjoitukseen eiliseltä:

Eikö tuo lausunto ole pöyristyttävä sinun mielestäsi?

• Koriantteri

Mikä noissa kommentissa on uskovien sortoa? Tai edes negaation keksimistä?

Kommentointihan liittyy tähän kirjoitukseen eiliseltä:

Eikö tuo lausunto ole pöyristyttävä sinun mielestäsi?

Miten voit todistaa, että sanoja on Jeesukseen uskova henkilö? En ole koskaan kuullut kenenkään uskovaisen tuollaisia esittävän.

Mutta myös tämä viestisi taasen todistaa sortoa uskovaisia kohtaan. Pannaan uskovaisten kontolle lausahdus ja syyllistetäään koko fundamentalistien porukka eikä tällä kertaa puhettakaan yksittäistapauksesta, vaikka sanojaa ei mitenkään voida todistaa Jeesukseen uskovaksi henkilöksi.

Ja taas taasen muslimien loputtomat verenhimoiset lausunnot eri puolilla maailmaa mitä tehdään vääräuskoisille sivuutetaan tuosta vaan.

• Koriantteri kirjoitti:

Miten voit todistaa, että sanoja on Jeesukseen uskova henkilö? En ole koskaan kuullut kenenkään uskovaisen tuollaisia esittävän.

Mutta myös tämä viestisi taasen todistaa sortoa uskovaisia kohtaan. Pannaan uskovaisten kontolle lausahdus ja syyllistetäään koko fundamentalistien porukka eikä tällä kertaa puhettakaan yksittäistapauksesta, vaikka sanojaa ei mitenkään voida todistaa Jeesukseen uskovaksi henkilöksi.

Ja taas taasen muslimien loputtomat verenhimoiset lausunnot eri puolilla maailmaa mitä tehdään vääräuskoisille sivuutetaan tuosta vaan.

"Miten voit todistaa, että sanoja on Jeesukseen uskova henkilö? En ole koskaan kuullut kenenkään uskovaisen tuollaisia esittävän."

MIten voit todistaa että ei olisi kirjoittanut? Ketkä sinä luet uskovaisiksi? Mihin suuntauksiin kuuluvat?

Miten muuten todistat että kommentoija "dogmatikos" kuuluu vihervasemmistoon?

"Mutta myös tämä viestisi taasen todistaa sortoa uskovaisia kohtaan. Pannaan uskovaisten kontolle lausahdus ja syyllistetäään koko fundamentalistien porukka eikä tällä kertaa puhettakaan yksittäistapauksesta, vaikka sanojaa ei mitenkään voida todistaa Jeesukseen uskovaksi henkilöksi."

Eikös olekin ikävää kun yksittäistapauksen takia syyllistetään koko ryhmää. Sitähän tällä palstalla harrastetaan päinvastoin koko ajan: syyllistetään koko islam yksittäisen tapahtuman takia.
        Syyllistetään vihervasemmistoa (mitä se sitten onkaan) jonkun kommentin nojalla jonka kirjoittan vihervasemmistolaisuudesta sinulla tai kenelläkään mulla ei ole mitään todisteita.
        Vai miten todistat että kirjoittaja on tätä sinun mainitsemaasi vihervasemmistoa?

Muuten kommentoin eilen näin toisessa ketjussa:
        älä.söpötä: ""Toivon, että joudut kuolemaan marttyyrikuoleman islamistin kiduttamana ja koko muu perheesi ja sukusi raiskataan."

minä: "Siinä olikin kunnon kristityn puhetta! "

hyvä vastaus: " Kyllä kun lukee mihin se oli vastaus!"

Tuossa nimimerkki "hyvä vastaus" toteaa että puhe on kunnon kristityn puhetta.

• Koriantteri

"Miten voit todistaa, että sanoja on Jeesukseen uskova henkilö? En ole koskaan kuullut kenenkään uskovaisen tuollaisia esittävän."

MIten voit todistaa että ei olisi kirjoittanut? Ketkä sinä luet uskovaisiksi? Mihin suuntauksiin kuuluvat?

Miten muuten todistat että kommentoija "dogmatikos" kuuluu vihervasemmistoon?

"Mutta myös tämä viestisi taasen todistaa sortoa uskovaisia kohtaan. Pannaan uskovaisten kontolle lausahdus ja syyllistetäään koko fundamentalistien porukka eikä tällä kertaa puhettakaan yksittäistapauksesta, vaikka sanojaa ei mitenkään voida todistaa Jeesukseen uskovaksi henkilöksi."

Eikös olekin ikävää kun yksittäistapauksen takia syyllistetään koko ryhmää. Sitähän tällä palstalla harrastetaan päinvastoin koko ajan: syyllistetään koko islam yksittäisen tapahtuman takia.
        Syyllistetään vihervasemmistoa (mitä se sitten onkaan) jonkun kommentin nojalla jonka kirjoittan vihervasemmistolaisuudesta sinulla tai kenelläkään mulla ei ole mitään todisteita.
        Vai miten todistat että kirjoittaja on tätä sinun mainitsemaasi vihervasemmistoa?

Muuten kommentoin eilen näin toisessa ketjussa:
        älä.söpötä: ""Toivon, että joudut kuolemaan marttyyrikuoleman islamistin kiduttamana ja koko muu perheesi ja sukusi raiskataan."

minä: "Siinä olikin kunnon kristityn puhetta! "

hyvä vastaus: " Kyllä kun lukee mihin se oli vastaus!"

Tuossa nimimerkki "hyvä vastaus" toteaa että puhe on kunnon kristityn puhetta.

"Eikös olekin ikävää kun yksittäistapauksen takia syyllistetään koko ryhmää. "

No ymmärsithän sinä lopulta! Ei tule syyllistää yksittäistapausten kautta koko ryhmää, mutta miksi uskovien kohdalla tämä sallitaan, mutta muslimien kohdalla evätään? Eli taas palaamme alkuperäiseen kysymykseen.

"Syyllistetään vihervasemmistoa (mitä se sitten onkaan) jonkun kommentin nojalla jonka kirjoittan vihervasemmistolaisuudesta sinulla tai kenelläkään mulla ei ole mitään todisteita."

Näitä kommentteja kritisoidaan ja koska kommentit ovat uskoviin päin negatiivisia, niin tässä sitten oletetaan, että kyse on henkilöstä, jos käy taistelua Jeesukseen uskovia vastaan. Yleensä tällaisten viestien sanojat kuuluvat johonkin ryhmittymään, joita kutsutaan iberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat (tämä litania tuossa mummomuorille, joka "Kuttajan Jania" mukaellen alkoi vetää tätä ketjua puoluepoliittiseksi) tai jotain muuta jolla on jotain hampaankolossa uskovaisia kristittyjä kohtaan. Tunnustatko, että näitä tällaisia ihmisiä Suomessakin on?

"minä: "Siinä olikin kunnon kristityn puhetta! ""

No oliko tuo mielestäsi kunnon kristityn puhetta?

• Koriantteri kirjoitti:

">>Toisessa ketjussa kirjoitat näin henkilölle joka on kanssasi eri mieltä:

Pöyristyttävää, aivan pöyristyttävää, uskomatonta, iljettävää. En löydä sanoja kuvaamaan, millainen fundumultinikin maailma on. Aivan iljettävää!"

Ja tuo lausunto ei sitten olekaan pelkästään yksittäistapaus :)

Tässä taasen eräs todiste kuinka uskovien kontolle sälytetään negaatioita, vaikkei sanoja edes ole uskovainen.

Miksi liberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat sälyttävät uskovien kontolle asioita, joita emme ole edes todenneet ja suositaan muslimeita?

Ja jälleen nimittelet uskovia jostain äärioikeiston propagandasta käsin? Miksi?

• Koriantteri kirjoitti:

"Eikös olekin ikävää kun yksittäistapauksen takia syyllistetään koko ryhmää. "

No ymmärsithän sinä lopulta! Ei tule syyllistää yksittäistapausten kautta koko ryhmää, mutta miksi uskovien kohdalla tämä sallitaan, mutta muslimien kohdalla evätään? Eli taas palaamme alkuperäiseen kysymykseen.

"Syyllistetään vihervasemmistoa (mitä se sitten onkaan) jonkun kommentin nojalla jonka kirjoittan vihervasemmistolaisuudesta sinulla tai kenelläkään mulla ei ole mitään todisteita."

Näitä kommentteja kritisoidaan ja koska kommentit ovat uskoviin päin negatiivisia, niin tässä sitten oletetaan, että kyse on henkilöstä, jos käy taistelua Jeesukseen uskovia vastaan. Yleensä tällaisten viestien sanojat kuuluvat johonkin ryhmittymään, joita kutsutaan iberaalit, ateistit, vihervasemmistolaiset, feministit, homoseksuaalit, viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat (tämä litania tuossa mummomuorille, joka "Kuttajan Jania" mukaellen alkoi vetää tätä ketjua puoluepoliittiseksi) tai jotain muuta jolla on jotain hampaankolossa uskovaisia kristittyjä kohtaan. Tunnustatko, että näitä tällaisia ihmisiä Suomessakin on?

"minä: "Siinä olikin kunnon kristityn puhetta! ""

No oliko tuo mielestäsi kunnon kristityn puhetta?

Eil olet sitä mieltä että yksittäisen tapahtuman, kirjoituksen tai muunkaan mukaan ei voi syyllistää kokonaista ryhmää?

Miksi sitten itse kirjoitat koko ajan esim. vihervasemmistosta, ateisteista, liberaaleista jne?

Sallitko itsellesi sen että voit kritisoida kokonaista ryhmää yhden kommentin perusteella? Mutta uskovia ei saa kritisoida samalla periaatteella?

• Koriantteri
        mummomuori kirjoitti:

Ja jälleen nimittelet uskovia jostain äärioikeiston propagandasta käsin? Miksi?

"Ja jälleen nimittelet uskovia jostain äärioikeiston propagandasta käsin? Miksi?"

Olet varmaan käsittänyt jotain aivan väärin?

• Koriantteri

Eil olet sitä mieltä että yksittäisen tapahtuman, kirjoituksen tai muunkaan mukaan ei voi syyllistää kokonaista ryhmää?

Miksi sitten itse kirjoitat koko ajan esim. vihervasemmistosta, ateisteista, liberaaleista jne?

Sallitko itsellesi sen että voit kritisoida kokonaista ryhmää yhden kommentin perusteella? Mutta uskovia ei saa kritisoida samalla periaatteella?

"Eil olet sitä mieltä että yksittäisen tapahtuman, kirjoituksen tai muunkaan mukaan ei voi syyllistää kokonaista ryhmää?"

Näin on ja siksi kysyinkin ettäuskovien kohdalla tämä sallitaan, mutta muslimien kohdalla evätään? Eli taas palaamme alkuperäiseen kysymykseen.

"Miksi sitten itse kirjoitat koko ajan esim. vihervasemmistosta, ateisteista, liberaaleista jne? "

Koska tarkoitan näillä henkilöitä, jotka suoltavat negaatiot uskovien kontolle ja puolestavat muslimien tekosia eli palataan taas tuohon alkuperäiseen kysymykseen. Tällaisia viestejähän tässä ketjussa on paljon nyt tarjottu, joissa käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita. Miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan?

"Sallitko itsellesi sen että voit kritisoida kokonaista ryhmää yhden kommentin perusteella? Mutta uskovia ei saa kritisoida samalla periaatteella?"

Tässä kritisoidaan nyt viestejä, joita tässäkin ketjussa on nyt joissa käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita. Miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan? Tämä on nyt se peruskysymys johon haettaisiin vastausta.

• Koriantteri kirjoitti:

"Ja jälleen nimittelet uskovia jostain äärioikeiston propagandasta käsin? Miksi?"

Olet varmaan käsittänyt jotain aivan väärin?

Liberaalit – ketkä liberaalit? Määrittele tämä.

liberaali
        1. subst. vapaamielinen henkilö, liberalismin kannattaja;
        pol. liberaalisen puolueen kannattaja. Kulttuuriliberaali. Parlamentin konservatiivit ja liberaalit.

2. adj. (rinn. liberaalinen) vapaamielinen, suvaitseva(inen); liberalismia edustava t. kannattava. Kasvattajana liberaali. Liberaalit mielipiteet. Liberaali reformipuolue.
        http://www.kielitoimistonsanakirja.fi/netmot.exe?ListWord=liberaali&SearchWord=liberaali&page=results
        Se tarkoitti vapautta (liber = vapaa, libertas = vapaus) eli jokaisen oikeutta elää haluamallaan tavalla niin kauan kuin ei vahingoita muita. Libertarismi on tämän haara, jossa kielletään täysin kajoaminen toisen kehoon tai muuhun omaisuuteen ilman tämän lupaa.
        http://liberalismi.net/wiki/Liberalismi

ateistit,
        ei ole millään tavalla yhtenäinen ryhmä ja heissä on myös kaikkia uskontoja vihaavia ryhmittymiä.

vihervasemmistolaiset,

Uustermi, jota ei ole missään määritelty vaan käytetään pelkkänä pilkkanimenä kaikista, joista ei tykätä.

feministit,

Tässä on hauska ristiriita. Tämä pieni uskovien joukko ratsastaa feminismillä vastustaessaan islamia.

homoseksuaalit,

Eivät myöskään homoseksuaalit ole millään tavalla sen enempää puoluepoliittisesti kuin uskonnoltakaan yhtenäinen ryhmä.

viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat eli kaikkea näitä nykyajan liikkeitä, joita myös joskus kutsutaan yhdellä nimikkeellä , suvaitsevaisto.”

Kuuluu uussanoihin:

”Sanojen myötä voi kerrata vuoden tapahtumia, joita ovat olleet mm. eduskuntavaalit ja niiden tulokset (olohuonetentti, puna-viherkupla), uusi hallitus (ässähallitus) ja sen toimet (iteroida) sekä odottamattomat maailmantapahtumat (järjestelykeskus).”

”…puna-viherkupla (kuv.) sana, joka kritisoi varsinkin vasemmistolaisia ja vihreitä arvoja kannattavan kulttuuriväen maailmankuvaa…”
        http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=2850

suvaitsevaisto
        1. (nettislangia, halventava) ne ihmiset jotka ovat suvaitsevaisuuden kannattajia tai edistäjiä
        https://fi.wiktionary.org/wiki/suvaitsevaisto

Eli jos ihminen on myönteisesti johonkin suhtautuva ja salliva, hän on ”paha” ihminen?

Eli kun käytät ilmaisuja, jotka ovat negatiivisia. halventavia ja täynnä omia antamiasi merkityksiä, miten ihmeessä odotat näihin mitään vastausta?

• Koriantteri kirjoitti:

"Eil olet sitä mieltä että yksittäisen tapahtuman, kirjoituksen tai muunkaan mukaan ei voi syyllistää kokonaista ryhmää?"

Näin on ja siksi kysyinkin ettäuskovien kohdalla tämä sallitaan, mutta muslimien kohdalla evätään? Eli taas palaamme alkuperäiseen kysymykseen.

"Miksi sitten itse kirjoitat koko ajan esim. vihervasemmistosta, ateisteista, liberaaleista jne? "

Koska tarkoitan näillä henkilöitä, jotka suoltavat negaatiot uskovien kontolle ja puolestavat muslimien tekosia eli palataan taas tuohon alkuperäiseen kysymykseen. Tällaisia viestejähän tässä ketjussa on paljon nyt tarjottu, joissa käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita. Miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan?

"Sallitko itsellesi sen että voit kritisoida kokonaista ryhmää yhden kommentin perusteella? Mutta uskovia ei saa kritisoida samalla periaatteella?"

Tässä kritisoidaan nyt viestejä, joita tässäkin ketjussa on nyt joissa käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita. Miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan? Tämä on nyt se peruskysymys johon haettaisiin vastausta.

"Koska tarkoitan näillä henkilöitä, jotka suoltavat negaatiot uskovien kontolle ja puolestavat muslimien tekosia eli palataan taas tuohon alkuperäiseen kysymykseen."

No mutta jurihan sallit taas itsellesi sen kohdistat asioita kokonaiseen ryhmään yksittäisten kommenttien perusteella.

Miksi muut eivät saa kohdella uskovia samalla lailla kun sinä kohtelet muita?

Eikö tasa-arvo kelpaa sinulle?

"Tässä kritisoidaan nyt viestejä, joita tässäkin ketjussa on nyt joissa käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita. Miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan? Tämä on nyt se peruskysymys johon haettaisiin vastausta. "

Näistä sinä et missään vaiheessa ole antanut yhtään esimerkkiä.

• Koriantteri kirjoitti:

”…käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita.”

Uskovien kimppuun ei ole käyty. Vain niitä mielipiteitä jotka ovat vihamielisiä ja joilla vain pyritään luomaan toisen uskonnon edustajia epäihmisiä, on pyritty oikaisemaan.

Muslimit ovat ihmisiä ja lähimmäisiä, siksi ei heitäkään kohtaa tule käyttäytyä vihanmielisesti tai alentaa heidän ihmisarvoaan. Tämän tietää jokainen kristitty.

”Miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan? Tämä on nyt se peruskysymys johon haettaisiin vastausta.”

Näin juuri moni pyrkii tekemään. Kaikkia on kohdeltava oikeudenmukaisesti. Jos joku tekee väärin, on siitä voitava sanoa suoraan.

Miksi tätä väännetään tuollaisen uhriasetelman kautta, koska se ei pidä paikkaansa? Aivan varmaan jos täällä joku muslimi asennoituisi samoin kuin tuo pieni joukko uskovia, heitä kritisoitaisiin aivan samoin.

• Koriantteri
        mummomuori kirjoitti:

Liberaalit – ketkä liberaalit? Määrittele tämä.

liberaali
        1. subst. vapaamielinen henkilö, liberalismin kannattaja;
        pol. liberaalisen puolueen kannattaja. Kulttuuriliberaali. Parlamentin konservatiivit ja liberaalit.

2. adj. (rinn. liberaalinen) vapaamielinen, suvaitseva(inen); liberalismia edustava t. kannattava. Kasvattajana liberaali. Liberaalit mielipiteet. Liberaali reformipuolue.
        http://www.kielitoimistonsanakirja.fi/netmot.exe?ListWord=liberaali&SearchWord=liberaali&page=results
        Se tarkoitti vapautta (liber = vapaa, libertas = vapaus) eli jokaisen oikeutta elää haluamallaan tavalla niin kauan kuin ei vahingoita muita. Libertarismi on tämän haara, jossa kielletään täysin kajoaminen toisen kehoon tai muuhun omaisuuteen ilman tämän lupaa.
        http://liberalismi.net/wiki/Liberalismi

ateistit,
        ei ole millään tavalla yhtenäinen ryhmä ja heissä on myös kaikkia uskontoja vihaavia ryhmittymiä.

vihervasemmistolaiset,

Uustermi, jota ei ole missään määritelty vaan käytetään pelkkänä pilkkanimenä kaikista, joista ei tykätä.

feministit,

Tässä on hauska ristiriita. Tämä pieni uskovien joukko ratsastaa feminismillä vastustaessaan islamia.

homoseksuaalit,

Eivät myöskään homoseksuaalit ole millään tavalla sen enempää puoluepoliittisesti kuin uskonnoltakaan yhtenäinen ryhmä.

viherkuplan sisällä asuvat jne jne vastaavat eli kaikkea näitä nykyajan liikkeitä, joita myös joskus kutsutaan yhdellä nimikkeellä , suvaitsevaisto.”

Kuuluu uussanoihin:

”Sanojen myötä voi kerrata vuoden tapahtumia, joita ovat olleet mm. eduskuntavaalit ja niiden tulokset (olohuonetentti, puna-viherkupla), uusi hallitus (ässähallitus) ja sen toimet (iteroida) sekä odottamattomat maailmantapahtumat (järjestelykeskus).”

”…puna-viherkupla (kuv.) sana, joka kritisoi varsinkin vasemmistolaisia ja vihreitä arvoja kannattavan kulttuuriväen maailmankuvaa…”
        http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=2850

suvaitsevaisto
        1. (nettislangia, halventava) ne ihmiset jotka ovat suvaitsevaisuuden kannattajia tai edistäjiä
        https://fi.wiktionary.org/wiki/suvaitsevaisto

Eli jos ihminen on myönteisesti johonkin suhtautuva ja salliva, hän on ”paha” ihminen?

Eli kun käytät ilmaisuja, jotka ovat negatiivisia. halventavia ja täynnä omia antamiasi merkityksiä, miten ihmeessä odotat näihin mitään vastausta?

"Liberaalit – ketkä liberaalit? Määrittele tämä."

No tätä sanoilla leikkimistä en enää jatka.

• Koriantteri

"Koska tarkoitan näillä henkilöitä, jotka suoltavat negaatiot uskovien kontolle ja puolestavat muslimien tekosia eli palataan taas tuohon alkuperäiseen kysymykseen."

No mutta jurihan sallit taas itsellesi sen kohdistat asioita kokonaiseen ryhmään yksittäisten kommenttien perusteella.

Miksi muut eivät saa kohdella uskovia samalla lailla kun sinä kohtelet muita?

Eikö tasa-arvo kelpaa sinulle?

"Tässä kritisoidaan nyt viestejä, joita tässäkin ketjussa on nyt joissa käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita. Miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan? Tämä on nyt se peruskysymys johon haettaisiin vastausta. "

Näistä sinä et missään vaiheessa ole antanut yhtään esimerkkiä.

"No mutta jurihan sallit taas itsellesi sen kohdistat asioita kokonaiseen ryhmään yksittäisten kommenttien perusteella."

Näitähän kommentteja sinä tivasit kahdessa ketjussa, näytteitä uskovien sortamisista. Ja nyt kun itsekin näitä näytteitä olet tänne tarjoillut, niin hyvin voit vastata alkuperäiseen kysymykseen.

""Tässä kritisoidaan nyt viestejä, joita tässäkin ketjussa on nyt joissa käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita. Miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan? Tämä on nyt se peruskysymys johon haettaisiin vastausta. "

Näistä sinä et missään vaiheessa ole antanut yhtään esimerkkiä."

Mutta sinä ja jotkut muutkin ovat näitä esimerkkejä nyt tässä ketjussa tuonut. Ja jokaisen olen merkannut.

• mummo.sörssää.taas
        Koriantteri kirjoitti:

Mummo sotkeuttuu omiin sukkinsa kun yrittää peittää kommunismiaan ja ateismiaan. Mitä enemmän yrittää peittää sitä sen enemmän se suorastaan HUUTAA!!!!!

• Koriantteri
        mummomuori kirjoitti:

”…käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita.”

Uskovien kimppuun ei ole käyty. Vain niitä mielipiteitä jotka ovat vihamielisiä ja joilla vain pyritään luomaan toisen uskonnon edustajia epäihmisiä, on pyritty oikaisemaan.

Muslimit ovat ihmisiä ja lähimmäisiä, siksi ei heitäkään kohtaa tule käyttäytyä vihanmielisesti tai alentaa heidän ihmisarvoaan. Tämän tietää jokainen kristitty.

”Miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan? Tämä on nyt se peruskysymys johon haettaisiin vastausta.”

Näin juuri moni pyrkii tekemään. Kaikkia on kohdeltava oikeudenmukaisesti. Jos joku tekee väärin, on siitä voitava sanoa suoraan.

Miksi tätä väännetään tuollaisen uhriasetelman kautta, koska se ei pidä paikkaansa? Aivan varmaan jos täällä joku muslimi asennoituisi samoin kuin tuo pieni joukko uskovia, heitä kritisoitaisiin aivan samoin.

"”…käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita.”

Uskovien kimppuun ei ole käyty. Vain niitä mielipiteitä jotka ovat vihamielisiä ja joilla vain pyritään luomaan toisen uskonnon edustajia epäihmisiä, on pyritty oikaisemaan. "

No jos kiellät ettei täällä ole koskaan uskovien kimppuun mitenkään käyty, niin aiotko nyt sitten jatkossa toimia tämän periaatteen mukaan?

"Muslimit ovat ihmisiä ja lähimmäisiä, siksi ei heitäkään kohtaa tule käyttäytyä vihanmielisesti tai alentaa heidän ihmisarvoaan. Tämän tietää jokainen kristitty. "

Ja tämän tiedämme erityisesti me uskovaiset kristityt, koska nykyään olemme muslimien kanssa niin paljon tekemisissä heitä auettaen ja avustaen ja evankeliumia julistaen.

• Koriantteri kirjoitti:

"No mutta jurihan sallit taas itsellesi sen kohdistat asioita kokonaiseen ryhmään yksittäisten kommenttien perusteella."

Näitähän kommentteja sinä tivasit kahdessa ketjussa, näytteitä uskovien sortamisista. Ja nyt kun itsekin näitä näytteitä olet tänne tarjoillut, niin hyvin voit vastata alkuperäiseen kysymykseen.

""Tässä kritisoidaan nyt viestejä, joita tässäkin ketjussa on nyt joissa käydään suoraan tai epäsuoraan uskovien kimppuun, mutta puolustetaan muslimeita. Miksi tasa-arvoisuus ei nyt kelpaakaan? Tämä on nyt se peruskysymys johon haettaisiin vastausta. "

Näistä sinä et missään vaiheessa ole antanut yhtään esimerkkiä."

Mutta sinä ja jotkut muutkin ovat näitä esimerkkejä nyt tässä ketjussa tuonut. Ja jokaisen olen merkannut.

Niitä esimerkkeijä ei vain ole näkynyt. Ne mitä olet "merkannut" eivät sovi esimerkeiksi.

• HäpeätköItseäsi

Niitä esimerkkeijä ei vain ole näkynyt. Ne mitä olet "merkannut" eivät sovi esimerkeiksi.

Menes nyt ulos tullettamaan tuota suurta tunkkaista päätäsi!

• HäpeätköItseäsi kirjoitti:

Menes nyt ulos tullettamaan tuota suurta tunkkaista päätäsi!

Sinäkään et siis ole löytänyt yhtään esimerkkiä?

• Koriantteri kirjoitti:

Sitähän sinä teet kaiken aikaa!

Käännän väitteesi siten, että ellei ole mitään noista, niin millainen sitten pitäisi olla?

Meidän pitäisi siis tulla suvaitsemattomiksi (ihminen joka on ahdasmielinen ja ei siedä erilaisuutta eikä omista näkemyksistään poikkeavia)?
        Jotta olisimme parempia ihmisiä niin, olisimme ilmeisesti autoritaarisia käskijöitä muita kohtaan.
        Emme hyväksyisi naisen asemaa yhdenvertaisena miehen kanssa (Patriarkaalisia).
        Homovihamielisiä kaikin tavoin.
        Jokaisen tulisi olla hmm, niin mikä kriitillisenkirkon tai liikkeen edustajia? Niissä kun riittää vaihtoehtoja. Ehkä batistisia evanakelikaaleja?
        Perussuomalaisten äärioikeiston siiven edustajia tai vastaavan kristillisen puolueen edustajia? Onhan kokoomus yksi merkittävä ”vihervassari” globalismin ja monikulttuurisuuden kannattaja.
        Ehdoton laizzes-faire kapitalisti, vastustaa valtion lakeja ja säätelyä talouselämän suhteen. (Ei siis globaalin vapaan markkinatalouden kannattaja eikä etenkään sosiaalisen markkinatlouden kannattaja, koska sitten on jo ”vassari”.
        Vastustaa kaikkea luonnonsuojelua sekä vaihtoehtoista energiaa.
        Olla mahdollisimman vihamielinen aina siihen suuntaan, milloin joku osoittaa siihen suuntaan. Eli nyt innolla osallistua kaikkeen mahdolliseen millä voi mustamaalata muslimeja ja alistaa heidät ellei saada käännytettyä kristityiksi.

• mummomuori kirjoitti:

Käännän väitteesi siten, että ellei ole mitään noista, niin millainen sitten pitäisi olla?

Meidän pitäisi siis tulla suvaitsemattomiksi (ihminen joka on ahdasmielinen ja ei siedä erilaisuutta eikä omista näkemyksistään poikkeavia)?
        Jotta olisimme parempia ihmisiä niin, olisimme ilmeisesti autoritaarisia käskijöitä muita kohtaan.
        Jokaisen tulisi olla hmm, niin mikä kriitillisenkirkon tai liikkeen edustajia? Niissä kun riittää vaihtoehtoja. Ehkä batistisia evanakelikaaleja?
        Perussuomalaisten äärioikeiston siiven edustajia tai vastaavan kristillisen puolueen edustajia? Onhan kokoomus yksi merkittävä ”vihervassari” globalismin ja monikulttuurisuuden kannattaja.
        Ehdoton laizzes-faire kapitalisti, vastustaa valtion lakeja ja säätelyä talouselämän suhteen. (Ei siis globaalin vapaan markkinatalouden kannattaja eikä etenkään sosiaalisen markkinatlouden kannattaja, koska sitten on jo ”vassari”.
        Olla mahdollisimman vihamielinen aina siihen suuntaan, milloin joku osoittaa siihen suuntaan. Eli nyt innolla osallistua kaikkeen mahdolliseen millä voi mustamaalata muslimeja ja alistaa heidät ellei saada käännytettyä kristityiksi.

Sori runsaat kirjoitusvirheet! Yritän tässä samalla tehdä kotitöitä.

• pien.kysymys
        mummomuori kirjoitti:

"Meidän pitäisi siis tulla suvaitsemattomiksi (ihminen joka on ahdasmielinen ja ei siedä erilaisuutta eikä omista näkemyksistään poikkeavia)? "
        Milloin alat suvaita uskovaisia, Aa:ta ja porvareita ja yleensä ihmisiä joilla on erilaiset arvot kuin sinulla ja lopetat heidän mustamaalamisensa tällä?

• saat.sorry
        mummomuori kirjoitti:

Kiihtyneessä mielentilassa nurkkaan ahdistettu valehtelija tekee paljon virheitä, ymmärrämme.kyllä.

• pien.kysymys kirjoitti:

"Meidän pitäisi siis tulla suvaitsemattomiksi (ihminen joka on ahdasmielinen ja ei siedä erilaisuutta eikä omista näkemyksistään poikkeavia)? "
        Milloin alat suvaita uskovaisia, Aa:ta ja porvareita ja yleensä ihmisiä joilla on erilaiset arvot kuin sinulla ja lopetat heidän mustamaalamisensa tällä?

Tuleeko suvaitsemattomuutta suvaita? Jos suvaitsematon ei suvaitse suvaitsevaisuutta?

Tuleeko suvaitsemattomuutta suvaita? Jos suvaitsematon ei suvaitse suvaitsevaisuutta?

Ja vastaus:

"Jos ajattelee asiaa vähänkään tarkemmin, huomaa, että oikea kysymys on, kuinka paljon suvaitsemattomuutta pitää sietää."
        "Samalla suvaitsevaisuudella on kuitenkin rajat: ne saavutetaan, kun joku alkaa rajoittaa muiden vapauksia omien uskomustensa pohjalta."

http://nyt.fi/a1305903382131

• Koriantteri
        mummomuori kirjoitti:

Rauhoitus nyt mummomuori ja mene sinäkin nyt vaan auttamaan muslimiperheitä, se on parasta evankeliointia :)

• pien.kysymys kirjoitti:

Suvaitsen heitä oikein mainiosti. Siedän kyllä että heidänlaisiaan on ja he saavat edeleenkin olla. Mutta kuten YksinkertaistaEiköVain tuossa sanoo, on olemassa raja jolloin on puolustauduttava päällekäyvyyttä vastaan sekä rajoitettava kun minun vapauksia aletaan rajoittaa.

• pien.kysymys
        mummomuori kirjoitti:

Suvaitsen heitä oikein mainiosti. Siedän kyllä että heidänlaisiaan on ja he saavat edeleenkin olla. Mutta kuten YksinkertaistaEiköVain tuossa sanoo, on olemassa raja jolloin on puolustauduttava päällekäyvyyttä vastaan sekä rajoitettava kun minun vapauksia aletaan rajoittaa.

Mustamaalaatko valheillasi ja panetteletko kaikkia muitakin niitä joita suvaitset?

• Tule toki Korianteri esiin loistavalla nikilläsi Daavidintähti ja upealla logollasi, kun kerran tulet esiin väittelytyylilläsikin: jatkuvaa inttämistä, yritystä viedä keskustelu pois pääaiheesta ja vastaamista kysymyksillä.

Voit hätätilassa käyttää saksilogoasikin ja nikkiä OksastettuOksa. Upeaa on joka tapauksessa esiintymisesi, mutta tule toki esiin myös säteilevällä logollasi ja vaatimattomalla nikilläsi. Oi, Daavidintähti, oi urhea uskonsoturi.

• Koriantteri

"jatkuvaa inttämistä, yritystä viedä keskustelu pois pääaiheesta ja vastaamista kysymyksillä. "

No tässä suhteessa tuo "Jan Kuttaja" on jopa mummomuoria taitavampi. Se on pakko myöntää :)

• Koriantteri kirjoitti:

"jatkuvaa inttämistä, yritystä viedä keskustelu pois pääaiheesta ja vastaamista kysymyksillä. "

No tässä suhteessa tuo "Jan Kuttaja" on jopa mummomuoria taitavampi. Se on pakko myöntää :)

"Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,..."

Ei ihme, että nojaat nyt näihin raamatunkohtiin. Itsehän kuvittelet olevasi Uusi Daavid, oi suuri ja voimakas Daavidintähti, uskonsoturi vailla vertaa.

• Koriantteri

No nyt näyttää nämä "Baasanin härät" rauhoittua. Mopoauto alkoikin näillä keulia nyt liikaa :)

Mutta vaikka moni liberaali ja jopa "Kuttajan Janikin" on täällä nyt esittänyt uskovien vastaisia näytteitä, joita tämä "Jan Kuttaja" niin kovasti kahdessakin ketjussa vaati, niin vastausta tuohon alkuperäiseen ihmettelyyn ei ole vaan saatu.

Mitä tulee Baasanin härkiin, niin tosiaan aloin ymmärtää miltä Daavidista tuntui aikoinaan, kun kirjoitti psalmia ...

Ps. 22:12

(22:13) Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,

12 (22:13) Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
      13 (22:14) avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.

Näin hyökkääviä nämä kristinuskon vastustajat nykyään ovat. Mutta puolustajamme on ikiaikojen Jumala, taivaan ja maan Luoja. Kuka voi meidät voittaa. Amen

• Alkuperäisestä ihmettelystä ei tosiaan ole mitään muuta tietoa kun se ihmettelysi.

Avaappa vaikka toinen ketju jossa esität ihmettelyllesi perustelut niin kaikki muutkin pääsevät mukaan keskusteluun.

Reilu peli eikös vaan?

Muuten, etkö uskalla enää vastata suoraan kommentteihini? Kuitenkin kirjoittelet minusta tässäkin kommentissa.

Et uskaltaudu keskusteluun enää suoraan?

• Koriantteri

Alkuperäisestä ihmettelystä ei tosiaan ole mitään muuta tietoa kun se ihmettelysi.

Avaappa vaikka toinen ketju jossa esität ihmettelyllesi perustelut niin kaikki muutkin pääsevät mukaan keskusteluun.

Reilu peli eikös vaan?

Muuten, etkö uskalla enää vastata suoraan kommentteihini? Kuitenkin kirjoittelet minusta tässäkin kommentissa.

Et uskaltaudu keskusteluun enää suoraan?

"Alkuperäisestä ihmettelystä ei tosiaan ole mitään muuta tietoa kun se ihmettelysi."

No miksi sitten kirjoittelet tänne uskovien vastaisia viestejä, kun et osaa vastata miksi liberaalit ym. vastaavat (ja myös sinä) puolustaa islamia mutta sorsii uskovaisia?

• Koriantteri kirjoitti:

"Alkuperäisestä ihmettelystä ei tosiaan ole mitään muuta tietoa kun se ihmettelysi."

No miksi sitten kirjoittelet tänne uskovien vastaisia viestejä, kun et osaa vastata miksi liberaalit ym. vastaavat (ja myös sinä) puolustaa islamia mutta sorsii uskovaisia?

Anna nyt se esimerkki tuosta mitä väität.

Sitä et ole antanut vaikka sitä on sinulta pyydetty.

Etkö uskalla avata uutta keskustelua jossa joutuisit oikeasti perustelemaan kantasi?

Sehän olisi reilua eikös vaan?

• Koriantteri

Anna nyt se esimerkki tuosta mitä väität.

Sitä et ole antanut vaikka sitä on sinulta pyydetty.

Etkö uskalla avata uutta keskustelua jossa joutuisit oikeasti perustelemaan kantasi?

Sehän olisi reilua eikös vaan?

"Etkö uskalla avata uutta keskustelua jossa joutuisit oikeasti perustelemaan kantasi? "

Sinunhan tässä nyt pitäisi perustella, miksi sorsit uskovaisia ja puollat muslimeita? Miksi tasa-arvoisuus ei kelpaa tässä kohdin?

Myös muut liberaalit ym. vastaavat voivat kyllä tulla mukaan tähän keskusteluun ja antaa vastauksia ihmettelyymme.

• Koriantteri kirjoitti:

"Etkö uskalla avata uutta keskustelua jossa joutuisit oikeasti perustelemaan kantasi? "

Sinunhan tässä nyt pitäisi perustella, miksi sorsit uskovaisia ja puollat muslimeita? Miksi tasa-arvoisuus ei kelpaa tässä kohdin?

Myös muut liberaalit ym. vastaavat voivat kyllä tulla mukaan tähän keskusteluun ja antaa vastauksia ihmettelyymme.

Sinun pitäisi ensin pystyä osoittamaan että sorin uskovia ja puollan muslimeja.
        Sitähän sinä et ole pystnyt tekemään.

Et siis uskalla avata uutta keskustelua jossa perustelisit tuon "ihmettelysti" fakoilla?

• Koriantteri

Sinun pitäisi ensin pystyä osoittamaan että sorin uskovia ja puollan muslimeja.
        Sitähän sinä et ole pystnyt tekemään.

Et siis uskalla avata uutta keskustelua jossa perustelisit tuon "ihmettelysti" fakoilla?

"Sinun pitäisi ensin pystyä osoittamaan että sorin uskovia ja puollan muslimeja."

Eli et enää toimi näin! Olemme siis saavuttaneet ainakin yhden tavoitteen, vaikka alkuperäiseen ihmettelyyn ei nyt vastausta ainakaan vielä tahdo löytyä. Mutta pidetään tätä asiaa myös jatkossa esillä, sillä olen varma, että aihetta tulee löytymään. Tästä pitävät huolen liberaalit ja ateistit ja vastaavat.

• Koriantteri kirjoitti:

"Sinun pitäisi ensin pystyä osoittamaan että sorin uskovia ja puollan muslimeja."

Eli et enää toimi näin! Olemme siis saavuttaneet ainakin yhden tavoitteen, vaikka alkuperäiseen ihmettelyyn ei nyt vastausta ainakaan vielä tahdo löytyä. Mutta pidetään tätä asiaa myös jatkossa esillä, sillä olen varma, että aihetta tulee löytymään. Tästä pitävät huolen liberaalit ja ateistit ja vastaavat.

Hyvä aloita aiheesta sitten ketju kun on mielestäsi aihetta on.
        Kommentoin mielelläni siinä ketjussa perusteltuja asioita ja väitteitä.

• Koriantteri

Hyvä aloita aiheesta sitten ketju kun on mielestäsi aihetta on.
        Kommentoin mielelläni siinä ketjussa perusteltuja asioita ja väitteitä.

Näin teemme!

Ja sinä lupasit (vaikkakin sanattomasti) nyt jättää uskovat rauhaan ja antaa meidän julistaa evankeliumia ja tehdä lähimmäistyötämme, myös muslimien parissa sekä Suomessa että muualla päin maailmaa.

Mutta tuo kysymys kyllä jää ilmaan roikkumaan ja varmaan vastauksiakin jossain vaiheessa alamme saamaan kunhan ateistit, liberaalit ym. ovat tähän valmiita. Annetaan heille vähän aikaa työstää asiaa, koska varmaan nyt itsekin ovat huomanneet kuinka ristiriitaisesti toimivat. Heilläkin kun nimittäin on omatunto ja ihmisyys ehkä jäljellä.

• Koriantteri kirjoitti:

Näin teemme!

Ja sinä lupasit (vaikkakin sanattomasti) nyt jättää uskovat rauhaan ja antaa meidän julistaa evankeliumia ja tehdä lähimmäistyötämme, myös muslimien parissa sekä Suomessa että muualla päin maailmaa.

Mutta tuo kysymys kyllä jää ilmaan roikkumaan ja varmaan vastauksiakin jossain vaiheessa alamme saamaan kunhan ateistit, liberaalit ym. ovat tähän valmiita. Annetaan heille vähän aikaa työstää asiaa, koska varmaan nyt itsekin ovat huomanneet kuinka ristiriitaisesti toimivat. Heilläkin kun nimittäin on omatunto ja ihmisyys ehkä jäljellä.

Tietysti saatte julistaa evankeliumia, enhän minä sitä ole missään vaiheessa kieltänyt, miten voisinkaan kieltää?

Aikaisemmin sinun manitsemasi tasa-arvoinen suhtautuminen eri uskontoihin ja esim. kirjoitteluun täällä on myös korkealla prioriteeteissani. Tasa-arvo, yhdenvertaisuus ja tietysti valheiden oikeaiseminen ja paljataminen ovat tietysti asioita joista en tingi.

• Koriantteri

Muille tiedoksi, että vaikka tämä "Jan Kuttaja" onkin vain trolli, niin silti vastaamme myös hänelle, koska trollit ovat hyviä apupoikia ja -tyttöjä meille uskoville. He tarjoavat lähes loputtomiin :) meille mahdollisuuksia kertoa mitä on aito kristinusko ja mitä on evankeliointi ja myös julistaa evankeliumia.

Eli ei tule hämmästellä, että annamme trollien "pompottaa" meitä. Käytämme vain tässä Jeesuksen esiintuomaa käärmeen älykkyyttä :)

Matt. 10:16

Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.

• Voihan sen noinkin itselleen perustella. Uskotko itse tuohon mitä kirjoitit?

• Jeesus lähetti omansa niin kuin lampaat susien keskelle, mutta loistava Daavidintähti onkin paljon mahtavampi, niin kuin susi lampaiden keskellä.

Oi, uljas uskonsoturi, ansaitset kaikkien ihailun, Koriantteri eli Daavidintähti eli OksastettuOksa ym., ym., ym.

• Ikävä kyllä hän ei ole trolli vaan koettaa selvittää mitä perusteita esim. sinulla on väitteillesi tai mitä faktaa niihin löytyy. Niitä ei tunnu olevan?

Toistuvasti käy siten, ettei osata tai kyetä antamaan vastauksia. Miksi?

• mummo.sörssää.taas
        mummomuori kirjoitti:

Ikävä kyllä hän ei ole trolli vaan koettaa selvittää mitä perusteita esim. sinulla on väitteillesi tai mitä faktaa niihin löytyy. Niitä ei tunnu olevan?

Toistuvasti käy siten, ettei osata tai kyetä antamaan vastauksia. Miksi?

Niin, miksi mummo et kykene antamaan vastuksia sinulle esitettyihin kysymyksiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      97
      4812
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      170
      4425
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      86
      4207
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2678
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2658
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2197
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2097
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1880
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1759
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1747
    Aihe