Onko tämä tosiaankin mahdollista? Olen kuullut huhuja että nykyisin Suomessa pakotetaan sosiaalipalvelun piirin tuen saamisen edellytyksenä, oli sitten TYP -listoilla ja työmarkkinatuella, tai TYP:istä kieltäytynyt ja leikatulla toimeentulotuella.
Eli kuulemma näissä tilanteissa voivat sossun puolen virkailijat tehdä KOTIKÄYNTEJÄ huolimatta vastustuksesta? Onko tämä edes laillista? Tuleeko sossu kotiisi väkisin?
Huhu liittyy ainakin siihen, että jos asuu kaupungin vuokra-asunnossa, niin voivat tulla yleisavaimella väkisin asuntoosi. Muualle tuskin pääsevät, mutta voivat yrittää suostutella.
Myös mm. eräässä dokumentissa mainitaan, että jos keksivät työttömän olevan eläkeselvittelyn tarpeessa, voidaan myös terveystarkastukseen tulla hakemaan kotoa:
"Olen tehnyt yli 3 000 eläke-edellytysten selvittelyä noin neljänneksessä maamme kunnista. Selvittelyn perustana on laaja tausta-asiakirjojen kokoaminen, usein neuropsykologinen tutkimus ja tärkeimpänä työttömän yhden tai kahden viimeisen työnantajan tai työnjohtajan jälkikäteinen arvio siitä, miten tutkittava pärjäsi työssään niin sanottuun keskivertotyöntekijään nähden. Nämä olen yleensä hankkinut soittamalla työnjohtajille. Ne, jotka eivät tule vastaanotolle tai tutkimuksiin, haetaan ja saatetaan tai heidän luokseen tehdään kotikäynti sen sijaan, että lähetettäisiin lasku käyttämättömästä ajasta. Etsivä ote kuuluu terveydenhuoltoonkin"
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&viewType=viewArticle&tunnus=duo11324 (Työttömät ja terveydenhuolto)
Aika sairasta menoa?
Varmaan siinä vaiheessa, jos terve työtön kieltäytyy näistä palveluista, koska sanoo ettei ole niiden tarpeessa, ja sossu tulee väkisin kotiin, ja homma menee tappeluksi työttömän puolustautuessa kotiintunkeutujaa vastaan, niin silloin työtön on selvästi raivohullu ja hoidon tarpeessa?
TYP /sossu (tt-tuki) kotikäynnit?
12
1277
Vastaukset
- HolhousSuomiTYP2017
Miten muuten on laillisesti mahdollista, että joku muu varaa sinulle terveydenhuollon tarkastukseen ajan, ja kunnan terveydenhuolto laskuttaa sinua "käyttämättömästä ajasta", jos et ole sellaista itse edes varannut?
- HolhousSuomiTYP2017
Sehän on käytännössä sama asia kun joku tilaisi nimissäsi sinulle kotiin aikakausilehden kestotilauksen, ja sitten lehti laskuttaisi sinua tilauksesta.
- 167-176
Oikeuskanslerin päätös
http://www.okv.fi/fi/ratkaisut/haku/?keyword=kotikäyn
"Diaarinumero: OKV/2049/1/2013
Antopäivä: 13.8.2014
Ratkaisija: Apulaisoikeuskansleri"
Tuo tapahtui tietääkseni Porissa
"Apulaisoikeuskansleri totesi, että mikäli kyse ei ole sosiaalihuoltolain 41 §:ssä säädetystä tilanteesta, kotikäynnin suorittaminen toimeentulotukihakemuksen johdosta edellyttää asianomaisen henkilön suostumusta. Jotta kysymys olisi aidosta ja pätevästä suostumuksesta, sen on oltava vapaaehtoinen ja annettu olosuhteissa, joissa suostumuksen antaja on selvillä siitä, että hän voi halutessaan olla antamatta suostumusta tai perua sen myöhemmin."
Eli jos edes yrittävät tulla ilman suostumusta sisään niin ei tarvitse päästää. Ovi kiinni nenän edestä jos on mennyt sen aukaisemaan. Jos virkanilkki on oven väissä niin voi tönäistä sen siitä pois, periaatteessa väkivaltaa ei saa käyttää eikä kannatakkaan. Kannattaa soittaa poliisit paikalle ja videoida tai vähintään äänittää tunkeutujan toimet, sen jälkeen rikosilmoitus virkanilkistä.
On joskus virkanilkki yrittänyt minunkin ovesta sisään, yritys ei onnistunut vaikka yritti livahtaa kainalon alta kun avasin oven, kyseessä oli TV-maksutarkastaja. Tönäisin äijän rappukäytävään ja suljin oven. Katselin ovisilmästä kun äijä keräili kiroillen tavaroitaan lattialta, ei yrittänt samaa enää toiste. - PitääPaikkansa
On täysin mahdollista ja noin toimitaankin. Mutta vain niiden kohdalla jotka antavat suostumuksen ja jotka tarvitsevat monialaista elämisen tukea, eli ne jotka tarvii apua ihan perus elämiseen, eli kaupassa käyntiin, siivoukseen,peseytymiseen jne jne. Mutta ei tietenkään koske tavallista työtöntä joka vain on työtön
- huuhuuilija
Voi kiesus taas tätäkin aloitusta malliin "Olen kuullut huhuja..."
- antihuuhuuilija
>Vaatii Suomi24-tasoisella palstalla aloituspostiin tasokkaampaa ja varmempaa dataa kuin "huhuja" keskustelun ja oikeiden kokemusten jaksamiseksi
>Fiksu postaus!
<Valitse toinen.
- typnilkki
Itseasiassa tuota asiaa aikonaan TYP/sossu yritti esittää minullekkin että haluamme nähdä miten asun ja millaisessa asunnossa asun etc. Minulle se ei käynyt kieltäydyin suoraan että ovestani ei tule muu sisälle kuin poliisi ja sekin pääsee vasta sitten kun on näyttää kotietsintälupa ja mistä minua epäillään. Myös tuota eläkeselvitystä TYP:n virkailija väläytteli minulle että jos ei muuta keksitä niin työkyvyttömyyseläkkeelle laitetaan sinut. Kun en ollut halukas näihin turhiin ja hyödyttömiin työharjoitteluihin/työkokeiluihin kun kokemuksesta voin sano että työharjoittelu/työkokeilu ei johda työsuhteen solmimiseen vaan kun harjoittelujakso loppuu niin se on siinä ja firma ottaa uuden harjoittelijan entisen tilalle
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on1139651- 949222
- 207875
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä256829Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776254Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585408Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?84568En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛234365- 384283
- 394203