Ihanne ikäeroksi kumppanin kaa ?

SinkustaSeuraksi

Mikä on sinun mielestäsi sopiva ikäero sinun ja oman parisi kanssa?
Miinus vai plusmerkkinen omaan ikääsi verrattuna.

Kävin katsomassa yhdellä deittipalstalla 56 - 100 -vuotiaitten miesten profiileja. Joku 77-vuotias mies haki 18 - 35-vuotiasta naista, toinen 68-vuotias 35 - 45 -vuotiasta ja useimpien toiveena näkyi olevan itseään huomattavasti nuorempi naisystävä.

Jäin miettimään, mikä vanhassa miehessä tuntuisi nuorten naisten mielestä houkuttavalta, ellei raha ja korkeampi elintaso.

Minusta kuulostaa erikoiselta. Jäin miettimään, että olisi pitänyt katsoa, kuinka kauan nuo miehet ovat naisseuraa etsineet.

Onko naisilla samanlaisia odotuksia?

Miten sinä ajattelet, jos olet / olisit itse seuraa hakemassa?

35

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbbbbbbbbbb

Ei kai kukaan jätä hyvää naista tai miestä, jos tämän ikä heittää omista ikäerotoiveista.
      Ensin kysyy iän ja jos ei passaa, niin lähtöpassit.
      Minulla ei ole koskaan ollut toiveita ikäerosta, on ollut vuosia nuorempaa seuraa ja nyt on vuosia vanhempaa.

• reppuriika

Vanhemmat olivat kauhuissaan kun siskoni avioitui melkein 17 vuotta vanhemman kanssa ja minun siippani oli melkein seitsemän vuotta vanhempi. No siskoni mies kuoli syöpään hieman yi 70-vuotiaana ja jätti jälkeensä keski-ikäisen lesken. Minulle tuli ero neljännesvuosisadan yhteiselon jälkeen.
      Nuorena ei ikäero useinkaan haittaa, mutta viimeistään haitat tulevat esille nuoremman osapuolen ollessa keski-iässä ja vanhemman käydessä seniorivuosia. Kun sen seitsemän vuoden ero oli ainakin itselleni liikaa, kun olin kaikin puolen nuorekas ja mies verrattuna ikäisiinsä "ukkomaisuuteen" kangistuva.

Kyllä se ihanne olisi, että puolisot olisivat samaa ikätovereita. No vuosi pari puoleen tai toiseen ei haittaa. Se on jo luonnonlaki. Miten se aviosuhde toimii jos ikäsuhde on enemmän verrattavissa vanhempi- lapsiasetelmaan. Ollaan kuin toisesta kulttuurista, kun toinen elää "aatamin aikaa" ja toinen räplää älypuhelimia ja harrastaa fitnesstä, ym. Ja saattaa niitä tulla seksuaalisiakin ongelmia toisen ollessa nuori toinen vanhus. Ja onko tilanne hyvä jälkikasvun kannalta. Ei ole kiva, jos äiti on nuori ja isä köpöttelee vaaripiireissä ja kuolee lapsen ollessa teini.
      Ja vielä se omaishoitajan osa. Tunnen pariskunnan, jossa kävi näin. Nainen olisi vireä, monenlaiseen aktiviteettiin pysyvä eläkeläinen, mutta kotona on iäkäs pappa joka sitoo 24/7 neljän seinän sisään ja vaatii monipuolista hoivaa.
      Eikö tässä jo järkikin sano, ettei eri-ikäisen avioliitot voi kovin hyvin onnistua kun vaikeuksia pukkaa vaikka kuljetaan samaa vuosikertaa.

• Kyllä.ne.miehetkin

Tunnen miesparin naapurustosta, parilla on ikäeroa 30-40 vuotta, en tiedä ihan tarkasti. Mies otti parikymppisen pojun, leikkikaveriksi ilmeisesti. Hyvin näyttävät tulevan toimeen keskenään sen mitä pihassa tai porraskäytävässä tervehditään, joten ei se ikäero välttämättä ole paha asia, nuortuuhan siinä vanhempi ihminen. Sitä vain joskus ihmettelen, miksi se poika otti vanhenevan miehen, kun ei siinä ole mitään erityisiä taloudellisiakaan arvoja.

• Lupiini_11

Minusta olisi mukava löytää kymmenkunta vuotta itseäni nuorempi mies. Kotia en aio enää leikkiä, kiiti se leikki riitti minulle. Ikäiseni miehet ovat pappoja. Olen itse joitain vuosia yli kuudenkymmenen eli se kymmenen vuotta vähempi mieheltä voisi olla sopiva ikä. Miksei ikäisenikin, mutta ikäiseni miehet puuhaavan vanhuuseläkkeelle lähtöä ja pää kasvaa sammalta.

Ja ketään en rupea hoitamaan. En nyt enkä myöhemminkään. Siksikin on harkitsematonta aloittaa myöhemmällä iällä parisuhdetta. Jos itse dementoidun, niin ei minuakaan tarvitse kenenkään hoitaa. Joko yhteiskunta hoitaa tai hoipun hoitamattomana, ei siinä sen kummempaa. Mitä sitä etukäteen suremaan.

• maukkaa1

pistä viestiä.

• jaakko.kulta.ni

Seitsemisen vuotta nuorempi mies, ainakin näin vähän vanhemmalla iällä, olisi naiselle passeli. Ei ainakaan liian nuori...

Mutta olosuhteita en ala muutella, kukapa sen tietää kumpi meistä suunnilleen saman ikäisistä ekana hautaan pääsee/joutuu.

• Kuokkija54v

7v ikäero rulettaa! Mut mies vanhempi meillä. Kummatkin tullaan pienviljelijäperheistä ja vanhemmat saivat meidät vanhoina eli on jotain yhteistä sikäli. Lähipiirissä on monenlaisia ikäeroja, vanhoilla miesten hyväksi ja nuorisolla sitt naisten hyväksi.
        Ei se ikäero ole tärkein asia. Pitää olla jotain yhdistävää muuten ehkäpä menneisyydessäkin ja ennen kaikkea tulevaisuudessa saman tapainen elämä tavoitteena.

• 1319

Tarttis olla kaksi kumppania.
      Se pitkäaikanen jonka kanssa eletään ja toinen riittävän nuori jonka kanssa rakastellaan.
      Kompromissikin löytyy, jos löytyy ja on tuuria.

• Kuuskypänen

Mullakin sais olla kaksi, mutta hiukka eri tyyliin: tämän pitkäaikaisen kanssa on niin hyvä rakastella, vaikka minua vanhempi onkin, mutta toisen kumppanin tarvitsisin henkevää keskustelua varten, kun omasta ukosta (vaikka muutoin mitä kultaisin mies onkin) ei siihen valitettavasti ole.

• ihanhyvääaikaa

Mieskaveri on 21 vuotta nuorempi.
      Hän vain sattui kohdalle yli viisitoista vuotta sitten.
      Olemme tyytyväisiä suhteeseemme vieläkin, vankka ystävyys ja luottamus pitävät suhdetta yllä paremmin kuin mikään muu. Mies käy töissä, minä olen eläkkeellä.
      Tietenkin tykkäisin että olisimme suurin piirtein saman ikäisiä, tiedän että itselläni voimat hupenevat ja vanhuus koittaa aika paljon nopeammin.
      Nautitaan tästä päivätä, kukaan ei tiedä huomisesta.

• nuoremmatmiehet

hieno juttu, että on muitakin ,jotka seurustelevat 20v. nuoremman miehen kanssa. ymmärrän hyvin,että teillä menee ihan hyvin ja rakkautta riittää. nuoremmissa miehissä on ns. virtaa vielä ja jaksavat innostua uusista asioista, siitä minä tykkään. ja arvostavat silti meitä vanhempia naisia yhtä paljon tai ehkä enemmänkin kuin 10v,. vanhempi mies. vanhan miehen kanssa pitää olla varuillaan , ettei tule sydäriä ,kun vauhti vähän kiihtyy. en ota sitä riskiä, vaan pidän nuoremman miehen. eihän tätä asiaa ymmärrä,ennenkuin on itse kokenut kaikkea ihanaa. jääpä sitten toisille ne vanhemmat miehet. onneksi suomi on vapaa maa ja voi valita itselleen minkä ikäisen vaaan. hyvää jatkoa teille vuosiksi eteenpäin !

• Lupiini_11

Onnitteluni teille kumpaisellekin, kun olette löytänet noin nuoret miehet? Minua rohkaisee tuommoiset tarinat, kiitos kun kerroitte!

Tuollaiset esimerkit tekevät kyseenalaiseksi sen, että naisilla on parasta ennen päivä....niin, milloinkahan se oikeastaan on? Nykyisin vissiin jotain kolmenkympin korvilla.

Ihan uteliaisuudesta kysyn (vaikka itse en toivo aivan noin suurta ikäeroa), että mikä on salaisuutenne, miten oikein olette tehneet sen?

• Mahdollisimman pieni tietenkin.
      Ei ole ihmissuhteissa yleensä merkityksellinen tekijä,

mutta, olen huomannut, että liki samalla vuosikymmenellä syntyneet osaavat parhaiten nauraa ja itkeä samoille asioille. Elämän tilanne on suhtkoht samanmoinen, silloin sujuvasti ymmärtää ja osaa eläytyä toisen elämän koukeroihin ja kiemuroihin.

• onpa.hölmöö

Mahdollisimman pieni? Tunti? Päivä?
        Rakkaus ei katso ikäeroo. Mulla on kaheksan vuotta vanhempi mies enkä nuorempaan vaihtas.

• onpa.hölmöö kirjoitti:

Mahdollisimman pieni? Tunti? Päivä?
        Rakkaus ei katso ikäeroo. Mulla on kaheksan vuotta vanhempi mies enkä nuorempaan vaihtas.

Sano muuta, ihan olen samaa mieltä kanssasi, tosi hölmöö.
        Aatteleppas, kuulin just, että naapurin emäntä, leskinainen, hyvin säilynyt ja omaisuuden laittanut naamavoiteisiin, 66 on löytänyt jostain treffipaikasta match. comista itselleen uuden poikaystävän 35v, akateeminen huippumies ja komea kuin mikä, että sillai. Olen niin onnellinen heidän vuokseen. Oli 15 tapaamansa herrasmies. Onnen luku.

• jos.löytysi
        rosaliiin kirjoitti:

Sano muuta, ihan olen samaa mieltä kanssasi, tosi hölmöö.
        Aatteleppas, kuulin just, että naapurin emäntä, leskinainen, hyvin säilynyt ja omaisuuden laittanut naamavoiteisiin, 66 on löytänyt jostain treffipaikasta match. comista itselleen uuden poikaystävän 35v, akateeminen huippumies ja komea kuin mikä, että sillai. Olen niin onnellinen heidän vuokseen. Oli 15 tapaamansa herrasmies. Onnen luku.

Etipä sieltä sinäkin.

• Meillä on tää 10 kk. ikäero mun hyväksi toiminut hyvin.
      Ei tarvi aina selitellä kaikkea kun se ymmärtää muutenkin. Sama kieli, samat taustat, samat muistot koulusta ja kaveripiireistä, samat arvot, samat prioriteetit.

• ent.siivoojaparka

Niin, mites se muuten meni. Jokos siellä nyt sitten ollaan jo herra ja rouva Lutunen?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Niin, mites se muuten meni. Jokos siellä nyt sitten ollaan jo herra ja rouva Lutunen?

Jos mä haluan avioon niin saan kuulemma suunnitella jutun itse, hän on vain sitten mukana valmiissa tulaisuudessa. Ei juhlia.
        Emme ole vielä päässeet suunnitteluvaiheesta pitemmälle :) Hän sanoo kyllä kirkossa tai siviiliseremoniassa, minä haluan juhlat ja siinä vaiheessa kun olen tilaamassa talvihäitä kylän kirkkoon rekikuljetuksineen valkoisten turkisten alla parhaaseen tohtori Zhivago-tyyliin, , hääkulkuetta joka kulkisi perässämme kylän pääkatua ja vastaanottoa 150 vieraalle kotimaasta ja ulkomailta niinlutunen yleensä makaa pyörtyneenä lattialla.
        Toinen vaihtoehto olisi häät valkoisella hiekalla, Karibian aaltojen huuhdellessa varpaitamme ja rumpujen ja huilujen soidessa cumbian rytmejä.
        (Eka häissäni oli 250 vierasta ja seitsemän tarjoilijaa. Näistä tulisi paljon pienemmät ja vaatimattomammat.)
        Taitaa jäädä vin ajatukseksi. :))

• Korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Jos mä haluan avioon niin saan kuulemma suunnitella jutun itse, hän on vain sitten mukana valmiissa tulaisuudessa. Ei juhlia.
        Emme ole vielä päässeet suunnitteluvaiheesta pitemmälle :) Hän sanoo kyllä kirkossa tai siviiliseremoniassa, minä haluan juhlat ja siinä vaiheessa kun olen tilaamassa talvihäitä kylän kirkkoon rekikuljetuksineen valkoisten turkisten alla parhaaseen tohtori Zhivago-tyyliin, , hääkulkuetta joka kulkisi perässämme kylän pääkatua ja vastaanottoa 150 vieraalle kotimaasta ja ulkomailta niinlutunen yleensä makaa pyörtyneenä lattialla.
        Toinen vaihtoehto olisi häät valkoisella hiekalla, Karibian aaltojen huuhdellessa varpaitamme ja rumpujen ja huilujen soidessa cumbian rytmejä.
        (Eka häissäni oli 250 vierasta ja seitsemän tarjoilijaa. Näistä tulisi paljon pienemmät ja vaatimattomammat.)
        Taitaa jäädä vin ajatukseksi. :))

Tiedätkö miten kalliiksi tulee hääjuhla 150 hengelle? Jos rouva Zhivago laskeutuisi alas pilvilinnoista. Rouva pukee päälleen vanhan talvitoppatakin, astelee maistraattiin. Syö hähipiirin kanssa makkaraperunat kylän grillillä tähtien tuikkiessa pakkastaivaalla.; ))

• Korppis1 kirjoitti:

Tiedätkö miten kalliiksi tulee hääjuhla 150 hengelle? Jos rouva Zhivago laskeutuisi alas pilvilinnoista. Rouva pukee päälleen vanhan talvitoppatakin, astelee maistraattiin. Syö hähipiirin kanssa makkaraperunat kylän grillillä tähtien tuikkiessa pakkastaivaalla.; ))

Tuohon lähtisi Lutunenkin mukaan...mutta katsotaan, meillä on suunnitteilla toinen amerikanmatka jos pistäydyttäisiin samalla Las Vegasissa....

• ö-Öö

Hohhoijaa

Ikäeroko. Eikos se eukko ole tapana vaihtaa nuorempaan, kun vanhalle tuleepi räystäänpudotukset. Ihan luonnon määrittelemä asia.

=DW=

• 4276

Saattaa se räystäs tipahtaa alas ukolta ennemmin, ja se onkin vakavampi paikka se
        :/
        Vanha vitsi että 50v mies vaihtaa kahteen 25:toseen. Onkohan onnistunut monta kertaa? Ehkä, jos papalla on riittänyt rahaa, molemmille. Tai vaikka kolmannellekin. Yleensä kai sydän on lopahtanut tuossa pelissä ennen aikojaan.

• Scholastica

Räystäänpudotukset? Voisitko vähän selventää termiä?

• ö-Öö
        Scholastica kirjoitti:

Räystäänpudotukset? Voisitko vähän selventää termiä?

"Räystäänpudotukset"

Kainuun murretta, Kalle Päätalolta bongannut ilmaisun. Tarkoittaapi naisen vaihdevuosia. Mieti :D

=DW=

• Voieimikäjunrtti

Dw:ole
        Olet Juntti!!!!!

• R.J
        ö-Öö kirjoitti:

"Räystäänpudotukset"

Kainuun murretta, Kalle Päätalolta bongannut ilmaisun. Tarkoittaapi naisen vaihdevuosia. Mieti :D

=DW=

Niin, Kainuu on Kainuussa. Minä elän maailmassa.

• ö-Öö
        R.J kirjoitti:

Niin, Kainuu on Kainuussa. Minä elän maailmassa.

Missähän maailmassa lie elelet?

=DW=

• R.j
        ö-Öö kirjoitti:

Missähän maailmassa lie elelet?

=DW=

Täällä ihan vaan maailmassa elellyt jo vuosikymmeniä. Tarvitseeko se jotenkin lokeroida, että missä?

• Viisi vuotta ja kaksikymmentäkolme päivää.

• Matematiikkaahanse

Sanoisin, että mies 5-10 vuotta nuorempi kuin nainen olisi sellainen hyvä keskiarvo, josta tietenkin voi poiketa tilanteen mukaan. Maailma on täynnä yksin eläviä leskiä, kun ympäri maailman miesten keskimääräinen elinikä on matalampi, kuin naisella. Muutenkin miehet vanhenevat ja ukkoontuvat yllättävän varhain, mikä taas aiheuttaa avioeroja, kun rouva olisi vielä elämässä mukana. Tietenkin, jos neitiaikojen uudelleen tuleminen myöhemmällä iällä on tavoitteena, niin sitten kannattaa laskelmoida, kuinka paljon itseään vanhemman miehen valitsee.

• ArabianrannanSheikki

Olen jo pari vuotta ylläpitänyt omaa haaremia johon kuuluu monia eri ikäisiä tyttöjä/naisia, ja olen huomannut että parhaiten tulen toimeen 20 vuotta nuorempien kanssa, itse siis olen 35 vuotias ja suosittelen muillekkin monia samanaikaisia rakastelijoita.

• tapsapataas

Siis 15 vuotiaiden kanssa?, häpeä jos osaat. Tuttavani asuu kyseisellä rannalla, heillä on 15 vuotias tytär, kaunis ja suloinen, pitääpä varoitella, hänellä on muuten sellainen isä että sulla olis p..kat housussa jo ensi näkemältä jos tekemisiin joutuisit.

• ArabianrannanSheikkipt2

Jos tytär on kaunis ja suloinen niin voisitko vinkata minulle nimen ja osoitteen niin käyn hakemassa lisäystä haaremiini.

• neljää

Eipä ole olennainen asia. Tähän asti mieheni ovat olleet 8-12 vuotta vanhempia. Hyviä miehiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      87
      6090
    2. Kirjoita

… jotakin minkä vain kaivattusi tietää
      Ikävä
      143
      2555
    3. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      136
      2356
    4. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      25
      2248
    5. Tyhmä persuväite = köyhä argumentti

Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en
      Maailman menoa
      41
      2199
    6. Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on

Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a
      Maailman menoa
      67
      1645
    7. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1401
    8. Haluan sut

Voitaisiinko tutustua paremmin toisiimme? Ovi on aina auki sinulle. Lähelle.
      Ikävä
      39
      1355
    9. Kunnanvaltuusto koolle heti

Tämä on erittäin vakava tilanne 17 hakkiita oli hyrylle mutta Kas kummaa kaksi hakkiota loppusuora oli Kainuusta ja Brys
      Hyrynsalmi
      29
      1309
    10. Sähköautoa vaikea hankkia koska latauspisteet puuttuu

Suurimmassa osassa taloyhtiöitä joiden talot rakennettu 2018 tai aiemmin ei latauspisteet ole sellaisia että sähköautoa
      Maailman menoa
      63
      1299
    Aihe