Uskontyrkytystä palstalla

Tästä keskustelupalstasta on tullut uskovien jankutus, uskon tyrkytys, väittely palsta. Ateistit kuulemma valehtelee eli uskovat kääntävät asiat ihan päinvastoin ja muka kirjoittavat täällä totuudesta.
Kuinka moni noista uskovista oikeasti noudattaa itsekään sitä mitä täällä ovat viikkotolkulla jo päätänsä avanneet ja koittaneet tyrkyttää sitä raamattu ja muuta uskontopropagandaansa tänne.

Siinähän rikotaan jokaisessa aloituksessa keskustelupalstan sääntöjä ja uskonvapautta, joka on myöskin sellainen ettei ihmisten tarvitse sietää uskon tyrkyttämistä. Uskovat eivät ymmärrä sitä että sana- ja mielipiteen vapauskin on rajoitettua. Raamatun kohdat eivät kuulu asialliseen keskusteluun vieläpä kun ateisti on todennut, että "ei kiitos"!

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten.on

      Mitä ateismista voi keskustella?

      "Uskotko Jumalaa? En minäkää"

      • Ateistien kanssa voi keskustella kaikesta muusta kuin uskonnoista. Ikävä kyllä kun uskova ei osaa varmaan mistään muusta keskustellakaan kuin uskonnosta ja muiden ihmisten sorsimisesta!! Maailmassa ja ihmisen elämässä on todella monia aiheita, jotka voivat olla hyvinkin "uskontoneutraaleja".


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Ateistien kanssa voi keskustella kaikesta muusta kuin uskonnoista. Ikävä kyllä kun uskova ei osaa varmaan mistään muusta keskustellakaan kuin uskonnosta ja muiden ihmisten sorsimisesta!! Maailmassa ja ihmisen elämässä on todella monia aiheita, jotka voivat olla hyvinkin "uskontoneutraaleja".

        Mutta kun palstalla aiheenmukaisuudesta johtuen pitäisi ateismista. Ei esim. jääkiekosta, makkaroista tai tuoleista.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Mutta kun palstalla aiheenmukaisuudesta johtuen pitäisi ateismista. Ei esim. jääkiekosta, makkaroista tai tuoleista.

        Painovirhe. "...pitäisi ateismista..." p.o. "...pitäisi keskustella ateismista..."


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Painovirhe. "...pitäisi ateismista..." p.o. "...pitäisi keskustella ateismista..."

        Kuinka paljon nuo uskovat keskustelevat täällä ateismista? Alunperin olen tullut tänne keskustelemaan ateismista, enkä uskovien kanssa mistään raamatun kohdista tai jostakin hiton pallihiestä!


    • ZXCDS
      • Kyllä ne saavat elää siellä omalla palstallaan ihan rauhassa, mutta sitä en ymmärrä minkä takia ateismi palstalla uskovien tulee tehdä miljoonittain aloituksia viikon aikana, jossa koitetaan tyrkyttää uskontoa ihmisille, joille se ei elämäss' tärkeintä tai tule elämän tärkeimmäksi vaikka kuinka uskovaiset sitä tyrkyttäisivät ja vaahtoaisivat.

        Uskonto tai uskominen ei ole yhtään sen luonnollisempaa kuin homoseksuaalisuuskaan silloin kun niiden määrittämiseen käytetään uskontoa.

        Minua ei kiinnosta homoseksuaalisuus vaan ihmisoikeusasiat, joita koitetaan heikentää uskonnon avulla. Uskonnot ovat yhteiskunnan paise!


    • Epäjumalienkieltäjä

      Uskovilla on selvästikin hätä. Heitä huolestuttaa mahdollisuus, että on oikeasti henkilöitä, jotka elävät ilman mitään uskonnollista vakaumusta.

      Toisuskoisten ("vääräuskoisten") uskovien kanssa on helpompaa, koska ei noilla "vääräuskoisilla" ole ainakaan parempia argumentteja kuin uskovalla itselläkään. On helppo puolustaa omaa näkemystä kun keskustelu on tasoa "Minun jumala on parempi kuin sinun jumala" eli "Minun mutu on parempi kuin sinun mutu".

      Mutta kun opponentti pistää ensin uskovan oman uskonnon samalle viivalle "vääräuskoisten" uskomusten kanssa ja sitten perustelee, että ei ole syytä pitää yhtäkään näistä uskonnoista sen enemmän totena kuin mitään muutakaan, niin asetelma voi tuntua uskovasta epäreilulta.

      • Näitäkin.on

        Ja sitten on niitä, jotka ovat saaneet omassa elämässään todistaa Jumalan lupausten täyttymistä ja vilpittömästi uskoo, että Jumala pitää myös koko Sanansa ja sen tähden varoittaa tulevasta tuomiosta.


      • Miten.on

        Miten Jumalasta voi keskustella, voiko valita oman Jumalan josta keskustella? Tappaako kristitty jos näin tekee? Pallejaan nuuskivat viha-evankelistat Jeesuksessa.


      • Kammottavaa heistä on se että uskovaisten puolella ei ole muuta kuin toinen uskovainen, jos sekään ja kaikki ovat heille kääntäneet jo selkänsä kun puolustavat ihmisoikeuksia ja oikeudennukaisuutta jne. Heillä tikittää aikapommi 1.3.2017, voivoi!?
        Muuttakoon he täältä Suomesta vaan sinne Vatikaanivaltioon, jossa teokratiakin on toteutumassa, jossa heilläkään ei taida olla pahemmin oikeuksia, kuten ehkä täällä, eikä pahemmin homoseksuaaleja näy katukuvassa yhtään sen pahemmin Suomessakaan! :D


      • Näitäkin.on kirjoitti:

        Ja sitten on niitä, jotka ovat saaneet omassa elämässään todistaa Jumalan lupausten täyttymistä ja vilpittömästi uskoo, että Jumala pitää myös koko Sanansa ja sen tähden varoittaa tulevasta tuomiosta.

        on niitäkin uskovia, jotka ovat koko elämänsä uskoneet jumalaansa, muttei se jumala ole koskaan ilmestynyt vaikka ois kuinka uskonut! :)


      • eiseoleväärin
        ateisti1982 kirjoitti:

        on niitäkin uskovia, jotka ovat koko elämänsä uskoneet jumalaansa, muttei se jumala ole koskaan ilmestynyt vaikka ois kuinka uskonut! :)

        No onko se sitten muka Jumalan vika? Pitää yrittää rangaista Jumalaa siitä niin, että ei sitten kostoksi usko Jumalaan?!?


      • bad.boy
        eiseoleväärin kirjoitti:

        No onko se sitten muka Jumalan vika? Pitää yrittää rangaista Jumalaa siitä niin, että ei sitten kostoksi usko Jumalaan?!?

        Etkö tajua miten ristiriitaiselta ja oudolta kommenttisi kuullostaa? Yritän rangaista ja kostaa jumalalle, joka ei ole ole ilmestynyt ollenkaan.


      • eiseoleväärin kirjoitti:

        No onko se sitten muka Jumalan vika? Pitää yrittää rangaista Jumalaa siitä niin, että ei sitten kostoksi usko Jumalaan?!?

        Ei kun sen uskonnon vika, joka pitää jumalaa KUULEMMA totuutena?!


      • Näitäkin.on kirjoitti:

        Ja sitten on niitä, jotka ovat saaneet omassa elämässään todistaa Jumalan lupausten täyttymistä ja vilpittömästi uskoo, että Jumala pitää myös koko Sanansa ja sen tähden varoittaa tulevasta tuomiosta.

        Ei vilpittöminkään uskominen anna mitään oikeutta jankata mieleisistään uskonasioista niille joiden käsitykset ovat aivan toiset. Toki sanoa saa kerran tai enintään kahdesti, mutta siinä se. Jos haluaa sanoa kolmannenkin kerran, pitää alkaa miettiä väitteilleen objektiivisia todisteita myös, eikä niitä ikävä kyllä ole ainakaan toistaiseksi nähty.


    • Frater

      Aivan oikein, ei uskontyrkytystä. Mutta täällä palstalla on myös kiihkeitä ateisteja, joilla tiukka ideologinen suhde uskontoon/uskontoihin ja, jotka toimivat yhtä lailla samoin ateismia tyrkyttäen.

      • AteistinOikeesti

        Ei ateistit mitään tyrkytä, te uskovaiset vaan otte niin mielisairata idiootteja ja aina väärässä toisin kuin ateistit jotka ovat täysjärkisiä ja normaaleja ihmisiä. Tosin uskovaisia ei voi edes ihmiseksi sanoa sillä sitä ne eivät ainakaan ole, mutta mitä sitten? No se on mysteeri, liekö apinoita. Sitä uskovaiset ainakin ovat kehitysasteeltaan.


      • Johtuisiko se siitä ollenkaan, että te tyrkytätte sitä uskontopropagandaanne aina hieman liikaa ja toivoisitte että se vaikuttaisi jopa yhteiskunnallisiin päätöksiin, jolloin uskonnottomat/ateistit todellakin saavat puolustaa käsityksiään teidän laatiessanne jopa teokratian kaltaista hallintomuotoa demokratian tilalle ja tällöin se saattaa kuulostaa tai näyttää teistä "ateismin tyrkyttämiseltä" tämän uskonnottoman/ateistin puolustautuessaan pakko-oireilunne takia.

        Todellako luulette että uskonnottomien/ateistien tulisi vaan tyytyä siihen, mitä te uskovaiset sieltä täysin sairaasta päästänne suollatte ja kirjoittelette tänne palstalle, vaikka se kirjoitelmanne tuntuisi uskonnottoman/ateisien mielestä hyvin väärältä ja vastenmieliseltä, HÄH?!


      • Jos nyt joku todella haluaa ateismia tyrkyttää, kai ateismipalsta sentään on soveliaimpia paikkoja sille? Eiväthän uskovaiset oikeasti edes halua edes keskustella ateismista vaan vain saarnata, joten heidän ei varmaan olisi vaikeaa välttää tätä aluetta kokonaankin.


    • ateismionnollaja

      Kuule ihan samaan saa kokea uskovaisten palstoilla. Samat tyypit trollaavat ja sotkevat palstoja ja yrittävät siten karkottaa keskustelijat pois.

    • hehhhh

      Ajattele positiiviselta kannalta. Vaikka on totta, että uskovaiset sotkevat palstaa julistuksellaan ja pilaavat mahdollisuutta mihinkään järkevään keskusteluun täällä, asialla on hyväkin puolensa. Kas kun joka ikinen uskovaisen aloitus palstalla ja joka ikinen uskovaisen osallistuminen mihin tahansa keskusteluun suorastaan huutaa, että OLEN IDIOOTTI!
      Meidän ei tarvitse näyttää lukijoille uskovaisten olevan idiootteja, he tekevät sen itse. Tämä palsta on tehokkainta mahdollista uskovaisuuden vastaista propagandaa, mitä kuvitella saattaa. Ilman, että meidän tarvitsee panna tikkua ristiin. Ristiin... Mikä sopiva ilmaisu sattuikaan tulemaan:D

      • nhgfdsawer678

        Hommaa heti joku lääkitys!


      • hehhhh
        nhgfdsawer678 kirjoitti:

        Hommaa heti joku lääkitys!

        Uskikseen kolahti! Hyvä!


      • gfdsaseryu
        hehhhh kirjoitti:

        Uskikseen kolahti! Hyvä!

        Kolahtaa vain Raamatun sana, ateistin mölinät ovat paperia


      • Christian.Soldier

        Mieluummin idioottina taivaaseen kuin ateistina helvettiin...


      • Christian.Soldier kirjoitti:

        Mieluummin idioottina taivaaseen kuin ateistina helvettiin...

        Ennemmin ateistina helvettiin kuin idioottihihhuleiden kanssa taivaaseen. :D

        Luuletko ihan aikuisten oikeasti pääseväsi johonkin taivaaseen tuolla käytökselläsi, jossa usutat ateisteja ja muita helvettiin jollei usko siihen raamatun lässytykseen? Entäs muslimit?! Vai joutuuko kristityt muslimien helvettiin?!

        Ei niitä kumpaakaan ole olemassakaan. Ei ole jumalaannekaan, eikä ole Allahia teitä odottamassa 7 neitsyen kanssa. Sinäkin maadut tai palat krematoriossa tuhkaksi siinä missä ateistitkin, vaikka kuinka siihen kristinuskoosi uskoisit. Mitään sielua ei ole olemassa....ei ainakaan ilman ruumista!

        Uskonto on vain turhaa energian kulutusta ja ajan haaskausta!


      • mnhgfdrtyu8io
        ateisti1982 kirjoitti:

        Ennemmin ateistina helvettiin kuin idioottihihhuleiden kanssa taivaaseen. :D

        Luuletko ihan aikuisten oikeasti pääseväsi johonkin taivaaseen tuolla käytökselläsi, jossa usutat ateisteja ja muita helvettiin jollei usko siihen raamatun lässytykseen? Entäs muslimit?! Vai joutuuko kristityt muslimien helvettiin?!

        Ei niitä kumpaakaan ole olemassakaan. Ei ole jumalaannekaan, eikä ole Allahia teitä odottamassa 7 neitsyen kanssa. Sinäkin maadut tai palat krematoriossa tuhkaksi siinä missä ateistitkin, vaikka kuinka siihen kristinuskoosi uskoisit. Mitään sielua ei ole olemassa....ei ainakaan ilman ruumista!

        Uskonto on vain turhaa energian kulutusta ja ajan haaskausta!

        Et tiedä uskonnoista ja uskonkäsitteistä yhtiukäs mitään, puhut mitä sylky suuhun tuo.

        Jumalan kaikkivaltius ja suuruus tulee näkyviin Jumalan teoissa.
        Jopa niin selvästi, että ihmisellä ei ole mitään millä itseään puolustella, ellei hän tätä ymmärrä.


      • mnhgfdrtyu8io kirjoitti:

        Et tiedä uskonnoista ja uskonkäsitteistä yhtiukäs mitään, puhut mitä sylky suuhun tuo.

        Jumalan kaikkivaltius ja suuruus tulee näkyviin Jumalan teoissa.
        Jopa niin selvästi, että ihmisellä ei ole mitään millä itseään puolustella, ellei hän tätä ymmärrä.

        >Jumalan kaikkivaltius ja suuruus tulee näkyviin Jumalan teoissa.

        No mitäs Hän sitten on todistettavasti tehnyt? Muista että tulit ihan itse ja pyytämättä tänne ateismipalstalle, joten varmaan sinulla on näyttöä kans.


      • mnhgfdrtyu8io kirjoitti:

        Et tiedä uskonnoista ja uskonkäsitteistä yhtiukäs mitään, puhut mitä sylky suuhun tuo.

        Jumalan kaikkivaltius ja suuruus tulee näkyviin Jumalan teoissa.
        Jopa niin selvästi, että ihmisellä ei ole mitään millä itseään puolustella, ellei hän tätä ymmärrä.

        "Et tiedä uskonnoista ja uskonkäsitteistä yhtiukäs mitään, puhut mitä sylky suuhun tuo."

        Tuota te hihhulit jaksatte jatkuvasti vaahdota!!

        Mitenkäs voi olla mahdollista, etten tarpeeksi tiedä kun olen ihminen ja teidän mielestänne ihmisen on luonut jumala?! Luulisihan jo sillä ihmisen pääsevän melko pitkälle?!

        Ihan kuule tarpeeksi tiedän uskonnon käsitteistä (ala-asteella meille uskonnon opettaja jakoi punakantisen UT:n), ainakin sen verran mikä tulee pakollisena tietää peruskoulusta päästessä ja ollessaan USKONNON OPPITUNNEILLA ja vaikka peruskoulussa olisi ollutkin ET-opetuksessa niin olisi silti törmännyt vuosina 1989-1998 pakolliseen uskonnolliseen aamunavaukseen, opettajan ruokarukoukseen, uskonnollisiin hartauksiin, uskonnollisiin päätösjuhliin ja mahdollisesti myöskin kirkossa käynteihin (ja kaikissa olisi ollut läsnäolopakko). Haluanko noita enää jälkipolvilleni - EN TAATUSTI!

        12-vuotiaana luin raamattua "Jumala loi taivaan ja maan" ja heitin sen raamatun seinään!

        Olin n. 20-vuotiaaksi asti ev.lut. -kirkon jäsen (vaikka olen ollut aina kuitenkin "ateisti") ja kävin rippileirin ja minut on konfirmoitu.

        Lisäksi olen käynyt intissä jumalanpalveluksissa 17-vuotiaana. Sillä Puolustusvoimien kirkollisella työllä ei mielestäni ole sitten hevon vittuakaan tekemistä todellisen maanpuolustuksen kanssa tai sen kanssa että kaatuneella valehdellaan ennen kuin se lopulta kuolee ja kärrätään JSP:lle!

        Suurin asia mikä mua sapetti ja minkä vuoksi mä erosin lopulta kirkosta oli se kun vielä sitten parikymppisenäkin piti roikkua ammattikoulussa ihan läsnäolopakolla jossakin koulun päätöstilaisuudessa kun olin kirkossa, jossa oli vieläpä joku hemmetin kirkkomessu ja virten veisuutta.

        En ole lukenut koskaan raamattua läpi ja siitä tässä hihhulit ovat jankuttaneet mulle, kun pitäisi lukee jne. ! :D

        Mitähän mullistavaa siitä mahtaisi tapahtua, jos jonakin päivänä tulisin toteamaan teille: "Olen ateisti, vaikka olen lukenut raamatun kerran läpi". :) Enkä mä ala mitään teosta koskaan väkisin lukemaan, kun silloin siinä ei ole taas mitään lukuelämystä tai -nautintoa.

        "Jumalan kaikkivaltius ja suuruus tulee näkyviin Jumalan teoissa."

        Oliko se jumalan suurin teko sen aamuvirtsa vai -paska?!

        Sulta näyttää puuttuvan peruskäsitykset. Tämä Suomi on Demokratia ja sen kansa asuu demokratiassa nimeltä Suomi. Suomi ei ole teokratia, joten täällä minkään jumalan suuruutta ei mitata. Jos niikseen tahdot niin sä varmaan muuttaa sitten täältä Suomesta vaikka Vatikaanivaltioon, jos ajattelet että uskontyrkyttäminen on hyväksi muualla kuin kirkossa! Menikö sulle jakeluun!?


    • 765434ertyui

      Löpeta jankutuksesi ja ihmisten kunnianloukkaaminen tai minä soitan poliisille

      • Painu täältä ULOS!


      • bvfdsasrty90
        ateisti1982 kirjoitti:

        Painu täältä ULOS!

        Elä ala kuules jukuripää komentelemaan viisaampiasi.


      • bvfdsasrty90 kirjoitti:

        Elä ala kuules jukuripää komentelemaan viisaampiasi.

        Sääkö olet viisaampi kuin mä...hehheh...tuli päivän parhaimmat naurut.

        Tiedätkö mitä tarkoittaa ÄÖ:n tulos "normaalia korkeampi"?? Pistä kuule paremmaksi!! Olen tehnyt kahdesti kyseiset testit intin palikkatestin n. 10 vuotta aikaisemmin. Molempina kertoina näissä psykologin järjestämissä testeissä oli lähes sama pistemäärä ja psykologit oli kummallakin kerralla eri, jos sillä olisi jotakin merkitystä?!

        Populaatiossa n. 16% ÄO testissä pääsee tasolle: "normaalia korkeampi". Suomessa niitä löytyy jokusia.
        ÄO:n "normaali" tuloksen saa n. 68% suomalaisista.

        ÄO:n korkeimman tuloksen saavuttaa populaatiosta vain 2%.

        ---

        Mensan jäseneksi nyt pääsee jokainen sinne tahtova vaikka vasemmalla kädellä tai "kattomalla kysymykset korvalla", joten se ei oikeastaan ole mikään psykologien teettämä testi, kuten ei mikään Puolustusvoimien palikkatestitkään.

        Monet ovat toki tehneet Mensan testit, mutta harva on sen jälkeen liittynyt Mensaan!


    • seeioleväärinnnnnnnnnnnn

      taas on niin että olet nyt huora. ai ai mikä oletkin, katso ettet huoraa ollenkaan enää.

      • Ennemmin huora kuin hihhuli! :D


    • Jeesus.Tulee.Pian

      Jeesus rakastaa teitä ateistit! Ottakaa armo vastaan!

      • Sama laki Suomeen kuin Venäjälle, jollei uskon tyrkyttäminen lopu! Ottakaa te hihhulit sen armon vastaan!


    • rukoilenpuolestanne

      Rauhaa ja Jumalan armoa teille, rakkaat ateistit!
      Te ette tällä hetkellä ymmärrä, mutta evankeliumi on teitäkin varten.
      noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

      Johanneksen evankeliumista...

      14 "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava, 15 jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän. 16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

      17 "Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. 18 Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. 19 Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. 20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. 21 Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

      • Oli sitten pakko vai?! Pyysinkö aloitukseeni raamatun kohtia!?!?!


      • "Te ette tällä hetkellä ymmärrä, mutta evankeliumi on teitäkin varten."

        mitä mä sanoin uskon tyrkytyksestä aloituksessa!? Ei ole minua varten. sinulle voin sanoa että ennemmin vaikka palan helvetissä, ymmärrätkö?!

        Tietkö mitä tarkoitetaan sanonnalla "KIITOS EI/EI KIITOS"!?

        Kirkko on sitä varten missä noita raamatun kohtia voitte ihan rauhassa kirjoitella ja lukea?!

        Tänne sama laki kuin Venäjälle, että uskonnon tyrkyttäminen on lailla kielletty, jos paikalla on yksikin uskonnoton ihminen! Ei näytä tulevan muuten yhtään mitään!!


      • nbvfcds232323232
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Te ette tällä hetkellä ymmärrä, mutta evankeliumi on teitäkin varten."

        mitä mä sanoin uskon tyrkytyksestä aloituksessa!? Ei ole minua varten. sinulle voin sanoa että ennemmin vaikka palan helvetissä, ymmärrätkö?!

        Tietkö mitä tarkoitetaan sanonnalla "KIITOS EI/EI KIITOS"!?

        Kirkko on sitä varten missä noita raamatun kohtia voitte ihan rauhassa kirjoitella ja lukea?!

        Tänne sama laki kuin Venäjälle, että uskonnon tyrkyttäminen on lailla kielletty, jos paikalla on yksikin uskonnoton ihminen! Ei näytä tulevan muuten yhtään mitään!!

        Mitä enemmän olen näiden vuosikymmenien aikana perehtynyt Raamatun, historian ja luonnontieteiden väliseen suhteeseen, sitä enemmän vakuuttuneeksi olen tullut siitä, että Raamattu ei ole ristiriidassa sen suhteen mitä ihmiskunnan historiasta, kosmologiasta ja biologiasta varmuudella tiedetään. Olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että uskonnollisista kysymyksistä on mahdollista saada tietoa ja että niitä koskevia kannanottoja voidaan perustella järkiperäisesti. Agnostikot ovat aina väittäneet päinvastaista, mutta heillä ei ole koskaan ollut tarjota mitään hyviä perusteita väitteensä tueksi.
        Lopeta niskurointisi, koska siinä ei oole mitään järkeä!


      • nbvfcds232323232 kirjoitti:

        Mitä enemmän olen näiden vuosikymmenien aikana perehtynyt Raamatun, historian ja luonnontieteiden väliseen suhteeseen, sitä enemmän vakuuttuneeksi olen tullut siitä, että Raamattu ei ole ristiriidassa sen suhteen mitä ihmiskunnan historiasta, kosmologiasta ja biologiasta varmuudella tiedetään. Olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että uskonnollisista kysymyksistä on mahdollista saada tietoa ja että niitä koskevia kannanottoja voidaan perustella järkiperäisesti. Agnostikot ovat aina väittäneet päinvastaista, mutta heillä ei ole koskaan ollut tarjota mitään hyviä perusteita väitteensä tueksi.
        Lopeta niskurointisi, koska siinä ei oole mitään järkeä!

        >Raamattu ei ole ristiriidassa sen suhteen mitä ihmiskunnan historiasta, kosmologiasta ja biologiasta varmuudella tiedetään.

        Arvaanpa, että avainsana on tässä "varmuudella": Kaikki mikä on raamatun kanssa ristiriidassa on ei-varmaa, koska se on raamatun kanssa ristiriidassa.


      • nbvfcds232323232 kirjoitti:

        Mitä enemmän olen näiden vuosikymmenien aikana perehtynyt Raamatun, historian ja luonnontieteiden väliseen suhteeseen, sitä enemmän vakuuttuneeksi olen tullut siitä, että Raamattu ei ole ristiriidassa sen suhteen mitä ihmiskunnan historiasta, kosmologiasta ja biologiasta varmuudella tiedetään. Olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että uskonnollisista kysymyksistä on mahdollista saada tietoa ja että niitä koskevia kannanottoja voidaan perustella järkiperäisesti. Agnostikot ovat aina väittäneet päinvastaista, mutta heillä ei ole koskaan ollut tarjota mitään hyviä perusteita väitteensä tueksi.
        Lopeta niskurointisi, koska siinä ei oole mitään järkeä!

        "Mitä enemmän olen näiden vuosikymmenien aikana perehtynyt Raamatun, historian ja luonnontieteiden väliseen suhteeseen, sitä enemmän vakuuttuneeksi olen tullut siitä, että Raamattu ei ole ristiriidassa sen suhteen mitä ihmiskunnan historiasta, kosmologiasta ja biologiasta varmuudella tiedetään. "

        Ihan vitun sama!

        "Olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että uskonnollisista kysymyksistä on mahdollista saada tietoa ja että niitä koskevia kannanottoja voidaan perustella järkiperäisesti."

        kerro yksikin järkiperäisyys uskonnoista?!

        "Agnostikot ovat aina väittäneet päinvastaista, mutta heillä ei ole koskaan ollut tarjota mitään hyviä perusteita väitteensä tueksi. "

        Agnostikot voivat olla ihan mihinkä suuntaan päin kallellaan. yleensä agnostikot määritetään uskovaisiksi enemmän kuin ateisteiksi. Agnostikko ei halua leimaantua uskovaiseksi eikä ateistiksi, joten agnostismi on ihmisen keksimä siinä missä jumalakin.

        "Agnostismi ei tarkoita välttämättä uskonnottomuutta. Vaikka agnostikko kieltää esimerkiksi kristillisen jumalan olemassaoloa koskevan tiedon olemassalolon tai jopa sen mahdollisuuden, agnostikko ei välttämättä ole ateisti eli hän saattaa silti uskoa Jumalaan. Hän voi jopa myöntää ateistien perustelujen olevan parempia, mutta silti uskoa esimerkiksi ”tunteellisin perustein"

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi

        "Lopeta niskurointisi, koska siinä ei oole mitään järkeä! "

        En niskuroi vaan en mitenkään voi hyväksyä uskon tyrkyttämistä Suomessa. Minun tulisi katsoa sitä sormien välistä ja olla vain hiljaa, niinkö!!??
        Sä tässä niskuroit kun hyväksyt Suomessa ja tällä keksustelupalstalla uskon tyrkyttämisen!!


      • Olinko liian epäkohtelias sinulle todetessa: "KIITOS EI/EI KIITOS" vai mikä kohta aloituksessani jäi sinulle epäselväksi!?


    • Eronnut1982

      Aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Palsta täynnä sitä tyrkytystä.

      • ytrtyuyt

        Ole hiljaa moukka, äläkä liioittele


    • mnhgfdsdery7u9

      Miksi sinä homo jatkuvasti teet näitä typeriä aloituksia, mene leikkimään muille palstoille!
      Sinunkin tehtävä on pitää yllä evankeliumia!

      • "Miksi sinä homo jatkuvasti teet näitä typeriä aloituksia, mene leikkimään muille palstoille!"

        En ole todellakaan homo! Tämä on paljon asiallisempi aloitus kuin uskovaisten aloitukset ovat olleet moneen viikkoon, joissa on tyrkytty ateisteille uskontoa ymmärtämättä että sellainen on hyvien tapojen vastaista tai uskonvapautta loukkaavaa...ellei sitten jopa Suomen lain vastaista.

        "Sinunkin tehtävä on pitää yllä evankeliumia! "

        Ei todellakaan ole!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3321
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1808
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe