Parhaat leffat viime vuosilta (max 5v)?

asiallinenkysymys

Olen pahasti tipahtanut kärryiltä.. Mitä suosittelette, ja miksi?

29

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kandee.katsoa
    • asiallinenkysymys

      Kiitos. No.... 5v tai uudempi..

    • Interstellar, Boyhood, Inception, Kuninkaan puhe, Promised Land... Nää tuli ekana mieleen. Ihan hiton hyviä jokainen. Jatkan listaa, jos tulee lisää mieleen. :)

    • gfgfdfgd
    • Ex----------PUA
    • Ikis__M

      Ihan puhtaasti viihteellisyyden vuoksi niin Sherlock Holmes leffat oli hyviä kuten myös Iron manit, Joku Revenant myös oli hyvä, minusta paras DiCaprion leffa ja Tarantinon leffat ainakin osittain on aina viihdyttäviä. Ted 1 ja 2 -leffat ihan hauskoja.

      • asiallinenkysymyss

      • Ikis__M
        asiallinenkysymyss kirjoitti:

        (apuva..!!) Kiitos sullekin vinkeistä, mutta ainoa oikea Holmes on Jeremy Brett.. :) :) Oletko nähnyt tämän: https://www.youtube.com/watch?v=0G1lIBgk4PA

        En ole nähnyt ja en ala väittämään, minusta vaan oli ihan hyviä Robert Downey Jr:n tähdittämät, muutenkin Guy Ritchien ohjaamat leffat minusta hyviä. Varmaan löytyy monenlaista moneen makuun mutta noin pääsääntöisesti minusta yleensä jos on ollut iso budjetti, nimekkäät näyttelijät ja paljon katsojalukuja niin ei ihan metsään voi mennä vaikka jonkun mielestä sitten voikin olla kaupallista p..kaa. Ai niin joo, Red 1 ja 2 myös minusta olleet hyviä, Helen Mirren loistaa niissä ja Liam Neesonin Taken -leffat unohtui myös mainita.


      • asiallinenkysymyss kirjoitti:

        (apuva..!!) Kiitos sullekin vinkeistä, mutta ainoa oikea Holmes on Jeremy Brett.. :) :) Oletko nähnyt tämän: https://www.youtube.com/watch?v=0G1lIBgk4PA

        Jeremy!!! <3 Tosin Benedict C. on myös mainio Sherlock. Eikä RDJ:ssäkään mitään vikaa ole. Mutta Jeremy, hänellä on mielestäni paras tulkinta roolissaan.


    • asiallinenkysymyss
      • asiallinenkysymys

        Ehkä sitä on niin turtunut, että vaan tuollaiset elokuvat todella koskettaa. (Esim. mikään komedia ei oikein enää naurata, eikä mikään kauhufilmi pelota..)


      • Ikis__M
        asiallinenkysymys kirjoitti:

        Ehkä sitä on niin turtunut, että vaan tuollaiset elokuvat todella koskettaa. (Esim. mikään komedia ei oikein enää naurata, eikä mikään kauhufilmi pelota..)

        No joo, voihan se noinkin olla mutta minusta jotain viihdyttävää on mukavampi katsoa. Ei hirveästi heilauta esim. jotkut Lars von Trierin taidepläjäykset joiden kai on tarkoitus järkyttää tai jotain, minusta ne on vaan tylsiä kun tosielämässä kuitenkin on niin paljon järkyttävämpiä juttuja kuin mitä ikinä saadaan leffaan jonka kuitenkin koko ajan tietää fiktioksi.


      • asiallinenvastaus
        asiallinenkysymys kirjoitti:

        Ehkä sitä on niin turtunut, että vaan tuollaiset elokuvat todella koskettaa. (Esim. mikään komedia ei oikein enää naurata, eikä mikään kauhufilmi pelota..)

        Juuri Lars von Trierin ohjaama Melancholia toimii hyvin silloin, kun erikoistehosteet on jo nähty. https://fi.wikipedia.org/wiki/Melancholia
        Kukaan ei ole varsinaisesti nähnyt Auringon taakse, joten juoneen voi sentään kohtalaisesti uskoa. Auringon massahan on 99,85 % aurinkokuntamme aineesta, joten epäsuora havainnointikin on vaikeaa.
        Elokuva ei kuitenkaan keskity tähtitieteeseen, vaan hahmojen suhtautumiseen asiaan. Tekee mieli katsoa uudestaan, taideviittauksia tai ei. Viisi vuotta tuli tosin täyteen jo toukokuussa ;-)


      • epäasiallinen
        asiallinenvastaus kirjoitti:

        Juuri Lars von Trierin ohjaama Melancholia toimii hyvin silloin, kun erikoistehosteet on jo nähty. https://fi.wikipedia.org/wiki/Melancholia
        Kukaan ei ole varsinaisesti nähnyt Auringon taakse, joten juoneen voi sentään kohtalaisesti uskoa. Auringon massahan on 99,85 % aurinkokuntamme aineesta, joten epäsuora havainnointikin on vaikeaa.
        Elokuva ei kuitenkaan keskity tähtitieteeseen, vaan hahmojen suhtautumiseen asiaan. Tekee mieli katsoa uudestaan, taideviittauksia tai ei. Viisi vuotta tuli tosin täyteen jo toukokuussa ;-)

        No tuon olen onneksi nähnyt -ja pidin ihan älyttömästi!!


    • flowersreally

      Parhaista en tiiä, mutta viihdyttävistä tulee mieleen Red, Tammy, Spy ja Non-stop.

      • asiallinenkysymyss

        Red.. Ai, ai.. Tykkään John Malkovichistä ihan älyttömästi!!


    • Tsiikari

      Grand Budapest hotel. 100-vuotias joka karkasi ikkunasta ja katosi. Revenant.

    • Järkyttävä kysymys. Huomasin myös tipahtaneeni kärryiltä en osaa suositella mitään, kun en ole katsonut mitään. Hurjina sinkkuvuosina sitä vastoin oli aikaa katsoa "kaikki" uudet ja paljon vanhojakin elokuvia.

      • Mitä, olenko käsittänyt väärin, vai etkö olekaan sinkku?


      • Marrrnie kirjoitti:

        Mitä, olenko käsittänyt väärin, vai etkö olekaan sinkku?

        Piin elämä! Se on alle 5 v vanha? Jokaisessa meissä asuu pikku tiikeri!

        Mä näen sinkkuuden enemmän ihmisen ja ajan ominaisuutena kuin pelkästään ihmisen pysyvänä olotilana ja olen ollut tarpeeksi pitkään sinkku, jotta voin keskustella aiheesta. Mutta väärinkäsityksesi johtuu tulkinnastasi, ei siitä mitä olen sanonut.


    • siinämuutama

      Uusi Ghostbusters. Monitasoista huumoria, joka ehkä aukeaa vain naisille.

      Mad Max Fury Road. Hienoja ajoneuvoja, hottis päähenkilö (Furiosa!) ja tarinassakin on sisältöä.

      Barman vs Teräsmies. Teräsmiehen ja Lois Lanen liitto on parhaita heteroromansseja, mitä olen vähään aikaan valkokankaalla nähnyt.

    • Viimeseen viiteen vuoteen ei mahdu kyllä kovin montaa suosikkia, mutta ainakin 12 Years of Slave ja Django Unchained, Gravity, Theory of Everything, The Imitation Game ja uusin Star Wars kannattaa katsastaa.

    • asiallinenkysymys
      • Ikis__M

        Sorry, jeremy ei vaan vastaa sitä mielikuvaa mitä minulle on joskus lapsena muodostunut jostain sherlock Holmes -kirjasta sherlock Holmesista :)


      • <3___<3


    • leviafan
      • asiallinenkysymys

    • kandee.katsoa

      American Sniper oli todella hyvä.
      Wolf of Wall Street oli myös hyvä.

    • 5544uii7

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe