Arvostelevat sukulaiset

19.88

Olen todella erilainen mun sisarusten kanssa - oon absolutisti, he voisivat juoda ja käydä baareissa vaikka joka viikko jos vain olisi rahaa. Vanhemmat juo myös usein, ja saan jatkuvasti kuulla siitä miten outo ja tylsä olen kun en halua juoda ja käydä baareissa. Ollaan muutenkin tosi erilaisia, he puhuvat aina omista asioistaan ja haluavat olla keskipisteenä. He eivät ole vissiin ikinä lukeneet huvikseen kirjoja ja ovat minun mielestäni vähän pinnallisia. Itse tykkään lukea, piirtää ja olen aika vaitelias omista asioistani. En muutenkaan ole mikään ylttiö sosiaalinen, tykkään olla itsekseni.
Eniten kuitenkin saan jatkuvaa arvostelua ja vähän haukkumistakin siitä, miten minä ja miesystäväni olemme seurustelleet yhdeksän vuotta, emmekä vieläkään asu yhdessä. Siskoni on aina asunut poikaystäviensä kanssa, hän ei osaa olla hetkeäkään yksinään ja seurustellessaan on äijänsä kanssa 24/7, on valmis muuttamaan yhteen kuukauden tuntemisen perusteella. Huvittavaa sinällään että hän on arvostelemassa meidän pitkäaikaista suhdetta, ja hänen omansa romuttuvat liian nopealla etenemisellä tuntemattomien kanssa. Veljeni ei ole tyttöystävänsä kanssa kokoajan kylkikyljessä, mutta hekin asuvat yhdessä ja saan häneltäkin jatkuvaa arvostelua tästä miten me emme asu yhdessä. Oikeastaan joka kerta kun näen sisaruksiani tai vanhempiani saan selitellä miksi emme asu yhdessä,miksi emme kulje joka paikassa yhdessä, miksi näemme niin harvoin yms yms. He antavat puheillaan olettaa että heidän tyylinsä on ainoa oikea, muuten suhde on huono: heti pitää asua yhdessä, enintään vuoden jälkeen on asuttava yhdessä, joka paikkaan pitäisi mennä yhdessä, on muka outoa jos miesystäväni ei jaksa aina töiden jälkeen ajaa tunnin matkaa minua tapaamaan.
Itse halusin asua yksin muutettuani kotoa,koska minusta ei ole fiksua muuttaa kotoa suoraa yhteen jonkunkaa vaan pitää itsenäistyä ja aikuistua. Yleensä en jaksa välittää muiden puheista, mutta kun tämä arvostelu on ihan jatkuvaa. Alkaa todella jo itseäänkin ahdistaa kun pitää selitellä ja perustella heille asioita. Voin olla ennen heidän tapaamistaan täysin tyytyväinen suhteeseeni, mutta heidän arvostelua kuunnellessa alkaa itseäänkin masentaa ja epäillä onko suhde sitten oikeasti jotenkin huonompi. Näkemisemme vaihtelee, mutta keskimäärin näemme 3-4 päivänä viikossa, soittelemme joka päivä.
Minkälaisia erilaisia suhteita muilla on? Mitä mieltä olette erillään asumisesta pitkässä suhteessa? Saatteko itse kuulla arvostelua suhteistanne?

10

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maariankämmekkäinen

      Kuule ei siinä muu auta kuin rajoittaa rajusti tekemisissä oloa. Eivät he siitä muutu.

    • irtijuopoista

      Juuri näin, yhteys loppu tai pikuhiljaa minimiin, ei juopot muutu.Ilkeitä ja kateellisia ovat, haluavat myös olosi kurjaksi,koska ovat itse kurjia.

    • hauskaapalstaelämää

      heh. Ethän sinä ollut enää oikeastaan missään tekemisissä oman sukusi kanssa, joten kuinkas ne nyt noin ovat sinua aina arvostelemassa?

      Sinä haukut sisaruksiasi ja vanhempiasi tauotta keskustelupalstoilla ja duunaat aloituksia jatkuvasti tänne, he sentään haukkuvat sinua päin naamaa, joten tasoissa olette.

      • 19.88

        En tiedä keneksi mua luulet, tämä on mun ensimmäinen alottama keskustelu? Oon aiemmin kirjottanu vaan muiden keskusteluihin.


      • hauskaapalstaelämää

        olet näköjään ottanut liikaa lääkkeitä kun muisti on noin pahasti mennyt.


      • 19.88

        Tai sitten sinulla ei ole parempaa tekemistä kuin lukea monen vuoden keskustelut läpi, vertailla niitä keskenään ja keksiä muille tarinoita.


    • hauskaapalstaelämää

      mitenkä olisi esim. tämä aloitus?
      Siis oikeesti, etkö sinä muista 2-3 viikon takaisia juttujasikaan :).

      Pariskunta ei tekemisissä toistensa sukujen kanssa
      m.oi
      28.7.2016 23:49
      Ollaan seurusteltu mieheni kanssa 9vuotta, ollaan 28vuotiaita, mutta me emme ole kumpikaan tekemisissä toistemme sukujen kanssa. minua ei kiinnosta olla tekemisissä tai kahvitella hänen sukulaistensa kanssa ja sama toistepäin. en mene hänen mukaansa tämän serkun häihin eikä hänkään tule minun. luulen että osa syy tähän on että meillä on hyvin erilaiset perhetaustat. minä en ole yhtään läheinen äitini kanssa,isän kanssa ehkä jonkin verran, siskojeni kanssa olen läheisin. meidän suvussa pitää olla itsenäinen heti kun täyttää 18, äitini ei merkitse minulle yhtään mitään, eikä mitkään turhat kissanristiäiset kuulu meillä kuvaan. sitten taas mieheni suku on hirveän läheinen keskenään, nimppareitakin tyyliin juhlitaan yms. minua ahdistaa heidän tyylinsä, en tunne oloani mukavaksi ajatuksesta että ollaan niin läheisiä kaikkien tätien, serkkujen yms kanssa. erona on myös se että minun suvussa esim häihin kuuluu alkoholi, vaikka itse tosin en juo koskaan, mutta muut juo. sitten taas mieheni sukuun ei kuulu juominen ikinä,he ovat aika uskovaisia. en ole aiemmin oikeastaan ajatellut tätä systeemiämme tarkemmin mutta viime aikoina on alkanut mietityttää voiko tällainen suhde toimia? onko muilla samanlainen tilanne? onko suhteemme outo tai menossa huonoon suuntaan? olen aina ajatellut että jos on suhteessa niin ei siihen tarvi kuulua kummankaan sukulaiset sun muut, mutta nykyään tuntuu vaan että pariskunnat eivät mene enää mihinkään itsekseen vaan aina pitää olla kumppani mukana roikkumassa.

      jne jne.. samanlaisia aloituksia sinulta löytyy ties kuinka monta.
      Eikä tässä tarvitse mitään kaivella eikä muistella, kun nämä samat stoorit pyörii randomina sulla. Uusi aloitus tulee joka ikinen viikko.
      Vaihda nyt hyvä ihminen edes ikä ja seurusteluvuodet ja vaihda myös kirjoitustyyliä, sinut tunnistaa heti, kun teet samat virheet ja maneerit joka aloituksessa.

      • 19.88

        Todella alkaa pelottaa tällaisilla keskustelupalstoilla aina sun kaltaiset stalkkerit. mitä sä saat tällasesta käytöksestä irti? mut jos sä tulet iloiseksi tällasesta niin sovitaan vaikka että mä olen kirjoittanut joka toisen tekstin täällä? mikäli et ole huomannut niin aika monilla suomalaisilla on suvussa alkoholisteja,monet kirjoittaa samalla tavalla,monet on seurustellu tietyn ajan ja monet on saman ikäisiä? Paitsi etten ole edes 28, eikä minulla ole montaa siskoa. en aio enää ottaa sun juttuihin kantaa, onnittelut jos sun tarkotus oli pilata uuden käyttäjän vaikutelma koko sivustosta.


    • eläjaannaelää

      "Alkaa todella jo itseäänkin ahdistaa kun pitää selitellä ja perustella heille asioita. "

      Eihän sinun tarvitse heille selittää ja perustella mitään. Voisit vain sanoa, että en jaksa kuunnella tuollaista, meillä on oma suhteemme ja olemme tyytyväisiä.

      Itsekin olen tuohon alkoholinkäyttöön painostamiseen täysin kyllästynyt. Joskus olen sanonut, että älä puutu juomattomuuteeni, niin minäkään en puutu sinun juomiseesi.

      Viestissäsi itsekin arvostelet vanhempiasi ja siskoasi. Tällaisesta tulee helposti kierre, jos sen antaa jatkua. Et tarvitse heiltä lupaa elää kuten haluat, jos sisäistät sen, niin pystyt toimimaan niin, että he kunnioittavat sinun tapaasi olla ja elää.

    • hauskaapalstaelämää

      voi voi ressukkaa, mutta kaikin mokomin, jos saat iloa omien sukulaistesi haukkumisesta, niin anna palaa vaan ja tehtaile vaikka sata aloitusta päivässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1908
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe