Aloittaminen nollilta?

nollalaskuttaja

Mulla on terveysongelma, jonka takia olisin normaalissa työssä aika paljon hitaampi kuin muut. Tämän takia mulla ei ole juurikaan työkokemusta enkä meinaa päästä edes haastatteluihin.

Kuitenkin opiskeluaikoina pystyin oppimaan asioita omaan tahtiin ja välillä autoin onnistuneesti muitakin. Haluaisinkin nyt tehdä töitä omaan tahtiin vaikkapa laskutusyrityksen kautta.

Ongelma vain on siinä, että en osaa mainostaa itseäni. Pystyisin periaatteessa tekemään pienimuotoiset kotisivut, mutta www-palvelut vissiin maksavat jos haluaa, että ne ovat luotettavat.

Miten siis saan houkuteltua ensimmäiset asiakkaat laskutuspalveluni kautta, jotta pystyisin paremmin investoimaan bisnekseeni? En halua tehdä tappiota eli bisnekseen käyttäisin omaa rahaa vasta sitten kun olisin laskuttanut ensimmäiset asiakkaat.

11

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiIlmanRahaa

      Ei semmoista businesta/yritystä olekaan, johon ei pitäisi rahaa laittaa ennen kuin on yhtään laskutettavaa asiakasta.

      Miten luulet saavasi sitä ensimmäistäkään asiakasta, jos sinulle ei ole näyttää mitään todistetta taidoistasi?

      • nollalaskuttaja

        Onhan nuo laskutuspalvelut, Eezy, Ukko, Odeal. Ja ensimmäiset asiakkaat yritän saada puskaradion kautta. Näyttöä taidoistani ajattelin saada etsimällä ilmaisia projekteja netistä. Vaikka teen oman github-projektin. Ei minun tarvitse investoida mihinkään kun mulla on jo tietokone, jola työn tekeminen onnistuu.


    • OsaatkoMitään

      Mitä kuvittelit tekeväsi?

      • nollalaskuttaja

        Liikesalaisuus


      • OletVajakki
        nollalaskuttaja kirjoitti:

        Liikesalaisuus

        Pieniä ongelmia näkyy olevan päässäsi. Vaikeaa hakea asiakkaita, jos ei kerro mitä on tarjolla.


    • gfxty

      Yrittäjä ottaa ja kantaa riskin. Omaa tai pankista lainattua rahaa on oltava jo ennen kuin yritystä voi käynnistää. Tuottoa tulee tai sitten ei. Pahimmassa tapauksessa menetät omat rahasi ja jäät vielä velkaa pankille.

      Kyllä ensin pitää olla mietittynä tarkkaan kohderyhmä, jolle palveluitasi tarjoat. Jotain näyttöä osaamisesta pitää ehdottomasti myös olla. Asiakkaita saisi olla jo valmiina.

      Voit mennä pankkiin puhumaan lainan tarpeesta, siinä selviää, onko yritysideasi rahoittamisen arvoinen. Kovin keskeneräisen idean kanssa ei kannata kuitenkaan pankkiin suunnata.

      • nollalaskuttaja

        En ajatellutkaan yrittäjyyttä vaan kevytyrittäjyyttä laskutuspalvelun kautta, jolloin velkaa ei tule


      • nbhju

        Kirjoituksesi perusteella olet todellä kevytpäinen yrittäjä.


    • hibdweqkdkfqjew

      älä ikinä luovuttaa dont give up human

    • dhhjjjs

      Miten olisi starttiraha? En siitä kovin paljoa tiedä, mutta minun mieheni perusti toiminimen, sai starttirahaa, eikä sijoittanut yhtään omaa rahaa yritykseensä. Hänen ensimmäinen yritysasiakkaansa kyllä palkkasi hänet vakituiseksi, joten eipä tarvinnut starttirahoilla elää yhtä kuukautta pidempään... Koulutuksia ja neuvotteluita kuuluu tuohon starttirahahommaan, joten ihan tuosta vaan se ei käy. Niin oli ainakin 2005 paikkeilla.

      • nollalaskuttaja

        Eipä se starttirahakaan auta. Siis mulla olisi työskentelyyn tarvittavia asioita kotona, mutta asiakkaista on pulaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe