Turvapaikanhakijoiden nimet muuttuvat yllättävästi Suomessa asumisen aikana !
- Mistä on kyse?
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/turvapaikanhakijoiden-nimet-muuttuvat-yllattavasti-suomessa-asumisen-aikana-mista-on-kyse/6050886
Turvapaikanhakijoiden nimet muuttuvat yllättävästi
40
<50
Vastaukset
- Oikea-henkilöllisyys
muutetaan. Miksi?
Kyllähän sinä ja minäkin suomessa saamme vaihtaa nimemme,
jos haluamme.
Tuli muuten mieleen, miten heidän sosiaaliturvatunnuksensa muodostuu voidaanko sitä muuttaa, onko kaikilla edes mitään tunnusta.
Passillisilla tietysti mutta passittomat....- Minä-tiedän-kaiken
Net kennel ei o todistettavaa sos tunnusta saavat sellaisen lahjaksi suomemme valtiolta. Tupa-sisääntulo-henkilötarkastuksessa arvioivat henkilön iän, mitä se saattaisi olla ja sos tunnus tulee sen mukaan.
Elikkä katsotaan, että Ali-Valenicci-Abu-Ubu on noin 27 vuotias. Täten lasketaan ikä 2016 - 27 v = 1989. Niinpä Ali-Uusivalenicci saa syntymäajakseen 1.1.1989 ja perään hatusta vedetty sostunnus tyyliin 1234.
Suorin sanoen "tuntemattomat" syntyy AINA tammikuun 1 päivänä arvioitua ikä vuottaan. Minä-tiedän-kaiken kirjoitti:
Net kennel ei o todistettavaa sos tunnusta saavat sellaisen lahjaksi suomemme valtiolta. Tupa-sisääntulo-henkilötarkastuksessa arvioivat henkilön iän, mitä se saattaisi olla ja sos tunnus tulee sen mukaan.
Elikkä katsotaan, että Ali-Valenicci-Abu-Ubu on noin 27 vuotias. Täten lasketaan ikä 2016 - 27 v = 1989. Niinpä Ali-Uusivalenicci saa syntymäajakseen 1.1.1989 ja perään hatusta vedetty sostunnus tyyliin 1234.
Suorin sanoen "tuntemattomat" syntyy AINA tammikuun 1 päivänä arvioitua ikä vuottaan.Meidän sos tunnuksesta näkee sen onko mies tai nainen esim...
mutta näkeekö heidän sos tunnuksestaan mitään statusta heidän pakolaisuudestaan tai vastaavast, sitä vaan kepeästi sujahdetaan suomen sosiaaliin- ent.siivoojaparka
Minä-tiedän-kaiken kirjoitti:
Suorin sanoen "tuntemattomat" syntyy AINA tammikuun 1 päivänä arvioitua ikä vuottaan.Minullakin on eri sos tunnus Suomessa kuin Ruotsissa. Ei se vanha tunnus kulje mukana, kun vaihtaa maata.
Noilla passittomilla ja paperittomilla nyt ei mitään nimeä, ikää ja tunnusta ole olemassakaan. Satuilevat mitä huvittaa. Toisaalta taas ovat voineet tulla varastetulla tai ostetulla passilla.
Yksi syy esiintyä väärällä nimellä on piileksiä poliisia. Ruotsissa on nytkin 12 400 piilosilla leikkijää. Sellaisia, joitten turvapaikkahakemus on hylätty. Ovatko sitten enää Ruotsissa vai joillakin toisilla henkilötiedoilla hakemassa turvapaikkaa Suomesta. Kotiaan takaisin eivät ole matkustaneet.
Otapa niistä selvää. - ettäsiinämielessä
rosaliiin kirjoitti:
Meidän sos tunnuksesta näkee sen onko mies tai nainen esim...
mutta näkeekö heidän sos tunnuksestaan mitään statusta heidän pakolaisuudestaan tai vastaavast, sitä vaan kepeästi sujahdetaan suomen sosiaaliinei näe sillai. oon nähny parinkin passittoman miehen uuden sostunnuksen, duuni asioiden vuoksi, ja ovat päättyneet parilliseen numeroon joka suomessa on (oli) naisten numerosarjaa.
- ent.siivoojaparka
ettäsiinämielessä kirjoitti:
ei näe sillai. oon nähny parinkin passittoman miehen uuden sostunnuksen, duuni asioiden vuoksi, ja ovat päättyneet parilliseen numeroon joka suomessa on (oli) naisten numerosarjaa.
Eikös se ole se henkilötunnuksen toiseksi viimeinen numero, mikä on naisilla parillinen numero? Ainakin minulla on ja kummallakin tyttärelläni, sekä suomalaisessa että ruotsalaisessa henkilötunnuksessa.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Eikös se ole se henkilötunnuksen toiseksi viimeinen numero, mikä on naisilla parillinen numero? Ainakin minulla on ja kummallakin tyttärelläni, sekä suomalaisessa että ruotsalaisessa henkilötunnuksessa.
Se on loppu-osan kolmas numero joka määrää sukupuolen. Naisilla parillinen, miehillä pariton. Kaikilla se neljäs merkki ei ole edes numero, meillä kaikilla täällä se on aakkonen.
- KenokaulaTässä
hmp.f kirjoitti:
Se on loppu-osan kolmas numero joka määrää sukupuolen. Naisilla parillinen, miehillä pariton. Kaikilla se neljäs merkki ei ole edes numero, meillä kaikilla täällä se on aakkonen.
...ja se neljäs numerona tarkoittaa...
""meillä kaikilla täällä se on aakkonen."" Hyvin tunnet meidän kaikkien henktunnukset. hmp.f kirjoitti:
Että tuota... edellinen oli viesti ennen aamukahvia, luin että esp kirjoitti toinen numero määrää. Oikeinhan hän kirjoitti. No mutta, pääsinpä pätemään, sehän on tärkeintä.
KenokaulaTässä kirjoitti:
...ja se neljäs numerona tarkoittaa...
""meillä kaikilla täällä se on aakkonen."" Hyvin tunnet meidän kaikkien henktunnukset.Hyvin sä löydät kaikki mun virheet. Loistavaa.
- KenokaulaTässä
hmp.f kirjoitti:
Hyvin sä löydät kaikki mun virheet. Loistavaa.
**punastelee tuosta vinoilemisesta** Heh-heh...
Tunnusosan neljäntenä numero johtuu, kun jakojäännöksen tulos on alle 10. 10:stä ylöspäin neljäs on kirjain. Voi siis täälläkin jollain neljäntenä olla numero. KenokaulaTässä kirjoitti:
Tunnusosan neljäntenä numero johtuu, kun jakojäännöksen tulos on alle 10. 10:stä ylöspäin neljäs on kirjain. Voi siis täälläkin jollain neljäntenä olla numero.Me:ksi lasken lähinnä mun lapset ja mut, mutta jos olet tulossa messiin niin senkun :) Kellarissa odottaa korkkaamaton vuodesohva, viikonloppuisin sänkyjä on tyhjillään vähän enemmänkin. Ota vaan oma pyyhe mukaan, niitä on aika vähän.
- KenokaulaTässä
hmp.f kirjoitti:
Me:ksi lasken lähinnä mun lapset ja mut, mutta jos olet tulossa messiin niin senkun :) Kellarissa odottaa korkkaamaton vuodesohva, viikonloppuisin sänkyjä on tyhjillään vähän enemmänkin. Ota vaan oma pyyhe mukaan, niitä on aika vähän.
Kliffa, että palstalla on joku ystävällinen sielu. Kiitos ja ei kiitos. Et tiedä minkälaista kovennettua runtua daami täällä siitä tarjoilisi...
- ent.siivoojaparka
KenokaulaTässä kirjoitti:
Tunnusosan neljäntenä numero johtuu, kun jakojäännöksen tulos on alle 10. 10:stä ylöspäin neljäs on kirjain. Voi siis täälläkin jollain neljäntenä olla numero.Kyllä joo, minulla on suomalaisessa henkilötunnuksessa viimeinen 7. Ruotsalaisessa se on 9. Myös tyttärilläni on numeroina se viimeinen kummassakin maassa.
Mutta annetaan nyt hmp.f:n kerrankin päteä, kun se on hänen itsetuntonsa kohottamiseksi niin tärkeää. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kyllä joo, minulla on suomalaisessa henkilötunnuksessa viimeinen 7. Ruotsalaisessa se on 9. Myös tyttärilläni on numeroina se viimeinen kummassakin maassa.
Mutta annetaan nyt hmp.f:n kerrankin päteä, kun se on hänen itsetuntonsa kohottamiseksi niin tärkeää.Mitähän sä nyt... ei KenokaulaTässä väittänyt mitään sua vastaan, enkä minäkään?
Ei kun nythän mää hokasin! Sä oot kuin kreikkalainen isäntä. Jos vieras vahingossa tiputtaa vaikka lasin, niin isäntä tekee samoin. Niin että kun mä luin väärin sun viestis, niin sä teit tahallas saman... eikö?
Sä oot niin kultainen! :))
- heinähousu
Jos he haluavat suomalaisen nimen tänne asettuessaan mikä helpottaisi sopeutumista.
- etoooooooo
https://www.youtube.com/watch?v=22WiuqacFVI
Eiköhän vähempikin riittäisi!!!- HYi-olkoon
nyt selvisivät suvakkien motiivit!
Ja me maksamme. - ent.siivoojaparka
Onko niitten tosiaan herättävä jo kahdeksalta? Keskellä yötä. Miksi?
Aftonbladetissa oli niin surullinen juttu yhdestä pakolaisperheestä, että meinasi ihan tulla tippa silmään näinkin tunneköyhällä ihmisellä kuin minä.
Ajatelkaa, perhe on viime joulukuusta saakka, jo kahdeksan kuukautta, asunut vastaanottokeskuksessa Höörissä, Skoonessa. He ovat kotoutuneet sinne, juurtuneet sinne ja lapsetkin ovat ehtineet aloittaa siellä koulun.
Nyt heidät ollaan repimässä juuriltaan ja siirtämässä Piteån vastaanottokeskukseen. Eikö ole kamalaa, että tuolla tavalla ihmiset riivitään kotoaan, juuriltaan Skoonesta, omasta tutusta ympäristöstään, missä ovat niin kauan eläneet? Kuinka heidän kotoutumiselleen nyt käy? Nyt he joutuvat aloittamaan uudestaan ihan alusta koko kotoutumisprosessin. Voiko lapsillekaan olla hyvä tuollainen vieraaseen uuteen ympäristöön joutuminen? - rahaa.seinästä
Onko niitten tosiaan herättävä jo kahdeksalta? Keskellä yötä. Miksi?
Aftonbladetissa oli niin surullinen juttu yhdestä pakolaisperheestä, että meinasi ihan tulla tippa silmään näinkin tunneköyhällä ihmisellä kuin minä.
Ajatelkaa, perhe on viime joulukuusta saakka, jo kahdeksan kuukautta, asunut vastaanottokeskuksessa Höörissä, Skoonessa. He ovat kotoutuneet sinne, juurtuneet sinne ja lapsetkin ovat ehtineet aloittaa siellä koulun.
Nyt heidät ollaan repimässä juuriltaan ja siirtämässä Piteån vastaanottokeskukseen. Eikö ole kamalaa, että tuolla tavalla ihmiset riivitään kotoaan, juuriltaan Skoonesta, omasta tutusta ympäristöstään, missä ovat niin kauan eläneet? Kuinka heidän kotoutumiselleen nyt käy? Nyt he joutuvat aloittamaan uudestaan ihan alusta koko kotoutumisprosessin. Voiko lapsillekaan olla hyvä tuollainen vieraaseen uuteen ympäristöön joutuminen?Toivottavasti siellä Piteåssakin muistetaan palvella ja passata ruoka suuhun ja vaatteet päälle.
Itse olen tässä muutaman vuoden seuraillut naapuruston somaliperheiden kotoutumista. Hyvin ovat kotoutuneet naiset ja lapset istumaan muutamaksi tunniksi päivittäin Hesburgeriin. Perheiden miehet suosivat toista kahvilaa. Siinähän ne päivät mukavasti näyttävät kuluvan.
Vielä näinä vuosina ei ole työnteko näyttänyt haittaavan vapaa-ajan viettoa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. - ent.siivoojaparka
rahaa.seinästä kirjoitti:
Toivottavasti siellä Piteåssakin muistetaan palvella ja passata ruoka suuhun ja vaatteet päälle.
Itse olen tässä muutaman vuoden seuraillut naapuruston somaliperheiden kotoutumista. Hyvin ovat kotoutuneet naiset ja lapset istumaan muutamaksi tunniksi päivittäin Hesburgeriin. Perheiden miehet suosivat toista kahvilaa. Siinähän ne päivät mukavasti näyttävät kuluvan.
Vielä näinä vuosina ei ole työnteko näyttänyt haittaavan vapaa-ajan viettoa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.Kyllä heillä ihan varmasti yhtä hyvät palvelut ja tulot tulevat olemaan sielläkin. Mutta se juurtuminen ..., kun kuitenkin yli puoli vuotta jo olivat asuneet Skoonessa ja päässeet juurtumaan. Osaavatko enää mitään muuta kieltäkään kuin skoonelaista.
Nyt olen vähän huolissani siitä, kuinka heille sitten käy, jos ei sitä oleskelulupaa tulekaan, vaan joutuvat lähtemään takaisin Afganistaniin, pois juuriltaan Ruotsista, maahan, joka heille on käynyt jo täysin vieraaksi, minkä kieltäkään lapset eivät varmaan enää ymmärrä oltuaan näin kauan poissa sieltä. - ylessä.uutinen
Imatralla on maahanmuuttaja lapset oppineet puolessavuodessa ymmärrettävää suomen puhekieltä miten lie aikuisten.
- hjuuva.soomi
Kun tietää Ylen puolueellisuuden mamu-uutisoinnissa niin kas kun eivät väittäneet mukuloiden oppineen suomen kielen tunnissa.
- ent.siivoojaparka
ylessä.uutinen kirjoitti:
Imatralla on maahanmuuttaja lapset oppineet puolessavuodessa ymmärrettävää suomen puhekieltä miten lie aikuisten.
No se on lohduttava tieto. Sittenhän lapset oppivat yhtä helposti vanhempiensakin kotikielen uudestaan, kun joutuvat lähtemään takaisin.
Miksiköhän yleensä aletaan turvapaikanhakijoita kotouttamaan ja tekemään "suomalaisiksi" heti heidän maahan saavuttuaan jo ennenkuin heidän hakemuksensa on käsitelty ja siitä annettu päätös?
Minun logiikkani mukaan heidät pitäisi vain pitää tarkassa tallessa, tarkoin vartioituina, kunnes on selvitetty, onko heillä oikeutta jäädä maahan. Jos ei ole, niin täytyisi pitää huoli, etteivät he pääse katoamaan maan alle, vaan myös lähtevät takaisin sinnen mistä ovat tulleetkin. - vaikeuksia.tulossa
No se on lohduttava tieto. Sittenhän lapset oppivat yhtä helposti vanhempiensakin kotikielen uudestaan, kun joutuvat lähtemään takaisin.
Miksiköhän yleensä aletaan turvapaikanhakijoita kotouttamaan ja tekemään "suomalaisiksi" heti heidän maahan saavuttuaan jo ennenkuin heidän hakemuksensa on käsitelty ja siitä annettu päätös?
Minun logiikkani mukaan heidät pitäisi vain pitää tarkassa tallessa, tarkoin vartioituina, kunnes on selvitetty, onko heillä oikeutta jäädä maahan. Jos ei ole, niin täytyisi pitää huoli, etteivät he pääse katoamaan maan alle, vaan myös lähtevät takaisin sinnen mistä ovat tulleetkin.Ihan samaa mieltä kanssasi siivooja. Vastaanottokeskuksissa pitäisi olla tiukat säännöt missä ja milloin asukit saavat liikkua. Monilta raiskauksiltakin olisi säästytty tarkalla seurannalla.
Viime viikolla nähtiin forssalaisten kyllästyminen sikäläiseen kotouttamistapaan. Mamuille on annettu kokonainen kerrostalo asunnoiksi ja he kiittävät järjestämällä jatkuvat juhlat öisin. Naapuruston rauha on mennyttä.
Kukaan ei tiedä paljonko kielteisen oleskelupäätöksen saaneita Euroopassa on. Ja millä he elävät.
- Häivytystä
Hakuvaiheessa ilmoittavat kotimaansa mukaisen keksityn nimen. Pääsyynä lienee ettei aikaisempaa (rikos)historiaa kotimaassaan pystyttäisi selvittämään. Vaikeaa se on muutenkin, kun on miljoonia Aleja ja Muhammedia eikä henkilötunnusjärjestelmää tunneta. Briteissäkin otettiin käytöön vasta kait parikymmentä vuotta sitten.
Suomessa muutettu oikea nimi/ilmoitettu nimi ( pidetään syntymämaansa mukaisena ) viittaisi piiloutumiseen omilta maanmiehiltään. Joissain maissa on pakolaisten perään lähetetty tappajia esim. veljeilystä vastapuolen kanssa.
Ali-Uusivaleniccin väliaikainen tunnusosa voi olla mitä vaan, mutta pysyvä määräytyy samalla tavalla kuin kantasuomalaisillakin. Sotusta ei silloin ilmene tausta. Minunkin nimeni on usein esiintynyt väärin kirjoitettuna, jopa virallisissa papereissa. Tuolla Euroopan ulkopuolella. Vieraskielisten nimien oikeinkirjoitus ei kaikilta suju vaikka olisi valtion palkkalistoilla missä tahansa työtehtävässä tai virassa. Minulla on oikeestaan nytkin ollut jo 30 vuoden ajan "väärä" sukunimi, joka tulee siitä kun aikanani rekisteröin avioliittoni Suomessa niin sain henkilöllisyystodistukseeni mieheni molemmat sukunimet, siis isän ja äidin sukunimen. Lähteä sitä nyt oikaisemaan kirkonkirjoihin (minulla pitäisi olla vain yksi sukunimi, hänen isänsä) oli niin monimutkainen prosessi että päätin antaa olla; kirjoitin anopille ja sanoin kiitos sukunimestäsi, nyt olenkin sitten nimien perusteella sinun tyttäresi ...
kannattaa lukea artikkeli ennenkuin kommentoi. Siinä olikin ne pääsyyt, miksi nimet ovat muuttuneet. Ei mitää hämärää tai fuskua.- on.se.vaikeeta
No voi herttisleijaa... Taas sulla on jotain yhteistä mamujen kanssa - nimiongelmat.
Ei se ihme ole että sää niin niitä mamuja ihailet kun sää tiedät millasia todellisia vaikeuksia niillä on. Ku nimekki mennee vahinkosa ihan vinksin vonksin. - ent.suomalainen
Nimeäni on myös väärin kirjoitettu sekä Suomessa että ulkomailla.
Hankaluuksia on ollut. on.se.vaikeeta kirjoitti:
No voi herttisleijaa... Taas sulla on jotain yhteistä mamujen kanssa - nimiongelmat.
Ei se ihme ole että sää niin niitä mamuja ihailet kun sää tiedät millasia todellisia vaikeuksia niillä on. Ku nimekki mennee vahinkosa ihan vinksin vonksin.Jospa se johtuu siitä että olen ollut maahanmuuttaja vuodesta 1970 :))Tai maastamuuttaja, miten sen nyt ottaa.
Virheitä tapahtuu puolin toisin, jopa ihmisten nimien kanssa. Mitäpä tuossa on ihmettelemistä.- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Jospa se johtuu siitä että olen ollut maahanmuuttaja vuodesta 1970 :))Tai maastamuuttaja, miten sen nyt ottaa.
Virheitä tapahtuu puolin toisin, jopa ihmisten nimien kanssa. Mitäpä tuossa on ihmettelemistä.Aloitushan on turvapaikanhakijoiden nimistä.
Haitko sinä turvapaikkaa Ruotsista? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Aloitushan on turvapaikanhakijoiden nimistä.
Haitko sinä turvapaikkaa Ruotsista?vastaukseni oli edelliselle kommentoijalle joka puhui "mamuista"
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
vastaukseni oli edelliselle kommentoijalle joka puhui "mamuista"
Tarkoitinkin tuota kommenttiasi, joka alkaa:
"""Minunkin nimeni on usein esiintynyt väärin kirjoitettuna, jopa virallisissa papereissa."""
Se on kirjoitettu vastauksena aloitukseen.
- ddj9h
Eikö viranomaiselle valehtelu ole rikos? Ilmeisesti ei jos on mamu.
- zdfh9
Eikö viranomaiselle valehtelu ole rikos? Ilmeisesti ei, jos olet mamu/pakolainen.
- Häivytystä
Hakuvaiheessa ilmoittavat kotimaansa mukaisen keksityn nimen. Pääsyynä lienee ettei aikaisempaa (rikos)historiaa kotimaassaan pystyttäisi selvittämään. Vaikeaa se on muutenkin, kun on miljoonia Aleja ja Muhammedia eikä henkilötunnusjärjestelmää tunneta. Briteissäkin otettiin käytöön vasta kait parikymmentä vuotta sitten.
Suomessa muutettu oikea nimi/ilmoitettu nimi ( pidetään syntymämaansa mukaisena ) viittaisi piiloutumiseen omilta maanmiehiltään. Joissain maissa on pakolaisten perään lähetetty tappajia esim. veljeilystä vastapuolen kanssa.
Ali-Uusivaleniccin väliaikainen tunnusosa voi olla mitä vaan, mutta pysyvä määräytyy samalla tavalla kuin kantasuomalaisillakin. Sotusta ei silloin ilmene tausta.- Rikosrekisteriään-
somalimiehet ja irakilaiset haluavat salata, siksi oman nimensä muuttavat.
- valopäävartiainen
Voi vittu tätä suvakkikuplassa olemisen keveyttä. Jokainen karvakämmen tqkaisin Irakiin, ei siellä mitään hätää ole muilla paitsi rikollisilla.
Muista kuitenkin: 60 tai yli, eivät ole enää tulevaisuutta.
Siksi on viisaanpaa panostaa nuoriin, tulivat he sitten mistä tahansa.
Kannattaa myös tiedostaa.
Suomalaisia nuoria ei enää ole tarpeeksi.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san795943- 1232376
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo252178Tyhmä persuväite = köyhä argumentti
Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en302138Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri622137Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on
Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a651566- 731496
- 391295
Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81291Kunnanvaltuusto koolle heti
Tämä on erittäin vakava tilanne 17 hakkiita oli hyrylle mutta Kas kummaa kaksi hakkiota loppusuora oli Kainuusta ja Brys291279