Mistähän selvii milloin ahdistuksen aika alkaa? Damaskoksen tuho ennen ylösnousemusta,tempausta kruununsaantiin?
Tempaus ennen vihanaikaa?
48
503
Vastaukset
- olet.jo.siellä
Jos se onkin työntö tai punnerrus.
- 1234567---
Ei tule tempausta, ennen vihan aikaa, se on satua. Vasta Jeesuksen toisessa tulemisessa tapahtuu tempaus pyhille 1000-vuodeksi taivaaseen. Ennen sitä on KAIKKI vihat, vaivat, vainot, ahistukset, viimeiset vitsaukset, kaikki sodat ja pedon kumartamiset. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä.
Tuo on muuten totta, mutta tempaus ei tapahdu taivaaseen, vaan yläilmakehään näkyvästi, eikä sinne mennä 1000-vuodeksi.
George_L kirjoitti:
Tuo on muuten totta, mutta tempaus ei tapahdu taivaaseen, vaan yläilmakehään näkyvästi, eikä sinne mennä 1000-vuodeksi.
Mutta menkää!
- 1234567---
George_L kirjoitti:
Tuo on muuten totta, mutta tempaus ei tapahdu taivaaseen, vaan yläilmakehään näkyvästi, eikä sinne mennä 1000-vuodeksi.
Ei minnekään ilmakehään, vaan taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa. Näin lauletaankin: Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.
- Vaimenemmetaivaaseen
1234567--- kirjoitti:
Ei minnekään ilmakehään, vaan taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa. Näin lauletaankin: Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.
Jeesus tulee taivaasta maan päälle.Missä lukee että taivaaseen menisimme, uudesta maasta on auinpaikkanamme mainittu. Ylöstempaus ei tarkoita kolmanteen taivaaseen koukuillakin muutamien ylösnoukintaa, viimeisinä pelastuvia ent. S.Kätyreitä?
- 1234567---
Vaimenemmetaivaaseen kirjoitti:
Jeesus tulee taivaasta maan päälle.Missä lukee että taivaaseen menisimme, uudesta maasta on auinpaikkanamme mainittu. Ylöstempaus ei tarkoita kolmanteen taivaaseen koukuillakin muutamien ylösnoukintaa, viimeisinä pelastuvia ent. S.Kätyreitä?
Jeesus ei tule taivaasta 1000-vuodeksi maanpäälle, vaan Jeesus on omiensa kanssa 1000-vuotta taivaassa. Jeesus sanoi Joh.14:3,4 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. 4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte.
- AAAMEN
1234567--- kirjoitti:
Jeesus ei tule taivaasta 1000-vuodeksi maanpäälle, vaan Jeesus on omiensa kanssa 1000-vuotta taivaassa. Jeesus sanoi Joh.14:3,4 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. 4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte.
Näin menee AAMEN.
1234567--- kirjoitti:
Ei minnekään ilmakehään, vaan taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa. Näin lauletaankin: Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.
Raamattu puhuu näkyvästä taivaankannesta, eli ilmakehästä. Ei mistään muusta. Onhan ilmakehäkin jo taivasta, 1. taivas.
Mitä taivasta itse tarkoitat? Sillä Raamattu puhuu taivaista (monikossa), eli monenteenko taivaaseen olet menossa?
- heitä.moneks.on
Eiköhän se ole joidenkin uskonlahkojen hörinöitä, jotka yrittävät vain pettää täysjärkisiä.
- dogmatikos
Kirkot eivät ole koskaan opettaneet, että Raamatun kirjoituksista olisi muodostettavissa jonkinlainen lopunajan aikataulu. Tällaista oppia sanotaan kiliasmiksi. Kirkot torjuvat sen, mutta yksittäiset kristityt sitä harrastavat vähän samaan tapaan kuin horoskooppeja. Ajatuksen eri versiot ovat suosittuja myös vapaissa suunnissa.
"Kirkot eivät ole koskaan opettaneet, että Raamatun kirjoituksista olisi muodostettavissa jonkinlainen lopunajan aikataulu. Tällaista oppia sanotaan kiliasmiksi."
- Väärin! Kiliasmi ei ole mikään "lopunajan aikataulu", vaan 'on uskoa siihen, että Jeesus palaa aikojen lopulla fyysisesti perustamaan tuhatvuotisen rauhan valtakunnan maan päälle'.
Tempauksen ajankohdan eri näkemykset menevät näin:
(Premillenialistinen) Pretribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu ennen suurta vaivanaikaa, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
(Premillenialistinen) Midtribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan puolivälissä, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
(Premillenialistinen) Posttribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan lopussa, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
Postmillenialistinen posttribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.
"Kirkot eivät ole koskaan opettaneet, että Raamatun kirjoituksista olisi muodostettavissa jonkinlainen lopunajan aikataulu."
- Ehkä sellaiset jotka eivät usko Jeesuksen palaavan takaisin sanokkaan mitään. Tietenkään mitään tarkkaa aikataulua ei voi tehdä, mutta Raamattu kyllä kertoo mitä lopunaikoina tapahtuu. Jeesus antoi mm. Matteus 24:ssa merkit, jotka edeltävät Hänen paluutaan.- dogmatikos
George_L kirjoitti:
"Kirkot eivät ole koskaan opettaneet, että Raamatun kirjoituksista olisi muodostettavissa jonkinlainen lopunajan aikataulu. Tällaista oppia sanotaan kiliasmiksi."
- Väärin! Kiliasmi ei ole mikään "lopunajan aikataulu", vaan 'on uskoa siihen, että Jeesus palaa aikojen lopulla fyysisesti perustamaan tuhatvuotisen rauhan valtakunnan maan päälle'.
Tempauksen ajankohdan eri näkemykset menevät näin:
(Premillenialistinen) Pretribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu ennen suurta vaivanaikaa, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
(Premillenialistinen) Midtribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan puolivälissä, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
(Premillenialistinen) Posttribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan lopussa, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
Postmillenialistinen posttribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.
"Kirkot eivät ole koskaan opettaneet, että Raamatun kirjoituksista olisi muodostettavissa jonkinlainen lopunajan aikataulu."
- Ehkä sellaiset jotka eivät usko Jeesuksen palaavan takaisin sanokkaan mitään. Tietenkään mitään tarkkaa aikataulua ei voi tehdä, mutta Raamattu kyllä kertoo mitä lopunaikoina tapahtuu. Jeesus antoi mm. Matteus 24:ssa merkit, jotka edeltävät Hänen paluutaan.Kirkot opettavat, että Kristus tulee uudestaan ja hakee omansa pois. Samalla tapahtuu kuolleitten ylösnouseminen.
Kirkot eivät opeta, että Kristus perustaisi maan päälle tuhatvuotisen valtakunnan, jota kiliasmi-nimi juuri tarkoittaa.
Kiliasmiin uskovat yksittäiset henkilöt ja eräät vapaat suunnat. - Kirkon1000vuotta
dogmatikos kirjoitti:
Kirkot opettavat, että Kristus tulee uudestaan ja hakee omansa pois. Samalla tapahtuu kuolleitten ylösnouseminen.
Kirkot eivät opeta, että Kristus perustaisi maan päälle tuhatvuotisen valtakunnan, jota kiliasmi-nimi juuri tarkoittaa.
Kiliasmiin uskovat yksittäiset henkilöt ja eräät vapaat suunnat.Mitä tuhatvuotinen valtakunta tai ne tuhat vuotta sitten kirkon opetuksen mukaan tarkoittavat? Onko se tuhat vuotta nyt parhaillaan menossa, eli kaikki vuodet jälkeen Kristuksen?
- opinmukaan
dogmatikos kirjoitti:
Kirkot opettavat, että Kristus tulee uudestaan ja hakee omansa pois. Samalla tapahtuu kuolleitten ylösnouseminen.
Kirkot eivät opeta, että Kristus perustaisi maan päälle tuhatvuotisen valtakunnan, jota kiliasmi-nimi juuri tarkoittaa.
Kiliasmiin uskovat yksittäiset henkilöt ja eräät vapaat suunnat."Kirkot opettavat, että Kristus tulee uudestaan ja hakee omansa pois. Samalla tapahtuu kuolleitten ylösnouseminen. "
Aivan oikein. Kirkot opettavat yhtä Kristuksen toista tulemusta, eivät kahta toista tulemusta.
Ylöstempaus on uusi oppi, joka on peräisin 1800-luvulta Darbylta. - dogmatikos
Kirkon1000vuotta kirjoitti:
Mitä tuhatvuotinen valtakunta tai ne tuhat vuotta sitten kirkon opetuksen mukaan tarkoittavat? Onko se tuhat vuotta nyt parhaillaan menossa, eli kaikki vuodet jälkeen Kristuksen?
Kirkot ajattelevat, että 1000 vuotta ei ole kirjaimellisesti täsmälleen 1000 vuotta, vaan tuntemattoman pituinen ajanjakso. Elämme tätä aikaa, kirkon aikaa, Kristuksen maanpäällisen elämän jälkeistä aikaa ennen Kristuksen toista tulemista.
Kun hän tulee, tapahtuu ylösnousemus, viimeinen tuomio ja luodaan uusi taivas ja uusi maa, jotka ovat lopullinen asuinsijamme. - melkoista.sekasotkua
dogmatikos kirjoitti:
Kirkot ajattelevat, että 1000 vuotta ei ole kirjaimellisesti täsmälleen 1000 vuotta, vaan tuntemattoman pituinen ajanjakso. Elämme tätä aikaa, kirkon aikaa, Kristuksen maanpäällisen elämän jälkeistä aikaa ennen Kristuksen toista tulemista.
Kun hän tulee, tapahtuu ylösnousemus, viimeinen tuomio ja luodaan uusi taivas ja uusi maa, jotka ovat lopullinen asuinsijamme.Kirkot saapi ajatella noinkin, että 1000 ei ole 1000 vaan jotain itsekunkin sopivaksi katsoma luku.
Ja se Raamatun ilmoittama 1000v on rauhan aikaa, kun Jeesus itse hallitsee täällä pyhiensä kanssa. Ja jos vähänkin pitää silmiänsä auki, niin äkkiä pystyy näkemään, ettei nyt ainakaan ole mikään rauhan aika, ei edes kirkonkaan sisällä jossa paha riehuu ihan niinkuin tahtoo ja ohjaa ihmisiä kohti ikuista kadotusta. - pertsa2012eikirj
Kirkon1000vuotta kirjoitti:
Mitä tuhatvuotinen valtakunta tai ne tuhat vuotta sitten kirkon opetuksen mukaan tarkoittavat? Onko se tuhat vuotta nyt parhaillaan menossa, eli kaikki vuodet jälkeen Kristuksen?
Ilmestyskirja :
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
20:7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, - Tuotako.uskominen
dogmatikos kirjoitti:
Kirkot ajattelevat, että 1000 vuotta ei ole kirjaimellisesti täsmälleen 1000 vuotta, vaan tuntemattoman pituinen ajanjakso. Elämme tätä aikaa, kirkon aikaa, Kristuksen maanpäällisen elämän jälkeistä aikaa ennen Kristuksen toista tulemista.
Kun hän tulee, tapahtuu ylösnousemus, viimeinen tuomio ja luodaan uusi taivas ja uusi maa, jotka ovat lopullinen asuinsijamme.Kirkon näkemys on siis se, että nyt saatana on sidottu, leijona ja lammas käyvät yhdessä laitumella, lapsi laittaa kätensä kyyn koloon, eikä täällä kukaan vahingoita toinen toistansa.
- 1234567--
George_L kirjoitti:
"Kirkot eivät ole koskaan opettaneet, että Raamatun kirjoituksista olisi muodostettavissa jonkinlainen lopunajan aikataulu. Tällaista oppia sanotaan kiliasmiksi."
- Väärin! Kiliasmi ei ole mikään "lopunajan aikataulu", vaan 'on uskoa siihen, että Jeesus palaa aikojen lopulla fyysisesti perustamaan tuhatvuotisen rauhan valtakunnan maan päälle'.
Tempauksen ajankohdan eri näkemykset menevät näin:
(Premillenialistinen) Pretribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu ennen suurta vaivanaikaa, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
(Premillenialistinen) Midtribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan puolivälissä, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
(Premillenialistinen) Posttribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan lopussa, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
Postmillenialistinen posttribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.
"Kirkot eivät ole koskaan opettaneet, että Raamatun kirjoituksista olisi muodostettavissa jonkinlainen lopunajan aikataulu."
- Ehkä sellaiset jotka eivät usko Jeesuksen palaavan takaisin sanokkaan mitään. Tietenkään mitään tarkkaa aikataulua ei voi tehdä, mutta Raamattu kyllä kertoo mitä lopunaikoina tapahtuu. Jeesus antoi mm. Matteus 24:ssa merkit, jotka edeltävät Hänen paluutaan.Nyt ei mene noin kuin kirjoitit ei sinnepäinkään.
Kaikki vaivanajat ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. 1000-vuotista aikaa ei vietetä täällä saastuneen maan päällä, vaan taivaassa, sillä maa luodaan uudeksi vasta 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty tuomiolle ja tulella tuhottu. - Bibeln
Tuotako.uskominen kirjoitti:
Kirkon näkemys on siis se, että nyt saatana on sidottu, leijona ja lammas käyvät yhdessä laitumella, lapsi laittaa kätensä kyyn koloon, eikä täällä kukaan vahingoita toinen toistansa.
Nimenomaan juuri näin on uskominen. Tämä kaikki on vertauskuvallista puhetta evankeliumin, rauhan ajasta (=rauha ihmisten ja Jumalan välillä evankeliumin kautta).
Raamattu, etenkin Vanha Testamentti sisältää lukuisia tämänsisältöisiä ennustuksia joita profeetat ovat puhuneet. Samoin profeetat ennustavat siitä kuinka Jumala jälleen kokoaa Israelin omalle maalleen ja kuinka he rauhassa siellä elävät ja palvelevat uudella sydämellä Jumalaa. Se tarkoittaa evankeliumin aikaa, uutta israelia jossa pakanat(kin) ovat mukana ja joka on jo nyt silmiemme edessä. Se ei siis tarkoita siionismia.
Viimeisinä aikoina on vahvana seisova Siionin vuori (=Jeesuksen seurakunta), eikä missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa, -sanoo Jumala sanassaan. Tämä on se valittu kivi, kallis loukkauskivi johon monet kompastuvat. dogmatikos kirjoitti:
Kirkot opettavat, että Kristus tulee uudestaan ja hakee omansa pois. Samalla tapahtuu kuolleitten ylösnouseminen.
Kirkot eivät opeta, että Kristus perustaisi maan päälle tuhatvuotisen valtakunnan, jota kiliasmi-nimi juuri tarkoittaa.
Kiliasmiin uskovat yksittäiset henkilöt ja eräät vapaat suunnat."Kirkot opettavat, että Kristus tulee uudestaan ja hakee omansa pois. Samalla tapahtuu kuolleitten ylösnouseminen."
- Kirkoilla tarkoitat varmaankin valtionkirkkoja, jotka opettavat kreikkalaisesta filosofiasta tuttua taivaaseen pääsy/meno oppia.
Jeesus todellakin tulee takaisin, mutta ei ole hakemassa omiaan minnekään. Varsinkaan mihinkään "taivaaseen". Raamattu ei puhu yhtään mitään taivaaseen menemisestä, vaan UUDESTA MAASTA, jonne Uusi Jerusalem laskeutuu. Mutta sitä ennen Jeesus tulee hallitsemaan tätä maailmaa.
Tuo tulkinta että Jeesus noutaisi omansa perustuu varsinaisesti vain parille jakeelle, jotka on tulkittu Platonin taivaaseen pääsy filosofian lävitse. Ja missään muussa kohdissa Raamattu ei mainitsekkaan mitään mistään noutamisen kaltaisestakaan. Sen sijaan Raamattu puhuu selkeästi paljon useammin siitä kuinka Jeesus tulee tänne maan päälle voitokkaana kuninkaana ja tuomarina, eikä suinkaan pelkurimaisesti pakene täältä vieden omiaan johonkin fantasiamaailmaan/-olotilaan.- dogmatikos
George_L kirjoitti:
"Kirkot opettavat, että Kristus tulee uudestaan ja hakee omansa pois. Samalla tapahtuu kuolleitten ylösnouseminen."
- Kirkoilla tarkoitat varmaankin valtionkirkkoja, jotka opettavat kreikkalaisesta filosofiasta tuttua taivaaseen pääsy/meno oppia.
Jeesus todellakin tulee takaisin, mutta ei ole hakemassa omiaan minnekään. Varsinkaan mihinkään "taivaaseen". Raamattu ei puhu yhtään mitään taivaaseen menemisestä, vaan UUDESTA MAASTA, jonne Uusi Jerusalem laskeutuu. Mutta sitä ennen Jeesus tulee hallitsemaan tätä maailmaa.
Tuo tulkinta että Jeesus noutaisi omansa perustuu varsinaisesti vain parille jakeelle, jotka on tulkittu Platonin taivaaseen pääsy filosofian lävitse. Ja missään muussa kohdissa Raamattu ei mainitsekkaan mitään mistään noutamisen kaltaisestakaan. Sen sijaan Raamattu puhuu selkeästi paljon useammin siitä kuinka Jeesus tulee tänne maan päälle voitokkaana kuninkaana ja tuomarina, eikä suinkaan pelkurimaisesti pakene täältä vieden omiaan johonkin fantasiamaailmaan/-olotilaan.Kerroin, mitä kirkot opettavat.
- tempaa.kattila.päähän
Myöhästyimme. Tempaus meni jo.
- sotaatulee
No niin vesikanisterit valmiiksi ...
Tässä jonkun tällä palstalla aiemmin kirjoittama selkeä kommentti aloituksen kysymykseen:
”Väärän ylöstempaus-opin (ylöstempaus tapahtuu ennen antikristuksen ilmestymistä = ennen vihanaikaa) juuri ja tausta on katolisuudessa. 1500-luvulla uskottiin paavin edustavan antikristusta ja että Rooman katolinen kirkko (RKK) on antikristillinen järjestö. Jesuiitta Francisco Ribera pyrki torjumaan väitteen siitä, että paavi olisi antikristus ja että Rooman katolinen kirkko olisi antikristillinen järjestö. Ribera vaihtoi Raamatun opetuksen järjestyksen koskien antikristuksen ilmestymistä ja Jeesuksen tulemusta. Ribera ajatteli, että kun sanotaan Jeesuksen tulemuksen tapahtuvan ennen antikristuksen ilmestymistä, niin silloin kukaan ei voisi sanoa ja väittää paavin olevan antikristus ja RKK:n olevan antikristillinen järjestö.
Jesuiitta Manuel (Emmanuel) de Lacunca kehitti 1700-luvun lopulla jesuiittaoppia sanoen Jeesuksen paluun tapahtuvan kaksi kertaa, ei yhden kerran. Lacuncan mukaan Jeesuksen ensimmäisessä paluussa tapahtuu seurakunnan ylöstempaus, joka pelastaa maan päällä olevan seurakunnan tulevasta antikristuksen vihan ajasta. Lacuncan mukaan Jeesuksen toisessa paluussa Jeesus saapuu tuomitsemaan antikristuksen sekä maan päällä olevat antikristuksen seuraajat.
Jesuiitta Lacunca julkaisi 1790-91 nimellä Juan Josafa rabbi Ben-Ezra kirjan nimeltään Messiaan tulemus kunniassaan ja majesteetillisuudessaan (The Coming of the Messiah in Glory and Majesty). Lacunca sanoi olevansa katolisuuteen kääntynyt juutalainen, jotkut sanovat juutalaisuuteen kääntymisen olleen näytöstä ja ettei hän olisi ollut alunperin juutalainen. Tähän väitteeseen en ota sen enempää kantaa.
Skotlantilainen presbyteeri (Skotlannin kirkko) Edward Irving, jonka sanottiin olleen helluntailaisuuden ja karismaattisten liikkeiden edelläkävijä käänsi Lacuncan kirjan espanjasta englanniksi vuonna 1827. Lacuncan opit tekivät suuren vaikutuksen Irvingiin, jonka seurauksena Irving ennusti Jeesuksen tulemuksen tapahtuvan 1864. 1830-luvulla Edward Irving meni mukaan Catholic Apostolic Church nimiseen uskonsuuntaan, sillä hän joutui eroamaan Skotlannin kirkosta opetettuaan harhaoppeja. Catholic Apostolic Church perusti toimintansa "Pyhän Hengen armolahjoihin". Edward Irving sanoi uskovansa kuulleen äänen taivaasta, joka käski hänen alkaa saarnaamaan pyhien salaisesta ylöstempauksesta.
Nuori skotlantilainen tyttö nimeltään Margaret McDonald, joka oli Irving seurakunnan jäsen sai "näyn" 1830, jonka mukaan seurakunnan salainen ylöstempaus tapahtuu ennen antikristuksen ilmestymistä. Margaret lähetti näkynsä kirjeellä Irvingille.
1800-luvun alussa John Nelson Darby omaksui opetuksen, jonka mukaan Jeesuksen tulemus tapahtuu ennen antikristuksen ilmestymistä.
Cyrus Scofield (1843-1921) julkaisi Scofield Reference Biblen vuonna 1909. Scofield Reference Biblen alaviitteissä on opetus, jonka mukaan Jeesus tulee ennen suurta ahdistusta ja seurakunnan ylöstempaus tapahtuu ennen antikristuksen ilmestymistä. Tällä tavalla alunperin katolinen valheopetus Jeesuksen tulemuksesta sekä ylöstempauksen ajankohdasta päätyi protestanttien ja evankelisten keskuuteen, jonka sinettinä oli opin päätyminen Scofield Reference Biblen alaviitteisiin.”- ihan-vaan-neuvoni
Nyt on se valtakunta. Saatana päästetään taas pian irti. Tempaus on se, kun loppurutistuksen jälkeen (Ilm. kertoo koko ajasta jolloin kristikuntaa vainotaan ja kärjistyy loppua kohden, viimeisessa taistelussa)antikristuksen riehuessa ja kaikkien kristittyjen kovasti kärsiessä Jeesus tulee, tuhoaa tämän ja taivaan valtakunta purkautuu esiin, ja jos joku sattuu olemaan vielä fyysisessä ruumiissa eikä siis kuole normaalia tietä vaan muuttuu kirkastusruumiiksi.
Tuomio tulee samantien ja sen jälkeen luodaan uusi taivas ja maa.
Jätetään kaikenlainen lisätarujen keksiminen, sillä se vie vain uskottavuutta kristinuskolta. On katsokaas ollut aikaa keksiä koukeroita, kun näin kauan on odotettu tulemusta.
Hän tosiaan sitten tulee täysin näkyvällä tavalla, taivaallisessa hahmossaan, kuin salama leimahtaa idästä länteen, meidän Herramme Jeesus Kristus.
Nyt on tuhatvuotinen valtakunta ja Jeesus hallitsee pyhien kanssa. Hänen valtakuntansa ei ole tästä maailmasta.
Miten vapaissa suunnissa oikein luetaan Raamattua, nyt kun sielläkin huijarit kulkevat joka paikassa ja väittävät, että Jeesus on täällä tai tuolla, ja Jeesus sanoo: älkää menkö sinne, niin sinnehän te juuri menette, jonnekin missä luvataan sensaatiota, tuntemuksia ja vaikka mitä, ihan kuin olisitte kuuroja., ihan kuin olisitte sokeita, vaikka luette sitä aamusta iltaan. Vai luetteko? Vai ollaanko juoksemassa ihmeiden perässä?
Nehän ovat yleensä porukoita ja muodon vuoksi heiluttelevat Raamattua mutta sieltä ei tule tekstiä, vaan jotain muuta ja ristit sivuun jne. Jotain "uutta ilmoitusta", joka tulee ties mistä henkimaailman syövereistä.
Älkää tehkö Raamatun yksinkertaisia teitä monimutkaisiksi.
Ei kristityn elämä ole täynnä kicksejä ja värisyttäviä kokemuksia, vaan se on todellisuudessa ihan arkielämässä elämistä ja välillä murheen laaksossa vaeltamista.Kaikenlaiset saatanat, demonit, tempaukset ja ihmeet ovat jo vieneet uskottavuuden oikeastaan kaikelta uskonnolta. Niitä kun ei ole muualla kuin joittenkin uskovien mielikuvituksissa. Tosiasiat ja todellisuus, esim.lähimmäisten huomioiminen ihmisinä, ovat jääneet uskovilta lähes täysin sivurooliin. Helvetillä peloittelu ja rahat ja oma terve käsitys elämästä pois, on monien uskovien ainut anti oikeaan elämään.
- lue.ilmestyskirjaa
Itse asiassa nyt on jo ahdistuksen aika. Mutta jossain vaiheessa, kun paholainen nyt paraikaa näin rajulla tavalla riehuu kirkoissa ja maailmassa, tulee SUURI ahdistus, jonka aikana valheen voimaa paholainen ja tämän maailman voimat käyttää maksimaalisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että totta mediassa ei puhuta ollenkaan. Ja tällöin uskovilla on suuri ahdistus, kun heitä tuhotaan rajummin kuin Rooman keisarit ikään. Mutta Jumala meitä tässäkin tilanteessa suojelee ihmein ja merkein.
Luterilaisuuteen eivät mitkän tempausopit kuulu.
- tässäkin.ero
Mutta Jumalan ilmoitukseen kuuluu
- Aitoluterilainen
tässäkin.ero kirjoitti:
Mutta Jumalan ilmoitukseen kuuluu
Paskaa.
- ex.lut
Aitoluterilainen kirjoitti:
Paskaa.
Tarkoitat muummon kommenttia.
- Mitä.kuuluu
Kuuluuko mummon luterilaisuuteen katekismus ja 10 käskyä?
- VesaNasareth
Meller kiivailee Raamatun profetioiden puolesta niin paljon, että se menee itsensä korottamisen puolelle ja on sitonut koko uransa arvovaltasa siihen, että Damasko tuhoutuu ydinsodassa.
- 1234567---
Mellerillä ei ole Ilmestyskirjan ymmärtäminen hallinnassa alkuunkaan. Melleri rahtaa edestakaisin taivaan ja maan väliä.
- Golgatanristi
Helen sähköyhtiön lehden sivuilla on iloinen kuva mihin yhtiö sijoittaa ylijäänyttä rahaa . Venäläinen homomarssijoukko värikuvana . Asiakkaitaan ei muista. Raamattu sanoo että tuska ja ahdistus sille joka pahaa tekee juutalaiselle ENSIN. Aina ensin niille babyloniaa . Sitten ismaileille sitten muillekin. Haagar arabiassa . Entä kuka on varma omasta taivaspaikastaan omilla teoillaan ?? Omavanhurskaus ei pelasta vaan syntiset pelastuu ...
- Bibeln
Nyt on pakko kompata kerrankin Dogmatikosta koska hän on oikeassa tässä nimenomaisessa asiassa.
Kristuksen kirkko ei usko eikä opeta maanpäällistä tuhatvuotisen näkyvän teokratian aikaa vaan tuhatvuotinen valtakunta pitää ymmärtää vertauskuvallisesti ja se tarkoittaa evankeliumin aikaa. Se on meneillään jo nyt. On nimittäin pakottavia, RAAMATUN SISÄISIÄ syitä tulkita tuhatvuotinen valtakunta vertauskuvallisesti.
Jos kiliasmi olisi totta, niin Raamattu olisi ristiriidassa itsensä kanssa liian monen perustotuuden kanssa. mm. seuraavien:
-Ihmiset eivät osaa odottaa loppua vaan elävät tuomiopäivään asti kuin Nooan päivinä.
-Jumalan valtakunta ei tule silmin nähtävällä tavalla vaan on sisällisesti teissä.
-Kristuksen hallintavalta ei ole "tästä mailmasta"
-Kristus tulee kerran uudestaan (Paruusia), mutta ei uudestaan ja uudestaan...
Uskova joka hyväksyy kiliastisen opin, joutuu elämään noiden asioiden kanssa syvässä ristiriiidassa ja mikä pahinta: hän elää "ristiriitaisen" Jumalan sanan kanssa...
Pyhä Henki opettaa ettei Jumalan sana voi puhua itseään vastaan. Näissä ristiriidoissa kiliasteilla onkin täysi työ, yrittäessään selittää niitä olemattomiin monenkirjavilla arvauksillaan.- tälleen.se.menee
"Nyt on pakko kompata kerrankin Dogmatikosta koska hän on oikeassa tässä nimenomaisessa asiassa."
Turhaan komppaat Dogmatikosta, koska Raamatun selkeä ilmoitus on, että Jeesus itse tulee ennen 1000v valtakunnan aikaa tänne, ja samallaatuhoaa suunsa henkäyjksellä vastustajansa eli antikristuksen ja siinä vaiheessa myös saatana sidotaan ja on sidottuna ne 1000v .
Ja tuosta ajasta Raamattu kirjoittaa mm, että silloin nuorin kuolee vasta satavuotiaana ja satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
Pahasti erehdyt, jos selität 1000v valtakunnan vertauskuvallisesti. - 1234567---
tälleen.se.menee kirjoitti:
"Nyt on pakko kompata kerrankin Dogmatikosta koska hän on oikeassa tässä nimenomaisessa asiassa."
Turhaan komppaat Dogmatikosta, koska Raamatun selkeä ilmoitus on, että Jeesus itse tulee ennen 1000v valtakunnan aikaa tänne, ja samallaatuhoaa suunsa henkäyjksellä vastustajansa eli antikristuksen ja siinä vaiheessa myös saatana sidotaan ja on sidottuna ne 1000v .
Ja tuosta ajasta Raamattu kirjoittaa mm, että silloin nuorin kuolee vasta satavuotiaana ja satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
Pahasti erehdyt, jos selität 1000v valtakunnan vertauskuvallisesti.1000-vuotinen rauhanvaltakunta ei voinut toteutua, koska he naulitsivat Jeesuksen ristille.
Jeesus toisessa tulemuksessaan vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen. Uusi maa ja taivas luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat herätetään tuomiolle ja tulella tuhotaan. - Bibeln
tälleen.se.menee kirjoitti:
"Nyt on pakko kompata kerrankin Dogmatikosta koska hän on oikeassa tässä nimenomaisessa asiassa."
Turhaan komppaat Dogmatikosta, koska Raamatun selkeä ilmoitus on, että Jeesus itse tulee ennen 1000v valtakunnan aikaa tänne, ja samallaatuhoaa suunsa henkäyjksellä vastustajansa eli antikristuksen ja siinä vaiheessa myös saatana sidotaan ja on sidottuna ne 1000v .
Ja tuosta ajasta Raamattu kirjoittaa mm, että silloin nuorin kuolee vasta satavuotiaana ja satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
Pahasti erehdyt, jos selität 1000v valtakunnan vertauskuvallisesti.Nuo ovat todellakin amerikantuonti-harhaoppeja mitä esität. Et taida paljon kiinnittää huomiota siihen millaisessa ristiriidassa olet Raamatun ilmoituksen kanssa. Missään ei opeteta Raamatussa että Jeesus tulee ennen 1000 -vuotisvaltakuntaa (paitsi tuleminen lihaan joka on jo tapahtunut), vaan Raamatussa opetetaan että Jeesus tulee yhden ainoan kerran, tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, kun maailman viimeinen päivä koittaa.
NYT on 1000 -vuotinen valtakunta. Saatana on sidottu nyt ja sitomisella tarkoitetaan evankeliumin voimaa yli synnin, kuoleman ja Perkeleen vallan. Evankeliumin ajan lopuksi koittaa vielä maailmalle paha aika jolloin Saatana päästetään irti, mutta tämä irti päästäminen ei tarkoita muuta kuin että hän saa vieläkin vapaammat kädet villitä ihmisiä pahuuteen ja Jumalasta luopumiseen. Jeesus sanoo että ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha voisi pelastua sillä koetus on niin kova. Mutta valittujen tähden ne päivät on lyhennetty.
Kuitenkin, keskellä ahdistuksen aikoja, kun maailma velloo ja meri pauhaa, on oleva suuri ahdistus jonka kaltaista ei ole koskaan ollut. SILLOIN Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla ja kaikki ihmisten sukukunnan lapset parkuvat kauhusta ja pyytävät jopa vuoria peittämään heitä Karitsan ja Kaikkivaltiaan Jumalan vihalta. TÄMÄ on se kauhistava vihan päivä, jota koko luomakunta huokaillen pelkää ja odottaa, niinkuin virressäkin lauletaan:
https://evl.fi/Virsikirja.nsf/86746181a029c63cc2256f8800506d14/ca23b3b86a6988a1c2256d57003d916b?OpenDocument
1.
Vihan päivä kauhistava!
Sydänjuuret värähtää,
kun on kaikki katoava,
taivas, maa kun häviää.
Ihmiskunta peljästyy,
tuomari kun lähestyy.
2.
Taivaan torvi äänen antaa,
kaikuu kaikkeen maailmaan,
maankin alle kaiun kantaa,
kutsuu kuolleet haudoistaan
tuomiolle käskien
eteen Herran istuimen.
3.
Siinä suuret, siinä pienet,
kaikki tarkoin tutkitaan.
Ihminen, ken ikään lienet,
silloin sinut tuomitaan.
Silloin kaikki löydetään,
sanat, teot kätköistään.
4.
Näitä, Jeesus, muistaissani
vain se toivo lohduttaa,
näissä ahdistuksissani
sieluani virvoittaa,
että tulit päälle maan
tuomiosta auttamaan.
5.
Jeesus, sinä tuskallasi
ostit minut vapaaksi.
Suo nyt olla seuraajasi,
jäsen sinun ruumiisi,
että kerran löytyisi
kirjastasi nimeni.
6.
Kaikki mikä synnin tähden
karttuu täällä kanteeksi,
Kristus, kuolemasi tähden
nyt jo anna anteeksi.
Armahdithan ryövärin,
sulje armoon minutkin.
7.
Ansioosi aina luottaa
anna minun poloisen.
Uhrikuolemasi tuottaa
täyden rauhan, autuuden.
Pelkäämättä olla saa,
ken sen uskoo, omistaa.
8.
Sinuun, Herra Jeesus, turvaan,
nyt jo sinun olla saan.
Niin en joudu joukkoon kurjaan,
jolta taivas suljetaan.
Armostasi autuuteen
minut kannat taivaaseen. Bibeln kirjoitti:
Nuo ovat todellakin amerikantuonti-harhaoppeja mitä esität. Et taida paljon kiinnittää huomiota siihen millaisessa ristiriidassa olet Raamatun ilmoituksen kanssa. Missään ei opeteta Raamatussa että Jeesus tulee ennen 1000 -vuotisvaltakuntaa (paitsi tuleminen lihaan joka on jo tapahtunut), vaan Raamatussa opetetaan että Jeesus tulee yhden ainoan kerran, tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, kun maailman viimeinen päivä koittaa.
NYT on 1000 -vuotinen valtakunta. Saatana on sidottu nyt ja sitomisella tarkoitetaan evankeliumin voimaa yli synnin, kuoleman ja Perkeleen vallan. Evankeliumin ajan lopuksi koittaa vielä maailmalle paha aika jolloin Saatana päästetään irti, mutta tämä irti päästäminen ei tarkoita muuta kuin että hän saa vieläkin vapaammat kädet villitä ihmisiä pahuuteen ja Jumalasta luopumiseen. Jeesus sanoo että ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha voisi pelastua sillä koetus on niin kova. Mutta valittujen tähden ne päivät on lyhennetty.
Kuitenkin, keskellä ahdistuksen aikoja, kun maailma velloo ja meri pauhaa, on oleva suuri ahdistus jonka kaltaista ei ole koskaan ollut. SILLOIN Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla ja kaikki ihmisten sukukunnan lapset parkuvat kauhusta ja pyytävät jopa vuoria peittämään heitä Karitsan ja Kaikkivaltiaan Jumalan vihalta. TÄMÄ on se kauhistava vihan päivä, jota koko luomakunta huokaillen pelkää ja odottaa, niinkuin virressäkin lauletaan:
https://evl.fi/Virsikirja.nsf/86746181a029c63cc2256f8800506d14/ca23b3b86a6988a1c2256d57003d916b?OpenDocument
1.
Vihan päivä kauhistava!
Sydänjuuret värähtää,
kun on kaikki katoava,
taivas, maa kun häviää.
Ihmiskunta peljästyy,
tuomari kun lähestyy.
2.
Taivaan torvi äänen antaa,
kaikuu kaikkeen maailmaan,
maankin alle kaiun kantaa,
kutsuu kuolleet haudoistaan
tuomiolle käskien
eteen Herran istuimen.
3.
Siinä suuret, siinä pienet,
kaikki tarkoin tutkitaan.
Ihminen, ken ikään lienet,
silloin sinut tuomitaan.
Silloin kaikki löydetään,
sanat, teot kätköistään.
4.
Näitä, Jeesus, muistaissani
vain se toivo lohduttaa,
näissä ahdistuksissani
sieluani virvoittaa,
että tulit päälle maan
tuomiosta auttamaan.
5.
Jeesus, sinä tuskallasi
ostit minut vapaaksi.
Suo nyt olla seuraajasi,
jäsen sinun ruumiisi,
että kerran löytyisi
kirjastasi nimeni.
6.
Kaikki mikä synnin tähden
karttuu täällä kanteeksi,
Kristus, kuolemasi tähden
nyt jo anna anteeksi.
Armahdithan ryövärin,
sulje armoon minutkin.
7.
Ansioosi aina luottaa
anna minun poloisen.
Uhrikuolemasi tuottaa
täyden rauhan, autuuden.
Pelkäämättä olla saa,
ken sen uskoo, omistaa.
8.
Sinuun, Herra Jeesus, turvaan,
nyt jo sinun olla saan.
Niin en joudu joukkoon kurjaan,
jolta taivas suljetaan.
Armostasi autuuteen
minut kannat taivaaseen.Bibeln ja moni muu, te sekoitatte pari asiaa, nimittäin näkemykset 1000-vuotisajasta ja tempauksen ajankohdasta.
.
.
Näkemyksiä tuhatvuotisesta ajasta kutsutaan termeillä:
• Premillennialismi
• Postmillenialismi
• Amillenialismi
• Panmillenialismi
(Näiden päänäkemyksien sisällä on erilaisia variaatioita.)
Näkemyksistä graafisesti:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Millennial_views.svg
.
.
Näkemykset tempauksen ajankohdasta taas ovat:
• (Premillenialistinen) [dispensationalistinen] PRE-tribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu ennen suurta vaivanaikaa, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
• (Premillenialistinen) MID-tribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan puolivälissä, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
• (Premillenialistinen) POST-tribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu vaivanajan lopussa, ennen tuhatvuotista valtakuntaa
• Postmillenialistinen posttribulationalismi = Ylöstempaus tapahtuu tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.
.
.
- Tempaus ja 1000-vuotisaika näkemykset eivät siis ole sama asia, niitä voidaan tarkastella erikseen.
Opit tuhatvuotisesta valtakunnasta ja tempauksesta eivät ole sidoksissa toisiinsa. Se että jotkut uskovat Jeesuksen palaavan kahdesti, tai vieläkin useammin on DISPENSATIONALISMIA, eli premillenialistista PRE-TRIBULATIONALISMIA. Se että uskoo tuhatvuotiseen valtakuntaan ei tarkoita automaattisesti sitä että uskoisi Jeesuksen kaksivaiheiseen paluuseen.- Maallikko.ihmettelee
Bibeln kirjoitti:
Nuo ovat todellakin amerikantuonti-harhaoppeja mitä esität. Et taida paljon kiinnittää huomiota siihen millaisessa ristiriidassa olet Raamatun ilmoituksen kanssa. Missään ei opeteta Raamatussa että Jeesus tulee ennen 1000 -vuotisvaltakuntaa (paitsi tuleminen lihaan joka on jo tapahtunut), vaan Raamatussa opetetaan että Jeesus tulee yhden ainoan kerran, tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, kun maailman viimeinen päivä koittaa.
NYT on 1000 -vuotinen valtakunta. Saatana on sidottu nyt ja sitomisella tarkoitetaan evankeliumin voimaa yli synnin, kuoleman ja Perkeleen vallan. Evankeliumin ajan lopuksi koittaa vielä maailmalle paha aika jolloin Saatana päästetään irti, mutta tämä irti päästäminen ei tarkoita muuta kuin että hän saa vieläkin vapaammat kädet villitä ihmisiä pahuuteen ja Jumalasta luopumiseen. Jeesus sanoo että ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha voisi pelastua sillä koetus on niin kova. Mutta valittujen tähden ne päivät on lyhennetty.
Kuitenkin, keskellä ahdistuksen aikoja, kun maailma velloo ja meri pauhaa, on oleva suuri ahdistus jonka kaltaista ei ole koskaan ollut. SILLOIN Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla ja kaikki ihmisten sukukunnan lapset parkuvat kauhusta ja pyytävät jopa vuoria peittämään heitä Karitsan ja Kaikkivaltiaan Jumalan vihalta. TÄMÄ on se kauhistava vihan päivä, jota koko luomakunta huokaillen pelkää ja odottaa, niinkuin virressäkin lauletaan:
https://evl.fi/Virsikirja.nsf/86746181a029c63cc2256f8800506d14/ca23b3b86a6988a1c2256d57003d916b?OpenDocument
1.
Vihan päivä kauhistava!
Sydänjuuret värähtää,
kun on kaikki katoava,
taivas, maa kun häviää.
Ihmiskunta peljästyy,
tuomari kun lähestyy.
2.
Taivaan torvi äänen antaa,
kaikuu kaikkeen maailmaan,
maankin alle kaiun kantaa,
kutsuu kuolleet haudoistaan
tuomiolle käskien
eteen Herran istuimen.
3.
Siinä suuret, siinä pienet,
kaikki tarkoin tutkitaan.
Ihminen, ken ikään lienet,
silloin sinut tuomitaan.
Silloin kaikki löydetään,
sanat, teot kätköistään.
4.
Näitä, Jeesus, muistaissani
vain se toivo lohduttaa,
näissä ahdistuksissani
sieluani virvoittaa,
että tulit päälle maan
tuomiosta auttamaan.
5.
Jeesus, sinä tuskallasi
ostit minut vapaaksi.
Suo nyt olla seuraajasi,
jäsen sinun ruumiisi,
että kerran löytyisi
kirjastasi nimeni.
6.
Kaikki mikä synnin tähden
karttuu täällä kanteeksi,
Kristus, kuolemasi tähden
nyt jo anna anteeksi.
Armahdithan ryövärin,
sulje armoon minutkin.
7.
Ansioosi aina luottaa
anna minun poloisen.
Uhrikuolemasi tuottaa
täyden rauhan, autuuden.
Pelkäämättä olla saa,
ken sen uskoo, omistaa.
8.
Sinuun, Herra Jeesus, turvaan,
nyt jo sinun olla saan.
Niin en joudu joukkoon kurjaan,
jolta taivas suljetaan.
Armostasi autuuteen
minut kannat taivaaseen.Bibeln, kiitän puhdasta luterilaisuutta edustavasta kirjoituksesta. Kuitenkin tässä mietittää pari asiaa.
Kun puhut harhaopista, tarkoitatko kadottavaa harhaoppia? Ovatko näkemyksenne mukaan premillenialistit helvetin tulen ansainneet
Onko luterilaisuuden piirissä huomioitu se, että uskopuhdistajat, Luther ja Calvin olivat melko vähäpuheisia Ilmestyskirjan suhteen?
Mikä on amillenialistien mukaan Ilm. 20:5 ensimmäinen ylösnousemus?
Väität premillenialistien olevan ristiriidassa Raamatun kanssa ja perustelet sitä pre-tribulation rapture -käsityksellä (ennen vaivanaikaa tapahtuva uskovien ylöstempaus, josta seuraa ajatus, että Kristus palaisi takaisin kahdesti). Minustakin on ilmeistä, että tuo käsitys ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen, mutta ei siitä seuraa se, että amillenialistinenkaan näkemys olisi Ilmestyskirjan allegorisine tulkintoineen. Sehän tarkoittaisi, että ensimmäinen ylösnousemuskin on vertauskuvallinen kuten tuhatvuotinen valtakuntakin.
- 77777777
Allegoria on vertauskuva. Helvetti ei ole vertauskuva. Helvetti on real paikka.
- Aamensaamen
Aamen.
- Ikuinenelämäni
Mihin kruununsaantiin?
Saako uskovat/ viisaat neitsyet kruunun?
Mikä Raamatunjae?
Mikä merkitys krunulla on? Onko se merkki kuninkuudesta vai kuninkaallisen perheeseen kuulumisesta? Pääseekö kuninkaaksi käskemään ateisteja ja liberaalilöpölaareja?
Paljon kruunu painaa? Onko sillä erityisominaisuuksia?
Tapahtuuko kruunun saanti ylöstempauksessa, siihen kuuluvana aikana?
Kysymykset tulivat mieleen aloituksen sanoista. Toivon vastausta ainakin kahteen kysymykseen, kiitos. - tempausta.ei.näy
Ahistusta on kaiken aikaa, jokainenhan sen näkee kun uutisia seuraa.
- kiiskivastarannalta
Ensimmäiset uskovat joutuivat kestämään vainoja, vankeutta, väkivaltaa ja moni koki marttyyrikuoleman. Miksi meillä olisi helpompaa?
Pidän täysin mahdollisena, että joudumme käymään läpi vaivanajat. Kuka ne kestää jollei Jumala vahvista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841