Varsinkin persut ajavat innokkaasti kerjäämisen kieltämistä lailla.
Pitäisikö se sinun mielestäsi kieltää?
Minun mielestäni ei pitäisi.
Pitääkö kerjääminen kieltää lailla?
27
50
Vastaukset
Ei tietenkään saa kieltää sillä silloin kokoomus ja sen jäsenet ei vois kerjätä tukia valtiolta.
Viimeks esitettiin 1500e palkkaan alenusta ja tilalle lisää sosiaalisia avustuksia duunarille, kerjäämistä ja omien kustannusten sysäämistä toisille ,pahimmasta päästä.- hervannan.hessu
Kerjääväthän nämä SPR, Invalidiliitto ja muut järjestötkin, kerjuukirjeitä tulee tasaseen tahtiin ja etenkin joulun alla.
Miten se muusta kerjäämisestä poikkeaa.
Kuka tahansa saa mun puolesta kerjätä, ei mun ole pakko mitään antaa.- Eräpäivä.tänään
Edustan samaa mielipidettä.
Juuri eilen sain kerjuukirjeen SOTIEMME VETERAANIT 2016 - Veteraanivastuu ry (lienee joku valehuijaus järjestö?) jossa pummataan"Lahjoita sotiemme veteraaneille lounas" ____20 € ____30 € ____50 € "Esimerkiksi 50 € lahjoituksella veteraani saa viikon arkilounaat kotiin kuljetettuna" "Vielä ehdit lahjoittaa" HÄH.
Keräysaika 1.1.2016 - 31.12.2017. Ai että ollaanko jo nippanappa?
Elikkä pummikerjäysjärjestö MÄÄRÄÄ jo summankin mikä p i t ä i s i lahjoittaa.
Kyllä. Kaikki nuo mainitut pitäisi kieltää lailla, myös leipäjonot. Jakelupisteissähän on tarjolla jopa terveydelle vaarallisia pilaantumassa olevia 30% tuotteita tai jo pilaantuneita 90 % "jätteitä".
- LadyMummu
Häiritsevä kerjääminen tulisi kieltää. Kerjääminen loppuu , kun auttavat katoavat katukuvasta.Konnareita riittää saldon jaossa.Ovatko konnareita vai kerjuulla omasta tai perheen puolesta ? Lailla ei ole saatu poistettua rikollisuutta , jota esiintyy samassa yhteydessä , jos eivät satu jäämään kiinni teoistaan .
Miten määritellään häiritsevä kerjääminen?
Toiset häiriintyvät ihan pienestä ja toiset ei mistään.
Agressiivinen kerjääminenhän on jo kielletty (miten lie se määritelläänkin).- MummuLady
expimot kirjoitti:
Miten määritellään häiritsevä kerjääminen?
Toiset häiriintyvät ihan pienestä ja toiset ei mistään.
Agressiivinen kerjääminenhän on jo kielletty (miten lie se määritelläänkin).Jos kerjääjä itse tai toinen osapuoli aiheuttaa häiriötä joka on kiellettyä julkisilla paikoilla .
- bessie-
"Konnareita riittää saldon jaossa.Ovatko konnareita vai kerjuulla omasta tai perheen puolesta ?"
Olenko missannut jonkun Veeärrän irtisanomis- ja palkanalennusjutun, kun en millään ymmärrä miksi konnarit ovat kerjuulla "saldon jaossa"?
En ole ajatellut että se olisi niin tärkeetä, että lailla pitää kieltää. Mutta en mä rahaakaan anna... Liekö taas median turhaa putkituijottelua, mutta näin ohjelman romanialaisista jotka lähettävät tänne kerjäläispartion ja asuvat itse "linnoissa".
Ruokaa voin antaa, mutta en muuta. Menköön kotiinsa taistelemaan oikeuksistaan. Se olisi se optimaalinen juttu kaikkien maailman kansalaisten kohdalla, toki ymmärrän että näin ei aina voi. Vaikeaa taistella kuolleena.
Että olisinko mä sitten kuitenkin sitä mieltä, että kielletään vaan.
Miksi sä olet sitä vastaan? Et perustellut yhtään.Perustuslain mukaan sitä ei voida kieltää yhdeltä ihmisryhmältä, eli vaihtoehdot on kieltää kaikilta tai ei keltään.
Mun mielestä kaikilta ei pidä kieltää.expimot kirjoitti:
Perustuslain mukaan sitä ei voida kieltää yhdeltä ihmisryhmältä, eli vaihtoehdot on kieltää kaikilta tai ei keltään.
Mun mielestä kaikilta ei pidä kieltää.Kenelle sen oikeuden antaisit?
Mä voisin antaa kyllä rakkauden kerjäläisille :)) (tai vähän pakko kun itekin välillä siinä roolissa esiintynyt), ja sitten vaikka katusoittajille, tai jos jonkun muun tempun osaa. Mutta mikä estäisi kerjäläistä kerjäämään vaikka työtä? Nakkikiskalle kysymään, että saanko poimia täältä roskat pari nakkia vastaan. Pestä ikkunat tai jotain.
Pyytää saa, aina kun pyytää pitäisi saada. Missä se raja sitten menee... ylpeydessä?- LadyMummi
hmp.f kirjoitti:
Kenelle sen oikeuden antaisit?
Mä voisin antaa kyllä rakkauden kerjäläisille :)) (tai vähän pakko kun itekin välillä siinä roolissa esiintynyt), ja sitten vaikka katusoittajille, tai jos jonkun muun tempun osaa. Mutta mikä estäisi kerjäläistä kerjäämään vaikka työtä? Nakkikiskalle kysymään, että saanko poimia täältä roskat pari nakkia vastaan. Pestä ikkunat tai jotain.
Pyytää saa, aina kun pyytää pitäisi saada. Missä se raja sitten menee... ylpeydessä?Kumman ylpeydestä on kysymys ?
LadyMummi kirjoitti:
Kumman ylpeydestä on kysymys ?
Eikö tuo vastaus ole itsestään selvyys. Vai meinaatko että almujen antaminenkin ottaa ylpeyteen?
- MummuLady
Eivät kaikki suostu antamaan almuja kerjäläisille edes nakkeja vastaan Monet pelkäävät kerjäläisten lisääntyvän katukuvassa ja bisnesten kärsivän tällä tavoin. Hyvä idea , mutta toimiiko käytännössä häiriöttä ?
Kenelle antaisin oikeuden mihin? Kerjäämiseen?
Kaikille jotka ovat niin epätoivoisia, että ovat valmiita luopumaan ylpeyden rippeistäänkin kerjätäkseen.
Missäs se olikaan hiljattain kun brittiläiset jalkapalloturistit järjestivät paikallisille kerjäläisille töitä? Laittoivat punnertamaan ja tekemään muita temppuja, jotka sitten palkitsivat kolikolla.- MummuLady
Opettavat kerjäläisiä apinoiden tavoille !
Tuossa on hyvä pointti, että ei kai kukaan kerjää ellei ole pakko. Tai ellei se kuulu kulttuuriin... Suomalaiset kai kerjää sossuluukulla.
Pitäisi kieltää samoin leipäjonot Suomessa jotka EU maksaa en halua olla muiden elättäjä.
- xx10
Haluat kuitenkin olla muiden maksamien palveluiden käyttäjä?
Maksan paljon veroa luulen riittää, noin 60000tuhattaeuroa (9,50) vuodessa, tuliko Nuunolle selväksi????
- xx11
xx9 kirjoitti:
Maksan paljon veroa luulen riittää, noin 60000tuhattaeuroa (9,50) vuodessa, tuliko Nuunolle selväksi????
Sinä apina et kuitenkaan voi valita mihin maksamiasi veroja käytetään.
- LadyMummu
Kaikki met ollaan muiden elättejä ensimmäisestä hätähuudosta lähtien viimeiseen parkaisuun asti.
Jos on käynyt esim portugalissa niin siellä näkee usein kirkon kulmalla raskaana olevan naisen jugurttipurkki kädessä kerjäämässä.
Se on lähinnä kiusallista, ehkä suomessakin joskus on sama tilanne kun paperittomat levittäytyvät.
Mutta en kieltäisi kerjäämistä lailla, kerjätään vaan jokainen omalla tavllamme.
Jokaisen oma asia antaako avustuksensa siinä suoraan kädestä käteen vai makseleeko muuten.
Yhteiskunta voi tietysti erilaisilla säädöksillä ja kielloilla rajoittaa missä ja milloin saa kerjätä.
Ehkä tulevaisuudessa pitää portinpieleenkin laittaa lappu: Kerjääminen kielletty.Vaikea asia. Minä sain kerjäläisistä katukuvassa tarpeekseni jo kauan sitten ja kehuin aina "rinta rottingilla" että meillä Pohjolassa ei ainakaan tarvi kompastella kerjäläisiin katukäytävällä että yhteiskuntamme hoitaa huono-osaisetkin katon alle ja keittokattilan ääreen.
Kieltäminen tuntuu jotenkin väärältä myös. Periaatteena.
Minä sanoisin että kyllä, ammattikerjuu mitä nää ulkomaalaiset täällä harrastaa pitäisi jotenkin saada loppumaan.
(Mites se on....eikö EU:n sisäinen väestönliikehdintä ole jotenkin luvallista vai oliko ainakin joskus alussa silleen että sai oleskella 3 kk toisessa EU-maassa työnhakijana? Nää on samat jotka istuu kaupan edessä ympäri vuoden, kesästä talveen. Jotkut antaa kolikon, me annetaan vain joulun alla.)- Sivistyssuomenpuolesta
Luvallinen rahankeruu esim. hyväntekeväisyyteen on ihan ok jos se tapahtuu asiallisesti siihen tarkoitukseen sopivilla paikoilla eikä häiritse ihmisten kotielämää, mutta ihmisarvoa alentava KERJÄÄMINEN romanialaisten tapaan katukuvassa on kuvottava ja se pitää ehdottomasti saada loppumaan sivistyneessä ihmiskunnassa.
- EHDOTON_KIELTO_
Ehdottomasti pitää kieltää,
suomen kaduilla EI saa istua kerjäämässä,
kerjääminen sallittakoon VAIN suomen kansailaiselle
joka oikeasti t o d i s t e t t a v a s t i on avun tarpeessa,
ja VAIN poliisilta haetulla virallisella luvalla,
v i r a l l i n e n poliisinleimalla varustettuna lupa-kirke pitää esittää aina kysyttäessä kaikille avun antajille kysyttäessä,
niin oli enneki, ja nt jatkossaki pitää olla samoin yhtä virallista,
ulkolaisille poliisilaitos EI KOSKAAN anna lupaa kerjätä, ei koskaa,
ulkolaiset köyhät pitää palauttaa pikaisesti omaan maahansa,
suomen rajat kiinni ja tukasti lujasti ulkolaisille kerjäläisille,
VAIN OIKEILLE SUOMEN KANSALAISILLE jotka on jostain syystä joutunu hätätilaan
(esm jokin katstrooffi yllättäny )ja ovat pikaisen avun tarpeessa,
suomalainenkaa ei silti saa kadulla kerjätä,
vaan esm, punanen turvaliivi päällä SPR tunnuksilla varustetuna
hyvin tunnistettavana ihmisenä,
v i r a l l i n e n poliisilaitoksen lupakirje leimalla varustetuna matkassa esitettävänä kysyttäessä, - mimmimum-..mi
Kyllä se näyttää tulleen pysyväksi ilmiöksi meilläkin....tuo kerjääminen kadulla...joskus se on aika hyökkäävää käytöstä....mutta useammin vaan polvillaan kippoa pidellen ....en osaa ottaa kantaa pitäisikö se lailla kieltää.
Räikein tapaus kerjäläisestä muistui mieleeni Italiassa...ferragosta juhlien aikaan...mies pukeutui ryysyiseksi kerjäläiseksi....taittoi jalkansa niinkuin olisi poikki polvesta....ja kaksi kävelykeppiä tehosti tarinaa.....illalla kun työ päättyi...kepit lensivät avolava autoon...ja jalkakin toimi....kaipa se oli tuottoisaa tuon riehakkaan juhlapäivän vuoksi....- ent.siivoojaparka
Sitä on nähty, miten melkein liikuntakyvytön junakerjäläinen vaihtaa liukkaasti junaa juoksun kanssa.
Tuo työ on oikea sana kerjäläisistä puheenollen.
Ei se kerjääminen heistä ole mitenkään alentavaa. He tuntevat tekevänsä työtä työnantajalleen, ihan niinkuin muutkin työläiset.
Jotkut heistä ovat jopa päässeet istumatyöhön (kauppojen eteen).
Joku täällä taisi olla sitä mieltä, ettei kukaan kerjää vapaaehtoisesti, ellei ole pakko. Moniko muukaan tekee huvikseen työtä, ellei hänellä siihen ole pakoitettu tarve?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat331329Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691095- 105965
41000 kavallettu rahaa
uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.43923- 66765
Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö56739- 42736
Fantasioista
Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai116717Se riisuu suosimasi paatoksen, paljastaa egosi tyhjäksi
Idän fisosofian vihaaja kirjoitti: "Muuten tämä idän-uskontojen mekaniikka hävitää ja hautaa tästä kaiken hyvän paatoks302666- 29645