Eli tosiaan pahoissa riidoissa naisystävä ottaa esiin ihan kaiken minkä olen luottamuksella kertonut. Ihan kaiken, sairaudet, ylipainon ,henkilösuhteet nyt ja 15 vuotta sitten, kaljuuntumisen, rahatilanteeni (omaisuutta sen sijaan on) huonot tyomarkkinat. Mutta ainakin saa kuulla miten huono ihminen on. Ilmeisesti 10 vuotta sitten edesmenneen äidinkin kuolema ja sitä ennen sairastuminen lienee minun syyni? Vaikka montaa vuotta ei ollakaan seurusteltu. Ihan aikuisia ollaan 40 vuoden molemmin puolen kumpikin. Yhdessä ei vielä asuta eikä ole yhteisiä lapsiakaan.
Itsekään hänellä ei ole kaikki osa-alueet kunnossa, silti en kaikkea ota riidoissa esiin. Viime lauantaina olimme lähdössä eräisiin juhliin. Päällimmäisenä tuli kehotus että "hyppäisin järveen" ja kaikkea muutakin mitä en viitsi tässä mainita. Kiire kun oli hän jostain varmaankin hämääntyi sittten. Ja muutenkin nuo riidat sitten... pakko myöntää että itsekään ei ole käyttäytynyt mallikkaasti, mutta kun sille jota eniten rakastaa ei tahdo näitä juttuja niin purkaa. Mitä tekisitte siis...?
Naisystävä ottaa kaiken esiin riidoissa
7
133
Vastaukset
- Eilinenmurmeli
Aai tää on tää sama. Jospa hyppäisit sinne järveen. Eihän (juhlista)myöhästymisistä tarvis noteerata jos itse pitäisit huolen että olette ajoissa. Sä vaan haluat et sun naisesi tuomitaan ja saat ite sympatiaa. Hae tutti tai kasva. Ei se siitä. Uuden muijan kanssa on uudet murheet. Oiskohan omilla teoilla ja sanoillakin vaikutusta...
- oppeliini1
Olet tainnut valita vääränlaisen luottamuksen kohteen.
Kukaan täysijärkinen ei revi aiempia haavoja auki jatkuvasti, oli suuttunut tai ei! Oli kiireinen tai ei! Oli myohässä tai ei!
Varsinkaan "aikuinen"! - satasammakkoo
Vaikuttaa siltä että naisystävälläsi ei ole kaikki kohdallaan tai sitten hän vaan jostain syystä haluaa ottaa kaikki esiin. Mutta ei aikuisen ihmisen pitäisi noin käyttäytyä. Mutta ei vanhoja juttuja pitäisi koko ajan kaivella.
Hei HerrasMiesXXX
Lukiessani kirjoitustasi minulle tuli mieleen kaksi eri lähtökohtaa.
1) Riitelytaidot ja 2)Omat rajat
1) Riidassa ihminen helposti ajautuu tunnekuohuun, jolloin ihmisessä käynnistyy primitiiviset hyökkäystoimet. Riitelijä saattaa keksiä 'aseita', joilla loukata toista mahdollisimman kipeästi. Kuten esimerkiksi ulkonäkö. Tämä on erittäin vahingollista itse asiassa kummankin osapuolen kannalta. Loukkausten kohde tulee satutetuksi, mutta myöskään loukkaaja itse ei hyödy ilkeyksistään mitenkään.
Kuitenkin riitelyä voi oppia harjoittelemalla ja ohjauksella myös niin, ettei loukkaa ja satuta toista vaan keskittyy kertomaan minä-viestillä omista tunteistaan, toiveistaan ja tarpeistaan. Parisuhteen ongelmista valtaosa kietoutuu kommunikaation ja viestinnän taitamattomuuteen. Niitäkin taitoja voi toki opetella ja pitääkin, elämän mittaan. Kursseja parisuhdeviestintään voi etsiä esim. Parisuhdekeskus Katajan sivuilta.
2) Toinen asia sitten onkin omat rajat. Et voi muuttaa kumppanisi käytöstä, mutta sen voit muuttaa, siedätkö sitä tai miten reagoit siihen. Loukkaavaa ja haavoittavaa tahallista toisen murskaamista ei pidä sietää yhtään. Haluatko jatkaa suhteessa, jossa on riski tulla toistuvasti kutsutuksi 'huonoksi'? Voitko ajatella, että tämän ihmisen kanssa voisit harjoitella 1)-kohdassa mainitsemiani riitelytaitoja? Millainen sitoutumisenne on parisuhteen hoitamiseen? Mitä haluat tältä suhteelta ja missä on raja? Niitä asioita sinun tulee miettiä itseksesi. Älä salli itseäsi kohdeltavan ala-arvoiseesti.
Mitä ajattelet kirjoittamastani?
Merja, diakoni- ämmäsi
Ai sä laitoit myös tänne tämän saman
Katsokaas tämä herrasmies ei nää omia mokiaan ja syyttää naista riidoista, jolla itse on puhdaspulmunen.
Tämä herra myös osaa loukata ja ottaa vanhat jutut esiin, koska on oikeutettu tekeen. Kokemusta on täsäkin herrasta. Kirkossa nääs pappi ei odota, kun hääparia vihitään. Tästä oli puhetta. Ja hän itse myös ottaa riidoissa henkilökohtaset asiat. No käski viimeks mennä kursseille mitkä oli pottuilua mielenterveyteen liittyen ja muita osa-alueita. Oliskin normi kehotus kursseista, mutta vittuilua.
Mies osaa kääntää asiat mieleisekseen , koska haluaa näyttää muiden silmissä hyvältä.
Tässäkin vähätteli omaa toimintaansa.
Miehellä itsellä mielenterveysongelmia ja väittää että hänen painajaiset johtuvat minusta, vaikka niitä oli ennen kun aloimme yhdessä olla, mutta ei hän niitä muista.
Ensinnäkin äidistään puhui riidoissa ja sanoi että sekin varmaan johtui susta. Väärin sanottu tiedän. Sanoi hänkin pahoja juttuja , jolla hyvä loukata toista. Sanoi että käytän lyömä-aseina riidoissa. Hänkin käyttää, mutta ei huomaa sitä itse. No hän tuli yhtenä iltana eteeni väittäen, että tulin eteen ja tönäs maahan. Ei hipasusta maahan mee ketään. Kokee oikeutettu kaikkeen - fxgxkb
Jos hän ottaa kaikki asiat esiin ja on vaikea ihminen..varmasti sinussakin on jotain vikaa.
Ei se pelkästään, että se toinen aiheuttaa toiselle. Oletko ajatellut, että sinä toimimallasi aiheutat toiselle sitä, että vanhat asiat tulee esiin.varmasti sinäkin otat. Tässä selkeesti pitää kumppania syyllistää
ja itse päästä kuin koira veräjästä.
Ei vanhoja asioita oteta esiin ellei se toinen jollain tapaa aiheuta sitä.
Onko sinussa narstin vikaa ja kääntää asiat toisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279