http://www.iltalehti.fi/pippuri/2016090122248468_ah.shtml
Nyt nyhtökauramyynti on riehaantunut, "kaikkien haluavien pitää sitä saada".
Veikkaan että aikaisintaan vuoden lopussa, viimeistään vuoden sisällä pullahtaa markkinoille joku tutkimus, joka todistaakin nyhtökauran vaarat. Meinasin ensin laittaa, että me vanhahkot nähdään jos eletään, mutta tuskin kauan tarvii odottaa.
Toistaiseksi itse syön hernettä keitettynä ja kaurahiutaleita erikseen ja mahdollisimman vähäisellä prosessilla, esim. jugurtin seassa. Kuinkahan vaan nyhtökaurassa ovat herneen ja kauran ravintoaineet säilyneet?
Veikataanko nyhtökaurasta?
43
118
Vastaukset
Aamuteeveessä oli asiaa nyhtökaurasta ja muistakin vastaavista tuotteista.
En oikein ymmärrä miksi jos olen vegaani pitäisi syödä lihaa muistuttavia tuotteita, söisivät sitten vain kasvikunnan tuotteita jos eivät halua syödä lihaa.
Minä ainakin syön lihaa silloin kun haluan lihaa syödä, en niin paljon, mutta onhan lihassa ihan oma suutuntumansa.
Tuskin edes huvin vuoksi sorrun moiseen ruokaan.
Eli uskon myös kunnon aurapuuroon.Minä ymmärrän. Joku saattaa pitää lihasta, mutta eettisistä tai ravitsemuksellisista syistä ei halua syödä sitä. Tai mistä tahansa syystä...
expimot kirjoitti:
Minä ymmärrän. Joku saattaa pitää lihasta, mutta eettisistä tai ravitsemuksellisista syistä ei halua syödä sitä. Tai mistä tahansa syystä...
Eiks se ole itsensä huijaamista näennäisyyksillä keplottelemista.
Jos jostain pidän niin sitä nautin tai sitten jätän nauttimatta. Olen aidosti vegaani jos kerran olen.
Kun kuulen, että joku on vegaani, emsimmäisenä nyt tulee mieleen, ahaa tuossa kävelee itseään huijaava nyhtökauran popsija....
Antaa olla, totta kait jokainen saa syödä mitä haluaa ja huijata itseään kuinka haluaa.rosaliiin kirjoitti:
Eiks se ole itsensä huijaamista näennäisyyksillä keplottelemista.
Jos jostain pidän niin sitä nautin tai sitten jätän nauttimatta. Olen aidosti vegaani jos kerran olen.
Kun kuulen, että joku on vegaani, emsimmäisenä nyt tulee mieleen, ahaa tuossa kävelee itseään huijaava nyhtökauran popsija....
Antaa olla, totta kait jokainen saa syödä mitä haluaa ja huijata itseään kuinka haluaa.Mä huijaan itseäni toisinaan pullollisella alkoholitonta olutta.
Hyvin kun jäähdyttää, niin suutuntuma ja maku ovat riittävän lähellä aitoa, mielihyvän saavuttamiseksi.
Voin kuvitella että joku on myös tyytyväinen keplotellessaan nyhtökauralla.- ent.siivoojaparka
expimot kirjoitti:
Mä huijaan itseäni toisinaan pullollisella alkoholitonta olutta.
Hyvin kun jäähdyttää, niin suutuntuma ja maku ovat riittävän lähellä aitoa, mielihyvän saavuttamiseksi.
Voin kuvitella että joku on myös tyytyväinen keplotellessaan nyhtökauralla.Miksiköhän muuten alkoholiton olut on puolta kalliimpaa kuin muut oluet? Ainakin meidän kaupassa.
Onko siinäkin joku sellainen nyhtökaurasyndrooma, että ihmiset alkaisivat haluta mieluummin alkoholitonta, koska se pitää tietysti olla parempaa, kun on kalliimpaakin. expimot kirjoitti:
Mä huijaan itseäni toisinaan pullollisella alkoholitonta olutta.
Voin kuvitella että joku on myös tyytyväinen keplotellessaan nyhtökauralla.Ja mäkin huijaan, Bella Ella on aivan ihanaa kuohuvaa.
- ent.siivoojaparka
Se on ovela nyhtökauran mainoskikka.
Ihmiset saadaan hullaantumaan sellaisesta, mitä mainostetaan, mutta on huonosti saatavilla. Aivan kuin se olisi niin haluttua, että on aina kaupoista loppu.
Tuossakin linkissä kuva, missä sitä on ihan mahottomasti, mutta kauppaan mentyään saa sellaisen tunnun, että sitä haluavat kaikki, ihan kaikki niin hirveästi, että mikä tulee (vaikka paljon tuleekin), niin se meneekin hetkessä.
Hölmöt menevät helppoon ja ryntäilevät nyhtökauran perässä kaupasta toiseen ja tuntevat olevansa erityisen onnekkaita, kun saavat ostaa ylihinnalla härkäpavulla höystettyä kaurapuuroa. Siinä sitä sitten tulee ostettua muutakin, mitä ei ole suunnitellut ostaa.
Jos sitä olisi hyllyt täynnä, niin moniako kiinnostaisi?- bessie-
Tuotteen suuri suosio yllätti kaikki, mistään ovelasta mainoskikasta ei ole kysymys.
Kyllä korkealaatuiselle, ekologiselle ja raaka-aineiltaan enimmäkseen pohjoismaiselle, aminohappokoostumukseltaan täydelliselle kasviproteiinille oli ja on tilausta.
Jos nyt haluat jotain väittää "ovelaksi mainoskikaksi", niin oikea kohta on tuotteelle valittu nimi; nyhtökaura. Se se oli mikä kolahti kuluttajiin niin kunnolla, että ryntäsivät yllättävän sankoin joukoin ostamaan ja kun tuote vielä oli helppo valmistaa ja hyvänmakuinen niin kysyntä kasvoi poikkeuksellisen nopeasti ja kysyntään ei enää pystytty vastaamaan.
Varmaan suurinta osaa kuluttajista tämä tuote tulee kiinnostamaan, ja olen varma että tästä tulee suuri suomalainen menestystarina. - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Tuotteen suuri suosio yllätti kaikki, mistään ovelasta mainoskikasta ei ole kysymys.
Kyllä korkealaatuiselle, ekologiselle ja raaka-aineiltaan enimmäkseen pohjoismaiselle, aminohappokoostumukseltaan täydelliselle kasviproteiinille oli ja on tilausta.
Jos nyt haluat jotain väittää "ovelaksi mainoskikaksi", niin oikea kohta on tuotteelle valittu nimi; nyhtökaura. Se se oli mikä kolahti kuluttajiin niin kunnolla, että ryntäsivät yllättävän sankoin joukoin ostamaan ja kun tuote vielä oli helppo valmistaa ja hyvänmakuinen niin kysyntä kasvoi poikkeuksellisen nopeasti ja kysyntään ei enää pystytty vastaamaan.
Varmaan suurinta osaa kuluttajista tämä tuote tulee kiinnostamaan, ja olen varma että tästä tulee suuri suomalainen menestystarina.Kaikki kallis ja vaikeasti saatava on suosittua.
Jos kaupoissa olisi liha kortilla, niin sen kysyntä valtavaa verrattuna nyhtökauraan.
Miksi se muuten on niin kallista, jos se on helppo valmistaa suht. halvoista raaka-aineista? - bessie-
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kaikki kallis ja vaikeasti saatava on suosittua.
Jos kaupoissa olisi liha kortilla, niin sen kysyntä valtavaa verrattuna nyhtökauraan.
Miksi se muuten on niin kallista, jos se on helppo valmistaa suht. halvoista raaka-aineista?"Kaikki kallis ja vaikeasti saatava on suosittua."
Kuinka kallis ja vaikeasti saatava edes voisi olla suosittua?
No juu, kysyntä ja kysyntä...jos liha olisi kortilla, niin sitä ehkä arvostettaisiin enemmän ja syötäisiin vähemmän, mutta edelleenkään kaikki eivät olisi lihan tai lihajalosteiden perään.
Onko nyhtökaura kallista? Jos on, niin sehän on aivan ymmärrettävää kun aika alkuvaiheessa vielä ollaan. Ja jos tästä nimenomaisesta tuotteesta tehtäisiinkin ylihinnoiteltu harvojen herkku, niin vastaavia kohtuuhintaisia kilpailevia kasviproteiinivalmisteita tulisi myös markkinoille. - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
"Kaikki kallis ja vaikeasti saatava on suosittua."
Kuinka kallis ja vaikeasti saatava edes voisi olla suosittua?
No juu, kysyntä ja kysyntä...jos liha olisi kortilla, niin sitä ehkä arvostettaisiin enemmän ja syötäisiin vähemmän, mutta edelleenkään kaikki eivät olisi lihan tai lihajalosteiden perään.
Onko nyhtökaura kallista? Jos on, niin sehän on aivan ymmärrettävää kun aika alkuvaiheessa vielä ollaan. Ja jos tästä nimenomaisesta tuotteesta tehtäisiinkin ylihinnoiteltu harvojen herkku, niin vastaavia kohtuuhintaisia kilpailevia kasviproteiinivalmisteita tulisi myös markkinoille.""" kohtuuhintaisia kilpailevia kasviproteiinivalmisteita tulisi myös markkinoille."""
Tynnyrissäkö olet kasvanut? Onhan niitä ollut kymmeniä vuosia, mutta kun ne eivät ole nimeltään "nyhtö", niin ei ole osunut silmiisi. - Herne.papu.kaura
bessie- kirjoitti:
Varmaan suurinta osaa kuluttajista tämä tuote tulee kiinnostamaan, ja olen varma että tästä tulee suuri suomalainen menestystarina.Eikö vois ostaa kauraa, herneitä ja härkäpapua ja syödä niitä sellaisenaan? Ei muuten ole kalliita. Härkäpapujakin saa takuulla etnisistä kaupoista irtotavarana tosi halvalla. Punnitse& Säästä-kaupoissakin varmaan myydään. Sekaisin ne mahassa kuitenkin menee. Sama syökö erillisinä vai nyhtökaurana joka on oikeasti herne-papu-kauraa.
- bessie-
""" kohtuuhintaisia kilpailevia kasviproteiinivalmisteita tulisi myös markkinoille."""
Tynnyrissäkö olet kasvanut? Onhan niitä ollut kymmeniä vuosia, mutta kun ne eivät ole nimeltään "nyhtö", niin ei ole osunut silmiisi.Kirjoitin kohtuuhintaisia KILPAILEVIA jne.. Tuolla kilpailevalla tarkoitin uusia saman kaltaisia kasviproteiinivalmisteita ja hinnoilla kilpailua.
Tuo "nyhtö" sana ei saanut minua kiinnostumaan tuotteesta, melkeinpä päinvastoin, hyvä ettei työntänyt pois päin. Pakko kuitenkin myöntää nimivalinta erittäin onnistuneeksi, vaikka itseeni olisi vedonnut paremmin enemmän infoa antava, sanoisinko asiallisempi nimi.
En ymmärrä miten asia tähän liittyy, mutta onhan minun silmiini ja suuhunkin asti osunut yhtä ja toista jo varhaislapsuudesta alkaen. - bessie-
Herne.papu.kaura kirjoitti:
Eikö vois ostaa kauraa, herneitä ja härkäpapua ja syödä niitä sellaisenaan? Ei muuten ole kalliita. Härkäpapujakin saa takuulla etnisistä kaupoista irtotavarana tosi halvalla. Punnitse& Säästä-kaupoissakin varmaan myydään. Sekaisin ne mahassa kuitenkin menee. Sama syökö erillisinä vai nyhtökaurana joka on oikeasti herne-papu-kauraa.
Totta kai voi, miksei voisi, jos kerran tykkää.
Käytän todella paljon kauraa, enimmäkseen kauralesettä. Herneistäkin pidän, mm. syön melko usein pääruoaksi 200 gr pussillisen sulatettuja pakasteherneitä ja kruunaan tämän herkkuaterian jollain maitopohjaisella jälkiruoalla. Pavuista en erikoisemmin pidä, mitä nyt joskus tekee mieli valkoisia papuja tomaattikastikkeessa. Herneet, linssit, kikherneet ok., soijavalmisteita silloin tällöin harvakseltaan.
Taitaa tuolla kaapissa nytkin olla jotain mustikkajauheella maustettua talkkunaa, tavallista talkkunaa en viitsi enää ostaa kun tuppaavat jäämään syömättä ja suotta lojuisivat kaapin perukoilla hyönteiskasvattamona. Vaikka olisikin talkkunaa kotona, niin enhän minä sitä keitto- tai pataruoan sattumiksi ripottelisi, tai pastaruoalle kastiketta siitä tekisi. Talkkunalle on paikkansa (ei juurikaan minun huushollissani), ja niin on nyhtökaurallekin, oikein sopiva tuote minulle.
- ja-nyhtö-piimäpurkki
Oletetaanpa niin, että esimerkiksi joku Veijo Esso tai K-Kauranen alkaa myydä kauralyhteitä ja pahvilappu niiden äärellä väittää, että tässä on oikeaa nyhtökauraa. Mistä vintusta kukaan tietää, mitä kauraa se on? Ylipäätään mikä on nyhtökaura? Eikö se ole sitä samaa viljaa mitä pukkaa pellolta ylös, on se nykäisty pois mustikkapoimurilla, kiskoen tai puimakoneella, ihan sama?
En ole viitsinyt edes syventyä koko sanaan, se tuntuu aivan idiootilta. Mutta suomalaiseen persuhulluuteenhan uppoaa kaikki utopia. Gluteenittomista kauravalmisteista nyhdetään jo ihan liikaa, en muuta nyhtötuotetta osta. Olkoon hernettä tai mitä tahansa.
Veikkaan että siitä tulee tähdenlento. Nousee kuin raketti taivaalla, tai nousi kait jo, ja laskeutuu hiljaa mereen ja jää kellumaan. Ellei peräti uppoa.
Muoti-ilmiö kuten kookosrasva, spiruliinat ja raakakaakao. Onnea kuitenkin toivotan.
Mun ruokamuoti-ilmiönä on ja pysyy mahdollisimman puhdas ja prosessoimaton ruoka. Aineksia, ei eineksiä. Tuo nyhtökaura taitaa olla enempi eines kuin aines."Muoti-ilmiö kuten kookosrasva, spiruliinat ja raakakaakao."
Mä laskisin sen ennemminkin kategoriaan "karppileipä".expimot kirjoitti:
"Muoti-ilmiö kuten kookosrasva, spiruliinat ja raakakaakao."
Mä laskisin sen ennemminkin kategoriaan "karppileipä".Oot oikeassa tuossa.
Ja alkoholiton olut :)hmp.f kirjoitti:
Oot oikeassa tuossa.
Ja alkoholiton olut :)Nollaoluet ne vaan porskuttaa, vaikka karppileipä on muisto vain. : )
- kylmätotuus
Tässä erään nyhtökauran tuoteseloste.
https://www.foodie.fi/entry/gold-amp-green-nyhtokaura-250g-nude/6430061140027
Kauraa 14%, hernettä 14%, härkäpapua 9%=37% tuotteesta. Mitäköhän 63% tuotteesta on? Vettäkö?
Tämä super food maksaa n.20€/kilo.
Viisainta on ostaa kaura, herneet ja pavut sellaisenaan ja popsia suuhunsa. Tulee huomattavasti halvemmaksi!
Kaura ja pavut ovat Suomessa tai Ruotsissa viljeltyjä, herneet tuodaan Keski-Euroopasta.
Tähdenlennoksi minäkin tuotteen koen. kylmätotuus kirjoitti:
Tässä erään nyhtökauran tuoteseloste.
https://www.foodie.fi/entry/gold-amp-green-nyhtokaura-250g-nude/6430061140027
Kauraa 14%, hernettä 14%, härkäpapua 9%=37% tuotteesta. Mitäköhän 63% tuotteesta on? Vettäkö?
Tämä super food maksaa n.20€/kilo.
Viisainta on ostaa kaura, herneet ja pavut sellaisenaan ja popsia suuhunsa. Tulee huomattavasti halvemmaksi!
Kaura ja pavut ovat Suomessa tai Ruotsissa viljeltyjä, herneet tuodaan Keski-Euroopasta.
Tähdenlennoksi minäkin tuotteen koen.Ehkä se 63 % on pihviä? Hintaluokka on sama :)
Tänään kaupassa myytiin taas toinen "hyvä proteiini", raejuustosta on näköjään kehitetty joku sortti, joka ei sula lämmittäessä.
Olen vähän varautunut näihin kaikkiin väkisin väännettyihin juttuihin. Minusta mennään väärään suuntaan. Pitkälle prosessoitu ruoka menettää kuitenkin vitamiininsa, samoin pitkään varastoidut ruuat. Mitähän kaikkea on jouduttu pilkkomaan atomeiksi ja muuntamaan uusiksi jotta saadaan jotain hittiä aikaiseksi. Tuntuu että on kaukana luonnollisuudesta.- kylmätotuus
hmp.f kirjoitti:
Ehkä se 63 % on pihviä? Hintaluokka on sama :)
Tänään kaupassa myytiin taas toinen "hyvä proteiini", raejuustosta on näköjään kehitetty joku sortti, joka ei sula lämmittäessä.
Olen vähän varautunut näihin kaikkiin väkisin väännettyihin juttuihin. Minusta mennään väärään suuntaan. Pitkälle prosessoitu ruoka menettää kuitenkin vitamiininsa, samoin pitkään varastoidut ruuat. Mitähän kaikkea on jouduttu pilkkomaan atomeiksi ja muuntamaan uusiksi jotta saadaan jotain hittiä aikaiseksi. Tuntuu että on kaukana luonnollisuudesta.Vegaani saa pääosan tarvitsemastaan proteiinista kasveista , jotka ovat tuontitavaraa. Näin väittää ainakin seuraavan linkin tieto.
http://puolikiloa.fi/mista-vegaani-saa-proteiinia/
Raejuustoahan hän ei voi syödäkään ja usein ko. tuote onkin rakenteeltaan kuin kumia.
Tiedän yhden kunnollisen raejuustomerkin, mutta en viitsi sitä mainostaa, vaan pidän tiedon visusti omanani.
Kukapa voisi väittää, etteikö prosessoitu ruoka menettäisi ravintoarvostaan jotain? Saattaa olla, että lähes kaikki "hyvät aineet" häviävät, kun ruoka-aineet käsitellään teollisesti ja sitten ne vielä kotona käsitellään uudelleen. Luonnollisuudesta ei voida puhuakaan enää näiden prosessien jälkeen.
Pyrin ostamaan ainoastaan tuoreita tuotteita ruokiin ja pilaan ne sitten itse väärällä käsittelyllä.
En ollenkaan tahdo "mollata" vegaaneja, mutta edelleen ajattelen, että pelkät kasvikset ovat ihmiselle luonnonvastainen ruokavalio. Me olemme kaikkiruokaisia eläimiä.
Poikkesin jälleen otsikosta omille poluilleni, mutta suonette sen anteeksi?!
Tänään menenkin ostamaan tarpeet kasvissosekeittoon ja keitän sitä suuren satsin. Nyhtökaura ei kuulu ostoslistaani! (eikä pihvi) Raejuusto, Koskenlaskija tai molemmat yhdessä kruunavat keitoksen.
Yritän olla pilaamatta keittoa.
- ö-Öö
Ihan asiallinen elintarvike.
Suosiota en ihmettele lainkaan. Ihmiskunnan siirryttävä lihansyöntipuolelta kasvisravinnon käyttäjiksi enenevässä määrin. Tollasen nyhtöpaketin kasvattaminen vaatii vain yhden sadon, lihamäärän valmistamiseen tarvitaan useita satoja.
Toisekseen, ei liika lihansyöntikään ole ihmiselle terveellistä.
Pitää nyt ottaa huomioon. Liha ihan todellisuudessakin on vain jalostettua kasvista. Erittäin pitkälle jalostettua. Kun tekee tarjousjauhelihasta kastiketta, siihen on kulunut älyttömästi heinää ja uusioutumattomia luonnonvaroja.
Se noin aattellisest puolesta.
Suomessa vuoden sisään tullut markkinoille kolme lihanvastikkeeksi sopivaa kasvistuotetta. Just nyhtökaura, jokin "härkis", mikä tehty härkäpuista. Se4kä käsittämättömin tuote on jokin VAlion lanseeraama maitotuote, jota koietaan myydä lihankorvikkeena. Tämä Valion tuote on aivan järjetön, jotain raejuustoa, mitä markkinoidaan keinolihana. Haloo, se on tehtu maidosta...
Paulig osti nyhtökaurafirman. Erittäin järkevä veto vanhalta firmalta. Kun maapallo nyt tekee itsemurhaa, ihmisen järjettömän lisääntyminen kautta, nyhtökauralla valtava kv- markkina-alue. Jokatapauksessa ruokaa tuotetaan liian vähän jatkuvasti paisuvan ihmismassa tarpeisiin. Nyhtökaura jättä yhden valmistusvaiheen lihatuotteista pois, lihan kasvattamisen kasvisten osalta. Suoraa lihaa, suoraa kasviksista.
Maapallon uusiutuvat luonnonvarat loppuivat jo viime kuussa. Kai lihakin lienee usiutuva luonnonvara?
Ja nyt viimeistään jokainen katsoo tämän linkin, miten maapallola menee:
http://www.worldometers.info/fi/
=DW=- metaanipäästö
Niin ja karjan jätökset saastuttavat ilmakehää oikeasti paljon.
"teevee"
Katselin aamulla surullisena tuon osion aamu-teeveestä.
Jossa nais-parka yritti, YLE:n avustamana mainostaa mainitsemiasi kolmea tarviketta, joilla pitäisi voida elää.
En ymmärrä miksi eläminen pitää aina tehdä noin vaikeaksi.
-
Härkä on hyvää sellaisenaan, tulta munille vain.
Possuakaan ei tarvitse alkaa kynimään, riittää että kanan nyppii lihalleen.
Vilja on kyllä jauhettava, muuten eivät sen kuidut irtoa palloksi suolistoon.
Ihminenhän on hänkin pikkuisen Pöllö.
-
En muuten avaa propagandaasi.
H.- ent.siivoojaparka
Lopetat sitten kaikkien maitotuotteittenkin käytön, jos lopetat lihan syönnin.
Vai minne olet suunnitellut haudata kaikkien lypsylehmien raadot sitten, kun ei niistä enää tihmu maitoa, mistä valmistaa juustoa, voita, kermaa, piimää, rahkaa ... ?
Saatko nyhtökaurasta kaiken sen ravinnon, mitä maitotuotteissa on?
Sika nyt on hyödytön eläin muuten kuin lihaksi. Niitä minä en oikeastaan ole koskaan välittänyt syödäkään, enkä muitakaan raadonsyöjiä. - ö-Öö
Hohhoijaa
Ihminen maapallon suurin raadonsyöjä. Eikä ihmistä jatkojalosteta, kuin saasteeksi.
=DW= - ent.siivoojaparka
ö-Öö kirjoitti:
Hohhoijaa
Ihminen maapallon suurin raadonsyöjä. Eikä ihmistä jatkojalosteta, kuin saasteeksi.
=DW=Siksi minä en syö ihmisiäkään, koska ovat raadonsyöjiä.
- Himmelsauge
Ihminen ei syö ihmistä, koska ihminen ei syö raadonsyöjää (lihansyöjää). Näin se on, vain kuolemanhädässä ihminen syö ihmistä.
- Papu.herne.pierettää
metaanipäästö kirjoitti:
Niin ja karjan jätökset saastuttavat ilmakehää oikeasti paljon.
Kyllä sitä metaania tulee ihmistenkin peräpäästä kun papua ja hernettä vetää naamaansa. Kuinkahan pierettävää tavaraa mahtaa tuo nyhtökaura olla?:/
- kesi.vä
Veikkaan, että tulee kestosuosikki. Minulle ainakin. Ei tarvitse liottaa papuja yli yön. Helppo ja nopea ja ekologinen. Silti tulen syömään edelleenkin kaurapuuroa ja palkokasveja, nyhtämättäkin.
Aikojasitten jo tehty talkkunajauhoa, aitoa hämäläistä talkkunaa. Kauraa, ohraa, hernettä tai papua. Miksi se pitää muokata lihamuotoon, naurettavaa, sanon minä. Yhtä ravitsevaa on, aineet aitona alkuperäisenä. Huvittaa ja keljuttaa kun ihmiset laumana juoksee aprillin perässä 😬 💶
- kesi.vä
Reeta3 kirjoitti:
Aikojasitten jo tehty talkkunajauhoa, aitoa hämäläistä talkkunaa. Kauraa, ohraa, hernettä tai papua. Miksi se pitää muokata lihamuotoon, naurettavaa, sanon minä. Yhtä ravitsevaa on, aineet aitona alkuperäisenä. Huvittaa ja keljuttaa kun ihmiset laumana juoksee aprillin perässä 😬 💶
Olihan sitä ja on kait vieläkin sellaista sikasäilykelihaa, "nöttköttiä". Muistan vieläkin sen valkoisen ihran, kun purkin aukaisi. Se oli sitä 70-luvun "nyhtökauraa" lihasta.
En mä voi ymmärtää miksi sitä vastaan ollaan, syöhän jotkut hampurilaisiakin, mössöä.
Vaikuttaa tosi helppokäyttöiseltä ja terveelliseltä. - mimmimum-..mi
Veikkaan myös että tulee suosittu tuote....eihän Paulig vanha menestyvä yhtiö olisi satsannut mihin tahansa tuotteeseen... Pitääkö meidän olla niin kalkkiksia ja vanhaan piintyneitä....että emme usko uusiin mahdollisuuksiin...kun kysymyksessä on terveellinen tuote...helppo nykyajan kiireellisille valmistaa erilaisia ruokia....Ei se lihan näön hakeminen ole kai päätarkoitus tässä.....Moni pitää nykyään ns.vegepäivän tai kaksi viikossa....
- kesi.vä
mimmimum-..mi kirjoitti:
Veikkaan myös että tulee suosittu tuote....eihän Paulig vanha menestyvä yhtiö olisi satsannut mihin tahansa tuotteeseen... Pitääkö meidän olla niin kalkkiksia ja vanhaan piintyneitä....että emme usko uusiin mahdollisuuksiin...kun kysymyksessä on terveellinen tuote...helppo nykyajan kiireellisille valmistaa erilaisia ruokia....Ei se lihan näön hakeminen ole kai päätarkoitus tässä.....Moni pitää nykyään ns.vegepäivän tai kaksi viikossa....
Aivan ja koululaisille pyritään pitämään kasvisruokapäiviä. Pienille koululaisille merkitsee se, että ruoka näyttää "helpolta syödä".
Pääasia minulle ainakin on se, että ekologisesti tuotettua lähiruokaa ja helppo valmistaa. Syön muutenkin kasviksia paljon, toki kalaa ja en kieltäydy lihasta kylässä, mutta harvemmin itselleni kokkaan. - ent.siivoojaparka
Suomessako ei myydä valmiiksi liotettuja papuja, jos se liottaminen on niin kovin työlästä? Meillä kyllä on ja minen väristä.
Eikös ne pavut liotu yön aikana ihan itse, ettei tarvitse valvoa vahtimassa niitten liottumista. - Papupata
Suomessako ei myydä valmiiksi liotettuja papuja, jos se liottaminen on niin kovin työlästä? Meillä kyllä on ja minen väristä.
Eikös ne pavut liotu yön aikana ihan itse, ettei tarvitse valvoa vahtimassa niitten liottumista.En ole vuosikausiin valmistanut kuivatuista pavuista ruokaa. Olen ostanut viimeaikoina valmiita keitettyjä papuja sellaisessa pahviputelissa. Ovat käteviä kun ovat sellaisessa maustetussa paksussa liemessä. Käy ihan kastikkeesta ja voi lämmittää sellaisena ja syödä höyrykeitettyjen peruna- ja porkkanapalojen kanssa.
En muistanut että kuinka pitkä liotus- ja keittoaika pavuissa onkaan.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/157383/Papujen liotus- ja keittoajat/ - Papupata
Papupata kirjoitti:
En ole vuosikausiin valmistanut kuivatuista pavuista ruokaa. Olen ostanut viimeaikoina valmiita keitettyjä papuja sellaisessa pahviputelissa. Ovat käteviä kun ovat sellaisessa maustetussa paksussa liemessä. Käy ihan kastikkeesta ja voi lämmittää sellaisena ja syödä höyrykeitettyjen peruna- ja porkkanapalojen kanssa.
En muistanut että kuinka pitkä liotus- ja keittoaika pavuissa onkaan.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/157383/Papujen liotus- ja keittoajat/Tää papumix on se mun lemppari.
http://www.gogreen.fi/tuotteet/pavut/luomu-papumix/ - kesi.vä
Eikös ne pavut liotu yön aikana ihan itse, ettei tarvitse valvoa vahtimassa niitten liottumista.Saa niitä valmiita pienissä tetroissa. On mulla liossa just mung-papuja. En arvannut, että valvottavan :)
Ei vaan, unirytmi sekaisin. Joutaisi vaikka kauraa nyhtämään, vaan kun ei omaa peltoa. - ent.siivoojaparka
kesi.vä kirjoitti:
Saa niitä valmiita pienissä tetroissa. On mulla liossa just mung-papuja. En arvannut, että valvottavan :)
Ei vaan, unirytmi sekaisin. Joutaisi vaikka kauraa nyhtämään, vaan kun ei omaa peltoa.No ok.
Annan sinulle erikoisluvan valmiiksi muusattuun härkäpapu-herne-kaura sekoitukseen, ettei tarvitse valvoa öitä liottamassa papuja.
Valmisruokia itsekni laiskana ja keittotaidottomana paljon harrastan.
Proteiinihan se kuulostaa olevan nyt päivän sana.
Ei tästä niin kamalan kauan ole, kun ihmiset saatiin mättämään rasvaa kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan ruokaan niin, että kaupoista alkoi voi loppua.
Liika proteiini on vahingollista munuaisille. Ole tarkkana, ettet ahda sitä nyhtökauraa liikaa, jos haluat elää ja terveenä pysyä, sillä se nyhtökaura kuuluu olevan oikein proteiinipommi verrattuna lihaan ja muihin lihakorvikkeisiin.
- innovaatio
Veikataan vaan vai lyödäänkö vetoa, mistä summasta ?
- NyhtökauraJaHärkis
Nyhtökaura on vielä maistamatta, mutta Härkistä kävin ostamassa, ja valmistin siitä jauhelihakastikkeen tapaisen spagettikastikkeen.
Tarjosivat kaupassa maistiaisia, ja kaikki näyttivät pitävän mausta.
PS: Muistakaa ottaa B12 vitamiinia lisäravinteeksi, ellette syö lihaa.
Labrakokeissa tuli on puutteeni ilmi. B12 vitamiinin puute saattaa kuulemma olla osasyy myös muistihäiriöihin!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san795943- 1232376
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo252178Tyhmä persuväite = köyhä argumentti
Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en302138Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri622137Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on
Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a651566- 731496
- 391295
Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81291Kunnanvaltuusto koolle heti
Tämä on erittäin vakava tilanne 17 hakkiita oli hyrylle mutta Kas kummaa kaksi hakkiota loppusuora oli Kainuusta ja Brys291279