Ketjunvaihdon aika

Masapyörä

Ulkovaihteisessa pyörässä alkanut ylämäkipoljennassa keskiörattaassa naksahtelemaan, kuin pyrkisi ketju hyppäämään hampaan yli.

Kuitenkaan ei ketju paljoakaan riipu.
Olisiko se sittenkin löysä ja uusi ketju tarpeen, ei kai muuta ole kysymyksessä

7

54

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup_maantiepyöräi
    • 4h6y4h

Voi kuulua keskiöstäkin. Onko miten vanhasta pyörästä kyse?

• ddddddddddddddddd

Voi olla keskiölaakeri loppu, tai rattaat ja ketjut. Tai polkimestakin voi tulla. Jos ei itse pysty vikakohtaa määrittelemään, vie korjaamolle.

• narskis

Huonot ketjut ja kuluneet rattaat aiheuttavat yleensä rutinaa. Mutta, niin kuinddddddddddddddddd kirjoitti, voi olla keskiölaakeri tai kammet tai polkimet, koska aloittaja valitti naksahtelusta.

• Masapyörä

Kiitti kaikille

On vuosikausia palvellu.
      Kallistun tässä vaiheessa ketjun vaihtoon. Jos rattaalla sitten vielä tovin pärjäisi, ketjunvaihtohan on helpohko, rattaanvaihto eri juttu. Saa sitten nähdä

• turhaako_säädän

Mulla kanssa alkoi polkimien tienoilta kuulua naksumista, ensin juuri ylämäissä, sitten vähän muuallakin aikaa myöten. Ketjut on vaihdettu ja toisia polkimia kokeilin mutta naksuminen jatkuu. Kammista käsin tarttumalla tuntuu klappia. Toiselta puolelta sain vähän kiristettyä, taisi hieman auttaa muttei paljoa. Toisella puolella joku 35-36millisen avaimen vaativa mutteri. Siihen ei nyt löytynyt avainta.
      Kannataako se kiristäminen ylipäätään vai onko nuo vain loppuun poljettu silloin ku se neksuminen alkaa kuulua?

• Velogi

Keskiölaakerissahan siinä tosiaan sitten on välystä. Voi koittaa kiristää - joskus olen saanut sillä kurin jatkoaikaa - mutta todennäköisesti menee laakeri uusiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      26
      19255
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      69
      6215
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      27
      5857
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      81
      5715
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      5569
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      99
      5464
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4903
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4577
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      57
      3916
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3555
    Aihe