Jos Jeesus olisi Jumala; jota hän ei omien sanojensa mukaan ole, ei myöskään VT sitä vahvista, niin hänessä olisi jumalalliset voimat, ja hänen nimessään häneen uskovat parantaisivat sairaat panemalla kätensä meidän päälle, ja voisivat juoda kuolettavaa juomaa vahingoittumatta.
Eli pertsan arvostelijat: missä Jeesuksen jumaluus näkyy?
Eli pertsan arvostelijat: missä Jeesuksen jumaluus näkyy?
Vastaukset 15
Vanhimmat
Jeesus on Kristus ja Jumalan poika lihaan tullut - jolle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Mitä on sitten "kaikki valta"? Ei ainakaan ole valtaa uskovien tekoihin.
Tuosta syystä Jumala on Jeesuksen Isä ja Hän on jumalan poika :
Luukas :
1:30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
1:33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Luukas :
1:30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
1:33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Luukas :
Mutta silti Jeesuksen voima jäi Raamatun lehdille. Uskoviin ei voima ole ulottunut.
Matt. 1:23
"Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Juu. Nimi muuttui.
Ja Matteus 16: "Minun nimessäni he (uskovat) parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen". On tullut vaikutelma, että Jeesus ei ollut edes Jumalan Poika, vaan huijaaja.
torre sanoi :
On tullut vaikutelma, että Jeesus ei ollut edes Jumalan Poika, vaan huijaaja.
Ehkä Kaikkivaltias antaa sinulle tiedon ja kutsuu sinua - kuka tietää?
Ei vaan, että näen mitä Jeesus Raamatussa sanoo ja mitä häneen uskovat sen mukaan tekevät.
Siksihän oma uskoni aikoinaan loppuikin, kun minussa ei ollut yhtään Jeesuksen seuraajan merkkiä. Olen aina ollut rehellinen itselleni ja muille. Silloin ajattelin Jeesusta: koska merkit eivät näy, hän ei minua edes tunnista.
>> minä TIEDÄN <<
Höpö höpö pertsa et sinä mitään tiedä. Sinä vain kuvittelet tietäväsi.
Olet vain yksi uskishöperö lukemattomien uskishöperöiden joukossa.
Voi ajatella, että jos TIETÄISI, niin ei esiintyisi pahuutena. Raamatun mukaan Jeesus ei ollut kuin PERTSA. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Pertsa on aina oikeassa. Myös silloin kun hän on väärässä. Tai ehkä juuri silloin hän on erityisen oikeassa.