Työpaikka/Karenssi

Ex-Myyjä

Hei!

Olen tehnyt nykyisessä firmassani ensin varastomiehen töitä, jotka loppuivat määräaikaisuuden päätyttyä pari päivää sitten. Tästä samasta firmasta, minulle tarjottiin myyjän hommia (en ole aikaisemmin tehnyt) määräaikaisena ja päätin ottaa sen vastaan. Myyjän hommia on nyt tehtynä pari päivää, mutta ala ei tunnukkaan hyvältä.

Sopimus on 1kk ja 2viikkoa siitä on koeaikaa. Joudunko nyt sinnittelemään sinne kuukauden loppuun asti? vai voiko irtisanoutua koeajan jälkeen ilman pelkoa karenssista?

Terv. Tuleva ex-myyjä

8

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytytryy

Tuo ei ole työttömyysturvalain mukainen pätevä syy työstä eroamiseen, joten et välty karenssilta, jos lähdet lätkimään kesken määräajan. 1 kk 2 vk on lyhyt aika. Sen jaksaa.

• tyytytryy

Korjaan. 1 kk on lyhyt aika. Siinähän on vain noin 20 työpäivää.

• Ex-Myyjä

Mitenkäs sitten, kun määräaikainen on loppusuoralla ja tarjoavat lisäkuukautta/kuukausia. Voiko silloin irtisanoutua tuosta myyjän työstä? siinä on kuitenkin tarkoitus olla tämän kuun loppuun asti töissä.

• letz

Meinaatko, että parempi olla työtön kuin myyjä?
      Määräaikainen työsopimus päättyy määräajan päättyessä ilman irtisanomisia. Jos et tykkää myyjän työstä, sen huomaa aivan varmasti. Ja kukapa haluaa sellaiselle myyjälle tarjota uutta pestiä, kun halukkaitakin löytyy.

• Ex-Myyjä

En kyllä nyt ihan tätä tarkoittanut, että olisin ennemmin lusmu kotonamakaaja kuin työssäkäyvä henkilö... Tuossa myyjän hommassa itselläni on vaan sellainen tunne ettei ala ole oikea. Kyllä minä haluan töitä tehdä - oikeasti, mutta ongelma on vaan tässä, etten pidä työ virastani. Olisin ennemmin tuolla varaston puolella kuin asiakkaiden pommitettavana..

• Kokemusta_on

Kaikki ei sovi myyjäksi. Se nyt vaan on niin. Mutta viranomaisten kanta on mikä on. Siinä ei auta muutakuin sinnitellä myyjänä, samalla kun hakee töitä toisesta firmasta, jos ei osan talon sisältä muita hommia löydy.
        Haku onnistuu jos vain sattuu nykyinen työnantaja olemaan normaali, eikä mikään kostaja, joka tuntee itsensä petetyksi, kun työntekijä ei ole tyytyväinen palkkaansa vaan hakee töitä muualta.
        Satuin olemaan kerran työnantajalla, joka torppasi jokaisen yrityksen työllistyä muualle. Sieltä paikasta minne hain kun aina soitettiin sinne missä olin töissä. Hauskaa tilanteessa oli se että työntekijät firmassa osasivat kertoa etukäteen, että näin tulee käymään:
        "Siitä huolimatta miten hyvä työntekijä olet, niin mihinkään et pääse"

• suo_sittelija

Kyllähän sitä nyt yhden kuukauden on vaikka aidanseipäänä. Aika hölmö tuleva työnantaja jos soittaa edelliseen firmaan. Kannattaa itse sanoa suosittelijaksi joku muu kuin edellisen firman esimies jos siellä on suket menneet ristiin.

• erästoinen

Saako silloin karenssia, kun työsuhde on määräaikaisuuteen loppumassa ja kieltäytyy tarjotusta jatkosta, viitaten siihen ettei ala ole oikea?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1473
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1291
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1154
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      277
      928
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe