Sain profetian unessa

profetiaunessa

Sain unessa viime yönä profetian jonka kirjasin muistiin. Se kuuluu seuraavasti:

"Totisesti on tullut palvelijalle Herran sana. Hyvin olette tehneet minua etsiessänne ja voitte olla levollisella mielellä. Sanojani on tulkittu väärin ja siihen toivon teiltä tarkkaavaisuutta. Niin kuin taivas ja maa pysyvät, on minun nimeni Mikko.

Tiedä, lapseni, että minulla on monta nimeä vaikka olen nimetön, minusta on paljon kuvia, vaikka olen kuvaamaton. Te ymmärrätte kukin minua aina omista lähtökohdistanne käsin. Kaikki muuttuu ja pysyy ikuisesti samana, tästä ottavat viisaat vaarin. Joka itsensä maailman kanssa pystyy sovittamaan, sovittakoon."

36

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.Kor.1-18

Tämä "profetia" on esimerkki Pyhän Hengen pilkasta.

• HoseeHalapenjo

Älähän nyt, ei sammuteta henkeä... Koetellaan kaikki... Pidetään se, mikä on hyvää...

Mutta leikki sikseen. Tuskinpa tässä nyt sentään Pyhän Hengen pilkasta on kyse? Aloitushan on aivan päivänselvä satiiri.

• aurorabor
        HoseeHalapenjo kirjoitti:

Älähän nyt, ei sammuteta henkeä... Koetellaan kaikki... Pidetään se, mikä on hyvää...

Mutta leikki sikseen. Tuskinpa tässä nyt sentään Pyhän Hengen pilkasta on kyse? Aloitushan on aivan päivänselvä satiiri.

Tai sitten joku on mennyt taas uskostaan sekaisin. Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta. Meillä on velvollisuus auttaa.

• 1.Kor.1-18

Profetiassa ei ole kysymys 80/20-suhteesta eli sallitaan 20% täyttä puppua, kuten valekarismaatikot esittävät.
        VT:n lehdiltä näemme, että Jumala toteuttaa aina kaiken niin kuin On Kirjoitettu. Vaikka Sinulle ex-cityseurakuntalaisena ja nykyisenä kaupungin ainoana kalvinistina on vaikeaa ymmärtää, niin helluntaiseurakunnissa on ennen juuri Sanalla koeteltu profetiat; ja jos mukana on Sanan vastaista aineistoa, niin koko profetia tulee hylätä. Pyhä Henki ei koskaan puhu Kristusta eli Jumalan Sanaa vastaan. Mainitsemasi "pidetään se, mikä on hyvää", on väärin ymmärretty/opetettu monissa seurakunnissa.
        Sessationisti ei valitettavasti ymmärrä, että karismaatikko voi olla tiukemmin kiinni Ilmoituksessa kuin kalvinisti. Ymmärrän, että joidenkin "helluntaijulistajien" toiminta rikkoo tätä periaatetta, mutta jos tutustut heidän historiaansa, niin huomaat, että he luikertelevat rahan mukana milloin minkäkin lahkon palvelukseen. Esimerkkejä voit katsoa vaikka elavatkivet.fi -sivustolta. Surullisia tapauksia, mutta Jumala Armossaan voi heidätkin vetää parannukseen.
        .
        Toisaalta kalvinistisen näkemyksen mukaan jos ihminen on eksyttäjä, niin kaksinkertaisen predestinaation mukaan hänet on jo tuomittu kadotukseen. Eli kannattaako Sinun mielestäsi heidän puolestaan enää rukoilla?
        .
        1.Joh. 5:16 (KR1933/38)
        Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.

.
        Siunausta.

• 1.Kor.1-18 kirjoitti:

Profetiassa ei ole kysymys 80/20-suhteesta eli sallitaan 20% täyttä puppua, kuten valekarismaatikot esittävät.
        VT:n lehdiltä näemme, että Jumala toteuttaa aina kaiken niin kuin On Kirjoitettu. Vaikka Sinulle ex-cityseurakuntalaisena ja nykyisenä kaupungin ainoana kalvinistina on vaikeaa ymmärtää, niin helluntaiseurakunnissa on ennen juuri Sanalla koeteltu profetiat; ja jos mukana on Sanan vastaista aineistoa, niin koko profetia tulee hylätä. Pyhä Henki ei koskaan puhu Kristusta eli Jumalan Sanaa vastaan. Mainitsemasi "pidetään se, mikä on hyvää", on väärin ymmärretty/opetettu monissa seurakunnissa.
        Sessationisti ei valitettavasti ymmärrä, että karismaatikko voi olla tiukemmin kiinni Ilmoituksessa kuin kalvinisti. Ymmärrän, että joidenkin "helluntaijulistajien" toiminta rikkoo tätä periaatetta, mutta jos tutustut heidän historiaansa, niin huomaat, että he luikertelevat rahan mukana milloin minkäkin lahkon palvelukseen. Esimerkkejä voit katsoa vaikka elavatkivet.fi -sivustolta. Surullisia tapauksia, mutta Jumala Armossaan voi heidätkin vetää parannukseen.
        .
        Toisaalta kalvinistisen näkemyksen mukaan jos ihminen on eksyttäjä, niin kaksinkertaisen predestinaation mukaan hänet on jo tuomittu kadotukseen. Eli kannattaako Sinun mielestäsi heidän puolestaan enää rukoilla?
        .
        Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.

.
        Siunausta.

No, mitä jos se on nimmari lähettiläs puskista joka on vaan seonnut? Onhan hän aiemmin kertonut ett jumala on antanut hänelle uuden nimen.
        Nyt vain jumala esitteli itsensä uudella nimellä. :D

Siis jumala pienellä koska kyseessähän on tietysti hänen, lähettilään oma mielikuvitusjumala vain.

• 1.Kor.1-18
        auroraboreallis kirjoitti:

No, mitä jos se on nimmari lähettiläs puskista joka on vaan seonnut? Onhan hän aiemmin kertonut ett jumala on antanut hänelle uuden nimen.
        Nyt vain jumala esitteli itsensä uudella nimellä. :D

Siis jumala pienellä koska kyseessähän on tietysti hänen, lähettilään oma mielikuvitusjumala vain.

Lähettiläs/sisinmaja ja pari muuta nimimerkkiä ovat omaan jumaluuteensa uppoutuessaan vaarassa seota.
        Samoin moni valekarismaatikko tulee vielä joutumaan suljetulle osastolle.
        Kysymys on, kuinka monta he vievät mukanaan?

.
        Siunausta.

• HoseeHalapenjo
        1.Kor.1-18 kirjoitti:

.
        .

.
        Siunausta.

Nyt en ihan ymmärrä kyllä, mistä tuulee. Luin tuota aloitusta ja olin että tämähän on sitä samaa peruslässyä, mihin täällä aina riittää niitä kommentoijia, jotka väittävät koetelleensa ja kokevansa siinä Pyhän Hengen läsnäolon. Ilman tuota Mikkoa se olisi mennyt täydestä. Miten mihinkään liittyy se, mitä väität vastoin parempaa tietoa, etten ymmärrä jostakin jotakin? Vastauksesi ei käy järkeen.

• 1.Kor.1-18

Nyt en ihan ymmärrä kyllä, mistä tuulee. Luin tuota aloitusta ja olin että tämähän on sitä samaa peruslässyä, mihin täällä aina riittää niitä kommentoijia, jotka väittävät koetelleensa ja kokevansa siinä Pyhän Hengen läsnäolon. Ilman tuota Mikkoa se olisi mennyt täydestä. Miten mihinkään liittyy se, mitä väität vastoin parempaa tietoa, etten ymmärrä jostakin jotakin? Vastauksesi ei käy järkeen.

HoseeHalapenjo kommentoi:
        "Ilman tuota Mikkoa se olisi mennyt täydestä."
        .
        Koko teksti on rienausta. Aloita lukemalla ensin Raamattua, sitten lue "profetia" uudelleen.
        .

Psalmit 14:1-3
        Room. 3:9-12
        Jer. 6:14
        Jer. 8:11
        Matt. 5:18
        Matt. 24:35
        Mark. 13:31
        Luuk. 16:17
        Luuk. 21:33
        2.Piet. 1:19
        Ilm. 3:8
        Matt. 19:12
        2.Kor. 5:19
        .
        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

.
        Siunausta.

• HoseeHalapenjo
        1.Kor.1-18 kirjoitti:

HoseeHalapenjo kommentoi:
        "Ilman tuota Mikkoa se olisi mennyt täydestä."
        .
        Koko teksti on rienausta. Aloita lukemalla ensin Raamattua, sitten lue "profetia" uudelleen.
        .

Psalmit 14:1-3
        Room. 3:9-12
        Jer. 6:14
        Jer. 8:11
        Matt. 5:18
        Matt. 24:35
        Mark. 13:31
        Luuk. 16:17
        Luuk. 21:33
        2.Piet. 1:19
        Ilm. 3:8
        Matt. 19:12
        2.Kor. 5:19
        .
        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

.
        Siunausta.

Kuules nyt. En tullut uskoon eilen, eli tiedän kyllä, mitä profetia on. Tuulesta temmatut oletuksesi ovat loukkaavia. Tämän ketjun aloituksen tarkoitus ei edes ole olla profetia, vaan se on trolli ja satiiri. Rienausta on se, että oikeasti väittää Pyhän Hengen nimissä olemattomia, mikä on helluntailaisuudessa ollut arkipäivää alusta lähtien ja on edelleen.

• 1.Kor.1-18 kirjoitti:

Lähettiläs/sisinmaja ja pari muuta nimimerkkiä ovat omaan jumaluuteensa uppoutuessaan vaarassa seota.
        Samoin moni valekarismaatikko tulee vielä joutumaan suljetulle osastolle.
        Kysymys on, kuinka monta he vievät mukanaan?

.
        Siunausta.

Nimmari sisin maja kirjoituksia en ole lukenut mutta lähettiläs tekee uskonnon uhreja, valitettavasti.

• 1.Kor.1-18

Kuules nyt. En tullut uskoon eilen, eli tiedän kyllä, mitä profetia on. Tuulesta temmatut oletuksesi ovat loukkaavia. Tämän ketjun aloituksen tarkoitus ei edes ole olla profetia, vaan se on trolli ja satiiri. Rienausta on se, että oikeasti väittää Pyhän Hengen nimissä olemattomia, mikä on helluntailaisuudessa ollut arkipäivää alusta lähtien ja on edelleen.

Rienausta on, että tietoisesti vääristelee Jumalan Sanaa ja ilmoittaa sen Pyhän Hengen ilmoitukseksi.
        .
        Yksinkertaistettuna helluntaiseurakunnissa esiintyvät profetiat voidaa jakaa kolmeen luokkaan:
        1) Pyhästä Hengestä
        2) Ihmisen omasta sielullisuudesta tulevat (nämä eivät yleensä kuitenkaan rienaa Sanaa, jos ihminen on uskossa) - nämä on hyljättävä
        3) Luopion, kahdesti kuolleen, rienaavat kirjoittelut/profetiat (esimerkiksi S24-palstalla) ja samaan luokkaan kuuluvat myös henkiparantajien sekä newagetorontolaishörhöjen näyt/ilmestykset (elavatkivet.fi) - näistä on varoitettava
        .
        Viimeisen eli kolmannen ryhmän "profetoijat" tietävät vääristelevänsä ja pilkkaavansa Jumalan Sanaa. Kaikki on saattanut lähteä liikkeelle pienestä oman edun tavoittelusta, mutta hiljalleen vauhti on kiihtynyt hallitsemattomaksi. Ihminen on itse kaivanut kuopan, josta hän ei omin voimin voi nousta. Kun uskonto on tulonlähde ja ihmiset tulevat vain kuuntelemaan "uutta ilmestystietoa", niin markkinatalouden laki sanelee ehdot. Googlaa Kingdom Business, niin näet ketkä tälläkin palstalla keskustelua aiheuttaneet henkilöt koettavat laajentaa rahastusapajaansa liike-elämään (niin Suomessa kuin ulkomailla).
        .
        Jos et usko mitä kirjoitin, niin poista "profetiasta" Mikko-kohta ja anna se luettavaksi jollekin uudestisyntyneelle helluntailaiselle (ei-porilaiselle). Olen todella pettynyt ja surullinen, jos tuo "profetia" menisi tänä päivänä "läpi".

.
        1.Joh. 4:1 (KR1933/38)
        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        .
        Gal. 5:17 (KR1933/38)
        Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

.
        Siunausta.

• VaietkootValheprohveetat
        1.Kor.1-18 kirjoitti:

.
        .

.
        Siunausta.

Samoin koen 1. Korn kanssa.

Lisäksi, unessa saatu 'profetia' haisee pahalle!

• HELL-Hitler
        VaietkootValheprohveetat kirjoitti:

Samoin koen 1. Korn kanssa.

Lisäksi, unessa saatu 'profetia' haisee pahalle!

Ihan haisee paskalle vitun homorohvetia.

• kuudestikastaja.666

Haista vittu kyrvänsyylä.

• pelkkääpotaskaa

Sinänsä "hauska" pakinan aloitus! En usko kuitenkaan Jeesuksen ilahtuvan tällaisesta pilkasta, mutta jokainenhan me vastaamme sanoistamme tuomiopäivänä Hänen edessään, kun kirjat avataan.

• 1.Kor.1-18

Hepr. 10:26-31 (KR1933/38)
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
        .
        Ajattelemisen aihetta.

.
        Siunausta.

• oiuytr

Ilman tuota "mikkoa" kädet pystyssä, haltioitunut ilme kasvoilla ja sopivalla määrällä kielilläpuhimisella höystettynä menisi varmaan aika hyvin läpi missä tahansa perushelluntaiseurakunnassa.

• HoseeHalapenjo

No niin minäkin sanoin. Mutta nimim. 1.Kor.1-18 on sitä mieltä, että on päivänselvää ilman mikkoakin, ettei tuo ole Jumalasta. Iloitsen siitä, että hän on niin valveutunut, mutta hän kuuluu vähemmistöön. Suurimmalle osalle helluntailaisista menisi takuulla täydestä.

• SANAN.POHJALLE.TAKAISIN

Ja juuri siksi, että heitä on syötetty myrkkyruualla eli 92raamväännöksellä!

• HoseeHalapenjo
        SANAN.POHJALLE.TAKAISIN kirjoitti:

Ja juuri siksi, että heitä on syötetty myrkkyruualla eli 92raamväännöksellä!

Tuskin. Heitä on syötetty myrkkyruoalla, eli opilla siitä, että Jumala puhuu kirjoitetun Sanan ulkopuolella. Vaikka itsekin pidän 33/38:sta enemmän ja vaikka se onkin minusta parempi käännös, alkuteksti on sitäkin korkeampi auktoriteetti. Mitä tahansa raamatunkäännöstä tulkitaan ja selitetään seurakunnalle samoilla pelisäännöillä, eli takertumatta käännökseen ja tekemättä valtavia teologisia oivalluksia pilkunpaikoista ja konjuktioista ja muista vastaavista käännösartifakteista, vaan pitäytymällä tekstin ilmeisimmässä merkityksessä ja ammentamalla ennen meitä eläneiden uskon jättiläisten raamatunselitysteoksista. Mitä tahansa käännöstä voi käyttää väärin, myös 1776 Bibliaa ja 33/38:a.

• minämyösnäin

Minäkin näin unta, jossa Herra ilmoitti nimeksensä Mikko!

• Todella-aika-muuttuu

"Totisesti on tullut palvelijalle Herran sana. Hyvin olette tehneet minua etsiessänne ja voitte olla levollisella mielellä. Sanojani on tulkittu väärin ja siihen toivon teiltä tarkkaavaisuutta. Niin kuin taivas ja maa pysyvät, on minun nimeni Mikko.

Tiedä, lapseni, että minulla on monta nimeä vaikka olen nimetön, minusta on paljon kuvia, vaikka olen kuvaamaton. Te ymmärrätte kukin minua aina omista lähtökohdistanne käsin. Kaikki muuttuu ja pysyy ikuisesti samana, tästä ottavat viisaat vaarin. Joka itsensä maailman kanssa pystyy sovittamaan, sovittakoon."

Sanoma on selvä: "Tiedä, lapseni, että minulla on monta nimeä vaikka olen nimetön, minusta on paljon kuvia, vaikka olen kuvaamaton. Te ymmärrätte kukin minua aina omista lähtökohdistanne käsin. Kaikki muuttuu ja pysyy ikuisesti samana, tästä ottavat viisaat vaarin. Joka itsensä maailman kanssa pystyy sovittamaan, sovittakoon."

• HatustaTemmatut

sanoman tuoja on tainnut käydä profeettakoulua?

• Kan.Ki

Sain erektion unessa.

• SuoraanSyvyydestä

Haureudenhenki ja Valheenhenki ovat kaveruksia. Yhteistä niillä on se, että molemmat ovat henkiä. Vieläpä pyhiä. Suoraan syvyydestä!

• neitsytmariaatekeemieli
        SuoraanSyvyydestä kirjoitti:

Haureudenhenki ja Valheenhenki ovat kaveruksia. Yhteistä niillä on se, että molemmat ovat henkiä. Vieläpä pyhiä. Suoraan syvyydestä!

Pillunpuutteisen vikinää.

• Kan.Ki
        SuoraanSyvyydestä kirjoitti:

Ei ollut Valheenhenki. Oli ihan oikea erektio.

• Kan.Ki
        neitsytmariaatekeemieli kirjoitti:

Pillunpuutteisen vikinää.

Pillu tai kulli. Kumpikin kelpaa.

• Erektio-Erkki.666

Taisit nähä unta velttomuna.

• nysäkullista.kiima
        Kan.Ki kirjoitti:

Ei ollut Valheenhenki. Oli ihan oikea erektio.

Jos vain näit unta erektiosta?

• pyhänhenkenkonekivvääri

Ammun alottajan väärän rohveetan pyhänhenken konekivväärillä TATATATATATATATATATATATAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• olette-parannuksen-tarp

Sanoma on selvä: "Tiedä, lapseni, että minulla on monta nimeä vaikka olen nimetön, minusta on paljon kuvia, vaikka olen kuvaamaton.

Te ymmärrätte kukin minua aina omista lähtökohdistanne käsin. (saastaisen mielenne mukaisesti)

Kaikki muuttuu ja pysyy ikuisesti samana, tästä ottavat viisaat vaarin.

Joka itsensä maailman kanssa pystyy sovittamaan, sovittakoon."

• YksiNimiYlitseMuiden

Vaikene JEESUKSEN nimessä!

Yhtäkään ihmistä EI 'soviteta MAAILMAN kanssa', maailma KATOAA JA SEN HIMO! kts 1.Johanneksen kirje 2:17 (Rk1938)

• temppelinpyhä

Esiintyykö Mikko Jumalana? Kuka tietää!

• tulivainmieleen

Voisiko Mikko olla toinen niistä säkkikankaaseen verhoutuneista julistajista?

• Anonyymi

Profetia tulee koetella ja sen näyttää aika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3392
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      2771
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1240
    Aihe