Koulutus ei ole kiinnostanut, mutta poikimaan on

ettänoin

37

379

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On kyllä nätti typy. Tuollaiselta kun löytyisi vielä mulattilapsia niin siinäpä täydellinen muija.

• EiSytytä

Ei mikään erityisen nätti. Aivan täydellisesti keskitasoa jopa hieman keskitason alapuolella.

• 833

Hyvä kun joku vaivautuu lisääntymään.

• loistava_keksintö

Ihan totta ! Kun katsoo nuita muslimi akkoja,kolme neljä on jo maailmassa ja täys latinki päällä juuri maailmaan tipahtamassa.
        Mutta eikö se niin ollut ,että pedofiiliprofeetta kehoitti maailman valloitikseen muslimit naisen kohdun avulla. Eitä ne kyllä toteuttavat ja valloitettavan maan asukkaat maksavat kaiken verorahoillaan.

• Joku paska on ähkinyt tuon naisen päällä. Miksi se paska ei elätä tuota naista vaan taas meni veronmaksajien piikkiin kun nainen päästi paskan ähkimään.

• vihatipunen

Mikse sua elätä joku vaan elät veronmaksajien rahoilla?

• vihatipunen

Jospa sinäkin olisit edes lukenut tuon jutun kokonaan, niin olisi valjennut sinullekin, että tuo nuori nainen on nyt töissä ja elättää ITSE itsensä ja perheensä.

• vihatipunen kirjoitti:

Mikse sua elätä joku vaan elät veronmaksajien rahoilla?

Minulla on oikeus elää veronmaksajien piikkiin sillä olenhan kunnollinen mies enkä mikään rikollinen paska jännämies

• vihatipunen
        Atm32 kirjoitti:

Minulla on oikeus elää veronmaksajien piikkiin sillä olenhan kunnollinen mies enkä mikään rikollinen paska jännämies

Eihän tuo äitikään mikään rikollinen ole?

• Kyllä nuo elämäm koululaiset YH-äidit tiedetään. Koulu oli tosi mälsää ja itsensä nussituttaminen jännäamiksilla paljon kivempaa. Kun sitten joku opo on yrittänyt selittää näille koulussa, että kouluun pitää hakea, että voi saada työttömyyskorvausta, nämä ovat olleet liian kiireisiä kaivamaan nenää, räpläämään kännykkää, pulisemaan, rääkymään "ET SÄ OO MUN ÄITI!!!" ja tupakoimaan vessassa. Niinpä elämäm koululaiselle YH-äidille tulee nyt kaikki täytenä yllätyksenä ja Ylen keharien mielestä tämä on esimerkki siitä, miten vaikeaa elämä on.

• vihatipunen

Onko seuraava lause mielestäsi jotenkin järkeenkäypä?

"Sittemmin hänelle on selvinnyt, että alle 25-vuotiaan kouluttamattoman nuoren tulee hakea opiskelupaikkaa, vaikka hänellä olisi vakituinen työ."

Siis vaikka olisi vakkarityö, pitää hakea opiskelupaikkaa? Ei käy mun järkeeni. "Ennenvanhaan" jotkut meni peruskoulusta suoraan töihin, en tiedä kuinka yleistä on nykyään mutta eihän tuossa ole kyllä mitään järkeä, että jos sitten jostain syystä alle 25 v. jäisi vakkarityöstään työttömäksi, ei saisi korvauksia koska ei ole opiskellut alle 25 vuotiaana.

• vihatipunen

Sullakin taitaa olla luetun ymmärtämisessä pahemman kerran vikaa vaikka insinööri oletkin...

• vihatipunen kirjoitti:

Onko seuraava lause mielestäsi jotenkin järkeenkäypä?

"Sittemmin hänelle on selvinnyt, että alle 25-vuotiaan kouluttamattoman nuoren tulee hakea opiskelupaikkaa, vaikka hänellä olisi vakituinen työ."

Siis vaikka olisi vakkarityö, pitää hakea opiskelupaikkaa? Ei käy mun järkeeni. "Ennenvanhaan" jotkut meni peruskoulusta suoraan töihin, en tiedä kuinka yleistä on nykyään mutta eihän tuossa ole kyllä mitään järkeä, että jos sitten jostain syystä alle 25 v. jäisi vakkarityöstään työttömäksi, ei saisi korvauksia koska ei ole opiskellut alle 25 vuotiaana.

Ne jotka ennen vanhaan menivät peruskoulusta töihin eivät ole enää alle 25-vuotiaita. Hyvä jos alle 45-vuotiaita. Vaara jäädä tyhjän päälle on nykyisin nuorilla niin suuri, että ne pakotetaan koulun penkille, jos eivät itse ymmärrä sinne hakeutua.

Tässä muuten Mila on "pamilainen": https://www.pamlehti.fi/uutiset/uutinen-pam-lehti/2016/04/mielenosoitus-makkarilla-ajoi-pikaruokatyontekijoille-parempaa-toimeentuloa.html

Tässä Mila on nuori ay-vaikuttaja: http://www.sak.fi/luottamushenkiloille/jutut/100-nuorta-ay-vaikuttajaa-2015-06-09

Tässä käydään läpi mm. Milan opiskeluhistoriaa: https://motiivilehti.fi/2016/erottua-550-muun-hakijan-joukosta/

Margit Kangasniemi näyttää pyörivän myös ay-kuvioissa.

Tässä toimittaja-isäpuoli Jouni Christian Nicolai Saltbacka pyörittää Joukkovoima ry:n facebook-sivua: https://m.facebook.com/groups/1596578830607313/permalink/1646102798988249/

• HC-ätmel kirjoitti:

Ne jotka ennen vanhaan menivät peruskoulusta töihin eivät ole enää alle 25-vuotiaita. Hyvä jos alle 45-vuotiaita. Vaara jäädä tyhjän päälle on nykyisin nuorilla niin suuri, että ne pakotetaan koulun penkille, jos eivät itse ymmärrä sinne hakeutua.

Tässä muuten Mila on "pamilainen": https://www.pamlehti.fi/uutiset/uutinen-pam-lehti/2016/04/mielenosoitus-makkarilla-ajoi-pikaruokatyontekijoille-parempaa-toimeentuloa.html

Tässä Mila on nuori ay-vaikuttaja: http://www.sak.fi/luottamushenkiloille/jutut/100-nuorta-ay-vaikuttajaa-2015-06-09

Tässä käydään läpi mm. Milan opiskeluhistoriaa: https://motiivilehti.fi/2016/erottua-550-muun-hakijan-joukosta/

Margit Kangasniemi näyttää pyörivän myös ay-kuvioissa.

Tässä toimittaja-isäpuoli Jouni Christian Nicolai Saltbacka pyörittää Joukkovoima ry:n facebook-sivua: https://m.facebook.com/groups/1596578830607313/permalink/1646102798988249/

Margit Kangasniemi on siis äiti.

• TasainenArvo
        HC-ätmel kirjoitti:

Margit Kangasniemi on siis äiti.

:D

Siis mitä vittua?! Sen äiti on joku koulutusneuvoja ja kellään perheessä ei ole tiedossa, että alle kaksvitosen pitää opiskella ammattiin...

• No kun ne poikii... Varsinkin kun niillä ei ole muuta tekemistä..

Harvoin on miehen ja naisen välillä keskustelua ilman seksuaalista jännitettä.

• Naisasialooser1

Totta, mutta monesti se jännite vain on yksipuolinen.

• koirathaukkuu

Kauhea haukkuminen vaikka nainen käy duunissa, hoitaa lapsensa ja ilmeisesti on kaikin puolin kunnon kansalainen. Se, ettei ymmärrä byrokratian rattaita, taitaa olla vain merkki tervejärkisyydestä.

• 194

Niimpä.

Vajakeilta-, kehareilta-, ym. vaikuttavat nämä "palstaviisaat", joilla näyttää olevan suuria vaikeuksia luetunymmärtämisessä.
        Kyseinen nainen käy töissä ja elättää itse perheensä. Piste.

Kuinkahan moni näistä "palstaviisaista" elää veronmaksajien piikkiin?

• RakkaudenSotamies

Vihatipunen sympatiseeraaa huoria elämänkoululaisia!

• 417

Nimimerkistäsi päätellen sinä teet niitä.

• valtakunta

Poikia samanlailla kuin minäkin. 31v ja viiden lapsensurpermami. Mies se tossa stressaa koulusta ja autosta.☹

• KelaJärjestääAnsoja

Minulle kävi noin jo 15 vuotta sitten. Kela on vainonnut omissa tiedoissaan roskasakiksi merkittyjä jo kauan. Tällaisten roskasakiksi merkittyjen on kaikkien pidettävä yhteyttä kelaan. Koska heitä ei pysty yksilöimään muuten. Näin ollen kaikki jotka ei vastaa Kelalle mitään pistetään kuseen. Vaikka sattuisivat jo olemaan töissä. Helpoin tyyli kelalle tämä käytäntö.

• JossainMuualla

Kela on jännä organisaatio.

Minulle tuli ilmoitus opintotuen lakkauttamisesta ja yhteydenottopyyntö.

Menin toki paikalle ja keskustelu oli hivenen koominen.

Jotenkin näin se meni:

Minä: Päivää, teiltä tuli kirje opintotuen lakkauttamisesta.
        Hän (pontevan tuntuinen täti) tutustuu kirjeeseen, naputtelee konettaan ja avaa sitten sanaisen arkkunsa.
        Hän: Niin. Teille ei enää makseta opintotukea.
        Minä: Tuota noin, kun tässä on nyt...
        Hän: Tässä ei ole mitään epäselvää. Teille ei enää makseta opintotukea, tuen saamisen ehdot eivät täyty.
        Minä: Aivan, mutta...
        Hän: Voitte tehdä valituksen, mutta pykälät ovat täysin selvät.
        Minä: Epäilemättä. Mutta kun en ole anonut tai minulle ei ole maksettu opintotukea viimeiseen seitsemään vuoteen. Valmistunutkin olen kolme vuotta sitten. Ja töissä olen ollut viimeiset seitsemän vuotta. Opintolainan olen maksanut takaisin.
        Hän: ?
        Minä: Mielestäni kirjeenne ei oikein anna aihetta toimenpiteisiin, mutta eihän sitä KELA:sta voi koskaan tietää...

Hän ilmoitti selvittävänsä asiaa.

Mitähän sanktioita sieltä voisi tulla?

• EhkäisyvälineetKeksitty

Mites noita lapsia muuten "putkahtelee" tosta noin vaan. Eikö elämänkoululainen kusipillu tyttönen osaa huolehtia ehkäisystä ?.

• OverNout

Älä muuta sano 😂

• LawyerHKI

Taitaa huorata ja teeskennellä tietämätöntö tahallaaaaaaa Huoraaaaaaaa

• että.silleen

Lukutaidoton, onko sulta jäänyt koulu kokonaan käymättä? TA-VAA TIE-TO-A!
        Neiti/äiti on ylioppilas ja ei ehtinyt käydä koulutusta loppuun asti perushoitajaksi... kun lapsi syntyi siihen.
        Tehnyt tilapäistöitä kyllä siihen tarvittavan määrän... saadakseen päivärahaa, mutt ikä ei riitä =alle 25v. jotta maksaisivat päivärahaa.
        Kun puuttuu se perustutkinto esim. lähihoitajaksi.
        Noilla tiedoilla ja taidoilla kuitenkin on töitä tehnyt!
        Oikeuden mukaistako?

• viha_pois

Onpa taas hirveää keskustelua. Miten ihmiset voivat vihata noin itselleen täysin tuntematonta ihmistä?

• 690

Sanos muuta. Jotakin heidän sielussaan on pilalla.

• JossainMuualla

Kyseessä lienee pelkkä ilkeys.

• H_ki

Ottamatta kantaa kuinka fiksua on ryhtyä yh-äidiksi tuossa iässä, niin eihän näissä säännöissä ole mitään järkeä:

- Alle 25-vuotias on velvollinen hakeutumaan koulutukseen, jollei hän ole suorittanut peruskoulun tai lukion jälkeistä, tutkintoon johtavaa, ammatillisia valmiuksia antavaa koulutusta.
      - Jos alle 25-vuotias jättää hakematta koulutukseen ilman pätevää syytä, hän menettää toistaiseksi oikeutensa työttömyysetuuteen.
      - Oikeus työttömyysetuuteen palautuu, muun muassa silloin, kun nuori on suorittanut ammatillisen tutkinnon tai täyttänyt 25 vuotta.

Tämäkin mimmi oli ollut ansiotyössä sen verran pitkään, että ansiosidonnaisen päivärahan ehto olisi täyttynyt.

• Jutussa tulee hyvin ilmi että kouluttamaton nainen saa työn heti ja naisia suositaan siinäkin kun niitä palkataan. Mies ei varmaan saisi töitä vaikka olisi ammatillinen tutkinto, itse en ole saanut töitä mitä olen hakenut.

• ex-sönkkö

Hienoa, että sai töitä. Se ei ole ihan itsestäänselvyys monelle kouluja käyneellekään mikäli ei kykene taipumaan ihan kaikkiin mahdollisiin vaatimuksiin. Kuten vaikka muuttamaan työn perässä tms.

• 101prosHetero

Työttömyysturvaetuudet. Ne on homoille

• Nero_patti

Repsistä. Kyseinen äippä tuli "muka" 2 kertaa vahingossa raskaaksi...mieshän ei ollut alunperinkään kiinnostunut tulemaan isäksi. Vtuttaa että nyt sitten vikistään yhoona kun itse itsensä kyseiseen tilaan halunnut.

Jännä muutenkin , että kyseisen henkilön piti opiskella lähärin lisäksi koirantrimmaajaksi ja jopa neurokirurgiksi. Että silleen.

Ja ay-aktiiviksi on itseään tituleerannut jo ennen kun päivääkään oli töitä tehnyt. Bitc* pliz!

Jännä että nyt on niin oltu tietämättömiä että ei heru työttömyyspäivärahaa ton ikäiselle! Sossun tuet on kyllä osattu oma-aloitteisesti hakea :-D

Kyllä tällaiset sossunelätit ottaa niin aivoon.

Whitetrash meininkiä todella.

• että.silleen

No tulikos kenellekkään mieleen että, kyse olisi ihan tahallaan haetusta esimerkistä Kelan:n mahdottomista säännöistä ja byrokratiasta?
      Kyseinen tapaus on "pikkasen" lavastettu ehkä, juuri sopivuutensa kautta... näyttää miten nurinkurisia sääntöjä ja säädöksiä on lakiin laadittu!

Naisen äiti jos tuntee toimittajan,niin vinkkasi sopivan malli esimerkin hänelle.
      Yksin huoltaja... niin jos ei ole naimisissa vaan avoliitossa ...voi sopivasti tulla äkkiä ns. yksinhuoltajaksi.
      Työpaikan toimittaja pystyy suhteillaan järjestämään kyllä sopivasti, eikä yksihuoltajalla ole vaikeuksia saada nopeasti tarhapaikkaakaan. Sossu pistää kyllä asuntotuki asiaan vauhtia.
      (virastot ovat yhteistyössä näiltä osin käsittääkseni, ettei tule maksettua tarpeettomasti sosiaalitukimaksuja)

Niin tuskin on ollut kenenkään elättinä, jos ei vanhempiensa ja avomiehensä, joka on velvollinenkin elättämään perhettään. Nainenhan on opiskellut ei vaan ole tutkintoa saavuttanut... vielä, mutt suunitelmissa on vielä sekin. Nyt käy töissä ja elättää perhettään, ja kasvattaa lapsiaan.
      Herrat ovat ystävällisiä ja lukevat koko artikkelin ensi kerralla! Yrittäkää edes ymmärtää... asioita voi tehdä eri tavoin ja hakea itselleen sopivimmat muodot.

Vähän toista vuotta sitten:
      Itse hain vakituista työtä työvoimatoimista vapaa päivänäni ja sen jälkikäteen tuli mulle ilmoitus ett pitää osallistua johonkin "itsensä markkinointi kursiin" xx-päivänä!
      ...Soitin ja kerroin etten minä voi tulla sille kurssille, kun mulla on 6h töitä silloin!
      -virkailija ilmoitti etten sitt pysty myöskään hakemaan vakituista työtä heidän kauttaan.
      - ja miksen muka pystyisi?
      - virkailija:Ainoastaan kurssin käyneet saavat päivä rahaa.
      - Siis mitä päivärahaa,en minä rahaa teiltä hakenutkaan,haluan vain vakituista työtä!
      -virkailija: miksi sitten tulet tänne jonottamaan.Ne työpaikat pitää hakea/löytää itse.
      Me teemme työvoimapoliittisia päätöksiä, emme me hae työpaikkoja työttömille.
      Mulla oli ikääkin yli 25v ja muutama tutkintokin kuorma-autokortti... muttei itseni markkinointi kurssia käytyä... tai jotain siihen viittaavaa se oli.... heh heh.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      318
      3750
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2058
    3. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      100
      1703
    4. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      45
      1674
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      109
      1422
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      145
      1215
    7. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1156
    8. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      82
      1123
    9. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      964
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      74
      894
    Aihe