Mitä kännykkäsi kertoo sinusta?

59

50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4998

Kännykkäni kertoo minusta sen, että olen pihi, enkä juurikaan välitä tekniikasta, sillä lapset työntävät vanhat kännykkänsä minulle kiertoon.

• ex-sönkkö
    • "Kahvipöytäkeskusteluissa kiistellään usein älypuhelinten käyttöjärjestelmien paremmuudesta."

No ei kyllä todellakaan kiistellä. Ketään ei kiinnosta. Käytän iPhonea ja kirjoitan koodia Androidille.

• Enpä ole minäkään kuullut edes meidän firman koodareiden moista puhuvan. Tuntuu olevan enempi tunne- kuin järkiasia. Ainakin itselleni.

• Hämärän_rajoilta

Kännykkä ei kerro ihmisestä mitään, mutta "artikkeli", jossa mukahuomaamatta esitetään ainoina vaihtoehtoina vain nuo kaksi jättiläistä, kertoo paljon globaalien suuryritysten mainoksiksi valjastetusta mediakentästä. Nokia 6310i:stäni en luovu.

• Androidia käyttää aika moni kännykän valmistaja ja jos Androidin ja IOS:n yhteenlaskettu markkinaosuus on 98%, niin ei tässä kovin suurta joukkoa enää syrjitä. Microsoft olisi jo lopettanut kaikkien puhelinten tekemisen ilman mainoslausettaan: "Windows toimii kaikilla laitteilla." Puhumattakaan pienemmistä valmistajista.

• Ex----------PUA

No nyt on kyllä melkoinen saavutus. :D

Mutta sen verrran on sinussakin pienporvarin vikaa, että on näemmä i-malli. ;D

• Hämärän_rajoilta
        Ex----------PUA kirjoitti:

No nyt on kyllä melkoinen saavutus. :D

Mutta sen verrran on sinussakin pienporvarin vikaa, että on näemmä i-malli. ;D

Ylioppilaslahjaksi reilut 13 vuotta sitten sain, ja on ensimmäinen puhelimeni. Hyvän todistuksen ja kirjoitusten tulosten perusteella edessäni välkehti loistava tulevaisuus, joten "bisnesmalli" oli vanhempien mielestä loogista.

Eihän se sitten ihan niin mennyt. Niinpä eräänlaisena synekdokeena muulle paikalleen pysähtyneelle elämälläni kännykkäkään ei ole muuttunut. (Vielä enemmän symboliikkaa voi löytää rannekellostani, jonka myös sain ylioppilaslahjaksi. Myös tämän hillityn näköisen titaanikronografin oli tarkoitus sopia tulevaan tyyliini. En ole vuosikausiin käyttänyt kelloa, koska en ole sitä mihinkään tarvinnut, ja patteri on luonnollisesti loppunut aikapäiviä sitten. "Pienentyy mun ympär' elon piiri; aika seisoo, nukkuu tuuliviiri", kuten Leino asian ilmaisi.)

• Olen ostellut Samsungin lippulaivamalleja siinä vaiheessa kun ne ovat niin vanhoja, että hinta on kohtuullinen persaukiselle. Jos talous olisi paremmassa kunnossa niin multa löytyis varmaan aina markkinoiden paras puhelin. Suosin Androidia, sillä muokattavuus ja mahdollisimman suuri sovellusvalikoima on mulle tärkeää. En ole oikein käsittänyt mikä ihmisiä iPhonessa kiehtoo, vaikka onhan se eräänlainen statussymboli korkean hintansa vuoksi. Mutta aivan ylihinnoiteltuja omasta mielestä. Tuo juttu pitää mielestäni kohtuu hyvin paikkansa.

Kännykkäni kertoo noin sadan sovelluksen määrällä ja aina tyhjällä akulla musta, että olen pahimman luokan älypuhelinriippuvainen jolla ei ole muuta elämää.

• Jos Samsungin S7 maksaa 800€, niin ei se ainakaan hinnassa iPhonelle häviä. Eikä sillä, ettäkö minä mitään merkkiä tässä haluaisin puolustella.

• NäinMeillä

"En ole oikein käsittänyt mikä ihmisiä iPhonessa kiehtoo"

Helppo ja huoleton käyttö. Suuri osa ei tarvitse kovin suurta muokattavuutta. Se on lähinnä tekniikasta innostuneiden heiniä ja se heille suotakoon. Andoroidia voi paremmin "harrastaa", Applea vain käytetään.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Jos Samsungin S7 maksaa 800€, niin ei se ainakaan hinnassa iPhonelle häviä. Eikä sillä, ettäkö minä mitään merkkiä tässä haluaisin puolustella.

No Applella on mielestäni heikompi hinta-laatu-suhde kuin Android-malleilla yleisesti eikä juurikaan halpoja malleja. Uusimmat lippulaivamallit taitavat tosiaan olla kummallakin samaa hintaluokkaa vaikka Androidilta löytyy myös One Plus 3:n kaltaisia ihmeluureja.

• 1säpappa
        NäinMeillä kirjoitti:

"En ole oikein käsittänyt mikä ihmisiä iPhonessa kiehtoo"

Helppo ja huoleton käyttö. Suuri osa ei tarvitse kovin suurta muokattavuutta. Se on lähinnä tekniikasta innostuneiden heiniä ja se heille suotakoon. Andoroidia voi paremmin "harrastaa", Applea vain käytetään.

Älypuhelimet ovat liian suuria ja turhan kovia akkusyöppöjä.

Käytän paljon nettiä, mutten tee netillä yhtään mitään kun lähdet pois kotoota.

Tuon tutkimuksen mukaan jokaisella kai sitten on kännykkänä älypuhelin. Mulla ei, mulla on vain kännykkä joka toimii, toimii ja toimii, eikä vie turhaa tilaa taskusta.

• 1säpappa kirjoitti:

Älypuhelimet ovat liian suuria ja turhan kovia akkusyöppöjä.

Käytän paljon nettiä, mutten tee netillä yhtään mitään kun lähdet pois kotoota.

Tuon tutkimuksen mukaan jokaisella kai sitten on kännykkänä älypuhelin. Mulla ei, mulla on vain kännykkä joka toimii, toimii ja toimii, eikä vie turhaa tilaa taskusta.

Joskus sitä tulee mietittyä, että voisi välillä yrittää pärjätä vanhalla Nokialaisella jonka akku kesti aktiivikäytössä viikon, mutta ei sitä pärjäisi enää ilman välitöntä nettiyhteyttä, nopeaa kalenteria, muistiota ja Gmailia puhumattakaan muista elämää helpottavista sovelluksista.

• Ei pidä.. On ollut iphonea, lumiaa, honoria.. Lumiaan en kyllä koske enää x)

• Äädämi11111

iPhone tietysti. Laumasieluisuus ei pidä paikkaansa, koska enemmistö saa pillua ja minä en.

• asfaltti-ihottumaa

Kännykkäni lensi naamapuoli edellä katuun baari-illan päätteksi.

• VanhaMalli

Mitä viime vuosikymmenellä hankittu simpukkapuhelin minusta mahtaa kertoa?

• Kuulut vissiin palstan "ennen kaikki oli paremmin"-kerhoon.

• Minulla on nokia 215 ja se on atm puhelin

• tytötkyselee

Miksi et osta uutta kun olet rikas?

• No se on uusi puhelin, jotain 1,5 kk sitten ostin.

• hyväminulle

Halpa peruskännykkä.

• superhyperAtm

Lankapuhelin

• Ex----------PUA

"Tilastoista selvisi myös, että naisilla oli kaksi kertaa niin paljon iPhoneja kuin Androideja.

Ehkä hieman yllättäen tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että Apple-väki on laumasieluja.

Applen iPhonen käyttäjät sen sijaan pitivät tärkeänä sitä, että heillä on niin sanotusti viimeistä huutoa oleva puhelin."

"naisilla oli kaksi kertaa niin paljon iPhoneja kuin Androideja."

"naisilla"

Yllätyitkö?

Minä en.

• TotuusSattuu

""Tilastoista selvisi myös, että naisilla oli kaksi kertaa niin paljon iPhoneja kuin Androideja.
        Ehkä hieman yllättäen tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että Apple-väki on laumasieluja."

Tai sitten sen että iPhonessa on enemmän naisia mielyttäviä ominaisuuksia kuin Android-puhelimissa?

• TotuusSattuu kirjoitti:

""Tilastoista selvisi myös, että naisilla oli kaksi kertaa niin paljon iPhoneja kuin Androideja.
        Ehkä hieman yllättäen tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että Apple-väki on laumasieluja."

Tai sitten sen että iPhonessa on enemmän naisia mielyttäviä ominaisuuksia kuin Android-puhelimissa?

Se tutkimus ymmärtääkseni koskee Jenkkilää ja oliko siinä vain runsaat seitsemääsataa ihmistä, mikä ehkä hämää vähän tulosta. Jenkkilässä iPhone on suosittu erityisesti naisten keskuudessa ja minun tietääkseni emämaassaan Apple on paljon suositumpi kuin esimerkiksi Euroopassa. Suomeen en johtopäätöksiä vetäisi kyseisestä artikkelista, vaikka tunne paljon iPhone-bööniä, jotka ovat suomalaisia. Ei se Apple-väki välttämättä ole laumasielujen joukko! :D

• Ex----------PUA
        TotuusSattuu kirjoitti:

Ei vaan nainen on joukkosieluinen muotien perässäjäjuoksija, joka arvostaa rahaan ja statukseen, sekä ulkokuoreen viittaavia ominaisuuksia niin miehissä kuin puhelimissakin.

Ominaisuudet eivät niinkään kiinnosta, paitsi miehessä se että sitä voi käyttää mahdollisimman laaja-alaisesti hyväkseen, ja puhelimessa se että saa töröhuulia kuvia instaan ja tinderiin.

• Ex----------PUA kirjoitti:

Ei vaan nainen on joukkosieluinen muotien perässäjäjuoksija, joka arvostaa rahaan ja statukseen, sekä ulkokuoreen viittaavia ominaisuuksia niin miehissä kuin puhelimissakin.

Ominaisuudet eivät niinkään kiinnosta, paitsi miehessä se että sitä voi käyttää mahdollisimman laaja-alaisesti hyväkseen, ja puhelimessa se että saa töröhuulia kuvia instaan ja tinderiin.

"Ei vaan nainen on joukkosieluinen muotien perässäjäjuoksija, joka arvostaa rahaan ja statukseen, sekä ulkokuoreen viittaavia ominaisuuksia niin miehissä kuin puhelimeissakin."

Tämähän halventaa naisia, jotka eivät ole mitään perässäjuoksijoita, jotka muutamaa harvaa lukuunottamatta eivät arvosta, sillä tavalla rahaa ja statusta kuin kirjoittaja väittää.

Sitä paitsi linkin artikkeli on amerikkakeskeinen, sillä Euroopassa iPhonen markkinaosuus on noin puolta pienempi kuin Yhdysvalloissa. Linkki kertoo ennen kaikkea Jenkkien mieltymyksistä ei eurooppalaisten. IPhone on tosi suosittu lähinnä Austraaliassa ja Pohjois-Amerikassa. Apple-laumasieluisuus naisten keskuudessa ei siis välttämättä edes koske Eurooppaa ja Suomea! :D

http://www.phonearena.com/news/Kantar-Apples-iPhone-is-losing-market-share-in-the-US-Europe-and-China_id79971

• Ex----------PUA
        SININEN.ENKELI kirjoitti:

"Ei vaan nainen on joukkosieluinen muotien perässäjäjuoksija, joka arvostaa rahaan ja statukseen, sekä ulkokuoreen viittaavia ominaisuuksia niin miehissä kuin puhelimeissakin."

Tämähän halventaa naisia, jotka eivät ole mitään perässäjuoksijoita, jotka muutamaa harvaa lukuunottamatta eivät arvosta, sillä tavalla rahaa ja statusta kuin kirjoittaja väittää.

Sitä paitsi linkin artikkeli on amerikkakeskeinen, sillä Euroopassa iPhonen markkinaosuus on noin puolta pienempi kuin Yhdysvalloissa. Linkki kertoo ennen kaikkea Jenkkien mieltymyksistä ei eurooppalaisten. IPhone on tosi suosittu lähinnä Austraaliassa ja Pohjois-Amerikassa. Apple-laumasieluisuus naisten keskuudessa ei siis välttämättä edes koske Eurooppaa ja Suomea! :D

http://www.phonearena.com/news/Kantar-Apples-iPhone-is-losing-market-share-in-the-US-Europe-and-China_id79971

Naiset halventavat ihan itse naisia. Minä vain osoitin sen tutkimustuloksella.

Ja olen aika varma että tuo tulos pätee Suomessakin.

• Tärkein ominaisuus kännykässä on että sen hankkimisesta tai käyttämisestä ei joudu maksamaan arvonlisäveroa. Toiseksi se tuskin voi olla mikään Apple, koska minulla on tapana kantaa puhelinta taskussa ja Applen puhelin ei käsittääkseni sovi standarditaskuihin vaan Applelta pitäisi ostaa erikseen Apple-taskut.

• Luin linkin artikkelin - eikä se välttämättä kerro juuri muista kuin iPhonen käyttäjistä jotain. Itselläni on Samsung S5 eli muutaman pari vuotta vanha puhelin, sillä ei ole ollut tarvetta ostaa uudempaa, kun entinen on pelannut hyvin. Sitä paitsi osin Samsung S6 oli esimerkiksi huonompi kuin aikaisempi malli. Mielenkiintoisin puhelin on ehkä nyt Samsung Note 7! :) Valitettavasti se on vähän turhan iso kämmenelle!

Minusta puhelimeni kertoo lähinnä sen, että pidän Androidia parempana vaihtoehtona kuin Applen järjestelmää! Onko täällä vannoutuneita Apple-faneja?

• Note 7 on tosi mielenkiintoinen kun koskaan et tiedä koska se päättää räjähtää :D

• ageless_stranger kirjoitti:

Note 7 on tosi mielenkiintoinen kun koskaan et tiedä koska se päättää räjähtää :D

Kun näin tiedot siitä niin se oli silloin ihan OK! Kyllä ne saavat sen korjattua pian! Mahtava 3500 akku, joka kunnossa ollessaan tekee siitä hyvän! Apple malleissa ei ole noin kestäviä akkuja minun tietääkseni!

Odotelleean ne niin ne korjaavat vian - niin ei tarvitse pelätä räjähtämistä! ;S

• SININEN.ENKELI kirjoitti:

Kun näin tiedot siitä niin se oli silloin ihan OK! Kyllä ne saavat sen korjattua pian! Mahtava 3500 akku, joka kunnossa ollessaan tekee siitä hyvän! Apple malleissa ei ole noin kestäviä akkuja minun tietääkseni!

Odotelleean ne niin ne korjaavat vian - niin ei tarvitse pelätä räjähtämistä! ;S

Eiköhän. Mutta melkoisen kolauksen tuo akkuhässäkkä on tehnyt Samsungin maineelle.

Note 7 vaikuttaa kyllä muuten mielenkiintoiselta mallilta, mutta mustakin tuo oli muistaakseni jo liian suuri omaan makuun.

• ageless_stranger kirjoitti:

Eiköhän. Mutta melkoisen kolauksen tuo akkuhässäkkä on tehnyt Samsungin maineelle.

Note 7 vaikuttaa kyllä muuten mielenkiintoiselta mallilta, mutta mustakin tuo oli muistaakseni jo liian suuri omaan makuun.

Kaksi käsin minä ilmeisesti käytän sen jotain seuraajaa Note 9:ää tai jotain muuta. Ehkä tulevaisuudessa hankin Samsung Galaxy Note:n. Minulla oli vuosia sitten Note 2 älypuhelimenani eli jotain kokemusta on. Käytin Note 2:ta kaksi käsin, vaikka olen aika isokokoinen ja minulla on jokseenkin uloittuvat sormet. :)

En tiedä onko tuo akkujuttu niin suuri menetys Samsungin maineelle, jos nopeasti korjaavat virheen pois!

• 1säpappa

Mun mielestäni jo älypuhelin itsessään kertoo laumasieluisuudesta.

• En tiedä kertooko se laumasieluisuudesta. Itsekin olen saanut kiittää siitä, että monesti olen päässyt tössässä olessani tänne kirjoittelemaan, kun on ollut älypuhelin mukana. Itse asiassa olen nytkin kannettavalla älypuhelimen kautta netissä. Minulla ei ole enää nettitikkua, reitintä tai mitään modeemi vaan kaikki nettitoimintani kotona tai menossa tapahtuu älypuhelimen kautta! On se vaan niin kätevä, tuo, älypuhelin! :D

• Ei vaan siitä että ihminen on kiinnostunut helpottamaan elämäänsä uuden tekniikan luomilla mahdollisuuksilla. Niiden ihmisten kohdalla, jotka eivät osaa hyödyntää monipuolista sovellusvalikoimaa vaan käyttävät älypuhelinta vaan soittamiseen ja tekstaamiseen kyse voi olla laumasieluisuudesta (älypuhelin on oltava, koska muillakin on).

• 1säpappa
        ageless_stranger kirjoitti:

Ei vaan siitä että ihminen on kiinnostunut helpottamaan elämäänsä uuden tekniikan luomilla mahdollisuuksilla. Niiden ihmisten kohdalla, jotka eivät osaa hyödyntää monipuolista sovellusvalikoimaa vaan käyttävät älypuhelinta vaan soittamiseen ja tekstaamiseen kyse voi olla laumasieluisuudesta (älypuhelin on oltava, koska muillakin on).

En nyt vain keksi mitä elämäni osa-aluetta älypuhelin helpottaisi millään lailla.

• 1säpappa kirjoitti:

En nyt vain keksi mitä elämäni osa-aluetta älypuhelin helpottaisi millään lailla.

Noin jotkut aikoinaan sanoivat autoista, telkkarista ja tietokoneestakin. Että elettiin sitä ennenkin, sähköttömässä ja sisävedettömässä torpassakin.

• 1säpappa
        Ratikkakuski kirjoitti:

Noin jotkut aikoinaan sanoivat autoista, telkkarista ja tietokoneestakin. Että elettiin sitä ennenkin, sähköttömässä ja sisävedettömässä torpassakin.

Onhan se niinkin. En silti halua väkisin keksiä itselleni tarpeita, joita sitten täytyisi tyydyttää.

• 1säpappa kirjoitti:

Onhan se niinkin. En silti halua väkisin keksiä itselleni tarpeita, joita sitten täytyisi tyydyttää.

Joo, turhaa on hankkia mitään uutta vain siksi, että sellaista on tarjolla ja muillakin on. Mutta tuosta kommentistasi tuli mieleen monet ihmiset, jotka enempi periaatteen vuoksi vastustavat monenmoista. Kuten ihminen, joka maksaa lankapuhelimensa liittymästä yli 20€:n kuukausiperusmaksua, vaikka perusmaksuttoman kännykän saisi parilla kympillä. Mutta kun ei tarvitse...

• 1säpappa
        Ratikkakuski kirjoitti:

Joo, turhaa on hankkia mitään uutta vain siksi, että sellaista on tarjolla ja muillakin on. Mutta tuosta kommentistasi tuli mieleen monet ihmiset, jotka enempi periaatteen vuoksi vastustavat monenmoista. Kuten ihminen, joka maksaa lankapuhelimensa liittymästä yli 20€:n kuukausiperusmaksua, vaikka perusmaksuttoman kännykän saisi parilla kympillä. Mutta kun ei tarvitse...

Mutta mullahan maksut menee juuri toisinpäin. Peruskännykän saa halvemmalla ( ≈30 €) kuin halvimmankaan älypuhelimen ja myös sen käyttömaksu on edullisempi. Mulla esmes kun kympillä lataan puheaikaa, niin se riittää vähintään kahdeksi kuukaudeksi.

No toisaalta maksan kotinettiliittymästäni sitten erikseen 16.90 €/kk.

• samsungnokiaapple

suppea, empiirinen tutkimukseni osoitti kännykänkäyttäjien mahtailevan kännykän kuoren värillä, ei niinkään merkillä, paitsi jos oli iphone. kaikille yhteinen piirre oli halu pitää kustannukset kurissa prepaidia käyttämällä

• Luolasukeltaja

Mjoo

Kännykkäni ei kerro minusta mitään sellaista, jota en sille kerro. Eli kännykkäni tietää minusta kaiken.

Satuin "kadottamaan" kännykkäni tässä tovi sitten, ja hetki havaitussa aamussa oli ontto: no phone.

Ensimmäinen ajatus oli se että kuinka hyvin olin lukinnut sen.

Tämän ajatuksen jälkeen otin käteeni seuraavan. Kutsun sitä "bilepuhelimeksi^.

(Naurua)

• Ikis__M

tuohan on nätti :D Useimmat kyllä varmaan tuollakin pärjäisi.

• Ikis__M kirjoitti:

tuohan on nätti :D Useimmat kyllä varmaan tuollakin pärjäisi.

Tulee mieleen entinen työkaverini, jonka vakituisen paikan perin, kun se jäi eläkkeelle 90-luvun puolivälissä. Silloin Nokian 2110 oli tekniikan huippua ja sillä oli sellainen työkännykkänä. Kun se pärähti soimaan, kaveri otti puhelimen suurieleisesti taskusta ja laittoi ylösalaisin korvalleen. Olisi sekin vissiin tuolla pärjännyt. :-)

• Ikis__M

Mitähän se nyt kertoisi? Koko kertoo sen että tykkään että sen pitää sopia taskuun, näytönsuojalasi sen että haluan käyttää sitä jonkin aikaa ostettuani, vedenpitävyys sen että parin kännykän mentyä rikki kosteuden vuoksi olen oppinut jotain, malli sen etten tarivtse ihan uusinta uutta mutta sen verran uuden ettei ihan heti tarvitse vaihtaa, hintaluokka sen etten brassaile mutten myöskään osta ihan halvinta. Siinäpä ne taisi tulla tärkeimmät.

• Ex----------PUA

Mahtaakohan Ratikalla olla muuten myös puhallettava puhelin? ;D

• Ikis__M
        Ex----------PUA kirjoitti:

Ratikkahan tosiaan ei ketjussa paljasta puhelimensa mallia. Luulen että jospa onkin nyt luopumassa puhallettavasta ja on saanut rouva ratikalta luvan hankkia ihan "oikean" puhelimen niin nyt hieman epävarmana valkoritarina koettaa nuuskia mikä olisi palstan naisten mielestä hyvä ja hankkii sitten semmoisen :D

Minulla on kaikki puhallettavaa tai puhallettua. :-)

• Ikis__M kirjoitti:

Ratikkahan tosiaan ei ketjussa paljasta puhelimensa mallia. Luulen että jospa onkin nyt luopumassa puhallettavasta ja on saanut rouva ratikalta luvan hankkia ihan "oikean" puhelimen niin nyt hieman epävarmana valkoritarina koettaa nuuskia mikä olisi palstan naisten mielestä hyvä ja hankkii sitten semmoisen :D

Ketjuhan olisi mennyt ihan pilalle, jos olisin heti kertonut, mikä luuri minulla on. Keskustelu olisi personoitunut turhan takia.

• Ex----------PUA
        Ikis__M kirjoitti:

:D

Ei mutta sitten se on 100 varmasti Apple, koska naiset kuitenkin ajattelevat vain ja ainoastaan negatiivista valkoritareista, jotka eivät käytä samoja puhelimia kuin he.

:D

Ei mutta sitten se on 100 varmasti Apple, koska naiset kuitenkin ajattelevat vain ja ainoastaan negatiivista valkoritareista, jotka eivät käytä samoja puhelimia kuin he.

No perustelut on ainakin kohdallaan. :-)

• Ainakin sen, että mun ei tarvi päästä sillä nettiin

• vanhanaikainenko

Entäs jo on lankapuhelin?

• Katsoin juuri huvikseni, että Elisan lankaliittymän kuukausimaksu on 22€ ja puhelutkin maksaa aivan helvetisti. Hyvä valinta, jos on ylimääräistä rahaa, niin kuin vaikkapa eläkeläisillä. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe