Pakolaisia alkaa taas virrata Venäjän kautta Suomeen. Hallitus tekee pahan virhearvioinnin.
http://www.iltasanomat.fi/paakirjoitus/art-2000001255959.html?ref=rss
Suomi ei neuvottele jatkoa rajasopimukselle
8
152
Vastaukset
- Lisääresursseja
Otetaan Venäjästä mallia, tehostetaan rajavalvontaa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015082320225069_uu.shtml - Stuppi
"tuppeensahattu" Vanhanen oli tv:ssä viisastelemassa että jos pakolaisia alkaa tulemaan niin aletaan heti taas neuvottelemaan sopimuksesta. Siinä välissä ehtii taas parikymmentätuhatta loista maahan, joten tulee taas miljardikokeilu jonka veronmaksajat kustantavat.
Kaikki tämä siksi että Venäjä ei pääse nöyryyttämään suomen hallitusta sillä että Suomella on rajavalvotapiste jonka läpi ei pääse muiden eu-maiden kansalaiset.
Hallituksen toiminta täyttää maanpetoksen tunnusmerkit.- Vetää.kelkkaa.edestakais
Joku raja poliitikoille, niiden kermaperseoloa ei uhkaa mikään, sen sijaan suomalaisten olotilaa kyllä uhkaa, joka ikinen päivä.
Pitääkö nuo poliitikot pistää ns. "päineen pölkylle"? Vai mistä on kyse taa?. Kuka maksaa, mikä on syy viitvyttelyyn ja laverteluun? Vanhanen vetää ihmisiä höplästä, näin ei toimita todellakaan Suomessa, Venäjän raja on arvaamaton. Älkää uskoko sanaakaan, vaaditaan "päitä pölkylle, elllei muu auta!" Kova kovaa vastaan!
Sipilän ym. poliittiset päättäjät "riviin ja montun reunalle, ellei järki kasva", sanoisi Antero Rokka, Tuntemattoman kovin sotamies.
Antero Rokka
https://fi.wikipedia.org/wiki/Antero_Rokka
"Rokka henkilönä
Antti Rokka on yli 30-vuotias maanviljelijä Karjalankannakselta, jossa hänellä on vaimo ja kolme lasta. Alikersantti Rokka saapuu konekiväärikomppaniaan täydennyksenä syksyllä 1941 sotamies Suden kanssa. Toisin kuin muut hänen yksikössään Rokka ja Susi ovat jo vanhempia miehiä. Rokka oli mukana jo talvisodassa Kannaksen taisteluissa.
Rokka osoittautuu erityisen kyvykkääksi taistelijaksi ja mm. ottaa vangiksi neuvostoliittolaisen kapteenin ja tuhoaa kokonaisen vihollispartion. Muodollista kuria kunnioittamaton Rokka joutuu lukuisiin kahnauksiin päällystön kanssa, erityisesti jyrkän ja pedantin komppanianpäällikön luutnantti, myöhemmin kapteeni ja majuri, Lammion kanssa.
Toisaalta Rokka tulee hyvin toimeen vänrikki, myöhemmin luutnantti, Vilho Koskelan sekä vänrikki, myöhemmin luutnantti ja kapteeni, Kariluodon kanssa. Hän haavoittuu sodan loppuvaiheella, ja toimii ainakin sotamies Hauhian kouluttajana."
Wikiquote: Tuntematon sotilas
https://fi.wikiquote.org/wiki/Tuntematon_sotilas
Lammio sanoisi Vanahasille:
"Kuulkaahan, minä en ole mikään hyvä mies, vaan teidän esimiehenne, ja te teette niinkuin teitä käsketään."
Muut upseerit sanoisivat tuolle:
"- Antaahan tyttö, jos se äitiinsä tulee, ja jos se taas isäänsä tulee, niin suorastaan pyytää. (Kaarna)
- Sopii sopii, aina epäillä sopii, mutta tankki se on siitä huolimatta. Mutta kas, kas kun tulee marjoja. Niin on kukkasta että. (Kaarna)
Koitetaanhan uudelleen, vänrikki. Kyllä se lähtee. (Kaarna)
- Mikäs täällä? Mitä minä näen? Nyt, nyt te olette vallan erehtyneet. Ai...jaaai poojaat, poojaat. Ei sotaa näin käydä...Eheei. Eheei. Ei tämmösestä sodasta tule niin mitään. Mennäänpäs mokoman suon yli, että heilahtaa. Siellä jo toiset ovat naapurin asemissa. (Kaarna)
- Sanokaa mitä sanotte...tankki se on...piru...vie (Kaarna)
- Ei saa jäädä tuleen makaamaan! (Kariluoto)
- Mikäs se pahan tappas? (Kariluoto)
- Jumalauta, luutnantti! Kapinaa... Tahallista vihollisen auttamista. Minä käskin tuoda kaluston. Konekiväärlimiehet ovat konekiväärlimiehiä eivätkä lääkintämiehiä. Te olitte pataljoonan komentaja, ettekä mikään apusisarl... (Karjula)
- Perlkele. Nyt tarvittas rlakettitorljunta-aseita. (Karjula)"
Hietanen sanoisi Vanhaselle:
"- Ei jumalaut! Mää en millä lakkaa ihmettelemäst millai mies pitä kaike romu takanas. Kui helvetin taval sitä voi oikke rakasta rätei ja lumpui. Jokku rakastava nätei flikoi, ja sen mää kyl ymmärrä, mut kuin helvetin taval rätei. Ei, mää ole mahdottoma hämmästyny. Mää ihmettelen oikke kauhiast tämmöst ja ole niinkun klapil päähä lyöty.
- Tulta munil!"
Ja kovin kundi Rokka tuumaisi Vanhaselle:
"- Myö ei olla tääl kuolemas vaan tappamas.
- Katsoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikoillais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."
Lehto
" - Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.
- Saatanan paskiainen! Mitä sä siinä irvistelet?!
- Voi rupee poraamaan, kurja!
- Ei täällä auta itku. Saatanallinen ralli päälle vaan. Se on raakaa peliä kun hevoset nai, siinä tanner jyskää ja aitaa kaatuu.
- Olosuhteisiin nähten olis suotavaa, että sä et potkaisisi sitä mun pakkiani nurin! (Lehto komppanian vääpelin sanottua, että olosuhteisiin nähten ruoka on hyvää)
- Saatana, minun tekisi mieleni vetää sinua, mutten ilkeä.
- Minä en jumalauta pelkää tuommoista kekkulia!
- Jos kiduttamatta tapetaan niin kuinka vaan.
- Saatanan kierosilmä, tähtää alemmaksi!
- Ettekö te saatanan naattikorvat kuule. Ampukaa tänne... asemaan... huudon suuntaan... kiväärini...aaahh...
- Ettekö te saatanat saa henkeä pois?"
Lahtinen
"- Uraliin vaan pojat niin että nuppi tutisee.
- Perkele - sehän ampuu ihmisiä!
- Ei tainnut tulla paraatimarssia Uraliin.
- Helevetin keskonen se siinä kukkoilee... senkin riukusääri!
- On, on perkelettä. Tulis kuula ja tappas. Kyllä sitten pitää olla hommaa. Minä sanon, että jos jostakin tulis vielä semmonen ihminen, jonka päätä ei ole ihan kokonansa tällä koohotuksella sekotettu. Kun isot miehet vetelee tämmöstä perkeleen kelkkaa pitkin mettiä edestakasin...
- Totta kai sitä ammutaan. Ei sunkan tässä kukaan rupee sormi
- Eurokansalainen
No julkisuuteen ei ole annettu muuta tietoa kuin että tilanne on stabiili Suomen-Venäjän rajalla , joten erillistä rajoitussopimusta ei tarvits.
Tosiasiahan on myös se että nuo kaksi raja-asemaa ovat kyllä vihoviimeisiä reikiä mistä kansainvaellus voisi kulkea tänne länteen, vaikka sieltä muutama tuhat pääsikin lirahtamaan viime talvena. Varsinaiset massaylityspaikat etelämmässä ovat olleet ilman yällaisia erillisiä sopimuksia koko tämän ajan.
Voi olla myös niin että kyseessä saattoi olla yksityisestä bisneksestäkin kyse viime talvena ja nyt nuo liikemiehet ovat jo pukkaamassa koiranputkea?
Vaikea Venäjästä mitään varmaa sanoa mutta mikäili minä olisin ulkoministeri niin olisin kyllä uusinut sopimuksen venäläisten kanssa , mikäli hinta olisi edelleenkin noinkin edullinen meille varmuudesta ettei yllätyksiä tule. - valoavarjoayössä
Järjenvalo on sammunut lopullisesti.Kauhuskenaario;Vanhanen pressaksi,Rinne PM,Vihervassarit ja vasemmisto hallituksessa.Rajat apposen ammollaan.Mitä me suomalaiset olemme tehneet ansaitaksemme tämän nykymenonkin?Voiko joku valaista.
- ff432ssaq
Ja vielä kaupan pälle, EU:n "joulukinkku Suomelle", Olli rehn?
- RautaaRajalle
Ei muuta kuin armeija rajoille ampumaan kaikki maahantunkeutujat. Tilannetta voi verrata laittomien maahantulijoiden hyökkäyksesi suomeen..
- Tehokkain
Miksi ei rakenneta muuria?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472467
- 1761694
- 921588
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6895- 68861
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745