Jeesus on lohdutus surussa

surusydän

Rakkaani meni pois joitakin kuukausia sitten.Yllättäen.Rakastin ja rakastan miestäni syvästi. Hän oli kuollessaan 50v. Olen kokenut paljon
menetyksiä elämäni aikana.
Mutta olen tullut tuntemaan Hänet,joka on kuolemaakin väkevämpi.
Hän on Jeesus. Jeesus on kantanut minua surun pimeinä hetkinä.
Tänäänkin oli itkuinen päivä, ja pidin rintaani vasten mieheni paitaa,jossa on hänen tuoksunsa.
Ei näitä rivejä voi itkemättä kirjoittaa.Kirjoitan lopuksi tähän runon,joka oli hautajais-seppeleessä:Lähdit tänään,lähdit pitkälle matkalle,
jolta ei ole paluuta.
Muistan vieläkin sammuvan katseesi ja kätesi herpaantuvan otteen
kädessäni.
Muistan tuskan,joka tulen liekkinä vihlaisi sydäntäni.

5

140

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surusydän

Minä en yleensä kirjoittele tänne ja nyt kirjoitin,mutta en saanut vastakaikua keneltäkään....olisin halunnut vaihtaa ajatuksia,joka on myöskin menetyksen kokenut.Jeesus on tietenkin kantava voima minulle tässä surussa,mutta kaipaan myös lähimmäistä ,jonka kanssa vaihtaa ajatuksia.Olen suruni keskellä tukenut ystäviäni,joilla on vaikeaa,mutta sellaista rinnalla kulkijaa,jolla oikeasti olisi aikaa ja lähimmäisen rakkautta on jotenkin vaikea löytää....jokaisella on tietenkin omat surunsa......Jouduin luopumaan myös rakkaani ja minun yhteisestä kodista(vuokra-asunto) ja jouduin muuttamaan kauas syntymäseudulleni,kun en olisi kestänyt elää siinä asunnossa ,missä mieheni kanssa asuimme.Mieheni äidin toiveesta rakkaani haudattiin sinne kauas...vanhempiensa lähelle.En tiedä milloin jaksan sitä pitkää
      matkaa ,jolloin voisin käydä niillä seuduilla,jossa rakkaani kanssa lenkkeiltiin ,elettiin ja jossa hänen hautansa on....
      Ymmärrän mieheni äitiä,että hän halusi poikansa haudan sinne lähelleen.
      Olen käynyt läpi vakavan loppuunpalamisen.Elämässäni on ollut paljon
      hoitovastuuta jo aivan sieltä nuoruudestani alkaen ja ilman Jeesuksen
      apua en olisi selvinnyt tähän päivään.Olen kiitollinen Jeesukselle,että Hän
      on ajoittain voimakkaasti läsnä ,kun rukoilen Häneltä apua.Tunnen Hänen hellän rakkautensa ympäröivän minua.Miten paljon Jeesus meitä ihmisiä
      rakastaa!Hän antoi itsensä kuolemaan ristillä meidän syntiemme tähden!
      Minä en jaksaisi elää ilman Jeesusta!
      Jeesus ei ole kuollut uskonto,vaan ELÄVÄ PERSOONA!
      Minua lohduttaa surussani se ajatus,että näemme vielä edesmenneen
      mieheni kanssa taivaassa! Mieheni oli myös uskossa.Olin rakkaani lähellä kun hän läksi tästä ajasta.Hän oli tajuton,mutta kun lähdön
      hetki tuli hänen kätensä nousivat ja sitten hänen sielunsa läksi.Uskon,että mieheni näki hakijansa:Jeesuksen ja enkelit!
      Tämä ei ole satua vaan todellisuutta!
      Niinä muutamana päivänä kun mieheni oli tajuton,tuntui etten jaksa mennä teho-osastolle,mutta kun menin mieheni vuoteen äärelle,tunsin
      kuinka Jumala antoi konkreettisen voiman ja rauhan juuri siihen tilanteeseen.Kirjoitan vielä lopuksi oman runon.joka syntyi mieheni
      kuoleman jälkeen:
      Tänään lasisydämeni sirpaleina
      verta sydän tihkuen.
      Rakkaani
      käteni kädessäsi
      laskin tuskan mittaa
      sydänmonitoriosta,
      sinäkö se rakas olet
      letkuissa
      niin kuin nukkuisit?
      Sinun sydämesi
      lyönnitkö
      ne loppuivat?
      Sinunko kätesi
      rakas
      kylmeni
      kädessäni?

• liianpaljonsurua

Voimia suruusi, Olen kokenut myös paljon menetyksiä, viimeisin on kuukausi sitten. Suru kestää, vie aikansa, kun hellittää edes hiukan. Yksin olen suruni käynyt läpi, en ole voinut kenellekään puhua niistä. Liian tuskallista. Selviän päivästä toiseen, en elä, vaan suoriudun.

• surusydän
        liianpaljonsurua kirjoitti:

Voimia suruusi, Olen kokenut myös paljon menetyksiä, viimeisin on kuukausi sitten. Suru kestää, vie aikansa, kun hellittää edes hiukan. Yksin olen suruni käynyt läpi, en ole voinut kenellekään puhua niistä. Liian tuskallista. Selviän päivästä toiseen, en elä, vaan suoriudun.

Kiitos sinulle:liian paljon surua.Otan sydämestäni osaa sinun suruusi.
        Olisi hyvä,että sinulla olisi edes yksi henkilö rinnallasi,silloin kun jaksat tai haluat puhua.Jos et tykkää pahaa niin kannan sinua rukouksessa,että Jeesus sinua vahvistaisi ja auttaisi ja ettet jäisi täysin
        yksin surusi kanssa.Olet Jeesukselle tosi rakas.
        Luonto on sellainen elementti,joka hetkisen auttaa,jos ulos jaksaa lähteä.Minulla itselläni on ajoittain lihasheikkoutta,joten kovin pitkälle en jaksa lähteä(vaikka en ole vielä vanha).
        Tykkään paljon linnuista kun niille vähän laulaa,niin eikös ne tule lähimmän puun oksalle laulamaan.Talvi on tulossa ja kohta niitä
        saa ruokkia.Sen olen huomannut,että koirat vaistoavat ihmisen
        surun.Olenkin saanut tämän kesän aikana rapsutella monta
        karvakuono ystävää.Jumalalla on keinot miten Hän ketäkin
        lohduttaa.

• pitkäänuskossa

On se kyllä valtavan hieno asia, että miehesi oli Jeesuksen oma. Siitä huolimatta menetys ja toisen lähtö on surun ja itkun paikka. Seurakunnassamme on nainen joka menetti puolison noin puolitoista vuotta sitten. Olivat olleet koko elämän yhdessä. Onneksi mies tuli uskoon sairauden loppupuolella.
      Tämä sureva leski koki miehen kuoleman niin raskaana, että sanoi että tekisi jopa itsemurhan mutta kun tietää että se ei ole Jumalan tahto ja voi sen tehdessään joutua sinne toiselle puolelle. Kyllä hän on nyt jo iloisempi, mutta toivoo ettei pitkään tarvitsisi olla täällä.
      Aika muuttaa surua ja lopulla hyväksyy sen ettei pariskunta yhtä aikaa lähde muuten kuin onnettomuuden tapahtuessa.
      Onhan se huono juttu ettei ole myötäeläjiä, varsinkin jos niitä kaipaa.
      Kiitos kauniista koskettavasti runosta. Siitä on iloa monelle. Toivon että saat palstalla jonkinlaista vertaistukea.
      Voimia ja siunausta sinulle.

• surusydän

Kiitos nimim.pitkään uskossa ollut.Juuri se on LOHDUTUS että mieheni on siellä taivaan puolella.Uskon myös siihen,että Jumala ei tee virheitä
        salliessaan meille koetuksia,mutta uskon myös siihen että Jumala on
        kaiken lohdutuksen Jumala,joka suinkaan ei ole välinpitämätön
        ihmislapsen tuskalle vaan ,että Hän avaa aina tien sinne missä sitä
        ei ennen ole ollut.Itselläni suruni lisäksi on läheisten terveydessä ja perheissä semmoiset tilanteet,että vain Jumalalta voi tulla apu.Voi olla että on taas hautajaiset edessä,jos Jumala ei paranna.Tapahtukoon kaikessa Jumalan tahto.
        En tiedä oliko tyhmää alkaa kirjoittelemaan tänne,koska en yleensä
        kirjoita palstoille, mutta JOS yksikin ihminen saa edes pientä
        lohdutusta,niin ok.Nyt lähden ulkoilemaan,jos jalat kantaa....lihasheikkoudestani johtuen.Kirjoitan kuitenkin vielä oman
        "runon tapaisen" jos siitä olisi apua jollekkin.

Pidä katseesi kirkkaana
        älä anna uskosi vaipua.
        Älä anna sen huolten
        alle taipua.
        Kipusi on vielä syvä
        mutta
        lopputulos
        on hyvä.
        Tiedä se lapseni
        hetkeksikään
        en väisty luotasi.
        Minä Jeesus olen
        sinulle uskollinen ja
        täysin rehellinen.
        En Minä
        sinua syytä,
        en soimaa,vaan
        kun pyydät
        annan sinulle anteeksi
        ja Pyhää Voimaa.
        Veressä Jeesuksen
        sinut puhdistetaan,
        luota siis Minuun
        ainoastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5762
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4344
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2941
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1549
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1259
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      230
      1202
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe