Voit osoittaa kaikki valituksesi tälle palstalle vaikka yhdellä kertaa.
Terävät asiantuntijamme vastaavat jopa saman vuorokauden aikana.
Kiperinkään valitus ei ole huono kysymys. Vastaus tulee kuin vaippapussista. Tms.
Esimerkiksi onko sinulla liian hidas kahvinkeitin? Ei hätää, nopeat asiantuntijat ovat keittäneet aamukahvinsa ennen kuin ehdit kysyä.
Syötkö väärillä aterimilla? Asiantuntijamme neuvoo oikeat välineet käyttöohjeineen ettet huomaakaan.
Yliasiantuntijamme hra H on kuin kirpparille viety 50-luvun fakta tietosanakirja. Ellei hän osaa vastata valitukseen, ei sitten kukaan.
Tiesitkö muuten tätä
27
<50
Vastaukset
- Pohjaanpalanut
No mä kysyisin, että onko terveydelle haitallista valmistaa ruokaa kattilassa, jonka pohjassa on sateenkaaren värit? Tuo väritys on tullut kun ruoka on joskus palanut sen verran pahasti pohjaan, että kattila on kuumentunut ja vaihtanut väriä.
Jään odottamaan vastausta...- Terveydeksi-vaan
Päin vastoin on kivampi katsella sateenkaarta kattilasta kuin niska kenossa etsiä taivaalta. Sateenkaarikattilat sopivat erityisesti sateenkaariperheille mutta kyllä niitä käyttää heterotkin.
Sateenkaari antaa esimerkiksi perunoille pikantin sävyn munista puhumattakaan. Nähdä muna sateenkaarenväreissä ja nauraa itsensä kipeäksi.
Myrkkyähän se ei ole, sateenkaari eikä muna.
- Heikunkeikku
Huomenta.
Minulla ei ole varsinaisesti valitusta, mutta yhen kysymyksen voisin tällätä.
Ajattelin lähteä sieniä etsimään. Ongelma on se, että olen ihminen, joka eksyy tavattoman helposti. Minun ei tarvitse metsässä pyörähtää koko ympyrääkään, kun olen jo hukannut ilmansuunnat. Minä voisin pokkana lähteä tallustelemaan Tuohon suuntaan, vaikka Tuo suunta olisi jonkun muun mielestä kertakaikkisen väärä suunta.
Sieniä ei voi kerätä autotien vierestä, mikä eksymisen kannalta olisi se paras keräyspaikka.
Tuumin aamulla tuolla pihalla istuskellessani, että jos ottaisin ison lankakerän mukaani.
Kysymys:
Onko ihan älytön idea sitoa lankakerän pää auton vetokoukkuun ja lähteä sen jälkeen metsään ja purkauttaa lankaa sitä mukaan, kun jalat ulommaksi kuleksivat autosta?
Kun sienikori on täynnä, voisin sitten alkaa keräämään lankaa takaisin kerälle.
Näin äkkiseltään, aamutuimamietteenä, ideani tuntuu hyvältä, mutta mitä mieltä Te asiantuntijat olette?
Entä onko muita vinkkejä eksyjätyypille.- muutamia.ohjeita
Kun lähdet metsään katso mistäpäin aurinko paistaa, jos edestäpäin, palatessasi aurinko on takanasi, tai oikealla sivulla, aurinko on vasemmalla palatessasi jne.
Kuuntele mistäpäin autojen ääni kuuluu, sinnepäin lähdet täyden korisi kanssa. Tuskin autot kulkevat muualla kuin tiellä.
Ota kompassi mukaasi tai navigaattori, niillä ainakin suunta selviää. - Heikunkeikku
muutamia.ohjeita kirjoitti:
Kun lähdet metsään katso mistäpäin aurinko paistaa, jos edestäpäin, palatessasi aurinko on takanasi, tai oikealla sivulla, aurinko on vasemmalla palatessasi jne.
Kuuntele mistäpäin autojen ääni kuuluu, sinnepäin lähdet täyden korisi kanssa. Tuskin autot kulkevat muualla kuin tiellä.
Ota kompassi mukaasi tai navigaattori, niillä ainakin suunta selviää.Oukkidoukki, minäpä sitten vahtailen aurinkoa.
Tosin miten saan sen auringon pysymään paikoillaan. Jos oon kauan metsässä ja aurinko siirtyy, niin sitten meen TAAS väärään suuntaan:)
Minä lähen nyt.
JOS minusta ei ikinä koskaan evö evö evö kuulu mitään tällä palstalla, niin mä oon sitte jääny sinne mettään.
Se on sit "muutamia.ohjeita"-nimimerkin syytä (heh heheheeeeeee) - Heikunkeikku
Heikunkeikku kirjoitti:
Oukkidoukki, minäpä sitten vahtailen aurinkoa.
Tosin miten saan sen auringon pysymään paikoillaan. Jos oon kauan metsässä ja aurinko siirtyy, niin sitten meen TAAS väärään suuntaan:)
Minä lähen nyt.
JOS minusta ei ikinä koskaan evö evö evö kuulu mitään tällä palstalla, niin mä oon sitte jääny sinne mettään.
Se on sit "muutamia.ohjeita"-nimimerkin syytä (heh heheheeeeeee)Kysymys numero 2:
Saako ihminen tosta noin vaan äkkiä ryhtyä tuuliviiriksi? Ei siten, että alvariin tuuliviiriyilee (hmmm.. taivutus öhkö meneekö noin).
Minä nakkasin lankakerän nurkkaan ja päätin ryhtyä tarkkailemaan Aurinkoa. Tai en ehtinyt vielä alkaa tarkkailua, koska olin matkalla tarkkailupaikalle. Kohti metsää.
No sitten käsilaukku alkoi päräjämään ja minä vastaamaan. Ystäväni jolla maanantaisin eläkepäivä soitteli, josko lähtisin kaveriksi keräämään pensasaroniaa.
Tässä kohtaa tuuliviiri tuli kuvioihin mukaan.
Minä käänsin autonnokan ja päätinkin lähteä marjoja noukkimaan. Helposti muutin mieleni.
Kenties kohtalo viskas sormensa muhun. SAaaaaaaattaa nimittäin olla, että JOS olisin mennytkin metsään ja luottanut auringon antamaan suuntavinkkiin, niin olisin eksynyt.
Mutta koska ystäväni soitti ja päätin ryhtyä marjastajaksi, niin enpähän eksynyt. Täällä sitä ollaan kotona turvallisesti. Tiskipöydällä mojuu kaks ämpäriä. Toinen on täynnä marjoja ja toinen puolillaan, plus vähä yli. - eppu2
Yksi maamerkki mikä tupsahti mieleen, on se, että muurahaiset tekevät pesänsä etelänpuolelle puuta tai suurta kiveä.
Jos haluaa oikein hyviä luonnontuotteita, niin kannatta mennä sinne, missä kuusissa on naavaa, silloin ilma on puhdasta.
Itsellä on nuo luonnontuotteet omassa metsässä, jonka tunnen, ei pääse eksymään, ei vaikka vähän naapurinkin puolella piipahtaisi. - Heikunkeikku
eppu2 kirjoitti:
Yksi maamerkki mikä tupsahti mieleen, on se, että muurahaiset tekevät pesänsä etelänpuolelle puuta tai suurta kiveä.
Jos haluaa oikein hyviä luonnontuotteita, niin kannatta mennä sinne, missä kuusissa on naavaa, silloin ilma on puhdasta.
Itsellä on nuo luonnontuotteet omassa metsässä, jonka tunnen, ei pääse eksymään, ei vaikka vähän naapurinkin puolella piipahtaisi.Näin minäkin olen kuullut, että jos on naavaa, niin ilma on puhdasta.
Nuorin poika oli aikanaan partiossa ja opettelivat luonnon merkeistä kaikenmoista. Muurahaispesän sijainnistakin. En kaikkia muista.
Mutta kun olen semmonen mamis, vellihousu, arkajalka-pelkuri vainen, niin en uskalla uskaltaa luottaa muurahaispesien paikkoihin ja muihin merkkeihin. Olen nimittäin melko varma, että just Se muurahaispesä, jota minä katsoisin, niin sen pesän asukkaat olisivat pakolaismuurahaisia ja pesä saattais olla pohjoisen puolella. :)
Pyrin menemään tuttuihin paikkoihin. Olisihan se kivaa jos voisi mennä huoletta mihin metsään tahansa ja miten kauas metsänsiimekseen vaan, kuten mieheni osasi. Oli ihmellinen kävelevä elävä kompassi. - Hutri-mölinä
"Katso naavaa puun taa tutki tuulen suuntaa se on pohjoinen
pistä mutru huuleen turpa vastatuuleen sitten tiedät sen..." - eppu2
Heikunkeikku kirjoitti:
Näin minäkin olen kuullut, että jos on naavaa, niin ilma on puhdasta.
Nuorin poika oli aikanaan partiossa ja opettelivat luonnon merkeistä kaikenmoista. Muurahaispesän sijainnistakin. En kaikkia muista.
Mutta kun olen semmonen mamis, vellihousu, arkajalka-pelkuri vainen, niin en uskalla uskaltaa luottaa muurahaispesien paikkoihin ja muihin merkkeihin. Olen nimittäin melko varma, että just Se muurahaispesä, jota minä katsoisin, niin sen pesän asukkaat olisivat pakolaismuurahaisia ja pesä saattais olla pohjoisen puolella. :)
Pyrin menemään tuttuihin paikkoihin. Olisihan se kivaa jos voisi mennä huoletta mihin metsään tahansa ja miten kauas metsänsiimekseen vaan, kuten mieheni osasi. Oli ihmellinen kävelevä elävä kompassi.Tuo pakolaismuurahaisjuttu sai minut ratkeamaan nauruun, hauska oivallus.
Kuvaa varmaan monen pakolaisen tunnelmia, kun vieraalla maalla on, voi käydä miten vain. Asiat voivat mennä hyvin tai huonosti. - Heikunkeikku
Hutri-mölinä kirjoitti:
"Katso naavaa puun taa tutki tuulen suuntaa se on pohjoinen
pistä mutru huuleen turpa vastatuuleen sitten tiedät sen..."Joo, tuuli totta haastaa.
Ja jos on luontoihminen, niin kulkija ne tietää, kulkija ne sietää,
luonnon oikut nuo.....
Kun metsästä lähtee ja mutruun on huulensa laittanut, niin askel keveästi tasatahdissa, pyörähdyksin pyörähdyksin pyörähtäen pois. - Sienimetsällä
muutamia.ohjeita kirjoitti:
Ota kompassi mukaasi tai navigaattori, niillä ainakin suunta selviää.Mutta jos on pitemmän aikaa niin aurinkohan liikkuu, ei se pysy paikallaan . Tai siis aurinko ei liiku vaan maapallo pyörii ja auringon paikka on muuttunut. Itse teen niin että menen jollekin polulle tai lenkkitielle ja kävelen siksakkia metsään ja palaan aina takaisin polulle. En päästä polkua silmistäni. Tuo liikenteen äänikin on petollista kun olen joskus huomannut että ääni kuulostaa tulevan ihan päinvastaisesta suunnasta kuin mistä se oikeasti tulee. Jotenkin siis metsässä kaikuu. Värikkäitä muovikassejakin voi ripustaa puihin että näkee mistä päin on tullut mutta koskaan ei pidä mennä syvälle metsään eikä päästää maamerkkejään silmistään.
Hakattu sähkölinjakin on hyvä maamerkki jonka suuntaisesti voi mennä kävelemällä eteenpäin siksakkia ja varmistamalla että linja on lähellä.
Kerran meinasin eksyä kun olin sienestämässä. Katsoin mennessä että on oja ja kaareva puu, taipunut talvella lumen painosta. Pyörin vähän aikaa ja yhtäkkiä en tajunnutkaan että mistä päin olin tullut. Iski kauhea paniikki ja tuntui kuin ilma loppuisi. Mietin aikani ja lähdin sitten kulkemaan valitsemaani suuntaan mistä arvelin tulleeni, ja kas, vastaan tulikin oja. Ylitin sen, ja kohta tulikin toinenkin oja ja vielä kolmaskin! Ja noita kaarevia puitakin alkoi olla useampia.
Kävelin järkytyyneenä eteenpäin, ja kuin ihmeen kaupalla tulin sille hiekkatielle jossa pyöräni oli, ja valehtelematta korkeintaan 10 metrin päähän pyörästäni! En tänä päivänä ymmärrä miten onnistuin niin tarkkaan tulemaan takaisin, ja miten niitä ojia ja kaarevia puita oli niin monta, vaikka tarkasti mennessä panin merkille ne, eli vain yhdet.
Tämän kokemuksen jälkeen olen ollut suorastaan ylivarovainen. Enkä mielelläni mene yksin metsään. - ei.vielä.eksynyt
Sienimetsällä kirjoitti:
Mutta jos on pitemmän aikaa niin aurinkohan liikkuu, ei se pysy paikallaan . Tai siis aurinko ei liiku vaan maapallo pyörii ja auringon paikka on muuttunut. Itse teen niin että menen jollekin polulle tai lenkkitielle ja kävelen siksakkia metsään ja palaan aina takaisin polulle. En päästä polkua silmistäni. Tuo liikenteen äänikin on petollista kun olen joskus huomannut että ääni kuulostaa tulevan ihan päinvastaisesta suunnasta kuin mistä se oikeasti tulee. Jotenkin siis metsässä kaikuu. Värikkäitä muovikassejakin voi ripustaa puihin että näkee mistä päin on tullut mutta koskaan ei pidä mennä syvälle metsään eikä päästää maamerkkejään silmistään.
Hakattu sähkölinjakin on hyvä maamerkki jonka suuntaisesti voi mennä kävelemällä eteenpäin siksakkia ja varmistamalla että linja on lähellä.
Kerran meinasin eksyä kun olin sienestämässä. Katsoin mennessä että on oja ja kaareva puu, taipunut talvella lumen painosta. Pyörin vähän aikaa ja yhtäkkiä en tajunnutkaan että mistä päin olin tullut. Iski kauhea paniikki ja tuntui kuin ilma loppuisi. Mietin aikani ja lähdin sitten kulkemaan valitsemaani suuntaan mistä arvelin tulleeni, ja kas, vastaan tulikin oja. Ylitin sen, ja kohta tulikin toinenkin oja ja vielä kolmaskin! Ja noita kaarevia puitakin alkoi olla useampia.
Kävelin järkytyyneenä eteenpäin, ja kuin ihmeen kaupalla tulin sille hiekkatielle jossa pyöräni oli, ja valehtelematta korkeintaan 10 metrin päähän pyörästäni! En tänä päivänä ymmärrä miten onnistuin niin tarkkaan tulemaan takaisin, ja miten niitä ojia ja kaarevia puita oli niin monta, vaikka tarkasti mennessä panin merkille ne, eli vain yhdet.
Tämän kokemuksen jälkeen olen ollut suorastaan ylivarovainen. Enkä mielelläni mene yksin metsään.Tietenkin pitää ottaa selville minkä verran aurinko liikkuu tunnin/tuntien aikana ja suunnistaa sitten sen mukaan. Tuskin yhden sieniretken aikana aurinko kiertää puolta ympyrää, eli 12 tuntia.
Minulle ainakin on pätenyt se että palatessani kuljen toiseen suuntaan aurinkoa kuin mennessäni, paitsi silloin kun kuljen teiden välissä. Silloin tulee pakostakin ainakin toinen tie vastaan. Nykyisinhän metsässä risteilee useita metsäteitä. Kännykästä voi katsoa suuntaa missäpäin kotoaan mahtanee olla. - tyylikkäänä.metsään
Heikunkeikku kirjoitti:
Kysymys numero 2:
Saako ihminen tosta noin vaan äkkiä ryhtyä tuuliviiriksi? Ei siten, että alvariin tuuliviiriyilee (hmmm.. taivutus öhkö meneekö noin).
Minä nakkasin lankakerän nurkkaan ja päätin ryhtyä tarkkailemaan Aurinkoa. Tai en ehtinyt vielä alkaa tarkkailua, koska olin matkalla tarkkailupaikalle. Kohti metsää.
No sitten käsilaukku alkoi päräjämään ja minä vastaamaan. Ystäväni jolla maanantaisin eläkepäivä soitteli, josko lähtisin kaveriksi keräämään pensasaroniaa.
Tässä kohtaa tuuliviiri tuli kuvioihin mukaan.
Minä käänsin autonnokan ja päätinkin lähteä marjoja noukkimaan. Helposti muutin mieleni.
Kenties kohtalo viskas sormensa muhun. SAaaaaaaattaa nimittäin olla, että JOS olisin mennytkin metsään ja luottanut auringon antamaan suuntavinkkiin, niin olisin eksynyt.
Mutta koska ystäväni soitti ja päätin ryhtyä marjastajaksi, niin enpähän eksynyt. Täällä sitä ollaan kotona turvallisesti. Tiskipöydällä mojuu kaks ämpäriä. Toinen on täynnä marjoja ja toinen puolillaan, plus vähä yli.Ei siis ihan totta Heikkukeikku. Onko sulla käsilaukku mukana siellä marjametsässä? Kyllähän naisella niitä pikkutavaroita piisaa, mutta että käsiveska mettäsä.
Et sitte matkalaukkua mukana raahaa siltä varalta, että jos eksyypi niin on sitte pyjama mukaan pakattuna. No, joo heehee vaan.
Mukavia marjamatkoja vaan sulle! - Heikunkeikku
tyylikkäänä.metsään kirjoitti:
Ei siis ihan totta Heikkukeikku. Onko sulla käsilaukku mukana siellä marjametsässä? Kyllähän naisella niitä pikkutavaroita piisaa, mutta että käsiveska mettäsä.
Et sitte matkalaukkua mukana raahaa siltä varalta, että jos eksyypi niin on sitte pyjama mukaan pakattuna. No, joo heehee vaan.
Mukavia marjamatkoja vaan sulle!Ei siis ihan totta "tyylikkäänä.metsään", menetkö sinä muka metsään ilman käsilaukkua:) Koskaanhan ei tiedä kuka kävelee vastaan, niin tartteehan sitä olla fiininä.
Ei siis ihan totta, luin hämmästyneenä kysymyksesi ja krapsuttelin tovin päänahkaa miettiessäni, että miksi ihmeessä luulet minulla olevan käsilaukku metsässä.
Pään krapsuttelusta oli hyötyä, koska hokasin, että itse kirjoitin aikaisemmassa viestisssäni, että käsilaukku alkoi päräjämään.
Istuin autossa, käsilaukku penkillä. Olin vasta ajamassa kaupungin läpi kohti metsää. Silloin se käsilaukku alkoi päräjämään.
En toki ihan NIIN fiini ole, että metsään käsilaukun kanssa menisin :)
Käsilaukku jää orpona autoon odottelemaan, että äitee tulee metsästä takaisin.
Se onkin iloinen, heiluttaa sankojaan, kun palajan metsästä takaisin. Sitten me lähetään yhdessä ajelemaan kohti kotia :) - ei.vielä.eksynyt
tyylikkäänä.metsään kirjoitti:
Ei siis ihan totta Heikkukeikku. Onko sulla käsilaukku mukana siellä marjametsässä? Kyllähän naisella niitä pikkutavaroita piisaa, mutta että käsiveska mettäsä.
Mukavia marjamatkoja vaan sulle!Tuota veskaa minäkin ihmettelin, mutta unohtui mainitsematta muuta ajatellessa. Onhan se tietenkin hankalaa raahata käsilaukkua käsipuolessaan sieni-ja marjametsässä. Minulla kaikki tarvitsemani selässä pienessä repussa vara-astiaa myöten jos vaikka sattuisi tarvitsemaan.
- muotia
Vyötärölaukku roikkumaan vyötärölle. Miehillä sellainen oli kaikilla joskus vatsan alla.
- tyylikkäänä.metsään
Heikunkeikku kirjoitti:
Ei siis ihan totta "tyylikkäänä.metsään", menetkö sinä muka metsään ilman käsilaukkua:) Koskaanhan ei tiedä kuka kävelee vastaan, niin tartteehan sitä olla fiininä.
Ei siis ihan totta, luin hämmästyneenä kysymyksesi ja krapsuttelin tovin päänahkaa miettiessäni, että miksi ihmeessä luulet minulla olevan käsilaukku metsässä.
Pään krapsuttelusta oli hyötyä, koska hokasin, että itse kirjoitin aikaisemmassa viestisssäni, että käsilaukku alkoi päräjämään.
Istuin autossa, käsilaukku penkillä. Olin vasta ajamassa kaupungin läpi kohti metsää. Silloin se käsilaukku alkoi päräjämään.
En toki ihan NIIN fiini ole, että metsään käsilaukun kanssa menisin :)
Käsilaukku jää orpona autoon odottelemaan, että äitee tulee metsästä takaisin.
Se onkin iloinen, heiluttaa sankojaan, kun palajan metsästä takaisin. Sitten me lähetään yhdessä ajelemaan kohti kotia :)No huhh, helpotuksen huokaus. Selvishän se laukkujuttu. Minä jo huolestuneena aattelin että oot niin tyylilyyli että käsiveskan ja korkokenkien kera mettäs juoksentelet.
Ajattelin tässä huomista sienireissua silmälläpitäen hankkiutua vaateostoksille. Tuntuu ettei taaskaan ole mitään metsään sopivaa päällelaitettavaa. Eipä sinne missä tahansa vermeissä kehtaa lähtee näytille.
Toi sankojaan heiluttava kassi olis kiva.
Noh?
Onko vieläkin kivaa pitää hauskaa nimi-merkin kustannuksella :)
H.- Hituttaako-sinua-joku
Tavuttaako?
Aloita opiskelu uudelleen.
Aloita Aapis-Kukosta ja siitä etenet kunnes kansa-koulu on suoritettu. En kyllä ymmärrä miten jollakin voi olla noin paksu nahka ja kuinka ihmeessä kestät tän kaiken paskanheiton mikä tällä palstalla nimimerkillesi syydetään.
Ihan käsittämätöntä. miten v---maisia me kirjoittajat osataan olla täällä, vielä muka kuuskymppisiä ja täysjärkisiä, ihan pöhköjä ja vajaanuppisia ollaan kun joka läveen saadaan yhden ja ainoan nimimerkin mollaus mahtumaan.
Sen jotenkin tajuaa, että iskee takaisin jos on kirjoitettu niin tai näin sattuvasti, mutta, että jokaiseen aloitukseenkin, hallelujaa halvat on huvit.
Suosittuhan olet vaan, mutta ikään kuin halutaan osoittaa oma terävä nokkeluus kun yhdellä samalla nimimerkillä ratsastetaan ja aina hyökkäyksellä. Kyllä luulisi, että meillä olisi enemmän eväitä kommentoida kuin tuossa edelläni, vittuilua ja vinoilua viimisen päälle.
Joskus ihan itkettää kun ajattele, että täytyy sulla olla tällä palstalla kauheasti vihamiehiä ja naisia, toisaalta jos ovat vihamiehiä tai naisia niin kyllä kait se katkeruuskin kerran lopahtaa, eikä jatku ja jatku ja jatku. Eikö ne tajua, että katkeruus ja kauna jotain kohtaa syö vaan niitä itseään sisältäpäin, antaisivat olla menisivät eteenpäin.
On tämä niin omituista. eikä voi muuta kirjoittaa kuin koeta kestää.- salaako.ihastelet
ootko hunksin rakkauden jumalatar
hunksi on liian tyhmä ymmärtääkseen mitään salaako.ihastelet kirjoitti:
hunksi on liian tyhmä ymmärtääkseen mitään"salaako.ihastelet"
Noo...
Otahan Rosaliinin purkaus vähän toisella tavalla :)
Ymmärtävästi
H.- sehän.on.nähty
salaako.ihastelet kirjoitti:
hunksi on liian tyhmä ymmärtääkseen mitäänNoooo rosaliiiin on rakastunu hunkkiin jotta pitää ymmärtää.
- oo-palomakin.plankkaa
on on rakastunut, retonki hulmuaa tuulessa, huaveita, haaveita huaweiteja on vaihdettu, tiiä mitä lirkutuksia on kähisty kesä-yössä
- eppu2
Olen Rosaliinin kanssa samoilla linjoilla, eikö aikuisilla ihmisillä ole muuta tekemistä, kun ilkeillä jatkuvalla syötöllä ilkeysaloituksia tehden, yhdestä nimimerkistä.
Lapsellista touhua.
H on omanlaisensa, eikä hänenkään jutut niin ruusuisia aina ole, mutta rajansa kaikella.
Ja tuollainen nimittely on ihan ala-arvoista.
Turha sitten ruveta mulle suutaan soittaan, olisin samaa mieltä asiasta, vaikka se koskisi ketä. - ARVAUSTA
VOIPI OLLA NIINKIN ET ALOITTAJA HERRAHOO HALUAISI OLLA HERRA HOON VEROINEN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san805973- 1242411
Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri872213Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo252188Tyhmä persuväite = köyhä argumentti
Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en302148Tiesitkö? Andy McCoy ja Pelle Miljoona saavat taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on
Ylimääräiset taiteilijaeläkkeet on jaettu ja 59 taiteilijaa sai sen. Taiteilijoiden keskimääräinen eläketulo jää hyvin a671595- 931588
Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81311- 391305
Kunnanvaltuusto koolle heti
Tämä on erittäin vakava tilanne 17 hakkiita oli hyrylle mutta Kas kummaa kaksi hakkiota loppusuora oli Kainuusta ja Brys291289