Olimme olleet yhdessä lähes 10 vuotta. Kesä tuli ja meni, mies kesän jälkeen tuli kertomaan suhteestaan toiseen naiseen, oli sen kesän kestänyt. En ollut mitään huomannut, olin uskonut kaikki selitykset sukulaisten tapaamisista ja vastaavista. Eihän minulla ollut syytä epäillä mitään; olinhan tuntenut suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta miestäni kohtaan.
Mies kävi lopettamassa suhteen. Toinen nainen alkoi minulle soitella ja purki pahaa oloaan, minä kuuntelin. Mieheni oli kuulema sanonut, että minä en koskaan sanonut rakastavani häntä. Se järkytti minua, olin tarkoituksella sanonut sen joka päivä, jotta toinen tuntisi olevansa arvostettu ja rakastettu. Olin mielessäni pitänyt huolen siitä, että sanon sen. Seksiä oli aina, sitä ei olisi tarvinnut hakea ainakaan sen puutteen takia muualta.
En huomannut, että suhteestamme olisi puuttunut mitään. Naisen puheiden mukaan oli mieheni ollut toista mieltä.
Olisi kiva, jos kumppanit kertoisivat toisilleen, jos jotain kerrottavaa tai korjattavaa on.
Enää en sano, että rakastan.
Ajatuksia pettämisestä.
49
376
Vastaukset
- tuoonsurullista
Tyypillistä pettäjän puhetta sille vieraalle. Ettei kotona puoliso rakasta, seksiä ei ole yms. skeidaa. Tarkoituksena vaan päästä vieraan pöksyihin. Harva vieras nainen antaa, jos mies suoraan sanoo, että haluisin vaan panna ja kyllä vaimoani rakastan. Joillekin miehille ei vaan riitä yksi nainen. Aina pitää olla joku, jota vongata. Syy ei suinkaan ole teidän parisuhteessa vaan miehessä itsessään. Ei osaa eikä halua olla uskollinen. Selitystä pettämiseen et häneltä koskaan saa. Vaikenemalla hän luulee, että asia lakaistaan maton alle.
Surullista, että on miehiä, jotka valehtelee kaikille naisille. - pahaLoukkaus
Niin, siinä on tyypillinen tarina, kun miehen keski-iän kriisi iskee, niin täytyy vielä lähteä iskemään se nuorempi nainen. Ei muuta kun äijälle potku persauksiin.
- molemminpuolin
Seksiä ei pidä sekoittaa rakkauteen...jos pannaan niin pannaan ja se siitä. Mullakin oli kesällä lyhyehkö seksisuhde, miksikö petin? koska vaimo ei ole hallunnut vuosiin ja on itsekin nainut vierasta munaa.
- limaplöntti
Blääh
- huonot
Pettämisessä on kaksi huonoa asiaa; epärehellisyys ja puolison terveyden vaarantaminen.
- rakkauskuolee
mikatre66 kirjoitti:
Ellei oma vaimo anna edes koskettaa, niin kuinka hänen terveytensä vaarantuisi?
Mikähän siihen on syynä ettei vaimosi anna sinun koskettaa itseään?
Tässä minun tarinani. Mieheni oli alusta saakka mustasukkainen ja avioliittovuosien aikana tämä ominaisuus hänessä paheni. Mies joi joka päivä 6-10 nelosolutta ja vihjaili alussa muka vitsinä siitä miten minä tapaan päivittäin työssäni komeita uroita ja pidän hauskaa niiden kanssa. Pikkuhiljaa jutut muuttuivat ilkeämmiksi, minä petän häntä, miten noin tyhmä ja ruma nainen kuin minä voi kelvata muille miehille jne. Kun sellaista kuuntelee päivittäin, halut seksiin hänen kanssa väheni sitä mukaa kun aikaa kului.
Sitten mies alkoi heittelemään tavaroita, kertoili satujaan miten minä petän töissä häntä miespuolisen työkaverini kanssa muille ihmisille, soitti jopa työkaverillenikin ja hänen vaimolleen ja haukkui molempia puhelimessa.
Parin viikon päässä tästä olin tulossa töistä kotiin, mieheni odotti kadulla ja huusi miten hän oli nähnyt kun olin huorannut taas jonkun ohikulkeneen miehen kanssa, kävi minuun käsiksi, repi käsivarresta niin, että jäi isot mustelmat ja ranteeni murtui, repi hiuksista isoja tuppoja, tyrkkäsi liikennemerkkiä päin niin että silmäkulmani aukesi. Verta tuli solkenaan.
Siihen ambulanssireissuun loppui meidän avioliittomme.
Minä en pettänyt miestäni kertaakaan. Alussa rakastin häntä hurjasti, kolmen vuoden avioliiton jälkeen vihasin ja inhosin häntä sydämeni pohjasta. - onkaikenlaisia
rakkauskuolee kirjoitti:
Tässä minun tarinani. Mieheni oli alusta saakka mustasukkainen ja avioliittovuosien aikana tämä ominaisuus hänessä paheni. Mies joi joka päivä 6-10 nelosolutta ja vihjaili alussa muka vitsinä siitä miten minä tapaan päivittäin työssäni komeita uroita ja pidän hauskaa niiden kanssa. Pikkuhiljaa jutut muuttuivat ilkeämmiksi, minä petän häntä, miten noin tyhmä ja ruma nainen kuin minä voi kelvata muille miehille jne. Kun sellaista kuuntelee päivittäin, halut seksiin hänen kanssa väheni sitä mukaa kun aikaa kului.
Sitten mies alkoi heittelemään tavaroita, kertoili satujaan miten minä petän töissä häntä miespuolisen työkaverini kanssa muille ihmisille, soitti jopa työkaverillenikin ja hänen vaimolleen ja haukkui molempia puhelimessa.
Parin viikon päässä tästä olin tulossa töistä kotiin, mieheni odotti kadulla ja huusi miten hän oli nähnyt kun olin huorannut taas jonkun ohikulkeneen miehen kanssa, kävi minuun käsiksi, repi käsivarresta niin, että jäi isot mustelmat ja ranteeni murtui, repi hiuksista isoja tuppoja, tyrkkäsi liikennemerkkiä päin niin että silmäkulmani aukesi. Verta tuli solkenaan.
Minä en pettänyt miestäni kertaakaan. Alussa rakastin häntä hurjasti, kolmen vuoden avioliiton jälkeen vihasin ja inhosin häntä sydämeni pohjasta.Miten ja miksi alunalkaen päädyit noin mustasukkaisen äijän kanssa yhteen, ja vielä asumaan? Tällaista usein ihmettelee kun näitä juttuja lukee ja kuulee.
rakkauskuolee kirjoitti:
Minä en pettänyt miestäni kertaakaan. Alussa rakastin häntä hurjasti, kolmen vuoden avioliiton jälkeen vihasin ja inhosin häntä sydämeni pohjasta.Niin, kunpa vain tietäisinkin syyn siihen, ettei vaimoni koske muhun, eikä halua mun koskevan häneen.
Mikään noista, mitä kerroit itsellesi tapahtuneen, ei ole tapahtunut meillä.
En käytä alkoholia käytännössä ollenkaan (ehkä joissain juhlissa, kerran vuodessa), en riitele tai rähjää, en ole koskaan millään tavalla pahoinpidellyt naista, enkä myöskään koskaan ole haukkunut vaimoani rumaksi tai tyhmäksi.
Päinvastoin, olen kehunut häntä fiksuksi ja kauniiksi, kuten hän onkin.
Itse käyn töissä, ei ole taloudellisia huolia, kuntoilen ja pidän itsestäni muutenkin huolta. Käyn suihkussa vähintään kerran päivässä, käytän hyväntuoksuisia deodorantteja, en ole ylipainoinen, yms.
Kaikki tuollaiset perusasiat on siis kunnossa.
Ainoa mitä vaimoni on joskus sanonut syyksi on, että "meidän kemiat ei kohtaa ".
Hänen puheidensa mukaan, olen paras mahdollinen mies, mutta en hänelle.
Eikä hän sitä ole mitenkään sen paremmin perustellut.- aamumietteitä
mikatre66 kirjoitti:
Niin, kunpa vain tietäisinkin syyn siihen, ettei vaimoni koske muhun, eikä halua mun koskevan häneen.
Mikään noista, mitä kerroit itsellesi tapahtuneen, ei ole tapahtunut meillä.
En käytä alkoholia käytännössä ollenkaan (ehkä joissain juhlissa, kerran vuodessa), en riitele tai rähjää, en ole koskaan millään tavalla pahoinpidellyt naista, enkä myöskään koskaan ole haukkunut vaimoani rumaksi tai tyhmäksi.
Päinvastoin, olen kehunut häntä fiksuksi ja kauniiksi, kuten hän onkin.
Itse käyn töissä, ei ole taloudellisia huolia, kuntoilen ja pidän itsestäni muutenkin huolta. Käyn suihkussa vähintään kerran päivässä, käytän hyväntuoksuisia deodorantteja, en ole ylipainoinen, yms.
Kaikki tuollaiset perusasiat on siis kunnossa.
Ainoa mitä vaimoni on joskus sanonut syyksi on, että "meidän kemiat ei kohtaa ".
Hänen puheidensa mukaan, olen paras mahdollinen mies, mutta en hänelle.
Eikä hän sitä ole mitenkään sen paremmin perustellut.Mä ymmärrän hyvin, ettei edellistä kirjoittajaa seksi väkivaltaisen miehen kanssa huvittanut. Hyvä kun selvisi hengissä. Sitä mä en ymmärrä, että jos toinen kieltäytyy toistuvasti seksistä, ei anna edes koskea, niinkuin sun vaimosi tekee, käsketään heti katsoa peiliin. Niinkuin sullekin on sanottu.
Mun mielestä seksin halu tai haluttomuus lähtee ihmisen itsensä pään sisältä. Kun ei omia ongelmiaan tiedosta, missä itsellä mättää, helposti syyllistetään toinen. Sanotaan että kun sä olet sellanen ja tollanen niin mä en sun kanssa seksiä harrasta, en halua että edes kosket minuun. Ei siis uskalleta kohdata itseään ja miettiä, mikä itsessä on vikana.
Se on eräänlaista uskottomuutta sekin, että kieltäytyy läheisyydestä ja seksistä, ilman järkevää syytä, odottaa että toinen alistuu tilanteeseen mukisematta. Se on väärin toista kohtaan.
Naisena sanon sulle asian jota et ehkä halua kuulla: veikkaan että vaimosi on pahasti ihastunut toiseen mieheen. Ehkä harrastanut seksiäkin hänen kanssaan ja siksi torjuu sinut. Tuskin tunnustaa asiaa koskaan. Tuo oli siis se pahin skennaario. aamumietteitä kirjoitti:
Mä ymmärrän hyvin, ettei edellistä kirjoittajaa seksi väkivaltaisen miehen kanssa huvittanut. Hyvä kun selvisi hengissä. Sitä mä en ymmärrä, että jos toinen kieltäytyy toistuvasti seksistä, ei anna edes koskea, niinkuin sun vaimosi tekee, käsketään heti katsoa peiliin. Niinkuin sullekin on sanottu.
Mun mielestä seksin halu tai haluttomuus lähtee ihmisen itsensä pään sisältä. Kun ei omia ongelmiaan tiedosta, missä itsellä mättää, helposti syyllistetään toinen. Sanotaan että kun sä olet sellanen ja tollanen niin mä en sun kanssa seksiä harrasta, en halua että edes kosket minuun. Ei siis uskalleta kohdata itseään ja miettiä, mikä itsessä on vikana.
Se on eräänlaista uskottomuutta sekin, että kieltäytyy läheisyydestä ja seksistä, ilman järkevää syytä, odottaa että toinen alistuu tilanteeseen mukisematta. Se on väärin toista kohtaan.
Naisena sanon sulle asian jota et ehkä halua kuulla: veikkaan että vaimosi on pahasti ihastunut toiseen mieheen. Ehkä harrastanut seksiäkin hänen kanssaan ja siksi torjuu sinut. Tuskin tunnustaa asiaa koskaan. Tuo oli siis se pahin skennaario.Kiitos mietteistäsi, ne on hyvin lähellä sitä, mitä itsekin ajattelen.
Tuo peiliin katsominenkin on näissä kommenteissa tullut tutuksi, kun luonnollisesti seuraan myös muiden kirjoituksia, jotka tähän aiheeseen liittyy.
Niistä on tullut selville, että jos mies on haluton, se on miehen vika. Ja jos nainen on haluton, sekin on miehen vika :)
Mutta onneksi löytyy edes yksi nainen, joka pystyy ajattelemaan asioiden voivan olla toisinkin.
Mitä tuohon mahdolliseen toiseen mieheen tulee, niin samaa epäilin itsekin. Se tuntui ainoalta loogiselta mahdollisuudelta.
Kysyin vaimoltani asiaa ihan suoraan, mutta hän kielsi mitään sellaista tehneensä koskaa. Mitään merkkejä pettämisestä en myöskään ole koskaan huomannut.
Kun tätä kuitenkin on jatkunut jo monta vuotta, niin uskon että hän olisi joskus tehnyt jonkun virheen, joka olisi pettämisen paljastanut.
Toisaalta olen sellaista jopa toivonut, vaikka se näin kerrottuna kuulostaakin typerältä.
Silloin saisin ainakin jonkun syyn ja selityksen tälle kaikelle.
Tällaisenaan tämä tilanne syö miestä, kun jonkinlainen epätietoisuus kalvaa koko ajan.
Oletko sinä itse joskus ollut tämäntapaisessa tilanteessa?- Wiwiana
rakkauskuolee kirjoitti:
Minä en pettänyt miestäni kertaakaan. Alussa rakastin häntä hurjasti, kolmen vuoden avioliiton jälkeen vihasin ja inhosin häntä sydämeni pohjasta.Ymmärrän täysin.. Itsellä tuli juuri 7-vuotta täyteen oltua miesystäväni kanssa. Pettänyt minua kerran suhteemme alussa,seksin kanssa meillä on aina ollut ongelmia ja huonommaksi menee... Mies haukkuu ulkonäköäni todella törkeästi,vaikka tiedän olevani ihan kivan-näköinen nainen. Vientiä olisi kyllä,mutta oma mies vahtaa eikä päästä kavereiden kanssa ulos. Alkoholisti ja narsisti joka uhkailee itsemurhalla jos puhun erosta. Olen täysin loppu ja valmis hyppäämään sänkyyn normaalin miehen kanssa vaikka heti. Tiedän,että kuulostan hirveältä horolta,mutta kuuppa pikkasen täynnä tätä. .
Wiwiana kirjoitti:
Ymmärrän täysin.. Itsellä tuli juuri 7-vuotta täyteen oltua miesystäväni kanssa. Pettänyt minua kerran suhteemme alussa,seksin kanssa meillä on aina ollut ongelmia ja huonommaksi menee... Mies haukkuu ulkonäköäni todella törkeästi,vaikka tiedän olevani ihan kivan-näköinen nainen. Vientiä olisi kyllä,mutta oma mies vahtaa eikä päästä kavereiden kanssa ulos. Alkoholisti ja narsisti joka uhkailee itsemurhalla jos puhun erosta. Olen täysin loppu ja valmis hyppäämään sänkyyn normaalin miehen kanssa vaikka heti. Tiedän,että kuulostan hirveältä horolta,mutta kuuppa pikkasen täynnä tätä. .
Tiedän että liitosta on vaikea lähteä, mutta ei tuossa ole mitään järkeä.
Ei liitto mikään vankila saa olla, josta ei pääse edes ystäviään tapaamaan.- Menetänköttoivoni
mikatre66 kirjoitti:
Tiedän että liitosta on vaikea lähteä, mutta ei tuossa ole mitään järkeä.
Ei liitto mikään vankila saa olla, josta ei pääse edes ystäviään tapaamaan.Mikatre66, oletko pettänyt? Minä 10v liiton jälkeen petin, en ole sänkyyn mennyt mutta lähelle liippaa. Oma mies ei antanut enää koskea. Menin ja ihastuin toiseen, en kyennyt vastustamaan. Pahalta tuntuu. Mies epäilee, mutta ei häntä kiinnosta. Toivoin että mieheni heräisi. Ero tässä tulee.
Menetänköttoivoni kirjoitti:
Mikatre66, oletko pettänyt? Minä 10v liiton jälkeen petin, en ole sänkyyn mennyt mutta lähelle liippaa. Oma mies ei antanut enää koskea. Menin ja ihastuin toiseen, en kyennyt vastustamaan. Pahalta tuntuu. Mies epäilee, mutta ei häntä kiinnosta. Toivoin että mieheni heräisi. Ero tässä tulee.
En ole pettänyt, eikä koskaan ole ollut edes lähellä. Siis teot ei ole ollut lähellä, mieli on tehnyt.
Olen harrastanut tanssia ja tanssilla tuntuu olevan sellainen vaikutus, että se saa naiset osoittamaan halunsa. Aika usein on tanssiessa käynyt niin, että nainen on alkanut tekemään ihan suoria ehdotuksia, yrittänyt suudella, yms.
Tähän asti olen onnistunut kieltäytymään niistä kaikista.
Vaikka vaimoni on sanonut, että "jos sitä pillua niin haluat, niin hae muualta", niin silti omatuntoni ei ole sitä sallinut.
Mutta nyt sinuun.
Miksi miehesi ei halua kosketuksiasi?
Onko joku asia muuttunut?
Onko teistä jompikumpi muuttunut ulkoisesti, lihonut, laihtunut, yms?- DoctorT
Wiwiana kirjoitti:
Ymmärrän täysin.. Itsellä tuli juuri 7-vuotta täyteen oltua miesystäväni kanssa. Pettänyt minua kerran suhteemme alussa,seksin kanssa meillä on aina ollut ongelmia ja huonommaksi menee... Mies haukkuu ulkonäköäni todella törkeästi,vaikka tiedän olevani ihan kivan-näköinen nainen. Vientiä olisi kyllä,mutta oma mies vahtaa eikä päästä kavereiden kanssa ulos. Alkoholisti ja narsisti joka uhkailee itsemurhalla jos puhun erosta. Olen täysin loppu ja valmis hyppäämään sänkyyn normaalin miehen kanssa vaikka heti. Tiedän,että kuulostan hirveältä horolta,mutta kuuppa pikkasen täynnä tätä. .
Olen sivusta seurannut naista 11v, joka on suostunut olemaan tuollainen narsistin väline.
Odottaa, että joku tulisi ja pyyhkisi pöydän niin,ettei jää mitään negatiivista! Voi kertakaikkisesti.... - MelkoTuttuTilanne
rakkauskuolee kirjoitti:
Minä en pettänyt miestäni kertaakaan. Alussa rakastin häntä hurjasti, kolmen vuoden avioliiton jälkeen vihasin ja inhosin häntä sydämeni pohjasta.Yhteisiä vuosia liki 16, joista 11 aviossa. Mun miehellä alkoholiongelmia myös, muttei ole väkivaltainen. Samalla tavalla haukkunut mut huoraksi ja todennut ettei kukaan mua tahtoisi jos erottaisiin. Uhannut käydä vieraissa jos pihtaan 6 kk ilman syytä.
Epäilen että hänellä on toinen nainen, koska viimeisin ongelma meillä on ollut miehen totaalinen impotenssi, eikä hän ole iältään vielä edes neljääkymmentä.... - 57aeujiur
MelkoTuttuTilanne kirjoitti:
Yhteisiä vuosia liki 16, joista 11 aviossa. Mun miehellä alkoholiongelmia myös, muttei ole väkivaltainen. Samalla tavalla haukkunut mut huoraksi ja todennut ettei kukaan mua tahtoisi jos erottaisiin. Uhannut käydä vieraissa jos pihtaan 6 kk ilman syytä.
Epäilen että hänellä on toinen nainen, koska viimeisin ongelma meillä on ollut miehen totaalinen impotenssi, eikä hän ole iältään vielä edes neljääkymmentä....Miksi ihmeessä viitsii roikkua tuollaisessa ihmisessä? Lasten takia? Ei kai, siinä menee oma elämä täysin hukkaan.
- lähekävelemään
MelkoTuttuTilanne kirjoitti:
Yhteisiä vuosia liki 16, joista 11 aviossa. Mun miehellä alkoholiongelmia myös, muttei ole väkivaltainen. Samalla tavalla haukkunut mut huoraksi ja todennut ettei kukaan mua tahtoisi jos erottaisiin. Uhannut käydä vieraissa jos pihtaan 6 kk ilman syytä.
Epäilen että hänellä on toinen nainen, koska viimeisin ongelma meillä on ollut miehen totaalinen impotenssi, eikä hän ole iältään vielä edes neljääkymmentä....Alkoholiongelmaisella on monesti myös potenssi ongelmia. Ei se vieraankaan kanssa kykene jos ei sun kanssakaan peli toimi. Ja sehän vasta noloa hänelle onkin! Miksi sä jatkat tuollaisessa liitossa? Sun ei ole pakko. Uhkailu ja haukkuminen ei kuulu normaaliin parisuhteeseen. Kai sen edes tajuat?
- eräskinmies
Hei, olipa kylmä suihku kesän jälkeen! Tässä sen nyt näkee kuinka hyvin sitä kumppaninsa tuntee...
Kirjoituksessasi yksi juttu pisti silmään - "...tarkoituksella sanonut sen joka päivä, jotta toinen tuntisi olevansa arvostettu ja rakastettu". En oikein usko moiseen, tuo on päivästä päivään toistettuna vain samanlainen fraasi kuin vaikka 'hyvää huomenta' ei sen merkityksellisempää, vaikka sen tietysti pitäisi olla. Tiettyjen juttujen kanssa pitää olla tarkkana, ettei ne menetä merkitystään, mutta jollei sitä sano koskaan on kai sekin huono juttu?! No, ei tämä ollut varmastikaan se ratkaisevin asia erossanne...jaksamisia.- lklkjlkjlkj
Ei se nyt noinkaan ole. Minäkin yritän muistaa sanoa tuon miehelleni päivittäin ja hän samoin minulle. Suurin syy miksi haluan sen hänelle sanoa on se, että koska en tiedä milloin näen hänet viimeisen kerran ja haluan että hän tietää mitä tunnen.
- kallukaks
Miehenä ihmettelen että miks noita ns. kakkosia syytetään perheen rikkomisista...kyllä jokainen suhteessa elävä voi kieltäytyä ihan itse seksisuhteesta ei siihen kukaan pakota. Jos omat tarpeet ei täyty parisuhteessa silloin ymmärrän salasuhteen ja monelle ero voi olla taloudellinen katastrofi...tiedän parikin tapausta lähipiiristä. Silloin annetaan asian olla jos muuten homma toimii, ajatellaan että paneskelkoot nyt aikansa...on mullekin suhteessa olevana ehdotettu yhden yön panoja ja ehdottelija avovaimon ex työkaveri, oli ollut kiinnostunut musta jo pidemmän aikaa...en ole suostunut...sanoi että mies ei anna kotona, no näitä riittää.
- nainen5kymppinen
Kallukaks, samaa mieltä olen. Parisuhde on ollut karilla jo siinä vaiheessa ennen kuin kakkonen on tullut kuvioihin ja ongelmia ei ole pystytty käsittelemään ja kohtaamaan.
Olen vain ehkä lapsellisesti? sitä mieltä, että hyvässä, toimivassa vuorovaikutuksessa ei ole tarvetta salasuhteeseen. Jos on jotain joka hiertää, se pystytään ratkaisemaan, silloin kun puheyhteys toimii, eikä se ole mitään yksinpuhelua.
Toki yhden kerran seikkailu voi tapahtua hyvässäkin suhteessa, mutta ei vuosien salasuhdetta.
Kuinkahan paljon sitten ummistetaan silmiä, vaikka tiedetään että toisella ei ole puhtaita jauhoja. Jos alkaa pöyhimään kakkakasaa, se voi alkaa haista, näin räiskyvästi ilmaistuna.
Tuttu ja turvallinen on helpompaa, muutos pelottaa. Siksi on niin helppoa lakaista maton alle.Ainakin itsestäni voin sanoa, että pettåminen on tullut mieleen vasta sen jälkeen, kun vaimoni alkoi kieltäytyä kaikenlaisesta läheisyydestä.
Jos avioliitossamme olisi läheisyyttä ja seksiä, ei yksikään nainen saisi mua pettämään vaimoani.
Nyt tilanne on eri. Usean vuoden jatkuneen kylmyyden takia, olen alkanut vakavasti harkita jotain helpotusta läheisyydenpuutteeseen.
Siihen on jopa vaimoni antanut jonkinlaisen luvan, mutta vielä omatunto on silti sen estänyt.- onnellinensinkkuäiti
Vaikutat hyvältä mieheltä, miksiköhän vaimosi ei halua olla lähelläsi? Eihän heti tarvitse olla seksiä, pelkkä halailu ja sylikkäin makailu tuntuisi ihanalta pitkän läheisyyspuutteen jälkeen. En usko tuohon, että vaimollasi olisi toinen. Olen elänyt ilman miehen läheisyyttä lasten syntymien jälkeen, ja siihen tottuu ja tulee kamala kynnys siihen läheisyyteen. Ja mun lapset on jo koulussa... Ja pari vuotta sitten erottiin, kun miehellä salasuhde 20 vuotta nuorempaan naiseen. Mutta on hyvä, että erottiin, emme sopineet yhteen, on parempi olla yksin, kuin tyypin kanssa, jota ei ole rakastunut vuosiin.
onnellinensinkkuäiti kirjoitti:
Vaikutat hyvältä mieheltä, miksiköhän vaimosi ei halua olla lähelläsi? Eihän heti tarvitse olla seksiä, pelkkä halailu ja sylikkäin makailu tuntuisi ihanalta pitkän läheisyyspuutteen jälkeen. En usko tuohon, että vaimollasi olisi toinen. Olen elänyt ilman miehen läheisyyttä lasten syntymien jälkeen, ja siihen tottuu ja tulee kamala kynnys siihen läheisyyteen. Ja mun lapset on jo koulussa... Ja pari vuotta sitten erottiin, kun miehellä salasuhde 20 vuotta nuorempaan naiseen. Mutta on hyvä, että erottiin, emme sopineet yhteen, on parempi olla yksin, kuin tyypin kanssa, jota ei ole rakastunut vuosiin.
Kunpa tietäisin syyn miksei vaimoni halua läheisyyttäni, niin voisin ehkä
Korjata sen.
Mutta kun ainoa kerrottu "syy", on että "kemiat ei kohtaa", niin aika hankala se on korjata.
Olen vaimolleni useasti sanonut, että läheisyys olisi mulle tärkeää, mutta eipä hän pidä sitä missään arvossa.
Hän ei halua läheisyyttä ja nyt asiat on juuri niin kuin hän haluaa niiden olevan.
Mutta millä tavalla sinä ja miehesi ette sopineet yhteen?
Mikä oli se suurin tekijä?
Miksi miehesi petti?- onnellinensinkkuäiti
mikatre66 kirjoitti:
Kunpa tietäisin syyn miksei vaimoni halua läheisyyttäni, niin voisin ehkä
Korjata sen.
Mutta kun ainoa kerrottu "syy", on että "kemiat ei kohtaa", niin aika hankala se on korjata.
Olen vaimolleni useasti sanonut, että läheisyys olisi mulle tärkeää, mutta eipä hän pidä sitä missään arvossa.
Hän ei halua läheisyyttä ja nyt asiat on juuri niin kuin hän haluaa niiden olevan.
Mutta millä tavalla sinä ja miehesi ette sopineet yhteen?
Mikä oli se suurin tekijä?
Miksi miehesi petti?Suurin syy onnettomaan avioliittoon oli minuun ja lapsiin kohdistuva henkinen väkivalta. Uskottomuus oli kuitenkin ratkaiseva syy eroon. Olin aiemmin jaksanut lasten takia, että heillä olisi ehjä koti ja perhe.
Mies petti, koska häneen iski mielestäni vähän alle viisikymppisenä "viidenkympinvillitys", ja hän ihastui ja rakastui tähän nuorempaan naiseen. Tietenkin myös herra-ex oli ollut minun kanssani onneton jo kauan, joten nyt jälkeenpäin sen romanssin jopa ymmärrän, vaikka uskottomuutta en hyväksykään.
Läheisyyttä meillä ei ollut, koska molemmat oltiin tyytyväisiä ilman sitä, ainakin ns. ruuhkavuosiaikaan. Lähestymättömyys jäi vaan niidenkin vuosien jälkeen päälle, ei kai ollut kummallakaan tarpeeksi halua tilannetta muuttaa. Enkä tosiaan exääni rakastanut enää.
Mutta, olisi kuitenkin ihanaa olla lähellä jotakuta, jos olisi sellainen mies olemassa, jonka lähellä haluaisin olla... onnellinensinkkuäiti kirjoitti:
Suurin syy onnettomaan avioliittoon oli minuun ja lapsiin kohdistuva henkinen väkivalta. Uskottomuus oli kuitenkin ratkaiseva syy eroon. Olin aiemmin jaksanut lasten takia, että heillä olisi ehjä koti ja perhe.
Mies petti, koska häneen iski mielestäni vähän alle viisikymppisenä "viidenkympinvillitys", ja hän ihastui ja rakastui tähän nuorempaan naiseen. Tietenkin myös herra-ex oli ollut minun kanssani onneton jo kauan, joten nyt jälkeenpäin sen romanssin jopa ymmärrän, vaikka uskottomuutta en hyväksykään.
Läheisyyttä meillä ei ollut, koska molemmat oltiin tyytyväisiä ilman sitä, ainakin ns. ruuhkavuosiaikaan. Lähestymättömyys jäi vaan niidenkin vuosien jälkeen päälle, ei kai ollut kummallakaan tarpeeksi halua tilannetta muuttaa. Enkä tosiaan exääni rakastanut enää.
Mutta, olisi kuitenkin ihanaa olla lähellä jotakuta, jos olisi sellainen mies olemassa, jonka lähellä haluaisin olla...Mun on vaikea ymmärtää, että joku voi olla tyytyväinen parisuhteeseen, jossa ei ole läheisyyttä.
Vaikka olisi mitkä ruuhkavuodet, niin mielestäni paras ja ainoa tapa osoittaa puolisolleen hyväksyntä, on läheisyys.
Sillä osoitetaan hyväksyntä, rakkaus, kunnioitus ja halu olla juuri hänen kanssaan.
Ja toisen jättäminen ilman läheisyyttä, saa varmasti parisuhteen voimaan huonosti. Onhan se merkki siitä, ettei kelpaa toiselle. Se taas käy aika lujaa itsetunnon päälle, en kelpaa enää edes omalle puolisolleni.
Tämän havaitsin itsessäni.
Onneksi juttelu muutamien naisten kanssa, sai mut ymmärtämään tän tilanteeni eri kantilta.
Mitä tarkoitat sillä ex miehesi henkisellä väkivallalla?
Mihin läheisyys loppui?
Koska seksi loppui?
Kumpi kieltäytyi seksistä ja miksi?
- eimuntakkikaipaaneulaa
Tuli mieleeni kun luin mikatree66-kommenttia, että miksiköhän sitä sitten muuttuu niin kylmäksi eikä halua läheisyyttä, seksiä.
Missä ja mikä on silloin asian ydin? Jos on vielä hyviä ns. naisen ja miehen välisiä tunteita toista kohtaan, voiko silloin muuttua niin kylmäksi että ei halua antaa seksiä, rakastella. Vuosien saatossa suhteessa on erilaisia vaiheita eikä lempi aina leisku, mutta jos viileys jää pysyväksi, joku kivi hiertää ja pahasti.
Voihan kämppissuhteessakin elää ja kaikkeen vähän jopa tottuukin. Mutta kyllä ihmisen ikävä toisen luo on, eikä siihen aina riitä vain nukkuminen samassa sängyssä.
Jotkut tilanteet vievät vieraan syliin. Ainoa konsti olisi erota kämppisliitosta, mutta helppo reitti ei sekään ole. Siksi usein erotaankin siinä vaiheessa kun salasuhteesta halutaan tehdä julkinen.Olet ihan oikeassa, ettei vain nukkuminen samassa sängyssä, helpota läheisyydentarvetta.
Oikeastaan se jopa pahentaa sitä.
Kun joka ilta sänkyyn mennessä toivoo, että jokin olisi muuttunut ja vaimoni tulisi lähelle.
Mutta kun niin ei käy, vaan vaimo kääntää selkänsä, vetää peiton tiukasti ympärilleen ja menee ison sängyn toiseen reunaan, niin se sattuu.
Joka ainoa ilta jotain pientä sydämestä kuolee, mutta silti pieni kipinä jaksaa toivoa.
Nykyään emme enää nuku samassa sängyssä, emme edes samassa huoneessa.
Jollain tavalla se on helpottanut oloa, kun se jokailtainen toivominen ja pettymys on jäänyt pois.
Mutta tilalle on tullut se yksinäisyys, kun yksin illalla makaan sängyssä ja mietin niitä onnellisia, jotka pareina halaavat ja pitävät toisistaan kiinni, kunnes nukahtavat.
Voi kun he ymmärtäisivät, kuinka onnellisia he ovat.- ksihunhetkumo
No nää on näitä, jossitteluja jos. Mutta JOS oikeasti elämäänsä järkyttää läheistään pettämällä ja jää siitä kiinni, niin entiseen ei ole IKUISUUDESSAKAAN enää paluuta. Ihme juttu, että sitä ei ymmärrä ennen kuin kokee. Ne on LOPULLISIA. Asia vaikuttaa kaikkiin läheosiisi, EIKÄ KOSKAAN positiivisesti, jos olet suhtkoht ok ihminen itse.
- toipunut
ksihunhetkumo kirjoitti:
No nää on näitä, jossitteluja jos. Mutta JOS oikeasti elämäänsä järkyttää läheistään pettämällä ja jää siitä kiinni, niin entiseen ei ole IKUISUUDESSAKAAN enää paluuta. Ihme juttu, että sitä ei ymmärrä ennen kuin kokee. Ne on LOPULLISIA. Asia vaikuttaa kaikkiin läheosiisi, EIKÄ KOSKAAN positiivisesti, jos olet suhtkoht ok ihminen itse.
Tuo on totta, että uskottomuus on niin kova isku parisuhteelle, ettei koskaan voi olla samaa täydellistä luottamusta, kuin aiemmin. Moni vähättelee uskottomuuden seurauksia, mutta kun ne on kerran kokenut petettynä osapuolena, niin vasta silloin voi täysin ymmärtää, miten kauheasta asiasta on kysymys. ä(traumaattinen kriisi) Uskottomuus vaikuttaa myös lähipiiriin ja rikkoo ihmissuhteita laajemminkin kuin pelkän parisuhteen.
- Petettypettynyt
Pettämisen jälkeen entiseen ei ole paluuta.Pohja yhteiselämältä on pois,yritetään se kojata millä tavalla hyvänsä.
- sadsad
Uskallan väittää toisin, sillä minulla on juuri toisenlaisesta kokemus. Mutta, mutta, se ei ole mikään simbsalabim - juttu, vaan vaatii molemmilta tosi paljon tahtoa rakastaa ja halua rakastaa, kuunnella ja puhua vaikeistakin asioista. Ja siihen kuluu aikaa ja paljon. Ajatella, että usein melko kevyesti humaltuneena tehty päätös tai jopa markkina-arvontestailun tuloksena syntynyt tilanne, joka johtaa vieraaseen sänkyyn, vaatii korjaantuakseen vuosien työn.
Meillä oli vankka pohja sitten, koska ei se yhteiselämä-vaihtoehtoa mitenkään poissulkenut. Joskus on myös kyse kummallisista asenteista, joka jostakin on ihmisten mieleen syötetty. Pettäjä väitti, etten pysty unohtamaan koskaan, en tietenkään, eikä se ole tarkoituskaan, vaan pitää oppia elämään sen kanssa ja ajatella, että se oli menneisyyttä, jonka jälkeen on katsottava samaan suuntaan yhteisin tavoittein. Asian voi nähdä niinkin, että kun on kaikesta selvinnyt, niin voi olla kiitollinen puolisolleen, että opetti minulle tämänkin taidon, sillä minua ei enää petetä. Hyödyllinen taito ihmissuhteissa muutenkin, vaikka sen oppiminen karvas kalkki olikin. - Petettypettynyt
Tuossa olikin se pointti,kumpikin keskusteli yhdessä asioista.Minun tapauksessani pettäjä ei katsonut tarvetta olla vuoropuhelussa asiasta,ei yksin voi selvittää yhteistä asiaa.Siihen tarvitaan molemmat.
Luottamus ei synny tälläviisin. - Jatkuvasti
sadsad kirjoitti:
Uskallan väittää toisin, sillä minulla on juuri toisenlaisesta kokemus. Mutta, mutta, se ei ole mikään simbsalabim - juttu, vaan vaatii molemmilta tosi paljon tahtoa rakastaa ja halua rakastaa, kuunnella ja puhua vaikeistakin asioista. Ja siihen kuluu aikaa ja paljon. Ajatella, että usein melko kevyesti humaltuneena tehty päätös tai jopa markkina-arvontestailun tuloksena syntynyt tilanne, joka johtaa vieraaseen sänkyyn, vaatii korjaantuakseen vuosien työn.
Meillä oli vankka pohja sitten, koska ei se yhteiselämä-vaihtoehtoa mitenkään poissulkenut. Joskus on myös kyse kummallisista asenteista, joka jostakin on ihmisten mieleen syötetty. Pettäjä väitti, etten pysty unohtamaan koskaan, en tietenkään, eikä se ole tarkoituskaan, vaan pitää oppia elämään sen kanssa ja ajatella, että se oli menneisyyttä, jonka jälkeen on katsottava samaan suuntaan yhteisin tavoittein. Asian voi nähdä niinkin, että kun on kaikesta selvinnyt, niin voi olla kiitollinen puolisolleen, että opetti minulle tämänkin taidon, sillä minua ei enää petetä. Hyödyllinen taito ihmissuhteissa muutenkin, vaikka sen oppiminen karvas kalkki olikin.Minä en ole kovinkaan kiitollinen puolisoni pettämisestä.
- lasivati
sadsad kirjoitti:
Meillä oli vankka pohja sitten, koska ei se yhteiselämä-vaihtoehtoa mitenkään poissulkenut. Joskus on myös kyse kummallisista asenteista, joka jostakin on ihmisten mieleen syötetty. Pettäjä väitti, etten pysty unohtamaan koskaan, en tietenkään, eikä se ole tarkoituskaan, vaan pitää oppia elämään sen kanssa ja ajatella, että se oli menneisyyttä, jonka jälkeen on katsottava samaan suuntaan yhteisin tavoittein. Asian voi nähdä niinkin, että kun on kaikesta selvinnyt, niin voi olla kiitollinen puolisolleen, että opetti minulle tämänkin taidon, sillä minua ei enää petetä. Hyödyllinen taito ihmissuhteissa muutenkin, vaikka sen oppiminen karvas kalkki olikin.Meillä kanssa yhdessä mennään pettamisen jälkeenkin, mutta loputon sarka tämä on. Itselle traumatisoivinta oli huomata se kuinka hormoonien armoilla ja yksin ihminen lopulta kuitenkin on. Täyttä luottamusta ei enää koskaan voi rakentua yhteenkään ihmiseen se on tämän episodin hinta, kysymys lienee miksi petetty on se joka joutuu maksamaan..
- Kierre.jatkuu.usko.pois
Ja kohta se mies on taas uuden kimpussa ja valittaa miten nykyinen ei rakasta häntä jne.
- Ihmettelenvain32
Sinkkunaisena seurailen tätä palstaa, ehkä siksi että minulla on aina ollu unelmia liittyen avioliittoon ja lapsiin, oikeaa ihmistä en vain ole löytänyt. Tuntuu hullulta, kuinka nopeasti joillakin vaivalla rakennettu avioliitto kaatuu silmän räpäyksessä. Kerran olen ihastunut niin että jalat meni alta, mies olikin perheellinen ja varattu. Edelleen mietin hänen motiivejaan, vaikka kuulmma johtui läheisyydenpuutteesta jota ei suhteessaan vuosiin ollut. Kysyin suoraan. Seksiä ei koskaan ollut minultakaan vailla, hänelläkin meni "jalat alta". Juttu loppui heti kun sain tietää, mutta ihmettelen edelleen miten lähti 100 lasissa mukaan. Onkohan hänelläkin jo uusi mato koukussa.
Ehkä se ei tapahdukaan niin silmänräpäyksessä. Sinä pääset näkemään vasta sen hetken, kun se pitkään horjunut liitto romahtaa.
Jos suhteessa on kaikki kunnossa, ei harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, aviopuolisoilla ole tarvetta lähteä seikkailemaan muiden kanssa.
Se alkaa vasta sitten, kun suhde ei anna sitä, mitä siitä voi kohtuudella odottaa.
Jos vaimo laittaa jalat ristiin, ei kosketa, ei halua itseensä koskettavan, eikä kerro käytökselleen ymmärrettävää syytä, niin silloin on aika ymmärtettävää, että mies hakee hyväksyntää muualta.
Ja sama myös naisen kohdalla.
Jos mies ei anna naiselle hellyyttä, eikä seksiä, niin nainen etsii sitä muualta.
Jos liitossa on kaikki kunnossa ja myös erikoisimmista seksuaalisista mieltymyksistä pystytään puhumaan ja kokeilemaan niitä, niin en usko että juuri kukaan sellaisesta suhteesta lähtee pettämään.- kymmeniäsuhteitatakana
mikatre66 kirjoitti:
Ehkä se ei tapahdukaan niin silmänräpäyksessä. Sinä pääset näkemään vasta sen hetken, kun se pitkään horjunut liitto romahtaa.
Jos suhteessa on kaikki kunnossa, ei harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, aviopuolisoilla ole tarvetta lähteä seikkailemaan muiden kanssa.
Se alkaa vasta sitten, kun suhde ei anna sitä, mitä siitä voi kohtuudella odottaa.
Jos vaimo laittaa jalat ristiin, ei kosketa, ei halua itseensä koskettavan, eikä kerro käytökselleen ymmärrettävää syytä, niin silloin on aika ymmärtettävää, että mies hakee hyväksyntää muualta.
Jos mies ei anna naiselle hellyyttä, eikä seksiä, niin nainen etsii sitä muualta.
Jos liitossa on kaikki kunnossa ja myös erikoisimmista seksuaalisista mieltymyksistä pystytään puhumaan ja kokeilemaan niitä, niin en usko että juuri kukaan sellaisesta suhteesta lähtee pettämään.Olen itse tästä erimieltä. Olen ollut vuosikymmeniä suhteessa ja pettämään läksin aika lailla välittömästi. Ei sen takia, että suhteesta olisi puuttunut yhtään mitään. Ja seksi oli loistavaa, jopa parempaa, kuin irtosuhteissa. Irtosuhteissa vaan on se oma juttunsa.
- surkeaelämä
Kaikki ei kykene uskollisuuteen eikä rehellisyyteen.
- nainenmiettii
mikatre66 kirjoitti:
Jos liitossa on kaikki kunnossa ja myös erikoisimmista seksuaalisista mieltymyksistä pystytään puhumaan ja kokeilemaan niitä, niin en usko että juuri kukaan sellaisesta suhteesta lähtee pettämään.Kyllä niitä vaan on, joilla on pettäminen ns. verissä. Mikään ei riitä. En usko, että pelkkä seksi vetää vieraisiin. He hakevat vaan vähän jännitystä elämään. Niinkuin kymmeniäsuhteitatakana jo tuossa kertookin. Omassa suhteessa ei ole mitään vikaa, vierasta vaan pitää saada välillä.
nainenmiettii kirjoitti:
Kyllä niitä vaan on, joilla on pettäminen ns. verissä. Mikään ei riitä. En usko, että pelkkä seksi vetää vieraisiin. He hakevat vaan vähän jännitystä elämään. Niinkuin kymmeniäsuhteitatakana jo tuossa kertookin. Omassa suhteessa ei ole mitään vikaa, vierasta vaan pitää saada välillä.
Tiedän että sellaisiakin ihmisiä on, sekä miehiä, että naisia.
Siksi kirjoitinkin, että "harvoja poikkeuksia lukuunottamatta".
Mutta miksi sellainen ihminen hakeutuu parisuhteeseen?
Eikö hän ymmärrä, tai välitä, että pettämisellään loukkaa puolisoaan?
Vaikka oma vaimoni on "antanut luvan" mennä vieraisiin, en ole mennyt, koska uskon että jos vaimoni saisi sen tietää, hän siltikin loukkaantuisi.
En voi kieltää, etteikö ajatus vieraisiin menosta olisi mielessäni useasti, mutta tähän mennessä tilaisuus ja päätös mennä.vieraisiin, ei ole osunut samaan hetkeen.
Ihan suoria ehdotuksia olen muutaman kerran saanut, mutta en ole lähtenyt niihin mukaan.- kymmeniäsuhteitatakana
mikatre66 kirjoitti:
Tiedän että sellaisiakin ihmisiä on, sekä miehiä, että naisia.
Siksi kirjoitinkin, että "harvoja poikkeuksia lukuunottamatta".
Mutta miksi sellainen ihminen hakeutuu parisuhteeseen?
Eikö hän ymmärrä, tai välitä, että pettämisellään loukkaa puolisoaan?
Vaikka oma vaimoni on "antanut luvan" mennä vieraisiin, en ole mennyt, koska uskon että jos vaimoni saisi sen tietää, hän siltikin loukkaantuisi.
En voi kieltää, etteikö ajatus vieraisiin menosta olisi mielessäni useasti, mutta tähän mennessä tilaisuus ja päätös mennä.vieraisiin, ei ole osunut samaan hetkeen.
Ihan suoria ehdotuksia olen muutaman kerran saanut, mutta en ole lähtenyt niihin mukaan.Sellainen asia, mistä toinen ei tiedä mitään, ei loukkaa häntä, tottakai loukkaisi, jos tietäisi. Ei ole mitään syytä loukata toista ihmistä. Jotenkin en itse ymmärrä tätä ihmisten halua tai pakkomiellettä keventää sydäntään ja kertoa asioita, jotka aivan varmasti loukkaavat.
Oma elämäni valintoineen on minun. Parisuhteesta saa pysyvyyttä ja pitkäaikaista kumppanuutta. Sivusuhteilla ei ole mitään tekemistä parisuhteen kanssa, eikä juuri minkään muunkaan-se on vain se hetki tai vaihtoehtoisesti ne hetket. En ole herkästi rakastuvaa tai ihastuvaa tyyppiä.
Olen muuten nainen. kymmeniäsuhteitatakana kirjoitti:
Sellainen asia, mistä toinen ei tiedä mitään, ei loukkaa häntä, tottakai loukkaisi, jos tietäisi. Ei ole mitään syytä loukata toista ihmistä. Jotenkin en itse ymmärrä tätä ihmisten halua tai pakkomiellettä keventää sydäntään ja kertoa asioita, jotka aivan varmasti loukkaavat.
Oma elämäni valintoineen on minun. Parisuhteesta saa pysyvyyttä ja pitkäaikaista kumppanuutta. Sivusuhteilla ei ole mitään tekemistä parisuhteen kanssa, eikä juuri minkään muunkaan-se on vain se hetki tai vaihtoehtoisesti ne hetket. En ole herkästi rakastuvaa tai ihastuvaa tyyppiä.
Olen muuten nainen.Itse en siihen pysty. Minusta näkee heti jos yritän valehdella tms. Ja pettämisenkin näkisi varmasti.
Itse ajattelen, että ihminen joka vain itselleen hakee jännitystä pettämällä puolisoaan, ei rakasta puolisoaan, vaan vain itseään.
On tietysti vapaita suhteita, mutta tuskin silloin voi puhua uskottomuudesta, kun molemmat tietää tilanteen.- Ihmettelenvain32
Mikatre, mitä ihmettä jumitat tällä palstalla??
- Entiedäkukaolet
Samoin täällä mies tunnusti vasta kun suhde ohi. Kuinka sinisilmäisenä sitä voi elää. Ärsyttää kun ei tuo kakkosnainen edes käräyttänyt. Anteeksi pitäisi kyetä antamaan no toisaalta annankin mutta olisin halunnut kuulla myös tuon kakkosen tarinan miksi suhteeseen alkoi. No ohi on ja kai tästä toipuu aikanaan. Eivätkö aikuiset ihmiset osaa hoitaa näitä asioita oikein? Kyllä vaikeistakin asioista voi puhua.
- hyvävaanettettiedä
Annat anteeksi? Miksi? Onko mies niin hyvä mies, että hänestä on syytä pitää kiinni? Mun mielestä valehteleva ihminen ei ole hyvä ihminen. Hän saattaa olla hyvä vanhempi ja muutoin hyvä puoliso, mutta eihän häneen voi luottaa.
Miksi mies tunnusti asian kun suhde oli jo ohi? Olisi vaan pitänyt suunsa kiinni ja kantanut ihan itse huonon omantuntonsa. Miksi piti sunkin mieli pahoittaa? Oletko jutellut hänen kanssaan asioista, miksi kävi vieraissa, miksi tunnusti suhteen päättymisen jälkeen? Puhuminen on parisuhteen a ja o.
Se ettet tiedä kakkosen henkilöllisyyttä on sulle vaan hyväksi. Ehkä he ovat keskenään sopineet, ettei hän kerro sulle mitään naisesta. Hänen tarinansa olisi varmasti erilainen kuin miehesi, mutta ei auttaisi sua yhtään pääsemästä eteenpäin. Mies joko suojelee naista sinulta tai sitten itseään. Ettet pääsisi kuulemaan mitä toiselle kertonut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438098
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724616
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373337Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483126Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482838Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262795- 382570
- 412096
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817